ORDIN Nr. 550
din 5 septembrie 2008
pentru aprobarea Normelor de
aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003, cu modificarile
si completarile ulterioare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 653 din 16 septembrie 2008
Având în vedere:
- Hotărârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
- Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, cu modificările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 13/2004 privind aprobarea
Statutului Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
ministrul afacerilor externe şi ministrul pentru întreprinderi mici şi
mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emit
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele de aplicare a prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a
membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se aplică de Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, Ministerul Afacerilor Externe,
Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale,
casele teritoriale şi locale de pensii, precum şi de către persoanele juridice
şi fizice cărora le revin drepturi şi obligaţii care decurg din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr.
36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin
abrogă Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse, al
ministrului afacerilor externe şi al ministrului pentru întreprinderi mici şi
mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale nr. 853/2.157/993/2007 pentru
aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 757 din 7 noiembrie 2007.
Art. 4. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrulmuncii, familiei şi egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
Ministrul afacerilor externe,
Lazăr Comănescu
Ministrul pentru întreprinderi
mici şi mijlocii, comerţ,
turism şi profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
ANEXA
NORME
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările si completările ulterioare
CAPITOLUL I
Condiţii generale
Art. 1. - (1) Conform Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă
de urgenţă, pensia de serviciu are regimul unei pensii de limită de vârstă
şi se acordă, la cerere, categoriilor de personal prevăzute la art. 3, cu respectarea prevederilor
ordonanţei de urgenţă, în situaţia în care solicitanţii îndeplinesc simultan
următoarele condiţii:
a) au vârsta de 60 de ani şi stagiul complet de
cotizare de 30 de ani;
b) au o vechime în muncă în structurile
administraţiei centrale a Ministerului Afacerilor Externe, în misiunile
diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale României din
străinătate şi/sau în structurile activităţii de comerţ exterior şi cooperare
economică internaţională de cel puţin 18 ani, dintre care pentru categoriile de
personal prevăzute la art. 3
lit. b) şi c) este necesară şi îndeplinirea condiţiei minime de misiune
permanentă sau temporară în străinătate pe funcţii diplomatice sau consulare.
(2) La împlinirea vârstei de 60 de ani şi a unui stagiu complet de cotizare de 30 de ani beneficiază de
pensie de serviciu:
a) persoanele care au îndeplinit timp de minimum 10
ani funcţii de demnitate publică în Ministerul Afacerilor Externe, în
coordonarea direcţiilor generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, în
fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, potrivit art. 101 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă;
b) persoanele care au exercitat unul sau două mandate de ambasador al României în străinătate, pe o
perioadă totală de minimum 8 ani, potrivit art. 101 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă;
c) personalul diplomatic şi consular şi persoanele
care realizează o vechime de minimum 10 ani prin cumularea vechimii în funcţii
de demnitate publică, îndeplinite în instituţiile menţionate la lit. a), cu
mandatul sau mandatele de ambasador în străinătate, potrivit art. 101 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă.
Art. 2. - In perioada 1 iulie 2007-31 decembrie 2008, pentru femei se eşalonează condiţiile de vârstă, stagiu,
precum şi de vechime în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţă,
conform anexelor nr. 1-3 la ordonanţa de urgenţă.
Art. 3. - In sensul ordonanţei de urgenţă, beneficiază
de pensie de serviciu următoarele categorii de personal:
a) personalul diplomatic şi consular reprezentând
actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul
diplomatic încadrat la cabinetele demnitarilor din administraţia centrală a
acestui minister. Gradele şi funcţiile acestui personal sunt cele precizate în
Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, şi anume: ambasador,
ministru plenipotenţiar, ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat,
consul general, consul, viceconsul şi agent consular;
b) personalul de specialitate cu studii superioare -
funcţionari publici şi personal contractual, actualii sau foştii angajaţi ai
Ministerului Afacerilor Externe, trimişi în misiune permanentă la
reprezentanţele diplomatice ale României din străinătate, notificaţi în ţările
respective pe una dintre funcţiile diplomatice menţionate la lit. a), pe o
perioadă cumulată de cel puţin 4 ani;
c) personalul direcţiilor generale, direcţiilor şi
compartimentelor cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională şi al cabinetului demnitarului din subordinea ministrului
delegat sau a secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, trimis cel
puţin 4 ani în misiune permanentă la ambasadele, consulatele şi alte
reprezentanţe ale României din străinătate, cu grade diplomatice sau consulare.
De la condiţia de cel puţin 4 ani în misiune permanentă la ambasadele,
consulatele şi alte reprezentanţe ale României din străinătate sunt exceptate
persoanele care realizează o vechime de cel puţin 4 ani pe funcţii diplomatice
în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, precum şi
persoanele care au fost trimise în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni
cu caracter temporar, pe parcursul desfăşurării activităţii de comerţ exterior
şi cooperare economică internaţională, în perioade cumulate de cel puţin 4 ani.
Gradele, funcţiile diplomatice şi funcţiile publice de execuţie ale
personalului din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt: ministru consilier, consilier
diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consilier (expert) clasa I, gradul profesional superior, consilier (expert) clasa I, gradul
profesional principal, consilier (expert) clasa I, gradul
profesional asistent. Gradele şi funcţiile personalului din fostele ministere
şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională sunt:
ministru consilier, consilier economic, secretar economic, economist principal,
inginer principal, economist, inginer, consilier juridic, inspector general, consilier IA, consilier I, consilier II,
consilier A/I/1, consilier A/I/2, consilier A/I/3, precum şi inginer principal I, II, III,
economist principal I, II, III, inginer şi economist
din unităţile cu specific de comerţ exterior.
CAPITOLUL II
Vechimea în structurile reglementate de ordonanţa de
urgenţă
Art. 4. - Constituie vechime în
muncă în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfăşurată de
membrii personalului diplomatic şi consular începând cu data dobândirii
calităţii respective până la data pensionării sau transferării din Ministerul
Afacerilor Externe, la care se adaugă perioadele menţionate la art. 1 alin. (3)
lit. a)-g) din ordonanţa de urgenţă, precum şi:
a) perioadele lucrate de angajaţii cu studii
superioare ai Ministerului Afacerilor Externe de la data încadrării lor ca
referenţi ajutori, referenţi, interpreţi relaţii, referenţi ajutori relaţii şi
referenţi relaţii, consilieri relaţii etc. până la data dobândirii calităţii de
membru al personalului diplomatic şi consular, conform art. 1 alin. (3) lit. h)
din ordonanţa de urgenţă;
b) perioadele în care membrii
personalului diplomatic şi consular au fost detaşaţi la alte autorităţi ori
instituţii din România sau în străinătate, conform art. 63 din Legea nr.
269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic şi consular al României, cu
modificările ulterioare;
c) perioadele lucrate de membrii personalului
diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane prevăzute la art. 1
alin. (1) din ordonanţa de urgenţă pe bază de contracte individuale de muncă în
Institutul Diplomatic Român, Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii
Internaţionale, Agenţia Naţională de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia
Fulbright şi Asociaţia Internaţională de Studii Sud-Est Europene, care se află
în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform
Hotărârii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare,
precum şi în Clubul Diplomatic, care funcţionează sub patronajul Ministerului
Afacerilor Externe, având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.059/1996 privind trecerea unui teren, situat în municipiul Bucureşti, în
administrarea Ministerului Afacerilor Externe, cu completările ulterioare,
pentru desfăşurarea activităţii specifice Clubului Diplomatic, precum şi ale
art. 1 alin. (6) din Statutul Clubului Diplomatic.
Art. 5. - Constituie de asemenea vechime în muncă în
structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfăşurată de
personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi
personal contractual - de la data angajării sau de la data dobândirii studiilor
superioare şi până la data pensionării sau transferării din Ministerul
Afacerilor Externe, la care se adaugă perioadele prevăzute la art. 1 alin. (3)
lit. d1) din
ordonanţa de urgenţă şi la art. 4 lit. c) din prezentele norme. Pentru acest
personal, la stabilirea vechimii în specialitate se va lua în calcul şi jumătate
din activitatea desfăşurată în structurile Ministerului Afacerilor Externe în
funcţii cu studii medii, postliceale sau superioare de scurtă durată, potrivit
art. 14 lit. b) din Metodologia-cadru pentru gestionarea resurselor umane în
administraţia publică centrală, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.
510/1998, coroborată cu Ordinul ministrului afacerilor externe pentru aprobarea
Metodologiei privind angajarea în Ministerul Afacerilor Externe şi promovarea
în grade şi trepte profesionale a personalului contractual şi a celui încadrat
în funcţii de execuţie specifice în administraţia centrală şi serviciul exterior din Ministerul Afacerilor Externe.
Art. 6. -In situaţia întreruperii activităţii din
diverse motive, perioadele lucrate în structurile administraţiei centrale a
Ministerului Afacerilor Externe, în misiunile diplomatice, oficiile consulare
şi institutele culturale ale României din străinătate, precum şi în
subunităţile prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. d1) din ordonanţa de urgenţă şi la art. 4 lit. c) din prezentele
norme se însumează.
Art. 7. - Se consideră vechime în muncă în activitatea
de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională perioadele lucrate în
direcţiile generale, direcţiile şi compartimentele cu specific de comerţ exterior
şi cooperare economică internaţională din Ministerul pentru Intreprinderi Mici
şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, din administraţiile centrale
ale fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare
economică internaţională, precum şi în unităţi cu specific de comerţ exterior
şi cooperare economică internaţională, menţionate la art. 1 alin. (3) lit. e)
din ordonanţa de urgenţă, până la data pensionării sau transferării, la care se
adaugă perioadele prevăzute la art. 1 alin. (3) lit. a)-d) şi g) din ordonanţa
de urgenţă.
Art. 8. - In situaţia întreruperii activităţii de
comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din diverse motive,
perioadele lucrate în acest domeniu se însumează.
CAPITOLUL III
Stabilirea pensiei de serviciu
Art. 9. - (1) Pensia de
serviciu se stabileşte în conformitate cu art. 2 alin. (1) din ordonanţa de
urgenţă, în cuantum de 80% din venitul lunar brut realizat în administraţia
centrală, cu o lună înainte de împlinirea vârstei de pensionare, de persoana
care îndeplineşte condiţiile de acordare a pensiei de serviciu. Venitul lunar
brut realizat se compune din salariul de bază şi sporurile cu caracter
permanent sau nepermanent avute de persoana care îndeplineşte condiţiile de
acordare a pensiei de serviciu cu o lună înainte de împlinirea vârstei de
pensionare. In venitul lunar brut nu se includ sumele primite cu titlu de
prime, premii, decontări, restituiri de drepturi aferente altei perioade,
indemnizaţia de reprezentare, sumele reprezentând ore suplimentare,
indemnizaţia pentru întreţinerea locuinţei şi nici indemnizaţia egală cu cele 5
salarii de bază nete prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 269/2003, cu
modificările ulterioare, ori alte drepturi fără caracter salarial. Baza de
calcul a pensiei de serviciu în cazul personalului care la data pensionării se
află în misiune permanentă în străinătate este venitul lunar brut realizat în
administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe cu o lună înainte de
trimiterea la post, actualizat la nivelul venitului lunar brut realizat,
reprezentând salariul de bază şi sporurile acordate potrivit legii, de
personalul cu acelaşi grad şi/sau funcţie aflat în activitate în administraţia
centrală a aceluiaşi minister, la data pensionării personalului respectiv.
(2) In cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile
de acordare a pensiei de serviciu şi care s-au pensionat sau se vor pensiona
din alte instituţii decât cele menţionate la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin.
(1) din ordonanţa de urgenţă, baza de calcul a pensiei de serviciu este egală
cu venitul lunar brut al funcţiei avute la data pensionării sau transferării,
actualizat la nivelul corespunzător venitului unei persoane în activitate cu
aceleaşi grade sau funcţii.
(3) In cazul persoanelor care s-au pensionat sau se
vor pensiona din alte instituţii decât cele menţionate la art. 1 alin. (1) şi
art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi care au fost numite prin decrete
prezidenţiale ambasadori ai României în alte state sau pe lângă organizaţii
internaţionale, baza de calcul a pensiei de serviciu este egală cu salariul de
bază şi sporurile acordate potrivit legii, actualizat la nivelul corespunzător
al unui membru în activitate al personalului diplomatic şi consular
corespunzător gradului sau funcţiei de ambasador din administraţia centrală a
Ministerului Afacerilor Externe.
(4) Cuantumul pensiei de serviciu se majorează cu:
a) 1% din venitul lunar brut realizat pentru fiecare
an în plus peste limitele de vechime în muncă prevăzute la art. 1 lit. b), art.
4 alin. (1) lit. b) şi la art. 102 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă;
b) cu 0,084% din venitul lunar brut realizat pentru fiecare lună în care personalul pensionat din
funcţii de execuţie a exercitat funcţia de şef serviciu şi/sau şef birou;
c) cu 0,125% din venitul lunar brut realizat pentru
fiecare lună în care personalul pensionat din funcţii de execuţie a exercitat funcţia de director general,
director general adjunct, director şi/sau director adjunct;
d) cu 0,167% din venitul lunar brut realizat pentru
fiecare lună în care personalul pensionat din funcţii de execuţie a exercitat
funcţia de secretar general şi/sau secretar general adjunct;
e) cu 0,3% pentru fiecare an de contribuţie la pensia
suplimentară achitată în valută, respectiv 0,025% pentru fiecare lună de
contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută, din venitul lunar brut
realizat de personalul cu acelaşi grad şi/sau funcţie aflat în activitate în
administraţia centrală a celor două ministere.
(5) Cuantumul pensiei rezultat în urma aplicării
majorărilor prevăzute la alin. (4) nu poate depăşi 100% din venitul lunar brut
realizat.
(6) Pentru persoanele care, la
data deschiderii dreptului la pensia de serviciu, au depăşit vârsta de
pensionare prevăzută de ordonanţa de urgenţă, baza de calcul pentru pensia de
serviciu o reprezintă venitul brut realizat cu o lună înainte de pensionare.
CAPITOLUL IV
Pensia de urmaş
Art. 10. - (1) Cuantumul
pensiei de urmaş calculată din pensia de serviciu se stabileşte, în funcţie de
numărul urmaşilor îndreptăţiţi, prin aplicarea procentelor prevăzute la art. 77
alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte
drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
asupra cuantumului pensiei de serviciu aflate în plată sau cuvenite
susţinătorului decedat.
(2) Partea din pensia de urmaş calculată din pensia de
serviciu, care depăşeşte nivelul pensiei de urmaş din sistemul public de
pensii, se suportă din bugetul de stat.
(3) Până la vârsta de 60 de ani soţul supravieţuitor
beneficiază de pensie de urmaş în condiţiile prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
(4) Urmaşul poate opta între pensia de urmaş din
sistemul public de pensii şi pensia de urmaş calculată din pensia de serviciu
aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul susţinătorul decedat.
Art. 11. - (1) Soţul supravieţuitor care are dreptul la
o pensie proprie şi îndeplineşte condiţiile prevăzute de ordonanţa de urgenţă
pentru obţinerea pensiei de urmaş poate opta pentru cea mai avantajoasă pensie.
(2) Drepturile de pensie, ca urmare a opţiunii de
trecere de la pensia proprie la pensia de urmaş, calculată din pensia de
serviciu, se cuvin şi se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii.
CAPITOLUL V
Pensia suplimentară
Art. 12. - (1) In conformitate
cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 751/2004
privind criteriile şi procentele de majorare a pensiei
de serviciu a membrilor personalului diplomatic şi consular pentru
contribuţiile la pensia suplimentară achitate în valută, în situaţiile în care
contribuţiile la pensia suplimentară au fost achitate în valută, pensiile de
serviciu reglementate de ordonanţa de urgenţă se majorează cu 0,3% din venitul
lunar brut realizat, calculat potrivit art. 2 din ordonanţa de urgenţă,
respectiv cu 0,025% pentru fiecare lună de contribuţie în valută, fără ca
pensia de serviciu să depăşească 100% din acest venit.
(2) Majorarea prevăzută la art. 1 alin. (2) din
Hotărârea Guvernului nr. 751/2004 se acordă şi membrilor personalului
diplomatic şi consular care nu îndeplinesc condiţiile de acordare a pensiei de
serviciu, dar care beneficiază de pensie din sistemul public.
(3) In vederea acordării acestei majorări, se va depune
la casa teritorială care are în evidenţă dosarul de pensie din sistemul public
adeverinţa prevăzută la anexa nr. 13 sau 14, după caz, eliberată de
compartimentele de specialitate din Ministerul Afacerilor Externe şi, respectiv, din Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. (4) Baza
de calcul utilizată în vederea aplicării majorării prevăzute la art. 1 alin.
(2) din Hotărârea Guvernului nr. 751/2004, în situaţia persoanelor care nu au
beneficiat de prevederile actului normativ sus-menţionat, este constituită de
venitul brut realizat de personalul cu acelaşi grad şi/sau funcţie aflat în
activitate în administraţia centrală a celor două ministere, la data eliberării
adeverinţelor-tip.
CAPITOLUL VI
Stabilirea pensiei de serviciu pentru persoanele care la data intrării în vigoare a
ordonanţei de urgenţă beneficiază
de pensie din sistemul public
Art. 13. - (1) In cazul persoanelor
prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, care
îndeplinesc condiţiile de la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din aceeaşi
ordonanţă de urgenţă, actualizarea pensiilor de limită de vârstă din sistemul
public se face la cerere, însoţită de adeverinţa al cărei model este cuprins în
anexa nr. 2, respectiv în anexa nr. 4.
(2) In sensul art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa
de urgenţă, actualizarea reprezintă o înscriere nouă la pensia de serviciu.
(3) Drepturile de pensie de
serviciu se cuvin începând cu data de 13 iulie 2008, data intrării în vigoare a
Legii nr. 135/2008 de aprobare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, şi se
plătesc cu respectarea termenului general de prescripţie.
(4) Pentru persoanele care beneficiază de o categorie
de pensie din sistemul public, alta decât cea de limită de vârstă, pensia de
serviciu se suportă integral din bugetul de stat. In acest caz, pensia din
sistemul public se suspendă.
Art. 14. - (1) In cazul persoanelor care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţă şi care s-au pensionat
sau se vor pensiona din alte instituţii decât din administraţia centrală a Ministerului
Afacerilor Externe, actualizarea pensiilor de limită de vârstă din sistemul
public de pensii aflate în plată până la data intrării în vigoare a Legii nr.
135/2008 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, se face la cerere.
(2) Venitul lunar brut realizat, pe baza căruia se
calculează pensia de serviciu, se stabileşte în funcţie de gradul şi/sau
funcţia avute la data transferului corespunzătoare limitei maxime de încadrare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de
încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari
publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii,
aflaţi în activitate în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, şi avute de
aceştia la data intrării în vigoare a Legii nr. 135/2008.
Art. 15. - (1) Stabilirea pensiilor persoanelor
prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă se face prin echivalarea
funcţiilor avute la data pensionării din fostele ministere şi departamente de
comerţ exterior şi cooperare economică internaţională cu funcţiile persoanelor
aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi
cooperare economică internaţională din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi
Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, luându-se în considerare
salariile de bază ale acestora la limita maximă de încadrare valabile la data
de 13 iulie 2008.
(2) Responsabilitatea privind legalitatea şi
corectitudinea pentru această echivalare revine în exclusivitate ministerului
respectiv.
Art. 16. - Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele
ministere şi departamente de comerţ exterior se aplică prevederile Ordinului ministrului
economiei şi comerţului pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionării
cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale
cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională aflate în
coordonarea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
CAPITOLUL VII
Actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş calculată din
pensia de serviciu
Art. 17. -Actualizarea pensiilor de serviciu, în
înţelesul prevederilor art. 7 din ordonanţa de urgenţă, se aplică doar
pensiilor de serviciu deja stabilite şi intervine odată cu majorarea salariilor
de bază ale personalului în activitate în administraţia centrală a Ministerului
Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale
de comerţ exterior din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. La fiecare actualizare casele teritoriale
de pensii vor emite o nouă decizie pe baza datelor transmise de aceste
instituţii.
Art. 18. - (1) Actualizarea presupune modificarea bazei
de calcul avute în vedere la stabilirea iniţială a pensiei de serviciu,
metodologia de calcul rămânând cea prevăzută de actul normativ în vigoare la
data acordării, actualizării sau recalculării, după caz, a acestei categorii de
pensii.
(2) In urma acestei operaţiuni cuantumul pensiei de
serviciu nu poate depăşi 100% din baza de calcul utilizată la actualizare.
(3) Actualizarea se face potrivit gradului şi/sau
funcţiei avute la data pensionării, în conformitate cu evoluţia salariilor de
bază majorate, corespunzătoare limitei maxime de încadrare a membrilor
personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau consulare
şi a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi
personal contractual - din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor
Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile generale cu
atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din cadrul
Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale.
Art. 19. - Pentru respectarea principiilor egalităţii
de tratament şi de şanse, precum şi pentru evitarea apariţiei unor discriminări
între personalul pensionabil şi cel deja pensionat, care desfăşoară sau a
desfăşurat activitate asemănătoare, ministrul de resort va emite un ordin
pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionării cu gradele şi funcţiile
noi din grila de salarizare ale persoanelor aflate în activitate, în aşa fel
încât persoanele care au desfăşurat sau desfăşoară aceeaşi muncă să primească pensie
egală.
Art. 20. -In aplicarea prevederilor art. 7 şi art. 8
alin. (4) din ordonanţa de urgenţă, referitoare la actualizarea pensiei de
serviciu şi a pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu, se stabileşte
următoarea procedură:
a) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor
informa în scris Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale
ori de câte ori va avea loc o majorare a salariilor de bază ale personalului
aflat în activitate;
b) Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale va transmite celor două instituţii listele cu titularii
pensiilor de serviciu şi ai pensiilor de urmaş din pensia de serviciu, aflaţi
în plată;
c) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor
completa adeverinţe individuale, conform anexelor nr. 5 şi 6, cu datele
necesare actualizării pensiilor de serviciu şi le vor transmite caselor
teritoriale de pensii, în vederea punerii în aplicare.
CAPITOLUL VIII
Recalcularea pensiei de serviciu
Art. 21. - (1) Recalcularea pensiei de serviciu prin adăugarea unor perioade nevalorificate la
calculul iniţial sau realizate după pensionare, care conform ordonanţei de
urgenţă pot fi avute în vedere la calculul pensiei de serviciu, se face în
condiţiile art. 95 şi 169 din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Recalcularea se face, la cerere, în conformitate cu
procedura stabilită la cap. III şi, respectiv, cap. IV
din prezentele norme, avându-se în vedere:
a) venitul lunar brut realizat în luna anterioară
ultimei luni a perioadei care face obiectul recalculării, în cazul persoanelor
care solicită recalcularea în temeiul art. 95 din Legea nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare;
b) salariul de bază actualizat şi sporurile, în
procent, avute la data pensionării, în cazul persoanelor care solicită
recalcularea în temeiul art. 169 din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi
completările ulterioare.
CAPITOLUL IX
Recalcularea pensiei de serviciu în conformitate cu art. II din Legea nr. 135/2008
Art. 22. - (1) Pensiile
de serviciu şi pensiile de urmaş calculate din pensiile de serviciu, stabilite
în baza legislaţiei în vigoare anterior datei de 13 iulie 2008, se recalculează
la cerere, în funcţie de modificările si completările aduse la art. 1 alin.
(1),'(2) şi (3), art. 2, art. 4 alin. (1), art. 5, art.
8 alin. (4), art. 102, art. 111 alin. (2) şi art. 112 din ordonanţa de urgenţă, pe baza adeverinţei eliberate de
Ministerul Afacerilor Externe sau, după caz, de Ministerul pentru Intreprinderi
Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(2) Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de
serviciu în baza art. II din Legea nr. 135/2008 se
cuvin şi se plătesc de la data de 13 iulie 2008, data intrării în vigoare a
acesteia, cu respectarea termenului general de prescripţie.
CAPITOLUL X
Constituirea dosarului
Art. 23. - In conformitate cu prevederile ordonanţei de
urgenţă, în vederea stabilirii pensiei de serviciu, dosarul de pensie va
cuprinde:
a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) adeverinţa necesară stabilirii pensiei de
serviciu, prevăzută în anexa nr. 1 sau 3, întocmită de Ministerul Afacerilor
Externe, respectiv de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, care va cuprinde vechimea în structurile
Ministerului Afacerilor Externe sau, după caz, vechimea în activitatea de
comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, vechimea utilizată
pentru majorarea pensiei de serviciu conform art. 5 şi 112 din ordonanţa de urgenţă, perioada
de contribuţie la pensia suplimentară, precum şi venitul lunar brut realizat,
la data acordării, recalculării sau actualizării dreptului la pensie de
serviciu.
Art. 24. - In cazul persoanelor
prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, dosarul va
cuprinde cererea însoţită de adeverinţa al cărei model este prevăzut în anexa
nr. 2, respectiv în anexa nr. 4, întocmită de Ministerul Afacerilor Externe
sau, după caz, de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale, şi o copie de pe decizia/talonul de pensie.
CAPITOLUL XI
Dispoziţii finale
Art. 25. - (1) Stabilirea,
actualizarea, recalcularea şi plata pensiilor de serviciu şi a pensiilor de
urmaş calculate din pensiile de serviciu se efectuează de către casele
teritoriale de pensii. Cererea de înscriere la pensie, de
actualizare sau de recalculare,
însoţită de documentaţia de pensionare şi adeverinţa corespunzătoare, prevăzută
în anexele nr. 1-12, se depune la casa teritorială de pensii în raza căreia îşi
are domiciliul persoana îndreptăţită, care calculează atât pensia din sistemul
public, cât şi pensia de serviciu stabilită potrivit prevederilor ordonanţei de
urgenţă.
(2) Casa teritorială de pensii va emite o singură
decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor două
categorii de pensii, atât pensia din sistemul public, cât şi pensia de
serviciu, precum şi diferenţa dintre cele două pensii, care urmează a fi
suportată de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţă.
Această diferenţă urmează a fi evidenţiată distinct şi în fişa pentru evidenţa
drepturilor băneşti ale pensionarului.
(3) Pensia care se achită titularului este pensia cea
mai avantajoasă.
Art. 26. - Ministerul Afacerilor Externe eliberează
adeverinţe pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona
din administraţia centrală a acestui minister şi persoanele care s-au
transferat ori se vor transfera din această instituţie şi s-au pensionat sau se
vor pensiona din cadrul altor instituţii, cu excepţia celor din Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale,
fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostele unităţi cu
specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională;
b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la
art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi care au îndeplinit funcţia de
ambasador în străinătate;
c) persoanele care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la art. 101 din ordonanţa de urgenţă. Adeverinţa pentru aceste persoane se
întocmeşte conform anexei nr. 7;
d) urmaşii persoanelor decedate care la data decesului
îndeplineau condiţiile de acordare a pensiei de serviciu;
e) membrii corpului diplomatic şi consular care nu
îndeplinesc condiţiile de obţinere a pensiei de serviciu, pentru perioadele în
care aceştia au activat la reprezentanţele diplomatice ale României în
străinătate şi au achitat contribuţia pentru pensia suplimentară în valută, în
vederea majorării pensiei pentru limită de vârstă în conformitate cu Hotărârea
Guvernului nr. 751/2004.
Art. 27. - Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează adeverinţe pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona
din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională şi de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului
delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din cadrul Ministerului pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, precum şi
de la Centrul Român de Comerţ Exterior;
b) persoanele care s-au pensionat din fostele
ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ
exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de
Economie Mondială şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare Economică şi
Tehnico-Ştiinţifică Internaţională;
c) persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate mai sus la instituţii şi
întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi care s-au pensionat ori
se vor pensiona din cadrul acestora;
d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de
Comerţ Exterior şi Promovare Economică, în perioada în care acest departament
făcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.
In acest scop persoanele îndreptăţite la pensia de
serviciu vor prezenta la Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale carnetul de muncă (copie şi original),
copie de pe decizia de pensionare (după caz) şi adeverinţă eliberată de
unităţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională,
din care să rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi
cooperare economică
internaţională, calculată până la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel
puţin 4 ani realizată în misiune permanentă în străinătate, cu grade
diplomatice şi consulare;
e) persoanele care nu îndeplinesc
condiţiile de obţinere a pensiei de serviciu, pentru perioadele în care acestea
au activat la reprezentanţele diplomatice ale României în străinătate şi au
achitat contribuţia pentru pensia suplimentară în valută, în vederea majorării
pensiei pentru limită de vârstă în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 751/2004.
Art. 28. - (1) Ministerul Afacerilor Externe şi
Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale eliberează adeverinţele pe baza înscrisurilor din carnetele de muncă,
a documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de
următoarele instituţii:
a) Administraţia Prezidenţială, Parlamentul României,
Guvernul României şi unele ministere, pentru persoanele care au lucrat în
aceste instituţii ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme
de politică externă, relaţii internaţionale politice, economice, juridice,
tehnico-ştiinţifice, consiliere diplomatică, precum şi de protocol, care vor
menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, funcţiile avute şi specificul
activităţii desfăşurate;
b) Administraţia Prezidenţială, Parlamentul României
şi Guvernul României, ministere şi alte instituţii de stat, pentru persoanele
care au îndeplinit funcţii de demnitate publică, care vor menţiona în adeverinţe
durata mandatelor, funcţiile avute, precum şi numărul decretului sau al
deciziei de numire.
In situaţia Administraţiei Prezidenţiale, Parlamentului
României şi Guvernului României se au în vedere şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.
Prin Guvernul României, în
sensul ordonanţei de urgenţă, se înţelege aparatul de lucru al Guvernului şi
cancelariile miniştrilor - membri ai Guvernului;
c) ambasadele, oficiile consulare, misiunile
permanente şi celelalte reprezentanţe ale României din străinătate, pentru
personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi
personal contractual - trimis la post până la data adoptării prezentelor norme
şi care a fost notificat la autorităţile locale pe funcţii diplomatice,
menţionând în adeverinţă perioada şi gradul diplomatic în care s-a făcut
acreditarea. Dovada acreditării în funcţii diplomatice se poate face şi prin
prezentarea de către persoanele în cauză a fotocopiilor legitimaţiilor de
serviciu, eliberate de autorităţile din ţările respective, sau a oricărui alt
înscris din care să rezulte notificarea în funcţie diplomatică;
d) instituţiile prevăzute de Legea nr. 303/2004 privind
statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistratură, care
vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;
e) Centrul Român de Comerţ Exterior, Centrul Român
pentru Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondială, fostul
Institut Român pentru Relaţii Culturale cu Străinătatea, fostele întreprinderi
de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru
persoanele care au lucrat în aceste unităţi, care vor menţiona în adeverinţe
perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute în misiunile
permanente în străinătate şi specificul activităţii desfăşurate.
(2) Vechimea în muncă realizată în instituţiile
menţionate la alin. (1) lit. a), b), d) şi e), în funcţii de demnitate publică
sau în funcţii publice, se însumează cu vechimea din celelalte instituţii
prevăzute în ordonanţa de urgenţă, indiferent de ordinea cronologică în care
s-au realizat.
(3) Pentru personalul de specialitate cu studii
superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post după
adoptarea prezentelor norme, nu se vor mai solicita adeverinţele menţionate mai
sus. In vederea eliminării lor, în ordinul ministrului prin care se aprobă
trimiterea la post a personalului respectiv se va preciza şi funcţia
diplomatică în care va fi notificat la oficialităţile din ţara în care este
trimis, urmând ca pe această
bază să se facă precizarea respectivă şi în carnetul de muncă al salariatului.
Art. 29. - Pentru persoanele care au lucrat atât în
diplomaţie, cât şi în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează,
după caz, adeverinţe în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activităţii
desfăşurate de aceste persoane.
Art. 30. - Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor
clarifica situaţiile în care din evidenţele unităţilor cu specific de comerţ exterior
sau ale ambasadelor nu rezultă gradul diplomatic sau consular avut de unele
persoane în timpul misiunilor permanente în străinătate.
Art. 31. -Adeverinţele necesare stabilirii şi
actualizării pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, după caz, de
Ministerul Afacerilor Externe sau de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10.
Art. 32. - (1) Răspunderea asupra corectitudinii şi
legalităţii stabilirii venitului lunar brut realizat şi a vechimii în
diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare
economică internaţională, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevăzute
de ordonanţa de urgenţă revine în exclusivitate instituţiei care eliberează
adeverinţa.
(2) Răspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea
datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelor conform
anexelor nr. 1-14 revine în exclusivitate instituţiilor emitente.
Art. 33. - (1) La deschiderea
dreptului de pensie de serviciu pentru persoanele transferate din magistratură
se cumulează vechimea în diplomaţie, vechimea în activitatea de comerţ exterior
şi vechimea în magistratură, iar drepturile de pensie de serviciu se acordă
numai dacă vechimea în diplomaţie sau vechimea în activitatea de comerţ
exterior şi cooperare economică internaţională este de cel puţin 9 ani.
(2) In cadrul vechimii de cel puţin 9 ani în
activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională,
persoanele în cauză trebuie să îndeplinească condiţiile de vechime în misiuni
permanente în străinătate, prevăzute de art. (4) alin. (1) lit. b) din
ordonanţa de urgenţă.
(3) Intregirea prevăzută la art. 41 din ordonanţă de urgenţă se face o
singură dată, după însumarea acestor vechimi, şi se aplică numai în situaţia
vechimilor care depăşesc necesarul prevăzut de ordonanţa de urgenţă pentru
deschiderea dreptului.
(4) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică
persoanelor ale căror drepturi de pensie de serviciu se
stabilesc potrivit art. 101 din ordonanţa
de urgenţă.
Art. 34. - (1) Pentru înscrierile noi la pensie de
serviciu sau pensie de urmaş stabilită din pensia de serviciu, drepturile se
cuvin şi se plătesc în conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Potrivit prevederilor art. 91 din ordonanţa de urgenţă, pensia de serviciu stabilită pentru
persoanele care nu îndeplinesc condiţiile de pensie pentru limită de vârstă
prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii se suportă de la
bugetul de stat, până la data stabilirii acesteia.
Art. 35. - Perioada în care persoanele prevăzute la
art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă au beneficiat de
pensie de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea
de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.
Art. 36. - Perioadele lucrate în diplomaţie sau în
activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională pe bază de
convenţii civile de colaborare şi contracte de prestări de servicii nu se
valorifică la calcularea pensiei de serviciu.
Art. 37. -Adaosul la vechimea în muncă acordat în baza
Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi să
lucreze în ţări cu climă greu de suportat, cu modificările ulterioare, constituie stagiu de cotizare
în sistemul public de pensii, dar nu se valorifică la stabilirea pensiei de
serviciu.
Art. 38. - Perioadele necontributive, denumite perioade
asimilate, în care personalul pensionabil a urmat
cursurile de zi ale învăţământului universitar, precum şi perioadele în care
personalul respectiv a satisfăcut serviciul militar constituie vechime în sistemul public de pensii, dar
nu se valorifică la stabilirea pensiei de serviciu.
Art. 39. - Anexele nr. 1-14
fac parte integrantă din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea..........................................................
Judeţul/Sectorul
...............................................
Telefon...............................................................
Direcţia generală resurse umane nr.
........./..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
nr...../.........
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor
Externe, conform art.
2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de
pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna....................................................,
domiciliat/domiciliată în.............................,
str....................nr....., bl......, sc......,
ap. ..., sectorul.....Judeţul...................., act de
identitate.......seria.......nr......................,
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| , îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de
serviciu.
Locul de muncă la data pensionării
.............................................................................................................................................................................
Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data
pensionării
....................................................................................................................................
Numit ambasador prin Decretul nr................
Funcţia la data pensionării.............................
Vechimea totală utilizată la deschiderea
dreptului de pensie (ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută la art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau
director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia
suplimentară achitată în valută (ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
...................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
....................................................
Subsemnatul/subsemnata, ....................................................., sunt de acord cu înregistrările din
prezenta adeverinţă, care
corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
...................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria........nr....................
Eliberat/ă la data de ...................
de ..............................................
ANEXA Nr. 2 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul
..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr.
........./..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare nr...../.........
ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi
personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de
pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...................................................., domiciliat/domiciliată
în............................., str....................nr....., bl......, sc......, ap. ...,
sectorul.....Judeţul...................., act de identitate.......seria.......nr......................, CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pensionar cu Decizia nr........din data de........., îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării
.............................................................................................................................................................................
Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data
pensionării
....................................................................................................................................
Numit ambasador prin Decretul nr................
Funcţia la data pensionării.............................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută la art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general
adjunct, director şi/sau director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
....................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
.....................................................
Subsemnatul/subsemnata,...........................................................,
sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
...................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria........nr....................
Eliberat/ă la data de ...................
de ..............................................
ANEXA Nr. 3 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul ..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr. ......../..........
Direcţia generală economică
nr............../............
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi
personal contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna..............................................,
domiciliat/domiciliată în................................., str.........................nr.....,
bl......, sc......, ap. ..., sectorul.....Judeţul............, act de
identitate...............seria..........nr............,
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării
..........................................................................................................................................
Funcţia la data pensionării
..........................................................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade
diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută la art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau
director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
...................................................
Direcţia generală economică
Director general,
...................................................
Subsemnatul/subsemnata,................., sunt de acord
cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai
avantajoasă.
Semnătura
..................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria........nr....................
Eliberat/ă la data de ...................
de ..............................................
ANEXA Nr. 4 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul ..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr. ......../..........
Direcţia generală economică
nr............../...........
ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de
specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi
Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna..............................................,
domiciliat/domiciliată în................................., str.........................nr.....,
bl......, sc......, ap. ..., sectorul.....Judeţul............, act de
identitate...............seria..........nr............,
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pensionar cu Decizia
nr........din data de............, îndeplineşte condiţiile prevăzute de
Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei
de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării .............................................................................................................................................................................
Funcţia la data pensionării
........................................................................................................................................................................ .................
Vechimea totală utilizată la deschiderea
dreptului de pensie (ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută la art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau
director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
...................................................
Direcţia generală economică
Director general,
...................................................
Subsemnatul/subsemnata,................., sunt de acord
cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
...................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ..................
de ..............................................
ANEXA Nr. 5 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul
..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr.
........./..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
nr...../.........
ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi
personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna..............................................,
domiciliat/domiciliată în.......................................,
str...........................................nr. ...,
bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul............, judeţul...................,
act de identitate ... seria ... nr. ..., CNP
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pensionar cu Decizia
nr.... din data de ..., îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
actualizarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării
.............................................................................................................................................................................
Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară la data
pensionării
...................................................................................................................................
Numit ambasador prin Decretul nr........................................
Funcţia la data
pensionării....................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
........................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
..........................................................
ANEXA Nr. 6 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul
..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr........./...........
Direcţia generală economică
nr........../................
ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate -funcţionari publici şi
personal contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, conform art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...............................................,
domiciliat/domiciliată în...................................., str.............................nr. ...,
bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul......................., judeţul......................., act de identitate .... seria ... nr. ...,
CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pensionar cu Decizia
nr............din data de...............îndeplineşte condiţiile prevăzute de
Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru actualizarea
pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării .............................................................................................................................................................................
Funcţia la data pensionării
..........................................................................................................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau
director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar
general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Data cu care se actualizează dreptul de pensie
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
....................................................
Direcţia generală economică
Director general,
......................................................
ANEXA Nr. 7 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE
Nr..................................
DIRECŢIA BUGET, FINANŢE, CONTABILITATE SI SALARIZARE
Nr..................................
ADEVERINŢA
pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea
pensiei) pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile art. 101 alin. (.....) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare.
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna................................................,
domiciliat/domiciliată în......................................
str........................, nr....., bl....., sc...,
ap...., sectorul............Judeţul................, act de identitate.........seria........,
nr......................, CNP
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte condiţiile
prevăzute de art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de
serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la nivelul pensiei de serviciu.
Funcţii de demnitate publică îndeplinite şi numărul
decretelor sau deciziilor de
numire:...................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)
|
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat al ambasadorului, la data
de................................, pe baza căruia se
stabileşte/actualizează pensia de serviciu (în lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi
legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director,
....................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
....................................................
Subsemnatul/subsemnata,................., sunt de acord
cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
...................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ..................
de ..............................................
ANEXA Nr. 8 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE
Nr..................................
DIRECŢIA BUGET, FINANŢE, CONTABILITATE
SI SALARIZARE
Nr..................................
ADEVERINŢA
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş
din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna....................................., decedat/decedată la data
de..................., conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată), îndeplinea la
data decesului condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la pensia de
serviciu.
Nr. deciziei de pensionare a defunctului (defunctei)1)............................din............................
Gradul diplomatic sau funcţia publică la data
pensionării sau a decesului...............................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
(ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
(ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau
director adjunct
c) secretar general, secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în
valută(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
1) Se va completa
numai dacă susţinătorul decedat era pensionar.
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
....................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
.....................................................
Subsemnatul/subsemnata,....................................,
în calitate de........................................., sunt de acord cu
înregistrările din prezenta
adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a
soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decât pensia proprie din sistemul
public.
Semnătura
..................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ..................
de ............................................
CNP..........................................
ANEXA Nr. 9 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERŢ, TURISM SI PROFESII LIBERALE
DIRECŢIA GENERALA RESURSE UMANE
Nr......................
DIRECŢIA GENERALA ECONOMICA
Nr..........................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş
din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna.................................., decedat/decedată la data
de..................., conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată), îndeplinea la
data decesului condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la pensia de
serviciu.
Nr. deciziei de pensionare a defunctului/defunctei1)....................................din.......................
Funcţia la data pensionării sau a
decesului.............................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau director adjunct
c) secretar general, secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în
valută(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
1)Se va completa
numai dacă susţinătorul decedat era pensionar.
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
....................................................
Direcţia generală economică
Director general,
.....................................................
Subsemnatul/subsemnata,....................................,
în calitate de..................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a
soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decât pensia proprie din sistemul
public.
Semnătura
...................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ..................
de ..............................................
CNP............................................
ANEXA Nr. 10 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALA RESURSE UMANE
Nr..................................
DIRECŢIA BUGET, FINANŢE, CONTABILITATE SI SALARIZARE
Nr.................................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş
din pensia de serviciu stabilită conform art. 101 alin. (....) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna....................................................,
decedat/decedată la data de........................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată),
îndeplinea la data decesului condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la
pensia de serviciu.
Nr. decizie de pensionare a defunctului
(defunctei)...........................................................din...................................................
Funcţii de demnitate publică sau de ambasador
îndeplinite1).....................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
1) Se va completa
numai dacă susţinătorul decedat era pensionar.
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
...................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
....................................................
Subsemnatul/subsemnata, .........................., în
calitate de........................, sunt de acord cu
înregistrările din prezenta adeverinţă,
care corespund realităţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a
soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decât pensia proprie din sistemul
public.
Semnătura
..................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ..................
de ............................................
CNP............................................
ANEXA Nr. 11 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul
..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr.
........./..........
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
nr...../.........
ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal
contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. II din Legea nr. 135/2008 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007
pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003
privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna............................................,
domiciliat/domiciliată în..................................., str..............................nr.....,
bl...., sc. .., ap. ..., sectorul.............Judeţul....................., act
de identitate..............seria .... nr....., CNP
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pensionar cu Decizia nr.............din data
de..............., îndeplineşte condiţiile prevăzute
de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru recalcularea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării
........................................................................................................................................................................ ....
Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data
pensionării
....................................................................................................................................
Numit ambasador prin Decretul
nr.........................................
Funcţia la data pensionării....................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director şi/sau
director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar
general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise
în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
....................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
........................................................
Subsemnatul/subsemnata,......................, sunt de
acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
..................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ...................
de ..............................................
ANEXA Nr. 12 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII, COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul
..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane
nr. ........./..........
Direcţia generală economică
nr.............../...........
ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal
contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii
Liberale, conform art. II din Legea nr.135/2008
privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna......................................, domiciliat/domiciliată în
..................str............... nr....., bl. ..., sc. .., ap. ..., sectorul ..., judeţul ..........., act de
identitate..............seria ... nr. ..., CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|,
pensionar cu Decizia nr............din data
de..............., îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003
privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, pentru recalcularea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării
.............................................................................................................................................................................
Funcţia la data pensionării
..........................................................................................................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate, cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
a) şef serviciu şi/sau şef birou
b) director general, director general adjunct, director si/sau
director adjunct
c) secretar general şi/sau secretar general adjunct
|
a)
b)
c)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul lunar brut realizat pe baza căruia se stabileşte pensia
de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi
legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
...................................................
Direcţia generală economică
Director general,
...................................................
Subsemnatul/subsemnata,................., sunt de acord
cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
..................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ...................
de ..............................................
ANEXA Nr. 13 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALA RESURSE UMANE
Nr..................................
DIRECŢIA BUGET, FINANŢE, CONTABILITATE SI SALARIZARE
Nr.................................
ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de limită de vârstă a
personalului diplomatic şi consular din Ministerul
Afacerilor Externe, pentru
contribuţiile la pensia suplimentară achitate în valută
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...............................................,
domiciliat/domiciliată în......................................., str.......................nr........., bl.
..., sc. .., ap. ..., sectorul.................Judeţul.....................,
act de identitate...........seria .... nr......, CNP
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, pensionar cu Decizia nr...........din data
de.................îndeplineşte condiţiile prevăzute
de Hotărârea Guvernului nr.
751/2004 privind criteriile şi procentele de majorare a pensiei de serviciu a
membrilor personalului diplomatic şi consular, pentru contribuţiile la pensia
suplimentară achitate în valută.
Locul de muncă la data
pensionării .............................................................................................................................................................................
Funcţia la data pensionării
..........................................................................................................................................................................................
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
|
Venitul brut lunar realizat pe baza căruia se calculează
majorarea acordată conform art. din Hotărârea
Guvernului nr. 751/2004
|
1 alin. (2)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
.....................................................
Direcţia buget, finanţe, contabilitate şi salarizare
Director,
.......................................................
Subsemnatul/subsemnata,.................., sunt de
acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
....................................................
Data.............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de ...................
de ..............................................
ANEXA Nr. 14 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea........................................................
Judeţul/Sectorul ..............................................
Telefon..............................................................
Direcţia generală resurse umane nr.
........./..........
Direcţia generală economică
nr.............../...........
ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de limită de vârstă a
personalului diplomatic şi consular din Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, pentru
contribuţiile la pensia suplimentară achitate în valută
Adeverim prin prezenta că domnul/doamna............................................,
domiciliat/domiciliată în................., str............... nr....., bl. ..., sc. .., ap. ...,
sectorul ..., judeţul ............, act de identitate.............seria ....
nr......, CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|. pensionar cu
Decizia nr...........din data de................,
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 751/2004 privind criteriile şi procentele de
majorare a pensiei de serviciu a membrilor personalului diplomatic şi consular,
pentru contribuţiile la pensia suplimentară achitate în valută.
Locul de muncă la data
pensionării
..........................................................................................................................................
Funcţia la data pensionării
..........................................................................................................................................
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
|
Venitul brut lunar realizat pe baza căruia se calculează
majorarea acordată conform art. din Hotărârea Guvernului nr. 751/2004
|
1 alin. (2)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane,
Director general,
.....................................................
Direcţia generală economică
Director general,
......................................................
Semnătura
...................................................
Data............................................
B.I./C.I. seria.............nr...............
Eliberat/ă la data de
..................
de ............................................