Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.5061 din 26.09.2017

pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind asigurarea omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în învăţământul preuniversitar
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 773 din 29 septembrie 2017



SmartCity1

În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 94 alin. (2) lit. i) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Metodologia-cadru privind asigurarea omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în învăţământul preuniversitar, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Direcţia minorităţi, Direcţia generală învăţământ secundar superior şi educaţie permanentă şi Direcţia generală educaţie timpurie, învăţământ primar şi gimnazial duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul educaţiei naţionale,Gigel Paraschiv, secretar de statANEXĂ METODOLOGIE-CADRU privind asigurarea omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în învăţământul preuniversitar Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta metodologie-cadru reglementează cadrul general în vederea asigurării omologării mijloacelor de învăţământ de către Ministerul Educaţiei Naţionale, denumit în continuare MEN, în scopul utilizării acestora în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar. Articolul 2În sensul prezentei metodologii-cadru se definesc următorii termeni după cum urmează: a)mijloacele de învăţământ sunt un ansamblu de resurse materiale şi instrumente didactice complementare, produse, adaptate ori selectate în vederea îndeplinirii sarcinilor instructiv-educative ale procesului de învăţământ. Având un anumit potenţial pedagogic şi funcţii specifice, acestea facilitează dobândirea competenţelor specifice de către elevi; b)omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar reprezintă confirmarea îndeplinirii criteriilor necesare dobândirii de către preşcolari şi elevi a competenţelor specifice conform programelor şcolare aprobate de MEN. Articolul 3Omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în unităţile de învăţământ preuniversitar se realizează prin decizia secretarului de stat cu atribuţii în domeniu, în conformitate cu art. 94 alin. (2) lit. i) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/ 2011, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 4Prezenta metodologie-cadru reglementează: a)categoriile de mijloace de învăţământ pentru care se solicită obţinerea omologării în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar; b)comisiile de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar şi atribuţiile acestora; c)criteriile pedagogice necesare pentru obţinerea omologării în vederea utilizării mijloacelor de învăţământ în sistemul de învăţământ preuniversitar. Articolul 5(1) Solicitantul omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar, denumit în continuare solicitant, poate fi autor, editor, producător, comerciant autorizat, furnizor autorizat sau alte instituţii recunoscute care au ca obiect de activitate învăţământul/educaţia/formarea şi colaborează cu cadre didactice şi specialişti în domeniul în care se solicită omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar.(2) Pentru obţinerea omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar, prevăzută la alin. (1), solicitanţii completează formularul din anexa nr. 2, care se depune la Registratura MEN. Capitolul IICategorii de mijloace de învăţământ. Generalităţi Articolul 6Mijloacele de învăţământ pentru care se poate solicita omologarea în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar sunt clasificate în următoarele categorii: a)materiale grafice: planşe, portrete, tablouri/postere, atlase, hărţi, globuri pământeşti; b)materiale audiovizuale: CD-uri, DVD-uri care cuprind înregistrări sonore, filme didactice, jocuri didactice; c)programe informatice educaţionale: interactive de predare-învăţare-evaluare, de simulare, jocuri educative, platforme de învăţare de tip e-learning; d)aparate, truse de laborator, echipamente, incluziuni şi preparate microscopice; e)jocuri şi jucării didactice; f)mobilier şcolar; g)echipamente, instalaţii şi aparatură sportivă. Articolul 7(1) Pentru omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar este necesar ca acestea să vizeze formarea la elevi a competenţelor generale şi a celor specifice, să corespundă cerinţelor programelor şcolare pentru curriculumul naţional obligatoriu şi pentru curriculumul opţional şi standardelor de realizare a fiecărui tip de mijloc de învăţământ în parte. (2) Pentru omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar este necesar ca acestea să respecte cerinţele esenţiale referitoare la protecţia sănătăţii, securitatea utilizatorilor şi protecţia mediului, potrivit actelor normative în vigoare. Articolul 8(1) Pentru categoriile de mijloace de învăţământ reglementate prin această metodologie-cadru, conformitatea produselor cu cerinţele esenţiale poate fi atestată prin:a)declaraţia de conformitate întocmită de producător; b)rapoartele de încercare sau prin certificatele de conformitate emise de laboratoare sau de organisme de certificare alese de producător, conform procedurilor de evaluare; c)marcajul de conformitate (Ordonanţa Guvernului nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislaţiei Uniunii Europene care armonizează condiţiile de comercializare a produselor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 50/2015); d)instrucţiuni, ghiduri de utilizare (după caz). (2) Pentru obţinerea omologării în vederea utilizării în sistemul de învăţământ preuniversitar, în cazul aparatelor/ truselor de laborator/echipamentelor, mobilierului şcolar şi echipamentelor, instalaţiilor şi aparaturii sportive, dosarul va cuprinde, după caz, şi alte documente:a)fişa de prezentare a prototipului/modelului (mobilier, aparate, echipamente, instalaţii şi aparatură sportivă); b)principalele elemente/desene ale documentaţiei de execuţie prototip/model referitoare la construcţia şi funcţionalitatea prototipului/modelului (echipamente, instalaţii şi aparatură sportivă); c)referat de experimentare (echipamente, instalaţii şi aparatură sportivă şi aparate); d)avizul Ministerului Sănătăţii (mobilier şcolar, jucării didactice); e)avizul federaţiei sportive de specialitate (echipamente, instalaţii şi aparatură sportivă). Articolul 9Pentru evaluarea materialelor grafice, audiovizuale şi a programelor informatice educaţionale se va utiliza anexa nr. 1. Articolul 10Fiecărui mijloc de învăţământ pentru care se solicită omologarea în vederea utilizării în sistemul de învăţământ preuniversitar i se va atribui un titlu (denumire), conform datelor de identificare ale mijlocului de învăţământ, prevăzute în anexa nr. 3. Capitolul IIIComisia de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar Articolul 11Ministerul Educaţiei Naţionale organizează comisia de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar. Articolul 12(1) În cadrul procesului de omologare a mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar îşi desfăşoară activitatea comisiile de asigurare a omologării pe niveluri de învăţământ/discipline/domenii de pregătire/activităţi educative. (2) Comisiile de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar sunt constituite din următoarele categorii de personal: inspectori şi specialişti din Ministerul Educaţiei Naţionale, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, de la inspectoratele şcolare, precum şi din cadre didactice care fac parte din comisiile naţionale de specialitate sau alte cadre didactice cu experienţă în domeniu, recomandate de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti. Articolul 13Comisiile de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar pe discipline/domenii de pregătire/activităţi educative/niveluri de învăţământ sunt constituite prin decizia secretarului de stat cu atribuţii în domeniu. Articolul 14(1) Comisia de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar are următoarea componenţă: a)preşedinte: reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale; b)vicepreşedinte: reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale; c)3 membri: cadre didactice care fac parte din comisiile naţionale de specialitate, cadre didactice şi/sau inspectori de specialitate din Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti şi/sau inspectoratele şcolare judeţene; d)secretar: reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale. (2) În cazul în care mijloacele de învăţământ sunt elaborate în limba de predare a minorităţilor naţionale, cei trei membri ai comisiei de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar trebuie să fie cunoscători ai limbii materne respective.(3) Membrii comisiei de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar semnează un angajament, prevăzut în anexa nr. 4, prin care declară că nu se află în conflict de interese şi nici în incompatibilitate cu statutul de membru. Articolul 15(1) Comisia de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar are următoarele atribuţii: a)elaborează procedura de lucru a comisiei; b)evaluează solicitările de omologare a mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar; c)întocmeşte documentaţia de omologare în vederea utilizării mijloacelor de învăţământ în sistemul de învăţământ; d)transmite rezoluţia către solicitant. (2) Cadrele didactice care fac parte din comisia de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar se selectează în baza unei proceduri elaborate de MEN. Articolul 16Membrii comisiilor de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar primesc, prin secretarul comisiei, adeverinţe care specifică participarea şi îndeplinirea atribuţiilor în cadrul comisiei. Capitolul IVDispoziţii finale Articolul 17Modalitatea de utilizare a mijloacelor de învăţământ omologate de către unităţile de învăţământ preuniversitar şi folosirea lor în procesul instructiv-educativ se reglementează prin Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar. Articolul 18(1) Omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în unităţile de învăţământ preuniversitar îşi încetează efectele, după caz, la momentul completării/revizuirii/ modificării curriculumului naţional corespunzător.(2) Ministerul Educaţiei Naţionale elaborează o procedură prin care se stabilesc modalitatea de omologare a mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar şi calendarul activităţilor. Înaintarea solicitărilor şi verificarea criteriilor de conformitate a mijloacelor de învăţământ în scopul utilizării acestora în învăţământul preuniversitar se vor realiza pe tot parcursul anului şcolar. Articolul 19Prevederile prezentei metodologii-cadru se duc la îndeplinire de către direcţiile generale din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar şi unităţile aflate în subordine sau coordonare. Articolul 20Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie-cadru. ANEXA Nr. 1 la metodologia-cadru CRITERII DE CONFORMITATE ale mijloacelor de învăţământ (materiale grafice, audiovizuale şi programe informatice educaţionale)

CRITERII DE CONFORMITATE Conform/ Neconform
1. Mijlocul de învăţământ are caracter etic, moral şi nediscriminatoriu: respectă principiile care nu fac nicio deosebire de rasă, naţionalitate, etnie, limbă, religie, categorie socială, convingeri, gen, orientare sexuală, vârstă, handicap, boală cronică, infectare HIV, apartenenţă la o categorie defavorizată.
2. Mijlocul de învăţământ conţine informaţii care nu aduc atingere identităţii şi valorilor naţionale, nu conţine elemente rasiste, xenofobe sau de promovare a ideologiei naţionalist-extremiste.
3. Utilizarea mijloacelor de învăţământ facilitează activităţile desfăşurate de profesor şi elevi pentru dezvoltarea/dobândirea/formarea competenţelor prevăzute de programa şcolară, permiţând înţelegerea/consolidarea/recapitularea/aprofundarea/extinderea conţinuturilor.
4. Respectă corectitudinea ştiinţifică a conţinuturilor, în acord cu programa/curriculumul, precum şi formularea clară, completă şi corectă a cerinţelor activităţilor propuse.
5. Permite formarea de deprinderi şi abilităţi corespunzătoare nivelului de învăţământ/activităţilor educative/domeniului de pregătire în care se află elevii/preşcolarii.
6. Încurajează gândirea creativă, perspectivele comparative, spiritul critic şi flexibil.
7. Conţine teme care să permită transferul competenţelor în contexte din viaţa cotidiană.
8. Materialul documentar şi materialul grafic sunt variate şi atractive.
9. Modul de exprimare este corect şi coerent şi se raportează la specificul disciplinei/disciplinelor ariilor curriculare.
10. Stilul, frazarea, limbajul sunt adecvate vârstei elevilor şi exigenţelor didactice ale disciplinei/disciplinelor ariilor curriculare.

NOTĂ: Pentru ca un mijloc de învăţământ să fie omologat în vederea utilizării lui în sistemul de învăţământ preuniversitar este necesar să îndeplinească minimum 9 criterii de conformitate. ANEXA Nr. 2la metodologia-cadru SOLICITARE de omologare a mijlocului de învăţământ în vederea utilizării în sistemul de învăţământ preuniversitar Subsemnatul(a), ........ ........ ............., legitimat(ă) cu C.I./ B.I. seria ........... nr. .........., în calitate de ........ .............. al ........ ................ .............., cu sediul în ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ..............., vă solicit omologarea mijlocului de învăţământ (mijloacelor de învăţământ) în vederea utilizării în sistemul de învăţământ preuniversitar cu titlul/titlurile: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... Menţionez că documentele propuse spre omologare respectă curriculumul naţional în vigoare în conformitate cu prevederile legale. Data ........ ............... Semnătura ........ ................ ANEXA Nr. 3la metodologia-cadru DATELE DE IDENTIFICARE ale mijlocului de învăţământ 1. Denumirea mijlocului de învăţământ1 ........ ................ ................ ................ .......... 2. Tipul2 ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... 3. Forma de prezentare3 ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........ 4. Programe şcolare suport4 ........ ................ ................ ................ ................ ........... 5. Discipline la care poate fi aplicat5 ........ ................ ................ ................ ................ 6. Aria curriculară6 ........ ................ ................ ................ ................ ................ ......... 7. Clasele la care poate fi aplicat/Nivelul de vârstă7 ........ ................ ................ ......... 8. Grupul-ţintă la care poate fi aplicat8 ........ ................ ................ ................ ............. 9. Autorii şi editura/producătorul/comerciantul9 ........ ................ ................ ........ ........ Pentru aparate, truse de laborator şi echipamente se va completa cu următoarele poziţii: 10. Lista experimentelor care se realizează cu aparatul, trusa sau echipamentul respectiv10 ........ ................ ........ ......... 11. Principalele caracteristici ale mijlocului de învăţământ11 ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... Data ........ ............... Semnătura ........ ................ 1 Se va preciza titlul mijlocului de învăţământ. 2 Se va preciza categoria din care face parte mijlocul de învăţământ. 3 Se vor preciza suportul fizic al mijlocului de învăţământ (hârtie, CD, DVD etc.) şi stadiul de realizare a mijlocului de învăţământ (machetă, prototip sau produs finit). 4 Se va/vor preciza programa sau programele-suport (în vigoare) care au stat la baza elaborării şi realizării mijlocului de învăţământ. 5 Se va preciza denumirea completă a disciplinei sau disciplinelor la care poate fi folosit mijlocul de învăţământ. 6 Se va/vor preciza aria sau ariile curriculare corespunzătoare disciplinelor la care poate fi utilizat. 7 Se va preciza nivelul clasei/claselor sau vârsta copiilor din învăţământul preşcolar. 8 Se vor face precizările referitoare la grupul-ţintă, deoarece un mijloc de învăţământ poate fi utilizat la unul sau mai multe categorii de grupuri-ţintă cum ar fi: preşcolari sau elevi, cadre didactice (instrument de lucru pentru elev/demonstraţii efectuate de profesor). 9 Se vor preciza numele autorilor şi editurii/producătorului/comerciantului. 10 Cerinţele pedagogice care rezultă din utilizarea mijlocului/mijloacelor de învăţământ pentru a facilita dezvoltarea/dobândirea/formarea competenţelor generale şi specifice prevăzute de programa şcolară în vigoare. 11 Se vor preciza principalele caracteristici constructive, funcţionale şi de exploatare ale materialului didactic. ANEXA Nr. 4 la metodologia-cadru ANGAJAMENT Subsemnatul(a), ........ ................ ................ ..........., domiciliat(ă) în ........ ................ ..............., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ..... nr. ....., eliberat(ă) de ........ ................ ........ la data de ........ .............., codul numeric personal ........ ........ ..........., număr de telefon ........ ........ ........., în calitate de membru al Comisiei de asigurare a omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar, denumită în continuare Comisie, declar pe propria răspundere că nu voi divulga sub nicio formă informaţii legate de procesul de verificare a criteriilor de conformitate în cazul solicitărilor privind omologarea mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar, informaţii de natură să atragă avantaje necuvenite din activitatea pe care o desfăşor sau să aducă prejudicii imaginii Ministerului Educaţiei Naţionale (MEN). Sunt de acord să îmi îndeplinesc toate sarcinile de lucru prevăzute de Metodologia-cadru privind asigurarea omologării mijloacelor de învăţământ în vederea utilizării lor în sistemul de învăţământ preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.061/2017, respectând termenele stabilite, şi mă angajez că nu voi face publice detalii asupra activităţii desfăşurate în cadrul procesului de verificare a criteriilor de conformitate ale mijloacelor de învăţământ. Sunt de acord să îmi asum responsabilitatea pentru calitatea activităţii desfăşurate şi declar că am luat cunoştinţă de faptul că sunt obligat(ă) să păstrez confidenţialitatea lucrărilor Comisiei până în momentul în care sunt făcute publice de către MEN. Declar că NU am rude sau afini până la gradul IV nici în cadrul editurii/producătorului/furnizorului a/al cărui mijloc de învăţământ este evaluat de Comisie şi nici dintre autorii/producătorii mijlocului de învăţământ propus. Declar că NU am participat la activităţi în vederea elaborării/proiectării/editării mijlocului de învăţământ analizat, în calitate de referent ştiinţific, autor, coautor, redactor, tehnoredactor, coordonator conţinut ştiinţific. În caz contrar, mă voi supune rigorilor art. 326 (falsul în declaraţii) din Codul penal. Sunt conştient(ă) că, în cazul în care voi încălca prevederile normative privind protecţia informaţiilor clasificate, voi răspunde, potrivit legii, administrativ, disciplinar, material, civil ori penal, în raport cu natura şi gravitatea faptei. Data ........ .......... Semnătura ........ ................ ........ ............... (numele, prenumele şi semnătura)


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5061/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5061 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 5061/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu