Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.610 din 19.05.2011

privind stabilirea criteriilor sectoriale şi pragurilor critice aferente pentru identificarea infrastructurilor critice naţionale din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor
ACT EMIS DE: Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 847 din 29 noiembrie 2011




Pentru aplicarea prevederilor art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011,în temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare, ale art. 21 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, ministrul apărării naţionale, ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, directorul Serviciului Român de Informaţii şi directorul Serviciului de Informaţii Externe emit prezentul ordin. Articolul 1Se stabilesc Criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente pentru identificarea infrastructurilor critice naţionale din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autorităţile publice responsabile, denumite în continuare APR, împreună cu persoanele juridice de drept public sau privat care deţin în proprietate, administrează, operează sau furnizează reţele sau servicii din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, denumit în continuare sectorul TIC, pun în aplicare prevederile prezentului ordin, în scopul identificării infrastructurilor critice naţionale din domeniul de responsabilitate. Articolul 3Aplicarea prevederilor prezentului ordin se va realiza pe baza unei metodologii de identificare a infrastructurilor critice din sectorul TIC, aprobată prin ordin comun al conducătorilor APR. Articolul 4În funcţie de atribuţiile conferite în condiţiile legii, fiecare APR poate să propună direct spre desemnare infrastructuri critice din sectorul TIC. Articolul 5Criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente sectorului TIC pot fi revizuite la propunerea oricăreia dintre autorităţile publice responsabile din acest sector. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Valerian Vreme Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu Directorul Serviciului Român de Informaţii, George Cristian Maior Ministrul apărării naţionale, Gabriel Oprea Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Marcel Opriş Directorul Serviciului de Informaţii Externe, Mihai-Răzvan Ungureanu ANEXĂCRITERII SECTORIALE ŞI PRAGURI CRITICE AFERENTE pentru identificarea infrastructurilor critice naţionale din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor 1. Pentru stabilirea criteriilor şi pragurilor critice aferente din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, denumit în continuare sectorul TIC, vor fi luate în considerare următoarele aspecte: a)importanţa naţională vitală a serviciilor esenţiale din sectorul TIC; b)elementele de infrastructură care contribuie, direct sau indirect, la furnizarea serviciilor esenţiale; c)unicitatea furnizorului sau a serviciului; d)cerinţele privind operabilitatea şi disponibilitatea; e)expunerile la vulnerabilităţi şi ameninţări directe; f)capacitatea de recuperare a funcţiilor; g)tipul şi destinaţia serviciului; h)cerinţele privind prioritatea în furnizarea sau refacerea serviciului; i)impactul asupra stării de spirit, confortului sau bunăstării populaţiei.2. Identificarea infrastructurilor critice din sectorul TIC constă în derularea unui proces format din două etape: a)etapa evaluării şi identificării serviciilor esenţiale care asigură funcţiile vitale ale societăţii; b)etapa identificării elementelor, componentelor sau infrastructurilor critice, care susţin ori furnizează serviciile esenţiale.3. Autorităţile publice responsabile stabilesc următoarele criterii şi praguri aferente sectorului TIC care stau la baza identificării infrastructurilor critice naţionale: I. Criterii sectoriale A. Impactul asupra serviciilor publice destinate persoanelor fizice 1. Infrastructuri, componente, sisteme, reţele destinate asigurării serviciilor comunicaţiilor de voce, date, internet 2. Sisteme de prelucrare, procesare şi stocare a datelor 3. Infrastructuri pentru comunicaţii de urgenţă 4. Infrastructuri pentru asigurarea serviciilor de securitate informatică 5. Reţele de transport şi emisie radio-TV public (broadcasting) 6. Servicii poştale B. Impactul asupra funcţiei administrative a statului 1. Infrastructuri, componente, sisteme, reţele destinate asigurării serviciilor comunicaţiilor de voce, date, internet, în conexiune cu securitatea naţională 2. Sisteme şi reţele de supraveghere, sesizare, avertizare şi alertă 3. Infrastructuri şi componente destinate telecomunicaţiilor de stat 4. Sisteme de prelucrare, procesare şi stocare a datelor 5. Infrastructuri pentru asigurarea serviciilor de securitate informatică 6. Reţele de transport şi emisie radio-TV public (broadcasting) 7. Capacităţi de producţie, protecţie şi management al sistemelor criptografice şi reţelelor din clasa cifrului de stat 8. Sisteme de comunicaţii cu destinaţie administrativ-teritorială 9. Servicii poştale C. Impactul asupra economiei 1. Infrastructuri, componente, sisteme, reţele destinate asigurării serviciilor comunicaţiilor de voce, date, internet, deţinute/administrate/utilizate de operatori economici 2. Sisteme de prelucrare, procesare şi stocare a datelor 3. Infrastructuri pentru asigurarea serviciilor de securitate informatică 4. Sisteme şi reţele de supraveghere, sesizare, avertizare şi alertă 5. Servicii poştale II. Praguri critice potenţiale A. Pragurile critice potenţiale aferente serviciilor de comunicaţii, tehnologia informaţiei şi cifrului de stat sunt: a)acoperirea teritorială (procent din teritoriul naţional sau din numărul de comune, oraşe, municipii reşedinţe de judeţ); b)numărul de abonaţi/utilizatori; c)durata indisponibilităţii; d)funcţia utilizatorului afectat; e)impactul asupra asigurării actului de conducere/decizie/ control; f)pagubele materiale; g)populaţia afectată sau vătămată; h)spaţiul geografic afectat.B. Pragurile critice potenţiale aferente reţelelor de transport şi emisie radio-TV public (broadcasting) sunt: a)gradul de acoperire teritorială (procent din teritoriul naţional); b)gradul de acoperire cu instalaţii de recepţie terestră; c)nivelul de securitate al emisiei; d)spaţiul geografic afectat.C. Pragurile critice potenţiale aferente serviciilor poştale sunt: a)acoperirea teritorială (procent din teritoriul naţional); b)populaţia afectată (număr/procent); c)perioada de indisponibilitate, degradarea infrastructurii; d)spaţiul geografic afectat.


COMENTARII la Ordinul 610/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 610 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 610/2011
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu