Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 601 din 25 iulie 2007

privind aprobarea modificarii anexei N la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 580 din 23 august 2007



Având în vedere anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007,

văzând Referatul de aprobare nr. 255.456 din 8 iunie 2007 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare,

în baza prevederilor art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,

ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:

Art. I. -Anexa N „Norme metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar şi condiţiile de eligibilitate pentru activităţi din sectorul de îmbunătăţiri funciare, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de eligibilitate", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30 decembrie 2006, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Direcţia buget-finanţe, Direcţia îmbunătăţiri funciare şi direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii şi dezvoltarii rurale,

Decebal Traian Remeş

 ANEXĂ (Anexa N)

NORME   METODOLOGICE

privind modul de acordare a sprijinului financiar şi condiţiile de eligibilitate pentru activităţi din sectorul de îmbunătăţiri funciare, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 125/2007

Art. 1. - Prezentele norme metodologice reglementează criteriile şi procedurile privind acordarea sprijinului financiar organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare organizaţii, federaţiilor de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare federaţii, şi Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, denumită în continuare Administraţia.

Art. 2. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt organizaţiile, federaţiile pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. a) pct. 1 şi 2, lit. b) pct. 4 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, Administraţia pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. a) pct. 3 şi lit. c) pct. 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, şi asociaţiile şi organizaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. b) pct. 5 şi lit. c) pct. 6 şi 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 125/2007.

Art. 3. - Sursa de finanţare a sprijinului financiar prevăzut la art. 2 se asigură anual de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Art. 4. - Implementarea acordării sprijinului financiar, verificarea modului de îndeplinire a condiţiilor legale pentru acordarea acestuia şi decontarea sumelor aferente de către beneficiari se asigură prin direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, denumite în continuare DADR, în cazul organizaţiilor şi federaţiilor, pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. a) pct. 1 şi 2, lit. b) pct. 4 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, precum şi în cazul asociaţiilor şi organizaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. b) pct. 5 şi lit. c) pct. 6 şi 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, şi prin Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare minister, în cazul Administraţiei pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. a) pct. 3 şi lit. c) pct. 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007.

Art. 5. -In sensul prezentelor norme metodologice, termenii de mai jos au următoarele înţelesuri:

- lucrări de întreţinere şi reparaţii - ansamblul operaţiunilor cu caracter sistematic desfăşurate anual pentru menţinerea în stare de funcţionare a infrastructurii de irigaţii;

- modernizare - ansamblul operaţiunilor efectuate pentru îmbunătăţirea parametrilor de funcţionare a infrastructurii de irigaţii prin utilizarea unor echipamente, subansambluri, piese de schimb, materiale noi şi moderne;

- retehnologizare - ansamblul operaţiunilor de înlocuire a unor tehnologii existente, uzate moral şi/sau fizic, cu tehnologii moderne, bazate pe concepţii tehnice de dată recentă, de vârf, în scopul creşterii performanţelor de exploatare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, reducerea consumului de energie, reducerea poluării etc.

Art. 6. - Pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare se acordă sprijin financiar organizaţiilor şi federaţiilor care au preluat în proprietate sau folosinţă infrastructura de îmbunătăţiri funciare situată pe teritoriile acestora, precum şi Administraţiei pentru infrastructura de îmbunătăţiri funciare aflată în administrarea acesteia şi situată pe teritoriile organizaţiilor şi federaţiilor şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa acestora sau nu s-au preluat de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire.

Art. 7. - (1) Sprijinul financiar ce se acordă organizaţiilor şi federaţiilor pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfăşurării următoarelor activităţi:

a)  menţinerea în funcţiune, prin realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, precum şi asigurarea pazei şi protecţiei infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului organizaţiilor şi al federaţiilor şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora;

b)  executarea lucrărilor de aducere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului organizaţiilor şi al federaţiilor şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora.

(2)  Pentru a beneficia de sprijinul financiar prevăzut la alin. (1), organizaţiile şi federaţiile trebuie să îndeplinească următoarele condiţii prealabile:

a) să fie legal constituite şi înregistrate în Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare;

b)  să facă dovada preluării infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul acestora;

c)   să fie funcţionale, stare atestată de următoarele subcondiţii:

-   să fi ales consiliul de administraţie, conform unui proces-verbal al adunării generale, în cazul organizaţiilor, sau al adunării reprezentanţilor organizaţiilor membre, în cazul federaţiilor;

-  să fi adoptat regulamentul de organizare şi funcţionare, conform unui proces-verbal al adunării generale, în cazul organizaţiilor, sau al consiliului de administraţie, în cazul federaţiilor;

- să fi angajat persoane în funcţii executive, care să fie diferite de cele alese în organele de conducere şi comisiile organizaţiei sau federaţiei;

-  să fi încasat cotizaţia în proporţie de cel puţin 80%, conform tabelului cu situaţia încasării cotizaţiei pe membri şi ultimei balanţe de verificare;

d)   să aibă contract multianual în vigoare, încheiat cu prestatorul de servicii de îmbunătăţiri funciare;

e) să nu aibă datorii la prestatorul de servicii de îmbunătăţiri funciare, la furnizorul de energie electrică şi să nu aibă litigii în curs privind plata subvenţiilor de la bugetul de stat, conform unor certificate emise de terţii prestatori în cazul datoriilor şi unei declaraţii pe propria răspundere în cazul litigiilor;

f) să aibă contract cu furnizorii de electricitate şi alte utilităţi, în vigoare;

g) să aibă aprobarea adunării generale a organizaţiei sau a consiliului de administraţie al federaţiei pentru sprijinul financiar solicitat, conform procesului-verbal al şedinţei de aprobare.

(3)  Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. a) se acordă anual, după cum urmează:

a) organizaţiilor, în limita unei sume stabilite la hectar pe fiecare activitate de îmbunătăţiri funciare, pentru suprafeţele de teren deţinute de membrii acestora şi deservite de infrastructura preluată de aceste organizaţii. Limitele se prevăd distinct pentru realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii şi separat pentru asigurarea pazei şi protecţiei infrastructurii;

b) federaţiilor, în baza solicitărilor şi a documentelor justificative ale cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei infrastructurii aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei, precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite prin plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate organizaţiilor.

(4) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. b) se acordă o singură dată pentru acoperirea cheltuielilor necesare executării lucrărilor de reparaţii prevăzute în anexele la protocolul de transmitere, fără plată, la infrastructura de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul unei organizaţii sau federaţii, în proprietatea sau folosinţa gratuită a acelei organizaţii sau federaţii, încheiat conform legii.

Art. 8. - (1) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la art. 7 alin. (3) lit. a), organizaţia depune la DADR pe raza căreia se află situat sediul acesteia o cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, însoţită de titlurile valabile care să ateste că infrastructura este în proprietatea sau folosinţa acesteia, de documentele justificative ale îndeplinirii condiţiilor prealabile prevăzute la art. 7 alin. (2) şi de situaţia deţinerii terenurilor de către membrii organizaţiei în baza unor titluri valabile, la care se anexează un exemplar de pe centralizatorul privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, pază şi protecţie a infrastructurii aflate în proprietatea sau folosinţa organizaţiei, conform anexei nr. 1a) la cerere.

(2)  Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la art. 7 alin. (3) lit. b), federaţia depune la DADR pe raza căreia se află situat sediul acesteia o cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, însoţită de titlurile valabile de deţinere în proprietate sau folosinţă gratuită a infrastructurii, de lista obiectivelor pentru paza şi protecţia cărora se solicită sprijin financiar, precum şi de documentele justificative ale cheltuielilor efectuate pentru executarea lucrărilor de reparaţii accidentale, la care se anexează un exemplar de pe centralizatorul privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei infrastructurii aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei, precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite prin plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate organizaţiilor, conform anexei nr. 1b) la cerere.

(3) Sprijinul financiar prevăzut la art. 7 alin. (4) se acordă în baza cererii, al cărei model este prezentat în anexa nr. 1, depusă de fiecare organizaţie sau federaţie la DADR pe raza căreia se află situat sediul acesteia, însoţită de titlurile valabile de deţinere în proprietate sau folosinţă a infrastructurii, de documentele justificative ale îndeplinirii condiţiilor prealabile prevăzute la art. 7 alin. (2), de lista elementelor de infrastructură la care lucrările de reparaţii menţionate în anexele la protocolul de transmitere a proprietăţii sau folosinţei asupra infrastructurii nu au fost finalizate, cu precizarea valorii actualizate a acestor lucrări, la care se anexează un exemplar de pe centralizatorul privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor pentru executarea lucrărilor de aducere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF şi al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora, cuprinse în anexele la protocol, conform anexei nr. Ic) la cerere.

(4) Cererile de acordare a sprijinului financiar pentru luna în curs se depun de organizaţii şi federaţii lunar, până la data de 5 a lunii următoare. In termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi prezintă ministerului până la data de 15 a fiecărei luni, centralizat la nivelul judeţului, un exemplar de pe decontul justificativ privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de AUAI, OUAI, OIF şi FOIF, conform anexei nr. 2.

Art. 9. - Sprijinul financiar ce se acordă Administraţiei pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfăşurării următoarelor activităţi:

a)    executarea lucrărilor de punere în funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul organizaţiilor şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa acestor organizaţii ori nu s-a preluat de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire;

b)    executarea lucrărilor de punere în funcţiune a infrastructurii principale situate pe teritoriul federaţiilor şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa gratuită a acestor federaţii ori nu s-a preluat de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire.

Art. 10. - (1) La cererea organizaţiilor şi federaţiilor care îndeplinesc condiţiile prealabile prevăzute la art. 7 alin. (2) şi care, din cauza stării de degradare a infrastructurii situate pe teritoriul acestora, nu au putut prelua proprietatea sau folosinţa asupra acesteia şi în vederea acordării sprijinului financiar prevăzut la art. 9, Administraţia evaluează necesarul lucrărilor de punere în funcţiune şi estimează costurile aferente. După obţinerea avizului consiliului de unitate de administrare, Administraţia întocmeşte în două exemplare şi înaintează un exemplar ministerului Situaţia centralizatoare privind cererile pentru executarea lucrărilor de punere în funcţiune de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa acestora sau nu s-a preluat de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire, conform modelului din anexa nr. 3.

(2) Administraţia ierarhizează cererile prevăzute la alin. (1) în funcţie de costurile specifice ale lucrărilor de punere în funcţiune şi de costurile specifice anuale de exploatare.

(3)  Lista lucrărilor elaborată pe baza criteriilor prevăzute la alin. (2) şi volumul fondurilor necesare pentru realizarea lucrărilor se întocmeşte de Administraţie în 3 exemplare din care, după aprobarea de consiliul de administraţie al Administraţiei, un exemplar revine Administraţiei, un exemplar se ataşează la procesului-verbal al şedinţei consiliului de administraţie şi unul se înaintează ministerului.

(4) In limita fondurilor prevăzute în bugetul propriu, ministerul întocmeşte lista lucrărilor de punere în funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare prioritare, stabileşte volumul fondurilor necesare pentru realizarea lucrărilor prioritare şi aprobă suplimentarea sau modificarea corespunzătoare a bugetului Administraţiei.

(5) După executarea lucrărilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei, procesele-verbale de recepţie a lucrărilor se avizează de consiliile de unitate de administrare şi se însuşesc de organizaţiile sau federaţiile beneficiare.

(6)   Pentru acordarea subvenţiilor în vederea acoperirii cheltuielilor prevăzute la art. 9, până la data de 20 a fiecărei luni Administraţia întocmeşte în două exemplare Situaţia sprijinului financiar ce se solicită pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, aprobată de ordonatorul principal de credite, conform modelului din anexa nr. 4, din care un exemplar rămâne la Administraţie şi unul se transmite ministerului.

(7)  Pentru justificarea modului de utilizare a subvenţiilor alocate pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 9, până la data de 20 a fiecărei luni Administraţia întocmeşte în două exemplare Decontul justificativ privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, aprobat de ordonatorul principal de credite, pentru perioada raportată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4a), din care un exemplar rămâne la Administraţie, iar unul se prezintă ministerului.

(8) Sprijinul financiar acordat Administraţiei se înregistrează în evidenţa contabilă a acesteia, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (3) din Normele metodologice privind alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 1.230/2005, cu modificările ulterioare.

Art. 11. - (1) Se acordă sprijin financiar organizaţiilor şi federaţiilor pentru executarea de lucrări de modernizare şi retehnologizare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea sau folosinţa acestora, care poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfăşurării următoarelor activităţi:

a)    realizarea de investiţii pentru modernizarea şi retehnologizarea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul organizaţiilor şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestor organizaţii;

b)     realizarea de investiţii pentru modernizarea şi retehnologizarea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul federaţiilor şi aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea acestor federaţii.

(2) Cheltuielile pentru executarea lucrărilor prevăzute la alin. (1) se asimilează altor cheltuieli de investiţii conform art. 46 alin. (2) din Legea finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 12. -In vederea utilizării sprijinului financiar prevăzut la art. 11, organizaţiile şi federaţiile întocmesc documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii, pe care le supun aprobării ordonatorului principal de credite, potrivit legii.

Art. 13. - (1) Asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii, denumite în continuare AUAI, şi organizaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii, denumite în continuare OUAI, pot beneficia de sprijin financiar pentru:

a)  susţinerea costurilor cu energia pentru apa de irigaţii utilizată;

b)  plata către furnizorul de energie electrică a costului energiei electrice de pompare a apei prin punctele de livrare a apei pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul propriu.

(2) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. a) poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfăşurării următoarelor activităţi:

a)   achiziţia şi montarea contoarelor pentru măsurarea consumului de energie electrică pentru pomparea apei pentru irigaţii, cota care revine AUAI sau OUAI, pe baza acordului furnizorului de energie electrică;

b) achiziţia şi montarea debitmetrelor la staţiile de pompare de punere sub presiune aflate în proprietatea AUAI sau OUAI, pe baza acordului furnizorului de apă pentru irigaţii;

c)  achiziţia şi instalarea de agregate termice de pompare dotate cu debitmetre în cazul în care terenul aflat în cadrul teritoriului AUAI sau OUAI este amenajat pentru irigaţii în sistem monofilarşi cu canale deschise, pe baza acordului furnizorului de apă pentru irigaţii.

(3)  Pot beneficia de sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. a) numai AUAI sau OUAI care nu deţin bunuri de tipul celor menţionate la alin. (2) achiziţionate din surse proprii sau cu finanţare din cadrul altor programe. Această categorie de sprijin financiar se acordă până la epuizarea fondurilor alocate, o singură dată pentru acoperirea cheltuielilor de achiziţie şi instalare a instalaţiilor şi echipamentelor de reducere a consumului de energie electrică, după cum urmează:

a) pentru un anumit punct de livrare a apei pentru irigaţii ce se dotează cu contoare pentru măsurarea consumului de energie electrică pentru pomparea apei pentru irigaţii;

b)  pentru o anumită staţie de pompare de punere sub presiune la care se montează debitmetre;

c) pentru un anumit amplasament al agregatelor termice de pompare.

(4)  Bunurile achiziţionate cu sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. a) nu se pot înstrăina pentru o perioadă de 5 ani de la data predării-primirii acestora. Instrăinarea instalaţiilor şi echipamentelor înainte de expirarea perioadei de 5 ani atrage restituirea alocaţiei acordate, actualizată cu rata inflaţiei, de către AUAI sau OUAI beneficiare, inclusiv plata de penalităţi la bugetul de stat, potrivit legii.

(5)  Susţinerea costurilor cu energia pentru apa de irigaţii utilizată se asimilează altor cheltuieli de investiţii, conform art. 46 alin. (2) din Legea finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

(6) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la alin. (1) lit. a), AUAI sau OUAI întocmesc documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii pe care le supun aprobării ordonatorului principal de credite, potrivit legii.

(7)  Pentru a beneficia de sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. b), se va îndeplini următoarea procedură:

a) în termen de două zile de la primirea facturii, AUAI sau OUAI depun la DADR în a cărei rază teritorială de competenţa se află situat sediul acesteia cererea-tip de eliberare a subvenţiei pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrică, conform modelului din anexa nr. 1, la care se anexează o copie a ordinului de plată a contribuţiei proprii, certificat de bancă, şi o copie a facturii emise de furnizorul de energie electrică. Nerespectarea termenului de depunere a cererii-tip de eliberare a subvenţiei atrage suportarea de către organizaţie sau federaţie a cheltuielilor generate de această întârziere;

b) în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi până la data de 15 a fiecărei luni întocmeşte în două exemplare decontul justificativ privind eliberarea sprijinului financiar, pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de AUAI, OUAI, OIF şi FOIF din consumul de energie electrică pentru pomparea apei prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii, conform modelului din anexa nr. 2, din care un exemplar se prezintă ministerului.

(8) La cererea-tip de eliberare a subvenţiilor se vor anexa şi documentele justificative ale îndeplinirii condiţiilor prealabile prevăzute la art. 7 alin. (2).

Art. 14. - (1) Dobânzile, majorările de întârziere şi penalităţile de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei de irigaţii şi desecări de către Administraţie şi de către AUAI şi OUAI, se acoperă din sprijin financiar de  la  bugetul  de stat,  cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate ministerului pentru anul 2007.

(2) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la alin. (1) care poate fi solicitat de acestea, AUAI şi OUAI depun la DADR pe raza căreia se află situat sediul acesteia o cerere, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, însoţită de copia facturii/facturilor de plată a consumului de energie electrică în care apar menţionate penalităţile. In termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor de plată şi întocmeşte în două exemplare decontul justificativ privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de AUAI, OUAI, OIF şi FOIF, conform modelului din anexa nr. 2, din care un exemplar se transmite ministerului.

(3) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la alin. (1) care poate fi solicitat de aceasta, Administraţia întocmeşte în două exemplare decontul justificativ privind plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4b), din care un exemplar rămâne la Administraţie, iar unul se prezintă ministerului.

Art. 15. - (1) Pentru acordarea sprijinului financiar care acoperă cheltuielile prevăzute la art. 7, 9, art. 13 alin. (1) lit. b) şi art. 14 alin. (1) ministerul prezintă justificarea sumelor acordate pentru luna anterioară şi, până la data de 26 a lunii în curs pentru luna următoare, solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor deschiderea creditelor bugetare, la care se anexează centralizatorul sprijinului financiar ce se solicită de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI, aprobat de ordonatorul principal de credite, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, întocmit pe baza situaţiei sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI, conform modelului din anexa nr. 6.

(2) Sumele reprezentând sprijin financiar acordat Administraţiei, prevăzute la art. 6 şi art. 14 alin. (1), se vor vira de către minister în contul bancar pe care Administraţia îl comunică ministerului odată cu depunerea documentelor de decontare.

Art. 16. - Ministerul verifică permanent modul de acordare şi utilizare a fondurilor publice reprezentând sprijinul financiar acordat în baza prezentelor norme metodologice.

Art. 17. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

ANEXA Nr. 1 la normele metodologice

CERERE

privind acordarea sprijinului financiar conform art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007

Solicitantul (Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare/Organizaţia de îmbunătăţiri funciare).............................., cu sediul în localitatea..............., judeţul .............., reprezentat(ă) prin ......................, în calitate de....................(preşedinte sau director), având un teritoriu / suprafaţă de teren de...........ha în cadrul amenajării de îmbunătăţiri funciare....................., din care:

a)................ha deservite de infrastructură de irigaţii;

b)................ha deservite de infrastructură de desecare şi drenaj;

c)................ha deservite de lucrări de combatere a eroziunii solului;

d)................ha deservite de lucrări de apărare împotriva inundaţiilor;

solicităm acordarea sprijinului financiar pentru:

A. decontarea cheltuielilor, în luna......................., conform centralizatorului privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, pază şi protecţie a infrastructurii aflate în proprietatea sau folosinţa organizaţiei, prezentat în anexa nr. 1a) la prezenta cerere.

Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în contul nostru nr.............................., deschis la banca......................................................................;

B.  decontarea cheltuielilor, în luna......................., conform centralizatorului privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei infrastructurii aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei, precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite prin plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate organizaţiilor prezentat în anexa nr. 1b) la prezenta cerere.

Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în contul nostru nr................................, deschis la banca.....................................................................;

C.  decontarea cheltuielilor, în luna......................., conform centralizatorului privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor pentru executarea lucrărilor de aducere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora, cuprinse în anexele la protocolul prezentat în anexa nr. 1c) la prezenta cerere.

Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în contul nostru nr................................., deschis la banca....................................................................;

D. decontarea cheltuielilor, în luna................, conform facturilor emise de furnizorul de energie electrică a costului energiei electrice de pompare a apei prin punctele de livrare a apei pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul AUAI şi OUAI.

Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în contul Societăţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. nr................, deschis la banca....................;

E. decontarea cheltuielilor în luna................, pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de

Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către AUAI şi OUAI

Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în contul Societăţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. nr................, deschis la banca.....................

Recapitulaţie sume solicitate

A...................................................

B...................................................

C...................................................

D...................................................

E....................................................

TOTAL : ....................................lei

Anexăm la prezenta cerere copii de pe următoarele documente*):

a) Contractul de prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare nr........................din data de............................, având ca obiect.............................., în valoare de............................lei, încheiat de organizaţie/federaţie cu terţi furnizori, în vigoare;

b)   protocolul   de   predare-primire   a   infrastructurii   de   îmbunătăţiri   funciare,   aprobat   prin   Ordinul   ministrului agriculturii.......................nr..........din data de..............., către organizaţie/federaţie;

c) documente justificative de efectuare a cheltuielilor (facturi, ordine de plată, chitanţe etc).

Data...................                                                             

Numele şi prenumele în clar......................

Semnătura...............................................

L.S.

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală....................................

Certificăm realitatea, legalitatea şi regularitatea documentelor depuse de federaţie/organizaţie pe baza cărora beneficiază de sprijinul financiar solicitat în sumă de............lei.

Director executiv,

..........................................................

(Numele şi prenumele în clar)

 Director economic/Contabil-şef,

..........................................................                                                                              

(Numele şi prenumele în clar)

Respingem cererea pentru următoarele motive:

- ........................................................................................................................................................................ .......................................................

- ........................................................................................................................................................................ .......................................................

Director executiv,

.....................................................

(Numele şi prenumele în clar)                                                                              

                                                               

Director economic/Contabil-şef,

......................................................

 (Numele şi prenumele în clar)

*) Se vor anexa documentele necesare în funcţie de obiectul cererii.

ANEXA Nr. 1a) la cererea de acordare a sprijinului financiar

Organizaţia de îmbunătăţiri funciare...........................................

Amenajarea de îmbunătăţiri funciare..........................................

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.........................

CENTRALIZATOR

privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, pază şi protecţie a infrastructurii aflate în proprietatea sau folosinţa organizaţiei, efectuate în luna.........anul..................

Se completează de OIF

Se completează de DADR

Nr. crt.

PL / zona*)

Suprafaţa

amenajată

[ha]

Suprafaţa

deţinută de

membri, cuprinsă în contractele

multianuale

[ha]

Suma limită

stabilită pentru

activitatea de

întreţinere şi

reparaţii/pază şi

protecţie

[lei/ha]

Cuantumul maxim al sprijinului financiar pentru activitatea de întreţinere şi

reparaţii/pază şi protecţie

[lei]

Sprijinul financiar acordat şi justificarea cheltuielilor efectuate

Solicitări de sprijin financiar pentru luna.....

Valoarea cumulată a sprijinului

acordat**)

[lei]

Valoarea sprijinului care a rămas de acordat

[lei]

Suma solicitată [lei]

Documente justificative***)

0

1

2

3

4

5 = 3x4

6

7

8

9 = 5-8

PL 1 /zona 1

PL 2 / zona 2

PL n/zona n

Total OIF, din care:

- întreţinere şi reparaţii

- pază şi protecţie

Intocmit

Organizaţia de îmbunătăţiri funciare..............................

Preşedinte,

...............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director,

...............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director executiv,

...............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic/Contabil-şef,

...............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.............................

*) Punct de livrare a apei pentru irigaţii / zonă cu autonomie funcţională.

**) Valorile sprijinului acordat cumulat din lunile anterioare de la începutul anului din anexele 1a).

***) Facturi, ordine de plată, chitanţe etc.

ANEXA Nr. 1b) la cererea de acordare a sprijinului financiar

Organizaţia de îmbunătăţiri funciare...........................................

Amenajarea de îmbunătăţiri funciare..........................................

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.........................

CENTRALIZATOR

privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei infrastructurii aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei, precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite prin plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate organizaţiilor, efectuate în luna.........anul................

Se completează de FOIF

Se completează de DADR

Nr. crt.

Obiective de infrastructură / Reparaţii accidentale

Număr de

obiective /

reparaţii

accidentale

[buc]

Suma limită stabilită pentru activitatea de întreţinere şi reparaţii/ pază şi protecţie [lei/obiectiv / reparaţie]

Cuantumul

maxim al

sprijinului

financiar pentru

activitatea de

întreţinere şi

reparaţii/pază şi

protecţie

[lei]

Sprijinul financiar acordat şi justificarea cheltuielilor efectuate

Solicitări de sprijin financiar pentru luna ...

Valoarea cumulată a sprijinului

acordat*)

[lei]

Valoarea sprijinului care a rămas de acordat

[lei]

Suma solicitată

Documente justificative**)

0

1

2

3

4 = 2x3

5

6

7

8 = 4-7

SPA/SPB

SRP

SPE

CH

...........

Altele

Reparaţii accidentale

SP...

CH

Total FOIF, din care:

- întreţinere şi reparaţii

- pază şi protecţie

Intocmit.                                                                      

Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare..............................

Preşedinte,

.............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director,

.............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director executiv,

.............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic/Contabil-şef,

.............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.............................

*) Valorile sprijinului acordat cumulat din lunile anterioare de la începutul anului din anexele 1b).

**) Facturi, ordine de plată, chitanţe etc.

ANEXA Nr. 1c) la cererea de acordare a sprijinului financiar

Organizaţia de îmbunătăţiri funciare................

Amenajarea de îmbunătăţiri funciare.............

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.........................

CENTRALIZATOR

privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor pentru executarea lucrărilor de aducere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora cuprinse în anexele la protocol, efectuate în luna...................anul.................

Se completează de OIF/FOIF

Se completează de DADR

Nr. crt.

Elementele de

infrastructură la care se solicită finalizarea

lucrărilor de reparaţii din anexa nr. ...*)

la protocol

[lei]

Costul estimat al reparaţiilor

conform

anexei nr. ...*) la protocol

[lei]

Costul lucrărilor care au rămas de executat la sfârşitul anului anterior

[lei]

Valoarea actualizată a lucrărilor rămase de executat

[lei]

Sprijinul financiar acordat şi justificarea cheltuielilor efectuate

Solicitări de sprijin financiar pentru luna ...

Valoarea

cumulată a

sprijinului

acordat

[lei]

Valoarea sprijinului

care a rămas

de acordat

[lei]

Suma solicitată [lei]

Documente justificative**)

0

1

2

3

4

5

6

7

8 = 4-7

SP...

Reţea canale

CH

....

SPP1

SPP2

............

Reţea conducte 1

Reţea conducte 2

Alte elemente de infrastructură

Total FOIF / OIF

Intocmit.

Organizaţia de îmbunătăţiri funciare/Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare................

Preşedinte,

...............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director,

................................................

(Numele şi prenumele în clar)

Preşedinte,

..............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director,

............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.............................

*) Se va preciza nr. anexei din protocol privind inventarul fizic şi valoric al elementelor de infrastructură care necesită lucrări de punere în funcţiune.

**) Facturi, ordine de plată, chitanţe etc.

ANEXA Nr. 2 la normele metodologice

DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURA ŞI DEZVOLTARE RURALA..................

DECONT   JUSTIFICATIV

privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de AUAI, OUAI, OIF şi FOIF în luna........................

Nr. crt.

Amenajarea de îmbunătăţiri funciare

Cheltuielile de menţinere în funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea sau folosinţa

OIF sau FOIF

Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora

[anexa nr. 1c) -col. 6]

[lei]

Cheltuieli către furnizorul de energie electrică pentru costul energiei electrice de pompare a apei prin

punctele de livrare a apei pentru irigarea

culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul AUAI şi OUAI (valoarea facturilor emise de furnizorul

de energie electrică)

[lei]

Cheltuieli pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de S.C. „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele

scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către AUAI şi OUAI (valoarea facturilor

emise SC „Electrica" - S.A. cu destinaţia de mai sus)

[lei]

Total solicitări

sprijin financiar pe

AUAI, OUAI,

OIF sau FOIF

[lei]

OIF*/ FOIF") /AUAI***)

Cheltuielile de realizare a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale

infrastructurii

[anexele nr. 1a) şi 1b)-col. 6]

[lei]

Cheltuielile de asigurare apazei şi protecţiei infrastructurii

[anexele nr. 1a) şi 1b)-col. 6]

[lei]

0

1

2

3

4

5

6

7=2+3+4+5+6

1

OIF1

2

OIF 2

3

..........

OlFn

FOIF1

..........

FOIF 2

FOIFn

Total DADR

Director executiv,

...............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic/Contabil-şef,

..............................................

(Numele şi prenumele în clar)

*) Organizaţia de îmbunătăţiri funciare.

**) Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare.

***) Asociaţia utilizatorilor de apă pentru irigaţii.

ANEXA Nr. 3 la normele metodologice

ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ AÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE

Aprobat

de ordonatorul principal de credite

SITUAŢIA  CENTRALIZATOARE

privind cererile pentru executarea lucrărilor de punere în funcţiune de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa acestora sau nu s-a preluat de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire

Nr. crt.

Sucursala/Unitatea de administrare

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe teritoriul organizaţiilor

[lei]

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de conducte situate pe teritoriul organizaţiilor

[lei]

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe teritoriul federaţiilor

[lei]

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de aducţiune situate pe teritoriul

federaţiilor

[lei]

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor

elemente de infrastructură

situate pe teritoriul

organizaţiilor/federaţiilor

[lei]

Total solicitări

sprijin financiar pe organizaţie/

federaţie

[lei]

OIF*)/FOIF**)

0

1

2

3

4

5

6

7=2+3+4+5+6

1

OIF 1***)

2

OIF 2

3

...

....

OlFn

...

FOIF1

FOIF 2

.....

FOIF n

Total***), din care:

a) lucrări de punere în funcţiune

b) lucrări cuprinse în protocol

Director executiv,

..........................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic/Contabil-şef,

..................................................

(Numele şi prenumele în clar)

*) Organizaţia de îmbunătăţiri funciare.

**) Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare.

***) Conform inventarului fizic şi valoric al elementelor de infrastructură care necesită lucrări de punere în funcţiune.

ANEXA Nr. 4 la normele metodologice

ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE

Avizat

de ordonatorul principal de credite

SITUAŢIA

sprijinului financiar ce se solicită pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, pentru luna.........................

Nr. crt.

Specificaţii

Subvenţii

(lei)

1.

Subvenţiile solicitate la data de................., prevăzute a se acorda de la buqetul de stat*), din care:

1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe teritoriul organizaţiilor

2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de conducte situate pe teritoriul organizaţiilor

3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe teritoriul federaţiilor

4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor

5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor

2.

Subvenţii primite la data de.................**), din care:

1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe teritoriul organizaţiilor

2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de conducte situate pe teritoriul organizaţiilor

3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe teritoriul federaţiilor

4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor

5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor

3.

Subvenţii primite pentru luna în curs, respectiv luna........................**), din care:

1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe teritoriul organizaţiilor

2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de conducte situate pe teritoriul organizaţiilor

3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe teritoriul federaţiilor

4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor

5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor

4.

Subvenţii solicitate de la buqetul de stat pentru luna........(rd.4 = rd.1 - rd.2 - rd.3), din care:

1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe teritoriul organizaţiilor

2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de conducte situate pe teritoriul organizaţiilor

3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe teritoriul federaţiilor

4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor

5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor

Director general,

...........................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic,

...........................................

(Numele şi prenumele în clar)

*)   Valorile înscrise la rândul „Total", din care a) şi b) din anexa nr. 3.

**) Valorile sprijinului acordat cumulat de la începutul anului din anexa nr. 4a), col. „Realizat", rândul 7.

ANEXA Nr. 4a) la normele metodologice

ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE

Aprobat

Ordonator principal de credite

DECONTUL  JUSTIFICATIV

privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, pe perioada.................

                                      - lei -

Nr. crt.

Specificaţii

Program

Realizat

1.

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe teritoriul orqanizatiilor

2.

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de conducte situate pe teritoriul orqanizatiilor

3.

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe teritoriul federaţiilor

4.

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de aductiune situate pe teritoriul federaţiilor

5.

Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor elemente de infrastructură situate pe teritoriul orqanizatiilor/federatiilor

6.

Subvenţii cuvenite (rd. 6 = rd. 1 + rd. 2 + rd. 3 + rd. 4 + rd. 5) total, din care:

a) lucrări de punere în funcţiune

b) lucrări cuprinse în protocol

7.

Subvenţii primite:

a) lucrări de punere în funcţiune

b) lucrări cuprinse în protocol

8.

Subvenţii de primit (rd. 8 = rd. 6 - rd. 7):

a) lucrări de punere în funcţiune

b) lucrări cuprinse în protocol

Director general,

...........................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic,

...........................................

(Numele şi prenumele în clar)

Anexa nr. 4b) la normele metodologice

ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE

DECONTUL  JUSTIFICATIV

privind plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice .Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare în luna..................

Nr. crt.

Amenajarea de îmbunătăţiri funciare/ Staţii de pompare

Valoarea facturilor pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare

[lei]

Subvenţii acordate în luna...............pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare

[lei]

0

1

2

3

1

2

3

Total pe amenajare

Total ANIF

Director general,

...........................................

(Numele şi prenumele în clar)

Director economic,

...........................................

(Numele şi prenumele în clar)

ANEXA Nr. 5 la normele metodologice

MINISTERULAGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE

Aprobat

de ordonatorul principal de credite

CENTRALIZATORUL

sprijinului financiar ce se solicită de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI pe perioada.........

                                                                -lei-

Nr. crt.

Specificaţia

Programat în anul..........

Total decontat anterior

Suma solicitată

Total

perioadă

(3+4)

0

1

2

3

4

5

1

Cheltuielile de menţinere în funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea sau folosinţa OIF sau FOIF total , din care:

- Cheltuielile de realizare a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii

- Cheltuielile de asiqurare a pazei şi protecţiei infrastructurii

2

Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora

3

Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora

4

Cheltuieli către furnizorul de energie electrică pentru costul energiei electrice de pompare a apei prin punctele de livrare a apei pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul AUAI şi OUAI

5

Cheltuieli pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de S.C. „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către ANIF, AUAI şi OUAI

TOTAL

Avizat,

Direcţia buget finanţe

Director,

..............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Direcţia de specialitate

Director,

............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Intocmit

Oficiul de reglementare a organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare

(Numele şi prenumele în clar)

ANEXA Nr. 6 la normele metodologice

MINISTERULAGRICULTURN ŞI DEZVOLTĂRII RURALE

Aprobat

de ordonatorul principal de credite

SITUATIA

sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI pentru luna.......................

Nr. crt.

DADR sau ANIF

Cheltuielile de menţinere în funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea sau

folosinţa OIF sau FOIF

Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de

funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF sau al

FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora

[anexa nr. 1c)- col. 6]

[lei]

Cheltuieli către

furnizorul de energie electrică pentru costul energie  electrice de

pompare a apei prin

punctele de livrare

a apei pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul

AUAI şi OUAI

[anexa nr. 2 - col 5]

[lei]

Cheltuieli pentru plata

dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia

electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către ANIF, AUAI şi

OUAI (valoarea facturilor emise de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" -

S.A. cu destinaţia de mai sus)

[lei]

Total solicitări sprijin

financiar pe DADR sau

ANIF

[lei]

Cheltuielile de realizare a

lucrărilor de întreţinere şi

reparaţii ale infrastructurii

[anexa nr. 1 a) -col 6]

[lei]

Cheltuielile de asigurare a

pazei şi protecţiei

infrastructurii

[anexa nr. 1a)-col 6]

[lei]

0

1

2

3

4

5

6

7=2+3+4+5+6

1

2

3

......

Total

Avizat,

Direcţia buget finanţe

Director,

............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Direcţia de specialitate

Director,

............................................

(Numele şi prenumele în clar)

Intocmit

Oficiul de reglementare a organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare

(Numele şi prenumele în clar)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 601/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 601 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 601/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu