Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5751 din 12.11.2015

privind publicarea Procedurii de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 850 din 16 noiembrie 2015



SmartCity1

Având în vedere Adresa Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior nr. 7.030 din 12 noiembrie 2015, înregistrată la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice cu nr. 1.152 din 13 noiembrie 2015,în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006 , cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Procedurii de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia generală învăţământ universitar duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. p. Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice, Gigel Paraschiv, secretar de stat ANEXĂPROCEDURĂ de selectare, prin concurs, a membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior 1. Preambul 1.1. În conformitate cu prevederile art. 191 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, selectarea membrilor Consiliului Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) se face prin concurs, conform unei proceduri proprii publicate anterior declanşării selecţiei.1.2. Conform art. 19 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, durata unui mandat de membru al Consiliului ARACIS este de 4 ani.1.3. Conform art. 191 alin. (81) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, o persoană poate îndeplini calitatea de membru al Consiliului ARACIS pentru două mandate.1.4. Conform art. 191 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ARACIS este condusă de un consiliu alcătuit din 21 de membri, din care:a)17 sunt cadre didactice cu funcţii de predare în învăţământul superior, care reprezintă, de regulă, domeniile de studii universitare; b)2 studenţi, reprezentanţi ai federaţiilor studenţeşti din România, reconfirmaţi la începutul fiecărui an universitar; c)un reprezentant al patronatului; d)un reprezentant al sindicatului cu cei mai mulţi membri din învăţământul superior.1.5. Procedura de selectare prin concurs se organizează în vederea ocupării posturilor vacante, pentru îmbunătăţirea reprezentării în Consiliul ARACIS a domeniilor de studii universitare şi eficientizarea activităţii Consiliului ARACIS. 2. Condiţii privind participarea la procedura de selectare 2.1. Se pot înscrie la concursul de selectare prin concurs candidaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv profesori universitari titulari sau care îşi continuă activitatea didactică cu aprobarea senatului universitar, precum şi conferenţiari universitari, cu experienţă în asigurarea calităţii educaţiei.2.2. Din Consiliul ARACIS nu pot face parte rectori sau persoane care îndeplinesc o funcţie de demnitate publică, pe perioada exercitării funcţiei respective. 2.3. Candidaţii sunt cadre didactice universitare cu activitate profesională şi integritate morală recunoscute şi provin din universităţi acreditate şi care pot dovedi competenţa şi experienţa în asigurarea calităţii în învăţământul superior la nivel naţional şi/sau internaţional, în conformitate cu Standardele şi liniile directoare pentru asigurarea calităţii în Spaţiul European al Învăţământului Superior - ESG şi cu prevederile reglementărilor naţionale în acest domeniu. 2.4. Candidaţii trebuie să cunoască bine cel puţin o limbă de circulaţie internaţională, de preferinţă limba engleză, având în vedere participarea ARACIS la evaluări internaţionale şi relaţiile cu European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA), European Quality Assurance Register (EQAR), European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) etc. 3. Dosarul de concurs şi înscrierea la concurs 3.1. Anunţarea publică a concursului pentru selectarea candidaţilor în vederea ocupării unor posturi vacante din Consiliul ARACIS se face de către Biroul executiv al Consiliului ARACIS, prin publicarea într-un ziar central, afişarea la sediul ARACIS şi publicarea pe site-ul agenţiei. 3.2. Înscrierea la concursul pentru selectarea candidaţilor se face la sediul ARACIS din municipiul Bucureşti, bd. Schitu Măgureanu nr. 1, sectorul 5. Termenul de înscriere la concurs este de 15 zile lucrătoare de la anunţarea publică a concursului. Participă la procedura de selectare prin concurs numai candidaţii ale căror dosare au fost depuse şi înregistrate la Secretariatul ARACIS până la ora 14,00 a ultimei zile de înscriere. 3.3. Dosarul de concurs cuprinde:

(i) cererea-tip;
(ii) acte de identitate şi de studii în copii legalizate (diplome de absolvire programe de licenţă, master şi doctorat);
(iii) curriculum vitae (tip Europass) şi memoriu de activitate, din care să rezulte experienţa candidatului în domeniul asigurării calităţii academice şi activitatea sa profesională şi managerială;
(iv) documente doveditoare privind experienţa în evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul superior;
(v) alte documente care atestă recunoaşterea activităţii profesionale, manageriale şi ştiinţifice a candidatului;
(vi) un program succint cu propuneri de îmbunătăţire a calităţii academice şi a activităţii ARACIS (maximum două pagini);
(vii) confirmarea din partea instituţiei de învăţământ superior unde candidatul îşi desfăşoară activitatea didactică şi de cercetare că este titular sau că are aprobarea senatului universitar pentru continuarea activităţii conform legislaţiei în vigoare;
(viii) declaraţie pe propria răspundere că nu a încălcat în decursul activităţii sale normele de etică şi de deontologie profesională, că nu este învinuit penal sau că nu a fost condamnat;
(ix) declaraţie privind domeniul de studii universitare (conform anexei nr. 1 la hotărârea Guvernului pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar curent) pe care doreşte să îl reprezinte în Consiliul ARACIS sau domeniul specific formelor de învăţământ la distanţă/cu frecvenţă redusă (ID/IFR).
3.4. Toate documentele se redactează şi se depun în limba română, în format hârtie şi electronic (pdf, pe suport CD). În plus, curriculum vitae şi programul succint cu propuneri de măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii studiilor academice şi a activităţii ARACIS se redactează şi în limba engleză şi se depun în format tipărit pe hârtie şi electronic (pdf, pe suport CD).
4. Validarea candidaturilor depuse
4.1. Validarea urmăreşte respectarea condiţiilor de înscriere la concurs.
4.2. Biroul executiv al Consiliului ARACIS se întruneşte şi validează dosarele de candidatură în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încheierii perioadei de înscriere.
4.3. Activitatea Biroului executiv pentru validarea candidaturilor este sprijinită de un secretariat tehnic format din cel mult 3 persoane desemnate din cadrul personalului tehnic al ARACIS; la procesul de validare participă, în calitate de observator, câte un student din Consiliul ARACIS.
4.4. După validarea conformităţii conţinutului dosarelor depuse cu cerinţele prevăzute la pct. 3 subpct. 3.2-3.4, Biroul executiv al Consiliului ARACIS întocmeşte, în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea validării, lista candidaţilor validaţi pentru concursul de selecţie şi o publică pe site-ul ARACIS. Candidaţii invalidaţi, dacă există, vor fi informaţi asupra motivelor invalidării.
4.5. Pot participa în continuare la procedura de selecţie pentru ocuparea posturilor numai candidaţii de pe lista validată de Biroul executiv.
5. Comisia de concurs
5.1. Comisia de concurs este prezidată de preşedintele Academiei Române, ca preşedinte de onoare, şi este formată din 9 membri cu drept de vot:
(i) 3 membri ai Biroului executiv al Consiliului ARACIS;
(ii) un membru desemnat dintre membrii Consiliului ARACIS;
(iii) un membru din Consiliul ARACIS, reprezentant al studenţilor;
(iv) un membru din Consiliul ARACIS, reprezentant al sindicatului din învăţământul superior;
(v) un membru nominalizat după consultarea Asociaţiei Europene pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (European Association for Quality Assurance in Higher Education - ENQA);
(vi) un membru invitat de ARACIS ca reprezentant al studenţilor, nominalizat după consultarea Uniunii Europene a Studenţilor (European Students Union - ESU);
(vii) un membru reprezentant al angajatorilor, desemnat de Biroul executiv al Consiliului ARACIS.

5.2. Preşedintele comisiei de selectare prin concurs a candidaturilor este preşedintele Consiliului ARACIS. 5.3. Membrii comisiei de concurs din rândul reprezentanţilor comunităţii academice din Spaţiul European al Învăţământului Superior pot participa personal la lucrările comisiei sau îşi pot exprima punctul de vedere printr-o procedură electronică. 5.4. Dacă din motive de forţă majoră sau de altă natură se produce descompletarea comisiei de concurs, ceilalţi membri ai săi sunt împuterniciţi să desfăşoare concursul dacă numărul celor care îşi pot exercita votul este de cel puţin 5; deciziile se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor exprimate. 5.5. Secretariatul comisiei de concurs este asigurat de unul dintre reprezentanţii ARACIS, care răspunde de desfăşurarea activităţilor comisiei, de respectarea calendarului stabilit de comisie, de documentele comisiei şi de întocmirea procesului-verbal în care sunt consemnate rezultatele concursului, semnat de preşedinte şi de membrii comisiei. 5.6. Dosarele candidaţilor validaţi sunt puse la dispoziţia membrilor comisiei de concurs în format electronic, imediat după validarea listei candidaţilor. 5.7. Cheltuielile aferente participării la lucrările comisiei de concurs a reprezentanţilor angajatorilor şi reprezentanţilor comunităţii academice din Spaţiul European al Învăţământului Superior sunt acoperite de către ARACIS. 6. Desfăşurarea concursului 6.1. Concursul constă în două probe: analiza şi aprecierea conţinutului dosarelor de concurs ale candidaţilor şi interviu care se va desfăşura în limba engleză. 6.2. Criteriile de selecţie a candidaţilor sunt următoarele: experienţă dovedită în activitatea desfăşurată în domeniul asigurării calităţii în învăţământul superior;

calitatea de evaluator ARACIS care a participat la un număr semnificativ de evaluări externe (nu mai mic de 5);

calitatea programului cu propuneri de îmbunătăţire a calităţii academice şi a activităţii ARACIS, în conformitate cu Standardele şi liniile directoare pentru asigurarea calităţii în Spaţiul European al Învăţământului Superior - ESG şi cu prevederile reglementărilor naţionale în acest domeniu;

activitate şi experienţă dovedite în managementul universitar;

participare la cursuri de formare în managementul calităţii academice;

activitate profesională de prestigiu în domeniul pe care doresc să îl reprezinte;

experienţă în coordonarea unor programe naţionale/internaţionale în domeniul educaţiei şi asigurării calităţii academice;

reprezentarea cât mai adecvată în Consiliul ARACIS a domeniilor de studii universitare stabilite prin anexa nr. 1 la hotărârea Guvernului pentru aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar curent şi a domeniului specific ID/IFR;

asigurarea multiculturalităţii şi a reprezentării de gen.6.3. După analiza dosarelor de concurs şi a susţinerii interviului, fiecare membru al comisiei de concurs îşi exercită votul, candidaţii fiind clasificaţi în ordinea descrescătoare a numărului de voturi primite. 6.4. În caz de egalitate de voturi se iau în considerare, în ordine, următoarele criterii de departajare:

(i) calitatea de membru în Comisia de experţi de specialitate;
(ii) vizibilitatea internaţională în domeniul asigurării calităţii în învăţământul superior, dovedită prin publicaţii în domeniu şi/sau participare la comitete internaţionale;
(iii) experienţă în coordonarea unor programe naţionale/internaţionale în domeniul educaţiei;
(iv) experienţă în domeniul managementului academic;
(v) domeniul de studii, pentru asigurarea reprezentării cât mai complete a acestora în Consiliul ARACIS.

6.5. Lista noilor membri ai Consiliului ARACIS, propusă de comisia de concurs, se anunţă public prin afişarea la sediul ARACIS din municipiul Bucureşti, bd. Schitu Măgureanu nr. 1, sectorul 5, şi se afişează pe site-ul agenţiei www.aracis.ro la data finalizării concursului. 6.6. Candidaţii selectaţi pentru a deveni membri ai Consiliului ARACIS au obligaţia de a depune şi de a înregistra la ARACIS, în termen de 3 zile lucrătoare de la data afişării listei menţionate la pct. 6.5, declaraţia prin care acceptă ocuparea postului, cu obligaţia de a respecta prevederile referitoare la legislaţia care reglementează raporturile de muncă şi incompatibilităţile. 6.7. Posturile vacantate, în cazul în care candidaţii selectaţi ca membri ai Consiliului ARACIS nu depun declaraţia menţionată la pct. 6.6, se ocupă de alţi candidaţi, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi şi conform criteriilor de departajare. 6.8. Lista completată a membrilor Consiliului ARACIS se comunică în scris Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice în termen de 3 zile lucrătoare de la data încheierii procedurii de selecţie consemnate în procesul-verbal, finalizată inclusiv conform prevederilor pct. 6.5 şi 6.6, după caz. 7. Dispoziţii finale Prezenta procedură a fost aprobată de Biroul executiv al ARACIS şi se trimite la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5751/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5751 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5751/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu