Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.610 din 19.05.2011

privind stabilirea criteriilor sectoriale şi pragurilor critice aferente pentru identificarea infrastructurilor critice naţionale din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor
ACT EMIS DE: Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 847 din 29 noiembrie 2011




Pentru aplicarea prevederilor art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011,în temeiul prevederilor art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare, ale art. 21 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 10 din Legea nr. 92/1996 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (3) din Legea nr. 1/1998 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului de Informaţii Externe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, ministrul apărării naţionale, ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, directorul Serviciului Român de Informaţii şi directorul Serviciului de Informaţii Externe emit prezentul ordin. Articolul 1Se stabilesc Criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente pentru identificarea infrastructurilor critice naţionale din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autorităţile publice responsabile, denumite în continuare APR, împreună cu persoanele juridice de drept public sau privat care deţin în proprietate, administrează, operează sau furnizează reţele sau servicii din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, denumit în continuare sectorul TIC, pun în aplicare prevederile prezentului ordin, în scopul identificării infrastructurilor critice naţionale din domeniul de responsabilitate. Articolul 3Aplicarea prevederilor prezentului ordin se va realiza pe baza unei metodologii de identificare a infrastructurilor critice din sectorul TIC, aprobată prin ordin comun al conducătorilor APR. Articolul 4În funcţie de atribuţiile conferite în condiţiile legii, fiecare APR poate să propună direct spre desemnare infrastructuri critice din sectorul TIC. Articolul 5Criteriile sectoriale şi pragurile critice aferente sectorului TIC pot fi revizuite la propunerea oricăreia dintre autorităţile publice responsabile din acest sector. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Valerian Vreme Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu Directorul Serviciului Român de Informaţii, George Cristian Maior Ministrul apărării naţionale, Gabriel Oprea Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Marcel Opriş Directorul Serviciului de Informaţii Externe, Mihai-Răzvan Ungureanu ANEXĂCRITERII SECTORIALE ŞI PRAGURI CRITICE AFERENTE pentru identificarea infrastructurilor critice naţionale din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor 1. Pentru stabilirea criteriilor şi pragurilor critice aferente din sectorul tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor, denumit în continuare sectorul TIC, vor fi luate în considerare următoarele aspecte: a)importanţa naţională vitală a serviciilor esenţiale din sectorul TIC; b)elementele de infrastructură care contribuie, direct sau indirect, la furnizarea serviciilor esenţiale; c)unicitatea furnizorului sau a serviciului; d)cerinţele privind operabilitatea şi disponibilitatea; e)expunerile la vulnerabilităţi şi ameninţări directe; f)capacitatea de recuperare a funcţiilor; g)tipul şi destinaţia serviciului; h)cerinţele privind prioritatea în furnizarea sau refacerea serviciului; i)impactul asupra stării de spirit, confortului sau bunăstării populaţiei.2. Identificarea infrastructurilor critice din sectorul TIC constă în derularea unui proces format din două etape: a)etapa evaluării şi identificării serviciilor esenţiale care asigură funcţiile vitale ale societăţii; b)etapa identificării elementelor, componentelor sau infrastructurilor critice, care susţin ori furnizează serviciile esenţiale.3. Autorităţile publice responsabile stabilesc următoarele criterii şi praguri aferente sectorului TIC care stau la baza identificării infrastructurilor critice naţionale: I. Criterii sectoriale A. Impactul asupra serviciilor publice destinate persoanelor fizice 1. Infrastructuri, componente, sisteme, reţele destinate asigurării serviciilor comunicaţiilor de voce, date, internet 2. Sisteme de prelucrare, procesare şi stocare a datelor 3. Infrastructuri pentru comunicaţii de urgenţă 4. Infrastructuri pentru asigurarea serviciilor de securitate informatică 