Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 580 din 10 decembrie 2002

pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind controalele veterinare si zootehnice aplicabile comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii si produse de origine animala

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 250 din 11 aprilie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 31 alin. 1 din Legea sanitara veterinara nr. 60/1974, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, cu modificarile si completarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare nr. 161.081 din 11 noiembrie 2002, intocmit de Agentia Nationala Sanitara Veterinara,

    ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Norma sanitara veterinara privind controalele veterinare si zootehnice aplicabile comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii si produse de origine animala, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Institutul de Diagnostic si Sanatate Animala si directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 3
    Agentia Nationala Sanitara Veterinara va lua masuri pentru modul de indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare in termen de 15 zile de la data publicarii.

                Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor,
                                Ilie Sarbu

    ANEXA 1

                          NORMA SANITARA VETERINARA
privind controalele veterinare si zootehnice aplicabile comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii si produse de origine animala

    Art. 1
    (1) Romania se va asigura ca, fara a aduce atingere art. 7, incepand cu 1 ianuarie 2007 controalele veterinare care se efectueaza asupra animalelor vii si produselor mentionate in legislatia nationala, conform anexei nr. 1, sau cele la care face referire alin. (1) al art. 16 si sunt destinate comertului nu se mai aplica la frontiera, ci sunt efectuate in conformitate cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) De asemenea, autoritatile veterinare competente ale Romaniei se vor asigura ca efectuarea controalelor documentelor zootehnice se aplica conform regulilor de control stabilite de prezenta norma sanitara veterinara.
    (3) Prezenta norma sanitara veterinara nu va afecta controalele privind bunastarea animalelor in timpul transportului si nici controalele efectuate ca parte a sarcinilor realizate intr-o maniera nediscriminatorie de autoritatile responsabile pentru aplicarea generala a legii in Romania.
    (4) Prezenta norma sanitara veterinara nu se va aplica controalelor veterinare asupra miscarii animalelor de companie intre Romania si statele membre ale Uniunii Europene, insotite de si sub responsabilitatea unei persoane fizice, atunci cand aceste miscari nu sunt destinate unei tranzactii comerciale.
    Art. 2
    In sensul prezentei norme sanitare veterinare se intelege prin:
    1. control veterinar - orice control fizic si/sau formalitate administrativa care se aplica animalelor sau produselor la care se refera art. 1, care sunt destinate protejarii directe sau altfel a sanatatii publice ori a animalelor;
    2. control zootehnic - orice control fizic si/sau formalitate administrativa care se aplica animalelor la care se refera legislatia mentionata in sectiunea a II-a a anexei nr. 1 si care sunt destinate, direct sau indirect, ameliorarii raselor;
    3. comert - schimburile comerciale dintre statele membre ale Uniunii Europene si Romania conform legislatiei nationale;
    4. exploatatie - o unitate agricola sau o cladire a unui comerciant, dupa cum este definita de legislatia nationala in vigoare, situata pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene sau al Romaniei si in care animalele prevazute de legislatia nationala mentionata in anexele nr. 1 si 2, cu exceptia ecvideelor, sunt cazate sau tinute in mod obisnuit, precum si exploatatiile definite de legislatia veterinara specifica privind conditiile de sanatate a animalelor care reglementeaza miscarea si importul de ecvidee din tari terte;
    5. centru sau organizatie - orice intreprindere care produce, depoziteaza, prelucreaza sau manipuleaza produsele la care face referire art. 1;
    6. autoritate veterinara competenta - autoritatea veterinara centrala a Romaniei, competenta sa efectueze controale veterinare ori zootehnice, sau orice autoritate careia aceasta i-a delegat competenta respectiva;
    7. medic veterinar oficial - medicul veterinar desemnat de autoritatea veterinara competenta.

    CAP. 1
    Controale la origine

    Art. 3
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va asigura ca pot face obiectul comertului intre statele membre ale Uniunii Europene si Romania numai animalele si produsele mentionate la art. 1, care indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) animalele si produsele la care se refera anexa nr. 1 trebuie sa indeplineasca cerintele legislatiei veterinare specifice mentionate in respectiva anexa, iar animalele si produsele la care se refera anexa nr. 2 trebuie sa indeplineasca cerintele nationale de sanatate a animalelor din statele membre ale Uniunii Europene sau din Romania, ca tari de destinatie;
    b) ele trebuie sa provina din exploatatii, centre sau organizatii care sunt supuse controalelor veterinare oficiale in conformitate cu alin. (3);
    c) ele trebuie, pe de o parte, sa fie identificate in conformitate cu cerintele legislatiei veterinare nationale, iar pe de alta parte, sa fie inregistrate astfel incat sa poata fi identificata exploatatia de origine ori de tranzit, centrul sau organizatia de origine. Sistemele nationale de identificare sau de inregistrare trebuie sa fie notificate Comisiei Europene. Inainte de 1 ianuarie 2007 autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa ia masurile corespunzatoare pentru a garanta ca sistemele de identificare si inregistrare aplicabile comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene sunt aplicate si pentru miscarea animalelor pe teritoriul national;
    d) atunci cand sunt transportate, animalele si produsele mentionate in anexa nr. 1 trebuie sa fie insotite de certificate de sanatate si/sau de orice alte documente prevazute in legislatia veterinara specifica, iar pentru alte animale si produse, de certificate de sanatate si/sau de orice alte documente stabilite de regulile tarii de destinatie. Certificatele de sanatate sau documentele emise de medicul veterinar oficial responsabil pentru exploatatia, centrul sau organizatia de origine, in cazul documentelor solicitate de legislatia zootehnica la care se face referire in cap. II al anexei nr. 1, sau de autoritatea veterinara competenta trebuie sa insoteasca animalul, animalele si produsele pana la destinatie;
    e) animalele susceptibile sau produsele animalelor susceptibile nu trebuie sa provina:
    1. din exploatatii, centre sau organizatii, zone ori regiuni care fac obiectul restrictiilor impuse conform regulilor nationale, dupa caz, fie din pricina animalelor afectate sau produselor provenite de la animalele afectate, datorita unor suspiciuni, focar, sau de existenta unei boli la care se refera anexa nr. 3, fie datorita aplicarii masurilor de protectie;
    2. dintr-o exploatatie, centru, organizatie, zona sau regiune care este supusa restrictiilor oficiale datorita unor suspiciuni, focar sau existentei unei alte boli decat cele la care se refera anexa nr. 3 sau din cauza aplicarii masurilor de protectie;
    3. in cazurile in care ele sunt destinate pentru exploatatii, centre sau organizatii situate in Romania ori in state membre ale Uniunii Europene care au obtinut garantii, conform legislatiei veterinare specifice privind problemele de sanatate a animalelor, care reglementeaza comertul cu animale din speciile bovine si suine, sau altor reguli conform legislatiei nationale, ca liber de o anume boala, pe tot teritoriul sau pe o parte a acestuia, dintr-o exploatatie care nu furnizeaza garantiile ce pot fi solicitate de statul membru al Uniunii Europene sau de Romania, cu referire la alte boli decat cele mentionate in anexa nr. 3;
    4. atunci cand ele sunt destinate unui stat membru al Uniunii Europene sau Romaniei ori unei parti a teritoriului acestora, care a beneficiat de garantiile suplimentare conforme cu legislatia veterinara specifica privind problemele de sanatate a animalelor, care reglementeaza comertul cu bovine si porcine, dintr-o exploatatie, centru sau organizatie si, cand este cazul, de pe teritoriul care nu ofera garantiile suplimentare prevazute. Autoritatea veterinara competenta a tarii de origine se va asigura, inaintea emiterii certificatului de sanatate sau documentului de insotire, ca exploatatiile, centrele sau organizatiile sunt conforme cu cerintele prevazute la acest punct;
    f) atunci cand operatiunea de transport implica mai multe locuri de destinatie, animalele si produsele trebuie grupate impreuna in tot atatea loturi cate locuri de destinatii sunt. Fiecare lot trebuie sa fie insotit de certificate de sanatate si/sau de documente conform lit. d);
    g) cand animalele si produsele la care se face referire in anexa nr. 1, care se supun legislatiei nationale, sunt destinate exportului pentru o tara terta prin traversarea teritoriului altui stat membru al Uniunii Europene, operatiunile de transport trebuie, cu exceptia cazurilor de urgenta autorizate de catre autoritatea veterinara competenta pentru asigurarea bunastarii animalelor, sa ramana sub supraveghere vamala pana la punctul de iesire, in conformitate cu aranjamentele ulterioare ce trebuie sa fie stabilite de autoritatea veterinara centrala a Romaniei, actionand conform procedurii nationale. Mai mult, in cazul animalelor si produselor care nu sunt conforme cu legislatia nationala sau al animalelor si produselor la care se refera anexa nr. 2, tranzitul poate avea loc numai daca acesta a fost autorizat expres de autoritatea veterinara competenta a tarii de tranzit.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va asigura ca:
    a) animalele si produsele la care se refera art. 1, care ar putea fi taiate in baza unui program national pentru eradicarea unor boli la care nu se face referire in anexa nr. 3, nu sunt expediate catre teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene sau din aceasta catre teritoriul Romaniei;
    b) animalele si produsele la care fac referire anexele nr. 1 si 2 nu sunt expediate catre teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene sau al Romaniei daca ele nu pot fi comercializate pe propriul teritoriu din motive de sanatate a oamenilor sau a animalelor.
    (3) Fara a aduce atingere responsabilitatii incredintate in baza legislatiei nationale medicului veterinar oficial privind monitorizarea, autoritatea veterinara competenta va efectua controale in exploatatii, piete si centre de colectare autorizate, alte centre sau organizatii, pentru a se convinge ca animalele si produsele destinate comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene corespund cerintelor legislatiei specifice si in special ca indeplinesc conditiile stabilite la alin. (1) lit. c) si d) cu privire la identificare. Atunci cand exista motive pentru suspectarea faptului ca cerintele nationale nu sunt indeplinite, autoritatea veterinara competenta va efectua controalele necesare si daca suspiciunea se confirma, va lua masuri corespunzatoare care pot include izolarea exploatatiei, a centrului sau a organizatiei respective.
    (4) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate adopta reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor prezentului articol, in special pentru a se tine seama de specia in cauza, conform procedurii nationale.
    Art. 4
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca reprezentant al statului de expediere, va lua masurile necesare pentru a se asigura ca:
    a) detinatorii de animale si produse la care se refera art. 1 se conformeaza cerintelor de sanatate a animalelor sau cerintelor zootehnice nationale la care se refera prezenta norma sanitara veterinara, in toate etapele de productie si comercializare;
    b) animalele si produsele la care se refera anexa nr. 1 sunt controlate din punct de vedere veterinar la fel de atent ca si cand ar fi destinate pietei nationale, exceptand cazul in care este altfel prevazut de regulile nationale;
    c) animalele sunt transportate in mijloace de transport corespunzatoare care indeplinesc conditiile de igiena.
    (2) Autoritatea veterinara competenta a tarii de origine care a emis certificatul de sanatate sau documentul care insoteste animalele ori produsele, va comunica, in ziua in care ele sunt emise si prin mijlocul unui sistem computerizat prevazut de art. 15, autoritatii veterinare centrale a statului membru al Uniunii Europene de destinatie si autoritatii veterinare competente a locului de destinatie data de expediere care urmeaza sa fie stabilita de autoritatea veterinara centrala a Romaniei, conform procedurii nationale.
    (3) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de expediere, va lua masuri corespunzatoare pentru a sanctiona incalcarea legislatiei zootehnice si veterinare de catre persoane fizice sau juridice, atunci cand se constata ca regulile legislatiei veterinare nationale au fost incalcate si in special atunci cand se constata ca certificatele de sanatate, documentele sau marcile de identificare nu corespund statutului animalelor sau exploatatiilor lor de origine ori caracteristicilor actuale ale produselor.

    CAP. 2
    Controale la sosirea la destinatie

    Art. 5
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca reprezentant al statului de destinatie, va implementa urmatoarele masuri de inspectie:
    a) autoritatea veterinara competenta poate stabili la locul de destinatie a animalelor si produselor, prin intermediul unor controale veterinare nediscriminatorii efectuate la fata locului, ca cerintele art. 3 sa fie respectate si, in acelasi timp, aceasta poate recolta probe. Suplimentar pot fi efectuate, de asemenea, controale in timpul transportului animalelor si produselor in teritoriu atunci cand autoritatea veterinara competenta a unui stat membru al Uniunii Europene de tranzit sau a tarii de destinatie detine informatii care conduc la suspiciunea unei neregularitati;
    b) in plus, atunci cand animalele la care se refera art. 1 si care sunt originare dintr-un stat membru al Uniunii Europene sunt destinate:
    1. unei piete autorizate sau unui centru de colectare, asa cum este definit de legislatia veterinara nationala, operatorul din acele locuri va fi responsabil pentru admiterea animalelor care nu indeplinesc conditiile art. 3 alin. (1). Autoritatea veterinara competenta trebuie sa controleze, prin intermediul unor inspectii nediscriminatorii ale certificatelor de sanatate sau ale documentelor care insotesc animalele, ca acestea indeplinesc conditiile mentionate;
    2. unui abator plasat sub supravegherea unui medic veterinar, acesta din urma trebuie sa se asigure, in special pe baza certificatului de sanatate sau a documentului de insotire, ca sunt taiate numai animale care indeplinesc conditiile art. 3 alin. (1). Operatorul abatorului va fi responsabil pentru taierea animalelor care nu indeplinesc conditiile art. 3 alin. (1) lit. c) si d);
    3. pentru un comerciant inregistrat care divizeaza transporturile sau pentru orice unitate care nu face obiectul unei supravegheri permanente, un astfel de comerciant sau unitate va fi considerata de catre autoritatea veterinara competenta drept destinatarul animalelor si se vor aplica conditiile stabilite la art. 5 alin. (2);
    4. unor exploatatii, centre sau organizatii, atunci cand lotul transportat este partial descarcat in timpul transportului, fiecare animal sau grup de animale trebuie sa fie insotit, in conformitate cu art. 3, de originalul certificatului de sanatate sau al documentului de insotire pana cand ajunge la destinatarul mentionat in acestea. Destinatarii la care se refera pct. 3 si 4 trebuie sa controleze, inainte ca transportul sa fie divizat sau vandut spre mai multe destinatii, ca marcarile de identificare, certificatele de sanatate sau documentele insotitoare la care se refera art. 3 alin. (1) lit. c) si d) sunt prezente, sa notifice autoritatii veterinare competente orice neregularitate sau anomalie si, in acest ultim caz, sa izoleze animalele vizate inainte ca autoritatea veterinara competenta sa fi luat o decizie cu privire la acestea. Garantiile care trebuie sa fie furnizate de destinatarii la care se refera pct. 3 si 4 trebuie sa fie specificate intr-o conventie cu autoritatea veterinara competenta, ce va fi semnata anterior inregistrarii prevazute la art. 12. Autoritatea veterinara competenta va efectua controale la fata locului pentru a verifica respectarea si conformitatea acelor garantii. Acest punct se va aplica mutatis mutandis destinatarilor produselor la care se refera art. 1.
    (2) Toti destinatarii care apar pe certificatul de sanatate sau pe documentul prevazut la art. 3 alin. (1) lit. d) trebuie:
    a) sa raporteze in avans, la cererea autoritatii veterinare competente si pentru a se putea continua efectuarea controalelor la care se refera alin. (1), date privind sosirea animalelor si produselor dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, in special privind natura transportului si data anticipata de sosire. Totusi limita de timp pentru notificare nu va fi, ca o regula generala, mai mare de o zi desi, in circumstante exceptionale, statele membre ale Uniunii Europene si Romania, ca tari de destinatie, pot solicita ca notificarea sa se faca cu doua zile inainte. Aceasta notificare nu este solicitata pentru caii inregistrati care poseda un document de identificare prevazut de legislatia veterinara specifica privind conditiile zootehnice si genealogice care reglementeaza comertul cu ecvidee;
    b) sa pastreze, pentru o perioada de cel putin 6 luni, care urmeaza sa fie specificata de catre autoritatea veterinara competenta, certificatele de sanatate sau documentele la care se refera art. 3, pentru a le prezenta autoritatii veterinare competente, daca aceasta din urma le solicita.
    (3) Reguli detaliate pentru implementarea prezentului articol vor fi adoptate in conformitate cu procedura nationala.
    Art. 6
    (1) Atunci cand legislatia nationala solicita ca animalele sa fie puse in carantina, aceasta va avea loc in mod obisnuit in exploatatia de destinatie.
    (2) Poate sa fie folosita o statie de carantina daca aceasta se justifica din punct de vedere veterinar. O astfel de statie va fi evaluata ca loc de destinatie a lotului. Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va notifica Comisiei Europene faptul ca toate animalele importate in Romania trebuie sa fie tinute in carantina o perioada de 60 de zile, in conformitate cu procedura nationala mentionata in Ordinul ministrului agriculturii si industriei alimentare nr. 114/1975, partea a II-a, cap. III, art. 115 si 120, si motivele aplicarii unor astfel de actiuni.
    (3) Obligatiile referitoare la carantina si localizarea acesteia din urma vor fi specificate conform cerintelor veterinare la care se refera art. 16 alin. (2).
    Art. 7
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va asigura ca pe parcursul controalelor efectuate in locurile unde animalele si produsele la care se refera anexa nr. 1, care provin din tari terte si pot fi introduse in Romania, cum ar fi: porturi, aeroporturi si posturi de inspectie de frontiera cu tarile terte, se vor lua urmatoarele masuri:
    a) sunt controlate certificatele de sanatate si documentele care insotesc animalele si produsele;
    b) animalele si produsele de origine animala din Comunitatea Europeana vor fi supuse regulilor de control stabilite in art. 5;
    c) produsele din tarile terte vor fi supuse regulilor stabilite de legislatia veterinara specifica care stabileste principiile ce guverneaza organizarea controalelor veterinare pentru produsele care intra in Comunitatea Europeana din tari terte;
    d) animalele din tarile terte vor fi supuse regulilor stabilite in legislatia specifica referitoare la stabilirea principiilor care reglementeaza organizarea controalelor veterinare asupra animalelor care intra in Comunitatea Europeana din tari terte.
    (2) Prin derogare de la alin. (1), toate animalele si produsele transportate prin mijloace de transport care asigura o legatura permanenta si directa intre doua puncte geografice din Comunitatea Europeana si Romania vor fi supuse regulilor de control prevazute la art. 5.
    Art. 8
    (1) In timpul unui control efectuat la locul de destinatie a lotului sau pe parcursul transportului autoritatea veterinara competenta stabileste:
    a) prezenta agentilor responsabili pentru o boala la care se refera Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 156/1999 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind anuntarea, declararea si notificarea unor boli transmisibile ale animalelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123 din 23 martie 2000, a unei zoonoze sau boli ori a oricarei alte cauze similare ce poate constitui un risc serios pentru animale sau oameni, ori daca produsele provin dintr-o regiune contaminata de o boala epizootica, aceasta va ordona ca animalul sau transportul de animale sa fie pus in carantina la cea mai apropiata statie de carantina ori sa fie taiat si/sau distrus. Costurile implicate de masurile prevazute de lit. a) vor fi suportate de catre expeditor sau de catre reprezentantul sau ori de persoana responsabila pentru acele produse sau animale. Autoritatile veterinare centrale ale statelor membre ale Uniunii Europene si Romaniei, ca tari de destinatie, vor notifica reciproc si Comisiei Europene, in scris, prin cele mai corespunzatoare mijloace, despre constatarile facute, deciziile luate si motivele pentru astfel de decizii. Se pot aplica masurile de protectie prevazute la art. 10;
    b) fara a se aduce atingere prevederilor lit. a), animalele si produsele care nu indeplinesc conditiile stabilite de legislatia veterinara specifica sau atunci cand Romania obtine garantii suplimentare, conform prevederilor art. 9 din Norma sanitara veterinara privind problemele de sanatate a animalelor ce afecteaza comertul Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu animale din speciile bovine si porcine, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 236/2002 sau altor reglementari referitoare la sanatatea animalelor, autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate, cu conditia ca motivele de sanatate publica ori a animalelor sa o permita, sa ofere expeditorului sau reprezentantului sau posibilitatea de a alege intre:
    1. mentinerea animalelor si produselor sub supraveghere pana cand este confirmat acordul cu regulile stabilite, iar in cazul prezentei reziduurilor si in eventualitatea nerespectarii acestor reguli, aplicarea masurilor prevazute de legislatia specifica;
    2. taierea animalelor sau distrugerea produselor;
    3. returnarea animalului sau a transportului, cu autorizarea autoritatii veterinare centrale a Romaniei ca reprezentant al statului de expeditie si notificarea prealabila a statului/statelor membru/membre al/ale Uniunii Europene, ca tari de tranzit. Daca se constata ca documentele sau certificatele de sanatate contin nereguli, proprietarului sau reprezentantului sau i se va acorda o perioada de gratie inaintea recurgerii la aceasta ultima posibilitate.
    (2) In conformitate cu procedura nationala, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va intocmi o lista a bolilor conform alin. (1) si conditii detaliate pentru aplicarea prezentului articol.
    Art. 9
    (1) In cazurile prevazute la art. 8 autoritatea veterinara centrala a Romaniei va lua legatura fara intarziere cu autoritatea veterinara centrala a tarii de expediere. Aceasta din urma va lua toate masurile necesare si va notifica autoritatii veterinare centrale a Romaniei natura controalelor efectuate, deciziile luate si motivele acestora. Daca autoritatea veterinara centrala a Romaniei considera ca aceste masuri sunt inadecvate, autoritatile veterinare competente ale celor doua tari vor cauta impreuna cai si mijloace pentru a remedia situatia si, daca se considera oportun, aceasta poate implica inspectii la fata locului. Atunci cand controalele prevazute la art. 8 demonstreaza nereguli repetate, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va informa Comisia Europeana. Comisia Europeana, la cererea autoritatii veterinare centrale a Romaniei sau din proprie initiativa si tinand cont de natura incalcarilor stabilite, se poate decide de comun acord:
    a) trimiterea de inspectori la locul respectiv, impreuna cu autoritatile nationale competente;
    b) instruirea unui medic veterinar, al carui nume va fi mentionat pe lista ce urmeaza sa fie pregatita de Comisia Europeana, pentru statele membre ale Uniunii Europene, si de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei pentru Romania, care va verifica faptele la fata locului,
    c) solicitarea catre autoritatea veterinara centrala a tarii de origine sa intensifice controalele asupra exploatatiei, centrului, organizatiei, pietei autorizate sau centrului de colectare ori asupra regiunii de origine. Inspectorii desemnati vor informa Comisia Europeana si autoritatile veterinare centrale ale statelor membre ale Uniunii Europene si, respectiv, autoritatea veterinara centrala a Romaniei asupra constatarilor facute. In functie de constatarile rezultate, tara de expediere, la solicitarea autoritatii veterinare centrale a tarii de destinatie, trebuie sa intensifice controalele asupra animalelor si produselor provenind din exploatatia, centrul, organizatia, piata autorizata sau centrul de colectare ori din regiunea in cauza si, daca exista motive serioase de sanatate publica sau a animalelor, sa suspende eliberarea oricaror certificate de sanatate sau miscari de animale. Autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate, la randul sau, sa intensifice controalele pentru animalele care provin din aceeasi exploatatie, centru, organizatie, piata autorizata, centru de colectare sau regiune. La cererea unuia dintre cele doua state interesate - atunci cand neregularitatile au fost confirmate de opinia expertului - trebuie sa fie luate, in conformitate cu procedura prevazuta de legislatia fiecarei parti, masuri corespunzatoare care pot merge pana la interzicerea provizorie a introducerii pe teritoriul Romaniei, ca stat de destinatie, a animalelor si produselor ce provin din acea exploatatie, centru, organizatie, piata autorizata, centru de colectare sau regiune. Aceste masuri trebuie sa fie confirmate sau revizuite cat mai curand in conformitate cu procedura fiecarei parti.
    (2) Cu exceptia cazurilor prevazute la lit. b), drepturile de apel existente in baza legislatiei in vigoare din statele membre ale Uniunii Europene sau din Romania contra deciziilor autoritatilor competente nu vor fi afectate de prevederile prezentei norme sanitare veterinare.
    a) Deciziile luate de catre autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de destinatie, si motivatiile pentru astfel de decizii vor fi notificate expeditorului sau reprezentantului sau si autoritatii veterinare competente a tarii de expediere.
    b) Daca expeditorul sau reprezentantul sau o solicita, deciziile mentionate si motivatiile acestora ii vor fi inmanate in scris, impreuna cu detaliile drepturilor de apel pe care le are la dispozitie conform legislatiei in vigoare in Romania, procedura si limitele de timp aplicabile.
    c) In eventualitatea unei dispute cele doua parti interesate pot, daca sunt de acord, ca intr-o perioada de maximum o luna sa supuna disputa evaluarii unui expert al carui nume va aparea pe lista expertilor. Costul consultarii expertului va fi suportat de catre tara care solicita aderarea.
    d) Acest expert va elabora opinia sa in cel mult 72 de ore sau dupa primirea rezultatelor oricaror analize. Partile se vor supune opiniilor expertului, corespunzatoare legislatiei veterinare nationale.
    (3) Costurile returnarii transportului, retinerii ori izolarii animalelor sau, daca se considera corespunzator, ale taierii ori distrugerii lor vor fi suportate de expeditor, reprezentantul sau sau de persoana responsabila pentru animale ori produse.
    (4) Reguli detaliate pentru aplicarea prezentului articol vor fi adoptate in conformitate cu procedura nationala.

    CAP. 3
    Dispozitii comune

    Art. 10
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va notifica imediat statelor membre ale Uniunii Europene si Comisiei Europene orice focar de boala de pe teritoriul sau, pe langa focarele de boli la care se refera Ordinul ministrului agriculturii si alimentatiei nr. 156/1999, orice zoonoze, boli sau alte cauze similare care pot constitui un risc serios pentru sanatatea animalelor sau a oamenilor.
    a) Autoritatea veterinara centrala a tarii de expediere va implementa imediat masurile de control si de protectie prevazute de regulile legislatiei nationale, in special determinarea zonelor tampon prevazute de acele reguli, sau va adopta orice alta masura pe care o considera corespunzatoare.
    b) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de destinatie sau de tranzit, care, in cursul unui control prevazut la art. 5, a stabilit existenta uneia dintre bolile sau cauzele la care se refera lit. a) alin. (1), poate lua, daca este necesar, masuri de precautie prevazute in regulile legislatiei veterinare nationale, incluzand carantinarea animalelor.
    c) Pana cand vor fi luate masuri conform lit. b), autoritatea veterinara centrala a Romaniei, ca tara de destinatie, poate, pe baza unor motive serioase de sanatate publica sau de sanatate a animalelor, sa ia masuri de protectie interimare cu privire la exploatatiile, centrele sau organizatiile in cauza ori, in cazul unei boli epizootice, cu privire la zona tampon prevazuta de legislatia veterinara nationala.
    d) Masurile luate de autoritatea veterinara centrala a Romaniei vor fi notificate fara intarziere Comisiei Europene.
    (2) La solicitarea Romaniei sau la initiativa Comisiei Europene unul sau mai multi reprezentanti ai acesteia se pot deplasa in Romania pentru a examina, in colaborare cu autoritatile veterinare competente din tara noastra, ce masuri au fost luate si vor evalua acele masuri.
    (3) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va adopta reguli detaliate pentru aplicarea prezentului articol si, in special, va elabora lista zoonozelor sau cauzele care pot constitui un risc serios pentru sanatatea umana, conform procedurii nationale.
    Art. 11
    Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va desemna structurile veterinare responsabile pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare si colaborarea cu departamentele de inspectie ale statelor membre ale Uniunii Europene.
    Art. 12
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va asigura ca toti comerciantii implicati in comertul Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu animale si/sau produse la care face referire art. 1:
    a) vor fi solicitati, la cererea autoritatii veterinare competente, sa se inregistreze anterior intr-un registru oficial;
    b) vor tine o evidenta a livrarilor, iar pentru destinatarii la care se refera art. 5 alin. (1) lit. b), a destinatiei ulterioare a animalelor si produselor.
    (2) Evidenta mentionata va fi pastrata pentru o perioada ce urmeaza sa fie stabilita de autoritatea veterinara centrala a Romaniei, astfel incat sa poata fi prezentata la cererea autoritatilor competente.
    Art. 13
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei se va asigura, de asemenea, ca oficialii din structurile sale veterinare, daca este necesar, in colaborare cu oficialii altor structuri imputernicite in acest scop, pot in special:
    a) sa efectueze inspectii ale exploatatiilor, instalatiilor, mijloacelor de transport si procedeelor utilizate pentru marcarea si identificarea animalelor;
    b) sa controleze daca, in ceea ce priveste produsele mentionate in anexa nr. 1, personalul corespunde cerintelor specificate in legislatia mentionata in respectiva anexa;
    c) sa recolteze probe de la:
    1. animalele tinute in vederea vanzarii, punerii pe piata sau a transportului;
    2. produsele tinute in vederea stocarii sau vanzarii, punerii pe piata ori a transportului;
    d) sa examineze documentele sau baza de date referitoare la controalele efectuate ca urmare a masurilor suplimentare luate conform prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei trebuie sa solicite exploatatiilor, centrelor sau organizatiilor care sunt controlate sa acorde colaborarea necesara pentru indeplinirea sarcinilor mentionate anterior.
    Art. 14
    Autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate sa amendeze lista bolilor la care face referire anexa nr. 3, in conformitate cu procedura nationala.

    CAP. 4
    Dispozitii finale si tranzitorii

    Art. 15
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va introduce, in conformitate cu procedura nationala, un sistem computerizat care va lega autoritatile veterinare, in special pentru a facilita schimbul de informatii intre autoritatile veterinare competente ale regiunilor unde au fost eliberate certificate de sanatate sau documente de insotire a animalelor si produselor si autoritatea veterinara centrala a Romaniei, precum si intre aceasta si autoritatile veterinare centrale ale statelor membre ale Uniunii Europene.
    (2) In conformitate cu procedura nationala, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va adopta procedura pentru aplicarea prevederilor prezentului articol si in special standardele corespunzatoare pentru schimbul de date si regulile de securitate privind schimburile de date.
    Art. 16
    (1) Pana la adoptarea regulilor nationale si fara a aduce atingere oricaror reglementari nationale stabilite pentru identificarea loturilor, comertul cu animale si produse mentionate in anexa nr. 2 va fi supus regulilor de control stabilite de prezenta norma sanitara veterinara, in special celor mentionate la art. 3 alin. (1) lit. a).
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va comunica Comisiei Europene conditiile si procedurile aplicabile comertului cu animale si produse la care se refera alin. (1).
    (3) In conformitate cu procedura nationala, autoritatea veterinara centrala a Romaniei va stabili masurile necesare pentru transmiterea computerizata a conditiilor mentionate la alin. (2).
    (4) In cazul animalelor si produselor care nu sunt inca acoperite legislativ, pana la adoptarea regulilor nationale care reglementeaza comercializarea lor, vor fi utilizate regulile de control prevazute pentru animalele si produsele de origine animala.
    Art. 17
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei va trimite Comisiei Europene informatiile privind controalele efectuate conform prezentei norme sanitare veterinare.
    (2) Reguli detaliate pentru aplicarea prevederilor prezentului articol, in special privind frecventa comunicarii informatiilor, modelul ce va fi utilizat si tipul informatiei solicitate vor fi stabilite in conformitate cu procedura nationala.
    Art. 18
    Pentru a permite implementarea gradata a masurilor de control stabilite de prezenta norma sanitara veterinara autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate efectua:
    a) controale privind documentele in timpul transportului animalelor si produselor cuprinse in anexele nr. 1 si 2 sau importate din tari terte;
    b) controale veterinare la fata locului, de natura nediscriminatorie, in timpul transportului animalelor si produselor cuprinse in anexa nr. 2.
    Art. 19
    (1) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei poate adopta documentele legislative sau prevederi administrative suplimentare prezentei norme sanitare veterinare pentru a se asigura implementarea si conformitatea cu prevederile acesteia.
    (2) Autoritatea veterinara centrala a Romaniei, prin Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, va lua masurile necesare si va sanctiona potrivit legii orice incalcare a prevederilor prezentei norme sanitare veterinare.
    Art. 20
    Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta norma sanitara veterinara.

    ANEXA 1
    la norma sanitara veterinara

    CAP. 1
    Legislatie veterinara

    SECTIUNEA 1

    1. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 65/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile de sanatate animala ce guverneaza miscarea ecvideelor intre statele membre si Romania si importul lor din tari terte, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 474 din 3 iulie 2002.
    2. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 66/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile de sanatate si certificarea veterinara pentru comertul Romaniei cu statele membre cu ovine si caprine, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 306 din 9 mai 2002.
    3. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 74/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile de sanatate a animalelor ce reglementeaza comertul Romaniei cu statele membre si importul din tari terte de embrioni proveniti de la animalele domestice din specia bovina, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 27 martie 2002.
    4. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 236/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind problemele de sanatate a animalelor ce afecteaza comertul Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu animale din speciile bovine si porcine, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 835 din 20 noiembrie 2002.
    5. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 353/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile sanitare veterinare pentru recoltarea, importul, exportul si comercializarea materialului seminal bovin, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 111 din 11 februarie 2002.
    6. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 474/2001 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile de sanatate a animalelor, care reglementeaza comertul Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene si importul din tari terte de pasari si oua de incubatie, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 199 din 25 martie 2002.
    7. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 494/2001 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile de sanatate a animalelor ce reglementeaza punerea pe piata a animalelor si produselor de acvacultura, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 191 din 21 martie 2002.
    8. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 170/2000 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind protectia si bunastarea animalelor in timpul transportului.
    9. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 353/2001 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile sanitare veterinare pentru recoltarea, importul, exportul si comercializarea materialului seminal bovin, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 111 din 11 februarie 2002.
    10. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 24/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare pentru stabilirea listei tarilor terte si a centrelor de colectare a materialului seminal din care se autorizeaza importul de material seminal de bovine in Romania, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002.
    11. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 477/2001 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile de sanatate a animalelor si certificarea veterinara pentru comertul Romaniei cu statele membre si importul din tarile terte de material seminal de la porcine domestice, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 19 martie 2002.
    12. Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001.

    SECTIUNEA a 2-a

    13. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 159/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind stabilirea conditiilor de sanatate a animalelor ce reglementeaza comertul Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene si importul din tarile terte de animale, material seminal, ovule si embrioni de la specii ce nu sunt prevazute de legislatia specifica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 692 din 20 septembrie 2002.
    14. Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 88/2002 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind conditiile sanitare veterinare pentru producerea, comertul cu statele membre ale Uniunii Europene si importul din tari terte a unor alimente pentru animalele de companie si a unor produse comestibile neprelucrate pentru animalele de companie, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 537 din 23 iulie 2002.

    CAP. 2
    Legislatie zootehnica

    1. Legea zootehniei nr. 72/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 31 ianuarie 2002.
    2. Hotararea Guvernului nr. 940/2002 privind normele si masurile de aplicare a Legii nr. 72/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 657 din 4 septembrie 2002.
    3. Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001.

    ANEXA 2
    la norma sanitara veterinara

                            ANIMALELE SI PRODUSELE
care nu fac subiectul legislatiei nationale, dar sunt supuse comercializarii si fac subiectul controalelor prevazute in prezenta norma sanitara veterinara

    CAP. 1

    1. Legislatie veterinara - alte norme sanitare veterinare privind animalele vii, care nu sunt mentionate in cap. I din anexa nr. 1.

    CAP. 2

    2. Legislatie veterinara - norme sanitare veterinare privind materialul seminal, ovule si embrioni care nu sunt mentionate in cap. I din anexa nr. 1.

    ANEXA 3
    la norma sanitara veterinara

                               LISTA
bolilor sau a bolilor epizootice, supuse actiunilor de urgenta obligatorii, cu restrictii teritoriale (state membre, regiuni sau zone)

    1. Febra aftoasa (FMD)
    2. Pesta porcina clasica (CSF)
    3. Pesta porcina africana (ASF)
    4. Boala veziculara a porcului (SVD)
    5. Boala de Newcastle (ND)
    6. Pesta bovina
    7. Pesta rumegatoarelor mici (PPR)
    8. Stomatita veziculara (VS)
    9. Boala limbii albastre
    10. Pesta africana a calului (AHS)
    11. Encefalomielita virala ecvina
    12. Boala Teschen
    13. Influenta aviara
    14. Variola oilor si caprelor
    15. Dermatita nodulara
    16. Febra vaii Rift
    17. Pleuropneumonia contagioasa bovina.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 580/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 580 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 580/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu