ORDIN Nr. 585
din 26 martie 2009
privind aprobarea
regulamentului de organizare si functionare si a structurii organizatorice ale
Agentiei Romane pentru Dezvoltarea Durabila a Zonelor Industriale -ARDDZI
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 196 din 27 martie 2009
Având în vedere art. 1 alin.
(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009 privind înfiinţarea
Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale -ARDDZI;
în temeiul art. 9 alin.(4) din Hotărârea Guvernului nr.
1.720/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul economiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonele Industriale
- ARDDZI, prevăzut în anexa nr. 1, şi Structura organizatorică a Agenţiei
Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale -ARDDZI, prevăzută în
anexa nr. 2.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru
Dezvoltarea Zonelor Miniere îşi încetează aplicabilitatea.
Art. 3. - Direcţia resurse umane din cadrul
Ministerului Economiei, preşedintele Agenţiei Române pentru Dezvoltarea
Durabilă a Zonelor Industriale - ARDDZI şi direcţiile
de specialitate din cadrul acesteia vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 4. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei,
Adriean Videanu
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de organizare si funcţionare al Agenţiei Române
pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale -ARDDZI
CAPITOLUL I
Statutul instituţional şi atribuţiile ARDDZI
Art. 1. - (1) Agenţia Română pentru Dezvoltarea
Durabilă a Zonelor Industriale -ARDDZI, denumită în continuare Agenţia, se
organizează şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică, în
subordinea Ministerului Economiei, cu sediul în municipiul Bucureşti, str.
Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1.
(2) Agenţia îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea
Ministerului Economiei, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
14/2009 privind înfiinţarea Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a
Zonelor Industriale-ARDDZI, şi are ca scop principal dezvoltarea durabilă a
zonelor afectate de restructurarea industrială şi promovarea de noi proiecte în
scopul utilizării resurselor şi potenţialului economico-social cu maximum de
valoare adăugată.
Art. 2. -Agenţia are, în principal, următoarele
atribuţii:
a) elaborarea şi implementarea de programe/proiecte
pentru dezvoltarea durabilă a zonelor afectate;
b) sprijinirea mediului economic în scopul diminuării
efectelor crizelor economice, crearea premiselor necesare dezvoltării, în mod
sustenabil, a operatorilor economici existenţi, precum şi sprijinirea
înfiinţării de noi operatori economici, care intră în sfera de activitate a
Agenţiei;
c) utilizarea dotărilor industriale devenite libere de
sarcini, puse la dispoziţia Agenţiei, în scopul dezvoltării de noi proiecte;
d) accelerarea elaborării şi implementării proiectelor
finanţate din fonduri structurale prin sprijinirea autorităţilor publice locale
din zonele afectate;
e) identificarea promovării de proiecte în domenii
strategice şi sprijinirea înfiinţării şi organizării de entităţi şi structuri
economice, în scopul implementării acestora;
f) gestionarea fondurilor şi a programelor ce i-au
fost încredinţate în condiţiile prevăzute de lege;
g) atragerea de fonduri suplimentare pe baza unor
programe întocmite în nume propriu;
h) asigurarea de informaţii economice şi sociale din
zonele afectate necesare Ministerului Economiei la elaborarea politicilor
industriale.
Art. 3. - Agenţia preia toate responsabilităţile
Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere (ANDZM)
pentru implementarea Componentei de regenerare
socioeconomică din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi
regenerarea socioeconomică, finanţat în baza Legii nr. 167/2005 privind
ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru
Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor,
refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, semnat la Bucureşti la 28
ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu
art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009 privind
înfiinţarea Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale
-ARDDZI.
Art. 4. - In exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia va
desfăşura, în principal, următoarele activităţi:
a) participarea la pregătirea, implementarea şi
evaluarea consecinţelor în aplicarea strategiilor de dezvoltare/restructurare
industrială, precum şi a strategiilor sectoriale pentru domeniul de competenţă
al Agenţiei;
b) realizarea şi implementarea unor proiecte
specifice dezvoltării durabile în localităţi monoindustriale;
c) fundamentarea direcţiilor de acţiune privind
regenerarea şi dezvoltarea zonelor industriale afectate de restructurare,
inclusiv prin politici de reindustrializare şi generarea de proiecte
industriale;
d) facilitarea apariţiei de alternative prin crearea
de noi entităţi şi structuri economice, în vederea ocupării forţei de muncă
disponibilizate în urma programelor de restructurare;
e) crearea şi susţinerea oportunităţilor de dezvoltare
a zonelor industriale afectate de restructurare, în vederea recuperării
decalajelor faţă de zonele dezvoltate şi optimizării şanselor acestora de a
accesa fondurile europene destinate dezvoltării;
f) punerea în practică a unor
măsuri de diversificare a activităţilor economice din zonele monoindustriale,
prin dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii;
g) participarea la elaborarea programelor tehnice
pentru obiectivele industriale închise sau prevăzute a
se închide şi urmărirea măsurilor de implementare a acestora în legătură cu:
(i) utilizarea spaţiilor tehnologice, a clădirilor şi a
construcţiilor industriale disponibilizate, în scopul creării de activităţi
pentru dezvoltarea comunităţilor şi ocuparea personalului neîncadrat în muncă;
(ii) refolosirea sau valorificarea, după caz, a
instalaţiilor, maşinilor şi utilajului tehnologic disponibilizate şi puse la
dispoziţia Agenţiei;
(iii) schimbarea destinaţiei obiectivelor la care a
încetat activitatea de
producţie;
(iv) dezafectarea sau schimbarea destinaţiei
obiectivelor conexe afectate de încetarea activităţilor industriale (clădiri,
spaţii de depozitare, gospodării anexe etc);
h) participarea la elaborarea programelor de refacere a
mediului şi la implementarea lor, în măsura în care
acestea se concretizează în dezvoltarea unor activităţi economice capabile să
absoarbă forţa de muncă şi să creeze noi locuri de muncă;
i) participarea la aplicarea planurilor de dezvoltare
regională în zonele industriale, scop în care colaborează cu ministerele şi cu
alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, pentru
adaptarea la condiţiile din zonele industriale a programelor guvernamentale sau
ale administraţiei locale privind:
(i) restructurarea industrială şi crearea de noi
activităţi producătoare de bunuri materiale în zonele monoindustriale;
(ii) organizarea, finanţarea şi dezvoltarea de
întreprinderi mici şi
mijlocii în localităţile monoindustriale;
(iii) sprijinirea programelor
de reconversie profesională a persoanelor neîncadrate în muncă din
zonele monoindustriale;
(iv) refacerea ambientului distrus de
activităţile industriale;
(v) dezvoltarea socială şi economică a localităţilor
din zonele industriale afectate de restructurare;
(vi) organizarea şi finanţarea de incubatoare de
afaceri;
(vii) organizarea şi finanţarea executării unor
lucrări specifice de protecţie a mediului, în măsura în care acestea sunt
generatoare de noi locuri de muncă sustenabile;
j) colaborarea cu organele teritoriale ale Ministerului
Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în vederea implementării
programelor guvernamentale de protecţie socială şi a orientării persoanelor
neîncadrate în muncă pentru recalificare şi pentru ocuparea unor locuri de
muncă;
k) elaborarea bugetului pentru finanţarea programelor
şi a proiectelor proprii şi gestiunea acestora;
l) avizarea documentaţiilor
pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe cu garanţia statului sau cu
garanţii bancare pentru finanţarea de proiecte şi programe specifice;
m) încheierea de acorduri bilaterale cu
instituţii/organisme naţionale şi internaţionale în vederea finanţării şi
implementării unor programe/proiecte specifice domeniului Agenţiei;
n) stabilirea relaţiilor de colaborare cu instituţii
publice centrale şi locale, reprezentanţi ai mediului economic sau ai societăţii
civile, urmărind împreună cu aceştia derularea programelor/proiectelor de
dezvoltare durabilă în zonele industriale, sens în
care:
(i) organizează licitaţii pentru angajarea unor
organizaţii neguvernamentale sau operatori
economici de specialitate, care să elaboreze şi să
administreze programe şi
proiecte de dezvoltare alternativă şi fondurile
destinate acestora;
(ii) aprobă planurile de afaceri prin care se
solicită credite bonificate
sau alte facilităţi ce urmează a fi acordate în
zonele industriale afectate de restructurare pentru operatorii
economici, persoane juridice sau persoane fizice, care
dezvoltă activităţi, altele
decât cele specifice unităţilor închise, generatoare de noi activităţi şi locuri de muncă;
(iii) urmăreşte modul în care
organizaţiile neguvernamentale sau
operatorii economici beneficiari de fonduri şi
facilităţi îşi îndeplinesc obligaţiile;
în situaţia în care aceştia nu şi le îndeplinesc, după sesizarea în scris, în termen de 30 de zile, se va recurge la retragerea
fondurilor şi a facilităţilor
acordate;
o) implementarea Componentei de regenerare
socioeconomica din Proiectul privind închiderea
minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomica, finanţat în condiţiile Acordului de împrumut 4759 RO dintre România şi Banca
Internaţională pentru
Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD), ratificat prin Legea nr. 167/2005, cu modificările şi completările
ulterioare;
p) organizarea evidenţei contabile pentru gestiunea
proprie a activităţii şi a fondurilor interne şi externe destinate finanţării
programelor şi proiectelor;
q) gestionarea patrimoniului propriu.
Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor stabilite prin
lege, Agenţia este împuternicită să solicite şi să primească de la organele
centrale şi locale cu care colaborează date, informaţii şi documentaţii care
privesc procesul de restructurare, respectiv diminuarea, încetarea, dezvoltarea
sau organizarea activităţilor în domeniile industriale şi conexe.
CAPITOLUL II
Finanţarea Agenţiei
Art. 6. - Finanţarea Agenţiei se asigură integral de la
bugetul de stat.
Art. 7. -Agenţia va gestiona fondurile alocate
programelor ce i-au fost atribuite şi va putea atrage fonduri suplimentare pe
baza unor programe întocmite în nume propriu.
Art. 8. - Preşedintele Agenţiei dispune, în condiţiile
legii, asupra utilizării fondurilor provenite din donaţii interne sau externe
şi din proiecte cu finanţare nerambursabilă atrase.
CAPITOLUL III
Conducerea Agenţiei
Art. 9. -Agenţia este condusă de un preşedinte,
ordonator secundar de credite, numit prin ordin al ministrului economiei, în
condiţiile legii. Preşedintele Agenţiei este salarizat potrivit dispoziţiilor
legale în vigoare, la nivelul funcţiei de secretar de stat.
Art. 10. - (1) Preşedintele este reprezentantul legal
al Agenţiei în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice române şi străine,
precum şi în faţa autorităţii judecătoreşti.
(2) Preşedintele poate delega atribuţii directorului
executiv sau altor persoane cu funcţii de răspundere în Agenţie.
Art. 11. - Preşedintele Agenţiei îndeplineşte, în
principal, următoarele atribuţii:
a) stabileşte strategia şi
politicile Agenţiei;
b) urmăreşte concordanţa şi complementaritatea
strategiei şi politicilor Agenţiei cu strategiile şi cu politicile sectoriale
ale Guvernului în domeniul de competenţă al Agenţiei;
c) aprobă regulamentul de ordine interioară (ROI);
d) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, precum
şi rapoartele de activitate ale Agenţiei;
e) aprobă acordarea de premii şi alte stimulente
personalului Agenţiei;
f) face propuneri, în vederea aprobării de către
ministrul economiei, pentru înfiinţarea de birouri regionale, în condiţiile
reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009;
g) prin decizie, aprobă înfiinţarea de reprezentanţe
locale ale Agenţiei la nivel zonal, numeşte şi eliberează din funcţie
personalul de conducere de la nivelul Agenţiei;
h) prin decizie, poate înfiinţa servicii, birouri şi
compartimente în cadrul direcţiilor de specialitate din structura
organizatorică, în limita
numărului de posturi din statul de funcţii, cu încadrarea în bugetul aprobat;
i) asigură colaborarea Agenţiei cu autorităţile
administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale,
precum şi cu orice alte instituţii sau organizaţii;
j) încheie, în condiţiile legii, contracte cu
colaboratori externi;
k) încheie, în condiţiile
legii, acte juridice circumscrise scopului Agenţiei şi angajează patrimoniul
acesteia;
l) conduce activitatea
compartimentelor de specialitate ale Agenţiei;
m) aprobă fişele de post pentru personalul Agenţiei;
n) numeşte şi revocă din funcţie, în condiţiile legii,
directorul executiv şi celelalte persoane cu funcţii de conducere din structura
Agenţiei;
o) exercită acţiunea disciplinară, în condiţiile legii
şi ale reglementărilor interne, faţă de personalul Agenţiei; este totodată
abilitat să dispună recompensarea personalului;
p) adoptă orice alte măsuri necesare pentru realizarea
scopului Agenţiei.
Art. 12. - In exercitarea atribuţiilor sale,
preşedintele Agenţiei emite decizii.
CAPITOLUL IV
Organizarea Agenţiei
Art. 13. - (1) Structura
organizatorică a Agenţiei este formată din direcţii, servicii, birouri,
compartimente, birouri regionale şi reprezentanţe locale.
(2) Direcţiile din structura organizatorică a Agenţiei
sunt:
a) Direcţia planificare strategică şi monitorizare;
b) Direcţia management de
proiecte;
c) Direcţia management financiar;
d) Direcţia juridică şi resurse umane.
(3) Pentru realizarea actualelor atribuţii, în cadrul
Agenţiei vor funcţiona 4 birouri regionale fără personalitate juridică,
respectiv:
a) Biroul Regional Apuseni -
Crişana, cu sediul în oraşul Abrud, judeţul Alba;
b) Biroul Regional Transilvania de Nord - Bucovina, cu
sediul în municipiul Baia Mare, judeţul Maramureş;
c) Biroul Regional Hunedoara - Banat, cu sediul în
municipiul Petroşani, judeţul Hunedoara;
d) Biroul Regional Oltenia, cu sediul în municipiul
Târgu Jiu, judeţul Gorj.
(4) Zonele de operare a birourilor regionale şi
reprezentanţelor locale vor fi stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei,
în funcţie de zonele de operare pentru fiecare program.
(5) In funcţie de necesităţile impuse de implementarea
de noi programe/proiecte, se vor putea înfiinţa şi alte birouri regionale prin
ordin al ministrului economiei.
(6) Serviciile, birourile, compartimentele,
reprezentanţele locale din structura Agenţiei, precum şi atribuţiile acestora
se stabilesc prin ROI, în limita numărului de personal, aprobat în condiţiile
legii, şi cu încadrarea în bugetul aprobat.
Art. 14. -Atribuţiile şi sarcinile Direcţiei
planificare strategică şi monitorizare sunt următoarele:
a) analizarea strategiilor existente pentru
restructurare/ dezvoltare industrială;
b) elaborarea de noi strategii pentru zonele
industriale afectate de restructurare;
c) formularea de propuneri şi recomandări în atenţia
Guvernului, prin Ministerul Economiei, asupra intervenţiilor la nivel de
politică potrivite în zonele industriale afectate de
restructurare;
d) sprijinirea elaborării de planuri de dezvoltare
economică pentru zonele industriale afectate de restructurare;
e) monitorizarea şi evaluarea tuturor ciclurilor
managementului proiectelor, altele decât implementarea propriu-zisă;
f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor
de monitorizare şi a oricăror altor materiale;
g) sprijinirea birourilor regionale prin:
(i) lucrul în echipă cu personalul birourilor
regionale pentru a pregăti
proiecte;
(ii) furnizarea de
asistenţă tehnică şi consiliere personalului din birourile regionale în
legătură cu pregătirea de proiecte şi cu elaborarea de proiecte specifice;
(iii) identificarea nevoilor de instruire ale
personalului birourilor regionale şi comunicarea
datelor relevante către Direcţia juridică şi resurse umane;
(iv) instruirea personalului birourilor
regionale în probleme de planificare strategică şi monitorizare;
h) asigurarea activităţilor de achiziţii, de
transporturi, administrative, logistice şi IT
Art. 15. -Atribuţiile şi sarcinile Direcţiei management
de proiecte sunt următoarele:
a) pregătirea de proiecte de dezvoltare pentru zonele
industriale afectate de restructurare;
b) dezvoltarea de contacte regulate cu donatori-cheie şi cu autorităţile de management române pentru
programele Uniunii Europene;
c) colaborarea cu autorităţile la nivelul regiunilor
de dezvoltare, judeţean şi local, în scopul promovării de proiecte destinate
reducerii decalajelor şi susţinerii dezvoltării durabile;
d) implementarea programelor şi proiectelor pentru
regenerarea socioeconomică a zonelor industriale afectate de restructurare;
e) monitorizarea implementării proiectelor şi
programelor din sfera sa de activitate;
f) elaborarea rapoartelor de
activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricăror altor materiale;
g) managementul resurselor logistice şi financiare
alocate programelor şi proiectelor din sfera sa de activitate;
h) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine şi comunicarea datelor relevante Direcţiei juridice
şi resurse umane;
i) sprijinirea birourilor regionale prin:
(i) lucrul în echipă cu personalul birourilor regionale pentru implementarea de proiecte;
(ii) furnizarea de asistenţă tehnică şi
consiliere personalului din birourile regionale în legătură cu managementul
proiectelor şi al proiectelor specifice din aria de responsabilitate a
acestora;
(iii) identificarea nevoilor de instruire ale
personalului birourilor regionale şi comunicarea
acestora şefului departamentului
şi personalului de la resurse umane;
(iv) instruirea personalului birourilor
regionale în probleme de management al proiectelor;
(v) furnizarea de proceduri pentru
implementarea programelor şi proiectelor.
Art. 16. - Direcţia management financiar are atribuţii
şi sarcini în domeniile contabil, financiar şi administrativ, după cum urmează:
a) fundamentarea bugetului;
b) gestionarea resurselor financiare alocate prin buget;
c) derularea fondurilor
interne şi externe destinate implementării programelor Agenţiei;
d) exercitarea controlului financiar preventiv;
e) realizarea evidenţei financiare;
f) organizarea evidenţei contabile;
g) gestionarea cheltuielilor de personal;
h) asigurarea activităţilor de
gestiune internă;
i) organizarea şi desfăşurarea activităţii de control
financiar de gestiune;
j) analiza nevoilor de instruire ale personalului din
subordine şi comunicarea datelor relevante Direcţiei juridice şi resurse umane.
Art. 17. - Direcţia juridică şi
resurse umane are atribuţii şi sarcini în domeniile juridic şi contencios
administrativ, precum şi în domeniul managementului resurselor umane, după cum
urmează:
a) acordarea de asistenţă de specialitate în
problemele de natură juridică legate de activitatea Agenţiei;
b) analizarea şi propunerea de soluţii legale în
legătură cu problemele apărute în activitatea Agenţiei care necesită aceasta;
c) avizarea şi contrasemnarea actelor cu caracter
juridic;
d) promovarea acţiunilor judecătoreşti în faţa
instanţelor;
e) analizarea şi avizarea contractelor dintre Agenţie
şi parteneri;
f) elaborarea unor proiecte de acte normative necesare
în realizarea atribuţiilor Agenţiei;
g) actualizarea regulamentelor Agenţiei şi propunerea
de soluţii viabile pentru buna desfăşurare a activităţii;
h) analiza actelor normative apărute în scopul
identificării reglementărilor cu incidenţă asupra activităţii Agenţiei,
actualizarea permanentă a informaţiilor referitoare la modificări ale
legislaţiei şi transmiterea operativă către factorii implicaţi/interesaţi;
i) urmărirea respectării îndatoririlor legale
referitoare la Regulamentul de organizare şi funcţionare (ROF) şi ROI;
j) asigurarea pregătirii deciziilor şi dispoziţiilor
conducerii Agenţiei, evidenţa şi comunicarea acestora către persoanele
interesate;
k) organizarea activităţilor specifice de personal
privind recrutarea, selecţia, angajarea, evaluarea şi promovarea;
l) organizarea evidenţei
personalului în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
m) aplicarea dispoziţiilor
legale privind salarizarea, drepturile de personal şi motivarea acestuia;
n) stabilirea necesarului de pregătire şi perfecţionare
profesională a personalului, cu luarea în considerare a informaţiilor primite
de la celelalte direcţii, elaborarea şi implementarea programelor de instruire
şi perfecţionare profesională;
o) întocmirea, actualizarea
şi păstrarea dosarelor de personal;
p) stabilirea necesarului de personal şi proiectarea
structurii organizatorice;
q) elaborarea strategiei şi
politicii de resurse umane;
r) gestionarea activităţilor curente de personal ale
Agenţiei;
s) elaborarea fişelor de post pentru personalul cu
funcţii de conducere.
Art. 18. - Birourile regionale ale Agenţiei, înfiinţate
prin ordin al ministrului economiei, funcţionează ca structuri teritoriale fără
personalitate juridică, având în principal următoarele atribuţii:
a) implementarea programelor Agenţiei în zona de
operare;
b) monitorizarea utilizării fondurilor în aria de
operare;
c) centralizarea şi prelucrarea indicatorilor
socioeconomici şi de performanţă din aria de operare;
d) urmărirea îndeplinirii indicatorilor de performanţă
şi a rezultatelor obţinute ca urmare a activităţilor derulate de Agenţie în
aria lor de operare;
e) culegerea şi prelucrarea primară a datelor
socioeconomice din zona de operare;
f) asigurarea elaborării rapoartelor de activitate, a
rapoartelor de monitorizare şi a oricăror altor materiale;
g) întocmirea şi fundamentarea propunerilor privind
veniturile şi cheltuielile proprii şi ale reprezentanţelor locale, în vederea
consolidării bugetului de venituri şi cheltuieli al Agenţiei;
h) diseminarea informaţiilor deţinute de Agenţie la
nivelul comunităţilor locale;
i) acordarea de sprijin şi asistenţă tehnică
partenerilor şi grupurilor comunitare;
j) implementarea programelor Agenţiei sau ale altor
entităţi în parteneriat;
k) introducerea şi actualizarea datelor primare în baza
de date a sistemului informaţional;
l) controlul utilizării
fondurilor operaţionale şi a bugetelor pe proiect în
cadrul Schemei de granturi mici din aria de operare;
m) identificarea unor noi oportunităţi de dezvoltare
locală şi de valorificare a resurselor specifice.
Art. 19. - Unitatea de management al Proiectului -
Regenerare socioeconomică (UMP-RSE), înfiinţată în baza Hotărârii Guvernului
nr. 347/2005 privind asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor
Proiectului de închidere a minelor, refacere a mediului şi regenerare
socioeconomică în cadrul ANDZM, funcţionează în cadrul Agenţiei, având
atribuţii şi sarcini în implementarea Componentei de regenerare socioeconomică
din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică,
finanţat în condiţiile Acordului de împrumut 4759 RO dintre România şi BIRD,
ratificat prin Legea nr. 167/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
după cum urmează:
a) răspunde de realizarea componentei care îi revine
din proiect;
b) asigură respectarea procedurilor pentru realizarea
achiziţiilor de bunuri, servicii şi lucrări, în conformitate cu procedurile
internaţionale şi cu prevederile legislaţiei române aplicabile;
c) monitorizează derularea Proiectului privind
închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică
(Componenta de regenerare socioeconomică);
d) pregăteşte specificaţiile
tehnice, termenii de referinţă şi documentele pentru achiziţia de bunuri,
servicii şi lucrări conform procedurilor internaţionale, pentru componentele
proiectelor de care răspunde aceasta, în concordanţă cu structura finanţării,
în baza solicitărilor Agenţiei, aprobate de conducătorul instituţiei;
e) asigură cu promptitudine şi în condiţii de
calitate publicitatea aferentă licitaţiilor, plata acesteia, precum şi
informaţiile necesare potenţialilor furnizori de servicii, bunuri şi lucrări,
în perioada de pregătire a ofertelor din sfera de responsabilitate a
Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea
socioeconomică;
f) asigură întocmirea raportului de evaluare pentru
achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrări finanţate prin Proiectul privind
închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, cu
respectarea procedurilor de selecţie ale BIRD şi ale legislaţiei române;
g) asigură încheierea contractelor de bunuri, servicii
şi lucrări finanţate prin Proiectul privind închiderea minelor, refacerea
mediului şi regenerarea socioeconomică, cu respectarea procedurilor de selecţie
ale BIRD şi ale legislaţiei române;
h) urmăreşte îndeplinirea de către furnizorii de
servicii, bunuri şi lucrări cu care are contract a obligaţiilor care le revin
din acesta;
i) urmăreşte avizarea de către comisiile de
specialitate ale Agenţiei a rapoartelor de activitate ale contractorilor
selectaţi, atestând îndeplinirea de către aceştia a obligaţiilor ce le revin
prin contract (avizarea acestor rapoarte nu semnifică acceptarea concluziilor
consultantului, ci numai recunoaşterea îndeplinirii de către acesta a obligaţiilor
contractuale, în vederea efectuării plăţilor); Agenţia asigură verificarea
modului de utilizare a fondurilor;
j) asigură corespondenţa necesară managementului
proiectului cu serviciile de specialitate şi birourile regionale ale Agenţiei
cu Banca Mondială, Ministerul Finanţelor Publice şi contractorii;
k) asigură funcţionarea sistemului de management
financiar pentru Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi
regenerarea socioeconomică;
l) asigură plăţile în cadrul
contractelor finanţate din împrumut şi componenta locală pentru Proiectul
privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică,
pe baza documentelor justificative furnizate de contractori, a documentelor
privind acceptarea serviciilor, bunurilor şi lucrărilor de către Agenţie şi a
dovezilor responsabililor cu recepţia privind îndeplinirea obligaţiilor ce le revin prin contract;
m) asigură evidenţa financiar-contabilă a Componentei
de regenerare socioeconomică din cadrul Proiectului privind închiderea minelor,
refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică şi furnizează informaţiile
necesare pentru auditarea conturilor acestora;
n) pregăteşte trimestrial/anual rapoarte privind
progresul proiectului în vederea transmiterii către coordonatorul de proiect,
Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Mondială;
o) aplică soluţiile de implementare pe baza deciziilor luate de Comitetul de coordonare a proiectului (CCP);
p) elaborează rapoartele cerute de acordurile de
finanţare şi de legislaţia naţională.
CAPITOLUL V
Personalul şi salarizarea în cadrul Agenţiei
Art. 20. - (1) Raporturile dintre Agenţie şi personalul
acesteia se stabilesc în conformitate cu legislaţia muncii.
(2) Drepturile şi obligaţiile personalului, precum şi
alte norme de organizare şi disciplină internă se stabilesc prin ROI.
Art. 21. - (1) Personalul fostei ANDZM care optează
pentru renunţarea la funcţia publică şi trecerea pe o funcţie de personal
contractual în cadrul Agenţiei va fi preluat în condiţiile legii, prin
echivalare şi testare, în conformitate cu condiţiile de ocupare a noilor
funcţii.
(2) Salarizarea personalului Agenţiei preluat de la
fosta ANDZM se face conform prevederilor Art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 14/2009.
Art. 22. - (1) Pentru posturile rămase vacante după
preluarea personalului fostei ANDZM în condiţiile art. 21, cele devenite
vacante şi/sau nou-înfiinţate în condiţiile legii, angajarea personalului se va
face prin concurs.
(2) Comisiile de concurs vor fi stabilite prin
decizie a preşedintelui Agenţiei.
(3) Salarizarea personalului Agenţiei angajat în
condiţiile alin. (1) se face conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 14/2009.
Art. 23. - (1) Personalul Agenţiei poate beneficia de
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006 privind unele măsuri
pentru întărirea capacităţii administrative a României pentru integrarea în
Uniunea Europeană, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2008,
cu modificările ulterioare, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Pentru anul 2009, Agenţia va putea aplica
prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 47/2008, cu modificările ulterioare,
pentru un număr maxim de 10 posturi, stabilite prin decizie a preşedintelui
Agenţiei.
Art. 24.- Agenţia are în dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, un număr de 23 de autoturisme necesare
desfăşurării în bune condiţii a activităţii proprii.
Art. 25.- Preşedintele Agenţiei şi direcţiile de
specialitate din cadrul acesteia vor duce la îndeplinire prevederile
prezentului regulament.
ANEXA Nr. 21)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Agenţiei Române pentru
Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale -ARDDZI
*) Funcţia de conducere
de director executiv este asimilată funcţiei de conducere de director.
1) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.