Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 59 din 13 decembrie 2007

privind modificarea si completarea standardului de performanta pentru serviciul de distributie a gazelor naturale

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 877 din 20 decembrie 2007



Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 410/2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin:

Art. I. - Anexa nr. 2 „Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale" la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.361/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 şi 27 bis din 16 ianuarie 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.  Alineatul (1) al articolului 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Prezentul standard de performanţă defineşte obligaţiile care revin OSD în relaţiile cu:

a)  consumatorii de gaze naturale ale căror instalaţii de utilizare a gazelor naturale sunt conectate la sisteme de distribuţie, denumiţi în continuare consumatori;

b) furnizorii de gaze naturale care au încheiate contracte de furnizare reglementată a gazelor naturale/contracte de furnizare negociată cu serviciul de distribuţie a gazelor naturale inclus, denumiţi în continuare furnizori;

c)  Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE)."

2. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. -In sensul prezentului standard de performanţă se definesc următorii termeni:

a) indicatori de performanţă garantaţi (IPG) - indicatori care stabilesc niveluri minime de performanţă pentru prestarea serviciului de către OSD, pentru a căror nerespectare OSD va plăti penalităţi;

b) indicatori generali de performanţă (IGP) - indicatori care stabilesc nivelurile anuale de performanţă în prestarea serviciului."

3. Alineatul (2) al articolului 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Cererile de acces la SD în vederea racordării, primite de către OSD după ora 16,00, se consideră primite în următoarea zi lucrătoare."

4. După litera b) a alineatului (2) al articolului 9 se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:

,,c) alte cauze care afectează operarea în condiţii de siguranţă."

5.  Alineatul (1) al articolului 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) OSD are obligaţia să reia prestarea serviciului în termenul comunicat consumatorului în conformitate cu prevederile art. 9. In cazul în care OSD nu reia prestarea serviciului, acesta are obligaţia să plătească consumatorului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1."

6. După alineatul (3) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

„(4) Prin excepţie, OSD poate planifica lucrări la obiectivele SD în afara intervalului prevăzut la alin. (3), în conformitate cu prevederile legale."

7.  După articolul 12 din cadrul indicatorului de performanţă garantat IPG7 „Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi planificate" se introduce un nou indicator de performanţă garantat, indicatorul de performanţă garantat IPG71 „Rezolvarea solicitărilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale".

8.  După indicatorul de performanţă garantat IPG71 „Rezolvarea solicitărilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale" se introduce un nou articol, articolul 121, cu următorul cuprins:

„Art. 121. - (1) OSD are obligaţia de a răspunde sesizărilor oricărui consumator cu privire la funcţionarea, înlocuirea, remedierea, schimbarea amplasamentului contorului şi altele asemenea.

(2)  In cazul în care OSD nu transmite un răspuns la sesizarea consumatorului prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la primirea acesteia, OSD va plăti consumatorului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1.

(3)  In cazul depăşirii termenului de 30 de zile, OSD are obligaţia de a plăti penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 pentru fiecare zi lucrătoare suplimentară în care nu îşi îndeplineşte obligaţia stabilită de acest articol, inclusiv pentru ziua în care îşi îndeplineşte această obligaţie."

9. După alineatul (2) al articolului 18 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) In cazul în care sunt reclamate posibile scăpări de gaze naturale, OSD are obligaţia de a răspunde tuturor sesizărilor, în regim de urgenţă, precum şi de a preciza perioada în care urmează să sosească echipa de intervenţie."

10. După articolul 23 se introduce un nou articol, articolul 231, cu următorul cuprins:

„Art. 231. - (1) In vederea îndeplinirii obligaţiilor furnizorilor faţă de consumatori, OSD are obligaţia să răspundă la solicitările furnizorilor, în următoarele situaţii:

a) pentru reluarea prestării serviciilor de distribuţie, ca efect al îndeplinirii obligaţiilor de plată ale consumatorului faţă de furnizor;

b)  pentru soluţionarea sesizărilor primite de furnizor privind funcţionarea, înlocuirea, remedierea sau schimbarea amplasamentului contorului;

c)  pentru soluţionarea sesizărilor primite de furnizor privind corectitudinea facturilor emise de acesta, prin verificarea indexului contorului;

d) pentru soluţionarea sesizărilor primite de furnizor privind calitatea gazelor naturale furnizate, prin transmiterea celui mai recent buletin de analiză cromatografică, determinat în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(2) OSD va fi obligat să plătească furnizorilor penalităţile pe care aceştia le-au plătit consumatorilor, în baza Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, ca efect al neîndeplinirii obligaţiilor OSD faţă de furnizori."

11. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 26. - (1) Toate cererile, sesizările, reclamatiile, notificările, rapoartele şi orice alte comunicări prevăzute în prezentul act normativ, cu excepţia sesizărilor primite în conformitate cu prevederile art. 18 alin. (3), se transmit în scris la sediul destinatarului şi se vor considera primite la data:

a)  predării, dacă sunt transmise personal sau prin curier la adresa corespunzătoare sub semnătură de primire;

b) primirii de către destinatar, dacă sunt expediate prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire;

c) la data generării raportului afirmativ de primire a documentelor, în cazul expedierii prin fax sau poştă electronică.

(2) Drepturile solicitanţilor/consumatorilor prevăzute la art. 20 şi 22 se aplică în mod corespunzător şi furnizorilor de gaze naturale."

12. După articolul 30 se introduce un nou articol, articolul 31, cu următorul cuprins:

„Art. 31. -In cuprinsul prezentului standard de performanţă denumirea «Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN)» se înlocuieşte cu denumirea «Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE)»."

13. Anexa nr. 1 „Penalităţi aplicabile în cazul nerespectarii indicatorilor de performanţă garantaţi" se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

14. Anexa nr. 3 „Modele de raportare" se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Titularii licenţelor de distribuţie a gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei,

Gergely Olosz

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Standardul de performantă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale)

PENALITĂŢI  APLICABILE

în cazul nerespectarii indicatorilor de performanţă garantaţi

Indicatorul de performanţă (nr. articolului)

Perioada de timp specificată

Valoarea penalităţii

IPG1  - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 6)

Nerespectarea termenului prevăzut în Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale

30 lei

Fiecare zi lucrătoare suplimentară

5 lei

IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces [art. 7 alin. 1 lit. (b)]

Nerespectarea termenului precizat în contractul de racordare

50 lei

Fiecare zi lucrătoare suplimentară

10 lei

IPG3 - Reamenajarea terenurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele aferente SD [art. 8 alin. (4)]

45 de zile

150 lei

Fiecare perioadă consecutivă de 5 zile lucrătoare

50 lei

IPG4 - Obligaţia de informare privind data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (1) lit. (a) şi (b)]

12 ore

20 lei

IPG4 - Obligaţia de informare privind data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (1) lit. (c)]

Fiecare perioadă consecutivă de 24 de ore

20 lei

IPG5 - Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi neplanificate [art. 10 alin. (1)]

Conform   informării   iniţiale   transmise consumatorului de către OSD

20 lei

IPG6 - Notificarea întreruperilor planificate [art. 11 alin. (1)]

2 zile lucrătoare

50 lei

IPG7 - Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi planificate [art. 12 alin. (1)]

Specificat în  notificare în conformitate cu art. 11 alin. (1)

500 lei

IPG71 - Rezolvarea solicitărilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale

30 de zile

30 lei

Fiecare zi lucrătoare suplimentară

5 lei

IPG8 - Realizarea obligaţiei de plată a penalităţilor datorate în conformitate cu standardul de performanţă [art. 13 alin. (1)]

15 zile lucrătoare

150 lei

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3 la Standardul de performantă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale)

MODELE  DE  RAPORTARE

Indicatorul de performanţă (nr. articolului)

Obiectiv

Realizat

IGP1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 14)

98%

IGP2 - Notificarea  consumatorului în legătură  cu  întreruperile  planificate  şi neplanificate ale serviciului [art. 15 alin. (1) şi (2)]

95%

IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor decurgând din legătură cu alte reglementări ale autorităţii [art. 16 alin. (1)]

95%

IGP4 - Informaţii privind standardele de performanţă (art. 17)

100%

IGP 6 - Indicatori de siguranţă [art. 19 alin. (1) lit. (a)]

[art. 19 alin. (1)lit. (b)]

[art. 19 alin. (1) lit. (c)]

Maximum 8,3%

0,8

0,1


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 59/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 59 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu