ORDIN Nr. 5924
din 12 noiembrie 2009
pentru aprobarea
metodologiei privind organizarea si desfasurarea cursului de initiere în limba
romana, a procedurilor referitoare la elaborarea, aprobarea si distribuirea
programelor si manualelor cursului de initiere în limba romana si a
procedurilor privind evaluarea participantilor la cursul de initiere în limba
romana, pentru strainii adulti care au dobandit o forma de protectie sau un
drept de sedere în Romania, precum si pentru cetatenii statelor membre ale
Uniunii Europene si ale Spa?iului Economic European
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 858 din 9 decembrie 2009
In conformitate cu prevederile Legii învăţământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind
integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecţie sau un
drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii
Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.483/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004
privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecţie
sau un drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale
Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificările şi
completările ulterioare, şi al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării,
ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,
interimar, emite prezentul ordin.
Art. 1. - (1) Se aprobă Metodologia privind organizarea
şi desfăşurarea cursului de iniţiere în limba română pentru străinii adulţi
care au dobândit o formă de protecţie sau un drept de şedere în România, precum
şi pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului
Economic European, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
(2) Se aprobă Procedurile referitoare la elaborarea,
aprobarea şi distribuirea programelor şi manualelor cursului de iniţiere în
limba română pentru străinii adulţi care au dobândit o formă de protecţie sau
un drept de şedere în România, precum şi pentru cetăţenii statelor membre ale
Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, prevăzute în anexa nr. 2,
care face parte integrantă din prezentul ordin.
(3) Se aprobă Procedurile privind evaluarea
participanţilor la cursul de iniţiere în limba română pentru străinii adulţi
care au dobândit o formă de protecţie sau un drept de şedere în România, precum
şi pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului
Economic European, prevăzute în anexa nr. 3, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. 3. - Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe, Direcţia generală formare continuă, Direcţia generală
buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul Naţional pentru Curriculum şi
Evaluare în Invăţământul Preuniversitar, Institutul Limbii Române,
inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, precum şi unităţile
de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Ministrul educaţiei, cercetam şi inovam, interimar,
Cătălin Ovidiu Baba,
secretar de stat
ANEXA Nr. 1
METODOLOGIA
privind organizarea şi desfăşurarea cursului de
iniţiere în limba română pentru străinii adulţi care au dobândit o formă de
protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetăţenii
statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spaţiului Economic European
Art. 1. - Cursurile de iniţiere în limba română se
adresează următoarelor categorii de adulţi:
a) străini care au dobândit o formă de protecţie în
România, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea
socială a străinilor care au dobândit o formă de protecţie sau un drept de
şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene
şi Spaţiului Economic European, cu modificările şi completările ulterioare;
b) străini care au dobândit un drept de şedere în
România, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004, cu modificările
şi completările ulterioare;
c) cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene şi
ale Spaţiului Economic European, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr.
44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. - (1) Categoriile de străini adulţi
nominalizate la art. 1 beneficiază de dreptul de a participa gratuit la cursuri
de iniţiere în limba română, o singură dată, în conformitate cu prevederile
prezentei metodologii.
(2) Cursurile de iniţiere în limba română prevăzute la
art. 1 se organizează de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului
Bucureşti, în colaborare cu centrele teritoriale ale Oficiului Român pentru
Imigrări (ORI).
Art. 3. - (1) Cererile de participare la cursurile de
iniţiere în limba română, însoţite de copia legalizată a documentului de
identitate, se depun de către persoanele interesate la inspectoratele şcolare
judeţene/al municipiului Bucureşti sau la sediile centrelor teritoriale ale
ORI. In această din urmă situaţie, centrele teritoriale ale ORI transmit
cererile de participare, însoţite de copiile legalizate ale documentelor de
identitate, în termen de cel mult 5 zile de la primire, inspectoratelor şcolare
în a căror rază domiciliază beneficiarii.
(2) In fiecare an şcolar, înscrierea la cursurile de
iniţiere în limba română se realizează înainte de începutul cursurilor
semestrului I, în perioada 25 august-5 septembrie.
(3) In situaţia în care cererile de înscriere sunt
depuse iniţial la centrele teritoriale ale ORI, acestea vor fi transmise
inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti nu mai târziu de
data de 5 septembrie. Cererile de înscriere şi copiile legalizate ale
documentelor de identitate, transmise de centrele teritoriale ale ORI
inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, vor fi însoţite de
o adresă de înaintare oficială.
Art. 4. - (1) Prin decizie a inspectorului şcolar
general judeţean/al municipiului Bucureşti, în perioada 6-10 septembrie este
numit un inspector responsabil cu organizarea, monitorizarea şi evaluarea
cursului de iniţiere în limba română.
(2) Prin decizie a inspectorului şcolar general judeţean/al
municipiului Bucureşti, în perioada 6-10 septembrie este nominalizată unitatea
şcolară sau, după caz, unităţile şcolare unde urmează să se desfăşoare cursul.
Unităţilor şcolare li se aduce la cunoştinţă nominalizarea, prin transmiterea
deciziei inspectorului şcolar general, nu mai târziu de data de 11 septembrie.
(3) Unităţile şcolare care organizează cursul vor
stabili, prin decizie a consiliului de administraţie, până cel târziu la data
de 14 septembrie, spaţiul de desfăşurare, profesorul/profesorii care vor preda
cursul, orarul cursului.
(4) Orarul cursului va fi stabilit pe baza consultării
conducerii unităţii şcolare cu profesorul/profesorii care predau cursul şi cu
participanţii sau reprezentanţi ai participanţilor la curs.
(5) Cursanţii vor fi înscrişi nominal într-un catalog
special, în care se va consemna prezenţa la curs.
Art. 5. -In situaţia în care inspectoratul şcolar
judeţean/al municipiului Bucureşti, respectiv unităţile şcolare nu dispun de
spaţii corespunzătoare desfăşurării cursurilor de iniţiere în limba română, ORI
va pune la dispoziţie spaţiile necesare în sediile centrelor teritoriale.
Art. 6. - (1) Cursurile de iniţiere în limba română se
desfăşoară pe durata unui an şcolar şi respectă structura anului şcolar
stabilită anual prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
(2) Numărul de ore pe săptămână este de 4 (patru).
Art. 7. - (1) O grupă este constituită în medie din 15
persoane. Numărul minim de participanţi este de 10, iar numărul maxim de
participanţi este de 20.
(2) Prin excepţie, inspectoratul şcolar judeţean/al
municipiului Bucureşti poate aproba organizarea de grupe al căror efectiv
depăşeşte numărul maxim sau este sub numărul minim de participanţi.
Art. 8. - Predarea cursului de iniţiere în limba română
se realizează pe baza programelor speciale, elaborate şi aprobate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Inovării în conformitate cu prevederile anexei nr. 2
la ordin.
Art. 9. - (1) In conformitate cu Ordonanţa Guvernului
nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, străinii adulţi care
au dobândit o formă de protecţie în România, participanţi la curs, beneficiază
gratuit de manuale.
(2) Conform Hotărârii Guvernului nr. 1.483/2004 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004
privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecţie
sau un drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale
Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificările şi completările
ulterioare, străinii adulţi care au dobândit un drept de şedere în România,
precum şi cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului
Economic European achiziţionează manualele, contra cost, la începerea cursului.
(3) Beneficiază gratuit de câte un manual şi
profesorul/ profesorii care susţine/susţin cursul.
(4) Distribuirea şi asigurarea manualelor se
realizează în conformitate cu procedurile prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.
Art. 10. - (1) In perioada 1-15 iunie se finalizează
cursul de iniţiere în limba română, prin evaluarea cursanţilor, conform
prevederilor prevăzute în anexa nr. 3 la ordin.
(2) In urma evaluării, fiecare cursant va primi din
partea unităţii şcolare organizatoare un certificat de participare, în care se
va înscrie inclusiv nivelul de competenţă lingvistică dobândit, conform unuia
dintre nivelurile de referinţă (A1.A2, B1, B2, C1, C2) precizate în Cadrul
european comun de referinţă pentru limbi al Consiliului Europei. Modelul
certificatului de participare este prezentat în anexa la anexa nr. 3 la ordin.
Art. 11. - (1) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării, prin Direcţia generală formare continuă, asigură formarea
profesorilor care vor preda cursul de iniţiere în limba română pentru adulţi.
(2) In realizarea activităţilor de formare a
profesorilor, Direcţia generală formare continuă colaborează cu Direcţia
generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe.
(3) In vederea bunei organizări şi a susţinerii
activităţilor de formare, de comun acord, Direcţia generală formare continuă,
Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe şi
Institutul Limbii Române pot stabili parteneriate cu diferite instituţii şi
organizaţii acreditate/recunoscute din domeniu.
Art. 12. - Retribuţia profesorilor care predau
cursurile de iniţiere se face, în condiţiile legii, prin cumul sau plata cu
ora.
Art. 13. - (1) In baza prevederilor art. 37 din
Ordonanţa Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
finanţarea activităţilor legate de desfăşurarea activităţilor prevăzute în
prezenta metodologie, referitoare la formarea profesorilor şi realizarea
manualelor, se asigură din bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi
Inovării.
(2) Fiecare inspectorat şcolar judeţean/al municipiului
Bucureşti organizator va suporta cheltuielile de transport necesare
distribuirii manualelor pentru cursanţii din unităţile şcolare din subordine în
care se desfăşoară cursul de iniţiere în limba română.
(3) Plata profesorilor care predau cursurile de iniţiere
se face din bugetele unităţilor şcolare care organizează cursul.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURILE
referitoare la elaborarea, aprobarea şi distribuirea
programelor şi manualelor cursului de iniţiere în limba română pentru străinii
adulţi care au dobândit o formă de protecţie sau un drept de şedere în România,
precum şi pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale
Spaţiului Economic European
Art. 1. - Predarea cursului de iniţiere în limba română
se realizează pe baza unei programe speciale pentru cursurile de iniţiere în
limba română pentru străinii adulţi, aprobată prin ordin al ministrului
educaţiei, cercetării şi inovării.
Art. 2. - (1) Revizuirea programei în vigoare sau
elaborarea unei noi programe se realizează de un grup de lucru care va include
specialişti/experţi în domeniul limbii şi literaturii române din cadrul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării - Direcţia generală educaţie
timpurie, şcoli, performanţă şi programe, Centrului Naţional pentru Curriculum
şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar, precum şi 1-2 cadre didactice
universitare, cu experienţă în predarea cursurilor de limbă română pentru
studenţii străini.
(2) Programa elaborată în cadrul grupului de lucru va
fi preluată de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul
Preuniversitar, în vederea elaborării documentaţiei necesare aprobării prin
ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi inovării.
(3) In termen de cel mult 3 zile de la aprobare,
Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar
realizează demersurile necesare în vederea postării programei pe site-ul
Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
Art. 3. - (1) Pentru predarea cursului de iniţiere în
limba română pentru adulţi se vor utiliza manualele aprobate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
(2) Stocul de manuale tipărite se păstrează în
depozitul de manuale al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
Art. 4. - (1) Inspectoratele şcolare judeţene/al
municipiului Bucureşti care organizează cursul vor înainta o cerere la
Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării - Direcţia generală educaţie
timpurie, şcoli, performanţă şi programe, prin care solicită primirea unui
număr de manuale corespunzător numărului de cursanţi înscrişi în anul şcolar
respectiv şi numărului de profesori care predau cursul. Cererea va fi semnată
de inspectorul şcolar general şi responsabilul pentru organizarea cursului din
cadrul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(2) Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului
Bucureşti vor transmite la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării -
Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe, alături de
cererea prin care solicită primirea manualelor, lista nominală a participanţilor
la curs şi datele generale de identificare ale acestora, care vor include:
a) precizarea explicită a categoriei de străini care
solicită înscrierea la cursul de iniţiere în limba română;
b) ţara de provenienţă;
c) vârsta cursanţilor (anul de naştere).
(3) Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe analizează cererea şi documentele prezentate şi
transmite o adresă de răspuns inspectoratelor şcolare judeţene, prin care
aprobă numărul de manuale solicitate şi transferul acestora din depozitul de
manuale al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti către judeţul
respectiv.
(4) Inspectoratele şcolare judeţene vor adresa cererea
lor Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, însoţită de o copie a
aprobării Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.
(5) Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe solicită Inspectoratului Şcolar al Municipiului
Bucureşti transferul numărului de manuale către inspectoratele şcolare judeţene
solicitante.
(6) Cheltuielile de transport/distribuire al/a
manualelor vor fi suportate de inspectoratele şcolare judeţene solicitante.
(7) In cazul în care cererea pentru primirea
manualelor aparţine Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, Direcţia
generală educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe analizează această
cerere şi transmite o adresă de răspuns prin care aprobă numărul de manuale
solicitate, precum şi transferul acestora din depozitul Inspectoratului Şcolar
al Municipiului Bucureşti către unităţile şcolare din municipiul Bucureşti care
organizează cursul de iniţiere în limba română.
Art. 5. - (1) Pentru manualele care se acordă gratuit,
destinate străinilor adulţi care au dobândit o formă de protecţie în România,
unităţile şcolare primesc aceste manuale din partea inspectoratelor şcolare
judeţene/al municipiului Bucureşti şi vor respecta un regim de înregistrare şi
distribuţie identic cu al celorlalte manuale şcolare gratuite, inclusiv
recuperarea acestora la finalul cursului de iniţiere.
(2) Străinii adulţi care au dobândit drept de şedere în
România, precum şi cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene şi ale
Spaţiului Economic European îşi achiziţionează manuale contra cost, la
începerea cursului. Achiziţionarea manualelor de către cursanţi se poate face,
după caz:
a) de la unităţile şcolare care organizează cursul,
după ce acestea le primesc din partea inspectoratelor şcolare judeţene/al
municipiului Bucureşti;
b) direct de pe piaţa liberă.
Art. 6. -Anual, până la data de 10 septembrie,
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti transmite la Ministerul
Educaţiei, Cercetării şi Inovării - Direcţia generală educaţie timpurie, şcoli,
performanţă şi programe şi la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar un raport referitor la situaţia manualelor
distribuite, precizând numărul de manuale rămase în depozitul de manuale al
Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
Art. 7. - (1) Inainte de epuizarea stocului de manuale
pentru cursul de iniţiere în limba română, Centrul Naţional pentru Curriculum
şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar va declanşa procedurile legale de
retipărire a acestora.
(2) Ca urmare a revizuirii programei sau a elaborării
unei noi programe, Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar va declanşa procedurile de elaborare si editare de
noi manuale.
ANEXA Nr. 3
PROCEDURILE
privind evaluarea participanţilor la cursul de
iniţiere în limba română pentru străinii adulţi care au dobândit o formă de
protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi pentru cetăţenii
statelor membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European
Art. 1. - Străinii adulţi care au urmat cursul de
iniţiere în limba română participă la o sesiune de evaluare, în perioada 1-15
iunie, în cadrul unităţii şcolare unde au urmat cursul.
Art. 2. - (1) Comisia de evaluare a participanţilor la
cursul de iniţiere în limba română pentru adulţi este numită prin decizie a
inspectorului şcolar general şi are următoarea componenţă:
a) preşedintele comisiei - inspectorul responsabil din
partea inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, numit prin
decizie a inspectorului şcolar general în vederea organizării, monitorizării şi
evaluării cursului de iniţiere în limba română;
b) evaluatori:
(i) un inspector şcolar de specialitate pentru limba şi
literatura română;
(ii) profesorul/profesorii de limba şi literatura
română care a/au susţinut cursul;
c) secretarul comisiei - un profesor din cadrul
unităţii şcolare în care s-a desfăşurat cursul.
(2) Comisia de evaluare întocmeşte şi afişează la
avizierul şcolii programarea nominală a participanţilor la sesiunea de
evaluare.
(3) Evaluarea cursanţilor este realizată numai de
membrii evaluatori.
Art. 3. - (1) Evaluarea cursanţilor se realizează pe
baza unor seturi de teste şi are în vedere determinarea nivelului de competenţă
lingvistică în limba română, stabilit conform Cadrului european comun de
referinţă pentru limbi al Consiliului Europei.
(2) Competenţele lingvistice şi de comunicare evaluate
vizează:
- receptarea orală a mesajelor;
- citirea şi înţelegerea textelor în limba română;
- comunicarea orală în limba română;
- comunicarea în scris în limba română.
(3) Nivelurile de referinţă (A1.A2, B1, B2, C1, C2)
precizate în Cadrul european comun de referinţă pentru limbi al Consiliului
Europei sunt:
- A1: nivelul introductiv sau de descoperire (Niveau
introductif ou decouverte; Breakthrough);
- A2: nivelul intermediar sau de supravieţuire (Niveau
intermediaire ou de survie; Waystage);
- B1: nivelul-prag (Niveau seuil; Threshold);
- B2: nivelul avansat sau utilizator independent (Niveau
avance ou utilisateur independant; Vantage);
- C1: nivelul autonom (Niveau autonome; Effective
Operaţional Proficiency);
- C2: nivelul de măiestrie (Maîtrise; Mastery).
Art. 4. - (1) Rezultatele evaluării vor fi comunicate
cursanţilor şi consemnate în cadrul unui proces-verbal, semnat de toţi membrii
comisiei.
(2) In urma evaluării, fiecare cursant primeşte din
partea unităţii şcolare care a organizat cursul un certificat de participare la
cursul de iniţiere în limba română.
(3) Pe certificat se înscrie explicit nivelul de
competenţă lingvistică dobândit (A1, A2, B1, B2, C1, C2), conform Cadrului
european comun de referinţă pentru limbi al Consiliului Europei.
(4) Modelul certificatului de participare este
prevăzut în anexa la prezentele proceduri.
Art. 5. - (1) Certificatul de participare la cursul de
iniţiere în limba română va fi acordat cursanţilor care au avut o prezenţă de
minimum 70% din totalul orelor programate.
(2) Cursanţii care nu participă la sesiunea de
evaluare vor primi certificatul de participare, dar nu vor avea înscris în
cadrul certificatului nivelul de competenţă lingvistică în limba română.
(3) Unităţile şcolare organizatoare vor elibera
certificatele de participare la cursul de iniţiere în limba română în termen de
cel mult 30 de zile de la încheierea sesiunii de evaluare.
Art. 6. - Seturile de teste pe baza cărora se determină
nivelul de competenţă lingvistică şi comunicare în limba română se vor realiza
prin respectarea următoarelor proceduri:
1. Anual, prin decizie a secretarului de stat pentru
învăţământul preuniversitar, se constituie un grup de lucru care va include
specialişti/experţi în domeniul limbii şi literaturii române din cadrul
Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe, Centrului
Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Invăţământul Preuniversitar,
Institutului Limbii Române şi 1-2 cadre didactice universitare cu experienţă în
predarea cursurilor de limbă română pentru studenţii străini.
2. Seturile de teste vor fi realizate în cadrul
grupului de lucru cel târziu până la sfârşitul semestrului I al fiecărui an
şcolar şi vor fi preluate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar.
3. In urma unei solicitări scrise a inspectoratelor
şcolare organizatoare către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în
Invăţământul Preuniversitar, seturile de teste vor fi transmise către acestea
şi utilizate în cadrul sesiunilor de evaluare de către comisiile constituite în
conformitate cu prevederile prezentelor proceduri.
Art. 7. - Anual, până la data de 10 septembrie,
inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti organizatoare
transmit la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării - Direcţia generală
educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe un raport privind
organizarea, desfăşurarea şi evaluarea cursului de iniţiere în limba română în
anul şcolar precedent.
ANEXA la Procedurile privind evaluarea
participanţilor la cursul de iniţiere în limba română pentru străinii adulţi
care au dobândit o formă de protecţie sau un drept de şedere în România. precum
si pentru cetăţenii statelor membre ale Uniunii Europene si ale Spaţiului
Economic European
ROMÂNIA
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII Şl
INOVĂRII
Inspectoratul Şcolar Judeţean/al
Municipiului Bucureşti
........................................................................................
Unitatea şcolară
........................................................................................
CERTIFICAT
|
ROMÂNIA
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII Şl
INOVĂRII
Inspectoratul Şcolar Judeţean/al
Municipiului Bucureşti
........................................................................................
Unitatea şcolară
........................................................................................
CERTIFICAT
|
DE PARTICIPARE LA CURSUL DE
INIŢIERE ÎN LIMBA ROMÂNĂ
Domnul/Doamna...................................................................................
născut/ă în anul.................., luna
............................., ziua.....................,
în localitatea......................................., tara.........................................,
a participat la cursul de iniţiere în limba română, în anul
şcolar.................
Participarea la sesiunea de evaluare: da/nu
Nivelul de competenţă lingvistică în limba română acordat la
sesiunea de evaluare............................................1)
|
DE PARTICIPARE LA CURSUL DE
INIŢIERE ÎN LIMBA ROMÂNĂ
Domnul/Doamna.....................................................................................................
născut/ă în anul...........................,
luna........................................., ziua..................,
în
localitatea.................................................,tara..................................................,
a participat la cursul de iniţiere în limba română, în anul
şcolar .................................
Participarea la sesiunea de evaluare: da/nu
Nivelul de competentă lingvistică în limba română acordat la
sesiunea de evaluare .............................................
|
Director,
LS.
Preşedinte comisie,
|
Director,
LS.
Preşedinte comisie,
|
Semnătura titularului..........................
Nr.........din..................2)
|
Semnătura titularului........................
Nr.........din.....................................
|
1) Se înscrie unul dintre
nivelurile de competenţă lingvistică, conform Cadrului european comun de
referinţă pentru limbi al Consiliului Europei (A1, A2, B1, B2, C1, C2).
2) Se trec numărul curent şi data
din registrul de evidenţă şi eliberare a actelor de studii.
NOTĂ:
Certificatul de participare la cursul de iniţiere în limba română
se eliberează în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de
protecţie sau un drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor
membre ale Uniunii Europene şi Spaţiului Economic European, cu modificările
şi completările ulterioare.
|
|