Văzând Referatul de aprobare al Inspecţiei Sanitare de Stat nr. F.B. 4.897 din 24.05.2017, având în vedere prevederile art. 5 lit. f) şi ale art. 27 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 64 din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele din domeniul sănătăţii publice, cu completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul sănătăţii emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modelele de procese-verbale, rapoarte şi decizii utilizate în activitatea de control în sănătate publică şi inspecţia sanitară de stat, prevăzute în anexele nr. 1-7. Articolul 2Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.546/2011 privind aprobarea formularului-model pentru procesul-verbal de constatare a contravenţiilor utilizat în activitatea de control din domeniul sănătăţii publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 811 din 16 noiembrie 2011, cu modificările ulterioare. Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 1 şi 2 la Normele privind organizarea şi funcţionarea Inspecţiei Sanitare de Stat, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 824/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 617 din 18 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 5Inspecţia Sanitară de Stat din cadrul Ministerului Sănătăţii şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătăţii, Florian-Dorel Bodog ANEXA Nr. 1MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a ........ ........ PROCES-VERBAL DE CONSTATARE Astăzi, ........... 20........ Subsemnatul/Subsemnata ........ ................ ........ .............., îndeplinind funcţia de ........ ........ .............. la ........ ........ ............. însoţit(ă) de ........ ................ ........ ........, îndeplinind funcţia de ........ ........ ............ la ........ ................ ........, în urma inspecţiei sanitare de stat efectuate la unitatea ........ ................ ........., cu sediul în judeţul ........ ............., localitatea ........ .............., str. ........ .............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., pendinte de ........ ........ ..........., cu sediul în localitatea ........ ........ .........., str. ........ ........ .......... nr. ......, în prezenţa domnului/doamnei ........ ........ ............., în calitate de ..............., am constatat următoarele: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... În urma celor constatate şi în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică măsuri şi se formulează următoarele prescripţii şi recomandări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... Prezentul proces-verbal conţine ........ pagini şi a fost întocmit în două exemplare, dintre care unul rămâne la ........ ................ ............. . Organul constatator, ........ ................ ........ ............ ........ ................ ........ ............ Am primit originalul. ........ ................ ........ ............ Observaţiile organului constatator: ........ ................ ................ ........ ........... Reprezentantul/Persoana din unitatea controlata în prezenţa căreia s-a efectuat controlul/inspecţia sanitară de stat refuză să semneze procesul-verbal de constatare. ANEXA Nr. 2MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a ........ .......... PROCES-VERBAL de constatare şi sancţionare a contravenţiilor Seria .......... nr. .......... Încheiat astăzi, ........ .............., la ....... (ziua, luna, anul) Subsemnatul(a), ........ ................ ........ ........, în calitate de ........ .........., din cadrul ........ ........ .........., Subsemnatul(a), ........ ................ ........ ........, în calitate de ........ .........., din cadrul ........ ........ .........., am constatat că: 1. Persoana juridică ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............, (denumirea) cu sediul social în ........ ................ .............., str. ........ ................ .............. nr. ...., bl. ....., sc. ....., ap. ....., judeţul (sectorul) ........ ........ ..........., cod unic de înregistrare/cod de înregistrare fiscală ........ ........ ........, număr de înmatriculare la registrul comerţului ........ ................ ........ ..........., reprezentată prin domnul/doamna ........ ................ ................ ................ .........., în calitate de ........ ................ ............., domiciliat(ă) în ........ ................ ............, str. ........ ................ ............... nr. ....., bl. ....., sc. ......, ap. ........, judeţul (sectorul) ........ ................ ..............., legitimat(ă) cu BI/CI seria ........ nr. ........ ............, eliberat(ă) la data de ........ .........., CNP........ ................ .........., la unitatea/punctul de lucru al societăţii sus-menţionate din localitatea ........ ................ ........ ........, str. ........ ................ ........ ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul) ........ ................ ........ ........... 2. Persoană fizică - domnul/doamna ........ ................ ................ ................ ................ ............, născut(ă) la data de ........ ............... în ........ ................ ........ ........., judeţul ........ ................ ..........., domiciliat(ă) în ........ ................ ........ ........, str. ........ ................ ........ .......... nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul) ........ ................ ..............., legitimat(ă) cu BI/CI seria ....... nr. ........ ............, eliberat(ă) de ........ ............. la data de ........ .........., CNP ........ ................ .............., în calitate de ........ ........ ........... la punctul de lucru ........ ................ ............, str. ........ ................ ........ .......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul), pendinte de operatorul economic (persoană juridică, persoană fizică autorizată sau asociaţie familială) ........ ................ ................ ........ .........., cu sediul social în ........ ................ ..............., str. ........ ................ .............. nr. ...., bl. ....., sc. ......, ap. ......, judeţul (sectorul) ........ ................ ........ ........ Pentru contravenient cetăţean străin sau cetăţean român cu domiciliul în străinătate se completează: paşaport seria ....... nr. ........ ..............., statul emitent ........ ........ ..............., data eliberării ........ ............. Se face vinovat/vinovată de următoarea/următoarele faptă/fapte: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............., consemnată/consemnate în Procesul-verbal de constatare a condiţiilor igienico-sanitare nr. ........ .......... din data ........ ............., săvârşită/săvârşite la data de ........ ..............., ora ........., în următoarele împrejurări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ..........., contravenind prin aceasta dispoziţiilor ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............, (Se vor nota de către agenţii constatatori tipul actului şi numărul/data emiterii.) care atrag: sancţionarea cu avertisment, conform dispoziţiilor ........ ................ ................ ................ ................, (Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.) art. ...... lit. ..... pct. ....... sancţionarea cu ........ ................ ..............: conform dispoziţiilor ........ ................ ................ ................ ........ ........., art. ...... lit. ..... pct. ............, (Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.) de la .......... la ........... lei; conform dispoziţiilor ........ ................ ................ ................ ........ ........., art. ...... lit. ..... pct. ............, (Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.) de la .......... la ........... lei; conform dispoziţiilor ........ ................ ................ ................ ........ ........., art. ...... lit. ..... pct. ............, (Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.) de la .......... la ........... lei; sancţiunea complementară ........ ................ ............., conform dispoziţiilor ........ ................ ................ ................ ........ ........., art. ...... lit. ..... pct. ............ (Se menţionează tipul actului, numărul şi data emiterii.) Dovada faptelor se poate face prin orice mijloace de probă admise de lege. Agent constatator, ........ ................ .......... ........ ................ .......... (semnătura şi ştampila) Am primit copia procesului-verbal. Contravenient/Reprezentant legal, ........ ................ ................ ............ (semnătura şi ştampila, după caz) Obiecţiile contravenientului şi mijloacele de probă de care se va servi în cauză: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Observaţiile agenţilor constatatori: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ Contravenientul nu este de faţă, refuză sau nu poate semna. Martor: Numele ........ ................ ................ ..........., prenumele ........ ................ ................ .........., domiciliat/domiciliată în ........ ................ ..............., str. ........ ................ .............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., CNP ........ ................ ........, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate seria ....... nr. ........ .........., emis/emisă de ........ ............ la data de ........ ............ ........ ................ ........ (semnătura) Rezoluţia de aplicare a sancţiunii şi înştiinţarea de plată Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ................ ..............., în calitate de ........ ................ ........, şi subsemnatul/subsemnata, ........ ................ ................ ........ ..........., în calitate de ........ ........ ..............., aplic contravenientului/contravenientei ........ ................ ................ ................ ........ sus-numit/sus-numite o amendă de ........ ........ ........... lei, conform prezentului Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor nr. ........ .........., pe care o va achita la ........ ................: în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal; sau în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute. (Se va bifa de către agenţii constatatori termenul de achitare a sancţiunii, în funcţie de prevederea legală aplicabilă.) În termen de 15 zile de la achitarea amenzii, contravenientul/contravenienta va preda sau va trimite recomandat prin poştă chitanţa de plată în copie la ........ ................ ............ . În caz de neachitare a amenzii la termenul fixat, se va proceda la executarea silită, conform Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare. Împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a rezoluţiei de aplicare a sancţiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării acestora, care va fi depusă împreună cu copia de pe procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor la judecătoria în circumscripţia căreia s-a săvârşit fapta. Prezentul proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor conţine 3 pagini şi a fost întocmit în 3 exemplare, dintre care unul se lasă în primire la ........ ................ ................ ................ .............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... Agent constatator, ........ ................ ........ ............ (semnătura şi ştampila) Am luat cunoştinţă. Contravenient/Reprezentant legal, ........ ................ ........ ............ (semnătura şi ştampila, după caz) ANEXA Nr. 3 MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a ........ ........ PROCES-VERBAL DE RECOLTARE A PROBELOR DE PRODUSE pentru examen de laborator Nr. ........ ..........., data ........ ........ ............, ora................ Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ........ ........, având calitatea de ........ ........ ............... în cadrul ........ ........ ........, însoţit(ă) de ........ ................ ........ ........., având calitatea de ........ ........ ............. la ........ ........ ..............., ne-am prezentat astăzi, ........ ........, ora ......., la unitatea ........ ........ ............. din ............., aparţinând ........ ........ ..........., cu sediul în ........ ................ ................ ........ ........... în prezenţa ........ ................ ........, în calitate de ........ ........ ........ şi, în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, am procedat la recoltarea următoarelor probe în vederea efectuării de analize de laborator:
Nr. probă |
Tipul probei |
Lot |
Cantitate recoltată |
Stocul |
Examene de laborator |
|
|
|
|
|
|
Probele au fost ambalate şi sigilate cu Sigiliul nr. ........ .........., conform instrucţiunilor în vigoare, şi se vor expedia imediat la laboratorul ........ ................ ........ ..........., prin grija ........ ................ ............. . Contraprobele identice, sigilate cu Sigiliul nr. ................, se păstrează la ........ ................ ........ .........., asigurându-se păstrarea lor corespunzătoare sub responsabilitatea ........ ................ ................ ........ .......... care îndeplineşte funcţia de ........ ........ ............., având actul de identitate seria ........ nr. ........ ..........., eliberat de Poliţia ........ ................ ........... la data ........ ................ . Până la sosirea rezultatelor examenelor de laborator, stocurile din care s-au recoltat probele menţionate mai sus se vor supune următoarelor restricţii: ........ ................ ................ ................ ........ ......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 4 exemplare, dintre care două însoţesc probele ce se trimit la laborator, unul rămâne la reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică a ........ .............., iar un exemplar la unitatea controlată. Inspector sanitar de stat/ Asistent inspector sanitar, ........ ................ ........ .......... Reprezentant unitate controlată, ........ ................ ........ ........... ANEXA Nr. 4MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a ........ ............... Către ........ ................ ......... În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătăţii publice, pentru nerespectarea normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ............... din ........ ............, întocmit ........ ................ ................ ................ ........, vă înaintăm: D E C I Z I A nr. ........ ......... din ........ ........... privind ÎNCHIDEREA UNITĂŢII În unitatea ........ ................ ................ ......... din ........ ................ ........ ............., str. ........ ................ ........ .......... nr. ........, pendinte ........ ................ ................ ........ ............. din ........ ................ ........ ............., str. ........ ................ ........ .......... nr. ........, începând cu ziua ....... luna ........ anul ................ . Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt: ........ ................ ................ ................ ................ ................ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii atrage după sine răspunderea faţă de organele judiciare şi aplicarea sigiliului de către organele noastre. Prezenta decizie poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ în condiţiile şi termenele prevăzute de lege. Inspector sanitar-şef, ........ ........ ............ ANEXA Nr. 5MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a ........ ........ Către ........ ................ ......... În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătăţii publice, pentru nerespectarea normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ................ din ........ ........., întocmit ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .........., vă înaintăm: DECIZIA nr. ............ din ........ ......... privind SUSPENDAREA ACTIVITĂŢII În unitatea ........ ................ ................ ......... din ........ ................ ........ ............., str. ........ ................ ........ .......... nr. ........, pendinte ........ ................ ................ ........ ............ din ........ ................ ........ ............., str. ........ ................ ........ .......... nr. ........, începând cu ziua ....... luna ........ anul ................ . Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ Redeschiderea unităţii se va face numai cu acordul nostru după constatarea remedierii deficienţelor. Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii atrage după sine răspunderea faţă de organele judiciare şi aplicarea sigiliului de către organele noastre. Prezenta decizie poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ în condiţiile şi termenele prevăzute de lege. Inspector sanitar-şef, ........ ........ ............ ANEXA Nr. 6MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a ........ ............... Către ........ ........ .......... Ca urmare a solicitării dumneavoastră, înregistrată la ........ ............., sediul cu nr. ............/........ ........, prin care solicitaţi reluarea activităţii unităţii ........ ................ ........... din ........ ................ .........., str. ........ ................ ........ ........ nr. ........., pendinte de ........ ........ ............ din ........ ................ ..........., str. ........ ................ ......... nr. .........., vă facem cunoscut că: suntem/nu suntem de acord, din punct de vedere sanitar, cu reluarea activităţii acestei unităţi, întrucât, în urma controlului făcut de organele sanitare ale ........ ........ ............ în data de ........ ..............., conform Procesului-verbal nr. ............./.............., întocmit de ........ ........., deficienţele care au stat la baza emiterii Deciziei de suspendare a activităţii nr. ........... din ........ ........ au fost remediate/nu au fost remediate. Clauze ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ Data Inspector sanitar-şef, ........ ........ .............. ANEXA Nr. 7MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică a .............. RAPORT DE INSPECŢIE Obiectivul controlat ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Numele şi prenumele persoanelor împuternicite de a efectua inspecţia sanitară de stat: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Unitatea de care aparţin ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Tipul controlului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Numărul legitimaţiei de control ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Obiectivele controlului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Perioada controlului ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Temeiul legal în baza căruia se efectuează controlul ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Constatări ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Măsuri: Recomandări - termene - responsabilităţi ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Sancţionare contravenţională - baza legală ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Suspendare de activitate ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Scoateri din consum de alimente ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Data întocmirii raportului: .............. Semnătura: ........ ........ ............. NOTĂ: Acest raport de control va fi întocmit conform formularului de mai sus, în două exemplare.