Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 853 din 28 septembrie 2007

pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII,FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 757 din 7 noiembrie 2007



Avand în vedere:

- Hotărarea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse;

- Hotărarea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare;

- Hotărarea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu modificările ulterioare;

- Hotărarea Guvernului nr. 13/2004 privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse, ministrul afacerilor externe şi ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se aplică de către Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, casele teritoriale şi locale de pensii, precum şi de către persoanele juridice şi fizice cărora le revin drepturi şi obligaţii care decurg din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - Prezentul ordin abrogă Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, al ministrului afacerilor externe şi al ministrului delegat pentru comerţ nr. 137/3.455/225.758/2004 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 366 din 27 aprilie 2004.

Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse,

Paul Păcuraru

p. Ministrul afacerilor externe,

Adrian Cosmin Vieriţa,

secretar de stat

Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale,

Ovidiu Ioan Silaghi

ANEXA

NORME

de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular

CAPITOLUL I

Condiţii generale

1. Conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, pensia de serviciu are regimul unei pensii de limită de varstă şi se acordă, la cerere, categoriilor de personal prevăzute la pct. 3 din prezentele norme, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenţă, în situaţia în care solicitanţii îndeplinesc simultan următoarele condiţii:

a) au varsta de 60 de ani şi stagiul complet de cotizare de 30 de ani;

b) au o vechime în muncă în structurile Ministerului Afacerilor Externe în centrala proprie, misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale Romaniei din străinătate şi/sau în structurile activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională de cel puţin 18 ani, din care pentru categoriile de personal prevăzute la pct. 3 lit. b) şi c) este necesară şi îndeplinirea condiţiei minime de misiune permanentă sau temporară în străinătate pe funcţii diplomatice, aşa cum se precizează mai jos.

2. In perioada 1 iulie 2007 - 31 decembrie 2008, condiţiile de varstă, stagiu şi vechime în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţă, pentru pensionarea femeilor, sunt cele prevăzute în anexele nr. 1-3 la aceeaşi ordonanţă de urgenţă, respectiv în tabelul nr. 1 de mai jos:

Tabelul nr. 1

Nr. crt.

Luna şi anul

naşterii persoanei

pensionabile

Perioada pensionării

Varsta minimă pentru pensionare

Stagiul complet

de cotizare

Vechimea în structurile reglementate

Ani

Luni

Ani

Luni

Ani

Luni

1.

Iunie 1949

Iulie 2007

58

1

26

2

15

0

2.

Iulie 1949

Septembrie 2007

58

2

26

7

15

4

3.

Auqust1949

Noiembrie 2007

58

3

27

0

15

8

4.

Septembrie 1949

Ianuarie 2008

58

4

27

5

16

0

5.

Octombrie 1949

Martie 2008

58

5

27

10

16

4

6.

Noiembrie 1949

Mai 2008

58

6

28

3

16

8

7.

Decembrie 1949

Iulie 2008

58

7

28

8

17

0

8.

Ianuarie 1950

Septembrie 2008

58

8

29

1

17

4

9.

Februarie-martie 1950

Noiembrie-decembrie 2008

58

9

29

6

17

8

10.

După luna martie 1950

Data împlinirii varstei de pensionare

60

0

30

0

18

0

3. In sensul ordonanţei de urgenţă, beneficiază de pensie de serviciu următoarele categorii de personal:

a)  personalul diplomatic şi consular reprezentand actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic încadrat la cabinetele demnitarilor din centrala acestui minister. Gradele şi funcţiile acestui personal sunt cele precizate în Statutul Corpului diplomatic şi consular al Romaniei, şi anume: ambasador, ministru plenipotenţiar, ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consul general, consul, viceconsul şi agent consular;

b)   personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual, actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, trimişi în misiune permanentă la reprezentanţele diplomatice ale Romaniei din străinătate, notificaţi în ţările respective pe funcţii diplomatice, pe o perioadă cumulată de cel puţin 4 ani;

c) personalul direcţiilor generale, direcţiilor şi compartimentelor cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi al cabinetului demnitarului din subordinea ministrului delegat sau a secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, trimis cel puţin 4 ani în misiune permanentă la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale Romaniei din străinătate, cu grade diplomatice sau consulare. De la condiţia de cel puţin 4 ani în misiune permanentă la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale Romaniei din străinătate sunt exceptate persoanele care realizează o vechime de cel puţin 4 ani, pe funcţii diplomatice în centrala Ministerului Afacerilor Externe, precum şi persoanele care au fost trimise în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, pe parcursul desfăşurării activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, în perioade cumulate de cel puţin 4 ani. Gradele, funcţiile diplomatice şi funcţiile publice de execuţie ale personalului din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale sunt: ministru consilier, consilier diplomatic, secretar I, secretar II, secretar III, ataşat, consilier (expert) clasa I, gradul profesional superior, consilier (expert) clasa I, gradul profesional principal, consilier (expert) clasa I, gradul profesional asistent. Gradele şi funcţiile personalului din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională sunt: ministru consilier, consilier economic, secretar economic, economist  principal,   inginer  principal,   economist,   inginer, consilier juridic, inspector general, consilier IA, consilier I, consilier II, consilier A/I/1, consilier A/I/2 şi consilier A/I/3.

4.  Prevederile ordonanţei de urgenţă, în sensul acordării pensiei de serviciu la împlinirea varstei de 60 de ani şi la realizarea stagiului complet de cotizare de 30 de ani, se aplică şi următoarelor categorii:

a)  persoanelor care au îndeplinit timp de minimum 10 ani funcţii de demnitate publică în Ministerul Afacerilor Externe, în coordonarea direcţiilor generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior;

b) persoanelor care au exercitat unul sau două mandate de ambasador al Romaniei în străinătate pe o perioadă totală de minimum 8 ani;

c)  personalului diplomatic şi consular şi persoanelor care realizează o vechime de minimum 10 ani prin cumularea vechimii în funcţii de demnitate publică, îndeplinite în instituţiile menţionate la lit. a), cu mandatul sau mandatele de ambasador în străinătate.

CAPITOLUL II

Vechimea în structurile reglementate de ordonanţa de urgenţă

5.  Constituie vechime în muncă în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfăşurată de membrii personalului diplomatic şi consular începand cu data dobandirii calităţii respective pană la data pensionării sau transferării din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugă:

a) perioadele aferente cursurilor postuniversitare şi stagiilor de pregătire, respectiv de specializare pentru activitatea diplomatică şi consulară efectuate, inclusiv în cadrul Institutului de Relaţii Internaţionale patronat de Ministerul Afacerilor Externe;

b)  perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de persoanele menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă la Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul Romaniei, ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politică externă, relaţii internaţionale şi protocol;

c) durata mandatelor membrilor personalului diplomatic şi consular aleşi sau numiţi în funcţii de demnitate publică;

d) perioadele lucrate de membri ai personalului diplomatic şi consular ca funcţionari internaţionali trimişi de statul roman şi salarizaţi de organizaţii internaţionale, dacă dovedesc cu documente bancare că au retras sumele ce le-au fost reţinute din salarii pentru pensii şi le-au transferat în contul statului roman;

e) perioadele lucrate după pensionare de membrii persona­lului diplomatic şi consular, precum şi de alte persoane în instituţiile menţionate în prezentul articol şi la art. 4 din ordonanţa de urgenţă, în diplomaţie sau în comerţ exterior, în baza aceluiaşi contract de muncă sau a unui nou contract de muncă, prin cumul sau fără cumul cu pensia din sistemul public sau pensia de serviciu;

f)  perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane prevăzute la alin. (1) din ordonanţa de urgenţă în instituţiile menţionate la art. 4 din ordonanţa de urgenţă, în fostele centre culturale ale Romaniei din străinătate şi în fostul Institut Roman pentru Relaţii Culturale cu Străinătatea;

g)  perioadele lucrate anterior intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenţă de juriştii angajaţi în Ministerul Afacerilor Externe, de la data încadrării lor în direcţii şi compartimente cu specific juridic şi atribuţii în desfăşurarea activităţii diplomatice şi consulare pană la data dobandirii calităţii de membru al personalului diplomatic şi consular;

h) perioadele lucrate anterior intrării în vigoare a legii de aprobare a ordonanţei de urgenţă de angajaţii cu studii superioare ai Ministerului Afacerilor Externe, de la data încadrării lor ca referenţi ajutori, referenţi, interpreţi relaţii, referenţi ajutori relaţii şi referenţi relaţii, pană la data dobandirii calităţii de membru al personalului diplomatic şi consular;

i) perioadele în care membrii personalului diplomatic şi consular au fost detaşaţi, în calitate de consilieri diplomatici, la cancelariile unor ministere ale Guvernului Romaniei;

j) perioadele lucrate de membrii personalului diplomatic şi consular, precum şi de celelalte persoane prevăzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă pe bază de contracte individuale de muncă în Institutul Diplomatic Roman, Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, Agenţia Naţională de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia Fulbright şi Asociaţia Internaţională de Studii Sud-Est Europene, care se află în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform Hotărarii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Clubul Diplomatic, care funcţionează sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe.

6.  Constituie de asemenea vechime în muncă în structurile Ministerului Afacerilor Externe activitatea desfăşurată de personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - de la data angajării sau de la data dobandirii studiilor superioare şi pană la data pensionării sau transferării din Ministerul Afacerilor Externe, la care se adaugă perioadele prevăzute la pct. 5 lit. f) şi j). Pentru acest personal, la stabilirea vechimii în specialitate se va lua în calcul şi jumătate din activitatea desfăşurată în structurile Ministerului Afacerilor Externe în funcţii cu studii medii, postliceale sau superioare de scurtă durată.

7.   In situaţia întreruperii activităţii din diverse motive, perioadele lucrate în structurile Ministerului Afacerilor Externe în centrala proprie, misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale ale Romaniei din străinătate, precum şi în celelalte subunităţi precizate la pct. 5 din prezentele norme se însumează.

8.  Se consideră vechime în muncă în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională perioadele lucrate în direcţiile generale, direcţiile şi compartimentele cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, din administraţiile centrale ale fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum şi în unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională definite la art. 1 alin. (3) lit. e) din ordonanţa de urgenţă, nominalizate şi la lit. a), pană la data pensionării sau transferării, la care se adaugă perioadele prevăzute la pct. 5 lit. b)-e), precum şi:

a) perioadele aferente cursurilor postuniversitare şi stagiilor de pregătire şi specializare pentru activitatea de comerţ exterior şi relaţii economice internaţionale, precum şi cele lucrate în unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, respectiv Centrul Roman de Comerţ Exterior, Centrul Roman pentru Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondială (care a funcţionat pană la data de 31 decembrie 1989), fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior aflate în subordinea fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostelor ministere de resort pană la data de 31 decembrie 1989, precum şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare Economică şi Tehnico-Ştiinţifică Internaţională;

b)   perioadele lucrate de juriştii angajaţi în Ministerul Economiei şi Comerţului, în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, încadraţi în compartimente sau servicii cu specific juridic şi atribuţii în desfăşurarea activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.

9.  In situaţia întreruperii activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din diverse motive, perioadele lucrate în acest domeniu se însumează.

CAPITOLUL III

Stabilirea pensiei de serviciu

10. (1) Cuantumul pensiei de serviciu este de 80% din venitul salarial lunar net, corespunzător funcţiilor personalului pensionabil din administraţiile centrale ale celor două ministere la data pensionării. Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu, se determină prin scăderea impozitului aferent din venitul salarial lunar brut realizat. Venitul salarial lunar brut se compune din salariul de bază şi suma aferentă procentului de spor de vechime avut la data pensionării.

(2)  La calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la pct. 1 şi care s-au pensionat înainte sau care se vor pensiona după intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă din alte instituţii decat din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe şi, respectiv, din cadrul activităţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, se iau în considerare pentru stabilirea venitului net gradele diplomatice şi/sau funcţiile avute la data transferării din structurile respective sau, după caz, gradul diplomatic de ambasador pentru persoanele care au îndeplinit funcţia de ambasador în străinătate.

(3)  Cuantumul pensiei de serviciu se majorează cu 1% din venitul salarial net, stabilit în condiţiile precizate în alin. (2) pentru fiecare an în plus peste vechimea în muncă de 18 ani prevăzută la pct. 1 din prezentele norme, în structurile Ministerului Afacerilor Externe, în direcţiile generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Micişi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale şi în fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională. Această majorare se aplică şi personalului prevăzut la art. 102 din ordonanţa de urgenţă.

(4)   Cuantumul pensiilor de serviciu, pentru personalul pensionat din funcţii de execuţie, se majorează cu o cotă procentuală din venitul salarial net, stabilit în condiţiile menţionate la alin.(1) pentru fiecare an, respectiv pentru fiecare lună în care a exercitat o funcţie de conducere, conform art. 112 din ordonanţa de urgenţă, astfel:

a)  cu 1% pentru fiecare an, pentru exercitarea funcţiilor de şef serviciu şi şef birou;

b) cu 1,5% pentru fiecare an, pentru exercitarea funcţiilor de director general, director şi director adjunct;

c)  cu 2% pentru fiecare an, pentru exercitarea funcţiilor de secretar general şi secretar general adjunct.

(5)  Majorările de la alin. (3) şi (4) se aplică fără a se depăşi 100% din venitul net, stabilit conform alin. (1).

CAPITOLUL IV

Pensia de urmaş

11.  (1) Pensia de urmaş se calculează potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, din pensia de serviciu aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul în condiţiile ordonanţei de urgenţă susţinătorul decedat, dacă aceasta este mai avantajoasă decat pensia pentru limită de varstă.

(2) Soţia/soţul supravieţuitoare/supravieţuitor beneficiază, la cerere, de pensie de urmaş calculată din pensia de serviciu la împlinirea varstei de 60 de ani. Pană la această varstă soţia supravieţuitoare sau soţul supravieţuitor poate beneficia de pensie de urmaş potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)  Copiii urmaşi ai persoanelor îndreptăţite la pensie de serviciu au dreptul la pensie de urmaş calculată din pensia de serviciu, la cerere, în condiţiile de stabilire şi plată prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

12. (1) Cuantumul pensiei de urmaş din pensia de serviciu se stabileşte prin aplicarea asupra cuantumului pensiei de serviciu a procentelor prevăzute la art. 77 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, în funcţie de numărul urmaşilor îndreptăţiţi.

(2) Partea din pensia de urmaş calculată din pensia de serviciu, care depăşeşte nivelul pensiei de urmaş din sistemul public, se suportă din bugetul de stat.

13.  Drepturile de pensie, ca urmare a opţiunii de trecere de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmaş stabilită din pensia de serviciu, se cuvin şi se acordă începand cu luna următoare depunerii cererii.

CAPITOLUL V

Pensia suplimentară

14. -In situaţiile în care contribuţiile la pensia suplimentară au fost achitate în valută, în conformitate cu prevederile Hotărarii Guvernului nr. 751/2004 privind criteriile şi procentele de majorare a pensiei de serviciu a membrilor personalului diplomatic şi consular pentru contribuţiile la pensia suplimentară achitată în valută, toate categoriile de pensii de serviciu reglementate de ordonanţa de urgenţă se majorează cu 0,3% din venitul salarial lunar net, calculat conform pct. 10 alin. (1), pentru fiecare an de contribuţie în valută, respectiv cu 0,025% pentru fiecare lună de contribuţie în valută, fără ca pensia de serviciu să depăşească 100% din acest venit.

CAPITOLUL VI

Stabilirea pensiei de serviciu pentru cei pensionaţi pentru limită de varstă

15.   (1) In cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, actualizarea pensiilor de limită de varstă din sistemul public aflate în plată pană la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă se face la cerere.

(2) Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se calculează pensia de serviciu, este corespunzător limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii, aflaţi în activitate în Ministerul Afacerilor Externe şi avute de aceştia la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă.

(3) Pentru persoanele cu decizie emisă în sistemul public şi nepusă în plată, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouă, avandu-se în vedere şi perioada lucrată după stabilirea dreptului de pensie în sistemul public.

(4) Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi se plătesc, la cerere, începand cu data de 29 iunie 2007, data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, cu respectarea termenului general de prescripţie.

16.   (1) In cazul persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţă şi care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decat din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiilor de limită de varstă din sistemul public aflate în plată pană la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007 se face la cerere.

(2) Venitul salarial lunar net, pe baza căruia se calculează pensia de serviciu, se stabileşte în funcţie de gradul şi/sau funcţia avute la data transferului corespunzătoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular, precum şi limitei maxime de încadrare a personalului de specialitate cu studii superioare-funcţionari publici şi personal contractual - cu aceleaşi grade diplomatice sau funcţii, aflaţi în activitate în cadrul Ministerului Afacerilor Externe şi avute de aceştia la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007.

(3) Pentru personalul cu decizie emisă şi nepusă în plată în sistemul public, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouă, avandu-se în vedere şi perioada lucrată după stabilirea dreptului de pensie în sistemul public.

(4)  Drepturile de pensie de serviciu, în cazul persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, astfel stabilite, se cuvin şi se plătesc, la cerere, începand cu data de 29 iunie 2007, data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007, cu respectarea termenului general de prescripţie.

17.  (1) Stabilirea pensiilor persoanelor prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă se face prin echivalarea funcţiilor avute la data pensionării din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională cu funcţiile persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, luandu-se în considerare salariile de bază ale acestora la limita maximă de încadrare valabile la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007.

(2) Responsabilitatea privind legalitatea şi corectitudinea pentru această echivalare revine în exclusivitate ministerului respectiv.

18. (1) La stabilirea venitului net utilizat la calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din unităţile cu specific de comerţ exterior sau din unităţi care nu au specific de comerţ exterior se va avea în vedere salariul corespunzător funcţiei de consilier superior, treapta 3 de salarizare, respectiv funcţia contractuală de consilier I A.

(2)   Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior se aplică prevederile Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 102/2003 pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionării cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului.

(3) Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi se plătesc, la cerere, începand cu data de 29 iunie 2007, data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2007, cu respectarea termenului general de prescripţie.

CAPITOLUL VII

Actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş din pensia de serviciu

19.  In conformitate cu prevederile art. 7 din ordonanţa de urgenţă, actualizarea pensiilor de serviciu se face odată cu majorarea salariilor de bază ale personalului în activitate în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale de comerţ exterior din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. La fiecare actualizare casele teritoriale de pensii vor emite o nouă decizie pe baza datelor transmise de aceste instituţii.

20.  (1) Majorarea salariilor de bază ale personalului aflat în activitate în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv ale personalului din cadrul direcţiilor generale de comerţ exterior din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale constituie baza legală şi pentru actualizarea pensiilor de serviciu pentru persoanele prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, precum şi pentru cele pensionate, după intrarea în vigoare a aceleiaşi ordonanţe, din alte instituţii decat din Ministerul Afacerilor Externe sau din direcţiile generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.

(2) Actualizarea se face în funcţie de evoluţia salariilor de bază majorate, corespunzătoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau consulare şi a personalului de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - din administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.

21. In cazul în care se va introduce o limită minimă, respectiv maximă, şi la salarizarea membrului personalului diplomatic şi consular cu gradul şi funcţia de ambasador, aflat în activitate în administraţia centrală a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiei de serviciu pentru membrii personalului diplomatic şi consular prevăzuţi la art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă se efectuează, conform alin. (1) al aceluiaşi articol, în funcţie de limita maximă de salarizare a ambasadorului.

22. In situaţia în care în grila de salarizare a personalului diplomatic şi consular şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual din cele două ministere - nu se mai regăsesc sau apar noi grade şi funcţii, pentru respectarea principiilor egalităţii de tratament şi de şanse, precum şi pentru evitarea apariţiei unor discriminări între personalul pensionabil şi cel deja pensionat, care desfăşoară sau a desfăşurat activitate asemănătoare, ministrul de resort va emite un ordin pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionării cu gradele şi funcţiile noi ale persoanelor aflate în activitate, în aşa fel încat persoanele care au desfăşurat sau desfăşoară aceeaşi muncă să primească pensie egală.

23.   Pensiile persoanelor pensionate din administraţia centrală a Departamentului de Comerţ Exterior şi a celorlalte ministere şi departamente de comerţ exterior menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, indiferent dacă acestea sunt sau nu în plată la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, se actualizează, la cerere, în conformitate cu prevederile alin. (3) al aceluiaşi articol.

24.  Pensiile de urmaş calculate din pensiile de serviciu se actualizează în concordanţă cu prevederile art. 7 din ordonanţa de urgenţă.

25.  In aplicarea prevederilor art. 7 şi art. 8 alin.(4) din ordonanţa de urgenţă, referitoare la actualizarea pensiei de serviciu şi a pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu, se stabileşte următoarea procedură:

a)    Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor informa în scris Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale ori de cate ori va avea loc o majorare a salariilor de bază ale personalului aflat în activitate;

b)  Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale va transmite celor două instituţii listele cu titularii pensiilor de serviciu şi ai pensiilor de urmaş din pensia de serviciu, aflaţi în plată, conform anexelor nr. 5 şi 6;

c)    Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor completa aceste liste cu datele necesare actualizării pensiilor de serviciu şi le vor transmite caselor teritoriale de pensii în vederea punerii în aplicare.

CAPITOLUL VIII

Recalcularea pensiei de serviciu

26.  Recalcularea pensiei de serviciu prin adăugarea unor perioade nevalorificate la calculul iniţial sau realizate după pensionare, care conform ordonanţei de urgenţă pot fi avute în vedere la calculul pensiei de serviciu, se face în condiţiile Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

27.  (1) Recalcularea pensiilor de serviciu în baza art. II din Legea nr. 595/2003 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular se face la cerere, în baza adeverinţei-tip eliberate de instituţia aparţinătoare, şi se aplică în cazul persoanelor care au pensia de serviciu stabilită pană la 8 ianuarie 2004, data intrării în vigoare a Legii nr. 595/2003.

(2) Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza art. II din Legea nr. 595/2003 se cuvin şi se plătesc de la data de 8 ianuarie 2004, data intrării în vigoare a acesteia, cu respectarea termenului general de prescripţie.

CAPITOLUL IX

Constituirea dosarului

28. In vederea stabilirii pensiei de serviciu, în conformitate cu prevederile art. 2 şi ale art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, a membrilor personalului diplomatic şi consular şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, a diplomaţilor şi funcţionarilor publici din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi a personalului de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, dosarul de pensie trebuie să cuprindă:

a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  adeverinţa-tip necesară stabilirii pensiei de serviciu, prevăzută în anexa nr. 1 sau 3, întocmită de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, care va cuprinde vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Externe sau, după caz, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, vechimea utilizată pentru majorarea pensiei de serviciu conform art. 5 şi art. 112 din ordonanţa de urgenţă, perioada de contribuţie la pensia suplimentară, precum şi venitul salarial lunar net la data acordării, recalculării sau actualizării dreptului la pensie de serviciu.

29. In cazul persoanelor prevăzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, dosarul trebuie să cuprindă cererea, adeverinţa-tip prevăzută în anexa nr. 2 sau 4, întocmită de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, şi o copie după decizia/talonul de pensie.

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

30. (1) Stabilirea, actualizarea, recalcularea şi plata pensiilor de serviciu şi a pensiilor de urmaş din pensiile de serviciu se efectuează de către casele teritoriale de pensii. Cererea de înscriere la pensie, actualizare şi recalculare, însoţită de documentaţia de pensionare şi adeverinţa corespunzătoare, prevăzută în anexele nr. 1-4 şi 7-10, se depune la casa teritorială de pensii în raza căreia îşi are domiciliul persoana îndreptăţită, care calculează atat pensia din sistemul public, conform Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, cat şi pensia de serviciu stabilită potrivit prevederilor ordonanţei de urgenţă.

(2)  Casa teritorială de pensii va emite o singură decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor două categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu, precum şi diferenţa dintre cele două pensii, care urmează a fi suportată de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţă. Această diferenţă urmează a fi evidenţiată distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor băneşti ale pensionarului.

(3)  Pensia care se achită titularului este pensia cea mai avantajoasă.

31.  Ministerul Afacerilor Externe eliberează adeverinţe-tip pentru:

a) persoanele care s-au pensionat sau care se vor pensiona din administraţia centrală a acestui minister şi pentru persoanele care s-au transferat sau se vor transfera din această instituţie şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor instituţii, cu excepţia celor din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ,  Turism  şi   Profesii   Liberale,  fostele   ministere  şi departamente de comerţ exterior şi fostele unităţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională;

b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi care au îndeplinit funcţia de ambasador în străinătate;

c) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 101 din ordonanţa de urgenţă. Adeverinţa-tip pentru aceste persoane se întocmeşte conform anexei nr. 7;

d)  urmaşii persoanelor decedate care, la data decesului, îndeplineau condiţiile de acordare a pensiei de serviciu.

32.  Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează adeverinţe-tip pentru:

a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională şi de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat sau secretarului de stat pentru comerţ din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, precum şi de la Centrul Roman de Comerţ Exterior;

b)  persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de Economie Mondială şi fosta Comisie Guvernamentală de Colaborare Economică şi Tehnico-Ştiinţifică Internaţională;

c)   persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate mai sus, la instituţii şi întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul acestora;

d)  persoanele care s-au pensionat din Departamentul de Comerţ Exterior şi Promovare Economică, în perioada în care acest departament făcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.

In acest scop persoanele îndreptăţite la pensia de serviciu vor prezenta la Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale carnetul de muncă (copie şi original), copie de pe decizia de pensionare (după caz) şi adeverinţă eliberată de unităţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, din care să rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, calculată pană la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel puţin 4 ani realizată în misiune permanentă în străinătate, cu grade diplomatice şi consulare de ministru consilier, consilier economic sau secretar economic.

33.  (1) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează adeverinţele-tip pe baza înscrisurilor din carnetele de muncă, a documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de următoarele instituţii:

a)   Administraţia Prezidenţială, Parlamentul, Guvernul Romaniei şi unele ministere, pentru persoanele care au lucrat în aceste instituţii ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politică externă, relaţii internaţionale politice, economice, juridice, tehnico-ştiinţifice, consiliere diplomatică, precum şi de protocol, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, funcţiile avute şi specificul activităţii desfăşurate;

b)  Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul Romaniei, ministere şi alte instituţii de stat, pentru persoanele care au îndeplinit funcţii de demnitate publică, care vor menţiona în adeverinţe durata mandatelor, funcţiile avute, precum şi numărul decretului sau deciziei de numire.

Prin Administraţia Prezidenţială, Parlamentul şi Guvernul Romaniei se înţelege şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.

Prin Guvernul Romaniei, în sensul ordonanţei de urgenţă, se înţelege administraţia centrală a acestuia, care formează aparatul de lucru al Guvernului.

c)  ambasadele, oficiile consulare, misiunile permanente şi celelalte reprezentanţe ale Romaniei din străinătate, pentru personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post pană la data adoptării prezentelor norme şi care a fost notificat la autorităţile locale pe funcţii diplomatice, menţionand în adeverinţă perioada şi gradul diplomatic în care s-a făcut acreditarea. Dovada acreditării în funcţii diplomatice se poate face şi prin prezentarea de persoanele în cauză a fotocopiilor legitimaţiilor de serviciu, eliberate de autorităţile din ţările respective sau orice alt înscris din care să rezulte notificarea în funcţie diplomatică;

d) instituţiile prevăzute de Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistratură, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;

e) Centrul Roman de Comerţ Exterior, Centrul Roman pentru Promovarea Comerţului, fostul Institut de Economie Mondială, fostul Institut Roman pentru Relaţii Culturale cu Străinătatea, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru persoanele care au lucrat în aceste unităţi, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute în misiunile permanente în străinătate şi specificul activităţii desfăşurate.

(2) Vechimea în muncă realizată în instituţiile menţionate la alin. (1) lit. a), b), d) şi e), în funcţii de demnitate publică sau în funcţii publice, se însumează cu vechimea din celelalte instituţii prevăzute în ordonanţa de urgenţă, indiferent de ordinea cronologică în care s-au realizat.

(3) Pentru personalul de specialitate cu studii superioare - funcţionari publici şi personal contractual - trimis la post după adoptarea prezentelor norme, nu se vor mai solicita adeverinţele menţionate mai sus. In vederea eliminării lor, în ordinul ministrului prin care se aprobă trimiterea la post a personalului respectiv se va preciza şi funcţia diplomatică în care va fi notificat la oficialităţile din ţara în care este trimis, urmand ca pe această bază să se facă precizarea respectivă şi în carnetul de muncă al salariatului.

34.  Pentru persoanele care au lucrat atat în diplomaţie, cat şi în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale eliberează, după caz, adeverinţe în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activităţii desfăşurate de aceste persoane.

35.  Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul pentru Intre­prinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale vor clarifica situaţiile în care din evidenţele unităţilor cu specific de comerţ exterior sau ale ambasadelor nu rezultă gradul diplomatic sau consular avut de unele persoane în timpul misiunilor permanente în străinătate.

36. Adeverinţele-tip necesare stabilirii şi actualizării pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, după caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10.

37. (1) Răspunderea asupra corectitudinii şi legalităţii stabilirii venitului salarial lunar net şi a vechimii în diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă revine în exclusivitate instituţiei care eliberează adeverinţa-tip.

(2) Răspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelor-tip conform anexelor nr. 1-4 şi 7-10 revine în exclusivitate instituţiilor emitente.

38. (1) La deschiderea dreptului de pensie de serviciu pentru persoanele transferate din magistratură se cumulează vechimea în diplomaţie, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi vechimea în magistratură, iar drepturile de pensie de serviciu se acordă numai dacă vechimea în diplomaţie sau vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională este de cel puţin 9 ani.

(2)  In cadrul vechimii de cel puţin 9 ani în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională persoanele în cauză trebuie să îndeplinească condiţiile de vechime în misiuni permanente în străinătate, prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţă.

(3) Intregirea prevăzută la art. 41 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă se face o singură dată, după însumarea acestor vechimi.

(4)  Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplică persoanelor ale căror drepturi de pensie de serviciu se stabilesc potrivit art. 101 din ordonanţa de urgenţă.

39. (1) Pentru înscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmaş stabilită din pensia de serviciu, drepturile se cuvin şi se plătesc în conformitate cu prevederile Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Potrivit prevederilor art. 91 din ordonanţa de urgenţă, pensia de serviciu stabilită pentru persoanele care nu îndeplinesc condiţiile de pensionare prevăzute de legislaţia privind sistemul public de pensii, pană la îndeplinirea condiţiilor de stabilire a pensiei de limită de varstă în sistemul public se suportă de la bugetul de stat.

40.  Perioada în care persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă au beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională.

41.  Perioadele lucrate în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională pe bază de convenţii civile de colaborare şi contracte de prestări de servicii nu se valorifică la calcularea pensiei de serviciu.

42. Adaosul la vechimea în muncă acordat în baza Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi să lucreze în ţări cu climă greu de suportat constituie stagiu de cotizare în sistemul public, dar nu se valorifică la stabilirea pensiei de serviciu.

43. (1) Intregirea vechimii prevăzută de art. 41 din ordonanţa de urgenţă se aplică la limitele de vechime prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi la art. 4 alin. (1) lit. b), precum şi la art. 5 şi 101 din ordonanţa de urgenţă.

(2) Prevederile art. 41 din ordonanţa de urgenţă nu se aplică la limita de vechime de 4 ani în misiune permanentă efectuată în străinătate cu grad diplomatic sau consular, prevăzută pentru personalul de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă şi nici pentru personalul din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economică internaţională, prevăzută la art. 4 alin. (1) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă.

44.  Perioadele necontributive, denumite perioade asimilate, în care personalul pensionabil a urmat cursurile de zi ale învăţămantului universitar şi în care personalul respectiv a satisfăcut serviciul militar constituie vechime în sistemul public, dar nu se valorifică la stabilirea pensiei de serviciu.

45. Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

Localitatea.............................................................

Judeţul/Sectorul......................................................

Telefon..................................................................

Direcţia resurse umane nr..................../..................

Direcţia contabilitate şi salarizare nr........./..............

ADEVERINŢĂ

pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul/doamna...................................., domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap. ..., sectorul ..., judeţul............, act de identitate...........seria.....nr............,CNP:  |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.

Locul de muncă la data pensionării........................................................................................................................................................................ .....

Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data pensionării.....................................................................................................................................

Numit ambasador prin Decretul nr...............................................................................................................................................................................

Funcţia la data pensionării........................................................................................................................................................................ ..................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)

cu 1%:

cu 1,5%:

cu 2%:

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia resurse umane

Director,

Direcţia contabilitate şi salarizare

Director,

Subsemnatul,......................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.

Semnătura

...................................

Data.........................................................

B.I./C.I seria..................nr.......................

Eliberat(ă) la data de................................

De...........................................................

ANEXA Nr. 2 la norme

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

Localitatea....................................................

Judeţul/Sectorul............................................

Telefon.........................................................

Direcţia resurse umane nr.............../..............

Direcţia contabilitate şi salarizare nr......./.......

ADEVERINŢĂ

pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul Afacerilor Externe, conform art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul/doamna..........................................................., domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap...., sectorul ..., judeţul............, act de identitate...........seria.....nr..........., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor  personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.

Locul de muncă la data pensionării..............................................................................................................................................................................

Gradul şi funcţia diplomatică sau consulară, la data pensionării.....................................................................................................................................

Numit ambasador prin Decretul nr........................................................................................................................................................................ ......

Funcţia la data pensionării...........................................................................................................................................................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)

cu 1%:

cu 1,5%:

cu 2%:

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia resurse umane                                                         

Director,

Direcţia contabilitate şi salarizare

Director, 

                                                                                        

Subsemnatul,......................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.

Semnătura                                                                                       

.............................

Data........................................................

B.I./C.I seria....................nr.....................

Eliberat(ă) la data de................................

De...........................................................

ANEXA Nr. 3 la norme

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢ, TURISM Şl PROFESII LIBERALE

Localitatea..............................................................................

Judeţul/Sectorul.......................................................................

Telefon...................................................................................

Direcţia generală resurse umane nr................../.......................

Direcţia generală economică nr..................../..........................

ADEVERINŢĂ

pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul/doamna..........................................................., domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap. ..., sectorul ..., judeţul............, act de identitate...........seria.....nr..........., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.

Locul de muncă la data pensionării..................................................................................

Funcţia la data pensionării................................................................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)

cu 1%:

cu 1,5%:

cu 2%:

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia generală resurse umane

Director general,

Direcţia generală economică

Director general,

Subsemnatul,......................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.

Semnătura

.........................

Data.........................................................

B.I./C.I. seria..................nr......................

Eliberat(ă) la data de................................

De...........................................................

ANEXA Nr. 4 la norme

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE

Localitatea..............................................................................

Judeţul/Sectorul......................................................................

Telefon...................................................................................

Direcţia generală resurse umane nr.......................//..................

Direcţia generală economică nr........................../.....................

ADEVERINŢĂ

pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului diplomatic şi consular, precum şi a personalului de specialitate - funcţionari publici şi personal contractual - din Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, conform art. 4 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul/doamna..........................................................., domiciliat (ă) în........................, str...................nr....., bl....., sc....., ap. ..., sectorul ..., judeţul............, act de identitate...........seria.....nr............, CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| îndeplineşte condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu.

Locul de muncă la data pensionării................................................................................

Funcţia la data pensionării............................................................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)

cu 1%:

cu 1,5%:

cu 2%:

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia generală resurse umane

Director general,

Direcţia generală economică

Director general,

Subsemnatul,......................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.

Semnătura

............................

Data.........................................................

B.I./C.I seria......................nr...................

Eliberat(ă) la data de................................

De............................................................

ANEXA Nr. 5 la norme

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

Localitatea...................................................

Judeţul/Sectorul...........................................

Telefon........................................................

Direcţia resurse umane nr.............................

Direcţia contabilitate şi salarizare nr..............

LISTA

pensionarilor care beneficiază de actualizarea pensiei de serviciu

JUDEŢ (SECTOR)

Nr. crt.

Numele/prenumele

Nr. deciziei

Codul numeric personal

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1 % prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.  36/2003, aprobată cu modificări şi completări şi prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

(ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

(ani, luni)

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară

achitată în valută

(ani, luni)

Venitul

salarial lunar net

(lei)

Data cu care se actualizează dreptul de pensie

0

1

2

3

4

5

6

7

8

Direcţia resurse umane

Director,

Direcţia contabilitate şi salarizare

Director,

ANEXA Nr. 6 la norme

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII, COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE

Localitatea...................................................................................

Judeţul/Sectorul...........................................................................

Telefon........................................................................................

Direcţia generală resurse umane nr........................../....................

Direcţia generală economică nr..................../...............................

LISTA

pensionarilor care beneficiază de actualizarea pensiei de serviciu

JUDEŢ (SECTOR)

Nr. crt.

Numele/prenumele

Nr. deciziei

Codul numeric personal

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1 % prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

(ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de

urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări

prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

(ani, luni)

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută

(ani, luni)

Venitul

salarial lunar net

(lei)

Data cu care se

actualizează

dreptul de

pensie

0

1

2

3

4

5

6

7

8

Direcţia generală resurse umane

Director general,

Direcţia generală economică

Director general,

ANEXA Nr. 7 la norme

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA RESURSE UMANE

Nr...............................................

DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE

Nr...............................................

ADEVERINŢĂ

pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea pensiei) pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobata cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul/ doamna.................................................., domiciliat(ă) în ........................................, str...........................nr....., bl. ..., sc. ..., ap. ..., sectorul......, judeţul..................., act de identitate..............seria.......nr.........., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|. îndeplineşte condiţiile prevăzute de art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru acordarea pensiei de serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la nivelul pensiei de serviciu.

Funcţii de demnitate publică îndeplinite şi nr. decretelor sau deciziilor de numire:...........................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net al ambasadorului la data de.................pe baza căruia se

stabileşte/actualizează pensia de serviciu (în lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia resurse umane

Director,

Direcţia contabilitate şi salarizare

Director,

Subsemnatul,......................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia cea mai avantajoasă.

Semnătura  

......................

Data.........................................................

B.I./C.I seria......................nr...................

Eliberat(ă) la data de................................

De...........................................................

ANEXA Nr. 8 la norme

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA RESURSE UMANE

Nr..........................................

DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE

Nr.........................................

ADEVERINŢĂ

pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul/doamna.........................................................., decedat(ă) la data de........................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.

Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei)................................................................din...................................................

Gradul diplomatic sau funcţia publică la data pensionării, transferării sau a decesului........................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)

cu 1%:

cu 1,5%:

cu 2%:

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia resurse umane

Director,

Direcţia contabilitate şi salarizare

Director

Subsemnatul (subsemnata),....................................................., în calitate de.............................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decat pensia proprie din sistemul public.

Semnătura

.......................

Data.........................................................

B.I./C.I seria......................nr...................

Eliberat(ă) la data de................................

De...........................................................

CNP.......................................................

ANEXA Nr. 9 la norme

MINISTERUL PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII COMERŢ, TURISM ŞI PROFESII LIBERALE

DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE

Nr.....................................................

DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ

Nr.....................................................

ADEVERINŢĂ

pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din pensia de serviciu conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul (doamna)......................................................, decedat(ă) la data de......................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.

Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei).....................................................................................................din.........................................................

Funcţia la data pensionării, transferării sau a decesului..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Vechimea în străinătate cu grade diplomatice (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea de 1% prevăzută de art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani)

Vechimea utilizată pentru majorarea prevăzută la art. 112 din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 36/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare (ani, luni)

cu 1%:

cu 1,5%:

cu 2%:

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia generală resurse umane

Director general,

Direcţia generală economică

Director general,

Subsemnatul (subsemnata),...................................................., în calitate de.............................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decat pensia proprie din sistemul public.

Semnătura

.........................

Data........................................................

B.I./C.I seria.....................nr...................

Eliberat(ă) la data de...............................

De..........................................................

CNP.....................................................

ANEXA Nr. 10 la norme

MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA RESURSE UMANE

Nr...............................................

DIRECŢIA CONTABILITATE ŞI SALARIZARE

 Nr.............................................

ADEVERINŢĂ

pentru stabilirea şi actualizarea pensiei de urmaş din pensia de serviciu conform art. 101 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare

Adeverim prin prezenta că domnul (doamna)............................................................, decedat(ă) la data de......................, conform certificatului de deces anexat (în copie legalizată), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 595/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înscrierea la pensia de serviciu.

Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei)...........................................................................................din...................................................................

Funcţii de demnitate publică sau de ambasador îndeplinite............................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Vechimea totală utilizată la deschiderea dreptului de pensie (ani)

Perioada de contribuţie la pensia suplimentară achitată în valută (ani, luni)

Venitul salarial lunar net la.............pe baza căruia se stabileşte pensia de serviciu (lei)

Certificăm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeverinţă.

Direcţia resurse umane

Director,

Direcţia contabilitate şi salarizare

Director,

Subsemnatul (subsemnata),...................................................., în calitate de.............................................., sunt de acord cu înregistrările din prezenta adeverinţă, care corespund realităţii.

Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei, dacă este mai avantajoasă decat pensia proprie din sistemul public.

Semnătura

.......................

Data........................................................

B.I./C.I seria.....................nr...................

Eliberat(ă) la data de...............................

De..........................................................

CNP.......................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 853/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 853 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu