ORDIN Nr. 601
din 11 noiembrie 2008
privind aprobarea
Protocolului-cadru de colaborare incheiat intre Agentia Nationala de Cadastru
si Publicitate Imobiliara si unitatile administrativ-teritoriale pentru
realizarea cadastrului general
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 823 din 8 decembrie 2008
Având în vedere prevederile art. 8 alin. (16) din Legea
cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, şi ale
Hotărârii Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară nr. 48 din 1 august 2008, prin care s-a aprobat
Protocolul-cadru de colaborare încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară şi unităţile administrativ-teritoriale pentru realizarea cadastrului general,
în temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996,
republicată, coroborat cu prevederile art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată,
directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Protocolul-cadru de colaborare
încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi
unităţile administrativ-teritoriale pentru realizarea cadastrului general, prevăzut în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intră în vigoare de la data
publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
Directorul general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară,
Robert Iulian Tatu
ANEXĂ
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
Nr. .................../.................
Unitatea Administrativ-Teritorială
..........................................
Nr..................../.................
PROTOCOL-CADRU DE COLABORARE
încheiat între Agenţia Naţională de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară şi Unitatea Administrativ-Teritorială ........................pentru realizarea cadastrului general pe
teritoriul.................................
Având în vedere art. 4, art. 8 alin. (16) şi art. 67
din Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, în
vederea stabilirii procedurii de colaborare între Agenţia Naţională de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară şi Unitatea Administrativ-Teritorială
........................, în scopul realizării cadastrului general în vederea
înscrierii din oficiu în cartea funciară a tuturor
imobilelor existente pe teritoriul........................, se încheie
prezentul protocol.
I. Părţile semnatare
Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară, instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu sediul în Bucureşti,
Splaiul Independenţei nr. 202A, sectorul 6, reprezentată de domnul Robert
Iulian Tatu, în calitate de director general,
şi
Unitatea Administrativ-Teritorială................................,
cu sediul în.........................., reprezentată
de.........................., în calitate
de...........................
II. Principii
generale care stau la baza colaborării dintre cele două instituţii
Părţile semnatare sunt de acord să colaboreze conform
prevederilor prezentului protocol în scopul realizării cadastrului general în............................şi
înscrierii tuturor imobilelor în evidenţele de publicitate imobiliară.
Scopul lucrărilor de cadastru general din cadrul
proiectului este:
a) identificarea, descrierea şi înregistrarea în
documentele cadastrale a imobilelor prin natura lor, măsurarea şi reprezentarea
acestora pe hărţi şi planuri cadastrale, precum şi stocarea datelor pe
suporturi informatice;
b) identificarea şi înregistrarea tuturor
proprietarilor şi a altor deţinători legali de imobile, în vederea înscrierii
în cartea funciară.
In sensul prezentului protocol, prin deţinători de imobile se înţelege
titularii dreptului de proprietate, ai altor drepturi reale asupra acestora sau
cei care, potrivit legii civile, au calitatea de posesori
ori detentori precari.
Identificarea se va realiza în două etape:
1. pe baza datelor puse la dispoziţie de oficiul
teritorial în condiţiile cap. IV din prezentul protocol sau a datelor preluate din evidenţele
consiliului local, respectiv registrele agricole şi evidenţele fiscale (anexa
A-fişa preliminară, întocmită de executant);
2. interviu cu proprietarii şi alţi deţinători legali
de imobile (anexa B - fişa de interviu, întocmită de executant). Operatorul va
confrunta informaţiile din fişa preliminară cu actele juridice puse la
dispoziţie de către deţinătorii de imobile. In cazul în care sunt prezentate
alte acte decât cele din fişa preliminară, operatorul va executa copii de pe
acestea, în vederea stabilirii deţinătorului legal.
Aceste fişe vor fi predate
oficiului teritorial în original.
Unitatea administrativ-teritorială are obligaţia să
înştiinţeze deţinătorii imobilelor, în scris, prin afişare şi prin alte
mijloace de publicitate, să permită accesul specialiştilor pentru executarea
lucrărilor de cadastru sau, după caz, să se prezinte personal pentru a da
lămuriri privitoare la imobile şi a participa la identificarea şi marcarea
limitelor acestora. Dacă deţinătorii imobilelor nu se prezintă, identificarea
limitelor se face în lipsa acestora.
Documentele tehnice ale
cadastrului general, care se vor întocmi la nivelul comunelor, oraşelor şi
municipiilor, sunt:
a) planul cadastral;
b) indexul alfabetic al proprietarilor;
c) registrul cadastral al proprietarilor.
Pentru economia dispoziţiilor, în cuprinsul
protocolului termenii următori vor fi folosiţi cu următoarele înţelesuri:
- Lege - Legea cadastrului
şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată;
- Normă - Normele tehnice pentru introducerea
cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului administraţiei publice nr. 534/2001;
- Agenţia naţională -Agenţia Naţională de Cadastru
şi Publicitate Imobiliară;
- oficiul teritorial - Oficiul de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară;
- unitatea administrativ-teritorială - Unitatea
Administrativ-Teritorială..........................................
III. Procedura de
urmat în vederea schimbului de informaţii
Unitatea administrativ-teritorială, prin executantul
desemnat, va realiza, iar oficiul teritorial va recepţiona lucrările de
cadastru general pe sectoare cadastrale. In acest sens, cele două părţi vor
întocmi graficul de execuţie şi recepţie, grafic care va conţine:
- delimitarea sectoarelor cadastrale întocmită pe
planul cadastral de ansamblu al municipiului;
- programarea în timp a
preluării informaţiilor existente la oficiul teritorial (anexa nr. 1);
- programarea în timp a predării pentru recepţie
tehnică a informaţiilor cadastrale organizate pe sectoare cadastrale (anexa nr.
2).
La întocmirea programării se va lua în considerare
evitarea îngreunării activităţii curente a oficiului teritorial. In acest sens,
se vor corela programările de preluare a informaţiilor de la oficiul teritorial
cu cea de recepţie, cu respectarea condiţiei ca furnizarea de informaţii să fie
făcută pentru maximum 10 sectoare cadastrale nerecepţionate. Intârzierile în
recepţia tehnică vor conduce la întârzieri în furnizarea de informaţii.
IV. Furnizarea de
către oficiul teritorial a datelor şi informaţiilor necesare execuţiei
proiectului
Furnizarea către unitatea
administrativ-teritorială a datelor şi informaţiilor necesare proiectului se
face cu titlu gratuit, în format digital sau analogic, în funcţie de modul lor
de deţinere de către oficiul teritorial.
Datele şi informaţiile necesare atingerii obiectivelor
proiectului vor fi puse de către oficiul teritorial la dispoziţia unităţii
administrativ-teritoriale, în urma solicitării acestora în scris, în baza unui
proces-verbal de predare-primire, conform programării. Aceste informaţii vor fi
puse gratuit la dispoziţia unităţii administrativ-teritoriale, cu condiţia
utilizării lor numai în scopul realizării acestei lucrări.
Costurile materialelor necesare realizării copiilor pe
suport magnetic sau analogic se vor suporta de unitatea
administrativ-teritorială. Informaţiile în format analogic vor putea fi scanate
şi preluate de la sediul oficiului teritorial sau vor putea fi fotocopiate. In
acest sens, oficiul teritorial va pune la dispoziţie un spaţiu de lucru în care
unitatea administrativ-teritorială va putea instala
scanere, copiatoare etc.
Datele, informaţiile şi documentele ce pot fi puse la
dispoziţia unităţii administrativ-teritoriale, cu titlu gratuit, de către
oficiul teritorial sunt:
- documentaţiile de amplasament şi delimitare a
imobilului;
- planurile cadastrale;
- planurile parcelare, avizate de comisia locală,
existente în arhiva oficiului teritorial;
- baza de date a titlurilor de proprietate;
- documentaţiile executate conform Hotărârii Guvernului
nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de
societăţile comerciale cu capital de stat, cu modificările şi completările
ulterioare, şi avizate tehnic;
- planul urbanistic general, planul urbanistic zonal, avizate
de oficiul teritorial;
- baza de date a registrelor de transcripţiuni-inscripţiuni;
- cărţile funciare.
Se vor desemna reprezentanţi ai celor două instituţii
ce vor constitui un colectiv de lucru care va analiza periodic datele
primite/predate de oficiului teritorial, respectiv de unitatea
administrativ-teritorială.
V. Realizarea şi
recepţia lucrărilor de cadastru general
Realizarea şi recepţia lucrărilor de cadastru se va
face cu respectarea legislaţiei în vigoare din domeniul cadastrului şi publicităţii
imobiliare. Evidenţa cadastrului general va fi realizată prin parcurgerea a
două etape:
- recepţia tehnică;
- înscrierea în cartea funciară.
A. Recepţia tehnică
In scopul realizării recepţiei, executantul va preda
oficiului teritorial documentele tehnice care compun lucrarea şi dosarul de
verificare, întocmite conform prevederilor Normei şi prezentului protocol.
Documentaţia va fi predată în două etape:
1. documentaţie tehnică cu privire la întregul
teritoriu administrativ, care va fi constituită din: • proiectul tehnic de
ansamblu şi proiectul tehnic de execuţie a lucrării;
• lucrarea de delimitare administrativ-teritorială;
• lucrările geodezice (reţele de puncte, descrieri,
prelucrări etc);
• lucrările fotogrammetrice, unde este cazul;
• planul de comunicare.
Asupra lucrărilor descrise mai sus, finalizate şi
recepţionate de oficiul teritorial înainte de adoptarea prezentului protocol,
se va întocmi o recapitulaţie însuşită de cele două părţi. Lucrările
fotogrammetrice şi planul de comunicare vor fi recepţionate şi avizate de
Agenţia naţională.
2. documentaţii tehnice cadastrale întocmite pe
sectoare cadastrale, conform programării pentru recepţie, care vor cuprinde:
• memoriu tehnic;
• planul cadastral al sectorului pentru care s-au
realizat lucrări, întocmit conform specificaţiilor din anexa nr. 3;
• registre tipărite:
- indexul alfabetic al proprietarilor (anexa nr. 4);
- registrul cadastral al proprietarilor (anexa nr. 5);
• fişierele bazelor de date grafice şi textuale, în
formatul şi organizarea corespunzătoare specificaţiilor din anexa nr. 6;
• lista titlurilor de
proprietate eliberate conform legilor proprietăţii, incorect întocmite, pentru
care nu este posibilă identificarea poziţiei în cadrul unităţii
administrativ-teritoriale;
• dosarul de verificare externă a lucrării.
Comisia de recepţie va fi formată din specialişti ai
oficiului teritorial, numită prin decizie a directorului oficiului teritorial.
Recepţia lucrărilor de introducere a cadastrului
general - partea tehnică - constă în analizarea şi verificarea prin sondaj a
documentaţiilor, atât pe teren, cât şi la birou, ţinându-se seama şi de
documentele de control ale oficiului teritorial încheiate pe parcursul
executării lucrărilor, de procesele-verbale de recepţie parţială şi de avizare
şi de proiectele tehnice de ansamblu şi de execuţie.
In cazurile în care se constată
că lucrările necesită remedieri de conţinut sau de prezentare grafică ce conduc
la hotărârea amânării recepţiei, în locul procesului-verbal de recepţie se
întocmeşte o notă de constatare, în care se nominalizează deficienţele
constatate şi completările necesare, precum şi termenele în care se vor efectua
remedierile.
După recepţie se va realiza publicarea documentelor
tehnice ale cadastrului general în condiţiile art. 11 alin. (5) din Lege. La
data publicării se întocmeşte un proces-verbal.
Contestaţiile depuse de persoanele interesate conform
art. 11 alin. (6) din Lege în termen de 60 de zile de la înştiinţarea scrisă
vor fi soluţionate de o comisie formată din reprezentanţi ai oficiului
teritorial, ai unităţii administrativ-teritoriale şi de un reprezentant al
executantului lucrării.
Stabilirea soluţiilor şi a modului de compensare a unor
suprafeţe găsite în plus sau în minus, prin măsurătorile executate pentru
introducerea cadastrului general, faţă de înscrisurile din titlurile de
proprietate şi din alte documente legale intră în responsabilitatea consiliului
local, în condiţiile art. 61 din Lege.
B. Inscrierea în
cartea funciară
Deschiderea noilor cărţi funciare se va realiza
etapizat, pe sectoare cadastrale, după soluţionarea contestaţiilor în
condiţiile art. 11 alin. (7) din Lege.
VI. Dispoziţii
speciale
In perioada care se înscrie între recepţia tehnică a unui
sector cadastral şi validarea datelor cadastrului general al sectorului
respectiv prin publicare, urmată de deschiderea noilor cărţilor funciare, toate
documentele cadastrale care se întocmesc la cererea celor interesaţi în mod
sporadic (planuri pentru prima înregistrare, dezmembrare a imobilelor înscrise
etc.) vor fi întocmite pe baza informaţiilor din documentele tehnice
recepţionate în cadrul cadastrului general, preluate de persoana autorizată de
la oficiul teritorial, şi actualizarea acestora.
Documentaţiile cadastrale vor fi întocmite conform
Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară nr. 634/2006 privind conţinutul şi modul de întocmire a
documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, fiind
însoţite în mod suplimentar de un proces-verbal de vecinătate.
Actualizarea se va face cu respectarea coordonatelor
imobilelor preluate de la oficiul teritorial. Orice neconcordanţe identificate
de persoana autorizată vor fi sesizate Comisiei de soluţionare a contestaţiilor
şi rezolvate până la deschiderea noilor cărţi funciare. Neconcordanţe pot fi
diferenţele de coordonate, de configuraţii, suprafeţe, construcţii şi alte
asemenea situaţii. Nu pot fi considerate neconcordanţe erori de determinare a
punctelor de detaliu mai mici de 20 de cm, atât în poziţie absolută, cât şi
relativă. Integrarea noii situaţii în cadrul bazei de date recepţionate va fi
executată de oficiul teritorial.
In scopul evitării dublării numerelor cadastrale,
numerotarea cadastrală a imobilelor în cadrul cadastrului general va fi făcută
cu numere consecutive începând de la 100.001. De asemenea, după recepţia
tehnică a cadastrului general pe un anumit sector cadastral, imobilele
nou-formate (prin comasări, dezmembrări etc.) vor primi numere cadastrale în
continuarea numerelor acordate în cadrul cadastrului general, conform unor
reguli stabilite de oficiul teritorial şi comunicate unităţii
administrativ-teritoriale şi executantului lucrărilor.
De asemenea, după recepţia tehnică pe un sector
cadastral, emiterea titlurilor de proprietate (titlu de proprietate conform
legilor fondului funciar, ordin al prefectului, dispoziţie conform Legii nr.
10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în
perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989 etc.) se va face cu identificarea
imobilului prin număr cadastral. In acest sens, dacă este cazul, unitatea
administrativ-teritorială va întocmi, prin intermediul unei persoane
autorizate, documentaţii cadastrale de dezmembrare a imobilelor aflate la
dispoziţia comisiei locale de fond funciar sau în administrarea altor
instituţii conform Regulamentului privind conţinutul şi modul de întocmire a
documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, aprobat prin
Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară nr. 634/2006. Dezmembrarea şi transferul acestor imobile vor fi
făcute cu respectarea legislaţiei aplicabile în vigoare.
VII. Dispoziţii comune
Părţile semnatare ale prezentului protocol îşi vor
desemna reprezentanţi într-un colectiv de lucru constituit pentru analiza
periodică a obligaţiilor ce le revin, respectiv clarificarea şi rezolvarea
problemelor apărute în derularea acţiunilor comune. Acestea se vor menţiona prin
act adiţional la prezentul protocol.
Părţile semnatare îşi vor comunica reciproc orice
situaţie ce ar putea duce la neîndeplinirea dispoziţiilor prezentului protocol.
Dispoziţiile prezentului protocol vor fi reconsiderate ori de câte ori este
cazul, la cererea oricărei părţi semnatare.
Anexele A, B şi nr. 1-6 fac parte integrantă din
prezentul protocol.
Prezentul protocol s-a încheiat
în.......................exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Pentru Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
Robert Iulian Tatu,
director general
Pentru Unitatea Administrativ-Teritorială
...........................................................
primar
ANEXA A la protocol
FIŞA PRELIMINARĂ, SECTORUL CADASTRAL
Nr.................
Numele operatorului....................
Data....................
Intravilan.............
Adresa imobilului
|
Date privind terenul
|
Date privind construcţiile
|
Nr. parcelei
|
Categoria de folosinţă
|
Suprafaţa
parcelei din
act
|
Suprafaţa parcelei din măsurători
|
Nr. corp
|
Folosinţa
|
Suprafaţa din act
|
Suprafaţa din măsurători
|
Observaţii
|
|
1.
|
|
|
|
C1
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
C2
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
C3
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
C4
|
|
|
|
ACTE PROPRIETATE
|
Nr. Crt.
|
Tipul actului
|
Nr./Data
|
Emitentul
|
Preţul
|
Observaţii
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
DATE PRIVIND PROPRIETARII
|
Nr. crt.
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul
|
Cota indiviză
|
Judeţul
|
Localitatea
|
Strada/nr.
|
Teren
|
Clădire
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura operatorului
.....................................
Numele
proprietarului/posesorului.................................
Semnătura
proprietarului/posesorului.............................
ANEXA B la protocol
FIŞA DE INTERVIU, SECTORUL CADASTRAL
Nr................
Numele operatorului....................
Data....................
Intravilan.............
Adresa imobilului
|
Date privind terenul
|
Date privind construcţiile
|
Nr. parcelei
|
Categoria de folosinţă
|
Suprafaţa
parcelei din
act
|
Suprafaţa parcelei din măsurători
|
Nr. corp
|
Folosinţa
|
Suprafaţa din act
|
Suprafaţa
din măsurători
|
Observaţii
|
|
1.
|
|
|
|
C1
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
C2
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
C3
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
C4
|
|
|
|
ACTE PROPRIETATE
|
Nr. crt.
|
Tipul actului
|
Nr/Data
|
Emitentul
|
Preţul
|
Observaţii
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
DATE PRIVIND PROPRIETARII
|
Nr. crt.
|
Numele,
iniţiala tatălui,
prenumele
|
Codul numeric personal
|
Domiciliul
|
Cota indiviză
|
Judeţul
|
Localitatea
|
Strada/nr.
|
Teren
|
Clădire
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Semnătura operatorului
...................................
Numele proprietarului/posesorului......................
Semnătura proprietarului/posesorului.................
ANEXA Nr. 1 la protocol
GRAFICUL
de preluare de la oficiul teritorial a documentelor
tehnice necesare cadastrului general
Nr. crt.
|
Data
|
Sectorul cadastral
|
Descrierea documentelor preluate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 2 la protocol
GRAFICUL de recepţie de către oficiul teritorial a
lucrărilor tehnice de cadastru general
Nr. crt.
|
Data
|
Sectorul cadastral
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3 la protocol
Planurile cadastrale ale sectoarelor cadastrale vor
conţine:
- titlul;
- subtitluri: denumirea unităţii
administrativ-teritoriale, judeţul, sectorul cadastral, suprafaţa sectorului
cadastral;
- scara planului şi sistemul de proiecţie;
- legenda;
- nordul geografic respectând
Atlasul de semne convenţionale pentru planurile topografice la scările 1:5.000,
1:2000, 1:1000 şi 1:500, ediţia 1978;
- date informative: denumirea şi adresa sediului
prestatorului (4 cm x 2 cm), anul întocmirii;
- limita sectorului cadastral;
- denumirile unităţilor administrativ-teritoriale
vecine şi judeţul din care fac parte, în cazul în care sectorul cadastral este
învecinat cu un alt teritoriu administrativ sau cu un alt judeţ;
- sectoarele cadastrale vecine;
- limitele şi denumirea
intravilanelor;
- limitele şi numerele cadastrale ale imobilelor;
- numerele poştale ale imobilelor din intravilan;
- limitele şi codurile construcţiilor cu caracter
permanent;
- denumirile localităţilor, apelor, principalelor forme
de relief, pădurilor, drumurilor şi străzilor, ale obiectivelor industriale,
socioculturale etc;
- schiţa cu dispunerea sectoarelor cadastrale;
- trăsături de caroiaj 10 cm x 10 cm, grosime linie
0,18 mm, cu dimensiunea coordonatelor de 2 mm.
Format
Planul cadastral al sectorului
cadastral se va tipări pe un format A3-A0, la o scară corespunzătoare
(rotunjită la 100), astfel încât să se distingă clar numerele cadastrale şi
limitele de proprietate.
Pentru planurile ce conţin intravilane, scara utilizată
va fi de cel puţin 1:2000.
Tipărire
Tipărirea se va face alb-negru.
Grosimi de linii:
- cadru planşă - 0,5 mm;
- limită de judeţ - 1 mm;
- limită a unităţii administrativ-teritoriale - 1 mm;
- limită a sectorului cadastral - 1 mm;
- limită intravilan - 1 mm;
- limită imobil - 0,18 mm;
- construcţii cu caracter permanent - 0,2 mm.
Texte
Denumire
|
Inălţime (mm)
|
Stil (M, Mm, m)
|
Inclinare (V/l)
|
Titlu
|
10
|
Majusculă
|
V
|
Unitatea administrativ-teritorială
|
8
|
Majusculă
|
V
|
Judeţ
|
8
|
Majusculă
|
V
|
Scara, suprafaţa
|
6
|
Majusculă şi minusculă
|
V
|
Sistem de proiecţie
|
4
|
Majusculă şi minusculă
|
V
|
Legenda
|
4 + 3
|
Majusculă şi minusculă
|
I+V
|
Localităţi
|
6
|
Majusculă şi minusculă
|
V
|
Sector cadastral
|
8
|
Majusculă şi minusculă
|
V
|
Unităţi administrativ-teritoriale vecine
|
6
|
Majusculă
|
I
|
Râuri
|
2
|
Majusculă şi minusculă
|
I
|
Date informative
|
2
|
Majusculă şi minusculă
|
V
|
Număr cadastral
|
3
|
|
I
|
Număr cadastral construcţii
|
2
|
|
V
|
Număr poştal intravilan
|
2
|
|
I
|
In subtitlul planşei se va trece mai întâi unitatea
administrativ-teritorială şi apoi judeţul.
Denumirile unităţilor administrativ-teritoriale vecine
şi judeţul din care fac parte se scriu orientaţi pe direcţia hotarului.
In schema de dispunere a sectoarelor cadastrale se va
folosi un singur tip de linie.
ANEXA Nr. 4 la protocol
Indexul alfabetic al proprietarilor
Nr. crt.
|
Numele proprietarului
|
Nr. cadastral
|
Cod numeric personal
|
Domiciliul
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
*) Se va descrie succint, textual, conform registrului
cadastral al proprietarilor.
ANEXA Nr. 5 la protocol
Registrul cadastral al proprietarilor
A. Partea I - Descrierea imobilului
Nr. cadastral
|
Nr. sector cadastral
|
Destinaţia terenului (conform
Normei)
|
Suprafaţa
|
Suprafaţa imobilului - mp -
|
Adresa imobilului/ Denumirea locului
|
Construcţii
|
Partea a II-a
|
Cod
|
Destinaţie
|
Suprafaţa construită - mp -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Partea a II-a - Proprietatea
Titularul dreptului
|
CNP/CUI
|
Domiciliul/ Sediul
|
Cota-parte
|
Titlul de dobândire
|
Actul juridic
|
Notări, procese, interdicţii etc.
|
Partea a III-a
|
Tipul actului
|
Nr/an
|
Emitent
|
Preţ (lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
|
|
C. Partea a III-a - Sarcini
Titularul
|
Tipul sarcinii (ipotecă,
privilegiu, dezmembrăminte ale dreptului de proprietate, somaţii imobiliare
etc.)
|
Actul juridic
|
Identificator vechi
(nr. cadastral provizoriu sau nr.
top.)
|
Nr.
de carte funciară veche
|
Nr. de carte funciară electronică
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In cazul proprietăţilor în indiviziune, va fi
specificată cota indiviză.
In cazul imobilelor cu părţi comune (de exemplu,
blocuri), acestea vor fi specificate clar în rubrica „Destinaţie" (de
exemplu, C1 - părţi comune ale blocului de locuinţe: subsolul tehnic, casa
scării, branşamentele, podul, uscătoria etc.)
ANEXA Nr. 6 la protocol
Straturile Bazei de date grafice (BDG) şi informaţiile textuale se vor livra în format .cp pentru fiecare
imobil. Straturile BDG care se va furniza în format SHAPE. Straturile bazei de
date grafice, atributele şi topologia acestora sunt definite în tabelul
următor:
Straturi
|
Numele stratului
|
Topologie
|
Sursa
|
Atribute
|
Strat de fundal
|
Raster
|
|
Ortofotoplan
|
|
Limitele teritoriului administrativ
|
Admin [cod sirsup]
|
Poligon
|
Limita teritoriului administrativ din Fondul Naţional Geodezic
|
Cod numeric unic de identificare care face legătura cu baza de
date textuală, tabelul admin, câmpul adminid (1, n)
|
Sectoare cadastrale
|
Sect [cod sirsup]
|
Poligon
|
Stereorestituţie fotogra metri că şi măsurători topografice
|
Numărul sectorului cadastral
|
Limita intravilanului din PUG (PUZ) sau intravilanul la 1 ianuarie
1990
|
Intrav [cod sirsup]
|
Poligon
|
Planuri cadastrale/ topografice se. 1/500-1/2000 sau PUG (PUZ)
|
Cod numeric unic de identificare care face legătura cu baza de
date textuale, tabelul locality, câmpul localityid (1, n)
|
Toponimie
|
Text [cod sirsup]
|
Punct
|
Planuri topografice sau cadastrale şi alte surse acceptate
|
Denumirea elementului de toponimie
|
Structura de directoare folosită la predarea datelor
Toate fişierele rezultate în urma operaţiunilor de
conversie se vor livra oficiului teritorial şi Centrului Naţional de Geodezie,
Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetectie pe CD/DVD/HDD în două copii,
organizate în următoarea structură de directoare:
Etichetă DVD/HDD: numele unităţii
administrativ-teritoriale - Baza de date
Director: BD
Va conţine fişierele următoarelor limite de tip
cartografic:
TA[Cod SIRSUP] - limita
teritoriului administrativ;
INTRAV[SIRSUP] - limitele intravilanelor;
T[Cod SIRSUP] - toponimie,
unde
- TA, teritoriu administrativ;
- INTRAV, INTRAVilan;
- SIRSUP, Codul SIRuta SUPerior.
Subdirectorul: CPC, unde
CPC înseamnă „cp curent".
Va conţine fişierele de tip
*.cp, rezultate din conversia şi georeferenţierea documentaţiilor de
amplasament şi delimitare.
Subdirectorul: CPF, unde CPF înseamnă „cp final".
Va conţine fişierele de tip *.cp, rezultate din
exportul bazei de date grafice şi textuale obţinute în urma cadastrului
general.
Subdirectorul: CF
Va conţine fişierele .mdb (Access 2003) rezultate.
Denumirea fişierului sau fişierelor în cazul bazelor de date de dimensiuni mari
se va genera astfel:
TA[SIRSUP].mdb sau TA[xx][SIRSUP].
Etichetă DVD/HDD: numele unităţii
administrativ-teritoriale Arhiva
Director ARHIVA conţine
toate documentele scanate, organizate în următoarele subdirectoare:
Subdirectorul: PAD
Va conţine datele scanate din documentaţiile de
amplasament şi delimitare menţionate
Subdirectorul: PARCELARE
Va conţine planurile parcelare scanate si
georeferentiate.
Subdirectorul: PLANURI
Va conţine planurile cadastrale/topografice scanate si
georeferentiate.
Subdirectorul: PUG (PUZ)
Va conţine PUG (PUZ) scanat şi georeferenţiat.
Dacă este un plan pe intravilan, fişierele scanate si
georeferentiate se vor denumi astfel:
PUG[SIRUTA].tif
PUG[SIRUTA].tfw
PUZ[SIRUTA].tif
PUZ[SIRUTA].tfw
Dacă sunt mai multe planuri pe intravilan, fişierele
scanate si georefentiate se vor denumi astfel:
PUG01[SIRUTA].tif.
PUGn[SIRUTA].tif.
PUZ01[SIRUTA].tif.
PUZn[SIRUTA].tif.
Subdirectorul: ACTE JURIDICE
Va conţine fotocopiile actelor juridice, puse la
dispoziţie de titulari.