Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 480 din 20 februarie 2008

privind aprobarea schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru cresterea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii prin servicii de consultanta", aferenta operatiunii b) „Sprijin pentru consultanta acordat IMM-urilor", domeniul major de interventie 1.3 „Dezvoltarea durabila a antreprenoriatului", axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 190 din 12 martie 2008



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de minimis „Sprijin pentru creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin servicii de consultanţă", aferentă operaţiunii b) „Sprijin pentru consultanţă acordat IMM-urilor", domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se public[ în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

SPRIJIN

pentru creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin servicii de consultanţă în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice"

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită „Sprijin pentru creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin servicii de consultanţă", aferentă operaţiunii b) „Sprijin pentru consultanţă acordat IMM-urilor", domeniul major de intervenţie 1.3 „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

Art. 2. - (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

(2) Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

Art. 3. - Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

I. Obiectivul şi scopul schemei

Art. 4. - Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis constă în sprijinirea dezvoltării durabile a întreprinderilor mici şi mijlocii, în vederea realizării obiectivului general al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", şi anume creşterea productivităţii întreprinderilor din România în conformitate cu principiile dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor în comparaţie cu productivitatea medie a Uniunii Europene.

Art. 5. - Scopul schemei de finanţare îl constituie creşterea competitivităţii întreprinderilor mici şi mijlocii prin achiziţionarea de servicii de consultanţă nelegate de activitatea curentă a firmei, în următoarele domenii:

• dezvoltarea de strategii bazate pe soluţii inovative pentru crearea de noi produse/servicii;

•  planuri de afaceri, studii de fezabilitate şi prefezabilitate privind implementarea de tehnologii ecoeficiente, tehnologii şi produse competitive;

• management, marketing şi activităţi de promovare;

• consultanţă financiară specifică;

•  inovare şi drepturi de proprietate intelectuală;

• tehnologia informaţiei şi e-business;

•  managementul resurselor umane;

• transferul afacerii.

II.  Baza legală

Art. 6. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:

- Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379/5 din 28 decembrie 2006;

- Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

III.  Domeniul de aplicare

Art. 7. - Prezenta schemă de ajutor se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii (inclusiv societăţilor cooperative), care activează în toate sectoarele de activitate, cu excepţia celor prezentate mai jos.

Art. 8. - Prezenta schemă de minimis nu se aplică pentru:

a)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;

b)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

c)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în procesarea şi comercializarea produselor agricole, prevăzute în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:

- când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii acestor produse cumpărate de la producătorii primari ori puse pe piaţă de operatorii economici respectivi;

- când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producători primari;

d) ajutoarele în favoarea activităţilor de export către ţări terţe sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) ajutoarele care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;

f)  ajutoarele acordate operatorilor economici care activează în sectorul carbonifer, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 02 august 2002;

g)  ajutoarele pentru achiziţionarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordat operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă contra cost;

h) ajutoarele acordate societăţilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate ]n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

IV.  Definiţii

Art. 9. -In sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:

a) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) - sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au o cifră de afaceri anuală netă ce nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro sau care deţin active totale ce nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro. Incadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile Recomandării CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;

b)  societate cooperativă (conform Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei) - o asociaţie autonomă de persoane fizice şi/sau juridice, după caz, constituită pe baza consimţământului liber exprimat de acestea, în scopul promovării intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinută în comun şi controlată democratic de către membrii săi, în conformitate cu principiile cooperatiste;

c)   cheltuieli eligibile - cheltuieli aferente serviciilor de consultanţă furnizate de către consultanţi externi, servicii care nu constituie o activitate permanentă sau periodică şi nu sunt legate de cheltuielile normale de funcţionare a întreprinderii;

d)  societăţi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004);

e) administrator al schemei - Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru IMM - organism intermediar;

f) furnizor de ajutor de stat - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

V. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

Art. 10. - Pot beneficia de măsurile de ajutor de minimis, prevăzute în  prezenta schemă, operatorii economici care îndeplinesc următoarele condiţii:

-  sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii (inclusiv societăţi cooperative);

-  sunt întreprinderi înregistrate la registrul comerţului ca societăţi comerciale sau societăţi cooperative şi îşi desfăşoară activitatea în România;

-  întreprinderea nu este în stare de insolvenţă, nu are afacerile administrate de un judecător-sindic, nu are nicio restricţie asupra activităţii comerciale, nu este subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se află într-o altă situaţie similară cu cele menţionate anterior, reglementate prin lege;

-  la data depunerii cererii de finanţare nu înregistrează datorii publice şi şi-au plătit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevăzute de legislaţia în vigoare;

-  reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnări în ultimii 3 ani de către nicio instanţă de judecată, din motive profesionale sau de etică profesională;

-  întreprinderile nu sunt societăţi în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004);

-  solicitantul demonstrează că deţine resursele financiare necesare pentru cofinanţarea proiectului;

-  nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată;

-   valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenţi şi anul fiscal în curs), cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, nu depăşeşte echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro în cazul operatorilor economici care activează în sectorul transporturilor);

-  pentru cheltuielile eligibile pentru finanţare în cadrul prezentei scheme, solicitantul nu a mai beneficiat de alocări financiare nerambursabile provenite din surse publice;

- solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului, fără a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

Art. 11. -Verificarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute mai sus se realizează de către organismul intermediar, înainte de acordarea ajutorului. Organismul intermediar va asigura publicitatea, sub orice formă, a listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

VI. Criterii de eligibilitate a proiectelor

Art. 12. - Pentru a fi eligibil în cadrul acestei scheme un proiect trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

-  să fie în conformitate cu obiectivele specifice ale axei prioritare şi ale domeniului major de intervenţie;

- să fie implementat pe teritoriul României;

- dimensiunea finanţării solicitate trebuie sa se încadreze în limita a maximum 70% din totalul cheltuielilor eligibile;

- să se încadreze în limitele de timp specificate în contractul de finanţare;

- să conţină în total sau în parte activităţile şi cheltuielile eligibile definite în Ghidul solicitantului.

VII.  Criterii de selecţie a proiectelor

Art. 13. - Evaluarea şi selecţia proiectelor se vor efectua de către organismul intermediar, în conformitate cu următoarele criterii: relevanţa, calitatea şi coerenţa proiectului. Acestea vor fi detaliate în Ghidul solicitantului.

VIII.  Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

Art. 14. - (1) Măsurile de sprijin de care vor beneficia microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii (inclusiv societăţi cooperative) se acordă în baza unei cereri de finanţare, însoţită de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului.

(2)  Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.

(3) Administratorul prezentei scheme de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi la caracterul de minimis al acestuia1).

Art. 15. - (1) In cadrul schemei pot fi finanţate exclusiv proiectele prin care se solicită sprijin financiar pentru serviciile de consultanţă pentru IMM.

(2) In sensul prezentei scheme sunt consideraţi furnizori de servicii de consultanţă numai operatorii economici care au ca obiect de activitate înregistrat la registrul comerţului activităţi de consultanţă

Art. 16. - (1) Intensitatea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme este de 70% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.

(2) Valoarea maximă a ajutorului de minimis acordat pentru un proiect în cadrul prezentei scheme nu poate depăşi echivalentul în lei a 10.000 euro.

Art. 17. - Beneficiarul de ajutor de minimis în cadrul acestei scheme trebuie să facă dovada unei contribuţii de minimum 30% din cheltuielile eligibile ale proiectului, contribuţie asigurată de solicitant fie din resurse proprii, fie prin finanţare externă (de exemplu credit bancar), într-o formă liberă de orice ajutor de stat.

Art. 18. - (1) Activităţile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finanţate numai dacă au fost iniţiate după semnarea contractului de finanţare dintre organismul intermediar şi beneficiar.

(2) Finanţarea nerambursabilă va fi acordată într-o singură tranşă. Ajutorul de minimis va fi acordat după ce beneficiarul a depus cererea de rambursare, însoţită de documentele justificative prevăzute în Ghidul solicitantului.

Art. 19. - (1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă în cadrul acestei scheme, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare).

(2)  Organismul intermediar va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere a operatorului economic, faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei.

(3) In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

(4) Organismul intermediar va verifica dacă solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleaşi cheltuieli eligibile.

IX. Cheltuielile eligibile

Art. 20. - (1) In cadrul acestei scheme se acordă finanţare nerambursabilă pentru cheltuielile cu achiziţia de servicii de consultanţă, cu condiţia ca serviciul de consultanţă respectiv să nu se constituie într-o activitate continuă sau periodică şi să nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activităţii beneficiarului.

(2)  Sunt eligibile pentru finanţare cheltuielile generate de următoarele activităţi:

- elaborarea de strategii pentru soluţii inovative şi crearea de noi produse şi/sau servicii şi tehnologii;

- elaborarea planului de afaceri, studiilor de prefezabilitate şi/sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii ecoeficiente şi competitive, precum şi pentru crearea de produse competitive;

-   elaborarea de studii şi strategii de management, marketing şi/sau analize financiare pentru implementarea unui anumit proiect;

-  elaborarea de strategii de mediatizare şi planuri de promovare pentru un anumit proiect;

-  elaborarea de strategii şi planuri de dezvoltare şi de stimulare a resurselor umane în vederea extinderii afacerii sau implementării unui anumit proiect;

-   elaborarea de studii asupra protecţiei proprietăţii intelectuale într-o ţară străină;

- elaborarea de studii comparative pentru utilizarea unor instrumente şi soluţii informatice ori pentru un domeniu precizat sau e-business;

-  elaborarea de studii de evaluare şi diagnostic pentru transferul afacerii.

(3) Toate cheltuielile aferente serviciilor de consultanţă vor fi considerate fără TVA.

1)Aşa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis.

X.  Durata de aplicare a schemei

Art. 21. - Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data de 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

XI.  Bugetul schemei

Art. 22. - Bugetul total estimat al schemei pentru perioada 2008-2013 este de 65 milioane euro (echivalent în lei), din care 53,77 milioane euro reprezintă fonduri europene nerambursabile asigurate prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi 11,23 milioane euro de la bugetul naţional, defalcat pe ani astfel:

                                                                                                       - milioane euro -

Anul

Total, din care:

Fonduri comunitare

Fonduri publice

naţionale

2008

11,34

9,36

1,98

2009

8,78

7,28

1,5

2010

11,95

9,88

2,07

2011

12,45

10,3

2,15

2012

10,55

8,75

1,8

2013

9,93

8,2

1,73

Total 2008-2013

65

53,77

11,23

Art. 23. - Numărul maxim estimat al beneficiarilor acestei scheme este de 8.000.

XII. Modalitatea de derulare a schemei

Art. 24. - Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, în calitate de organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", este autoritatea responsabilă de administrarea prezentei scheme, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de autoritate de management şi furnizor de ajutor de minimis, urmând să asigure derularea acesteia şi fiind răspunzător pentru buna ei desfăşurare.

Art. 25. - Procedura de implementare şi derulare a schemei se desfăşoară după cum urmează:

a) lansarea apelului de proiecte;

b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;

c) verificarea administrativă (verificarea conformităţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

d) verificarea eligibilităţii beneficiarilor- numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

e) verificarea eligibilităţii proiectelor - numai proiectele care trec de această etapă vor putea face obiectul etapei următoare;

f) selecţia proiectelor;

g) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare;

h) depunerea cererii de rambursare, însoţită de documentele justificative;

i) acordarea finanţării nerambursabile se face de Unitatea de plată a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", numai pe bază de documente justificative şi după verificarea cheltuielilor;

j) monitorizarea implementării proiectelor conform prevederilor contractuale.

Art. 26. - Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemă, solicitantul va depune la Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare o cerere de finanţare, însoţită de documentele solicitate în Ghidul solicitantului.

Art. 27. - (1) Cererea de finanţare va fi însoţită de o declaraţie pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că nu este îndeplinită nicio condiţie pentru a fi considerat societate în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004).

(2)  Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie să completeze modelul declaraţiei cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)  Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi costuri eligibile. Administratorul schemei are obligaţia de a verifica respectarea regulii de minimis.

(4)  Administratorul schemei are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul de consultanţă finanţat.

Art. 28. - Detalierea modalităţii de derulare a prezentei scheme se regăseşte în Ghidul solicitantului, acesta fiind publicat pe site-ul www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, www.minind.ro.

Art. 29. - Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale va fi anunţată înainte de lansarea apelului de proiecte, pe pagina web www.animmc.ro şi pe cea a Ministerului Economiei şi Finanţelor, www.minind.ro.

XIII. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor

Art. 30. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul http://www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://www.minind.ro.

Art. 31. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

Art. 32. - Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

Art. 33. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.

(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

(3) In cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(4) In cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului, acesta va transmite valori estimative.

(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 34. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art. 35. -Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 31, 32, 33 si 34.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 480/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 480 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu