ORDIN Nr. 853
din 28 septembrie 2007
pentru aprobarea Normelor de
aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 757 din 7 noiembrie 2007
Avand în vedere:
- Hotărarea Guvernului nr.
381/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;
- Hotărarea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărarea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu
modificările ulterioare;
- Hotărarea Guvernului nr. 13/2004 privind aprobarea Statutului Casei
Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,
ministrul afacerilor externe şi ministrul pentru întreprinderi mici şi
mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emit
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se
aplică de către Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, Ministerul
Afacerilor Externe, Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale, casele teritoriale şi locale de pensii, precum şi de către
persoanele juridice şi fizice cărora le revin drepturi şi obligaţii care decurg
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Prezentul ordin abrogă Ordinul ministrului
muncii, solidarităţii sociale şi familiei, al ministrului afacerilor externe şi
al ministrului delegat pentru comerţ nr. 137/3.455/225.758/2004 pentru
aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 366 din 27 aprilie 2004.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii, familiei şi
egalităţii de şanse,
Paul Păcuraru
p. Ministrul afacerilor externe,
Adrian Cosmin
Vieriţa,
secretar de stat
Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
ANEXA
NORME
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular
CAPITOLUL I
Condiţii generale
1. Conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi
consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă de
urgenţă, pensia de serviciu are regimul unei pensii de limită de varstă şi se acordă, la cerere, categoriilor
de personal prevăzute la pct. 3 din prezentele norme, cu respectarea
prevederilor ordonanţei de urgenţă, în situaţia în care solicitanţii
îndeplinesc simultan următoarele condiţii:
a) au varsta de 60 de ani şi
stagiul complet de cotizare de 30 de ani;
b) au o vechime în muncă în structurile Ministerului
Afacerilor Externe în centrala proprie, misiunile diplomatice, oficiile
consulare şi institutele culturale ale Romaniei din străinătate şi/sau în structurile activităţii de comerţ
exterior şi cooperare economică internaţională de cel puţin 18 ani, din care
pentru categoriile de personal prevăzute la pct. 3 lit. b) şi c) este necesară
şi îndeplinirea condiţiei minime de misiune permanentă sau temporară în
străinătate pe funcţii diplomatice, aşa cum se precizează mai jos.
2. In perioada 1 iulie 2007 -
31 decembrie 2008, condiţiile de varstă, stagiu şi vechime în structurile reglementate de ordonanţa de
urgenţă, pentru pensionarea femeilor, sunt cele prevăzute în anexele nr. 1-3 la
aceeaşi ordonanţă de urgenţă, respectiv în tabelul nr. 1 de mai jos:
Tabelul nr. 1
Nr. crt.
|
Luna şi anul
naşterii persoanei
pensionabile
|
Perioada pensionării
|
Varsta minimă pentru pensionare
|
Stagiul complet
de cotizare
|
Vechimea în structurile reglementate
|
Ani
|
Luni
|
Ani
|
Luni
|
Ani
|
Luni
|
1.
|
Iunie 1949
|
Iulie 2007
|
58
|
1
|
26
|
2
|
15
|
0
|
2.
|
Iulie 1949
|
Septembrie 2007
|
58
|
2
|
26
|
7
|
15
|
4
|
3.
|
Auqust1949
|
Noiembrie 2007
|
58
|
3
|
27
|
0
|
15
|
8
|
4.
|
Septembrie 1949
|
Ianuarie 2008
|
58
|
4
|
27
|
5
|
16
|
0
|
5.
|
Octombrie 1949
|
Martie 2008
|
58
|
5
|
27
|
10
|
16
|
4
|
6.
|
Noiembrie 1949
|
Mai 2008
|
58
|
6
|
28
|
3
|
16
|
8
|
7.
|
Decembrie 1949
|
Iulie 2008
|
58
|
7
|
28
|
8
|
17
|
0
|
8.
|
Ianuarie 1950
|
Septembrie 2008
|
58
|
8
|
29
|
1
|
17
|
4
|
9.
|
Februarie-martie 1950
|
Noiembrie-decembrie 2008
|
58
|
9
|
29
|
6
|
17
|
8
|
10.
|
După luna martie 1950
|
Data împlinirii varstei de pensionare
|
60
|
0
|
30
|
0
|
18
|
0
|
3. In sensul ordonanţei de urgenţă, beneficiază de
pensie de serviciu următoarele categorii de personal:
a) personalul diplomatic şi consular reprezentand actualii şi foştii angajaţi ai
Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic încadrat la
cabinetele demnitarilor din centrala acestui minister. Gradele şi funcţiile
acestui personal sunt cele precizate în Statutul Corpului diplomatic şi
consular al Romaniei, şi
anume: ambasador, ministru plenipotenţiar, ministru consilier, consilier
diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consul general, consul, viceconsul şi agent
consular;
b) personalul de specialitate cu studii superioare -
funcţionari publici şi personal contractual, actualii şi foştii angajaţi ai
Ministerului Afacerilor Externe, trimişi în misiune permanentă la
reprezentanţele diplomatice ale Romaniei din străinătate, notificaţi în ţările respective pe funcţii
diplomatice, pe o perioadă cumulată de cel puţin 4 ani;
c) personalul direcţiilor generale, direcţiilor şi
compartimentelor cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională şi al cabinetului demnitarului din subordinea ministrului
delegat sau a secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, trimis cel
puţin 4 ani în misiune permanentă la ambasadele, consulatele şi alte
reprezentanţe ale Romaniei din
străinătate, cu grade diplomatice sau consulare. De la condiţia de cel puţin 4
ani în misiune permanentă la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale
Romaniei din străinătate sunt
exceptate persoanele care realizează o vechime de cel puţin 4 ani, pe funcţii
diplomatice în centrala Ministerului Afacerilor Externe, precum şi persoanele
care au fost trimise în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu
caracter temporar, pe parcursul desfăşurării activităţii de comerţ exterior şi
cooperare economică internaţională, în perioade cumulate de cel puţin 4 ani.
Gradele, funcţiile diplomatice şi funcţiile publice de execuţie ale
personalului din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt: ministru consilier, consilier
diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consilier (expert) clasa I, gradul profesional superior, consilier (expert) clasa I, gradul
profesional principal, consilier (expert) clasa I, gradul
profesional asistent. Gradele şi funcţiile personalului din fostele ministere
şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională sunt:
ministru consilier, consilier economic, secretar economic, economist
principal, inginer principal, economist, inginer, consilier juridic, inspector general, consilier IA, consilier I,
consilier II, consilier A/I/1, consilier A/I/2 şi
consilier A/I/3.
4. Prevederile ordonanţei de urgenţă, în sensul
acordării pensiei de serviciu la împlinirea varstei de 60 de ani şi la realizarea stagiului complet de cotizare
de 30 de ani, se aplică şi următoarelor categorii:
a) persoanelor care au îndeplinit timp de minimum 10
ani funcţii de demnitate publică în Ministerul Afacerilor Externe, în
coordonarea direcţiilor generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului
Economiei şi Comerţului, în fostele ministere şi departamente de comerţ
exterior;
b) persoanelor care au exercitat unul sau două mandate
de ambasador al Romaniei în
străinătate pe o perioadă totală de minimum 8 ani;
c) personalului diplomatic şi consular şi persoanelor
care realizează o vechime de minimum 10 ani prin cumularea vechimii în funcţii
de demnitate publică, îndeplinite în instituţiile menţionate la lit. a), cu
mandatul sau mandatele de ambasador în străinătate.
CAPITOLUL II
Vechimea în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţă
5. Constituie vechime în muncă în structurile
Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfăşurată de membrii personalului
diplomatic şi consular începand cu data dobandirii calităţii respective pană la data pensionării sau transferării din Ministerul Afacerilor
Externe, la care se adaugă:
a) perioadele aferente cursurilor postuniversitare şi
stagiilor de pregătire, respectiv de specializare pentru activitatea
diplomatică şi consulară efectuate, inclusiv în cadrul Institutului de Relaţii
Internaţionale patronat de Ministerul Afacerilor Externe;
b) perioadele lucrate de membrii personalului
diplomatic şi consular, precum şi de persoanele menţionate la art. 4 alin. (1)
din ordonanţa de urgenţă la Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi
Guvernul Romaniei, ca angajaţi
de specialitate cu studii superioare pe probleme de politică externă, relaţii
internaţionale şi protocol;
c) durata mandatelor membrilor personalului diplomatic
şi consular aleşi sau numiţi în funcţii de demnitate publică;
d) perioadele lucrate de membri ai personalului
diplomatic şi consular ca funcţionari internaţionali trimişi de statul roman şi salarizaţi de organizaţii
internaţionale, dacă dovedesc cu documente bancare că au retras sumele ce le-au
fost reţinute din salarii
pentru pensii şi le-au transferat în contul statului roman;
e) perioadele lucrate după pensionare de membrii
personalului diplomatic şi consular, precum şi de alte persoane în
instituţiile menţionate în prezentul articol şi la art. 4 din ordonanţa de
urgenţă, în diplomaţie sau în comerţ exterior, în baza aceluiaşi contract de
muncă sau a unui nou contract de muncă, prin cumul sau fără cumul cu pensia din
sistemul public sau pensia de serviciu;
f) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane
prevăzute la alin. (1) din ordonanţa de urgenţă în instituţiile menţionate la
art. 4 din ordonanţa de urgenţă, în fostele centre culturale ale Romaniei din străinătate şi în fostul Institut
Roman pentru Relaţii Culturale
cu Străinătatea;
g) perioadele lucrate anterior intrării în vigoare a
legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă de juriştii angajaţi în
Ministerul Afacerilor Externe, de la data încadrării lor în direcţii şi
compartimente cu specific juridic şi atribuţii în desfăşurarea activităţii diplomatice
şi consulare pană la data dobandirii calităţii de membru al personalului
diplomatic şi consular;
h) perioadele lucrate anterior intrării în vigoare a
legii de aprobare a ordonanţei de urgenţă de angajaţii cu studii superioare ai
Ministerului Afacerilor Externe, de la data încadrării lor ca referenţi
ajutori, referenţi, interpreţi relaţii, referenţi ajutori relaţii şi referenţi
relaţii, pană la data dobandirii calităţii de membru al personalului
diplomatic şi consular;
i) perioadele în care membrii personalului diplomatic
şi consular au fost detaşaţi, în calitate de consilieri diplomatici, la
cancelariile unor ministere ale Guvernului Romaniei;
j) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane
prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă pe bază de contracte
individuale de muncă în Institutul Diplomatic Roman, Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale,
Agenţia Naţională de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia Fulbright şi
Asociaţia Internaţională de Studii Sud-Est Europene, care se află în subordinea
sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform Hotărarii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi Clubul Diplomatic, care funcţionează sub
patronajul Ministerului Afacerilor Externe.
6. Constituie de asemenea vechime în muncă în
structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfăşurată de
personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi
personal contractual - de la data angajării sau de la data dobandirii studiilor superioare şi pană la data pensionării sau transferării
din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugă perioadele prevăzute la
pct. 5 lit. f) şi j). Pentru acest personal, la stabilirea vechimii în
specialitate se va lua în calcul şi jumătate din activitatea desfăşurată în
structurile Ministerului Afacerilor Externe în funcţii cu studii medii,
postliceale sau superioare de scurtă durată.
7. In situaţia întreruperii activităţii din diverse
motive, perioadele lucrate în structurile Ministerului Afacerilor Externe în
centrala proprie, misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele
culturale ale Romaniei din
străinătate, precum şi în celelalte subunităţi precizate la pct. 5 din
prezentele norme se însumează.
8. Se consideră vechime în muncă în activitatea de
comerţ exterior şi cooperare economică internaţională perioadele lucrate în
direcţiile generale, direcţiile şi compartimentele cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională
din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi
Profesii Liberale, din administraţiile centrale ale fostelor ministere şi
departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum
şi în unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională definite la art. 1 alin. (3) lit. e) din ordonanţa de urgenţă,
nominalizate şi la lit. a), pană
la data pensionării sau transferării, la care se adaugă perioadele prevăzute la
pct. 5 lit. b)-e), precum şi:
a) perioadele aferente cursurilor postuniversitare şi
stagiilor de pregătire şi specializare pentru activitatea de comerţ exterior şi
relaţii economice internaţionale, precum şi cele lucrate în unităţi cu specific
de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, respectiv Centrul Roman de Comerţ Exterior, Centrul Roman pentru Promovarea Comerţului, fostul
Institut de Economie Mondială (care a funcţionat pană la data de 31 decembrie 1989), fostele întreprinderi de comerţ
exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior aflate în
subordinea fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostelor
ministere de resort pană la
data de 31 decembrie 1989, precum şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare
Economică şi Tehnico-Ştiinţifică Internaţională;
b) perioadele lucrate de juriştii angajaţi în
Ministerul Economiei şi Comerţului, în fostele ministere şi departamente de
comerţ exterior, încadraţi în compartimente sau servicii cu specific juridic şi
atribuţii în desfăşurarea activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională.
9. In situaţia întreruperii activităţii de comerţ
exterior şi cooperare economică internaţională din diverse motive, perioadele
lucrate în acest domeniu se însumează.
CAPITOLUL III
Stabilirea pensiei de serviciu
10. (1) Cuantumul pensiei de serviciu este de 80% din
venitul salarial lunar net, corespunzător funcţiilor
personalului pensionabil din administraţiile centrale ale celor două ministere
la data pensionării. Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se stabileşte
pensia de serviciu, se determină prin scăderea impozitului aferent din venitul
salarial lunar brut realizat. Venitul salarial lunar brut se compune din
salariul de bază şi suma aferentă procentului de spor de vechime avut la data
pensionării.
(2) La calculul pensiei de serviciu pentru persoanele
care îndeplinesc condiţiile prevăzute la pct. 1 şi
care s-au pensionat înainte sau care se vor pensiona după intrarea în vigoare a
ordonanţei de urgenţă din alte instituţii decat din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe şi,
respectiv, din cadrul activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională, se iau în considerare pentru stabilirea venitului net gradele
diplomatice şi/sau funcţiile avute la data transferării din structurile
respective sau, după caz, gradul diplomatic de ambasador pentru persoanele care
au îndeplinit funcţia de ambasador în străinătate.
(3) Cuantumul pensiei de serviciu se majorează cu 1%
din venitul salarial net, stabilit în condiţiile precizate în alin. (2) pentru
fiecare an în plus peste vechimea în muncă de 18 ani prevăzută la pct. 1 din
prezentele norme, în structurile Ministerului Afacerilor Externe, în direcţiile
generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Micişi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale şi în fostele ministere şi
departamente de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională. Această majorare se aplică şi
personalului prevăzut la art. 102 din ordonanţa de urgenţă.
(4) Cuantumul pensiilor de serviciu, pentru
personalul pensionat din funcţii de execuţie, se majorează cu o cotă
procentuală din venitul salarial net, stabilit în condiţiile menţionate la
alin.(1) pentru fiecare an, respectiv pentru fiecare lună în care a exercitat o
funcţie de conducere, conform art. 112 din ordonanţa de urgenţă, astfel:
a) cu 1% pentru fiecare an, pentru exercitarea
funcţiilor de şef serviciu şi şef birou;
b) cu 1,5% pentru fiecare an, pentru exercitarea
funcţiilor de director general, director şi director adjunct;
c) cu 2% pentru fiecare an, pentru exercitarea
funcţiilor de secretar general şi secretar general adjunct.
(5) Majorările de la alin. (3) şi (4) se aplică fără a
se depăşi 100% din venitul net, stabilit conform alin. (1).
CAPITOLUL IV
Pensia de urmaş
11. (1) Pensia de urmaş se calculează potrivit
prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte
drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, din
pensia de serviciu aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul în condiţiile
ordonanţei de urgenţă susţinătorul decedat, dacă aceasta este mai avantajoasă
decat pensia pentru limită de
varstă.
(2) Soţia/soţul supravieţuitoare/supravieţuitor
beneficiază, la cerere, de pensie de urmaş calculată din pensia de serviciu la
împlinirea varstei de 60 de ani. Pană la această varstă
soţia supravieţuitoare sau soţul supravieţuitor poate beneficia de pensie de
urmaş potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
(3) Copiii urmaşi ai persoanelor îndreptăţite la
pensie de serviciu au dreptul la pensie de urmaş calculată din pensia de
serviciu, la cerere, în condiţiile de stabilire şi plată prevăzute de Legea nr.
19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
12. (1) Cuantumul pensiei de urmaş din pensia de
serviciu se stabileşte prin aplicarea asupra cuantumului pensiei de serviciu a
procentelor prevăzute la art. 77 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, în funcţie de numărul urmaşilor
îndreptăţiţi.
(2) Partea din pensia de urmaş calculată din pensia de
serviciu, care depăşeşte nivelul pensiei de urmaş din sistemul public, se
suportă din bugetul de stat.
13. Drepturile de pensie, ca urmare a opţiunii de
trecere de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmaş stabilită
din pensia de serviciu, se cuvin şi se acordă începand cu luna următoare depunerii cererii.
CAPITOLUL V
Pensia suplimentară
14. -In situaţiile în care contribuţiile la pensia
suplimentară au fost achitate în valută, în conformitate cu prevederile Hotărarii Guvernului nr. 751/2004 privind
criteriile şi procentele de majorare a pensiei de serviciu a membrilor
personalului diplomatic şi consular pentru contribuţiile la pensia suplimentară
achitată în valută, toate categoriile de pensii de serviciu reglementate de
ordonanţa de urgenţă se majorează cu 0,3% din venitul salarial lunar net,
calculat conform pct. 10 alin. (1), pentru fiecare an de contribuţie în valută,
respectiv cu 0,025% pentru fiecare lună de contribuţie în valută, fără ca
pensia de serviciu să depăşească 100% din acest venit.
CAPITOLUL VI
Stabilirea pensiei de serviciu pentru cei pensionaţi pentru limită de varstă
15. (1) In cazul persoanelor
care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de
urgenţă, actualizarea pensiilor de limită de varstă din sistemul public aflate în plată pană la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă se face la
cerere.
(2) Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se
calculează pensia de serviciu, este corespunzător limitei maxime de încadrare a
membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de
încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari
publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii,
aflaţi în activitate în Ministerul Afacerilor Externe şi avute de aceştia la
data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă.
(3) Pentru persoanele cu decizie emisă în sistemul
public şi nepusă în plată, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere
nouă, avandu-se în vedere şi
perioada lucrată după stabilirea dreptului de pensie în sistemul public.
(4) Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi
se plătesc, la cerere, începand
cu data de 29 iunie 2007, data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, cu respectarea termenului general de
prescripţie.
16. (1) In cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţă şi care s-au
pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decat din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe,
actualizarea pensiilor de limită de varstă din sistemul public aflate în plată pană la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 80/2007 se face la cerere.
(2) Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se
calculează pensia de serviciu, se stabileşte în funcţie de gradul şi/sau
funcţia avute la data transferului corespunzătoare limitei maxime de încadrare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de
încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare-funcţionari
publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii,
aflaţi în activitate în cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi avute de
aceştia la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
80/2007.
(3) Pentru personalul cu decizie emisă şi nepusă în
plată în sistemul public, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouă,
avandu-se în vedere şi
perioada lucrată după stabilirea dreptului de pensie în sistemul public.
(4) Drepturile de pensie de serviciu, în cazul
persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, astfel
stabilite, se cuvin şi se plătesc, la cerere, începand cu data de 29 iunie 2007, data intrării în vigoare a Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007, cu respectarea termenului general de
prescripţie.
17. (1) Stabilirea pensiilor
persoanelor prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă se face prin
echivalarea funcţiilor avute la data pensionării din fostele ministere şi
departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională cu
funcţiile persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii
de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din cadrul
Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, luandu-se în
considerare salariile de bază ale acestora la limita maximă de încadrare valabile la data intrării în vigoare a
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007.
(2) Responsabilitatea privind legalitatea şi
corectitudinea pentru această echivalare revine în exclusivitate ministerului
respectiv.
18. (1) La stabilirea venitului net utilizat la
calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor
pensiona din unităţile cu specific de comerţ exterior sau din unităţi care nu
au specific de comerţ exterior se va avea în vedere salariul corespunzător funcţiei
de consilier superior, treapta 3 de salarizare, respectiv funcţia contractuală
de consilier I A.
(2) Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele
ministere şi departamente de comerţ exterior se aplică prevederile Ordinului
ministrului economiei şi comerţului nr. 102/2003 pentru echivalarea funcţiilor
avute la data pensionării cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în
activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare
economică internaţională aflate în coordonarea ministrului delegat pentru
comerţ din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului.
(3) Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi
se plătesc, la cerere, începand
cu data de 29 iunie 2007, data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 80/2007, cu respectarea termenului general de prescripţie.
CAPITOLUL VII
Actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de
urmaş din pensia de serviciu
19. In conformitate cu prevederile art. 7 din
ordonanţa de urgenţă, actualizarea pensiilor de serviciu se face odată cu
majorarea salariilor de bază ale personalului în activitate în administraţia
centrală a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din
cadrul direcţiilor generale de comerţ exterior din Ministerul pentru Intreprinderi
Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. La fiecare actualizare
casele teritoriale de pensii vor emite o nouă decizie pe baza datelor transmise
de aceste instituţii.
20. (1) Majorarea salariilor de bază ale personalului
aflat în activitate în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor
Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale de comerţ
exterior din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale constituie baza legală şi pentru actualizarea pensiilor de
serviciu pentru persoanele prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din
ordonanţa de urgenţă, precum şi pentru cele pensionate, după intrarea în
vigoare a aceleiaşi ordonanţe, din alte instituţii decat din Ministerul Afacerilor Externe sau din direcţiile generale de
comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
(2) Actualizarea se face în funcţie de evoluţia
salariilor de bază majorate, corespunzătoare limitei maxime de încadrare a
membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau
consulare şi a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari
publici şi personal contractual - din administraţia centrală a Ministerului
Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile
generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională
din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism
şi Profesii Liberale.
21. In cazul în care se va introduce o limită minimă,
respectiv maximă, şi la salarizarea membrului personalului diplomatic şi
consular cu gradul şi funcţia de ambasador, aflat în activitate în
administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiei
de serviciu pentru membrii personalului diplomatic şi consular prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din ordonanţa
de urgenţă se efectuează, conform alin. (1) al aceluiaşi articol, în funcţie de
limita maximă de salarizare a ambasadorului.
22. In situaţia în care în grila de salarizare a
personalului diplomatic şi consular şi a personalului de specialitate -
funcţionari publici şi personal contractual din cele două ministere - nu se mai
regăsesc sau apar noi grade şi funcţii, pentru respectarea principiilor
egalităţii de tratament şi de şanse, precum şi pentru evitarea apariţiei unor
discriminări între personalul pensionabil şi cel deja pensionat, care
desfăşoară sau a desfăşurat activitate asemănătoare, ministrul de resort va
emite un ordin pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionării cu
gradele şi funcţiile noi ale persoanelor aflate în activitate, în aşa fel încat persoanele care au desfăşurat sau
desfăşoară aceeaşi muncă să primească pensie egală.
23. Pensiile persoanelor pensionate din administraţia
centrală a Departamentului de Comerţ Exterior şi a celorlalte ministere şi
departamente de comerţ exterior menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de
urgenţă, indiferent dacă acestea sunt sau nu în plată la data intrării în
vigoare a ordonanţei de urgenţă, se actualizează, la cerere, în conformitate cu
prevederile alin. (3) al aceluiaşi articol.
24. Pensiile de urmaş calculate din pensiile de
serviciu se actualizează în concordanţă cu prevederile art. 7 din ordonanţa de
urgenţă.
25. In aplicarea prevederilor art. 7 şi art. 8
alin.(4) din ordonanţa de urgenţă, referitoare la actualizarea pensiei de
serviciu şi a pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu, se stabileşte
următoarea procedură:
a) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor
informa în scris Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale
ori de cate ori va avea loc o majorare a salariilor de bază ale personalului aflat în activitate;
b) Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale va transmite celor două instituţii listele cu titularii
pensiilor de serviciu şi ai pensiilor de urmaş din pensia de serviciu, aflaţi
în plată, conform anexelor nr. 5 şi 6;
c) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor
completa aceste liste cu datele necesare actualizării pensiilor de serviciu şi
le vor transmite caselor teritoriale de pensii în
vederea punerii în aplicare.
CAPITOLUL VIII
Recalcularea pensiei de serviciu
26. Recalcularea pensiei de serviciu prin adăugarea
unor perioade nevalorificate la calculul iniţial sau realizate după pensionare,
care conform ordonanţei de urgenţă pot fi avute în vedere la calculul pensiei
de serviciu, se face în condiţiile Legii nr. 19/2000, cu modificările şi
completările ulterioare.
27. (1) Recalcularea pensiilor de serviciu în baza art.
II din Legea nr. 595/2003 pentru aprobarea Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular se face la cerere, în baza adeverinţei-tip
eliberate de instituţia aparţinătoare, şi se aplică în cazul persoanelor care
au pensia de serviciu stabilită pană la 8 ianuarie 2004, data intrării în vigoare a Legii nr.
595/2003.
(2) Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de
serviciu în baza art. II din Legea nr. 595/2003 se
cuvin şi se plătesc de la data de 8 ianuarie 2004, data intrării în vigoare a
acesteia, cu respectarea termenului general de prescripţie.
CAPITOLUL IX
Constituirea dosarului
28. In vederea stabilirii pensiei de serviciu, în
conformitate cu prevederile art. 2 şi ale art. 4 alin. (2) din ordonanţa de
urgenţă, a membrilor personalului diplomatic şi consular şi a personalului de
specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul
Afacerilor Externe, a diplomaţilor şi funcţionarilor publici din direcţiile
generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională
şi a personalului de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului
delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, dosarul de
pensie trebuie să cuprindă:
a) actele necesare stabilirii pensiei conform
prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare;
b) adeverinţa-tip necesară stabilirii pensiei de
serviciu, prevăzută în anexa nr. 1 sau 3, întocmită de Ministerul Afacerilor
Externe, respectiv de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi Profesii Liberale, care va cuprinde vechimea în structurile
Ministerului Afacerilor Externe sau, după caz, vechimea în activitatea de
comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, vechimea utilizată
pentru majorarea pensiei de serviciu conform art. 5 şi art. 112 din ordonanţa de urgenţă, perioada
de contribuţie la pensia suplimentară, precum şi venitul salarial lunar net la
data acordării, recalculării sau actualizării dreptului la pensie de serviciu.
29. In cazul persoanelor prevăzute la art. 3 şi art. 4
alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, dosarul trebuie să cuprindă cererea,
adeverinţa-tip prevăzută în anexa nr. 2 sau 4, întocmită de Ministerul
Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, şi o copie după decizia/talonul
de pensie.
CAPITOLUL X
Dispoziţii finale
30. (1) Stabilirea, actualizarea,
recalcularea şi plata pensiilor de serviciu şi a pensiilor de urmaş din
pensiile de serviciu se efectuează de către casele teritoriale de pensii.
Cererea de înscriere la pensie, actualizare şi recalculare, însoţită de
documentaţia de pensionare şi adeverinţa corespunzătoare, prevăzută în anexele
nr. 1-4 şi 7-10, se depune la casa teritorială de pensii în raza căreia îşi are
domiciliul persoana îndreptăţită, care calculează atat pensia din sistemul public, conform Legii nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, cat şi pensia de serviciu stabilită potrivit prevederilor ordonanţei
de urgenţă.
(2) Casa teritorială de pensii va emite o singură
decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor două
categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu,
precum şi diferenţa dintre cele două pensii, care urmează a fi suportată de la
bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţă. Această diferenţă
urmează a fi evidenţiată distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor
băneşti ale pensionarului.
(3) Pensia care se achită titularului este pensia cea
mai avantajoasă.
31. Ministerul Afacerilor Externe eliberează
adeverinţe-tip pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau care se vor
pensiona din administraţia centrală a acestui minister
şi pentru persoanele care s-au transferat sau se vor transfera din această
instituţie şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor instituţii,
cu excepţia celor din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi
fostele unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică
internaţională;
b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la
art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi care au îndeplinit funcţia de
ambasador în străinătate;
c) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la
art. 101 din
ordonanţa de urgenţă. Adeverinţa-tip pentru aceste persoane se întocmeşte
conform anexei nr. 7;
d) urmaşii persoanelor decedate care, la data
decesului, îndeplineau condiţiile de acordare a pensiei de serviciu.
32. Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează adeverinţe-tip pentru:
a) persoanele care s-au
pensionat sau se vor pensiona din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ
exterior şi cooperare economică internaţională şi de la cabinetul demnitarului
din subordinea ministrului delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din cadrul
Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, precum şi de la Centrul Roman de Comerţ Exterior;
b) persoanele care s-au pensionat din fostele
ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ
exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de
Economie Mondială şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare Economică şi
Tehnico-Ştiinţifică Internaţională;
c) persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate mai sus, la instituţii şi
întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi s-au pensionat sau se
vor pensiona din cadrul acestora;
d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de
Comerţ Exterior şi Promovare Economică, în perioada în care acest departament
făcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.
In acest scop persoanele îndreptăţite la pensia de
serviciu vor prezenta la Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii,
Comerţ, Turism şi Profesii Liberale carnetul de muncă (copie şi original),
copie de pe decizia de pensionare (după caz) şi adeverinţă eliberată de
unităţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională,
din care să rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare
economică internaţională, calculată pană la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel puţin 4 ani
realizată în misiune permanentă în străinătate, cu grade diplomatice şi
consulare de ministru consilier, consilier economic sau secretar economic.
33. (1) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale
eliberează adeverinţele-tip pe baza înscrisurilor din carnetele de muncă, a
documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de
următoarele instituţii:
a) Administraţia Prezidenţială, Parlamentul, Guvernul Romaniei şi unele ministere,
pentru persoanele care au lucrat în aceste instituţii ca angajaţi de
specialitate cu studii superioare pe probleme de politică externă, relaţii
internaţionale politice, economice, juridice, tehnico-ştiinţifice, consiliere
diplomatică, precum şi de protocol, care vor menţiona în adeverinţe perioadele
lucrate, funcţiile avute şi specificul activităţii desfăşurate;
b) Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi
Guvernul Romaniei, ministere
şi alte instituţii de stat, pentru persoanele care au îndeplinit funcţii de
demnitate publică, care vor menţiona în adeverinţe durata mandatelor, funcţiile
avute, precum şi numărul decretului sau deciziei de numire.
Prin Administraţia
Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul Romaniei se înţelege şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.
Prin Guvernul Romaniei, în
sensul ordonanţei de urgenţă, se înţelege administraţia centrală a acestuia,
care formează aparatul de lucru al Guvernului.
c) ambasadele, oficiile consulare, misiunile permanente şi celelalte reprezentanţe ale Romaniei din străinătate, pentru personalul de
specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual
- trimis la post pană la data
adoptării prezentelor norme şi care a fost notificat la autorităţile locale pe
funcţii diplomatice, menţionand
în adeverinţă perioada şi gradul diplomatic în care s-a făcut acreditarea.
Dovada acreditării în funcţii diplomatice se poate face şi prin prezentarea de
persoanele în cauză a fotocopiilor legitimaţiilor de serviciu, eliberate de
autorităţile din ţările respective sau orice alt înscris din care să rezulte
notificarea în funcţie diplomatică;
d) instituţiile prevăzute de Legea nr. 303/2004 privind
statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistratură, care
vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;
e) Centrul Roman de Comerţ
Exterior, Centrul Roman pentru
Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondială, fostul Institut
Roman pentru Relaţii Culturale
cu Străinătatea, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele
întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru persoanele care au lucrat în
aceste unităţi, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, gradele
diplomatice sau consulare avute în misiunile permanente în străinătate şi
specificul activităţii desfăşurate.
(2) Vechimea în muncă realizată în instituţiile
menţionate la alin. (1) lit. a), b), d) şi e), în funcţii de demnitate publică
sau în funcţii publice, se însumează cu vechimea din celelalte instituţii
prevăzute în ordonanţa de urgenţă, indiferent de ordinea cronologică în care
s-au realizat.
(3) Pentru personalul de specialitate cu studii
superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post după
adoptarea prezentelor norme, nu se vor mai solicita adeverinţele menţionate mai
sus. In vederea eliminării lor, în ordinul ministrului prin care se aprobă
trimiterea la post a personalului respectiv se va preciza şi funcţia
diplomatică în care va fi notificat la oficialităţile din ţara în care este
trimis, urmand ca pe această
bază să se facă precizarea respectivă şi în carnetul de muncă al salariatului.
34. Pentru persoanele care au lucrat atat în diplomaţie, cat
şi în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională,
Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează, după caz, adeverinţe
în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activităţii
desfăşurate de aceste persoane.
35. Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor
clarifica situaţiile în care din evidenţele unităţilor cu specific de comerţ
exterior sau ale ambasadelor nu rezultă gradul diplomatic sau consular avut de
unele persoane în timpul misiunilor permanente în străinătate.
36. Adeverinţele-tip necesare stabilirii şi
actualizării pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, după caz, de
Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi
Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10.
37. (1) Răspunderea asupra corectitudinii şi
legalităţii stabilirii venitului salarial lunar net şi a vechimii în
diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare
economică internaţională, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevăzute
de ordonanţa de urgenţă revine în exclusivitate instituţiei care eliberează
adeverinţa-tip.
(2) Răspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea
datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelor-tip conform
anexelor nr. 1-4 şi 7-10 revine în exclusivitate instituţiilor emitente.
38. (1) La deschiderea dreptului de pensie de serviciu
pentru persoanele transferate din magistratură se cumulează vechimea în
diplomaţie, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi vechimea în
magistratură, iar drepturile de pensie de serviciu se acordă numai dacă
vechimea în diplomaţie sau vechimea în activitatea de comerţ exterior şi
cooperare economică internaţională este de cel puţin 9 ani.
(2) In cadrul vechimii de cel puţin 9 ani în
activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională persoanele
în cauză trebuie să îndeplinească condiţiile de vechime în misiuni permanente
în străinătate, prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă.
(3) Intregirea prevăzută la art. 41 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă se
face o singură dată, după însumarea acestor vechimi.
(4) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică
persoanelor ale căror drepturi de pensie de serviciu se stabilesc potrivit art.
101 din ordonanţa
de urgenţă.
39. (1) Pentru înscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmaş stabilită din pensia de serviciu,
drepturile se cuvin şi se plătesc în conformitate cu prevederile Legii nr.
19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Potrivit prevederilor art. 91 din ordonanţa de urgenţă, pensia de serviciu stabilită pentru
persoanele care nu îndeplinesc condiţiile de pensionare prevăzute de legislaţia
privind sistemul public de pensii, pană la îndeplinirea condiţiilor de stabilire a pensiei de limită de
varstă în sistemul public se
suportă de la bugetul de stat.
40. Perioada în care persoanele prevăzute la art. 1
alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă au beneficiat de pensie
de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea de
comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.
41. Perioadele lucrate în diplomaţie sau în
activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională pe bază de
convenţii civile de colaborare şi contracte de prestări de servicii nu se
valorifică la calcularea pensiei de serviciu.
42. Adaosul la vechimea în muncă acordat în baza
Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi să
lucreze în ţări cu climă greu de suportat constituie stagiu de cotizare în
sistemul public, dar nu se valorifică la stabilirea
pensiei de serviciu.
43. (1) Intregirea vechimii prevăzută de art. 41 din ordonanţa de urgenţă se aplică
la limitele de vechime prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi la art. 4 alin.
(1) lit. b), precum şi la art. 5 şi 101 din ordonanţa de urgenţă.
(2) Prevederile art. 41 din ordonanţa de urgenţă nu se aplică la limita de vechime de 4
ani în misiune permanentă efectuată în străinătate cu grad diplomatic sau
consular, prevăzută pentru personalul de specialitate - funcţionari publici şi
personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, la art. 1 alin. (1)
din ordonanţa de urgenţă şi nici pentru personalul din activitatea de comerţ
exterior şi cooperare economică internaţională, prevăzută la art. 4 alin. (1)
din aceeaşi ordonanţă de urgenţă.
44. Perioadele necontributive,
denumite perioade asimilate, în care personalul pensionabil a urmat cursurile
de zi ale învăţămantului
universitar şi în care personalul respectiv a satisfăcut serviciul militar
constituie vechime în sistemul public, dar nu se valorifică la stabilirea
pensiei de serviciu.
45. Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din
prezentele norme.
ANEXA Nr. 1 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea.............................................................
Judeţul/Sectorul......................................................
Telefon..................................................................
Direcţia resurse umane
nr..................../..................
Direcţia contabilitate şi salarizare
nr........./..............
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, precum şi a
personalului de
specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul
Afacerilor Externe, conform art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...................................., domiciliat (ă)
în........................, str...................nr.....,
bl....., sc....., ap. ..., sectorul ...,
judeţul............, act de identitate...........seria.....nr............,CNP:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte condiţiile
prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de
pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data pensionării........................................................................................................................................................................ .....
Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data
pensionării.....................................................................................................................................
Numit ambasador prin Decretul
nr...............................................................................................................................................................................
Funcţia la data
pensionării........................................................................................................................................................................ ..................
Vechimea totală utilizată la deschiderea
dreptului de pensie (ani)
|
|
Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
|
cu 1%:
|
cu 1,5%:
|
cu 2%:
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de
serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia resurse umane
Director,
Direcţia contabilitate şi salarizare
Director,
Subsemnatul,.......................................,
sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
...................................
Data.........................................................
B.I./C.I
seria..................nr.......................
Eliberat(ă) la data de................................
De...........................................................
ANEXA Nr. 2 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea....................................................
Judeţul/Sectorul............................................
Telefon.........................................................
Direcţia resurse umane nr.............../..............
Direcţia contabilitate şi salarizare nr......./.......
ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a
personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari
publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, conform
art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare
a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...........................................................,
domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap...., sectorul ...,
judeţul............, act de identitate...........seria.....nr..........., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data
pensionării..............................................................................................................................................................................
Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data
pensionării.....................................................................................................................................
Numit ambasador prin Decretul
nr........................................................................................................................................................................ ......
Funcţia la data
pensionării...........................................................................................................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate cu grade
diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
|
cu 1%:
|
cu 1,5%:
|
cu 2%:
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de
serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia resurse
umane
Director,
Direcţia contabilitate şi salarizare
Director,
Subsemnatul,.......................................,
sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
.............................
Data........................................................
B.I./C.I
seria....................nr.....................
Eliberat(ă) la data de................................
De...........................................................
ANEXA Nr. 3 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM Şl PROFESII LIBERALE
Localitatea..............................................................................
Judeţul/Sectorul.......................................................................
Telefon...................................................................................
Direcţia generală resurse umane nr................../.......................
Direcţia generală economică
nr..................../..........................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal
contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,
Turism şi
Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...........................................................,
domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap. ..., sectorul ...,
judeţul............, act de identitate...........seria.....nr...........,
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data
pensionării..................................................................................
Funcţia la data
pensionării................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
|
cu 1%:
|
cu 1,5%:
|
cu 2%:
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de
serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
Direcţia generală economică
Director general,
Subsemnatul,.......................................,
sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
.........................
Data.........................................................
B.I./C.I.
seria..................nr......................
Eliberat(ă) la data de................................
De...........................................................
ANEXA Nr. 4 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI
MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea..............................................................................
Judeţul/Sectorul......................................................................
Telefon...................................................................................
Direcţia generală resurse umane
nr.......................//..................
Direcţia generală economică
nr........................../.....................
ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea
pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a
personalului de
specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul
pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic
şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi
completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna...........................................................,
domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap. ..., sectorul ...,
judeţul............, act de identitate...........seria.....nr............, CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte
condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind
sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncă la data
pensionării................................................................................
Funcţia la data pensionării............................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
|
cu 1%:
|
cu 1,5%:
|
cu 2%:
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net pe baza căruia
se stabileşte pensia de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
Direcţia generală economică
Director general,
Subsemnatul,.......................................,
sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
............................
Data.........................................................
B.I./C.I
seria......................nr...................
Eliberat(ă) la data de................................
De............................................................
ANEXA Nr. 5 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea...................................................
Judeţul/Sectorul...........................................
Telefon........................................................
Direcţia resurse umane nr.............................
Direcţia contabilitate şi salarizare nr..............
LISTA
pensionarilor care beneficiază de actualizarea
pensiei de serviciu
JUDEŢ (SECTOR)
Nr. crt.
|
Numele/prenumele
|
Nr.
deciziei
|
Codul
numeric personal
|
Vechimea
utilizată pentru majorarea de 1 % prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr.
36/2003, aprobată cu modificări şi completări şi prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
(ani)
|
Vechimea
utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
(ani, luni)
|
Perioada
de contribuţie la pensia
suplimentară
achitată în
valută
(ani, luni)
|
Venitul
salarial
lunar net
(lei)
|
Data cu
care se actualizează
dreptul de pensie
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Direcţia resurse umane
Director,
Direcţia contabilitate şi salarizare
Director,
ANEXA Nr. 6 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII,
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
Localitatea...................................................................................
Judeţul/Sectorul...........................................................................
Telefon........................................................................................
Direcţia generală resurse umane
nr........................../....................
Direcţia generală economică nr..................../...............................
LISTA
pensionarilor care beneficiază de actualizarea
pensiei de serviciu
JUDEŢ (SECTOR)
Nr. crt.
|
Numele/prenumele
|
Nr.
deciziei
|
Codul
numeric personal
|
Vechimea
utilizată pentru
majorarea de 1 %
prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
(ani)
|
Vechimea
utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de
urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea
nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare
(ani, luni)
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
Venitul
salarial
lunar net
(lei)
|
Data cu
care se
actualizează
dreptul de
pensie
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Direcţia generală resurse umane
Director general,
Direcţia generală economică
Director general,
ANEXA Nr. 7 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA RESURSE UMANE
Nr...............................................
DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr...............................................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea
pensiei) pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi
consular, aprobata cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că domnul/
doamna.................................................., domiciliat(ă) în
........................................, str...........................nr....., bl. ..., sc. ..., ap. ...,
sectorul......, judeţul..................., act de
identitate..............seria.......nr.........., CNP:
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|. îndeplineşte condiţiile
prevăzute de art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul
de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de
serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la nivelul pensiei de serviciu.
Funcţii de demnitate publică îndeplinite şi nr.
decretelor sau deciziilor de
numire:...........................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)
|
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net al ambasadorului la data
de.................pe baza căruia se
stabileşte/actualizează pensia de serviciu (în lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise
în prezenta adeverinţă.
Direcţia resurse umane
Director,
Direcţia contabilitate şi salarizare
Director,
Subsemnatul,.......................................,
sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.
Semnătura
......................
Data.........................................................
B.I./C.I
seria......................nr...................
Eliberat(ă) la data de................................
De...........................................................
ANEXA Nr. 8 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA RESURSE UMANE
Nr..........................................
DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr.........................................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş
din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul/doamna..........................................................,
decedat(ă) la data de........................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată),
îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la
pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului
(defunctei)................................................................din...................................................
Gradul diplomatic sau funcţia publică la data
pensionării, transferării sau a
decesului........................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)
|
|
Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgentă a
Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)
|
cu 1%:
|
cu 1,5%:
|
cu 2%:
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de
serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia resurse umane
Director,
Direcţia contabilitate şi salarizare
Director
Subsemnatul
(subsemnata),....................................................., în calitate
de.............................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a
soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decat pensia
proprie din sistemul public.
Semnătura
.......................
Data.........................................................
B.I./C.I
seria......................nr...................
Eliberat(ă) la data de................................
De...........................................................
CNP.......................................................
ANEXA Nr. 9 la norme
MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII
COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE
DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE
Nr.....................................................
DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ
Nr.....................................................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş
din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că domnul
(doamna)......................................................, decedat(ă) la
data de......................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată),
îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la
pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului
(defunctei).....................................................................................................din.........................................................
Funcţia la data pensionării, transferării sau a decesului..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani)
|
|
Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările
ulterioare (ani, luni)
|
cu 1%:
|
cu 1,5%:
|
cu 2%:
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de
serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia generală resurse umane
Director general,
Direcţia generală economică
Director general,
Subsemnatul
(subsemnata),...................................................., în calitate
de.............................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia de urmaş
din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decat pensia proprie din sistemul public.
Semnătura
.........................
Data........................................................
B.I./C.I seria.....................nr...................
Eliberat(ă) la data de...............................
De..........................................................
CNP.....................................................
ANEXA Nr. 10 la norme
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA RESURSE UMANE
Nr...............................................
DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE
Nr.............................................
ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş
din pensia de serviciu conform art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor
personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu
modificările şi completările ulterioare
Adeverim prin prezenta că
domnul (doamna)............................................................,
decedat(ă) la data de......................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată),
îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului
diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului
(defunctei)...........................................................................................din...................................................................
Funcţii de demnitate publică sau de ambasador
îndeplinite............................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie
(ani)
|
|
Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută
(ani, luni)
|
|
Venitul salarial lunar net la.............pe baza căruia se
stabileşte pensia de serviciu (lei)
|
|
Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor
înscrise în prezenta adeverinţă.
Direcţia resurse umane
Director,
Direcţia contabilitate şi salarizare
Director,
Subsemnatul
(subsemnata),...................................................., în calitate
de.............................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund
realităţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a
soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decat pensia
proprie din sistemul public.
Semnătura
.......................
Data........................................................
B.I./C.I seria.....................nr...................
Eliberat(ă) la data de...............................
De..........................................................
CNP.......................................................