5. Reţele de transport şi emisie radio-TV public (broadcasting) 6. Servicii poştale B. Impactul asupra funcţiei administrative a statului 1. Infrastructuri, componente, sisteme, reţele destinate asigurării serviciilor comunicaţiilor de voce, date, internet, în conexiune cu securitatea naţională 2. Sisteme şi reţele de supraveghere, sesizare, avertizare şi alertă 3. Infrastructuri şi componente destinate telecomunicaţiilor de stat 4. Sisteme de prelucrare, procesare şi stocare a datelor 5. Infrastructuri pentru asigurarea serviciilor de securitate informatică 6. Reţele de transport şi emisie radio-TV public (broadcasting) 7. Capacităţi de producţie, protecţie şi management al sistemelor criptografice şi reţelelor din clasa cifrului de stat 8. Sisteme de comunicaţii cu destinaţie administrativ-teritorială 9. Servicii poştale C. Impactul asupra economiei 1. Infrastructuri, componente, sisteme, reţele destinate asigurării serviciilor comunicaţiilor de voce, date, internet, deţinute/administrate/utilizate de operatori economici 2. Sisteme de prelucrare, procesare şi stocare a datelor 3. Infrastructuri pentru asigurarea serviciilor de securitate informatică 4. Sisteme şi reţele de supraveghere, sesizare, avertizare şi alertă 5. Servicii poştale II. Praguri critice potenţiale A. Pragurile critice potenţiale aferente serviciilor de comunicaţii, tehnologia informaţiei şi cifrului de stat sunt: a)acoperirea teritorială (procent din teritoriul naţional sau din numărul de comune, oraşe, municipii reşedinţe de judeţ); b)numărul de abonaţi/utilizatori; c)durata indisponibilităţii; d)funcţia utilizatorului afectat; e)impactul asupra asigurării actului de conducere/decizie/ control; f)pagubele materiale; g)populaţia afectată sau vătămată; h)spaţiul geografic afectat.B. Pragurile critice potenţiale aferente reţelelor de transport şi emisie radio-TV public (broadcasting) sunt: a)gradul de acoperire teritorială (procent din teritoriul naţional); b)gradul de acoperire cu instalaţii de recepţie terestră; c)nivelul de securitate al emisiei; d)spaţiul geografic afectat.C. Pragurile critice potenţiale aferente serviciilor poştale sunt: a)acoperirea teritorială (procent din teritoriul naţional); b)populaţia afectată (număr/procent); c)perioada de indisponibilitate, degradarea infrastructurii; d)spaţiul geografic afectat.


COMENTARII la Ordinul 610/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 610 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Ziua bună Fiecare One aici ... Am Victoria Anita Crawford din Bahrain, am ajuns doar împrumut mea de la aceasta companie în această dimineață, o cantitate împrumut de €4 milioane de euro, fără nici o întârziere, după aplicarea pentru un credit in banca, dar ei resping cererea mea de credit form.Please îi contactați în cazul în care sunt interesați în obținerea unui împrumut de aici este de e-mail lor. marlyeduarda94@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 30 1990
    Bună seara. Întrebare intrebatoare. Codul Muncii din acea perioada spunea la art 69 de transferul în interesul serviciului. Dacă în cartea mea de munca apare ca în anul 1992 am fost încadrată la o instituție de stat prin transfer în interesul serviciului, eu trebuia au ba sa dau concurs?! Legea 30 se bate cap în cap cu Codul muncii. Poate ma poate ajuta cineva cu un răspuns. Va mulțumesc!
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    $READ MY STORY ON HOW I BECAME DEBT FREE WITH TIPS OF DETECTING A LOAN SCAM ON-LINE !!$$$$$ Attention To The World, If you need a genuine and reliable loan help,and don’t want to be a scam victim,I think this is for you.This is a testimony on how,I was ripped off by some idiot that calls themselves lenders,and how I finally got my financial freedom through a God sent helper that finally gave my life a meaning,with the least cheapest rates as to 2% interest and little TOKEN other requirements and they don’t give a damn to your credit score… For more info on how to reach this great man just email him now and tell him that Mark Shores testify about him on the internet his email address is: slivinumarko@yahoo.com ... CONTACT THIS GREAT LOAN LENDER TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS:slivinumarko@yahoo.com and my everyday prayer to this great man is that GOD WILL NEVER STOP BLESSING AND PROTECTING HIS FAMILY because he put an endless smile on my faces and am 100% DEBT FREE TODAY.......
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    HOW I GOT MY LOAN FROM THIS GREAT COMPANY CALLED SLIVINU MARKO LOAN COMPANY Hello to All across the globe, I am Martha Loiussa, currently living in NEW YORK now, USA. I am a widow at the moment with 2 kids and I was stuck in a financial situation in April 2015 and I needed to refinance and pay my bills. I tried seeking loans from various loan firms both private and corporate but never with success, and most banks declined my credit ,do not full prey to those hoodlums at there that call them self money lender they are all scam , all they want is your money and you well not hear from them again they have done it to me twice before I meet Mr Slivinu Marko the most interesting part of it is that my loan was transfer to me within 74hours so I will advice you to contact Mr Slivinu Marko if you are interested in getting loan and you are sure you can pay him back on time you can contact him via email……… ( slivinumarko@yahoo.com ) No credit check, no co signer with just 2% interest rate and better repayment plans and schedule if you must contact any firm with reference to securing a loan without collateral then contact Mr Slivinu Marko today for your loan They offer all kind of categories of loan they Short term loan (5_10years) Long term loan (20_40) Media term loan(10_20) They offer loan like Home loan............., Business loan........ Debt loan ....... Student loan..........,Business start up loan Business loan....... , Company loan.............. etc Email..........( slivinumarko@yahoo.com ) When it comes to financial crisis and loan then Mr Slivinu Marko loan financial is the place to go please just tell him I Martha Loiussa direct you Good Luck.... HS EMAIL IS : slivinumarko@yahoo.com ......................
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    De la primarie ati primit informatiile partial adevarate. Conform art 502 aliniat 7 a fost abrogat art.8 alin 1 din legea 118/1990 care preciza ca este scutit de la plata impozitelor locale beneficiarul legii 118/1990 si deci ale legii 189/2000. Aici au dreptate. Dar,tot in cod fiscal ,este precizat ca, persoanele beneficiare ale legii 118/1990 si deci si ale legii 189/2000 sunt scutite de impozit pe cladirea folosita ca DOMICILIU-vezi art.456 litera s. Asta nu v- au spus cei de la primarie. In cazul in care cladirea dvs este folosita in scop nerezidential atunci nu mai beneficiati de nicio reducere si va supuneti codului fiscal ( trebuie raport de evaluare daca cladirea este mai veche de 5 ani si plata impozit conform hotararii consiliului local intre 0,2 si 1,3 la suta din valoarea cf raportului de evaluare sau act de vanzare-cumparare/ proces verbal pt cladiri noi de pana in 5 ani. Nu sunt jurist dar asta e pararea mea. Va rog sa verificati si sa cititi articolele mentionate mai sus si sa solicitati primarie punctul de vedere daca aveti noutati sa ni le transmiteti si noua.
ANONIM a comentat Hotărârea 18 2016
     Acest lucru a informa publicul larg acest împrumut ușor este acum dat afara de la rata dobânzii de 2%, numai ca sunt necesare oameni serioase să se înscrie. e-mail de contact: jadkimi@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 16 2016
    Dragi Investitorii / Candidați financiare. Suntem o investitori privați / împrumut Creditor inregistrat! Crezi nevoie de asistență financiară? Ești în mizerie financiare sau datorii? Oferim împrumut la rata dobânzii de 3% în decurs de 1 an la 30 de ani de rambursare perioadă durată la individ și companii care au nevoie de asistență financiară și la orice parte a lumii. Ne da împrumuturi variind de la $ 5,000.00 la $ 500,000,000.00, valute: USD, CAD, KWD, OMR, SGD, RUB, GBP, AUD, MYR, ZAR, IDR, UAH, PHP, EURO. credite noastre sunt bine asigurate pentru securitate maximă este prioritatea noastră, Te pierde dormi la noapte îngrijorătoare cum să obțineți un creditor împrumut legit? Ești în sărăcie? Ai nevoie de asistență financiară pentru înființarea unei afaceri? Noi va putem ajuta financiar. Ne vom ajuta să treci peste aceste obstacole financiare. Interesate individuale sau la societăți ar trebui să ne contactați prin: e-mail: {} jadkimi@gmail.com Salutări, Dl Jad Kimi.
ANONIM a comentat Regulament 1 2016
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Candidați împrumut dragi !!! Ești în orice dificultate financiară? Pe care doresc să înceapă o afacere, sau doresc să plătească datoriile? Aceasta companie de împrumut a fost fondat de organizațiile pentru drepturile omului din întreaga lume, cu unicul scop de a ajuta pe cei săraci și persoanele cu dificultăți financiare în viață. Deci, dacă sunteți interesat într-o ofertă reală de împrumut cu amabilitate ajunge înapoi la noi prin e-mail: jean.senekal40@gmail.com Vă mulțumim și Dumnezeu să binecuvânteze.
ANONIM a comentat Decizia 28 2016
    Bună ziua, eu sunt Adams John, un creditor privat împrumut i da afarã de împrumut pentru cei care sunt în nevoie de împrumut, și a celor care doresc să înceapă o nouă business.I da credite personale, împrumuturi de afaceri, Student Loans, Credite Company și toate tipuri de credite, în rata interesat de 2% în prezent de contact la: adamsjohnloanfirm@hotmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 610/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu