Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5114 din 15.12.2014

privind aprobarea Metodologiei de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 5 din 06 ianuarie 2015



SmartCity1

În temeiul prevederilor Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior,în baza prevederilor art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară naţională, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţia generală buget-finanţe şi resurse umane, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, Centrul Naţional de Echivalare şi Recunoaştere a Diplomelor, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXĂMETODOLOGIE de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar Articolul 1Prezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor
Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, a Ordinului ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior, a Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.565/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 2 (1) Programul special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar, denumit în continuare programul special de revalorizare, se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani începând cu anul şcolar 2014-2015.(2) Desfăşurarea şi implementarea programului menţionat la alin. (1) este monitorizată de o comisie naţională formată din următoarele persoane:a)preşedinte: secretar/subsecretar de stat învăţământ preuniversitar din Ministerul Educaţiei Naţionale; b)vicepreşedinţi: director general al Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale, preşedintele Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, director general al Direcţiei generale resurse umane şi pregătire profesională din Ministerul Sănătăţii; c)3 membri: directori, şefi de serviciu, consilieri, inspectori generali din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii şi inspectori de specialitate din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, reprezentant al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; d)secretar: un inspector general din cadrul Direcţiei generale educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii din Ministerul Educaţiei Naţionale. (3) Comisia naţională are următoarele atribuţii:a)centralizează datele, primite de la inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, privind numărul de asistenţi medicali generalişti înscrişi în cadrul programului special de revalorizare, pe centre şi unităţi de învăţământ de la care provin; b)controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea programului special de revalorizare; c)controlează modul în care se realizează desfăşurarea programului special de revalorizare; d)analizează modul de desfăşurare a evaluării finale a programului special de revalorizare; e)dispune luarea măsurilor adecvate în situaţii excepţionale, nereglementate de prezenta metodologie. (4) La nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, precum şi la nivelul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti se constituie o comisie de specialitate care coordonează desfăşurarea şi implementarea programului special de revalorizare şi care este formată din următoarele persoane:a)preşedinte: inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti; b)vicepreşedinte: inspectorul şcolar general adjunct al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti; c)2 membri: inspectorul şcolar de specialitate pentru învăţământul profesional şi tehnic, preşedintele filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; d)secretar: un cadru didactic de specialitate/informatician. (5) Comisia de specialitate constituită la nivelul fiecărui inspectorat şcolar judeţean, precum şi la nivelul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti are următoarele atribuţii:a)centralizează datele primite de la şcolile postliceale publice menţionate la art. 3 privind numărul de asistenţi medicali generalişti înscrişi în cadrul programului special de revalorizare, pe centre şi unităţi de învăţământ de la care provin şi le transmite Comisiei naţionale; b)controlează şi îndrumă, la nivel judeţean, acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea programului special de revalorizare, inclusiv în ceea ce priveşte data de începere a cursurilor şi raportează aceste informaţii Comisiei naţionale; c)controlează modul în care se realizează desfăşurarea programului special de revalorizare la nivel judeţean; d)analizează modul de desfăşurare, la nivel judeţean, a evaluării finale a programului special de revalorizare în centrele stabilite la art. 3; e)transmite Comisiei naţionale, în termen de 30 de zile de la finalizarea fiecărui tip de program de revalorizare menţionat în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, un raport prevăzut în anexa nr. 12, cu privire la organizarea şi finalizarea programului de revalorizare. Articolul 3Programul special de revalorizare se desfăşoară în următoarele şcoli postliceale sanitare publice: 1. Şcoala Postliceală Sanitară „Fundeni“ din Bucureşti; 2. Şcoala Postliceală Sanitară „Grigore Ghica Vodă“ din Iaşi; 3. Liceul „Charles Laugier“ din Craiova; 4. Colegiul de Ştiinţe „Grigore Antipa“ din Braşov; 5. Şcoala Postliceală Sanitară din Alba Iulia; 6. Şcoala Postliceală Sanitară din Arad; 7. Liceul Teoretic „George Emil Palade“ din Constanţa; 8. Colegiul Naţional „Ana Aslan“ din Brăila; 9. Liceul „Victor Babeş“ din Cluj-Napoca; 10. Şcoala Postliceală „Hippocrate“ din Focşani; 11. Liceul Tehnologic Penticostal „Betel“ din Oradea; 12. Şcoala Postliceală din Zalău; 13. Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Iosif Mărturisitorul“ din Baia Mare; 14. Colegiul Tehnic „Iancu de Hunedoara“ din Hunedoara. Articolul 4Se pot înscrie la programul special de revalorizare asistenţii medicali care posedă: a)Diplomă de absolvire a Şcolii Tehnice Sanitare (1978); b)Diplomă/Certificat de absolvire a Şcolii Postliceale/ Certificat de competenţe profesionale (liceu sanitar plus curs de echivalare şcoală postliceală cu durata de 1 an); c)Diplomă de absolvire a Şcolii Postliceale Sanitare (1991-1994); d)Certificat de absolvire a Şcolii Postliceale Sanitare (1992-1995); e)Certificat de competenţe profesionale (2006-2009). Articolul 5 (1) Dosarul de înscriere al candidatului va cuprinde:a)fişa de înscriere a solicitantului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; b)copie certificat de naştere; c)copie C.I./B.I.; d)copie certificat de căsătorie (acolo unde este cazul); e)copie legalizată de pe actul de studii; f)adeverinţă emisă de către Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România prin care se face dovada unei experienţe profesionale de 10 ani din ultimii 15 ani care preced începerea programului (pentru absolvenţii liceului sanitar plus curs de echivalare şcoală postliceală cu durata de 1 an); g)dosar plic/cu şină. (2) Depunerea dosarelor de înscriere se face cu cel puţin 15 zile înainte de începerea cursului de revalorizare.(3) La nivelul fiecărei şcoli se constituie o comisie de înscriere a candidaţilor la programul special de revalorizare care analizează şi validează dosarele candidaţilor. Comisia este constituită din următoarele persoane:a)preşedinte - director adjunct/membru în Consiliul de administraţie; b)secretar; c)membri: 1-2 cadre didactice, un reprezentant al filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. Articolul 6 (1) Documentele şcolare specifice programului special de revalorizare se întocmesc, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, separat de celelalte documente şcolare, şi sunt următoarele:a)registrul de intrare-ieşire; b)catalog, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; c)registru matricol, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4; d)condică de prezenţă. (2) Unităţile de învăţământ pot întocmi şi alte documente specifice în conformitate cu normele legale în vigoare. Articolul 7 (1) Candidatul încheie cu unitatea de învăţământ organizatoare un contract-cadru de şcolarizare privind derularea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, în care sunt stipulate drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv taxa şcolară care se achită pentru urmarea şi finalizarea programului. (2) Taxa şcolară se stabileşte la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ organizatoare, luându-se în calcul toate cheltuielile pentru fiecare candidat. Articolul 8Cursanţii se distribuie în grupe de studiu în funcţie de tipul actului obţinut la finalizarea studiilor anterioare. Pentru fiecare grupă se întocmeşte un catalog special. Articolul 9 (1) Orele de teorie şi de practică prevăzute în Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 se structurează având la bază curriculumul şi standardul de pregătire profesională pentru calificarea profesională asistent medical generalist în vigoare, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007*), şi anume:a)orele de teorie: ore de coordonare/îndrumare/alcătuirea portofoliului/evaluare; b)orele de practică: ore de laborator tehnologic/ore de învăţământ clinic. *) Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 2.713/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Numărul de ore se structurează în funcţie de tipul actului de studii obţinut la finalizarea studiilor anterioare şi de modulele propuse prin programul special de revalorizare, conform anexelor nr. 5 şi 6. Articolul 10Unităţile de învăţământ întocmesc un orar separat pentru programul special de revalorizare, distinct de orarul şcolii şi un grafic de stagii separat pentru programul special de revalorizare, distinct de graficul de stagii al şcolii, conform anexelor nr. 7 şi 8. Articolul 11 (1) La fiecare modul din programul special de revalorizare cursantul întocmeşte un portofoliu de evaluare. Se alocă un număr de ore distinct pentru întocmirea portofoliului prin activitatea independentă a cursantului, coordonat de profesorul de specialitate.(2) Portofoliul de evaluare întocmit de cursant pentru fiecare modul este prevăzut în anexa nr. 9 şi este evaluat conform unei fişe de evaluare prevăzute în anexa nr. 10. Articolul 12 (1) Orele de învăţământ clinic, prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. b) se desfăşoară în spitalele partenere ale şcolii şi în ambulatorii, unde cursanţii sunt ghidaţi de tutori de practică din şcolile postliceale şi numiţi prin ordin al ministrului sănătăţii, la propunerea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.(2) Evaluarea competenţelor dobândite de asistenţii medicali generalişti în urma parcurgerii orelor de învăţământ clinic, corespunzătoare fiecărui modul, se face printr-un colocviu, iar evaluatorul completează o fişă de apreciere a competenţelor dobândite în cadrul învăţământului clinic, prevăzute în anexa nr. 11. Articolul 13(1) Fiecare asistent medical generalist care participă la programul special de revalorizare este supravegheat de un tutore numit ca profesor/instructor de nursing.(2) Tutorii de practică care ghidează asistenţii medicali generalişti în cadrul programului special de revalorizare beneficiază de credite de educaţie medicală continuă acordate de Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. Articolul 14Mediile finale obţinute de către asistenţii medicali generalişti la fiecare modul din cadrul programului special de revalorizare se echivalează cu calificativele admis/respins. Articolul 15 (1) Evaluarea finală a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist la nivelul învăţământului postliceal cuprinde două probe, în ordine:a)proba scrisă; b)susţinerea unui proiect. (2) Proba scrisă cuprinde itemi de evaluare (întrebări tip grilă) din modulele de specialitate prevăzute de programul special de revalorizare. Proba scrisă durează 3 ore. Nota minimă de promovare este 5 (cinci).(3) Rezultatul probei scrise poate fi contestat. Contestaţia se depune în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor la proba scrisă şi se soluţionează de către comisia de contestaţie conform unei proceduri stabilite de unitatea de învăţământ organizatoare. Comisia de contestaţie este formată din:a)preşedinte: cadru didactic de specialitate numit de directorul unităţii de învăţământ şi care nu face parte din comisia de corectare; b)2 membri: cadre didactice de specialitate; c)secretar.Rezultatul obţinut în urma soluţionării contestaţiei nu mai poate fi contestat. (4) Cea de a doua probă constă în elaborarea şi susţinerea unui proiect. Structura proiectului final este stabilită la nivelul unităţii de învăţământ. Proiectul este notat cu note de la 1 la 10. Nota minimă de promovare a probei de susţinere a proiectului este 6 (şase) şi nu poate fi contestată.(5) Media generală minimă de promovare a evaluării finale este 6 (şase) şi se calculează, cu două zecimale, fără rotunjire, ca medie aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă şi la proba ce constă în susţinerea unui proiect.(6) La nivelul fiecărei şcoli se constituie o comisie de evaluare a candidaţilor numită prin decizie a preşedintelui comisiei prevăzute la art. 2 alin. (4). Comisia este constituită din următoarele persoane:a)preşedinte - directorul şcolii; b)vicepreşedinte - un reprezentant al filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; c)membri: 1-2 cadre didactice coordonatoare ale programului de revalorizare; d)secretar - un informatician sau un cadru didactic cu abilităţi informatice. Articolul 16Absolvenţii programului special de revalorizare la nivelul învăţământului postliceal dobândesc certificatul de revalorizare a competenţelor profesionale, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, care reprezintă un act de studiu. Certificatul de revalorizare a competenţelor profesionale conţine pe verso competenţele de bază ale formării de asistent medical generalist conform Directivei 2013/55/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 noiembrie 2013 de modificare a Directivei 2005/36/CE privind recunoaşterea calificărilor profesionale şi a Regulamentului (UE) nr. 1.024/2012 privind cooperarea administrativă prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne („Regulamentul IMI“). Articolul 17Toate documentele şcolare, inclusiv portofoliile de evaluare menţionate la art. 11 alin. (2), se arhivează şi se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare. Articolul 18Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta metodologie. ANEXA Nr. 1la metodologie Model -FIŞĂ DE ÎNSCRIERE Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ........ ..........., născut(ă) la data de ........ ................ în ........ ................ .........., fiul/fiica lui ........ ............ şi ........ .........., domiciliat(ă) în localitatea ........ ........ .............. str. ........ ................ ........ nr. ........., bl. ....., sc. ........, et. ....., ap. ......., tel. fix ........ ..............., tel. mobil ........ ..........., e-mail ........ ........ .........., legitimat(ă) cu B.I./C.I. seria nr. ........., CNP ........ ................ ............., doresc să mă înscriu la programul special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi al învăţământului superior. Menţionez că am absolvit:

Şcoala Tehnică Sanitară - promoţia ........ ........

Liceul Sanitar - promoţia ........ ........

Cursurile de echivalarea şcolii postliceale, cu durata de 1 an - seria ........ ................

Şcoala Postliceală Sanitară - promoţia ........ .........Actul de studii obţinut în urma absolvirii şcolii are denumirea:

........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ...............cu seria ........ ........ .......... nr. ........ ........, eliberat la data de ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........

........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .............. cu seria ........ ........ .......... nr. ........ ........, eliberat la data de ........ ................ ................ ................ ................ ........ ......... Voi încheia cu Şcoala Postliceală Sanitară ........ ................ ................ un contract de şcolarizare în care vor fi stipulate drepturile şi obligaţiile părţilor contractante. Data ................ Semnătura ........ ........ ........... ANEXA Nr. 2 la metodologieCONTRACT-CADRU privind derularea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 Încheiat astăzi, ........ ................ ................ ........ ............., între Şcoala Postliceală Sanitară ........ ................ ........ ..........., cu sediul în ........ ............., str. ........ ........ .............. nr. ......., judeţul ........ ................ ..........., tel./fax ........ ........ ..........., având codul fiscal ........ ............... şi contul curent ........ ................ ................ ........ .......... deschis la Trezoreria ........ ........ ..........., reprezentată prin ........ ................ ........ ..........., în calitate de director şi ........ ................ ........... contabil şi ........ ................ ............. cursant, cu domiciliul în localitatea ........ ................ ..............., judeţul ........ ............., str. ........ ................ ............. nr. ......, bl. ..............., sc. .........., ap. ....., tel./fax ........ .............. cod poştal ................, legitimat cu C.I. seria ....... nr. ........ .........., eliberat de ........ .......... la data de ........ ................ ................ .......... . Obiectul prezentului contract îl constituie stabilirea obligaţiilor părţilor, pe durata derulării programului special de revalorizare. 1. Şcoala Postliceală Sanitară ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... se obligă să asigure:

cadre didactice de specialitate pentru fiecare modul prevăzut de anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi al învăţământului superior;

baza didactico-materială la nivelul cerinţelor de profesionalizare stabilite de standardele de pregătire profesională specifice curriculumului în vigoare pentru calificarea profesională asistent medical generalist;

pregătirea profesională (teoretică şi practică), în concordanţă cu standardele de pregătire profesională specifice curriculumului în vigoare pentru calificarea profesională asistent medical generalist.2. Cursantul ........ ................ ................ ........ solicită pregătirea în cadrul programului de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, şi se obligă:

să frecventeze cursurile de pregătire teoretică şi instruire practică;

să se informeze în legătură cu situaţia şcolară personală;

să se prezinte, dacă este cazul, la sesiunile de încheiere a situaţiei şcolare şi de corigenţă stabilite de şcoală conform graficelor afişate;

să respecte Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi Regulamentul intern de funcţionare al Şcolii Postliceale Sanitare........ ................ ................ ................ ........;

să achite în rate taxa de şcolarizare în valoare de .............. lei, la termenele stabilite;

să achite taxa aferentă evaluării finale a programului special de revalorizare.Părţile convin ca suma reprezentând taxa de şcolarizare să se poată modifica pe parcursul derulării programului de revalorizare în condiţiile unor modificări esenţiale legate de cheltuieli salariale, precum şi de alte cheltuieli care asigură derularea optimă a cursului. În cazul nerealizării contractului din culpa cursantului, unitatea de învăţământ nu este obligată la restituirea taxelor achitate. Litigiile ivite cu ocazia executării prezentului contract vor fi soluţionate pe cale amiabilă sau de instanţele judecătoreşti competente. Contractul se încheie pe durata derulării programului de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014, între Şcoala Postliceală Sanitară ........ ................ ................ ..............şi cursantul ........ ................ ................ ........ .......... Drept pentru care s-a încheiat prezentul contract de şcolarizare în două exemplare, din care un exemplar la secretariatul şcolii şi un exemplar la cursant. Rate: Rata 1: Rata 2: Rata 3: Rata 4: Şcoala Postliceală Sanitară ........ ................ ........ .......... Director, Contabil, ........ ................ .............. ........ ................ ............... Cursant, ........ .............. ANEXA Nr. 3la metodologie Model -

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ........ ................ ........ ...........
........ ................ ................ ................ ................ ........ ..........
Catalogul
Grupei ........ ........ .........
Anul şcolar ........ ........ .........
(învăţământ postliceal sanitar )
program special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior

NORME pentru completarea catalogului de grupă Catalogul este un document oficial. De completarea lui răspunde îndrumătorul grupei şi directorul unităţii de învăţământ. Pentru fiecare grupă se foloseşte un catalog. Acolo unde sunt grupe de studiu paralele pe cataloagele acestora se adaugă o literă distinctivă (de exemplu: grupa I A, grupa I B etc.). Îndrumătorul clasei este obligat să întocmească catalogul grupei, completându-l cu toate datele cerute de formular (numele şi prenumele cadrelor didactice care predau la grupa respectivă, numele şi prenumele cursanţilor, precum şi modulele de învăţământ cu denumirea lor exactă şi completă, fără prescurtări). La finalizarea programului de revalorizare se vor completa datele din situaţia generală asupra mişcării cursanţilor şi a rezultatelor obţinute de aceştia. În cazul cursanţilor transferaţi sau care nu mai frecventează cursurile din diferite motive, îndrumătorul face menţiunea respectivă în rubrica rezervată în acest scop. Notele cursanţilor se trec în cifre de la 10 la 1. Notele obţinute cu prilejul evaluării cunoştinţelor se trec în catalog cu cerneală albastră, indicându-se data şi luna. Exemplu: 7/8. X Media unui modul se încheie în momentul finalizării acestuia. Media modulului se calculează ca medie aritmetică a notelor cu două zecimale fără rotunjire. Mediile de la examenul de corigenţă şi cele finale se trec în cifre şi litere, tot cu cerneală roşie. Mediile de la examenele de corigenţă constituie şi medii finale la disciplinele respective, înscriindu-se în rubrica „media finală“. Toate notele se trec citeţ, corect şi numai cu cerneală. Nu se admit modificări de note în cataloagele şcolare. Notele înscrise greşit în catalog se anulează barându-se cu o linie oblică şi se înlocuiesc cu note corespunzătoare, înscris cu cerneală roşie, sub semnătura profesorului şi a directorului care aplică ştampila. La sfârşitul programului de revalorizare catalogul de grupă se completează cu ultimele date prevăzute de reglementările în vigoare, iar spaţiile şi paginile rămase libere se barează. Directorul este obligat să controleze sistematic completarea la zi şi corectă a cataloagelor cu datele necesare (absenţe, note, situaţii statistice) şi să asigure, după încheierea programului de revalorizare, păstrarea acestora în arhiva şcolii, conform normelor în vigoare. MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ........ ................ ........... CATALOGUL GRUPEI ........ ........ ........ Program special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007 Anul şcolar ........ ........ ......... (învăţământ postliceal sanitar) Director, Îndrumător, L.S. PROFESORI

Nr. crt. Modulele1 Profesorul
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.

1 Modulele sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014 privind aprobarea programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist, dobândită anterior date de 1 ianuarie 2007, pentru absolvenţii învăţământului postliceal şi ai învăţământului superior.

Cursanţii Modul2 Modul Modul Modul Modul Modul Modul Modul Modul Modul Modul
Note Note Note Note Note Note Note Note Note Note Note
Nr. matricol ....... din registrul matricol, vol. ....... p. .... Numele şi prenumele ........ ........ ............. ........ ................ ................ ........ .............. Anul absolvirii ........ ................ ........ ........ Denumirea actului de studii ........ ................ ................ ........ .............. Situaţia şcolară la sfârşitul cursului de revalorizare ........ ................ ................ ........ .............. Menţiuni (transferări, retrageri, întreruperea cursurilor, amânări) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..........
Medie modul
Calificativ
Nr. matricol ....... din registrul matricol, vol. ....... p. .... Numele şi prenumele ........ ........ ............. ........ ................ ................ ........ .............. Anul absolvirii ........ ................ ........ ........ Denumirea actului de studii ........ ................ ................ ........ .............. Situaţia şcolară la sfârşitul cursului de revalorizare ........ ................ ................ ........ .............. Menţiuni (transferări, retrageri, întreruperea cursurilor, amânări) ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..........
Medie modul
Calificativ

2 Modulele sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul nr. 4.317/943/2014. ANEXA Nr. 4la metodologie Model -

Module1 Calificative

1 Modulele sunt prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei naţionale, al ministrului delegat pentru învăţământ superior, cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi al ministrului sănătăţii nr. 4.317/943/2014. Evaluare finală: sesiunea ........ ................ .............. anul ........ ................ ................ ...............

Probele de evaluare Nota obţinută
Rezultat final

Promoţia Actul de studii/Şcoala Număr total de module propuse Număr total de ore, din care
T = teorie P = practică
1978 Diploma de absolvire a Şcolii Tehnice Sanitare 11 492 892
Liceu sanitar + curs de echivalare şcoală postliceală 1 an Diplomă/Certificat de absolvire a şcolii postliceale/Certificat de competenţe profesionale 13 474 762
1991-1994 Diploma de absolvire a şcolii postliceale 8 210 330
1992-1995 Certificat de absolvire a şcolii postliceale 7 210 330
2006-2009 Certificat de competenţe profesionale 6 186 294

DIPLOMA DE ABSOLVIRE A ŞCOLII TEHNICE SANITARE

Nr. crt. Modulul Număr total de ore Număr total de ore T+P Teorie = 492 Practică = 892
Coordonare/ îndrumare Realizarea portofoliului Evaluare Laborator tehnologic Învăţământ clinic
1. Biofizică, biochimie, radiologie 60 30 + 30 10 16 4 30
2. Sociologie 60 30+30 10 16 4 30
3. Deontologie, etică profesională 120 48 + 72 16 26 6 72
4. Geriatrie, gerontologie 144 48+96 16 26 6 96
5. Îngrijiri la domiciliu 144 48+96 16 26 6 96
6. Nursing general 146 60+86 20 32 8 86
7. Nursing special 146 60+86 20 32 8 86
8. Comunicare profesională 146 48+98 16 26 6 98
9. Nursing comunitar 146 24+122 8 12 4 122
10. Nursing în urgenţe medico-chirurgicale 128 48+80 16 26 6 80
11. Calitatea îngrijirilor 144 48+96 16 26 6 96
1384 164 264 64 132 760

LICEU SANITAR + CURS DE ECHIVALARE ŞCOALĂ POSTLICEALĂ CU DURATA DE 1 AN DIPLOMĂ/CERTIFICAT DE ABSOLVIRE A ŞCOLII POSTLICEALE/CERTIFICAT DE COMPETENŢE PROFESIONALE

Nr. crt. Modulul Număr total de ore Număr total de ore T+P Teorie = 474 Practică = 762
Ore de predare Realizarea portofoliului Evaluare Laborator tehnologic Învăţământ clinic
1. Sociologie 60 30 + 30 10 14 6 30
2. Principii de management şi legislaţie 60 24 + 36 8 10 6 36
3. Igienă 120 24+96 8 10 6 96
4. Deontologie, etică profesională 96 24+36 8 10 6 72
5. Pedagogie 60 24 + 72 8 10 6 36
6. Geriatrie, gerontologie şi nursing specific 120 48+72 16 26 6 72
7. Îngrijiri la domiciliu 60 24 + 36 8 10 6 36
8. Dietetica 60 24 + 36 8 10 6 36
9. Nursing general 120 60 + 60 20 32 8 60
10. Comunicare profesională 120 48 + 72 16 26 6 72
11. Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi) 120 48 + 72 16 26 6 72
12. Nursing în urgenţe medico-chirurgicale 120 48+72 16 26 6 72
13. Calitatea îngrijirilor 120 48 + 72 16 26 6 72
1.236 166 236 80 174 588

DIPLOMA DE ABSOLVIRE A ŞCOLII POSTLICEALE - PROMOŢIA 1991-1994

Nr. crt. Modulul Număr total de ore Număr total de ore T+P Teorie = 210 Practică = 330
Ore de predare Realizarea portofoliului Evaluare Laborator tehnologic Învăţământ clinic
1. Biofizică, radiologie 60 30+30 10 16 4 30
2. Pedagogie 60 24+36 8 12 4 36
3. Îngrijiri la domiciliu 60 24+36 8 12 4 36
4. Comunicare profesională 60 30+30 10 16 4 30
5. Calitatea îngrijirilor 60 24+36 12 8 4 36
6. Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi) 120 24+96 8 12 4 96
7. Nursing general 60 30+30 10 16 4 30
8. Nursing în urgenţe medico-chirurgicale 60 24+36 8 12 4 36
540 70 108 32 66 264

CERTIFICAT DE ABSOLVIRE A ŞCOLII POSTLICEALE (PROMOŢIA 1992-1995)

Nr. crt. Modulul Număr total de ore Număr total de ore T+P Teorie = 210 Practică = 330
Ore de predare Realizarea portofoliului Evaluare Laborator tehnologic Învăţământ clinic
1. Îngrijiri la domiciliu 60 24+36 8 12 4 36
2. Comunicare profesională 60 30+30 10 16 4 30
3. Calitatea îngrijirilor 60 24+36 8 12 4 36
4. Pedagogie 60 24+36 8 12 4 36
5. Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi) 120 24+96 8 12 4 96
6. Nursing general 120 60+60 20 32 8 60
7. Nursing în urgenţe medico-chirurgicale 60 24+36 8 12 4 36
540 70 108 32 36 294

CERTIFICATE DE COMPETENŢE PROFESIONALE - PROMOŢIA 2006-2009

Nr. crt. Modulul Număr total de ore Număr total de ore T+P Teorie = 186 Practică = 294
Ore de predare Realizarea portofoliului Evaluare Laborator tehnologic Învăţământ clinic
1. Îngrijiri la domiciliu 60 24+36 8 12 4 36
2. Nursing general 120 60+60 20 32 8 60
3. Comunicare profesională 60 30+30 10 16 4 30
4. Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea pacienţilor cu dizabilităţi) 120 24+96 8 12 4 96
5. Nursing în urgenţe medico-chirurgicale 60 24+36 8 12 4 36
6. Calitatea îngrijirilor 60 24+36 8 12 4 36
400 62 96 28 294

ANEXA Nr. 7la metodologie DESFĂŞURĂTOR pentru activităţile teoretice şi practice din cadrul programului de revalorizare

Promoţia Număr de module/săptămâni Număr total de ore
- 1978 11 module/32 de săptămâni 12 ore pe săptămână teorie x 14 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore) 28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 15 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 15 săptămâni + 26 de ore x o săptămână + 30 de ore x o săptămână) Coordonare/îndrumare = 164 Portofoliu = 264 Evaluare = 64 Practic = 892
Liceu sanitar + curs de echivalare şcoală postliceală 1 an 13 module/29 de săptămâni 12 ore pe săptămână teorie x 14 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore) 28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 13 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 11 săptămâni + 16 ore x două săptămâni + 14 ore x o săptămână) Coordonare/îndrumare = 166 Portofoliu = 236 Evaluare = 80 Practic = 762
1991-1994 8 module/12 săptămâni 12 ore pe săptămână teorie x 6 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore) 28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 6 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 3 săptămâni + 18 ore x două săptămâni + 24 de ore x o săptămână) Coordonare/îndrumare = 70 Portofoliu = 108 Evaluare = 32 Practic = 330
1992-1995 7 module/13 săptămâni 12 ore pe săptămână teorie x 6 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore) 28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 6 săptămâni; 32 de ore/săptămână x 4 săptămâni + 24 de ore x o săptămână) Coordonare/îndrumare = 70 Portofoliu = 108 Evaluare = 32 Practic = 330
2006-2009 6 module/11 săptămâni 12 ore pe săptămână teorie x 6 săptămâni (sâmbătă 6 ore; duminică 6 ore) 28 de ore pe săptămână practică (4 ore/zi x 6 săptămâni; 32 de ore/săptămână x două săptămâni + 24 de ore x o săptămână) Coordonare/îndrumare = 62 Portofoliu = 96 Evaluare = 28 Practic = 294

Modulul Sugestii pentru Conţinutul portofoliului
1 2
Biofizică, biochimie şi radiologie 1. Componentele materiei vii şi legăturile dintre ele 2. Metabolismul materiei vii 3. Enzimele, hormonii şi vitaminele în reglarea funcţiilor organismului 4. Metodele fizice utilizate în laborator 5. Biochimia sângelui, urinei şi a materiilor fecale 6. Biochimia digestiei 7. Examenul sângelui şi examenul urinei 8. Noţiuni de biofizică medicală 9. Tehnici fizice utilizate în explorarea imagistică 10. Noţiuni elementare de radiobiologie 11. Principalele noţiuni de radioterapie
Sociologie 1. Noţiuni teoretice ale sociologiei 2. Noţiuni de antropologie 3. Elemente de sociologie a colectivităţilor 4. Familia ca grup social 5. Instituţia medicală 6. Tipuri de relaţii asistent medical-pacient 7. Conflict de roluri 8. Rolul cercetării sociologice 9. Politici sociale 10. Politici sociale de sănătate
Deontologie şi etică profesională 1. Valori şi principii etice în nursing 2. Sisteme personale de valori 3. Drepturi şi libertăţi 4. Răspundere şi responsabilitate profesională, morală, legală 5. Norme de exercitare (conform legilor în vigoare) a profesiei 6. Învăţare continuă şi perfecţionare profesională 7. Abordare în situaţii de risc 8. Atitudine etica în situaţii terminale 9. Risc asumat şi risc evaluat 10. Bioetică
Geriatrie şi gerontologie 1. Îmbătrânirea umană 2. Semne şi simptome prezente în afecţiunile persoanelor vârstnice 3. Principalele afecţiuni ale persoanelor vârstnice 4. Culegere de date la pacienţii vârstnici 5. Problemele de dependenţă la pacienţii vârstnici 6. Surse de dificultate la pacienţii vârstnici 7. Diagnosticele de îngrijire la pacienţii vârstnici (NANDA) 8. Planul de îngrijire (nursing) la pacienţii vârstnici 9. Intervenţiile asistentului medical
Îngrijiri la domiciliu 1. Serviciile de îngrijire la domiciliu în sistemul asigurărilor sociale de sănătate conform legislaţiei în vigoare 2. Responsabilităţile asistentului medical generalist 3. Procesul de îngrijire 4. Planul de îngrijire 5. Obiectivele planului 6. Aplicarea îngrijirilor conform normelor în vigoare 7. Protocoale de îngrijire 8. Drepturile beneficiarului
1 2
Nursing general 1. Rolurile şi funcţiile asistentului medical şi statutul său în cadrul echipei medicale 2. Principalele teorii ştiinţifice ale nursingului 3. Teoria V. Henderson 4. Teoria M. Gordon 5. Procesul de îngrijire 6. Diagnosticul nursing (NANDA) 7. Planul de îngrijire
Nursing special 1. Educaţia pentru sănătate şi promovarea sănătăţii 2. Acţiuni de educaţie pentru sănătate 3. Programe de educaţie pentru sănătate 4. Rezultatele acţiunilor de educaţie pentru sănătate
Comunicare profesională 1. Strategii pentru o comunicare eficientă 2. Tehnici de comunicare orală 3. Raport formal 4. Activitatea în cadrul echipei de îngrijire 5. Promovarea stilului de viaţă sănătos al persoanei, familiei, grupurilor 6. Educarea şi susţinerea persoanelor în situaţie de criză şi a familiilor acestora 7. Comunicarea profesională şi cooperarea cu membrii altor echipe din sectorul sanitar
Nursing comunitar (inclusiv îngrijirea persoanelor cu dizabilităţi) 1. Definirea îngrijirilor de sănătate comunitară (nursing) 2. Modele conceptuale 3. Rolul şi funcţiile asistentului medical generalist în comunitate 4. Conceptul despre sănătatea comunitară 5. Conceptul de îngrijiri primare 6. Procesul de nursing (îngrijire) în comunitate 7. Probleme de sănătate şi disfuncţionalităţi la nivelul familiei 8. Susţinerea familiei în situaţii de criză 9. Grupuri vulnerabile 10. Îngrijiri la domiciliu a bolnavilor cronici şi în stadiu terminal
Nursing în urgenţe medico-chirurgicale 1. Modificări de comportament şi aspect general ale pacientului în stare gravă 2. Semnele şi simptomele specifice urgenţelor 3. Conduita în stop cardio-respirator 4. Conduita în insuficienţă respiratorie şi boli cardiace primare şi secundare 5. Conduita în anafilaxie şi intoxicaţii 6. Conduita în arsuri grave şi electrocutare 7. Elementele de gravitate în urgenţele medico-chirurgicale 8. Măsurile de urgenţă 9. Monitorizarea evoluţiei pacientului 10. Echipa de prim ajutor, independenţa în luarea deciziilor în situaţii de criză sau dezastre, aspectele etice
Calitatea îngrijirilor 1. Calitatea şi siguranţa pacientului în sistemul îngrijirilor de sănătate 2. Managementul calităţii serviciilor de îngrijire 3. Implementarea sistemelor de asigurare a calităţii serviciilor de îngrijire 4. Resursele umane şi strategiile de recrutare de personal 5. Promovarea profesională şi educaţia continuă în nursing 6. Strategii de îmbunătăţire a calităţii îngrijirilor 7. Instrumente de îmbunătăţire a calităţii îngrijirilor 8. Independenţa asistentului medical în asigurarea şi evaluarea calităţii îngrijirilor 9. Analiza calităţii îngrijirilor şi îmbunătăţirea practicii profesionale
Principii de management şi legislaţie 1. Management general 2. Politicile şi sistemele de sănătate 3. Managementul serviciilor sociale şi de sănătate 4. Managementul sanitar pe cele 3 nivele ale sistemului de îngrijiri de sănătate 5. Managementul serviciilor de îngrijiri secundare de sănătate 6. Spitalul ca organizaţie 7. Managementul serviciilor terţiare de sănătate 8. Noţiuni de drept medical 9. Legislaţia privind organizarea şi funcţionarea sistemului de sănătate 10. Asociaţii profesionale, Codul de etică şi deontologie profesională, asociaţii sindicale
1 2
Igienă 1. Igiena - generalităţi 2. Factori sanogeni pentru păstrarea şi promovarea sănătăţii 3. Starea de sănătate, măsuri sanitare medicale şi nemedicale 4. Igiena aerului 5. Igiena apei 6. Igiena solului 7. Igiena radiaţiilor 8. Igiena habitatului uman 9. Igiena alimentaţiei 10. Prevenirea şi combaterea bolilor transmisibile prin factorii de mediu
Pedagogie 1. Educaţia - generalităţi 2. Stadialitatea dezvoltării persoanei 3. Demers educaţional 4. Operaţionalizarea obiectivelor pedagogice 5. Principii didactice 6. Sisteme de educaţie şi forme de comunicare 7. Educaţia adultului 8. Rolul educatorului
Dietetică 1. Principalele grupe de nutrienţi şi alimente 2. Nevoile nutriţionale în funcţie de vârstă, activitate şi starea individului 3. Educaţia nutriţională a individului şi familiei 4. Tulburări de nutriţie şi alimentaţie 5. Interacţiunea dintre alimente şi medicamente 6. Dieta în diferite afecţiuni

NOTĂ: Pentru fiecare modul, conţinutul portofoliului va cuprinde cel puţin 2-3 teme din cele propuse. ANEXA Nr. 10la metodologie Fişa de evaluare a portofoliului Numele şi prenumele cursantului: ........ ................ ................ ................ ................ ........

Nr. crt. Criterii de evaluare a portofoliului Punctaj Observaţii
Punctaj maxim Punctaj realizat
1. Conţinutul portofoliului este complet conform criteriilor stabilite. 10
2. Elaborarea portofoliului demonstrează completitudinea şi acoperirea satisfăcătoare în raport cu temele impuse. 10
3. Utilizarea în elaborarea şi în prezentarea portofoliului a elementelor de grafică, modele, aplicaţii TIC etc. 10
4. Transmiterea de informaţii semnificative 10
5. Exprimare/Comunicare clară, concretă 10
6. Utilizarea unui vocabular adecvat 10
7. Argumentarea ştiinţifică a conţinutului 10
8. Originalitate în abordarea temelor impuse 10
9. Prezentarea a fost structurată echilibrat în raport cu conţinutul solicitat şi realizat. 10
Data evaluării: 10 puncte din oficiu Calificativ1
Profesor evaluator: Punctaj total realizat:
Nota

1 Pentru calificativul Admis este necesară nota minimă 6 (şase). ANEXA Nr. 11la metodologie Fişă de apreciere a competenţelor dobândite în cadrul învăţământului clinic Modulul: ........ ..............

Numele şi prenumele cursantului: Locul de desfăşurare a învăţământului clinic:
Grupa: Nr. de ore: Perioada:
Nr. crt. Criterii de evaluare Obiective Realizat Punctaj maxim
DA NU
Aprecierea participării cursantului 1. Cunoaşte organizarea şi desfăşurarea activităţilor în serviciul medical şi identifică corect categoriile de bolnavi. 10 puncte
2. Identificarea corectă a regulilor specifice serviciului medical de protecţie, sănătate şi securitate în muncă 10 puncte
3. Demonstrarea participării la intervenţiile medicale alături de echipa de îngrijire 10 puncte
4. Interpretarea elementelor de profilaxie şi protecţie specifice serviciului medical 10 puncte
5. Argumentarea algoritmului de lucru în serviciu. Comunicare cu echipa de îngrijire 10 puncte
Punctaj realizat 50 de puncte
Aprecierea implicării cursantului în îngrijirea pacientului 1. Asigurarea mediului de securitate, a condiţiilor de asepsie şi a spaţiului de lucru, a intimităţii pacientului 5 puncte
2. Cunoaşterea şi respectarea succesiunii timpilor de execuţie a tehnicilor şi selectarea corectă a materialelor necesare execuţiei tehnicilor specifice 5 puncte
3. Pregătirea corectă şi completă a pacientului pentru intervenţii 5 puncte
4. Măsurarea şi notarea funcţiilor vitale şi vegetative 5 puncte
5. Executarea recoltărilor specifice 5 puncte
6. Executarea tratamentelor pe diverse căi 5 puncte
7. Aplicarea intervenţiilor de îngrijire şi de prevenire a escarelor de decubit 5 puncte
8. Participarea la alimentaţia pacientului 5 puncte
9. Sesizarea situaţiilor ce implică intervenţii în urgenţă 5 puncte
10. Elaborarea planului de îngrijire 5 puncte
Punctaj realizat 50 de puncte

Punctaj realizat

Tutore: Punctaj realizat
Profesor evaluator: Calificativ1

1 Pentru calificativul Admis este necesară nota minimă 6 (şase). ANEXA Nr. 12la metodologie Unitatea de învăţământ/Şcoala postliceală sanitară publică: ........ ................ ................ ................ ........ Judeţul ........ ................ ................ ........./Municipiul Bucureşti RAPORT cu privire la organizarea şi finalizarea programului de revalorizare perioada .............. 1. Modul de organizare a programului de revalorizare - informaţii referitoare la: centre, număr de candidaţi:

Nr. crt. Unitatea de învăţământ/Şcoala postliceală sanitară publică Nr. de elevi/Diploma de absolvire a şcolii tehnice sanitare Nr. de elevi/Diploma/ Certificat de absolvire a şcolii postliceale/ Certificat de competenţe profesionale Nr. de elevi/Diploma de absolvire a şcolii postliceale Nr. de elevi/Certificat de absolvire a şcolii postliceale Nr. de elevi/Certificat de competenţe profesionale Nr. total de elevi*
1. Unitatea de învăţământ 1 ... ...
2. Unitatea de învăţământ 2 ... ...
3. ...... ... ...
TOTAL: ... ...

* Se va calcula suma numărului de elevi pe fiecare unitate de învăţământ, iar pe ultima linie se va calcula totalul numărului de elevi pe fiecare calificare şi pe total centru de examen.

asigurarea dotării centrului;

verificarea existenţei documentele şcolare menţionate la art. 6 din Metodologia de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007 pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.114/2014 (metodologie);

verificarea existenţei portofoliului de evaluare pentru fiecare modul;

desfăşurarea orelor de teorie şi practică prevăzute de art. 9 alin. (1) din metodologie şi a îndeplinirii condiţiilor de desfăşurare a orelor de învăţământ clinic.2. Desfăşurarea examenului de evaluare finală - informaţii privitoare la:

componenţa Comisiei de evaluare a candidaţilor, numită în baza Deciziei nr. ...... din data de .......... a inspectorului şcolar general al inspectoratului şcolar din judeţul ........./municipiul Bucureşti (Se vor menţiona numele şi prenumele/instituţia din care provine.): a)preşedinte - ....., directorul şcolii; b)vicepreşedinte - ......, un reprezentant al filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; c)membri: ......, 1-2 cadre didactice coordonatoare ale programului de revalorizare; d)secretar - ........, un informatician sau un cadru didactic cu abilităţi informatice.

detalii referitoare la alocarea temelor de proiect pe unităţi de învăţământ/calificări/candidaţi:

Nr. crt. Unitatea de învăţământ/postliceală sanitară publică Calificarea/Tipul de diplomă obţinută anterioară Numele şi prenumele candidatului Nota obţinută la proba scrisă Nota obţinută la susţinerea proiectului Media generală minimă de promovare a evaluării finale
1. Unitatea de învăţământ 1 ...
2. Unitatea de învăţământ 2 ...
3. ....
TOTAL: ...

respectarea legislaţiei în vigoare;

probleme semnalate în timpul desfăşurării examenului de evaluare (dacă este cazul): ........;

sugestii de optimizare a organizării, administrării şi monitorizării examenului de certificare.3. Puncte de vedere cu privire la cele două probe susţinute la evaluarea finală .... 4. Propuneri de modificare/completare a metodologiei de organizare, desfăşurare şi finalizare a programului special de revalorizare a formării iniţiale de asistent medical generalist dobândită anterior datei de 1 ianuarie 2007 pentru absolvenţii învăţământului postliceal sanitar de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare .... Preşedintele Comisiei de specialitate, inspectorul şcolar general al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, ........ ................ ................ ................ ............... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Vicepreşedintele Comisiei de specialitate, inspectorul şcolar general adjunct al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, ........ ................ ................ ................ ............... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) 2 membri ai Comisiei de specialitate:

inspectorul şcolar de specialitate pentru învăţământul profesional şi tehnic;

preşedintele filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România........ ................ ................ ................ ............... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila) Secretar: un cadru didactic de specialitate/informatician, ........ ................ ................ ................ ............... (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5114/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5114 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5114/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu