Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 5 din 28 noiembrie 2000

pentru aprobarea Metodologiei privind incadrarea pe categorii a consumatorilor de energie electrica

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL ENERGIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 203 din 23 aprilie 2001


SmartCity3


    Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei,
    in temeiul art. 5 pct. 11 si al art. 9 alin. (4) si (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE, cu modificarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2000, al art. 70 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica, cu modificarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Metodologia privind incadrarea pe categorii a consumatorilor captivi de energie electrica, cuprinsa in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. si Departamentul tarife, reglementari comerciale si protectia consumatorului din cadrul Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei - ANRE vor aplica si vor urmari respectarea prevederilor prezentului ordin.

                              Presedintele
        Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei,
                               Ion Lungu

    ANEXA 1

                              METODOLOGIE
privind incadrarea pe categorii a consumatorilor captivi de energie electrica

    1. Scopul
    Stabileste un sistem unitar de incadrare pe categorii a consumatorilor captivi de energie electrica.
    2. Domeniul de aplicare
    Se aplica in relatia dintre furnizorii de energie electrica si consumatorii captivi la:
    - stabilirea tipului si clauzelor contractului de furnizare;
    - stabilirea categoriilor de tarife aplicabile pentru furnizarea energiei electrice.
    3. Definitii
    - consumator captiv          - consumatorul care, din motive de configuratie
                                   a retelei, este obligat sa contracteze
                                   furnizarea energiei electrice cu un anumit
                                   furnizor;
    - consumator industrial      - consumatorul care foloseste energia electrica
      si similari                  in principal in domeniul extragerii de
                                   materii prime, fabricarii unor materiale sau
                                   al prelucrarii materiilor prime, a
                                   materialelor sau a unor produse agricole in
                                   mijloace de productie sau bunuri de consum.
                                   Prin asimilare santierele de constructii,
                                   statiile de pompare, inclusiv cele pentru
                                   irigatii, unitatile de transporturi
                                   feroviare, rutiere, navale si aeriene,
                                   precum si altele asemenea sunt considerate
                                   consumatori industriali;
    - consumator casnic          - consumatorul care utilizeaza energia
                                   electrica in scop propriu, numai pentru
                                   iluminat si pentru receptoarele
                                   electrocasnice. Receptoarele electrocasnice
                                   cuprind totalitatea bunurilor de larg consum
                                   destinate uzului propriu (nu sunt destinate
                                   realizarii de activitati industriale sau
                                   agricole) si care sunt alimentate cu energie
                                   electrica la tensiunea de 230/400 V;
    - contor cu preplata         - contor prevazut cu un dispozitiv intern de
                                   conectare/deconectare si cu un sistem propriu
                                   de introducere (cartela electronica, cartela
                                   magnetica sau cod numeric) si gestiune a
                                   sumei platite in avans pentru energia
                                   electrica;
    - furnizor                   - agentul economic care asigura furnizarea
                                   energiei electrice catre consumatori in
                                   calitate de parte contractanta a contractului
                                   de furnizare;
    - mare consumator industrial - consumatorul industrial si similar cu o
                                   putere contractata de peste 100 kW
                                   pe loc de consum;
    - mic consumator industrial  - consumatorul industrial si similar cu o
                                   putere contractata de 100 kW sau mai mica pe
                                   loc de consum.
    4. Documente de referinta:
    - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica si termica;
    - Hotararea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN;
    - Hotararea Guvernului nr. 53/1999 privind aprobarea clasificarii produselor si serviciilor asociate activitatilor - CPSA.
    5. Criterii de incadrare a unui consumator
    5.1. Incadrarea consumatorilor de energie electrica conform domeniului de activitate
    5.1.1. Consumatori casnici
    A. Descriere
    5.1.1.1. Consumatorii casnici sunt consumatorii care utilizeaza energia electrica in exclusivitate in scopuri casnice (pentru iluminatul artificial in interiorul si in exteriorul locuintei, precum si pentru functionarea receptoarelor electrocasnice din propria locuinta).
    B. Tarife aplicabile
    5.1.1.2. Consumatorilor casnici li se aplica numai tarife reglementate, aprobate de autoritatea competenta.
    5.1.1.3. Tarifele pentru consumatorii casnici sunt cu preplata sau cu plata postconsum.
    5.1.1.4. Alegerea tipului de tarif efectiv aplicat se face de catre consumator dintre tarifele aprobate.
    5.1.1.5. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tip de contract aplicat
    5.1.1.6. Contractele de furnizare a energiei electrice la consumatorii casnici vor respecta contractul-cadru emis de autoritatea competenta.
    D. Alte prevederi
    5.1.1.7. In cazul in care o parte din energia electrica furnizata unui consumator casnic este utilizata pentru alte activitati decat cele casnice sunt necesare:
    a) separarea circuitelor in functie de destinatia consumului si masurarea distincta a energiei electrice consumate;
    b) semnarea de contracte distincte in functie de destinatia consumului;
    c) aplicarea tarifelor corespunzatoare conform prezentei metodologii.
    5.1.1.8. Pana la separarea fizica a circuitelor conform pct. 5.1.1.7, precum si in cazul in care circuitele nu se pot separa fizic consumul determinat pe baza contorizarii unice se va departaja in sistem pausal (prin calculul ponderilor consumurilor, pe activitati, in functie de puterea nominala a receptoarelor detinute, valorile ponderilor fiind consemnate intr-o anexa semnata de partile la contractul de furnizare a energiei electrice in vigoare).
    5.1.1.9. Contractele de tip casnic incheiate in cazul prevazut la pct. 5.1.1.8 vor fi completate cu acte aditionale in care pentru valoarea aferenta consumului pentru alte activitati se vor preciza modalitatile si termenele de plata, precum si raspunderea contractuala in cazul neachitarii facturilor.
    5.1.2. Agenti economici
    5.1.2.1. Consumatori industriali
    A. Descriere
    5.1.2.1.1. Consumatori industriali, conform CAEN, sunt consumatorii care utilizeaza energia electrica in activitati ce presupun procese de extragere din natura a unor obiecte ale muncii care exista si se reproduc independent de interventia omului, procese de prelucrare a produselor extrase din natura, a produselor agricole si ale exploatarii forestiere, stufului si pescuitului, precum si procese de restabilire a parametrilor tehnici si calitativi initiali ai produselor industriale.
    5.1.2.1.2. Consumatorii care se incadreaza in aceasta categorie sunt mentionati in lista cuprinzand sectiunile si subsectiunile din CAEN (anexa la Hotararea Guvernului nr. 656/1997) de la sectiunea D diviziunea 10 pana la sectiunea M diviziunea 74 inclusiv, cu exceptiile mentionate la cap. 4.1.2.2 si la cap. 4.1.3.
    B. Tariful aplicat
    5.1.2.1.3. Consumatorilor industriali, altii decat cei eligibili, li se aplica tarife de tip binom aprobate de autoritatea competenta, cu exceptia cazurilor precizate la pct. 5.3.2.3.
    5.1.2.1.4. Alegerea tipului de tarif efectiv aplicat se face de catre consumator dintre tarifele de tip binom aprobate.
    5.1.2.1.5. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tipul de contract aplicat
    5.1.2.1.6. Contractele de furnizare a energiei electrice la consumatorii finali industriali vor respecta contractul-cadru emis de autoritatea competenta.
    D. Alte prevederi
    5.1.2.1.7. Pentru consumatorii aflati in conservare sau in proces de lichidare conform Legii nr. 64/1998 se poate aplica un tarif de tip monom. Starea de conservare sau lichidare trebuie confirmata de un organism abilitat.
    5.1.2.1.8. Pana la asigurarea de catre furnizor a echipamentului de masurare necesar in vederea aplicarii tarifelor de tip binom se accepta aplicarea tarifelor de tip monom.
    5.1.2.2. Servicii publice
    A. Descriere
    5.1.2.2.1. Serviciile publice sunt consumatori de tip industrial care utilizeaza energia electrica pentru activitati de transport in comun, alimentare cu apa, gaze, energie termica, telecomunicatii, iluminat public etc., al caror consum este continuu dependent de factori externi.
    5.1.2.2.2. In categoria serviciilor publice, conform CAEN, se incadreaza:
    - transportul urban si interurban cu tractiune electrica - grupa 601 clasa 6010 si grupa 602 clasa 6021 (forta, iluminat, incalzirea vehiculelor de tractiune - tramvaie, troleibuze, trenuri, metrou -, precum si consumul propriu al statiilor din care se alimenteaza liniile de tractiune electrica);
    - gospodarirea resurselor de apa, captarea, tratarea si distributia apei - grupa 410 clasa 4100;
    - distributia energiei termice si a apei calde - grupa 403 clasa 4032;
    - distributia gazelor naturale - grupa 402;
    - posta nationala - grupele 6411 si 6412;
    - iluminatul public (iluminatul normal si festiv sau ocazional al strazilor, pietelor, parcurilor si gradinilor publice, iluminatul ornamental din exterior, normal si festiv al monumentelor si cladirilor publice, consumul instalatiilor de semnalizare a circulatiei, instalatiile de anunturi luminoase si instalatiile de pavoazare, permanente si ocazionale, in afara firmelor si a reclamelor).
    B. Tariful aplicat
    5.1.2.2.3. Consumatorilor din categoria serviciilor publice li se aplica tarife de tip monom sau de tip binom aprobate de autoritatea competenta.
    5.1.2.2.4. Alegerea tipului de tarif efectiv aplicat se face de catre consumator dintre tarifele aprobate.
    5.1.2.2.5. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tipul de contract aplicat
    5.1.2.2.6. Pana la emiterea unui contract-cadru specific acestei categorii contractele de furnizare a energiei electrice pentru servicii publice vor respecta contractele-cadru pentru consumatorii finali industriali emise de autoritatea competenta.
    5.1.2.2.7. In functie de legislatia specifica contractele de furnizare a energiei electrice pentru servicii publice pot avea clauze de interzicere a intreruperii voluntare a alimentarii.
    5.1.2.3. Consumatori agricoli
    A. Descriere
    5.1.2.3.1. Consumatori de tip agricol sunt consumatorii care utilizeaza energia electrica in scopul cresterii plantelor si animalelor, al intretinerii terenurilor si adaposturilor destinate acestor activitati.
    5.1.2.3.2. Consumatorii care se incadreaza in aceasta categorie sunt mentionati in lista cuprinzand sectiunile si subsectiunile din CAEN (anexa la Hotararea Guvernului nr. 656/1997) de la sectiunea A - diviziunea 01 pana la sectiunea C - diviziunea 05 inclusiv.
    B. Tariful aplicat
    5.1.2.3.3. Pentru consumatorii de tip agricol care utilizeaza energia electrica in scopul cresterii plantelor sau a animalelor, pentru consumatorii de tip agricol care realizeaza activitati de productie industriala (abatoare, fabrici de conserve, mezeluri etc.), precum si pentru unitatile de reparatii utilaje agricole se aplica tarife de tip binom. Se accepta aplicarea de tarife de tip monom pentru consumatorii de tip agricol cu puteri contractate mai mici de 30 kW.
    5.1.2.3.4. Pentru consumatorii de tip agricol cu puteri contractate peste 30 kW, care realizeaza activitati de pompare pentru irigatii si desecari, se aplica tarife de tip binom.
    5.1.2.3.5. Alegerea tipului de tarif efectiv aplicat se face de catre consumator dintre tarifele aprobate.
    5.1.2.3.6. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tipul de contract aplicat
    5.1.2.3.7. Pana la emiterea unui contract-cadru specific acestei categorii contractele de furnizare a energiei electrice pentru consumatorii de tip agricol vor respecta contractele-cadru pentru consumatorii finali industriali emise de autoritatea competenta.
    5.1.2.4. Consumatori tertiari
    A. Descriere
    5.1.2.4.1. Consumatorii care se incadreaza in aceasta categorie sunt mentionati in lista cuprinzand sectiunile si subsectiunile din CAEN (anexa la Hotararea Guvernului nr. 656/1997) de la sectiunea N diviziunea 75 pana la sectiunea T diviziunea 99.
    In aceasta categorie se incadreaza:
    - administratia publica;
    - invatamantul;
    - activitatile de aparare nationala;
    - sanatatea si asistenta sociala;
    - alte activitati colective sociale si personale;
    - activitati ale organizatiilor si organismelor extrateritoriale.
    B. Tariful aplicat
    5.1.2.4.2. Pentru consumatorii din aceasta categorie se aplica tarife de tip binom sau de tip monom.
    5.1.2.4.3. Alegerea tipului de tarif efectiv aplicat se face de catre consumator dintre tarifele aprobate.
    5.1.2.4.4. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tipul de contract
    5.1.2.4.5. Pana la emiterea unui contract-cadru specific acestei categorii contractele de furnizare a energiei electrice pentru acest tip de consumatori vor respecta contractele-cadru pentru consumatorii finali industriali emise de autoritatea competenta.
    5.1.2.5. Consumatori temporari
    A. Descriere
    5.1.2.5.1. Consumatori temporari sunt consumatorii care utilizeaza energia electrica pentru o perioada limitata, in scopul construirii, repararii, amenajarii unor obiective, precum si pentru organizarea unor activitati recreative delimitate in timp.
    5.1.2.5.2. In aceasta categorie se incadreaza consumul de energie electrica pentru lucrarile de constructii (CAEN - grupele 451, 452, 453, 454), precum si pentru activitatile legate de organizarea si prezentarea activitatilor recreative, cum ar fi: parcuri de distractii, spectacole de circ ambulant, spectacole in aer liber, balciuri, targuri, expozitii.
    B. Tariful aplicat
    5.1.2.5.3. In functie de valoarea puterii contractate tipul de tarif aplicat este:
    a) pentru puteri contractate de 30 kW sau mai mari si pentru o durata a contractului mai mare de o luna, tariful de tip binom, cu asigurarea echipamentului de masurare;
    b) pentru puteri contractate mai mici de 30 kW sau/si durate de contract mai mici de o luna, tariful de tip monom.
    5.1.2.5.4. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tipul de contract
    5.1.2.5.5. Pana la emiterea unui contract-cadru specific acestei categorii contractele de furnizare a energiei electrice pentru consumatori temporari vor respecta contractele-cadru pentru consumatorii industriali emise de autoritatea competenta.
    D. Alte prevederi
    5.1.2.5.6. Pentru consumatorii care utilizeaza energia electrica pentru executarea de lucrari de constructii contractele de furnizare a energiei electrice se intocmesc numai pe baza autorizatiei de constructie si au valabilitate pe durata prevazuta in autorizatie pentru executarea lucrarilor de constructie.
    5.1.3. Consumatori atipici
    A. Descriere
    5.1.3.1. Consumatori atipici sunt consumatorii al caror consum de energie electrica poate fi asimilat consumului casnic, locurile de consum respective avand insa un alt specific de consum decat cel casnic.
    5.1.3.2. Sunt considerati consumatori atipici:
    a) partile comune ale blocurilor de locuinte;
    b) categoriile de consumatori specificati in Hotararea Guvernului nr. 381/1994, respectiv caminele de batrani si pensionari, caminele de copii orfani, caminele studentesti;
    c) chiliile manastiresti;
    d) garaje individuale (sau grupuri de garaje);
    e) sediile partidelor politice;
    f) unitatile de ocrotire a copilului;
    g) leaganele pentru copii pana la 3 ani;
    h) casele de copii prescolari si scolari;
    i) caminele-scoala;
    j) caminele pentru deficienti nerecuperabili;
    k) centrele de primire minori;
    l) institutiile pentru ocrotirea copiilor abandonati, organizate de organizatii neguvernamentale;
    m) caminele de familisti si nefamilisti, alimentate din reteaua furnizorului sau a consumatorului;
    n) serviciile turistice in pensiuni turistice si agroturistice, cu respectarea prevederilor Legii nr. 187/1998.
    B. Tariful aplicat
    5.1.3.3. Consumatorilor atipici li se aplica tarifele reglementate pentru consumatorii casnici sau pentru consumatorii industriali, la alegerea consumatorului, aprobate de autoritatea competenta.
    5.1.3.4. Tarifele pentru consumatorii atipici sunt cu preplata sau cu plata postconsum.
    5.1.3.5. Alegerea tipului de tarif efectiv aplicat se face de catre consumator dintre tarifele aprobate pentru consumatorii casnici si pentru consumatorii industriali.
    5.1.3.6. Pentru anumite tipuri de tarife care necesita contoare speciale autoritatea competenta poate stabili conditii suplimentare pentru aplicare.
    C. Tipul de contract
    5.1.3.7. Pana la emiterea unui contract-cadru specific acestei categorii contractele de furnizare a energiei electrice la consumatorii atipici vor respecta contractul-cadru pentru consumatorii casnici emis de autoritatea competenta.
    D. Alte prevederi
    5.1.3.8. In cazul in care o parte din energia electrica furnizata unui consumator atipic este utilizata pentru alte activitati decat cele casnice sunt necesare:
    a) separarea circuitelor in functie de destinatia consumului si masurarea distincta pe fiecare dintre aceste circuite a energiei electrice consumate;
    b) semnarea de contracte distincte in functie de destinatia consumului;
    c) aplicarea tarifelor corespunzatoare conform prezentei metodologii.
    5.1.3.9. Pana la separarea fizica a circuitelor conform pct. 5.1.3.8, precum si in cazul in care circuitele nu se pot separa fizic consumul determinat pe baza contorizarii unice se va departaja in sistem pausal (prin calculul ponderilor consumurilor, pe activitati, in functie de puterea nominala a receptoarelor detinute, valorile ponderilor fiind consemnate intr-o anexa semnata de partile la contractul de furnizare a energiei electrice in vigoare).
    5.2. Incadrarea consumatorilor in functie de consumul preponderent, in situatia consumatorilor cu mai multe activitati in cadrul aceluiasi loc de consum
    5.2.1. Consumatorii pentru care se poate determina tipul consumului preponderent
    Consumatorului care desfasoara mai multe activitati in cadrul aceluiasi loc de consum si pentru care o activitate detine mai mult de 50% din consumul total de energie electrica i se aplica prevederile prezentei metodologii, corespunzatoare activitatii preponderente.
    5.2.2. Consumatorii pentru care nu se poate determina tipul consumului preponderent
    5.2.2.1. Pentru consumatorul care desfasoara mai multe activitati in cadrul aceluiasi loc de consum si pentru care nu se poate identifica o activitate preponderenta sau activitatea preponderenta se modifica periodic furnizorul va stabili pe baza informatiilor date de consumator activitatea in functie de care consumatorul respectiv va fi incadrat, aplicandu-i-se prevederile prezentei metodologii, corespunzatoare incadrarii.
    5.2.2.2. Consumatorul poate solicita contra cost separarea fizica a circuitelor si aplicarea de tarife diferite in functie de tipul consumului.
    5.3. Incadrarea consumatorilor in functie de puterea contractata
    5.3.1. Mari consumatori agenti economici
    A. Descriere
    5.3.1.1. Marii consumatori agenti economici sunt consumatorii de energie electrica cu puteri contractate mai mari de 100 kW pe locul de consum, care se incadreaza in prevederile cap. 5.1.2.
    B. Tariful aplicat
    5.3.1.2. Tarifele pentru marii consumatori agenti economici se aplica in conformitate cu incadrarea prevazuta la cap. 5.1.2.
    5.3.2. Mici consumatori agenti economici
    A. Descriere
    5.3.2.1. Micii consumatori agenti economici sunt consumatorii de energie electrica cu puteri contractate de 100 kW sau mai mici pe locul de consum.
    B. Tariful aplicat
    5.3.2.2. Tarifele pentru micii consumatori agenti economici cu puteri contractate intre 30 kW si 100 kW (inclusiv limitele) se aplica in conformitate cu prevederile cap. 5.1.2.
    5.3.2.3. Micii consumatori agenti economici cu puteri contractate sub 30 kW pot alege oricare dintre tarifele aprobate pentru agenti economici (atat de tip binom, cat si de tip monom).
    5.3.2.4. Aplicarea tipurilor de tarife reglementate pentru consumatorii captivi de energie electrica in functie de incadrarea consumatorilor pe categorii si de puterea maxima contractata este prezentata in tabelul urmator:

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Industriali
    B - Servicii publice
    C - Agricoli
    D - Tertiari
    E - Temporari
 ______________________________________________________________________________
|  Incadrarea   |              |             |   Consumatori agenti economici  |
|consumatorilor | Consumatori  | Consumatori |_________________________________|
| pe categorii  |   casnici    |   atipici   |  A      B      C      D      E  |
|_______________|______________|_____________|_________________________________|
|Puterea maxima |    Tarife    |    Tarife   |Tarif  Tarif  Tarif  Tarif  Tarif|
|contractata mai|    pentru    |    pentru   |binom  monom  binom  monom  binom|
|mare de 100 kW | consumatorii | consumatorii|        sau           sau        |
|               |   casnici    |   casnici   |       binom         binom       |
|_______________|              |     sau     |_________________________________|
|Puterea maxima |              | industriali |Tarif  Tarif  Tarif  Tarif  Tarif|
|contractata    |              |             |binom  monom  binom  monom  binom|
|intre 100 kW si|              |             |        sau           sau        |
|30 kW          |              |             |       binom         binom       |
|_______________|              |             |_________________________________|
|Puterea maxima |              |             |Tarif  Tarif  Tarif  Tarif  Tarif|
|contractata    |              |             |monom  monom  monom  monom  monom|
|sub 30 kW      |              |             | sau    sau    sau    sau    sau |
|               |              |             |binom  binom  binom  binom  binom|
|_______________|______________|_____________|_________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 5/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 5 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu