ORDIN Nr. 530
din 3 aprilie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre
persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze
in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 20 aprilie 2007
In temeiul art. 11 alin. (5) din Hotărarea Guvernului nr. 208/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 1472
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, al art. 50 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor
titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărarea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, al art. 83 alin. (2) şi art. 196 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Procedura de soluţionare a
cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile
neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în Romania, stabilite în
afara Comunităţii, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
313 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în
scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevăzut în anexa
nr. 2.
Art. 3. - Instrucţiunile de completare a formularului
menţionat la art. 2 sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 4. - Caracteristicile de tipărire, modul de
difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului menţionat la art. 2 sunt
prevăzute în anexa nr. 4.
Art. 5. - Se aprobă modelul şi conţinutul formularului
„Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele
impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în Romania,
stabilite în afara Comunităţii", cod MFP 14.13.02.02/13, prevăzut în anexa
nr. 5.
Art. 6. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 8. - Direcţia generală de gestiune a impozitelor
şi contribuţiilor, Direcţia generală de reglementare a colectării creanţelor
bugetare şi Direcţia de metodologie şi proceduri pentru inspecţia fiscală din
cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Direcţia generală a
tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, precum şi
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor lua măsuri
pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
PROCEDURA
de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe
valoarea adăugată către persoane impozabile neînregistrate si care nu sunt obligate să se
înregistreze în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii
1. Rambursarea taxei pe valoarea adăugată către
persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze
în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara
Uniunii Europene, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (1) lit. b) din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,
coroborate cu prevederile pct. 50 din Normele metodologice de aplicare a
titlului VI „Taxa pe valoarea
adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărarea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, se efectuează potrivit prezentei proceduri.
2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe
valoarea adăugată achitate, persoana impozabilă trebuie să îşi desemneze un reprezentant în Romania în
scopul rambursării, potrivit pct. 50 alin. (5) din Normele metodologice de
aplicare a titlului VI „Taxa
pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărarea Guvernului nr. 44/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
3. Reprezentantul solicită rambursarea taxei pe
valoarea adăugată prin completarea şi depunerea formularului 313 „Cerere de
rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii",
prevăzut în anexa nr. 2.
4. Reprezentantul desemnat în scopul rambursării
trebuie să înregistreze la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are
domiciliul fiscal actul de împuternicire în formă autentică, potrivit
dispoziţiilor art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Conţinutul şi limitele reprezentării sunt cele
stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) şi (7) din Normele
metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate
prin Hotărarea Guvernului nr.
44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
In vederea înregistrării fiscale, reprezentantul
desemnat depune la organul fiscal competent declaraţia de înregistrare fiscală,
potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
Comunicarea certificatului de înregistrare fiscală se
face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie
prin poştă prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.
Codul de înregistrare fiscală atribuit reprezentantului
va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată persoanei
reprezentate, stabilită în afara Uniunii Europene.
5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la poştă, prin scrisoare recomandată,
însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 50 alin. (7) din Normele
metodologice de aplicare a titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin
Hotărarea Guvernului nr. 44/2004,
cu modificările şi completările ulterioare, care să evidenţieze taxa a cărei
rambursare se solicită.
Cererea se depune însoţită şi de dovada emisă de
organul fiscal competent din ţara în care solicitantul este stabilit, din care
să rezulte că, potrivit legislaţiei naţionale a acelui stat, o persoană
impozabilă stabilită în Romania
ar avea acelaşi drept de rambursare în ceea ce priveşte taxa pe valoarea
adăugată sau alte impozite ori taxe similare aplicate în ţara respectivă.
6. Documentele justificative,
documentele din care rezultă că persoana este angajată într-o activitate
economică ce ar face-o să fie considerată persoană impozabilă în condiţiile
art. 127 din Legea nr. 571 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, dacă ar fi stabilită în Romania, precum şi declaraţiile în limba străină vor fi însoţite de
traduceri în limba romană certificate de traducători autorizaţi,
potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
7. De la registratură, cererea însoţită de
documentaţie se repartizează Compartimentului de analiză de risc, denumit în
continuare compartiment de specialitate, care înregistrează cererile în Registrul de evidenţă a cererilor de
rambursare, organizat potrivit anexei nr. 1a) la prezenta procedură.
8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare
se scanează şi se arhivează în format electronic.
9. Compartimentul de specialitate analizează
documentaţia depusă, verificand
respectarea condiţiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)
-(11) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI
„Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal,
aprobate prin Hotărarea
Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Rezultatul analizei se consemnează într-un referat,
întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 1b) la prezenta procedură.
10. In cazul în care există suspiciuni cu privire la
unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul
conducătorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetări la faţa
locului, potrivit art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, la persoana impozabilă stabilită în
Romania, care a emis factura
respectivă, precum şi la reprezentant.
11. Pe baza constatărilor cuprinse în referatul de
analiză şi, după caz, în procesul-verbal întocmit ca urmare a cercetării la
faţa locului, compartimentul de specialitate întocmeşte „Decizia de rambursare
a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile neînregistrate şi
care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii",
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5 la ordin.
12. Decizia prevăzută la pct. 11 se întocmeşte în 3
exemplare, se verifică şi se vizează de şeful compartimentului de specialitate
şi se înaintează, împreună cu documentaţia, referatul de analiză şi, după caz,
procesul-verbal, spre aprobare conducătorului unităţii fiscale sau directorului
coordonator, după caz.
Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub
rezerva verificării ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
13. Pentru soluţionarea cererii, organul fiscal are
dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le consideră
necesare.
Termenul legal de soluţionare se prelungeşte cu
perioada cuprinsă între data emiterii înştiinţării privind documentele
solicitate şi data limită stabilită pentru prezentarea acestora, potrivit art.
681 alin. (2) din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
14. Decizia de rambursare, aprobată de directorul
executiv adjunct coordonator, se transmite compartimentului de colectare, în
vederea compensării şi/sau restituirii, în conformitate cu prevederile art. 113
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
15. Compartimentul de
colectare, în baza datelor din evidenţa analitică pe plătitor şi a Deciziei de
rambursare a taxei pe valoarea adăugată, întocmeşte Nota privind compensarea
obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume,
conform formularelor aprobate.
Nota privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau
Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se întocmeşte în 4 exemplare, se
semnează de şeful compartimentului de colectare şi se aprobă de directorul
executiv adjunct coordonator.
Nota aprobată se transmite, pe
bază de borderou, compartimentului de trezorerie în vederea efectuării
compensării şi/sau restituirii.
16. După efectuarea compensării şi/sau restituirii,
compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare 3
exemplare ale Notei privind compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei
privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzand şi data la care s-a efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de
rambursare.
17. Compartimentul de colectare reţine Decizia de
rambursare a taxei pe valoarea adăugată şi un exemplar al Notei privind
compensarea obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea
unor sume şi transmite compartimentului de specialitate două exemplare ale
notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului şi un exemplar în
vederea arhivării.
18. Restituirea taxei pe valoarea adăugată se
efectuează în lei, în contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile,
deschis la o instituţie de credit din Romania.
Comisioanele bancare se suportă
de către persoana impozabilă.
19. După operarea datelor privind soluţionarea cererii
de rambursare în evidenţa specială, compartimentul de specialitate va transmite
dosarul solicitării compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
Dosarul solicitării va cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) referatul de analiză;
c) procesul-verbal privind rezultatul cercetării la
faţa locului, după caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adăugată;
e) Nota privind compensarea
obligaţiilor fiscale şi/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume,
cuprinzand data la care s-a
efectuat operaţiunea de compensare şi/sau de rambursare.
20. După primirea Notei privind compensarea
obligaţiilor fiscale şi/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de
la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate îl înştiinţează
pe solicitant despre modul de soluţionare a cererii, prin transmiterea Deciziei
de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, a Notei de compensare şi/sau de
rambursare, precum şi a documentaţiei care evidenţia taxa pe valoarea adăugată
a cărei rambursare a fost solicitată.
Toate documentele se ştampilează de către
compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare
de rambursare ale respectivei persoane impozabile.
ANEXA Nr. 1 a) la procedură
EVIDENTA CERERILOR DE RAMBURSARE A TVA
Nr. crt.
|
Nr. de referinţă
|
Denumirea/
Numele şi prenumele solicitantului
|
Codul de
identificare
fiscală din
ţara în care
este stabilit
|
Nr. şi data înregistrării cererii
de rambursare a TVA
|
Suma solicitată
|
Decizia
organului
fiscal*)
|
Suma aprobată
|
Diferenţe
constatate
faţă de
suma
solicitată
|
Data
efectuării
compensării
şi/sau
restituirii
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
*) Se va completa cu: A - în cazul cererilor aprobate;
R - în cazul cererilor respinse.
ANEXA Nr. 1b) la procedură
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului
.........................
Administraţia finanţelor publice
.....................................................
Nr................................................................................................
Aprobat.
Conducătorul unităţii fiscale/
Director coordonator,
....................................................
Avizat.
Şef compartiment de specialitate
....................................................
REFERAT PENTRU ANALIZA DOCUMENTARĂ
A. Datele de identificare ale persoanei impozabile
Cod de identificare fiscală
..........................................................................................................................................................................................
Denumire ........................................................................................................................................................................ .........................................
Domiciliu fiscal
........................................................................................................................................................................ ................................
B. Datele de identificare ale reprezentantului
Cod de identificare fiscală
.........................................................................................................................................................................................
Denumire ........................................................................................................................................................................ ........................................
Domiciliu fiscal
........................................................................................................................................................................ ................................
C. Analiza documentară a
cererii de rambursare aferentă lunii/perioadei.......................................anul..............
Au fost analizate următoarele documente:
In urma analizei s-au constatat următoarele:
D. Concluzii
a) Se propune aprobarea rambursării în urma analizei
documentare |_|
b) Se transmite pentru efectuarea cercetării la faţa locului
|_|
Intocmit,
………………………….
ANEXA Nr. 21)
|
Cerere de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în Romania, stabilite
în afara Comunităţii
|
313
|
DATE DE IDENTIFICARE A SOLICITANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
|
COD DE ÎNREGISTRARE ÎN SCOPURI DE TVA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TARA DE REZIDENTĂ
|
|
ADRESA COMPLETĂ ÎN TARA DE REZIDENTA
|
|
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI
|
DENUMIRE / NUME, PRENUME
|
|
COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUDEŢ
|
|
SECTOR
|
LOCALITATE
|
STRADA
|
|
NR.
|
BLOC
|
SC,
|
ET.
|
|
AP.
|
|
COD POŞTAL
|
|
TELEFON
|
|
|
FAX
|
|
E-MAIL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INFORMAŢII FINANCIARE
|
SUMA SOLICITATĂ LA RAMBURSARE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IBAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TITULARUL CONTULUI
|
|
CONT NUMĂRUL
|
|
CODUL BĂNCII
|
|
NUMELE BĂNCII
|
|
ADRESA BĂNCII
|
|
TARA
|
|
ORAŞ
|
COD
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NR. ANEXE
|
|
|
|
NR. FACTURI
|
|
|
|
NR. DOCUMENTE DE IMPORT
|
|
|
|
Aţi mai avut cereri de rambursare anterioare? Da
|
|
Nr. de referinţă al cererii anterioare
|
|
|
|
|
|
|
Nu
|
|
|
Mă angajez să returnez orice sumă mi-ar putea fi rambursată din
greşeală.
|
|
1) Anexa nr. 2 este
reprodusă în facsimil.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar
următoarele:
- în perioada la care se referă actuala cerere de rambursare, nu
am efectuat livrări de bunuri sau prestări de servicii ce au avut loc sau au
fost considerate ca avand loc în Romania, cu excepţia, după caz a serviciilor prevăzute la pct.50 alin.(3) lit a) şi b)din
Normele metodologice de aplicare a Titlului VI
din Codul fiscal,
- bunurile şi serviciile pentru care solicit rambursarea taxei
aferente au fost utilizate în vederea desfăşurării activităţii mele în
calitate de persoană impozabilă,
-faptul că datele înscrise în acest formular sunt corecte şi
complete.
|
Numele persoanei care face declaraţia
|
|
Funcţia
|
|
Ştampila
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
Se completează de personalul
organului fiscal
|
Organ fiscal
|
|
|
Număr înregistrare
|
|
|
Data înregistrare
|
|
|
/
|
|
|
/
|
|
|
|
|
Numele persoanei care a verificat
|
|
Cod MFP: 14.13.03.02/13
LISTA OPERAŢIUNILOR PENTRU CARE SE
SOLICITĂ RAMBURSAREA
|
Nr crt
|
Tipul*
|
Natura bunurilor sau a serviciilor
|
Denumirea partenerului
|
Codul de identificare fiscală al
partenerului
|
Data facturii
|
Numărul facturii
|
Suma de taxă pe valoarea adăugată
solicitată la rambursare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
*A-achiziţie, I-import, S-prestări servicii
ANEXA Nr. 3
INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Cererii de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii
1. Cererea de rambursare se depune de către persoanele
impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în
scopuri de TVA în Romania,
stabilite în afara Comunităţii, pentru rambursarea taxei facturate de alte
persoane impozabile şi achitate de aceasta pentru bunurile mobile care i-au
fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate în beneficiul său în Romania, precum şi a taxei achitate pentru
importul bunurilor în Romania
pe o perioadă de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o
perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
Cererea se depune în termen de 6 luni de la încheierea
anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
2.1. Cererea se depune în format electronic la:
- registratura organului fiscal competent;
- poştă, prin scrisoare recomandată.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic,
va fi însoţit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de
asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, semnat şi ştampilat,
conform legii.
Formatul se editează în două exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună
cu suportul electronic;
- un exemplar se păstrează de către solicitant.
Formatul electronic al Cererii se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de
Ministerul Finanţelor Publice şi se transmite organului competent pe suport
electronic.
Programul de asistenţă este pus la dispoziţia
persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscală sau poate fi descărcat de
pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
Modul de completare a Cererii de rambursare pentru
persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii
Secţiunea 1
- anul la care
se referă declaraţia; se înscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
- perioada aferentă
operaţiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va înscrie
01-06)
Cartuşul Date de
identificare a solicitantului conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele persoanei
impozabile.
2. Cod de înregistrare în scopuri de TVA - se completează codul primit la înregistrarea în scopuri de TVA,
înscris în certificatul de înregistrare fiscală în ţara de origine a
solicitantului.
3. Se completează cu datele privind adresa
domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al
persoanei impozabile.
Cartuşul Date de identificare a reprezentantului conţine:
1. Denumire/nume, prenume - se înscriu, după caz, denumirea sau numele şi prenumele reprezentantului.
2. Cod de identificare
fiscală - se completează codul primit la
înregistrare, înscris în certificatul de înregistrare fiscală al
reprezentantului.
Inscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la
dreapta.
3. Se completează cu datele privind adresa domiciliului
fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, după caz) al
reprezentantului.
Cartuşul Informaţii
financiare conţine:
1. Suma solicitată la
rambursare: se înscrie suma solicitată. Inscrierea
cifrelor în casetă se realizează cu aliniere la dreapta.
2. IBAN: se înscrie
codul IBAN al contului bancar în care se doreşte a fi transferată suma
solicitată.
3. Titularul contului: se înscrie numele complet
al titularului contului bancar.
4. Cont numărul: se înscrie numărul contului bancar în care se doreşte a fi
transferată suma solicitată.
5. Codul băncii: se înscrie codul băncii la care se află contul nominalizat mai sus.
6. Numele băncii: se înscrie numele băncii.
7. Adresa, ţara, oraşul şi
codul poştal ale băncii: se înscrie adresa exactă
a băncii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Nr. anexe: se înscrie
numărul anexelor ce însoţesc cererea.
Nr. facturi: se înscrie
numărul facturilor ce însoţesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei
solicitate.
Nr. documente de import: se înscrie numărul documentelor de import ce însoţesc cererea
pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
In cazul în care solicitantul a mai avut şi alte cereri
de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea căsuţei
corespunzătoare, precum şi prin specificarea numărului de referinţă repartizat
acelei cereri. In cazul în care nu a mai avut alte cereri de rambursare
anterioare va bifa căsuţa „Nu".
Secţiunea a 2-a
Cuprinde operaţiunile ce stau la baza sumei solicitate
şi vor fi introduse nominal toate achiziţiile şi importurile de bunuri, precum
şi prestările de servicii ce i-au fost efectuate.
Tipul - se înscrie tipul
operaţiunii. Se înscrie: A - pentru achiziţii, I - pentru import, S - pentru prestări servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se înscrie natura bunurilor achiziţionate sau importate sau
natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea partenerului -
se înscriu numele şi prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului
de servicii.
Codul de identificare fiscală al partenerului: se înscrie codul de identificare fiscală comunicat de către
furnizor sau de către prestatorul de servicii.
Data facturii şi Numărul
facturii: se înscrie data, respectiv numărul facturii din care reiese suma
solicitată spre rambursare.
Suma de taxă pe valoarea adăugată solicitată la
rambursare - se înscrie suma de taxă pe valoarea
adăugată ce reiese din factura respectivă.
Toate sumele se înscriu în lei.
ANEXA Nr. 4
CARACTERISTICILE DE TIPĂRIRE,
modul de difuzare, utilizare şi păstrare a Cererii
de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în Romania,
stabilite în afara Comunităţii
Denumire formular: Cerere
de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în
Romania, stabilite în afara Comunităţii
CodMFP: 14.13.03.02/13
Format: A4/t1
Caracteristici de tipărire:
- se utilizează echipament informatic pentru completare
şi editare, cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de
Ministerul Finanţelor Publice.
Se difuzează: gratuit
Se utilizează la: rambursarea
taxei pe valoarea adăugată către persoane impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în Romania, stabilite
în afara Comunităţii
Se întocmeşte de: persoanele
impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în Romania,
stabilite în afara Comunităţii
Circulă: - în format
electronic, la organul fiscal competent;
- în format hartie, în două
exemplare listate, semnate şi ştampilate, potrivit legii, din care:
• un exemplar la solicitant;
• un exemplar la organul fiscal.
Se păstrează: -
formatul electronic, în arhiva de documente electronice; - formatul hartie, la
dosarul fiscal al solicitantului.
ANEXA Nr. 5
MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia generală a finanţelor publice
.......................................
Administraţia finanţelor publice ...............................................
Nr. de înregistrare ................................
Data .........................
DECIZIE DE RAMBURSARE A TAXEI PE
VALOAREA ADĂUGATĂ
pentru persoanele impozabile neînregistrate şi care
nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în Romania,stabilite în afara Comunităţii
Către: Denumire/Nume, prenume
.......................................................................................................................
Cod de identificare fiscală ..................................................................................................................................
Adresa: Ţara
......................................................... Regiunea
............................................................................
Localitate ..................................., cod
poştal ..................................,
str.................................... nr.....................
Reprezentat prin:
Denumire/Nume, prenume:
..................................................................................................................................
Cod de identificare fiscală
....................................................................................................................................
Adresa: Oraş ............................,
str............................., cod poştal .................., nr........,
bl......, et......., ap..........
In baza art. 1472
alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările
şi completările ulterioare, şi a art. 83 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile
neînregistrate în scopuri de TVA în Romania, stabilite în afara Comunităţii, pentru perioada
........................., înregistrată sub nr............................., din ..............................., cu
numărul de referinţă .............................., şi a analizei/cercetării
la faţa locului, efectuată în perioada ............................, se stabileşte taxa pe valoarea adăugată
de rambursat astfel:
TVA solicitată la rambursare
...................... lei
TVA aprobată la rambursare
...................... lei
TVA respinsă la rambursare ...................... lei
Motivul de fapt
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Temeiul de drept
Act normativ: .........................., articol:
..........., paragraf: ..........., punct: ........., litera: ..........,
alineat: ............... .
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută
la art. 111, 112 sau 113, după caz, din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea
adăugată poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării,
sub sancţiunea decăderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin.
(1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Aprobat,
...................................................................
(funcţia,numele,prenumele,data şi semnătura)
Verificat,
..................................................
(funcţia,numele,prenumele,data şi semnătura)
Intocmit,
...........................................................................
(funcţia, numele, prenumele, data şi semnătura)
Cod MFP: 14.13.02.02/13