Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 507 din 16 martie 2004

pentru aprobarea reglementarii tehnice "Normativ privind reciclarea la cald a imbracamintilor rutiere bituminoase", indicativ NE-026-2004

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 323 din 14 aprilie 2004


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 38 alin. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare,
    in temeiul prevederilor art. 2 pct. 45 si ale art. 5 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
    avand in vedere Avizul nr. 100 din 27 februarie 2004 al Comitetului Tehnic de Specialitate - CTS9,

    ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba reglementarea tehnica "Normativ privind reciclarea la cald a imbracamintilor rutiere bituminoase", indicativ NE-026-2004, elaborata de Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in Transporturi - INCERTRANS" - S.A., prevazuta in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa se publica si in Buletinul Tehnic Rutier editat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.

    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Directia generala tehnica va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                         p. Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                              Sergiu Sechelariu,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                               NORMATIV
privind reciclarea la cald a imbracamintilor rutiere bituminoase, indicativ NE-026-2004

    CAP. 1
    Principii generale

    SECTIUNEA 1
    Obiect si domeniu de aplicare

    Art. 1
    Prezentul normativ se refera la conditiile de reciclare la cald, in situ, a imbracamintilor rutiere bituminoase cu adaos de lianti bituminosi si cu sau fara adaos de agregate naturale.
    Art. 2
    Reciclarea la cald in situ consta in utilizarea integrala a materialului recuperat prin frezarea sau incalzirea si scarificarea imbracamintilor rutiere bituminoase existente, degradate, in adaugarea de lianti si agregate naturale si in punerea in opera cu ajutorul unui utilaj de reciclare.
    Art. 3
    Reciclarea la cald este destinata ranforsarii, intretinerii si consolidarii structurilor rutiere cu o stare tehnica necorespunzatoare si se aplica pe drumuri de clasa tehnica II - V si strazi de categorie tehnica II - IV cu imbracaminte rutiera bituminoasa.

    SECTIUNEA a 2-a
    Prescriptii generale si terminologie

    Art. 4
    (1) Tehnologia de reciclare la cald, in situ, a imbracamintilor rutiere bituminoase se poate aplica in urmatoarele variante, ca principiu de lucru:
    a) prin frezarea la rece a straturilor bituminoase existente, urmata de reciclarea propriu-zisa, prin amestecarea la cald a mixturii frezate cu materialele de aport, intr-o instalatie mobila tip uscator-malaxor;
    b) prin incalzirea cu raze infrarosii (panouri radiante) a straturilor bituminoase existente, urmata de scarificarea acestora si de malaxarea mixturii asfaltice calde cu materialele de aport, fie direct pe suport, fie intr-o cuva sau intr-un malaxor, deasupra stratului suport.
    (2) In cazul prevazut la alin. (1) lit. a), mixtura asfaltica reciclata este preluata pentru asternere de un repartizator, iar in cazul prevazut la alin. (1) lit. b), de o grinda prevazuta cu sistem de incalzire si vibrare.
    (3) Operatia de compactare se realizeaza in aceleasi conditii ca si in cazul mixturilor asfaltice cilindrate, clasice, realizate din materiale noi.
    Art. 5
    Straturile bituminoase prevazute in prezentul normativ, realizate prin reciclarea la cald, servesc, de regula, ca strat de uzura in conditiile protejarii acestuia, conform art. 7, dar pot servi si ca strat de legatura sau de baza.
    Art. 6
    Reciclarea la cald a imbracamintei rutiere bituminoase se executa in perioada 15 aprilie - 15 octombrie, cu conditia ca temperatura atmosferica sa fie de minimum +5 grade C si fara precipitatii.
    Art. 7
    (1) In cazul in care capacitatea portanta a structurii rutiere este corespunzatoare, straturile rutiere reciclate la cald se vor acoperi, in functie de volumul traficului, respectiv de clasa tehnica a drumului sau de categoria tehnica a strazii, cu un strat de rulare, conform tabelului 1.

    Tabelul 1

________________________________________________________________________________
Nr.  Tipul      Tipul stratului         Norma care          Clasa      Categoria
crt. stratului  de protectie            reglementeaza       tehnica a  tehnica
     dupa                               executia stratului  drumului   a strazii
     reciclare                          de protectie
________________________________________________________________________________
  1. Baza       Imbracaminte
                bituminoasa             SR 174-2            II - V      II - IV
  2. Legatura   Strat de uzura          SR 174-2            II - V      II - IV
  3. Uzura      Straturi bituminoase    Normativ AND
                foarte subtiri, la rece indicativ 523       II - V      II - IV
                Tratament               SR 599 Normativ
                bituminos               AND indicativ 555
                                        sau indicativ 545   IV - V      IV
________________________________________________________________________________

    NOTA:
    Prin reciclarea stratului de uzura existent se poate obtine, dupa reciclare: strat de uzura, de legatura sau de baza.
    Prin reciclarea stratului de uzura + legatura sau a stratului de uzura + legatura + baza se poate obtine, dupa reciclare: strat de legatura sau strat de baza.

    (2) In cazul in care structura rutiera nu are asigurata capacitatea portanta, se va proceda la ranforsarea acesteia.
    Art. 8
    Terminologia utilizata in prezentul normativ este in conformitate cu SR 4032/1.

    SECTIUNEA a 3-a
    Referinte

    Art. 9
    Reglementarile tehnice la care se face referire in prezentul normativ sunt urmatoarele:
    a) SR EN 45014-2000     - Criterii generale pentru declaratia de
                              conformitate de la furnizori;
    b) SR EN 1427:2002      - Bitumuri. Determinarea punctului de inmuiere.
                              Metoda inel si bila;
    c) SR 174-1:2002        - Lucrari de drumuri. Imbracaminti bituminoase
                              cilindrate la cald. Conditii tehnice de calitate;
    d) SR 174-2:1997        - Lucrari de drumuri. Imbracaminti bituminoase
                              cilindrate la cald. Conditii tehnice pentru
                              prepararea si punerea in opera a mixturilor
                              asfaltice si receptia imbracamintilor executate;
    e) STAS 539-79          - Filer de calcar, filer de creta si filer de var
                              stins in pulbere;
    f) SR 599:2003          - Lucrari de drumuri. Tratamente bituminoase.
                              Conditii tehnice generale de calitate;
    g) SR 662:2002          - Lucrari de drumuri. Agregate naturale de
                              balastiera;
    h) SR 667:2001          - Agregate naturale si piatra prelucrata pentru
                              drumuri. Conditii tehnice generale de calitate;
    i) STAS 730-89          - Agregate naturale pentru lucrari de cai ferate si
                              drumuri. Metode de determinare;
    j) SR 754:1999          - Bitum neparafinos pentru drumuri;
    k) STAS 863-85          - Lucrari de drumuri. Elemente geometrice ale
                              traseelor, prescriptii de proiectare;
    l) STAS 1338/1-84       - Lucrari de drumuri. Mixturi asfaltice si
                              imbracaminti bituminoase executate la cald.
                              Prepararea mixturilor, pregatirea probelor si
                              confectionarea epruvetelor;
    m) STAS 1338/2-87       - Lucrari de drumuri. Mixturi asfaltice si
                              imbracaminti bituminoase executate la cald. Metode
                              de determinare si incercare;
    n) STAS 1913/1-82       - Teren de fundare. Determinarea umiditatii;
    o) STAS 1913/13-83      - Teren de fundare. Determinarea caracteristicilor
                              de compactare. Incercarea Proctor;
    p) STAS 2900-89         - Lucrari de drumuri. Latimea drumurilor;
    r) SR 4032-1:2001       - Lucrari de drumuri. Terminologie;
    s) SR 7970:2000         - Lucrari de drumuri. Straturi de baza din mixturi
                              asfaltice cilindrate executate la cald. Conditii
                              tehnice de calitate si prescriptii generale de
                              executie;
    s) STAS 4606-84         - Agregate naturale grele pentru mortare si betoane
                              cu lianti minerali. Metode de incercare;
    t) STAS 8877-72         - Emulsii bituminoase cationice cu rupere rapida,
                              pentru lucrari de drumuri;
    t) STAS 10969/1-83      - Lucrari de drumuri. Adezivitatea bitumurilor
                              pentru drumuri la agregatele naturale. Metoda de
                              determinare calitativa;
    u) STAS 10969/3-83      - Lucrari de drumuri. Adezivitatea bitumurilor
                              pentru drumuri la agregatele naturale. Metoda de
                              determinare cantitativa;
    v) Normativ AND,        - Normativ privind executia straturilor bituminoase
       ind. 523               foarte subtiri la rece, cu emulsie de bitum;
    w) Normativ AND,        - Normativ privind caracteristicile tehnice ale
       ind. 537:2003          bitumului neparafinos pentru drumuri;
    x) Normativ AND,        - Metodologie de determinare a caracteristicilor
       ind. 551               emulsiilor bituminoase cationice utilizate la
                              lucrarile de drumuri;
    y) Normativ AND,        - Normativ privind conditiile tehnice de calitate
       ind 552                ale emulsiilor bituminoase cationice utilizate la
                              lucrarile de drumuri;
    z) CD 16-2000           - Normativ privind conditiile de executie a
                              imbracamintilor bituminoase usoare;
    aa) CD 155/2001         - Normativ privind determinarea starii tehnice a
                              drumurilor moderne;
    bb) Ordinul ministrului - Norme tehnice privind stabilirea clasei tehnice a
        transporturilor       drumurilor publice;
        nr. 46/1998
    cc) Ordinul ministrului - Norme metodologice privind conditiile de inchidere
        de interne si al      a circulatiei si de instituire a restrictiilor de
        ministrului           circulatie in vederea executarii de lucrari in
        transporturilor       zona drumului public si/sau pentru
        nr. 1.112/411/2000    protejarea drumului;
    dd) NGPM/1996           - Norme generale de protectia muncii;
    ee) NSPM nr. 79/1998    - Norme privind exploatarea si intretinerea
                              drumurilor si podurilor;
    ff) Ordinul ministrului - Norme generale de prevenire si stingere a
        de interne            incendiilor;
        nr. 775/1998
    gg) Ordin AND           - Instructiuni proprii de securitatea muncii pentru
        nr. 116/1999          lucrari de intretinere, reparare si exploatare a
                              drumurilor si podurilor;
    hh) Normativ AND        - Metodologie privind efectuarea receptiei
        ind. 514              lucrarilor de intretinere si reparare a drumurilor
                              publice;
    ii)                     - Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul
                              drumurilor, republicata, cu modificarile
                              ulterioare;
    jj)                     - Norme de aplicare a
                              Ordonantei Guvernului nr. 43/1997.

    CAP. 2
    Conditii tehnice

    SECTIUNEA 1
    Determinari preliminare

    Art. 10
    Scopul efectuarii determinarilor preliminare este acela de a stabili oportunitatea aplicarii tehnologiei de reciclare la cald, de a stabili conditiile de frezare (viteza, adancimea etc.) si de a furniza date necesare intocmirii proiectului privind lucrarile de intretinere prin reciclare, in urmatoarele doua variante:
    a) prin reprofilarea partii carosabile in sens transversal si corectia locala a profilului longitudinal in cadrul pasului de proiectare;
    b) prin corectia retelei mixturii asfaltice existente, in functie de clasa tehnica a drumului sau de categoria tehnica a strazii si de imbunatatirea profilului.
    Art. 11
    Determinarile preliminare constau in:
    a) efectuarea de sondaje (minimum 2 carote/km de banda de circulatie);
    b) prelevarea de probe prin frezare (minimum 2 probe, la fiecare 500 m de banda de circulatie, iar cantitatea de material prelevat pentru fiecare proba este de 10 - 15 kg);
    c) efectuarea de masuratori si ridicari topografice cu picheti din 10 in 10 m, in curbele cu raza minima din 5 in 5 m;
    d) stabilirea starii tehnice a drumului (conform Normativului CD 155);
    e) prelevarea de probe suplimentare in functie de natura stratului de uzura inscris in cartea drumului, in cazul sectoarelor de drum eterogene.
    Art. 12
    Datele furnizate prin efectuarea sondajelor constau in:
    a) dimensiunea maxima a granulei de agregate din straturile bituminoase care trebuie sa fie de maximum 31 mm;
    b) grosimea si numarul straturilor bituminoase;
    c) grosimea stratului de baza si de fundatie;
    d) tipul mixturii asfaltice;
    e) continutul de bitum.
    Art. 13
    Probele prelevate prin frezare servesc la:
    a) stabilirea granulozitatii materialului frezat (granula maxima sub 31 mm);
    b) determinarea compozitiei mixturii frezate (continut de bitum si granulozitatea agregatului natural);
    c) stabilirea gradului de imbatranire a bitumului din mixtura frezata (prin determinarea punctului de inmuiere IB pe bitumul extras).

    SECTIUNEA a 2-a
    Tipuri de mixturi asfaltice reciclate

    Art. 14
    Tipurile de mixturi asfaltice reciclate, cuprinse in prezentul normativ, sunt prezentate in tabelul 2.

    Tabelul 2

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Tipul mixturii     |Simbolul |Domeniul  |Norma de    |Clasa    |Categoria|
|crt.|asfaltice reciclate|         |de        |referinta   |tehnica a|tehnica a|
|    |                   |         |utilizare |            |drumului |strazii  |
|____|___________________|_________|__________|____________|_________|_________|
|  1.| Beton asfaltic    | BA 16   |          |            | II - IV | II - IV |
|    | bogat in criblura |_________|          | SR         |_________|_________|
|    |                   | BA 25   |          | 174-1      | IV - V  | IV      |
|    |                   |_________| Uzura    |____________|_________|_________|
|    |                   | BAPC 16 |          | Normativ   | IV - V  | IV      |
|    |                   |         |          | CD 16:2000 |         |         |
|____|___________________|_________|__________|____________|_________|_________|
|  2.| Beton asfaltic    | BAD 25  | Legatura |            | II - V  | II - IV |
|    | deschis           |_________|          | SR         |_________|_________|
|    |                   | BADPC 25|          | 174-1      | III - V | III - IV|
|    |                   |_________|          |            |_________|_________|
|    |                   | BADPS 25|          |            | IV - V  | IV      |
|____|___________________|_________|__________|____________|_________|_________|
|  3.| Anrobat bituminos | AB 2    | Baza     | SR 7970    | I - V   | I - V   |
|    |                   |_________|__________|____________|_________|_________|
|    |                   | ABPC 31 | Legatura | Normativ   | IV - V  | IV      |
|    |                   |_________|__________|            |_________|_________|
|    |                   | ABPC 31 | Legatura | CD 16:2000 | V       | IV      |
|____|___________________|_________|__________|____________|_________|_________|

    NOTA:
    Tipurile de mixturi asfaltice pentru stratul de uzura si de legatura, obtinute dupa reciclare, precum si dimensiunea maxima a granulei trebuie sa corespunda prevederilor SR 174-1 in vigoare la data executiei lucrarilor.

    SECTIUNEA a 3-a
    Elemente geometrice

    Art. 15
    Adancimea pana la care se frezeaza sau se scarifica imbracamintea rutiera bituminoasa este limitata de alcatuirea structurii rutiere si de capacitatea masinii de reciclare.
    Art. 16
    Latimea imbracamintii rutiere bituminoase dupa reciclare se mentine de regula egala cu cea a imbracamintii existente inainte de reciclare si trebuie sa corespunda prevederilor STAS 2900.
    Art. 17
    (1) Profilul transversal in aliniament se executa sub forma de acoperis cu doua pante egale, conform SR 174-2.
    (2) In curbe si in zonele aferente de amenajare profilul transversal se executa in conformitate cu STAS 863/1.
    Art. 18
    Declivitatile maxime admise pentru profilul longitudinal sunt in functie de tipul stratului de acoperire, conform SR 174-1 sau Normativ AND, indicativ 523.
    Art. 19
    (1) Abaterile limita locale admise in minus fata de grosimea prevazuta in proiect pot fi de maximum 10% . Abaterile in plus nu constituie motiv de respingere a lucrarii, cu conditia respectarii prescriptiilor privind gradul de compactare si uniformitatea stratului.
    (2) Abaterile limita locale admise la latimea imbracamintilor drumurilor pot fi cuprinse in intervalul +/-50 mm.
    (3) Abaterile limita admise la panta profilului transversal pot fi cuprinse in intervalul +/-5 mm/m pentru drumuri si in intervalul +/-2,5 mm/m pentru strazi cu doua benzi pe sens.
    (4) La cotele profilului longitudinal se admite o abatere locala de +/-20 mm, cu conditia respectarii pasului de proiectare adoptat.

    SECTIUNEA a 4-a
    Materiale

    Art. 20
    (1) Agregatele naturale care se utilizeaza sunt:
    a) agregate naturale de aport;
    b) agregate naturale rezultate din mixtura asfaltica existenta.
    (2) Agregatele naturale de aport sunt de regula cribluri sort 4 - 8, 8 - 16, 16 - 25, conform SR 667, sau pietris concasat sort 4 - 8, 8 - 16, 16 - 25, conform SR 662, in functie de tipul mixturii asfaltice reciclate si de clasa tehnica a drumului sau de categoria tehnica a strazii.
    Art. 21
    (1) Liantul bituminos din mixtura asfaltica reciclata este alcatuit din:
    a) bitumul existent in imbracamintea rutiera;
    b) bitumul de aport.
    (2) Tipul de bitum de aport se alege in functie de gradul de imbatranire a bitumului existent in imbracamintea rutiera bituminoasa si de zona climatica, conform art. 25, si poate fi:
    a) tip D 60/80, D 50/70, D 80/100, D 70/100 sau D 100/120, conform SR 754 si Normativ AND, indicativ 537;
    b) bitum modificat cu polimeri, pentru lucrari speciale si la solicitarea beneficiarului.
    (3) Pentru imbunatatirea proprietatilor fizico-chimice ale bitumului existent in mixtura frezata se poate utiliza un produs de regenerare. Produsul respectiv trebuie sa fie agrementat tehnic si sa indeplineasca urmatoarele conditii principale: sa fie compatibil cu bitumul, sa amelioreze compozitia amestecului dintre bitumul de aport si cel existent din mixtura prin compensarea fractiunilor deficitare (aromatice si rasini) si sa nu afecteze celelalte caracteristici ale acestuia (adezivitate, susceptibilitate la imbatranire, coeziune, stabilitate si susceptibilitate termica etc.). Tipul de regenerator si procentul de adaos se aleg in functie de gradul de imbatranire a bitumului existent in mixtura frezata, de catre un laborator de specialitate profilele MD si D autorizat.
    (4) Bitumul de aport, utilizat ca atare sau cu adaos de regenerator, trebuie sa prezinte o adezivitate corespunzatoare fata de agregatele de aport utilizate (minimum 80% in cazul criblurilor si minimum 75% in cazul pietrisului). In caz contrar se vor utiliza aditivi pentru ameliorarea adezivitatii. Adezivitatea se determina conform STAS 19969/3 in cazul criblurilor si conform STAS 10969/1 - metoda dinamica, in cazul pietrisului.
    Art. 22
    Mixtura asfaltica frezata sau scarificata trebuie sa contina granule cu dimensiunea de maximum 31 mm, iar punctul de inmuiere IB a bitumului continut nu trebuie sa depaseasca 80 grade C. In cazul in care punctul de inmuiere IB depaseste 80 grade C, mixtura asfaltica existenta se poate reutiliza ca agregat natural.
    Art. 23
    Amorsarea stratului suport in cazul frezarii la rece se efectueaza cu emulsie bituminoasa cationica cu rupere rapida, conform STAS 8877 sau Normativ AND, indicativ 552.

    SECTIUNEA a 5-a
    Compozitia si caracteristicile fizico-mecanice ale mixturilor asfaltice reciclate

    Art. 24
    (1) Compozitia mixturii asfaltice reciclate se stabileste pe baza unui studiu preliminar tinandu-se seama de respectarea conditiilor tehnice impuse de prezentul normativ la proiectarea reciclarii straturilor bituminoase existente, pe baza unui studiu de laborator.
    (2) Studiul il face proiectantul sau constructorul in cadrul laboratorului propriu autorizat sau il comanda la un alt laborator autorizat. In cazul sectoarelor de drum eterogene din punct de vedere al compozitiei mixturii asfaltice existente, se vor elabora retete pentru fiecare sector omogen.
    Art. 25
    (1) Studiul preliminar de laborator consta in efectuarea (pe probele prelevate prin frezare sau carotare si a materialelor de aport) a urmatoarelor incercari:
    a) uscarea materialului frezat sau a carotelor in etuva, la temperatura de 60 - 80 grade C, si verificarea respectarii prevederii privind dimensiunea maxima a granulei (31 mm);
    b) determinarea compozitiei mixturii asfaltice frezate sau din carote: continutul de bitum, granulometria agregatului natural si natura acestuia (de balastiera sau de cariera);
    c) determinarea punctului de inmuiere a bitumului recuperat;
    d) determinarea granulozitatii agregatelor de aport;
    e) elaborarea dozajelor pentru mixtura asfaltica reciclata, prin:
    - stabilirea proportiei de agregate care trebuie adaugate pentru obtinerea unei granulometrii corespunzatoare tipului de mixtura asfaltica reciclata;
    - stabilirea tipului si dozajului de liant de aport, conform alin. (2);
    f) stabilirea caracteristicilor fizico-mecanice ale mixturii asfaltice reciclate, preparata in laborator.
    (2) Tipul si dozajul liantului de aport se stabilesc astfel incat amestecul constituit din bitumul existent si liantul de aport (bitum de aport + regenerator) sa ateste caracteristici similare bitumului tip D 60/80 sau D 50/70 pentru zonele climatice calde, respectiv bitumului tip D 80/100 sau D 70/100 pentru zonele climatice reci. In acest sens se recomanda ca bitumul de aport sa fie constituit din:
    a) bitum tip D 80/100 sau D 70/100, in cazul in care bitumul existent are un punct de inmuiere IB de maximum 60 grade C;
    b) bitum tip D 100/120, in cazul in care bitumul existent are un punct de inmuiere IB cuprins in intervalul 60 - 80 grade C.

    NOTA:
    1. Bitumul tip D 60/80 sau D 50/70 se va utiliza ca aport in zonele climatice calde, in cazul in care bitumul existent are un punct de inmuiere IB sub 55 grade C sau in cazul in care regeneratorul asigura conditiile mentionate mai sus privind caracteristicile amestecului ternar.
    2. Bitumul modificat se utilizeaza ca liant de aport in cazurile specificate la art. 21 alin. (1) lit. b).

    Art. 26
    Granulozitatea amestecului de agregate naturale, pentru fiecare tip de mixtura asfaltica reciclata, trebuie sa corespunda prevederilor SR 174-1, Normativ CD 16:2000, sau SR 7970, in functie de tipul de mixtura reciclata si de destinatia stratului ce urmeaza a fi executat.
    Art. 27
    Continutul optim de liant de aport se stabileste prin incercari preliminare de laborator, conform STAS 1338/2.
    Art. 28
    Caracteristicile fizico-mecanice ale mixturilor asfaltice reciclate trebuie sa corespunda prevederilor SR 174-1, Normativ CD 16:2000, sau SR 7970, in functie de tipul mixturii reciclate si de destinatia stratului ce urmeaza a fi executat.
    Art. 29
    Caracteristicile fizico-mecanice ale mixturilor asfaltice se determina pe mixturi preparate in laborator pentru stabilirea compozitiilor, pe probe de mixtura prelevate de la asternere pe parcursul executiei, precum si din stratul gata executat.
    Art. 30
    Corpurile de proba cilindrice tip Marshall se confectioneaza conform STAS 1338/1.
    Art. 31
    (1) In cazul reciclarii la cald cu corectarea retetei, abaterile admisibile ale granulozitatii agregatului natural din mixtura reciclata fata de reteta prescrisa trebuie sa se incadreze in limitele din tabelul 3.

    Tabelul 3

 __________________________________________________
|Nr. | Fractiunea   | Abateri admise fata de dozaj |
|crt.|   - mm -     |            - % -             |
|____|______________|______________________________|
|  1.| 0 ... 0,1    |            +/-3              |
|____|______________|______________________________|
|  2.| 0,1 ... 0,2  |            +/-4              |
|____|______________|______________________________|
|  3.| 0,2 ... 0,63 |            +/-5              |
|____|______________|______________________________|
|  4.| 0,63 ... 4   |            +/-6              |
|____|______________|______________________________|
|  5.| 4 ... 8      |            +/-6              |
|____|______________|______________________________|
|  6.| 8 ... 16     |            +/-6              |
|____|______________|______________________________|
|  7.| 16 ... 25    |            +/-6              |
|____|______________|______________________________|

    (2) Pentru continutul de liant abaterea admisa fata de dozaj este de +/-0,5% . (De exemplu, pentru un dozaj prescris de 6% liant in mixtura reciclata, continutul de liant determinat la controlul executiei lucrarilor se poate situa in intervalul 5,5 - 6,5%).

    CAP. 3
    Prescriptii generale de executie

    SECTIUNEA 1
    Lucrari pregatitoare

    Art. 32
    Inainte de inceperea lucrarilor de reciclare se va proceda la:
    a) aprobarea instituirii restrictiei de circulatie in conformitate cu prevederile normelor in vigoare;
    b) amenajarea si semnalizarea sectorului de lucru conform Normelor metodologice privind conditiile de inchidere a circulatiei si de instituire a restrictiilor de circulatie in vederea executarii de lucrari in zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului, aprobate prin Ordinul ministrului de interne si al ministrului transporturilor nr. 1.112/411/2000;
    c) curatarea temeinica prin spalare, unde este cazul, si/sau prin periere cu perii mecanice a suprafetei stratului ce urmeaza a fi reciclat.
    Art. 33
    Executia lucrarilor va fi condusa de un responsabil tehnic de drumuri si poduri atestat, care raspunde de calitatea lucrarilor realizate.

    SECTIUNEA a 2-a
    Utilaje

    Art. 34
    Pentru adaugarea si raspandirea agregatelor naturale este necesar un raspanditor mecanic care sa asigure asternerea uniforma a acestora si o precizie a dozarii de +/-4% .
    Art. 35
    Operatiunile de reciclare a imbracamintei rutiere bituminoase se realizeaza cu un ansamblu complex de reciclare mobil, a carui componenta difera in functie de varianta de reciclare utilizata.
    Art. 36
    In cazul utilizarii procedeului de reciclare precedat de frezarea la rece a straturilor bituminoase existente, componenta ansamblului complex de reciclare mobil este urmatoarea:
    a) freza cu sistem electronic de control al adancimii de frezare;
    b) instalatia de reciclare propriu-zisa, alcatuita din:
    b.1) parte automotrice: sistem de tractiune, conducere si producere a energiei electrice;
    b.2) parte de alimentare cu materiale: sistem de incarcare si transport al materialului frezat si al criblurii de aport, elevator de cordon, rezervor de bitum si sistem de incalzire cu ulei a acestuia;
    b.3) parte de dozare-uscare-malaxare: sistemele de dozare a componentilor, tambur uscator-malaxor;
    b.4) sistem de evacuare a mixturii: buncar tampon, transportor cu racleti, buncar de stocare, buncar antisegregare;
    b.5) pupitru pentru comanda automata a operatiilor;
    b.6) sisteme de inregistrare si afisaj al dozajelor si temperaturilor bitumului, uleiului, mixturii si gazelor de ardere;
    b.7) cilindri hidraulici pentru adaptarea utilajului la executia lucrarilor pe drumuri in pante, rampe si curbe;
    b.8) perii de sarma cu aspiratie si aspiratoare pentru recuperarea fractiunilor fine din materialul frezat, dupa elevarea cordonului;
    b.9) banda laterala si gura de vizitare la transportorul cu racleti pentru controlul aspectului mixturii asfaltice reciclate si prelevarea de probe;
    b.10) sistem de desprafuire a gazelor de ardere din uscatorul-malaxor;
    b.11) rezervoare de emulsie, pompa si rampa de stropire cu duze pentru amorsarea stratului suport inainte de asternerea mixturii asfaltice reciclate;
    b.12) repartizator-finisor pentru asternerea mixturii asfaltice reciclate.
    Art. 37
    In cazul aplicarii procedeului de reciclare precedat de incalzirea cu raze infrarosii, ansamblul complex de reciclare mobil este alcatuit din:
    a) utilaj de preincalzire prevazut cu panouri de incalzire dispuse frontal, central si posterior;
    b) instalatie de reciclare propriu-zisa, dotata cu:
    b.1) panouri de incalzire cu raze infrarosii;
    b.2) scarificatoare rotative telescopice cu latime de lucru variabila;
    b.3) sistem de pulverizare pentru bitum sau agent regenerator;
    b.4) buncar de alimentare;
    b.5) buncar de dozare (tampon);
    b.6) malaxor cu amestec fortat;
    b.7) snec distribuitor;
    b.8) grinda nivelatoare;
    b.9) grinda vibrofinisoare;
    b.10) pupitru pentru comanda automata a operatiilor;
    b.11) sisteme de inregistrare si afisaj al dozajelor si temperaturilor bitumului si mixturii.
    Art. 38
    Compactarea mixturilor asfaltice reciclate se executa cu acelasi atelier de compactare ca si in cazul mixturilor asfaltice clasice: compactor cu rulouri netede de 8 - 12 t si, eventual, compactor cu pneuri sau mixt.

    SECTIUNEA a 3-a
    Procesul tehnologic de reciclare si punere in opera a mixturii asfaltice reciclate

    Art. 39
    In cazul aplicarii variantei de reciclare prin frezarea la rece a imbracamintii rutiere bituminoase existente, procesul tehnologic include urmatoarele operatii principale:
    a) frezarea imbracamintii rutiere bituminoase care se realizeaza cu una sau doua freze ce lasa materialul in cordon. Materialul din cele doua cordoane este adunat intr-un singur cordon cu ajutorul unui autogreder; adancimea de frezare este controlata de un sistem electronic; se utilizeaza palpatorul pe cablu, pozat prin masuratori topografice si inclinometru transversal in vederea compensarii in profil longitudinal a surplusului de material frezat cu necesarul de material de umplut, conform cotelor din proiectul de executie;
    b) raspandirea agregatelor de aport peste cordonul de material frezat cu ajutorul unui raspanditor mecanic, conform art. 34;
    c) elevarea materialului frezat si a agregatelor de aport prin preluarea cu ajutorul elevatorului de cordon si introducerea in buncarul predozator;
    d) dozarea materialului prelevat si introducerea acestuia in uscator-malaxor;
    e) reciclarea propriu-zisa a mixturii asfaltice in uscator-malaxor, unde are loc:
    e.1) incalzirea si uscarea materialului frezat si a agregatelor de aport;
    e.2) desfacerea granulelor de mixtura frezata;
    e.3) topirea bitumului continut de aceasta si fluxarea lui cu liantul de aport (bitum plus agenti regeneratori) incalzit in prealabil la 140 - 150 grade C si dozat conform retetei;
    e.4) anrobarea cu bitum a agregatelor de aport;
    e.5) malaxarea si omogenizarea amestecului astfel obtinut care reprezinta mixtura asfaltica reciclata. Temperatura acesteia la iesirea din malaxor este de 150 - 160 grade C;
    f) curatarea si amorsarea casetei frezate cu dispozitivul descris la art. 36. Dozajul de emulsie aplicat la amorsare este conform SR 174-2;
    g) trecerea mixturii asfaltice reciclate din malaxor in buncarul repartizatorului;
    h) asternerea si precompactarea mixturii asfaltice reciclate la profilul stabilit se realizeaza cu vibrofinisoare.
    Art. 40
    In cazul reciclarii in varianta cu incalzirea straturilor bituminoase existente, procesul tehnologic se desfasoara, in principiu, astfel:
    a) incalzirea cu panouri radiante a imbracamintii rutiere bituminoase ce urmeaza a fi reciclata si a agregatelor de aport;
    b) scarificarea mixturii existente si malaxarea acesteia cu agregatele si liantul de aport (bitum + regenerator) sau mixtura noua, gata preparata;
    c) descarcarea mixturii asfaltice reciclate din malaxor si distribuirea uniforma, in cordon, peste suprafata incalzita, prin intermediul unui snec distribuitor;
    d) asternerea mixturii asfaltice reciclate cu ajutorul unei grinzi vibrofinisoare.
    Art. 41
    (1) Reciclarea la cald in situ in varianta cu incalzirea straturilor bituminoase existente se poate aplica la randul ei in mai multe subvariante, in functie de tipul utilajului de reciclare folosit.
    (2) Diferentele dintre aceste procedee se refera, in principal, la locul reciclarii propriu-zise care se poate efectua direct pe stratul suport incalzit, conform art. 42, sau prin elevarea mixturii asfaltice calde, conform art. 43.
    Art. 42
    In cazul reciclarii mixturii direct pe stratul suport, procesul tehnologic se desfasoara astfel:
    a) raspandirea agregatelor de aport pe suprafata existenta, curatata conform art. 34;
    b) incalzirea agregatelor de aport si a mixturii existente pe o adancime de circa 7 cm, la temperatura de 150 - 160 grade C, in etape, cu ajutorul a 3 preincalzitoare;
    c) scarificarea stratului incalzit pe o adancime de circa 6 cm;
    d) adaugarea liantului de aport;
    e) malaxarea materialului frezat cu agregatele si liantul de aport cu ajutorul unui dispozitiv cu brate de forma trapezoidala ce executa miscari de dute-vino combinate cu miscari circulare;
    f) repartizarea uniforma a mixturii reciclate, cu ajutorul unei grinzi vibrante prevazute cu sistem de incalzire.
    Art. 43
    In cazul reciclarii cu incalzirea straturilor existente si cu elevarea mixturii calde, fluxul tehnologic este similar cu cel descris la art. 42, cu urmatoarele mentiuni:
    a) mixtura existenta, dupa incalzire si scarificare (fara agregate de aport), este adunata si elevata pentru malaxare cu materialele de aport intr-o cuva situata deasupra stratului suport sau intr-un malaxor;
    b) materialele de aport pot fi constituite din agregate si liant (bitum+regenerator) sau din mixtura asfaltica preparata din materiale noi cu o reteta astfel elaborata incat prin malaxarea cu mixtura recuperata sa conduca la tipul de mixtura reciclata proiectata;
    c) asternerea uniforma a mixturii asfaltice reciclate se realizeaza cu ajutorul unui snec si al unei grinzi vibrofinisoare.
    Art. 44
    Indiferent de varianta aplicata, regimul termic la malaxare, asternere si compactare pentru mixtura asfaltica reciclata este urmatorul:
    a) dupa malaxare: 150 - 160 grade C;
    b) la asternere: minimum 145 grade C;
    c) la inceputul compactarii: minimum 140 grade C;
    d) la sfarsitul compactarii: minimum 100 grade C.
    Art. 45
    Operatia de compactare a mixturii asfaltice reciclate se efectueaza conform SR 174-2.

    CAP. 4
    Controlul calitatii lucrarilor

    Art. 46
    Controlul calitatii lucrarilor de executie a imbracamintilor rutiere bituminoase reciclate se executa pe faze astfel:
    a) controlul calitatii materialelor;
    b) controlul procesului tehnologic de reciclare si punere in opera a mixturii asfaltice reciclate;
    c) controlul calitatii straturilor rutiere bituminoase reciclate.

    SECTIUNEA 1
    Controlul calitatii materialelor

    Art. 47
    (1) Materialele destinate prepararii mixturii asfaltice reciclate vor fi verificate in conformitate cu prescriptiile din standardele respective si cu conditiile prevazute la cap. II sectiunea a 4-a, dupa cum urmeaza:
    a) la elaborarea dozajelor (analiza completa);
    b) pe parcursul executiei lucrarilor, pe fiecare lot aprovizionat din materialele de aport si pe mixtura existenta, conform alin. (2).
    (2) Verificarile si determinarile ce se efectueaza pe parcursul executiei lucrarilor se efectueaza de catre un laborator de specialitate autorizat si se desfasoara conform tabelului 4.

    Tabelul 4

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Tipul           | Incercarile efectuate  | Metoda de   | Frecventa      |
|crt.| materialelor    |                        | analiza     |                |
|____|_________________|________________________|_____________|________________|
|  1.| Mixtura frezata | - compozitie           | STAS 1338/2 |                |
|    | sau scarificata |________________________|_____________| minimum o proba|
|    |                 | - punct de inmuiere IB | SR EN 1427  | la 7.000 mp    |
|    |                 |   pe bitum extras      |             |                |
|____|_________________|________________________|_____________|________________|
|  2.| Agregate de     | - natura mineralogica  | STAS 4606   |                |
|    | aport (cribluri |________________________|_____________|                |
|    | sau pietris     | - granulozitate        | STAS 4606   |                |
|    | concasat)       |________________________|_____________|                |
|    |                 | - coeficient de forma  | STAS 4606   |                |
|    |                 |________________________|_____________|                |
|    |                 | - corpuri straine      | STAS 4606   | pe fiecare lot |
|    |                 |________________________|_____________| aprovizionat   |
|    |                 | - parti levigabile     | STAS 4606   |                |
|    |                 |   (pietris)            |             |                |
|    |                 |________________________|_____________|                |
|    |                 | - continut de fractiuni| STAS 730    |                |
|    |                 |   sub 0,1 mm           |             |                |
|____|_________________|________________________|_____________|________________|
|  3.| Liantul de aport| - punct de inmuiere IB | SR EN 1427  | pe fiecare lot |
|    |                 |                        |             | aprovizionat   |
|____|_________________|________________________|_____________|________________|

    (3) Materialele de aport trebuie sa aiba certificate de conformitate a calitatii, conform anexei nr. 7 la Hotararea Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, cu exceptia celor reciclate, si declaratie de conformitate a calitatii, conform SR EN 45014.

    SECTIUNEA a 2-a
    Controlul procesului tehnologic de reciclare si punere in opera a mixturii asfaltice reciclate

    Art. 48
    Controlul se face pe faze, conform procedurii tehnice de proces.
    Art. 49
    In timpul reciclarii imbracamintii rutiere bituminoase se vor efectua verificari privind:
    a) raspandirea si dozarea agregatelor naturale de aport: zilnic;
    b) dozarea liantului de aport: zilnic;
    c) temperatura liantului de aport: permanent;
    d) temperatura mixturii asfaltice la iesirea din uscator-malaxor: in fiecare ora a programului de lucru;
    e) aspectul si omogenitatea mixturii asfaltice reciclate: permanent;
    f) compozitia mixturii asfaltice reciclate: o proba la 400 t mixtura asfaltica reciclata, iar in cazul in care se constata ca rezultatele pentru o proba nu se incadreaza in limitele de toleranta admise de SR 174-2 sau de SR 7970 fata de reteta prescrisa, determinarea se va face pe cate o proba la 200 t mixtura reciclata);
    g) caracteristicile fizico-mecanice ale mixturii asfaltice reciclate, conform SR 174-1, Normativ CD 16: 2000 sau SR 7970: o proba la 7000 mp.
    Art. 50
    In timpul asternerii si compactarii mixturii asfaltice reciclate se va urmari:
    a) uniformitatea asternerii si grosimea stratului;
    b) temperatura mixturii asfaltice la inceputul si sfarsitul compactarii;
    c) modul de compactare si numarul de treceri.

    SECTIUNEA a 3-a
    Controlul calitatii imbracamintei rutiere bituminoase reciclate

    Art. 51
    Imbracamintea rutiera bituminoasa reciclata gata executata va fi supusa urmatoarelor verificari:
    a) verificarea gradului de compactare;
    b) verificarea uniformitatii si a elementelor geometrice.
    Art. 52
    (1) Gradul de compactare se poate verifica prin prelevarea de carote sau nedistructiv, utilizandu-se gamadensimetrul.
    (2) Gradul de compactare trebuie sa fie de minimum 96% si se determina ca raport procentual intre densitatea aparenta a mixturii asfaltice din stratul gata executat (determinata pe carote prelevate din imbracamintea rutiera bituminoasa reciclata sau cu gamadensimetrul) si densitatea aparenta determinata pe epruvete Marshall confectionate in laborator din mixtura asfaltica reciclata (la stabilirea dozajelor de lucru sau pe mixtura prelevata pe parcursul executiei lucrarilor).
    Art. 53
    Planeitatea se determina cu dreptarul (lata) de 3 m sau cu analizorul de profil in lung (APL), conform SR 174-2.
    Art. 54
    Grosimea imbracamintei rutiere bituminoase reciclate se verifica prin efectuarea de sondaje, minimum doua/km.
    Art. 55
    (1) Verificarea cotelor profilului longitudinal se face conform SR 174-2 in axa drumului, pe minimum 10% din lungimea traseului.
    (2) La strazi cota in ax se verifica in proportie de 20% din lungimea traseului, iar cotele rigolelor, pe toata lungimea traseului, in punctele de schimbare a declivitatilor.
    Art. 56
    Verificarea profilului transversal se face conform SR 174-2.

    CAP. 5
    Receptia lucrarilor

    SECTIUNEA 1
    Receptia la terminarea lucrarilor

    Art. 57
    Receptia la terminarea lucrarilor de catre beneficiar se efectueaza conform normelor in vigoare.
    Art. 58
    Comisia de receptie examineaza lucrarile executate conform documentatiei tehnice aprobate si documentatiei de control intocmite in timpul executarii.
    Art. 59
    Evidenta tuturor verificarilor mentionate in cap. IV face parte din documentatia de control a receptiei la terminarea lucrarilor.

    SECTIUNEA a 2-a
    Receptia finala

    Art. 60
    Receptia finala se face conform prescriptiilor legale in vigoare.
    Art. 61
    Perioada de verificare a comportarii in exploatare a lucrarilor definitive va fi de minimum 12 luni de la data receptiei preliminare.

    Masuri de tehnica securitatii muncii si PSI
    Art. 62
    Pe toata perioada de executie a lucrarilor de reciclare la cald a imbracamintilor rutiere bituminoase se vor respecta prevederile din actele normative prevazute la cap. I sectiunea a 3-a (dd - jj).
    Art. 63
    Actele normative mentionate la art. 62 nu sunt limitative, ele putand fi completate de unitati cu masuri suplimentare specifice fiecarui loc de munca.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 507/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 507 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 507/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu