ORDIN Nr. 601
din 25 iulie 2007
privind aprobarea
modificarii anexei N la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si
dezvoltarii rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind
modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul
vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si
sistematizarii teritoriului, precum si conditiile de eligibilitate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 580 din 23 august 2007
Având în vedere anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar
producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor
funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007,
văzând Referatul de aprobare nr. 255.456 din 8 iunie
2007 al Direcţiei îmbunătăţiri funciare,
în baza prevederilor art. 7 alin. (7) din Hotărârea
Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. I. -Anexa N „Norme metodologice privind modul de acordare a
sprijinului financiar şi condiţiile de eligibilitate pentru activităţi din
sectorul de îmbunătăţiri funciare, aşa cum este prevăzut în anexa nr. 4 la
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, la Ordinul ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea
normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru
activităţile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătăţirilor funciare şi al
organizării şi sistematizării teritoriului, precum şi condiţiile de
eligibilitate", publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.054 şi 1.054 bis din 30
decembrie 2006, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Direcţia
buget-finanţe, Direcţia îmbunătăţiri funciare şi direcţiile pentru agricultură
şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii şi dezvoltarii rurale,
Decebal Traian Remeş
ANEXĂ (Anexa N)
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare a sprijinului financiar şi
condiţiile de eligibilitate pentru activităţi din sectorul de îmbunătăţiri funciare, aşa cum
este prevăzut în anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări si
completări prin Legea nr. 125/2007
Art. 1. - Prezentele norme metodologice reglementează
criteriile şi procedurile privind acordarea sprijinului financiar
organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare organizaţii,
federaţiilor de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, denumite în
continuare federaţii, şi Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor
Funciare, denumită în continuare Administraţia.
Art. 2. - Beneficiarii sprijinului financiar sunt
organizaţiile, federaţiile pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare
prevăzute la lit. a) pct. 1 şi 2, lit. b) pct. 4 din anexa nr. 4 la Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului
financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al
îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, Administraţia
pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. a) pct. 3 şi
lit. c) pct. 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007, şi
asociaţiile şi organizaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii pentru
activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la lit. b) pct. 5 şi lit. c)
pct. 6 şi 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 125/2007.
Art. 3. - Sursa de finanţare a sprijinului financiar
prevăzut la art. 2 se asigură anual de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
Art. 4. - Implementarea acordării sprijinului
financiar, verificarea modului de îndeplinire a condiţiilor legale pentru acordarea acestuia şi decontarea sumelor
aferente de către beneficiari se asigură prin direcţiile pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene sau a municipiului Bucureşti, denumite în continuare
DADR, în cazul
organizaţiilor şi federaţiilor, pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare
prevăzute la lit. a) pct. 1 şi 2, lit. b) pct. 4 din anexa nr. 4 la Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 125/2007, precum şi în cazul asociaţiilor şi organizaţiilor
utilizatorilor de apă pentru irigaţii pentru activităţile de îmbunătăţiri
funciare prevăzute la lit. b) pct. 5 şi lit. c) pct. 6 şi 7 din anexa nr. 4 la
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 125/2007, şi prin Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare minister, în
cazul Administraţiei pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare prevăzute la
lit. a) pct. 3 şi lit. c) pct. 7 din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 123/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 125/2007.
Art. 5. -In sensul prezentelor norme metodologice,
termenii de mai jos au următoarele înţelesuri:
- lucrări de întreţinere şi
reparaţii - ansamblul operaţiunilor cu caracter
sistematic desfăşurate anual pentru menţinerea în stare de funcţionare a
infrastructurii de irigaţii;
- modernizare -
ansamblul operaţiunilor efectuate pentru îmbunătăţirea parametrilor de
funcţionare a infrastructurii de irigaţii prin utilizarea unor echipamente,
subansambluri, piese de schimb, materiale noi şi moderne;
- retehnologizare -
ansamblul operaţiunilor de înlocuire a unor tehnologii existente, uzate moral
şi/sau fizic, cu tehnologii moderne, bazate pe concepţii tehnice de dată
recentă, de vârf, în scopul creşterii performanţelor de exploatare a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, reducerea consumului de energie,
reducerea poluării etc.
Art. 6. - Pentru asigurarea stării de funcţionare a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare se acordă sprijin financiar
organizaţiilor şi federaţiilor care au preluat în proprietate sau folosinţă
infrastructura de îmbunătăţiri funciare situată pe teritoriile acestora, precum
şi Administraţiei pentru infrastructura de îmbunătăţiri funciare aflată în
administrarea acesteia şi situată pe teritoriile organizaţiilor şi federaţiilor
şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea
sau folosinţa acestora sau nu s-au preluat de acestea pe bază de proces-verbal
de predare-primire.
Art. 7. - (1) Sprijinul financiar ce se acordă
organizaţiilor şi federaţiilor pentru asigurarea stării de funcţionare a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare poate fi utilizat pentru acoperirea
cheltuielilor necesare desfăşurării următoarelor activităţi:
a) menţinerea în funcţiune, prin realizarea lucrărilor
de întreţinere şi reparaţii, precum şi asigurarea pazei şi protecţiei
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului
organizaţiilor şi al federaţiilor şi aflate în proprietatea sau folosinţa
acestora;
b) executarea lucrărilor de aducere în stare de
funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul
teritoriului organizaţiilor şi al federaţiilor şi aflate în proprietatea sau
folosinţa acestora.
(2) Pentru a beneficia de sprijinul financiar prevăzut
la alin. (1), organizaţiile şi federaţiile trebuie să îndeplinească următoarele
condiţii prealabile:
a) să fie legal constituite şi înregistrate în
Registrul naţional al organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare;
b) să facă dovada preluării infrastructurii de
îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul acestora;
c) să fie funcţionale, stare atestată de următoarele
subcondiţii:
- să fi ales consiliul de administraţie, conform unui
proces-verbal al adunării generale, în cazul organizaţiilor, sau al adunării
reprezentanţilor organizaţiilor membre, în cazul federaţiilor;
- să fi adoptat regulamentul de organizare şi
funcţionare, conform unui proces-verbal al adunării generale, în cazul
organizaţiilor, sau al consiliului de administraţie, în cazul federaţiilor;
- să fi angajat persoane în funcţii executive, care să
fie diferite de cele alese în organele de conducere şi comisiile organizaţiei
sau federaţiei;
- să fi încasat cotizaţia în proporţie de cel puţin
80%, conform tabelului cu situaţia încasării cotizaţiei pe membri şi ultimei
balanţe de verificare;
d) să aibă contract multianual în vigoare, încheiat
cu prestatorul de servicii de îmbunătăţiri funciare;
e) să nu aibă datorii la prestatorul de servicii de
îmbunătăţiri funciare, la furnizorul de energie electrică şi să nu aibă litigii
în curs privind plata subvenţiilor de la bugetul de stat, conform unor
certificate emise de terţii prestatori în cazul datoriilor şi unei declaraţii
pe propria răspundere în cazul litigiilor;
f) să aibă contract cu furnizorii de electricitate şi
alte utilităţi, în vigoare;
g) să aibă aprobarea adunării generale a organizaţiei
sau a consiliului de administraţie al federaţiei pentru sprijinul financiar
solicitat, conform procesului-verbal al şedinţei de aprobare.
(3) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. a)
se acordă anual, după cum urmează:
a) organizaţiilor, în limita unei sume stabilite la
hectar pe fiecare activitate de îmbunătăţiri funciare, pentru suprafeţele de
teren deţinute de membrii acestora şi deservite de infrastructura preluată de
aceste organizaţii. Limitele se prevăd distinct pentru
realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii şi
separat pentru asigurarea pazei şi protecţiei infrastructurii;
b) federaţiilor, în baza solicitărilor şi a
documentelor justificative ale cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei
infrastructurii aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei,
precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite
prin plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate
organizaţiilor.
(4) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. b)
se acordă o singură dată pentru acoperirea cheltuielilor necesare executării
lucrărilor de reparaţii prevăzute în anexele la protocolul de transmitere, fără
plată, la infrastructura de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul unei
organizaţii sau federaţii, în proprietatea sau folosinţa gratuită a acelei
organizaţii sau federaţii, încheiat conform legii.
Art. 8. - (1) Pentru acordarea sprijinului financiar
prevăzut la art. 7 alin. (3) lit. a), organizaţia depune la DADR pe raza căreia
se află situat sediul acesteia o cerere, conform modelului prezentat în anexa
nr. 1, însoţită de titlurile valabile care să ateste că infrastructura este în
proprietatea sau folosinţa acesteia, de documentele justificative ale
îndeplinirii condiţiilor prealabile prevăzute la art. 7 alin. (2) şi de
situaţia deţinerii terenurilor de către membrii organizaţiei în baza unor
titluri valabile, la care se anexează un exemplar de pe centralizatorul privind
solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea
cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, pază şi protecţie a infrastructurii
aflate în proprietatea sau folosinţa organizaţiei, conform anexei nr. 1a) la
cerere.
(2) Pentru acordarea
sprijinului financiar prevăzut la art. 7 alin. (3) lit. b), federaţia depune la
DADR pe raza căreia se află situat sediul acesteia o cerere, conform modelului
prezentat în anexa nr. 1, însoţită de titlurile valabile de deţinere în
proprietate sau folosinţă gratuită a infrastructurii, de lista obiectivelor
pentru paza şi protecţia cărora se solicită sprijin financiar, precum şi de
documentele justificative ale cheltuielilor efectuate pentru executarea
lucrărilor de reparaţii accidentale, la care se anexează un exemplar de pe
centralizatorul privind solicitările de acordare a sprijinului financiar pentru
acoperirea cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei infrastructurii
aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei, precum şi de
executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite prin plata
tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate organizaţiilor,
conform anexei nr. 1b) la cerere.
(3) Sprijinul financiar prevăzut la art. 7 alin. (4) se
acordă în baza cererii, al cărei model este prezentat în anexa nr. 1, depusă de
fiecare organizaţie sau federaţie la DADR pe raza căreia se află situat sediul
acesteia, însoţită de titlurile valabile de deţinere în proprietate sau
folosinţă a infrastructurii, de documentele justificative ale îndeplinirii
condiţiilor prealabile prevăzute la art. 7 alin. (2), de lista elementelor de
infrastructură la care lucrările de reparaţii menţionate în anexele la
protocolul de transmitere a proprietăţii sau folosinţei asupra infrastructurii
nu au fost finalizate, cu precizarea valorii actualizate a acestor lucrări, la
care se anexează un exemplar de pe centralizatorul privind solicitările de acordare
a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor pentru executarea
lucrărilor de aducere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri
funciare situate în cadrul teritoriului OIF şi al FOIF şi aflate în
proprietatea sau folosinţa acestora, cuprinse în anexele la protocol, conform
anexei nr. Ic) la cerere.
(4) Cererile de acordare a
sprijinului financiar pentru luna în curs se depun de organizaţii şi federaţii
lunar, până la data de 5 a lunii următoare. In termen de 5 zile de la primirea
cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi prezintă
ministerului până la data de 15 a fiecărei luni, centralizat la nivelul
judeţului, un exemplar de pe decontul justificativ privind eliberarea
sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de AUAI, OUAI,
OIF şi FOIF, conform anexei nr. 2.
Art. 9. - Sprijinul financiar
ce se acordă Administraţiei pentru asigurarea stării de funcţionare a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor necesare
desfăşurării următoarelor activităţi:
a) executarea lucrărilor de punere în funcţiune a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul organizaţiilor
şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea
sau folosinţa acestor organizaţii ori nu s-a preluat de acestea pe bază de
proces-verbal de predare-primire;
b) executarea lucrărilor de punere în funcţiune a
infrastructurii principale situate pe teritoriul federaţiilor şi care, din
cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa
gratuită a acestor federaţii ori nu s-a preluat de acestea pe bază de
proces-verbal de predare-primire.
Art. 10. - (1) La cererea organizaţiilor şi
federaţiilor care îndeplinesc condiţiile prealabile prevăzute la art. 7 alin.
(2) şi care, din cauza stării de degradare a infrastructurii situate pe
teritoriul acestora, nu au putut prelua proprietatea sau folosinţa asupra
acesteia şi în vederea acordării sprijinului financiar prevăzut la art. 9,
Administraţia evaluează necesarul lucrărilor de punere în funcţiune şi
estimează costurile aferente. După obţinerea avizului consiliului de unitate de
administrare, Administraţia întocmeşte în două exemplare şi înaintează un
exemplar ministerului Situaţia centralizatoare privind cererile pentru
executarea lucrărilor de punere în funcţiune de către Administraţia Naţională a
Imbunătăţirilor Funciare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în
cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi care, din cauza stării de degradare, nu
s-a putut transmite în proprietatea sau folosinţa acestora sau nu s-a preluat
de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire, conform modelului din
anexa nr. 3.
(2) Administraţia ierarhizează cererile prevăzute la
alin. (1) în funcţie de costurile specifice ale lucrărilor de punere în
funcţiune şi de costurile specifice anuale de
exploatare.
(3) Lista lucrărilor elaborată pe baza criteriilor
prevăzute la alin. (2) şi volumul fondurilor necesare pentru realizarea lucrărilor
se întocmeşte de Administraţie în 3 exemplare din care, după aprobarea de
consiliul de administraţie al Administraţiei, un exemplar revine
Administraţiei, un exemplar se ataşează la procesului-verbal al şedinţei
consiliului de administraţie şi unul se înaintează ministerului.
(4) In limita fondurilor prevăzute în bugetul propriu,
ministerul întocmeşte lista lucrărilor de punere în funcţiune a infrastructurii
de îmbunătăţiri funciare prioritare, stabileşte volumul fondurilor necesare
pentru realizarea lucrărilor prioritare şi aprobă suplimentarea sau modificarea
corespunzătoare a bugetului Administraţiei.
(5) După executarea lucrărilor de reparaţii pentru
asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare
situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în
administrarea Administraţiei, procesele-verbale de recepţie a lucrărilor se
avizează de consiliile de unitate de administrare şi se însuşesc de
organizaţiile sau federaţiile beneficiare.
(6) Pentru acordarea subvenţiilor în vederea
acoperirii cheltuielilor prevăzute la art. 9, până la data de 20 a fiecărei
luni Administraţia întocmeşte în două exemplare Situaţia sprijinului financiar
ce se solicită pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării
de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe
teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în administrarea
Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, aprobată de ordonatorul
principal de credite, conform modelului din anexa nr. 4, din care un exemplar
rămâne la Administraţie şi unul se transmite ministerului.
(7) Pentru justificarea modului de utilizare a
subvenţiilor alocate pentru acoperirea cheltuielilor prevăzute la art. 9, până
la data de 20 a fiecărei luni Administraţia întocmeşte în două exemplare
Decontul justificativ privind eliberarea sprijinului financiar pentru
acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor
sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei Naţionale a
Imbunătăţirilor Funciare,
aprobat de ordonatorul principal de credite, pentru perioada raportată, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 4a), din care un exemplar rămâne la
Administraţie, iar unul se prezintă ministerului.
(8) Sprijinul financiar acordat Administraţiei se înregistrează în evidenţa contabilă a acesteia, cu
respectarea prevederilor art. 11 alin. (3) din Normele metodologice privind
alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor
categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri
funciare, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi
dezvoltării rurale nr. 1.230/2005, cu modificările ulterioare.
Art. 11. - (1) Se acordă sprijin financiar
organizaţiilor şi federaţiilor pentru executarea de lucrări de modernizare şi
retehnologizare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în
proprietatea sau folosinţa acestora, care poate fi utilizat pentru acoperirea
cheltuielilor necesare desfăşurării următoarelor activităţi:
a) realizarea de investiţii
pentru modernizarea şi retehnologizarea infrastructurii de îmbunătăţiri
funciare situate pe teritoriul organizaţiilor şi aflate în proprietatea sau
folosinţa acestor organizaţii;
b) realizarea de investiţii pentru modernizarea şi
retehnologizarea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriul
federaţiilor şi aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea acestor federaţii.
(2) Cheltuielile pentru executarea lucrărilor prevăzute
la alin. (1) se asimilează altor cheltuieli de investiţii conform art. 46 alin.
(2) din Legea finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 12. -In vederea utilizării sprijinului financiar
prevăzut la art. 11, organizaţiile şi federaţiile întocmesc documentaţiile
tehnico-economice aferente obiectivelor de investiţii, pe care le supun
aprobării ordonatorului principal de credite, potrivit legii.
Art. 13. - (1) Asociaţiile utilizatorilor de apă pentru
irigaţii, denumite în continuare AUAI, şi organizaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii, denumite în
continuare OUAI, pot
beneficia de sprijin financiar pentru:
a) susţinerea costurilor cu energia pentru apa de
irigaţii utilizată;
b) plata către furnizorul de energie electrică a
costului energiei electrice de pompare a apei prin punctele de livrare a apei
pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul propriu.
(2) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) lit. a)
poate fi utilizat pentru acoperirea cheltuielilor necesare desfăşurării
următoarelor activităţi:
a) achiziţia şi montarea contoarelor pentru măsurarea
consumului de energie electrică pentru pomparea apei pentru irigaţii, cota care
revine AUAI sau OUAI, pe baza acordului furnizorului de energie electrică;
b) achiziţia şi montarea debitmetrelor la staţiile de
pompare de punere sub presiune aflate în proprietatea AUAI sau OUAI, pe baza
acordului furnizorului de apă pentru irigaţii;
c) achiziţia şi instalarea de agregate termice de
pompare dotate cu debitmetre în cazul în care terenul aflat în cadrul
teritoriului AUAI sau OUAI este amenajat pentru irigaţii în sistem monofilarşi
cu canale deschise, pe baza acordului furnizorului de apă pentru irigaţii.
(3) Pot beneficia de sprijinul financiar prevăzut la
alin. (1) lit. a) numai AUAI sau OUAI care nu deţin bunuri de tipul celor
menţionate la alin. (2) achiziţionate din surse proprii sau cu finanţare din
cadrul altor programe. Această categorie de sprijin financiar se acordă până la
epuizarea fondurilor alocate, o singură dată pentru acoperirea cheltuielilor de
achiziţie şi instalare a instalaţiilor şi echipamentelor de reducere a
consumului de energie electrică, după cum urmează:
a) pentru un anumit punct de livrare a apei pentru
irigaţii ce se dotează cu contoare pentru măsurarea consumului de energie
electrică pentru pomparea apei pentru irigaţii;
b) pentru o anumită staţie de pompare de punere sub
presiune la care se montează debitmetre;
c) pentru un anumit amplasament al agregatelor termice
de pompare.
(4) Bunurile achiziţionate cu sprijinul financiar
prevăzut la alin. (1) lit. a) nu se pot înstrăina pentru o perioadă de 5 ani de
la data predării-primirii acestora. Instrăinarea instalaţiilor şi
echipamentelor înainte de expirarea perioadei de 5 ani atrage restituirea
alocaţiei acordate, actualizată cu rata inflaţiei, de către AUAI sau OUAI
beneficiare, inclusiv plata de penalităţi la bugetul de stat, potrivit legii.
(5) Susţinerea costurilor cu energia pentru apa de
irigaţii utilizată se asimilează altor cheltuieli de investiţii, conform art.
46 alin. (2) din Legea finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
(6) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la
alin. (1) lit. a), AUAI sau OUAI întocmesc documentaţiile tehnico-economice
aferente obiectivelor de investiţii pe care le supun aprobării ordonatorului
principal de credite, potrivit legii.
(7) Pentru a beneficia de sprijinul financiar prevăzut
la alin. (1) lit. b), se va îndeplini următoarea procedură:
a) în termen de două zile de la primirea facturii, AUAI
sau OUAI depun la DADR în a cărei rază teritorială de competenţa se află situat
sediul acesteia cererea-tip de eliberare a subvenţiei pentru acoperirea
cheltuielilor cu energia electrică, conform modelului din anexa nr. 1, la care
se anexează o copie a ordinului de plată a contribuţiei proprii, certificat de
bancă, şi o copie a facturii emise de furnizorul de energie electrică. Nerespectarea
termenului de depunere a cererii-tip de eliberare a subvenţiei atrage
suportarea de către organizaţie sau federaţie a cheltuielilor generate de
această întârziere;
b) în termen de 5 zile de la primirea cererii, DADR
verifică realitatea şi legalitatea documentelor şi până la data de 15 a
fiecărei luni întocmeşte în două exemplare decontul justificativ privind
eliberarea sprijinului financiar, pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de
AUAI, OUAI, OIF şi FOIF din consumul de energie electrică pentru pomparea apei
prin punctele de livrare a apei pentru irigaţii, conform modelului din anexa
nr. 2, din care un exemplar se prezintă ministerului.
(8) La cererea-tip de eliberare a subvenţiilor se vor
anexa şi documentele justificative ale îndeplinirii condiţiilor prealabile
prevăzute la art. 7 alin. (2).
Art. 14. - (1) Dobânzile, majorările de întârziere şi
penalităţile de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi
Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la
termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea
apei de irigaţii şi desecări de către Administraţie şi de către AUAI şi OUAI,
se acoperă din sprijin financiar de la bugetul de
stat, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate ministerului pentru anul
2007.
(2) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la
alin. (1) care poate fi solicitat de acestea, AUAI şi OUAI depun la DADR pe
raza căreia se află situat sediul acesteia o cerere, conform modelului
prezentat în anexa nr. 1, însoţită de copia facturii/facturilor de plată a
consumului de energie electrică în care apar menţionate penalităţile. In termen
de 5 zile de la primirea cererii, DADR verifică realitatea şi legalitatea
documentelor de plată şi întocmeşte în două exemplare decontul justificativ
privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor
efectuate de AUAI, OUAI, OIF şi FOIF, conform modelului din anexa nr. 2, din
care un exemplar se transmite ministerului.
(3) Pentru acordarea sprijinului financiar prevăzut la
alin. (1) care poate fi solicitat de aceasta, Administraţia întocmeşte în două
exemplare decontul justificativ privind plata dobânzilor, majorărilor şi
penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi
Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la
termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea
apei pentru irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a
Imbunătăţirilor Funciare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4b), din care
un exemplar rămâne la Administraţie, iar unul se prezintă ministerului.
Art. 15. - (1) Pentru acordarea sprijinului financiar
care acoperă cheltuielile prevăzute la art. 7, 9, art. 13 alin. (1) lit. b) şi
art. 14 alin. (1) ministerul prezintă justificarea sumelor acordate pentru luna
anterioară şi, până la data de 26 a lunii în curs pentru luna următoare,
solicită Ministerului Economiei şi Finanţelor deschiderea creditelor bugetare,
la care se anexează centralizatorul sprijinului financiar ce se solicită de la
bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI,
aprobat de ordonatorul principal de credite, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 5, întocmit pe baza situaţiei sprijinului financiar pentru acoperirea
cheltuielilor efectuate de OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI, conform modelului din
anexa nr. 6.
(2) Sumele reprezentând sprijin financiar acordat
Administraţiei, prevăzute la art. 6 şi art. 14 alin. (1), se vor vira de către
minister în contul bancar pe care Administraţia îl comunică ministerului odată
cu depunerea documentelor de decontare.
Art. 16. - Ministerul verifică
permanent modul de acordare şi utilizare a fondurilor publice reprezentând
sprijinul financiar acordat în baza prezentelor norme metodologice.
Art. 17. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
CERERE
privind acordarea sprijinului financiar conform art.
10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării
sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic,
al îmbunătăţirilor funciare şi al organizării şi sistematizării teritoriului,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 125/2007
Solicitantul (Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri
funciare/Organizaţia de îmbunătăţiri funciare)..............................,
cu sediul în
localitatea..............., judeţul .............., reprezentat(ă) prin
......................, în calitate de....................(preşedinte sau director), având un teritoriu / suprafaţă
de teren de...........ha în cadrul amenajării de îmbunătăţiri
funciare....................., din care:
a)................ha deservite de infrastructură de
irigaţii;
b)................ha deservite
de infrastructură de desecare şi drenaj;
c)................ha deservite de lucrări de combatere
a eroziunii solului;
d)................ha deservite de lucrări de apărare
împotriva inundaţiilor;
solicităm acordarea sprijinului financiar pentru:
A. decontarea cheltuielilor, în
luna......................., conform centralizatorului privind solicitările de
acordare a sprijinului financiar
pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, pază şi protecţie a
infrastructurii aflate în proprietatea sau folosinţa organizaţiei, prezentat în
anexa nr. 1a) la prezenta cerere.
Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în
contul nostru nr.............................., deschis la
banca......................................................................;
B. decontarea cheltuielilor,
în luna......................., conform centralizatorului privind solicitările
de acordare a sprijinului financiar
pentru acoperirea cheltuielilor de asigurare a pazei şi protecţiei
infrastructurii aflate în folosinţa gratuită sau proprietatea federaţiei,
precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii şi care nu pot fi acoperite
prin plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate
organizaţiilor prezentat în anexa nr. 1b) la prezenta cerere.
Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în
contul nostru nr................................, deschis la
banca.....................................................................;
C. decontarea cheltuielilor, în
luna......................., conform centralizatorului privind solicitările de
acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea
cheltuielilor pentru executarea lucrărilor de aducere
în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în
cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa
acestora, cuprinse în anexele la protocolul prezentat în anexa nr. 1c) la prezenta cerere.
Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în
contul nostru nr................................., deschis la
banca....................................................................;
D. decontarea cheltuielilor, în luna................,
conform facturilor emise de furnizorul de energie
electrică a costului energiei electrice de pompare a apei prin punctele de livrare a apei pentru
irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul AUAI şi OUAI.
Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în
contul Societăţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice
„Electrica" - S.A. nr................, deschis la
banca....................;
E. decontarea cheltuielilor în luna................,
pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de
Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a
Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la termenele
scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei
pentru irigaţii şi desecări de către AUAI şi OUAI
Sumele acordate ca sprijin financiar se vor vira în
contul Societăţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice
„Electrica" - S.A. nr................, deschis la
banca.....................
Recapitulaţie sume solicitate
A...................................................
B...................................................
C...................................................
D...................................................
E....................................................
TOTAL : ....................................lei
Anexăm la prezenta cerere copii de pe următoarele documente*):
a) Contractul de prestări de servicii de îmbunătăţiri
funciare nr........................din data de............................,
având ca obiect..............................,
în valoare de............................lei, încheiat de organizaţie/federaţie
cu terţi furnizori, în vigoare;
b) protocolul de predare-primire a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare, aprobat prin Ordinul
ministrului agriculturii.......................nr..........din data
de..............., către organizaţie/federaţie;
c) documente justificative de efectuare a cheltuielilor
(facturi, ordine de plată, chitanţe etc).
Data...................
Numele şi prenumele în clar......................
Semnătura...............................................
L.S.
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală....................................
Certificăm realitatea, legalitatea şi regularitatea
documentelor depuse de federaţie/organizaţie pe baza cărora beneficiază de
sprijinul financiar solicitat în sumă de............lei.
Director executiv,
..........................................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic/Contabil-şef,
..........................................................
(Numele şi prenumele în clar)
Respingem cererea pentru
următoarele motive:
- ........................................................................................................................................................................ .......................................................
-
........................................................................................................................................................................ .......................................................
Director executiv,
.....................................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic/Contabil-şef,
......................................................
(Numele şi prenumele în clar)
*) Se vor anexa documentele necesare în funcţie de
obiectul cererii.
ANEXA Nr. 1a) la cererea de acordare a sprijinului
financiar
Organizaţia de îmbunătăţiri
funciare...........................................
Amenajarea de îmbunătăţiri funciare..........................................
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.........................
CENTRALIZATOR
privind solicitările de acordare a sprijinului
financiar pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere, reparaţii, pază şi
protecţie a infrastructurii aflate în proprietatea sau folosinţa organizaţiei,
efectuate în luna.........anul..................
Se completează de OIF
|
Se completează de DADR
|
Nr. crt.
|
PL / zona*)
|
Suprafaţa
amenajată
[ha]
|
Suprafaţa
deţinută de
membri, cuprinsă în contractele
multianuale
[ha]
|
Suma limită
stabilită pentru
activitatea de
întreţinere şi
reparaţii/pază şi
protecţie
[lei/ha]
|
Cuantumul maxim al sprijinului
financiar pentru activitatea de întreţinere
şi
reparaţii/pază şi protecţie
[lei]
|
Sprijinul financiar acordat şi
justificarea cheltuielilor efectuate
|
Solicitări de sprijin financiar
pentru luna.....
|
Valoarea cumulată a sprijinului
acordat**)
[lei]
|
Valoarea sprijinului care a rămas de acordat
[lei]
|
Suma solicitată [lei]
|
Documente justificative***)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5 = 3x4
|
6
|
7
|
8
|
9 = 5-8
|
|
PL 1 /zona 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PL 2 / zona 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PL n/zona n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total OIF, din care:
- întreţinere şi reparaţii
- pază şi protecţie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
Organizaţia de îmbunătăţiri
funciare..............................
Preşedinte,
...............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director,
...............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director executiv,
...............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic/Contabil-şef,
...............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.............................
*) Punct de livrare a apei pentru irigaţii / zonă cu
autonomie funcţională.
**) Valorile sprijinului acordat cumulat din lunile
anterioare de la începutul anului din anexele 1a).
***) Facturi, ordine de plată, chitanţe etc.
ANEXA Nr. 1b) la cererea de acordare a sprijinului
financiar
Organizaţia de îmbunătăţiri
funciare...........................................
Amenajarea de îmbunătăţiri
funciare..........................................
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.........................
CENTRALIZATOR
privind solicitările
de acordare a sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de
asigurare a pazei şi protecţiei infrastructurii aflate în folosinţa gratuită
sau proprietatea federaţiei, precum şi de executare a unor lucrări de reparaţii
şi care nu pot fi acoperite prin plata tarifelor
pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare
prestate organizaţiilor, efectuate în luna.........anul................
Se completează de FOIF
|
Se completează de DADR
|
Nr. crt.
|
Obiective de infrastructură /
Reparaţii accidentale
|
Număr de
obiective /
reparaţii
accidentale
[buc]
|
Suma limită stabilită pentru
activitatea de întreţinere şi reparaţii/ pază şi protecţie [lei/obiectiv /
reparaţie]
|
Cuantumul
maxim al
sprijinului
financiar pentru
activitatea de
întreţinere şi
reparaţii/pază şi
protecţie
[lei]
|
Sprijinul financiar acordat şi
justificarea cheltuielilor efectuate
|
Solicitări de sprijin financiar
pentru luna ...
|
Valoarea cumulată a sprijinului
acordat*)
[lei]
|
Valoarea sprijinului care a rămas de acordat
[lei]
|
Suma solicitată
|
Documente justificative**)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4 = 2x3
|
5
|
6
|
7
|
8 = 4-7
|
|
SPA/SPB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SRP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...........
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Altele
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reparaţii accidentale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SP...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total FOIF, din care:
- întreţinere şi reparaţii
- pază şi protecţie
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit.
Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare..............................
Preşedinte,
.............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director,
.............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director executiv,
.............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic/Contabil-şef,
.............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.............................
*) Valorile sprijinului acordat cumulat din lunile
anterioare de la începutul anului din anexele 1b).
**) Facturi, ordine de plată, chitanţe etc.
ANEXA Nr. 1c) la cererea de acordare a sprijinului
financiar
Organizaţia de îmbunătăţiri funciare................
Amenajarea de îmbunătăţiri funciare.............
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.........................
CENTRALIZATOR
privind solicitările de acordare a sprijinului
financiar pentru acoperirea cheltuielilor pentru executarea lucrărilor de
aducere în stare de funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare
situate în cadrul teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau
folosinţa acestora cuprinse în anexele la
protocol, efectuate în luna...................anul.................
Se completează de OIF/FOIF
|
Se completează de DADR
|
Nr. crt.
|
Elementele de
infrastructură la care se solicită
finalizarea
lucrărilor de reparaţii din anexa nr. ...*)
la protocol
[lei]
|
Costul estimat al reparaţiilor
conform
anexei nr. ...*) la protocol
[lei]
|
Costul lucrărilor care au rămas de executat la sfârşitul anului anterior
[lei]
|
Valoarea actualizată a lucrărilor
rămase de executat
[lei]
|
Sprijinul financiar acordat şi
justificarea cheltuielilor efectuate
|
Solicitări de sprijin financiar
pentru luna ...
|
Valoarea
cumulată a
sprijinului
acordat
[lei]
|
Valoarea sprijinului
care a rămas
de acordat
[lei]
|
Suma solicitată [lei]
|
Documente justificative**)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8 = 4-7
|
|
SP...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reţea canale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CH
|
|
|
|
|
|
|
|
|
....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPP1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SPP2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
............
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reţea conducte 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reţea conducte 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alte elemente de infrastructură
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total FOIF / OIF
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit.
Organizaţia de îmbunătăţiri funciare/Federaţia de
organizaţii de îmbunătăţiri funciare................
Preşedinte,
...............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director,
................................................
(Numele şi prenumele în clar)
Preşedinte,
..............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director,
............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare
Rurală.............................
*) Se va preciza nr. anexei din protocol privind
inventarul fizic şi valoric al elementelor de infrastructură care necesită
lucrări de punere în funcţiune.
**) Facturi, ordine de plată, chitanţe etc.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURA ŞI DEZVOLTARE
RURALA..................
DECONT JUSTIFICATIV
privind eliberarea sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de AUAI,
OUAI, OIF şi FOIF în luna........................
Nr. crt.
|
Amenajarea de îmbunătăţiri funciare
|
Cheltuielile de menţinere în
funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea sau folosinţa
OIF sau FOIF
|
Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de funcţiune a infrastructurii de
îmbunătăţiri funciare situate în cadrul
teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în
proprietatea sau folosinţa acestora
[anexa nr. 1c) -col. 6]
[lei]
|
Cheltuieli către furnizorul de
energie electrică pentru costul energiei electrice de pompare a apei prin
punctele de livrare a apei pentru
irigarea
culturilor agricole înfiinţate pe
teritoriul AUAI şi OUAI (valoarea facturilor
emise de furnizorul
de energie electrică)
[lei]
|
Cheltuieli pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice
fel, calculate de S.C. „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la
termenele
scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea
apei pentru irigaţii şi desecări de către
AUAI şi OUAI (valoarea facturilor
emise SC „Electrica" - S.A. cu destinaţia de mai sus)
[lei]
|
Total solicitări
sprijin financiar pe
AUAI, OUAI,
OIF sau FOIF
[lei]
|
OIF*/ FOIF") /AUAI***)
|
Cheltuielile de realizare a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale
infrastructurii
[anexele nr. 1a) şi 1b)-col. 6]
[lei]
|
Cheltuielile de asigurare apazei şi protecţiei
infrastructurii
[anexele nr. 1a) şi 1b)-col. 6]
[lei]
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7=2+3+4+5+6
|
1
|
OIF1
|
|
|
|
|
|
|
2
|
OIF 2
|
|
|
|
|
|
|
3
|
..........
|
|
|
|
|
|
|
|
OlFn
|
|
|
|
|
|
|
|
FOIF1
|
|
|
|
|
|
|
|
..........
|
|
|
|
|
|
|
|
FOIF 2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOIFn
|
|
|
|
|
|
|
|
Total DADR
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
...............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic/Contabil-şef,
..............................................
(Numele şi prenumele în clar)
*) Organizaţia de îmbunătăţiri funciare.
**) Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare.
***) Asociaţia utilizatorilor de apă pentru irigaţii.
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ AÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
Aprobat
de ordonatorul principal de credite
SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind cererile pentru executarea lucrărilor de
punere în funcţiune de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare
a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul teritoriului OIF
sau al FOIF şi care, din cauza stării de degradare, nu s-a putut transmite în
proprietatea sau folosinţa acestora sau nu s-a preluat de acestea pe bază de proces-verbal de predare-primire
Nr. crt.
|
Sucursala/Unitatea de administrare
|
Cheltuielile cu lucrările de punere
în funcţiune a SPP situate pe teritoriul organizaţiilor
[lei]
|
Cheltuielile cu lucrările de punere
în funcţiune a reţelei de conducte situate pe
teritoriul organizaţiilor
[lei]
|
Cheltuielile cu lucrările de punere
în funcţiune a staţiilor de pompare situate pe
teritoriul federaţiilor
[lei]
|
Cheltuielile cu lucrările de punere
în funcţiune a canalelor de aducţiune situate
pe teritoriul
federaţiilor
[lei]
|
Cheltuielile cu lucrările de punere
în funcţiune a altor
elemente de infrastructură
situate pe teritoriul
organizaţiilor/federaţiilor
[lei]
|
Total solicitări
sprijin financiar pe organizaţie/
federaţie
[lei]
|
OIF*)/FOIF**)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7=2+3+4+5+6
|
1
|
OIF 1***)
|
|
|
|
|
|
|
2
|
OIF 2
|
|
|
|
|
|
|
3
|
...
|
|
|
|
|
|
|
....
|
OlFn
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
FOIF1
|
|
|
|
|
|
|
|
FOIF 2
|
|
|
|
|
|
|
|
.....
|
|
|
|
|
|
|
|
FOIF n
|
|
|
|
|
|
|
|
Total***), din care:
a) lucrări de
punere în funcţiune
b) lucrări cuprinse în protocol
|
|
|
|
|
|
|
Director executiv,
..........................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic/Contabil-şef,
..................................................
(Numele şi prenumele în clar)
*) Organizaţia de îmbunătăţiri funciare.
**) Federaţia de organizaţii de îmbunătăţiri funciare.
***) Conform inventarului fizic şi valoric al
elementelor de infrastructură care necesită lucrări de punere în funcţiune.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
Avizat
de ordonatorul principal de credite
SITUAŢIA
sprijinului financiar ce se solicită pentru
acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru asigurarea stării de funcţionare a
infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate pe teritoriile organizaţiilor
sau federaţiilor şi aflate în administrarea Administraţiei Naţionale a
Imbunătăţirilor Funciare, pentru luna.........................
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
Subvenţii
(lei)
|
1.
|
Subvenţiile solicitate la data de................., prevăzute a
se acorda de la buqetul de stat*), din care:
|
|
|
1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate
pe teritoriul organizaţiilor
2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de
conducte situate pe teritoriul organizaţiilor
3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor
de pompare situate pe teritoriul federaţiilor
4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor
de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor
5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor
elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor
|
|
2.
|
Subvenţii primite la data de.................**), din care:
|
|
|
1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate
pe teritoriul organizaţiilor
2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de
conducte situate pe teritoriul organizaţiilor
3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor
de pompare situate pe teritoriul federaţiilor
4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor
de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor
5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor
elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor
|
|
3.
|
Subvenţii primite pentru luna în curs, respectiv
luna........................**), din care:
|
|
|
1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate
pe teritoriul organizaţiilor
2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de
conducte situate pe teritoriul organizaţiilor
3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor
de pompare situate pe teritoriul federaţiilor
4. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor
de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor
5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor
elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor
|
|
4.
|
Subvenţii solicitate de la buqetul de stat pentru
luna........(rd.4 = rd.1 - rd.2 - rd.3), din care:
|
|
|
1. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate
pe teritoriul organizaţiilor
2. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de
conducte situate pe teritoriul organizaţiilor
3. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor
de pompare situate pe teritoriul federaţiilor
4. Cheltuielile cu lucrările de punere în
funcţiune a canalelor de aducţiune situate pe teritoriul federaţiilor
5. Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor
elemente de infrastructură situate pe teritoriul organizaţiilor/federaţiilor
|
|
Director general,
...........................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic,
...........................................
(Numele şi prenumele în clar)
*) Valorile înscrise la
rândul „Total", din care a) şi b) din anexa nr. 3.
**) Valorile sprijinului acordat cumulat de la începutul
anului din anexa nr. 4a), col. „Realizat", rândul 7.
ANEXA Nr. 4a) la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
Aprobat
Ordonator principal de credite
DECONTUL JUSTIFICATIV
privind eliberarea
sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor de reparaţii pentru
asigurarea stării de funcţionare a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare
situate pe teritoriile organizaţiilor sau federaţiilor şi aflate în
administrarea Administraţiei Naţionale a Imbunătăţirilor Funciare, pe perioada.................
- lei -
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
Program
|
Realizat
|
1.
|
Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a SPP situate pe
teritoriul orqanizatiilor
|
|
|
2.
|
Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a reţelei de
conducte situate pe teritoriul orqanizatiilor
|
|
|
3.
|
Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a staţiilor de
pompare situate pe teritoriul federaţiilor
|
|
|
4.
|
Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a canalelor de
aductiune situate pe teritoriul federaţiilor
|
|
|
5.
|
Cheltuielile cu lucrările de punere în funcţiune a altor elemente
de infrastructură situate pe teritoriul orqanizatiilor/federatiilor
|
|
|
6.
|
Subvenţii cuvenite (rd. 6 = rd. 1 + rd. 2 + rd. 3 + rd. 4 + rd. 5) total, din care:
a) lucrări de punere în funcţiune
b) lucrări cuprinse în protocol
|
|
|
7.
|
Subvenţii primite:
a) lucrări de punere în funcţiune
b) lucrări cuprinse în protocol
|
|
|
8.
|
Subvenţii de primit (rd. 8 = rd. 6 - rd. 7):
a) lucrări de punere în funcţiune
b) lucrări cuprinse în protocol
|
|
|
Director general,
...........................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic,
...........................................
(Numele şi prenumele în clar)
Anexa nr. 4b) la normele metodologice
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA A ÎMBUNĂTĂŢIRILOR FUNCIARE
DECONTUL JUSTIFICATIV
privind plata dobânzilor, majorărilor şi
penalităţilor de orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie
şi Furnizare a Energiei Electrice .Electrica" - S.A. pentru neachitarea la
termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea
apei pentru irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare în
luna..................
Nr. crt.
|
Amenajarea de îmbunătăţiri funciare/ Staţii de pompare
|
Valoarea facturilor pentru plata
dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de orice fel, calculate de
Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice
„Electrica" - S.A. pentru neachitarea la
termenele scadente a costurilor cu energia
electrică consumată pentru pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către
Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor Funciare
[lei]
|
Subvenţii acordate în
luna...............pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor de
orice fel, calculate de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a
Energiei Electrice „Electrica" - S.A.
pentru neachitarea la termenele scadente a
costurilor cu energia electrică consumată pentru pomparea apei pentru
irigaţii şi desecări de către Administraţia Naţională a Imbunătăţirilor
Funciare
[lei]
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
Total pe amenajare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total ANIF
|
|
|
Director general,
...........................................
(Numele şi prenumele în clar)
Director economic,
...........................................
(Numele şi prenumele în clar)
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
MINISTERULAGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Aprobat
de ordonatorul principal de credite
CENTRALIZATORUL
sprijinului financiar ce se solicită de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor
OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI pe perioada.........
-lei-
Nr. crt.
|
Specificaţia
|
Programat în anul..........
|
Total decontat anterior
|
Suma solicitată
|
Total
perioadă
(3+4)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1
|
Cheltuielile de menţinere în funcţiune a infrastructurii de
îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea sau folosinţa OIF sau FOIF total
, din care:
- Cheltuielile de realizare a lucrărilor de întreţinere şi
reparaţii ale infrastructurii
- Cheltuielile de asiqurare a pazei şi
protecţiei infrastructurii
|
|
|
|
|
2
|
Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de
funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul
teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora
|
|
|
|
|
3
|
Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de
funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare situate în cadrul
teritoriului OIF sau al FOIF şi aflate în proprietatea sau folosinţa acestora
|
|
|
|
|
4
|
Cheltuieli către furnizorul de energie
electrică pentru costul energiei electrice de pompare a apei prin punctele de
livrare a apei pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul
AUAI şi OUAI
|
|
|
|
|
5
|
Cheltuieli pentru plata dobânzilor, majorărilor şi penalităţilor
de orice fel, calculate de S.C. „Electrica" - S.A. pentru neachitarea la
termenele scadente a costurilor cu energia electrică consumată pentru
pomparea apei pentru irigaţii şi desecări de către ANIF, AUAI şi OUAI
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
Avizat,
Direcţia buget
finanţe
Director,
..............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Direcţia de specialitate
Director,
............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Intocmit
Oficiul de reglementare a organizaţiilor
de îmbunătăţiri funciare
(Numele şi prenumele în clar)
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
MINISTERULAGRICULTURN ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Aprobat
de ordonatorul principal de credite
SITUATIA
sprijinului financiar pentru acoperirea cheltuielilor efectuate de OIF, FOIF, ANIF, AUAI şi OUAI pentru
luna.......................
Nr. crt.
|
DADR sau ANIF
|
Cheltuielile de menţinere în
funcţiune a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în proprietatea
sau
folosinţa OIF sau FOIF
|
Cheltuielile pentru executarea lucrărilor de punere în stare de
funcţiune a infrastructurii de
îmbunătăţiri funciare situate în cadrul
teritoriului OIF sau al
FOIF şi aflate în proprietatea sau
folosinţa acestora
[anexa nr. 1c)- col. 6]
[lei]
|
Cheltuieli către
furnizorul de energie electrică pentru costul energie electrice de
pompare a apei prin
punctele de livrare
a apei pentru irigarea culturilor agricole înfiinţate pe teritoriul
AUAI şi OUAI
[anexa nr. 2 - col 5]
[lei]
|
Cheltuieli pentru plata
dobânzilor, majorărilor şi
penalităţilor de orice fel, calculate de
Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" - S.A. pentru
neachitarea la termenele scadente a costurilor cu energia
electrică consumată pentru pomparea
apei pentru irigaţii şi desecări de către ANIF, AUAI şi
OUAI (valoarea facturilor emise de Societatea Comercială de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice „Electrica" -
S.A. cu destinaţia de mai sus)
[lei]
|
Total solicitări sprijin
financiar pe DADR sau
ANIF
[lei]
|
Cheltuielile de realizare a
lucrărilor de întreţinere şi
reparaţii ale infrastructurii
[anexa nr. 1 a) -col 6]
[lei]
|
Cheltuielile de asigurare a
pazei şi protecţiei
infrastructurii
[anexa nr. 1a)-col 6]
[lei]
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7=2+3+4+5+6
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
Avizat,
Direcţia buget finanţe
Director,
............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Direcţia de specialitate
Director,
............................................
(Numele şi prenumele în clar)
Intocmit
Oficiul de reglementare a organizaţiilor de
îmbunătăţiri funciare
(Numele şi prenumele în clar)