Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.613 din 09.05.2013

privind aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie
ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 285 din 21 mai 2013




Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei generale resurse umane şi certificare nr. E.N. 4.680/2013,în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,în temeiul dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Normele de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.303/2008 pentru aprobarea Normelor privind obţinerea specializărilor de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie, a Listei specializărilor pentru care se organizează programe de formare pentru asistenţii medicali generalişti şi a asistenţilor medicali de pediatrie, precum şi a modelului certificatului de absolvire a programelor de pregătire în vederea obţinerii de specializări, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 562 din 25 iulie 2008. Articolul 3(1) Programele de specializare aflate în derulare se desfăşoară până la finalizare pe baza documentelor administrative şi de învăţământ în vigoare la data aprobării prezentelor norme.(2) Examenul pentru obţinerea specializării se desfăşoară pentru toate seriile de absolvenţi, precum şi pentru cei aflaţi în pregătire conform prevederilor prezentelor norme. Articolul 4Direcţia generală resurse umane şi certificare, Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi celelalte instituţii implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Gheorghe-Eugen Nicolăescu
ANEXĂNORME de organizare şi desfăşurare a programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1(1) Prezentele norme reglementează organizarea şi desfăşurarea programelor de pregătire pentru obţinerea specializărilor în domenii complementare specialităţii de bază, denumite în continuare programe de specializare, de către asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie.(2) Lista specialităţilor pentru care se organizează programe de specializare a asistenţilor medicali generalişti şi asistenţilor medicali de pediatrie este prevăzută în anexa nr. 1 la norme. Articolul 2(1) Programele de specializare se organizează la nivel naţional de Ministerul Sănătăţii, prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti (SNSPMPDSB), şi se desfăşoară numai în centrele universitare care au instituţii de învăţământ superior în domeniul medical, folosindu-se în procesul de învăţământ logistica didactică a acestora.(2) Programele de specializare se finalizează prin examen pentru obţinerea specializării, denumit în continuare examen de specializare, organizat de Ministerul Sănătăţii în sesiuni anuale sau, după caz, la solicitarea SNSPMPDSB.(3) Programele de specializare sunt creditate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), potrivit legii. Articolul 3(1) Ministerul Sănătăţii, prin SNSPMPDSB, eliberează absolvenţilor examenului de specializare „Certificat de absolvire“, întocmit conform prevederilor anexei nr. 2.(2) Certificatul de absolvire se eliberează în termen de maximum 3 luni de la data finalizării examenului de specializare. Pentru această perioadă, SNSPMPDSB eliberează absolvenţilor adeverinţe din care să rezulte că au promovat examenul de specializare, sesiunea, specializarea şi perioada de valabilitate a adeverinţei.(3) În baza certificatului de absolvire şi respectiv a adeverinţei, absolvenţii examenului de specializare dobândesc dreptul de liberă practică în specializarea pentru care au urmat programul de formare şi pot fi încadraţi pe posturi specifice specializării respective. Articolul 4Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti întocmesc evidenţa specializărilor obţinute în conformitate cu prevederile prezentelor norme, separat într-un registru special, în cadrul compartimentului de specialitate din cadrul direcţiei. Capitolul IIOrganizarea şi desfăşurarea programelor de specializare Articolul 5(1) Specializările constituie modalităţi de pregătire a asistenţilor medicali în domenii complementare specialităţii de bază.(2) Programele de specializare organizate pentru asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie asigură:a)însuşirea cunoştinţelor teoretice şi metodologice necesare exercitării atribuţiilor specifice noii specializări; b)formarea deprinderilor şi competenţelor necesare aplicării în practică a procedurilor şi/sau tehnicilor specifice noii specializări; c)formarea abilităţilor de lucru şi comunicare cu pacientul, aparţinătorii şi membrii echipei, specifice noii specializări. Articolul 6Programele de specializare se organizează şi se desfăşoară, pentru specializările prevăzute în anexa nr. 1, în baza curriculumului de pregătire şi a planului de învăţământ unitare la nivel naţional. Articolul 7(1) Curriculumul de pregătire se elaborează de către SNSPMPDSB, se avizează de OAMGMAMR şi se aprobă de Ministerul Sănătăţii.(2) Curriculumul de pregătire cuprinde obligatoriu următoarele elemente:a)denumirea specializării; b)rezumatul programului de specializare; c)durata programului; d)centrele universitare unde se desfăşoară pregătirea; e)lectorii din fiecare centru universitar de pregătire, dintre care unul este numit responsabil al programului respectiv. Articolul 8(1) Planul de învăţământ al programului pentru obţinerea specializării se întocmeşte de structura de specialitate din cadrul SNSPMPDSB în forma prevăzută la anexa nr. 3, se avizează de OAMGMAMR şi se aprobă de Ministerul Sănătăţii.(2) Planul de învăţământ se elaborează, pentru fiecare specializare în parte, în baza curriculumului de pregătire aprobat de Ministerul Sănătăţii.(3) Orice modificare a planului de învăţământ se aplică, în baza modificării corespunzătoare a curriculumului de pregătire, începând cu seria următoare de cursanţi.(4) Planurile de învăţământ se proiectează în sistem modular, pe parcursul a minimum un an de învăţământ/academic. Articolul 9(1) În cadrul programelor de specializare participanţii sunt organizaţi în grupe de 20-30 de cursanţi.(2) Se pot organiza grupe cu un număr mai mic de cursanţi, cu aprobarea directorului general al SNSPMPDSB. Articolul 10Au prioritate la efectuarea specializărilor prevăzute în anexa nr. 1 asistenţii medicali generalişti şi asistenţii medicali de pediatrie încadraţi în unităţile sanitare publice şi private, pe posturi în specialităţile respective. Articolul 11(1) Unităţile sanitare publice şi private au obligaţia să asigure participarea la programele de specializare a asistenţilor medicali generalişti şi asistenţilor medicali de pediatrie încadraţi pe postul corespunzător specializărilor prevăzute în anexa nr. 1.(2) În baza propunerilor înaintate de unităţile sanitare şi a posibilităţilor de pregătire pentru fiecare specializare, în termen de 30 de zile, SNSPMPDSB stabileşte nominal participanţii la programele de specializare, pe centre universitare, serii de pregătire şi specializări şi comunică unităţilor sanitare respective şi responsabililor de programe din centrele universitare de pregătire situaţia nominală a participanţilor. Articolul 12Pentru participarea la programele de specializare se stabilesc taxe de instruire, conform legii. Articolul 13(1) Desfăşurarea programelor de specializare se realizează în baza unei convenţii încheiate între SNSPMPDSB şi responsabilul de program din centrul universitar de pregătire.(2) Bugetul aferent programului de specializare se întocmeşte de SNSPMPDSB, pe baza propunerilor responsabilului de program din centrul universitar de pregătire, şi este parte integrantă a convenţiei.(3) Taxa de instruire pentru participanţi se stabileşte în concordanţă cu bugetul aferent programului de specializare, iar plata acesteia se face în contul SNSPMPDSB.(4) Taxa de instruire, pentru personalul nominalizat să participe la programele de specializare în condiţiile art. 11 alin. (2), se suportă de angajator. Articolul 14(1) Pentru managementul programelor de specializare la nivel naţional, SNSPMPDSB îi revine o cotă de 20% din sumele încasate. Acoperirea cheltuielilor privind prestaţia didactică, precum şi a cheltuielilor materiale, în care se include, de regulă, închirierea unor spaţii de învăţământ, a mijloacelor şi/sau a obiectelor de inventar din centrele universitare de pregătire, se face în limita a 80% din totalul taxelor de instruire.(2) Personalul care desfăşoară activitate didactică încheie cu SNSPMPDSB contract individual de muncă pe durată determinată. Articolul 15(1) Responsabilul de program din centrul universitar de pregătire eliberează cursanţilor, la finele programului, o adeverinţă de absolvire necesară înscrierii la examenul de specializare.(2) Adeverinţa de absolvire se întocmeşte în două exemplare, unul se eliberează titularului iar celălalt se înaintează SNSPMPDSB împreună cu documentele de învăţământ ale grupei/seriei respective. Capitolul IIIOrganizarea şi desfăşurarea examenului pentru obţinerea specializării Articolul 16(1) Examenul pentru obţinerea specializării se organizează şi se desfăşoară în sesiune naţională cu o comisie centrală şi comisii locale de examen desemnate pe fiecare centru de pregătire şi specializare în parte.(2) Componenţa comisiilor prevăzute la alin. (1) se stabileşte de SNSPMPDSB şi se aprobă de Ministerul Sănătăţii, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea examenului. Articolul 17(1) Examenul de specializare cuprinde:a)probă practică; b)probă scrisă. (2) Pentru a fi declaraţi „Promovat“ candidaţii trebuie să obţină la fiecare probă de evaluare minimum nota 6,00.(3) Candidaţii nepromovaţi au dreptul să se prezinte la un nou examen în sesiunile organizate în termen de 2 ani de la finalizarea programului de specializare. Articolul 18(1) În vederea organizării şi desfăşurării examenului de specializare, Ministerul Sănătăţii publică în ziarul „Viaţa Medicală“ anunţul de examen cu cel puţin 30 de zile înainte de data începerii acestuia. Anunţul va fi postat şi pe siteul OAMGMAMR, www.oamr.ro(2) Anunţul examenului de specializare cuprinde:a)locul şi perioada de desfăşurare; b)locul şi perioada de înscriere; c)conţinutul dosarului de înscriere; d)cuantumul taxei de participare la examen. (3) Tematica şi bibliografia pentru examenul de specializare sunt stabilite de responsabilul naţional al programului de specializare. După ce sunt avizate de Ministerul Sănătăţii şi de OAMGMAMR, tematica şi bibliografia sunt publicate, cu cel puţin 60 de zile înainte de data începerii examenului de specializare, pe site-urile Ministerului Sănătăţii, SNSPMPDSB şi al OAMGMAMR. (4) Cuantumul taxei de participare la examen se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii. Articolul 19Comisia centrală de examen are următoarea componenţă: a)preşedinte:

un director general din Ministerul Sănătăţii sau directorul general al SNSPMPDSB; b)membri:

responsabilul naţional al programului de specializare;

1-2 reprezentanţi ai comisiei de specialitate a Ministerului Sănătăţii;

un reprezentant al Ministerului Sănătăţii;

un reprezentant al SNSPMPDSB;

un reprezentant al OAMGMAMR; c)secretar: un reprezentant al SNSPMPDSB; d)observator: un reprezentant al Federaţiei Sanitas din România. Articolul 20Comisia locală de examen are următoarea componenţă: a)preşedinte:

responsabilul local al programului pentru fiecare specializare pentru care se organizează examenul; b)membri:

2-3 cadre didactice universitare sau medici specialişti în specialitatea de examen;

preşedintele filialei locale a OAMGMAMR; c)secretar: un membru al comisiei, numit de preşedinte, îndeplineşte şi atribuţiile de secretar; d)observator: un reprezentant al filialei judeţene/municipiului Bucureşti a Federaţiei Sanitas din România. Articolul 21Nu pot face parte din comisia centrală de examen şi din comisia locală de examen cei care declară ori despre care sunt informaţii certe că au rude sau afini până la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor. Articolul 22Preşedintele comisiei centrale de examen şi preşedintele comisiei locale de examen poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a examenului de specializare, asigurarea legalităţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluării acestora. Articolul 23Atribuţiile comisiei centrale de examen sunt: a)instruirea preşedinţilor comisiilor locale de examen pentru organizarea şi desfăşurarea examenului de specializare; b)elaborarea testului-grilă de verificare a cunoştinţelor pentru proba scrisă; c)înregistrarea contestaţiilor primite de la comisiile locale de examen; d)comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor; e)validarea rezultatelor obţinute la examenul de specializare în baza procesului-verbal înaintat de comisiile locale de examen; f)comunicarea rezultatelor finale ale examenului de specializare SNSPMPDSB pentru eliberarea certificatelor de absolvire. Articolul 24Atribuţiile comisiei locale de examen sunt: a)preluarea şi studierea dosarelor de înscriere ale candidaţilor; b)organizarea şi desfăşurarea probelor de evaluare şi notarea testului-grilă; c)asigurarea păstrării în condiţii de securitate a testului-grilă primit de la comisia centrală de examen; d)instruirea candidaţilor înainte de începerea probelor de evaluare privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării examenului; e)elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probelor de evaluare şi pentru finalizarea examenului; f)înaintarea procesului-verbal cu rezultatele finale ale examenului la comisia centrală de examen pentru validare; g)înaintarea catalogului definitiv cu semnăturile membrilor comisiei şi a cataloagelor pentru fiecare probă la SNSPMPDSB; h)înaintarea contestaţiilor depuse la secretarul comisiei locale de examen la comisia centrală de examen pentru soluţionare. Articolul 25(1) La examenul de specializare se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:a)sunt absolvenţi ai programului de specializare organizat de Ministerul Sănătăţii; b)sunt încadraţi în condiţiile art. 10; c)au achitat taxa de participare la examen. (2) Taxa de participare la examen, pentru personalul nominalizat să participe la cursurile de specializare în condiţiile art. 13 alin. (3), se suportă, o singură dată, de angajator. Articolul 26Dosarul de înscriere trebuie să conţină următoarele documente: a)cererea de înscriere; b)copia actului de identitate; c)adeverinţa de absolvire a programului de pregătire pentru obţinerea specializării, conform anexei nr. 4; d)chitanţa de plată a taxei de participare la examen. Articolul 27(1) Dosarele de înscriere se depun la secretarul comisiei locale de examen, până la termenul stabilit pentru finalizarea înscrierilor.(2) Comisia locală de examen, în termen de 24 de ore de la data finalizării înscrierilor, studiază dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea menţiunii „Admis“ sau „Respins“.(3) Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişează la sediul comisiei locale de examen.(4) Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul studierii dosarelor, în termen de 24 de ore de la data afişării. Contestaţia se rezolvă de comisia locală de examen în timp de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.(5) Examenul de specializare este continuat numai de candidaţii al căror dosar a fost declarat „Admis“.(6) Candidaţilor al căror dosar a fost declarat „Respins“ li se returnează 75% din taxa de participare la examen, în termen de 60 de zile de la data la care a fost declarat „Respins“. Articolul 28(1) Proba practică se desfăşoară potrivit celor menţionate în tematica şi bibliografia de examen şi criteriilor stabilite de fiecare comisie locală de examen în funcţie de specialitate (număr de subiecte, timp de executare, expunere etc.).(2) Rezultatele obţinute se anunţă prin afişare la sediul comisiei locale de examen.(3) Proba practică nu se contestă.(4) Secretarul comisiei locale de examen întocmeşte catalogul probei practice. Nota finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei. Articolul 29(1) Proba scrisă se desfăşoară sub forma unui test-grilă de verificare a cunoştinţelor elaborat de comisia centrală de examen.(2) Testul-grilă conţine 50 de întrebări şi se desfăşoară pe durata a două ore.(3) Fiecare întrebare are 3 variante de răspuns (a, b, c), din care:a)20 din totalul întrebărilor au un singur răspuns corect din 3 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,2 puncte; răspunsul corect se marchează prin umplerea cercului corespunzător literei respective, iar la umplerea a două sau 3 cercuri şi/sau în cazul tăierii cu X a unui cerc umplut, întrebarea respectivă se notează cu 0 puncte. b)30 din totalul întrebărilor au două răspunsuri corecte din 3 şi se notează fiecare răspuns corect cu 0,1 puncte; răspunsurile corecte se marchează prin umplerea cercurilor corespunzătoare literelor respective, iar la umplerea a 3 cercuri şi/sau în cazul tăierii cu X a unui cerc umplut, întrebarea respectivă se notează cu 0 puncte. Articolul 30(1) Comisia centrală de examen se întruneşte pentru elaborarea testului-grilă şi a grilei de corectură cu cel mult 3 zile lucrătoare înaintea susţinerii probei, în spaţii special destinate care să asigure secretizarea activităţii şi condiţii optime de lucru.(2) Responsabilul naţional al programului de specializare, membru în comisia centrală, elaborează testul-grilă şi grila de răspuns pentru specialitatea respectivă. (3) Testul-grilă elaborat şi grila de răspuns se multiplică, în prezenţa preşedintelui comisiei centrale de examen, într-un număr de exemplare egal cu numărul candidaţilor înscrişi în examen în toate centrele universitare de pregătire pe specialitatea respectivă. După multiplicare testele-grilă şi grilele de răspuns se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare centru universitar de pregătire, şi se sigilează. Fiecare plic va conţine o rezervă de 10% la testele-grilă şi 50% la grilele de răspuns, faţă de numărul candidaţilor din centrul universitar respectiv.(4) În plicuri separate, câte unul pentru fiecare centru universitar, se introduc grilele de corectură, câte o grilă la 10 candidaţi, şi se sigilează.(5) Plicurile sigilate cu testul-grilă şi grilele de răspuns, precum şi plicurile cu grila de corectură se păstrează încuiate în fişet metalic în condiţii de securitate. La acestea au acces numai membrii comisiei centrale de examen în componenţă completă.(6) Plicurile se predau, pentru fiecare centru universitar, cu cel mult 48 de ore înaintea susţinerii probei scrise, persoanei împuternicite în scris de preşedintele comisiei locale de examen din centrul universitar de pregătire. Articolul 31(1) Pentru fiecare sală de examen în care se desfăşoară proba scrisă preşedintele comisiei locale de examen stabileşte din rândul membrilor comisiei responsabilul de sală. De asemenea, stabileşte supraveghetorii, asigurându-se un supraveghetor la 20 de candidaţi, dar nu mai puţin de 2 pentru o sală.(2) Responsabilul de sală are următoarele atribuţii:a)verifică sala de examen, îndepărtând toate materialele care îi pot influenţa pe candidaţi în rezolvarea testului-grilă; b)afişează la intrare tabelul nominal cu candidaţii, în ordine alfabetică, repartizaţi să susţină proba scrisă în sala respectivă; c)stabileşte locul fiecărui candidat, în funcţie de numărul curent din tabelul nominal; d)verifică prezenţa şi identitatea candidaţilor şi o consemnează în documentele de evidenţă; e)distribuie candidaţilor, la ora stabilită pentru începerea probei, câte un test-grilă şi o grilă de răspuns; f)precizează, până la începerea probei, modul de completare de către candidaţi, în spaţiul special destinat pe grila de răspuns, a datelor de identificare ale acestora; g)verifică existenţa unor semne distinctive pe testele-grilă şi grilele de răspuns, luând măsuri de anulare a celor descoperite cu asemenea semne prin înscrierea pe lucrare „ANULAT“, cu semnătura proprie, şi asigură un nou test-grilă sau grilă de răspuns candidatului în cauză, cu respectarea transparenţei acestei activităţi. La fel se procedează şi în cazul în care unii candidaţi doresc să-şi transcrie grila de răspuns, fără să depăşească timpul afectat probei; h)preia de la candidaţi, pe bază de semnătură, testele-grilă şi grilele de răspuns; i)notează grilele de răspuns în prezenţa candidatului; j)predă secretarului comisiei locale de examen, pe bază de semnătură, în prezenţa a cel puţin unui supraveghetor şi a 2 candidaţi, testele-grilă şi grilele de răspuns ale candidaţilor. (3) Supraveghetorii se subordonează responsabilului de sală şi îndeplinesc sarcinile stabilite de acesta. Articolul 32Pe timpul desfăşurării probei, responsabilul de sală şi supraveghetorii nu rezolvă întrebări, nu dau indicaţii privind rezolvarea întrebărilor, nu permit intrarea în sală a altor persoane, cu excepţia preşedintelui comisiei locale de examen. Articolul 33(1) Candidaţii au acces în sălile de susţinere a testului-grilă înainte cu 30 de minute de deschiderea plicurilor cu teste, dar nu cu mai puţin de 15 minute, pe baza tabelelor aflate la responsabilul de sală şi afişate la intrare şi a actului de identitate.(2) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd dreptul de participare la examen.(3) În sălile de examen este interzisă utilizarea telefoanelor mobile. Articolul 34(1) La ora înscrisă pe plic responsabilul de sală deschide plicul cu teste-grilă în faţa tuturor candidaţilor, le distribuie fiecărui candidat şi stabileşte ora de începere şi de finalizare a probei. De asemenea, distribuie fiecărui candidat câte o grilă de răspuns.(2) Din momentul deschiderii plicului cu teste-grilă, candidaţii nu pot părăsi sala de examen decât după 30 de minute şi numai după predarea lucrării. Pentru necesităţi fiziologice candidaţii pot părăsi sala de examen numai însoţiţi de un supraveghetor, iar timpul absenţei din sală nu prelungeşte durata probei pentru candidaţii respectivi.(3) Pentru rezolvarea testului-grilă candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră. Orice altă culoare decât cea albastră este interzisă, fiind considerată semn distinctiv. Articolul 35(1) După expirarea timpului de lucru, testele-grilă şi grilele de răspuns ale candidaţilor se preiau de responsabilul de sală, sub semnătură.(2) După predarea tuturor testelor-grilă şi a grilelor de răspuns de către candidaţi, responsabilul de sală desigilează plicul cu grila de corectură şi începe evaluarea fiecărei grile de răspuns.(3) Fiecare grilă de răspuns este evaluată de responsabilul de sală, în prezenţa titularului, conform grilei de corectură. Punctajul maxim este de 10 puncte, corespunzător notei 10. După trecerea notei, responsabilul de sală şi candidatul respectiv semnează pe grila de răspuns. Articolul 36După finalizarea evaluării, responsabilul de sală predă secretarului comisiei locale de examen, pe bază de proces verbal, în prezenţa a cel puţin unui supraveghetor şi a 2 candidaţi, testele-grilă, grilele de răspuns şi grilele de corectură. Articolul 37(1) Candidaţii pot să conteste rezultatul testului- grilă în termen de două ore de la data afişării rezultatelor. Contestaţia se soluţionează de comisia centrală de examen, în timp de 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.(2) După soluţionarea eventualelor contestaţii, secretarul comisiei locale de examen întocmeşte catalogul probei scrise. Articolul 38(1) Media finală a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la proba practică şi proba scrisă.(2) Secretarul comisiei locale de examen, în baza mediilor finale şi a cataloagelor pentru fiecare probă, întocmeşte catalogul examenului de specializare. Articolul 39(1) În termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea examenului de specializare, preşedintele comisiei locale de examen înaintează comisiei centrale de examen procesul-verbal referitor la modul de desfăşurare a examenului de specializare pentru validarea rezultatelor obţinute de candidaţi.(2) Dosarele de înscriere, testele-grilă, grilele de răspuns ale candidaţilor, precum şi cataloagele cu note şi documentele pentru plată a membrilor comisiei se înaintează SNSPMPDSB, în termen de 10 zile lucrătoare de la data finalizării examenului. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 40(1) Programele de specializare aflate în derulare îşi desfăşoară activitatea până la finalizare în baza documentelor administrative şi de învăţământ în vigoare la data aprobării prezentelor norme.
(2) Examenul pentru obţinerea specializării se desfăşoară pentru toate seriile aflate în pregătire conform prevederilor prezentelor norme.
Articolul 41Curriculumul de pregătire şi planul de învăţământ pentru un program de specializare se aprobă, conform prezentelor norme, cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea acestuia. Articolul 42(1) Formularele certificatelor de absolvire sunt procurate de SNSPMPDSB.(2) Întocmirea, eliberarea, evidenţa şi gestiunea certificatelor de absolvire se fac în conformitate cu prevederile metodologiei SNSPMPDSB. Articolul 43Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1la norme LISTA SPECIALITĂŢILOR pentru care se organizează programe de specializare a asistenţilor medicali generalişti şi asistenţilor medicali de pediatrie

Nr. crt. Specialitatea Specializarea
1. Asistent medical generalist - Radiologie, imagistică medicală; - Laborator; - Nutriţie şi dietetică; - Balneo-fizioterapie; - Igienă şi sănătate publică.
2. Asistent medical de pediatrie - Radiologie, imagistică medicală; - Laborator; - Nutriţie şi dietetică; - Balneo-fizioterapie; - Igienă şi sănătate publică.

verso SITUAŢIA LA EXAMENUL DE SPECIALIZARE Sesiunea ........ ................ ................ ........ ........... Centrul universitar de pregătire ........ ................ ................ ................ ..........., seria ........ ................ ................ ........ ........ Probele de examen probă practică ........ ................ ................ .............

probă scrisă ........ ................ ................ ................Nota ........ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ Media examenului de specializare ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Competenţe profesionale certificate în specializarea ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ etc. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ANEXA Nr. 3la norme ROMÂNIA MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti Nr. ........ ......../........ ........ ........ APROB. MINISTERUL SĂNĂTĂŢII ........ ................ ........... AVIZAT Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti ........ ................ ................ ........ ............. AVIZAT Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România ........ ................ ................ ........ ........ PLANUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT al programului de pregătire pentru obţinerea specializării ........ ................ ................ ................ ......... Valabil începând cu anul de învăţământ ............./............ Durata: ........ ................ ........ ............. (se trece durata în săptămâni) Forma de învăţământ: cursuri de zi I. Obiective didactice 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... 3. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... etc. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... II. Baza de calcul a timpului de învăţământ

Timp la dispoziţie Se scad din zilele calendaristice Timp rămas pentru învăţământ
Săptămâni Zile calendaristice Sâmbătă, duminică Sărbători legale Rezervă TOTAL (3 + 4 + 5) Zile lucrătoare (2 – 6) Ore de curs Ore pentru activităţi practice Ore de muncă independentă/ Studiu individual TOTAL ORE (8 + 9 + 10)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

III. Repartiţia orelor pe discipline şi forme de pregătire

Nr. crt. Disciplina de învăţământ Total ore Din care pentru: Nr. credite
Curs Seminar Activităţi practice Muncă independentă/ Studiu individual

IV. Precizări organizatorice şi metodice

1. Modul de desfăşurare al activităţii practice ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............ 2. Organizarea şi desfăşurarea muncii independente/studiului individual: ........ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............. 3. Ritmul mediu zilnic = ..... de ore. etc. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................

Centrul naţional de dezvoltare profesională a asistenţilor medicali generalişti, a asistenţilor medicali, a moaşelor şi a celorlalte categorii de personal asimilate acestora ........ ................ ............. Responsabilul naţional al programului de specializare ........ ................ ........ ............ ANEXA Nr. 4 la norme MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Centrul universitar de pregătire ........ ................ ................ ........ ADEVERINŢĂ Se adevereşte prin prezenta că domnul/doamna ........ ................ ................ ........ .............., asistent medical generalist/de pediatrie, născut/născută în anul ..........., luna ........ ..........., ziua ........., în localitatea ........ ........ .............., judeţul ........ ........ ..........., a urmat programul de pregătire pentru obţinerea specializării ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............., .seria ........ ........ .............., organizat în perioada ........ ........ ........ . Adeverinţa se eliberează în două exemplare, un exemplar la titular şi unul la Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, şi serveşte domnului/doamnei ........ ................ ................ ........ ......... pentru înscrierea la examenul organizat în scopul obţinerii specializării ........ ................ ................ ................ ................ ............. . Responsabilul programului de specializare ........ ................ ................ ........ ......... INIŢIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂŢENILOR POTRIVIT LEGII Nr. 189/1999 Expunere de motive privind iniţiativa legislativă a cetăţenilor pentru promovarea proiectului de lege-cadru privind statutul cetăţenilor Republicii Moldova pe teritoriul României Aderarea României la Organizaţia Tratatului Atlanticului de Nord şi la Uniunea Europeană a permis îmbunătăţirea condiţiilor de securitate şi, respectiv, de dezvoltare şi integrare europeană, iar apropierea de Republica Moldova este continuarea firească în procesul de dezvoltare şi afirmare a naţiunii române. Proiectul de lege, dincolo de implicaţiile sale politice, priveşte dezvoltarea comună culturală, educaţională, socială şi economică a cetăţenilor din cele două state, precum şi alte aspecte. Republica Moldova reprezintă, sub aspectul structurii etnice, cel de-al doilea stat românesc, cu o suprafaţă de 33.843 de kmp şi o populaţie de 3.938.679 de locuitori, dintre care 72,20% s-au declarat români şi moldoveni, potrivit datelor recensământului din 2004. Termenul „moldoveni“ prin care se mai desemnează aceştia în mod tradiţional nu indică în realitate nicio conotaţie etnică, ci doar una regională, şi este proprie tuturor locuitorilor nativi ai fostului Voievodat (Principat) al Moldovei, aşadar şi rezidenţilor din judeţele de est ale României. De-a lungul timpului, teritoriul şi populaţia Republicii Moldova au avut o evoluţie convergentă cu restul spaţiului etnic şi cultural românesc. România şi Republica Moldova sunt două state care au în comun limba, istoria şi cultura; ele nu deţin o individualitate naţională separată, ci constituie două fragmente ale aceleiaşi ţări. Până în acest moment, statul român a inclus Republica Moldova în cadrul politicilor sale privind românii din jurul graniţelor. Aceste politici se adresează minorităţilor româneşti de pe teritoriul altor state şi promovării drepturilor şi culturii acestora între graniţele statelor pe teritoriul cărora trăiesc. În Republica Moldova însă românii nu sunt o minoritate, ci baza populaţiei, locuitorii unui al doilea stat românesc. Prin urmare, este necesar ca România să adopte măsuri specifice direcţionate către cetăţenii Republicii Moldova şi problematica legată de aceştia, indiferent de rasă, etnie şi orice alte criterii. Punerea în aplicare a prezentului proiect de lege presupune existenţa şi funcţionarea instituţiilor având competenţele şi capacitatea necesare. Înfiinţarea şi continua funcţionare a Oficiului pentru Gestionarea Relaţiilor cu Republica Moldova sunt o componentă a acestui demers instituţional. Situarea acestuia în structura autorităţilor puterii executive, în subordinea directă a prim-ministrului României, îi creează prestigiul şi pârghiile instituţionale necesare îndeplinirii scopului său. Ţinând cont de prevederile Legii nr. 189/1999 privind exercitarea iniţiativei legislative de către cetăţeni, republicată, am întocmit prezentul proiect de lege a cărui avizare o solicităm. Membrii Comitetului de iniţiativă: Alexandru Cristian Surcel George Nicolae Simion Mircea Druc Marius Dorin Lulea Oriana Costandache Iulia Rodica Modiga Alexandru Mihail Cîrstea Nicoleta Profir Cristian David Alexei Paluţă


COMENTARII la Ordinul 613/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 613 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 325 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, Do you need an urgent financial credit *? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible **then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application ** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours. Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura If you are interested contact us via: bdsfn.com@gmail.com and fill out the below loan application form. Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura
ANONIM a comentat Decretul 325 2017
    Good Day Dear Loan Seeker, Do you need an urgent financial credit *? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible **then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application ** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours. Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura If you are interested contact us via: bdsfn.com@gmail.com and fill out the below loan application form. Loan application form: Full Name:.................... Country:..................... State:.............. City:.............. Sex:......................... Phone Number:........... Loan Amount :........... Monthly income:.......... Occupation:................... .... Loan Period:....................... ................ Purpose of Loan:......................... ........... E-mail address:...................... ................ Have You Applied Before?.................... We awaits your urgent application form to be filled ok. Email Us: (bdsfn.com@gmail.com) Contact Email : bdsfn.com@gmail.com Contact Email : anatiliatextileltd@gmail.com Mrs. Pranchment Dura
ANONIM a comentat Decizia 194 2017
    Bună ziua, sunt doctorul Harry Carlos, creditor privat de împrumut, dau împrumut celor care au nevoie de împrumut și Cei care doresc să înceapă o afacere nouă. Dau împrumuturi personale, împrumuturi de afaceri, împrumuturi pentru studenți, credite pentru companii și Toate tipurile de împrumuturi, în rata interesată de 2% contact astăzi la: harryloanfirm56@gmail.com LEGIMATE LOAN LOAN
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, sunt doctorul Harry Carlos, creditor privat de împrumut, dau împrumut celor care au nevoie de împrumut și Cei care doresc să înceapă o afacere nouă. Dau împrumuturi personale, împrumuturi de afaceri, împrumuturi pentru studenți, credite pentru companii și Toate tipurile de împrumuturi, în rata interesată de 2% contact astăzi la: harryloanfirm56@gmail.com LEGIMATE LOAN LOAN
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Salutare tuturor Eu sunt Ivos Vlad Eugen și sunt din România Constanța. Am fost în căutarea unui împrumut on-line și am fost foarte speriat că nu am aplicat niciodată un împrumut înainte și am loo foarte bine și căutând o companie adevărată acolo am găsit o companie numită Patricia Kingsman uite și am văzut ce au spus oamenii despre această companie A fost adevărat am decis să solicit un împrumut de la companie și am nevoie de un împrumut de 150.000,00 euro pentru a începe o afacere când am aplicat ea mi-a spus tot ce am nevoie să fac și am făcut-o și ea ma asigurat că în 8 ore timp am fost plecat Sa fiu cu imprumutul meu i-am spus bine si am asteptat in exact 8 ore timp primesc imprumutul meu de la aceasta companie ca scriu asta acum nu am fost niciodata scammed inainte si aceasta companie este minunata am asculta oamenii vorbind despre escrocherii dar eu Nu au fost niciodată scammed înainte și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru asta. Deci toată lumea, dacă aveți nevoie de un împrumut real, aceasta este compania potrivită pentru a aplica de la ei vă vor ajuta și timpul în care vă spun că veți primi împrumutul dvs., care este exact momentul în care veți primi împrumutul. Trebuie doar să scriu acest mesaj pentru toată lumea, astfel încât să nu solicitați un împrumut de la o companie greșită dacă aveți nevoie de un împrumut real contactați această companie și veți fi fericiți. Există poștă Adresa este patriciakingsman.loans2016@gmail.com.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Bună ziua Numele meu este Popovici Krisztina Sunt din Brașov România această companie Patricia Kingsman oamenii vorbesc despre este real nu am vrut niciodată un împrumut dar tocmai am spus că ar trebui să încercați această companie și a vedea dacă ceea ce spun oamenii este adevărat și am aplicat pentru o Împrumut de la ei ieri și tocmai am primit împrumutul meu astăzi de la Patricia Kingsman companie împrumut oricine dacă ați citi acest mesaj și aveți nevoie de un împrumut aplica de la această companie pentru că ei sunt de gând să vă ajute această companie este singura companie care oferă împrumut reale on-line. Împrumutul pe care l-am aplicat de la ei a fost de 75.000,00 lei și în 8 ore am obținut împrumutul meu, astfel încât prietenii mei să nu fie scamați dacă aveți nevoie de un împrumut real, aceasta este compania potrivită pentru a aplica. Dacă sunteți interesat de împrumuturi acolo, adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com și acolo numărul ceaplic este +2348165719944.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Toată lumea dacă aveți nevoie de un împrumut adevărat Patricia Kingsman este compania adevărată care acordă împrumuturi pe care nu le știe că fac acest lucru, dar compania este reală Nu vreau ca oamenii să fie scutiți pe internet de aceea spun acest lucru dacă aveți nevoie de un adevărat Împrumutul Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Numele meu este Nathanael martyna patryx Sunt din România și locuiesc într-un mic oraș din Timișoara. Vreau să folosesc acest timp pentru a le spune tuturor pe internet că există o singură companie care oferă un împrumut real, iar această companie este Patricia Kingsman. Am căutat un împrumut online în ultimele 3 săptămâni acum și tot ce am de făcut este că creditorii mă scandalizează din banii pe care i-am avut Dumnezeu știe că eram atât de sărac și am vrut să-mi omor eu sinea dar acolo am văzut atât de mulți oameni mărturisesc despre Această companie pe care au dat împrumuturi la început nu am crezut cauza am văzut alte mărturii ale altui creditor și toate s-au transformat în escrocherii. Am spus sa ma aplice de la aceasta companie si sa vad daca este adevarat si imediat am aplicat mi-au spus tot ce am nevoie sa fac si am fost de acord si ma asigurat ca in 8 ore am fost de gand sa fiu cu imprumutul meu pentru ca ei au spus Utilizează serviciul de transfer rapid. Mai intai n-am crezut, dar am vrut sa imi dau imprumut inainte de ora 8 am primit o alerta de la banca mea si sa fiu de acord ca a fost imprumutul meu am fost foarte supt atunci cand l-am vazut si m-am rugat lui Dumnezeu pentru a ma indruma la compania dreapta Care mi-a ajutat astăzi pe măsură ce scriu acest lucru pe internet acum am primit doar împrumutul meu de la această companie și eu folosesc acest timp pentru a depune mărturie către alte persoane dacă aveți nevoie de un împrumut un împrumut nu vă lăsați păcălit aceasta este compania potrivită Se aplică de la. Adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar pentru dvs. cei care nu au o adresă de e-mail a companiei numărul de telefon este +2348165719944. Această companie este adevărată și minunată dacă aveți nevoie de un împrumut aplicat acum și așteptați pentru împrumutul dvs. pentru că veți fi mulțumit de această companie. Mulțumesc tuturor și rămân Nathanael martyna patryx.
ANONIM a comentat Decizia 194 2017
    O zi buna, Ma numesc Marcu Dorlca, sunt din limba romana. Vreau să depun mărturie despre creditorul bun care mi-a arătat lumina după ce a fost scamat de doi creditori internaționali diferiți pe Internet, toți promisi să-mi dea un împrumut după ce m-au făcut să plătesc o mulțime de impozite și nu mi-au dat nimic Nu au avut rezultate pozitive. Mi-am pierdut banii grei câștigați și a fost un total de (3.000 de euro). Într-o zi am navigat pe Internet în căutarea confuză și frustrat, apoi am dat peste o mărturie a unei Femei care a fost de asemenea scamată și în cele din urmă a fost legată de un credit legitim și de încredere doamna Alicia Radu (aliciaradu260@gmail.com) unde a luat în cele din urmă Împrumut, așa că am decis să contactez aceeași companie de împrumut și apoi le-am spus povestea mea despre cum am fost jefuit de doi creditori diferiți care nu au mai mult decât să-mi dea mai multă durere. Le explic prin e-mail. Mi-au spus să nu mai plâng pentru că mi-ar lua împrumutul de la compania lor și am făcut de asemenea alegerea potrivită contactând-o. Am completat formularul de împrumut și am făcut tot ce mi sa cerut și mi sa acordat o sumă de împrumut de (25.000,00 euro) de această mare companie. Aici sunt fericit cu familia mea astăzi pentru că mama Alicia Radu mi-a dat un împrumut, așa că îmi jur că voi continua să depun mărturie pe internet despre cum am primit împrumutul meu. Cred că și alți oameni mărturisesc și același creditor. Ai nevoie de un împrumut de urgență? Vă rugăm să contactați rapid mama prin e-mail: (aliciaradu260@gmail.com) Puteți să mă contactați dacă aveți nevoie de alte informații prin e-mail: (marcudorlca750@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Numele meu este Cristyna Cosmin Alin Sunt din Bucuresti Romania vreau sa folosesc de data aceasta pentru a scrie pe internet ca am primit fondurile mele de credit de 5 milioane leu roman de la aceasta companie numita Patricia Kingsman loan company la inceput nu am crezut ce Oamenii au spus pe internet, dar am decis să încerc și am aplicat pentru împrumut acum două zile și tocmai am primit un apel de la banca mea că nu există suma de 5 milioane leu românesc pe contul meu și imediat am primit o alertă din partea mea Banca Patricia Kingsman companie de împrumut ma sunat și ma întrebat dacă am primit împrumutul meu și le-am spus da, așa că au spus că ar trebui să aducă mai mulți oameni acolo companie, dacă cineva nevoie de un împrumut, astfel încât dacă aveți într-adevăr nevoie de un împrumut aceasta este compania Pentru a aplica de la ei sunt într-adevăr mare și cred acum că există o companie de împrumut reale care oferă împrumuturi și că societatea este Patricia Kingsman companie de împrumut, astfel încât dacă oricine dintre dvs. au nevoie de un împrumut de urgență și este important aceasta este compania dreptul de a aplica de la . Adresa de e-mail este patriciakingsman.loans2016@gmail.com. În cele din urmă sunt foarte fericit și pot începe propria mea afacere acum. Vă mulțumesc din nou Patricia că sunteți minunat și că Dumnezeu să vă binecuvânteze pe dumneavoastră și pe compania voastră.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu