ORDIN Nr. 594
din 9 iunie 2006
pentru aprobarea
Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 535 din 21 iunie 2006
In temeiul prevederilor art. 3 şi 12 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006,
având în vedere dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
în baza art. 6 lit. j) din
anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1/2006 privind aprobarea Regulamentului de
organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu,
în temeiul art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului
nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului si gospodăririi apelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă modelul formularului „Certificat de
atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu", prevăzut în anexa
nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul formularului „Cerere de
eliberare a unui certificat de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru
mediu", prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 3. - Se aprobă caracteristicile, modul de
tipărire, de utilizare şi păstrare pentru formularul „Certificat de atestare
privind obligaţiile la Fondul pentru mediu", prevăzute în anexa nr. 2.
Art. 4. - Se aprobă caracteristicile, modul de
tipărire, de utilizare şi păstrare pentru formularul „Cerere de eliberare a unui certificat de
atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu", prevăzute în anexa
nr. 4.
Art. 5. - Se aprobă Procedura de eliberare a
certificatelor de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu,
prevăzută în anexa nr. 5.
Art. 6. - Administraţia Fondului pentru Mediu va lua
măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 7. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Constantin Popescu,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
ANTETUL ADMINISTRAŢIEI FONDULUI PENTRU MEDIU
Nr.......... din .................
CERTIFICAT DE ATESTARE
privind obligaţiile la Fondul pentru mediu
Ca urmare a cererii nr.......... din data de
.................., se certifică prin prezenta că persoana juridică
........................................, cu sediul în judeţul
......................., localitatea ....................., codul poştal ..........,
sectorul .........,str..................................... nr.......................,
scara ........., etajul ........., apartamentul
........., codul de identificare fiscală .............................,
înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sub nr...................., telefon/fax
...................., la data de .............................., figurează în evidenţele Administraţiei
Fondului pentru Mediu cu următoarele obligaţii de plată către bugetul Fondului
pentru mediu:
Nr.
crt.
|
Denumirea obligaţiei de plată
|
Total
|
din care:
|
Obligaţii de plată
|
Accesorii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Certificatul se eliberează pe baza documentelor depuse
de solicitant la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu.
S-a eliberat prezentul
certificat pentru a servi la ..................... şi este valabil 30 de zile
de la data eliberării.
Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,
......................................................................................
(nume şi prenume)
.....................................
(semnătura)
L.S.
ANEXA Nr. 2
1. Denumire: Certificat de atestare privind
obligaţiile la Fondul pentru mediu
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o
singură faţă
4. Se utilizează: la atestarea
obligaţiilor de plată la bugetul Fondului pentru mediu ale persoanelor juridice
5. Se întocmeşte: de Administraţia Fondului pentru
Mediu, în două exemplare
6. Circulă: originalul la contribuabil; copia la
Administraţia Fondului pentru Mediu
7. Se arhivează: la dosarul fiscal al
contribuabilului.
ANEXA Nr. 3
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru
Mediu
CERERE
de eliberare a unui certificat de atestare privind
obligaţiile la Fondul pentru mediu
Datele de identificare ale persoanei juridice:
Denumirea: ..................................................................................................................................,
cu sediul în: judeţul ............, localitatea
.........................., codul poştal ...........,
sectorul ............, str..............................
nr. ..., scara ......, etajul ......, apartamentul ......, codul de
identificare fiscală............................, înregistrată la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului sub nr............................,
telefon/fax ......................
Solicit eliberarea unui Certificat de atestare privind
obligaţiile la Fondul pentru mediu, pentru a servi
la..........................................................................
..........................................................................................................................................
Numele şi prenumele solicitantului
..........................................................................................................................................
Funcţia ..........................................................................................................................................
Semnătura şi ştampila
..........................................................................................................................................
ANEXA Nr. 4
1. Denumire: Cerere de eliberare a unui certificat de
atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu
2. Format: A4
3. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o
singură faţă
4. Se utilizează: pentru eliberarea unui certificat de
atestare a obligaţiilor la Fondul pentru mediu
5. Se întocmeşte: de solicitant, în două exemplare
6. Circulă: un exemplar la contribuabil şi un exemplar
la Administraţia Fondului pentru Mediu
7. Se arhivează: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA Nr. 5
PROCEDURA
de eliberare a certificatelor de atestare privind
obligaţiile la Fondul pentru mediu
1. In baza cererii scrise depuse de contribuabil,
Administraţia Fondului pentru Mediu are obligaţia de a elibera certificatul
care atestă îndeplinirea obligaţiilor de plată la Fondul pentru mediu, conform
art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind
Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
105/2006.
2. Eliberarea Certificatului
de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu este supusă taxelor de
timbru, conform reglementărilor legale în vigoare.
3. In vederea eliberării Certificatului de atestare
privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, se vor consulta:
- declaraţiile privind obligaţiile la Fondul pentru
mediu depuse de către contribuabil;
- documentele de plată întocmite de către
contribuabil;
- alte informaţii şi documente solicitate
contribuabilului de către Administraţia Fondului pentru Mediu în legătură cu
situaţia sa.
De asemenea, se vor examina toate actele de verificare
şi control încheiate de Administraţia Fondului pentru Mediu, precum şi de alte
organe cu atribuţii de control.
4. Obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu se vor
menţiona nominal, astfel:
- obligaţii de plată;
- dobânzi şi penalităţi de întârziere aferente
obligaţiilor la Fondul pentru mediu, calculate până la data de 31 decembrie
2005;
- majorări de întârziere aferente obligaţiilor la
Fondul pentru mediu, calculate începând cu data de 1
ianuarie 2006.
5. Cererea de eliberare a Certificatului de atestare
privind obligaţiile la Fondul pentru mediu se soluţionează în maximum 10 zile
lucrătoare de la înregistrare.
6. Certificatul de atestare privind obligaţiile la
Fondul pentru mediu are înscris în mod obligatoriu numărul de înregistrare,
data eliberării, scopul eliberării şi perioada de valabilitate.
Certificatul de atestare privind obligaţiile la Fondul
pentru mediu se întocmeşte în două exemplare. Originalul se va transmite
contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii
depuse la Administraţia Fondului pentru Mediu.
Copia de pe certificatul de atestare privind veniturile
la Fondul pentru mediu se va păstra la dosarul contribuabilului.
7. Valabilitatea
Certificatului de atestare privind veniturile la Fondul pentru mediu este de 30
de zile de la data eliberării.