Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 478 din 20 februarie 2008

privind aprobarea schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru consultanta specifica si instruire specializata acordata intreprinderilor mici si mijlocii pentru elaborarea si implementarea proiectelor de investitii", aferenta operatiunii a) „Sprijin pentru consolidarea si modernizarea sectorului productiv prin investitii tangibile si intangibile", domeniul major de interventie 1.1 „Investitii productive si pregatirea pentru competitia pe piata a intreprinderilor, in special a IMM", axa prioritara 1 „Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 190 din 12 martie 2008



Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de minimis „Sprijin pentru consultanţă specifică şi instruire specializată acordată întreprinderilor mici şi mijlocii pentru elaborarea şi implementarea proiectelor de investiţii", aferentă operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXA 1

SPRIJIN PENTRU CONSULTANŢĂ SPECIFICĂ ŞI INSTRUIRE SPECIALIZATĂ

acordată întreprinderilor mici şi mijlocii pentru elaborarea şi implementarea proiectelor de investiţii, în cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice"

Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită „Sprijin pentru consultanţă specifică şi instruire specializată acordată întreprinderilor mici şi mijlocii pentru elaborarea şi implementarea proiectelor de investiţii", aferentă operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

Art. 2. - (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul acestei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379/5 din 28 decembrie 2006.

(2) Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006.

Art. 3. - Schema se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

I. Obiectivul şi scopul schemei

Art. 4. - Obiectivul schemei de ajutor de minimis este sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii pentru realizarea obiectivului general al Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", şi anume creşterea productivităţii întreprinderilor din România în conformitate cu principiile dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor în comparaţie cu productivitatea medie a Uniunii Europene.

Art. 5. - Prezenta schemă are drept scop acordarea de finanţare nerambursabilă proiectelor de consultanţă specifică şi instruire specializată, direct legate de elaborarea şi implementarea proiectelor de investiţii de către întreprinderi mici şi mijlocii (IMM), finanţate în cadrul operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

II.  Baza legală

Art. 6. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:

•  Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379/5 din 28 decembrie 2006;

•  Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

III. Domeniul de aplicare

Art. 7. - Prezenta schemă se adresează întreprinderilor mici şi mijlocii (inclusiv societăţilor cooperative), cu excepţia microîntreprinderilor.

Art. 8. - (1) In cadrul acestei scheme se acordă sprijin financiar pentru următoarele activităţi economice (conform CAEN, rev. 2):

a) B - Industria extractivă (cu excepţia codurilor: 051 Extracţia cărbunelui superior, 052 Extracţia cărbunelui inferior, 061 Extracţia petrolului brut, 062 Extracţia gazelor naturale, 0721 Extracţia minereurilor de uraniu şi toriu, 0892 Extracţia turbei, 091 Activităţi de servicii anexe extracţiei petrolului brut şi gazelor naturale, 099 Activităţi de servicii anexe pentru extracţia mineralelor);

b) C - Industria prelucrătoare (cu excepţia codurilor: 101 Producţia, prelucrarea şi conservarea cărnii şi a produselor din carne, 102 Prelucrarea şi conservarea peştelui, crustaceelor şi moluştelor, 103 Prelucrarea şi conservarea fructelor şi legumelor, 104 Fabricarea uleiurilor şi a grăsimilor vegetale şi animale, 105 Fabricarea produselor lactate, 106 Fabricarea produselor de morărit, a amidonului şi produselor din amidon, 107 Fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase, 108   Fabricarea altor produse alimentare, 109 Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor, 110 Fabricarea băuturilor, 120 Fabricarea produselor din tutun, 191 Fabricarea produselor de cocserie, 192 Fabricarea produselor obţinute prin prelucrarea ţiţeiului, 2051 Fabricarea explozivilor, 206 Fabricarea fibrelor sintetice şi artificiale, 241 Producţia de metale feroase sub forme primare şi de feroaliaje, 242 Producţia de tuburi, ţevi, profile tubulare şi accesorii pentru acestea din oţel, 243 Fabricarea altor produse prin prelucrarea primară a oţelului, 2451 Turnarea fontei, 2452 Turnarea oţelului, 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei, 2591 Fabricarea de recipienţi, containere şi alte produse similare din oţel, 301 Construcţia de nave şi bărci, 304 Fabricarea vehiculelor militare de luptă, 331 Repararea articolelor fabricate din metal, repararea maşinilor şi echipamentelor, 332 Instalarea maşinilor şi echipamentelor industriale);

c)  E - Distribuţia apei, salubritate, gestionarea deşeurilor, activităţi de decontaminare (cu excepţia codurilor: 360 Captarea, tratarea şi distribuţia apei, 370 Colectarea şi epurarea apelor uzate, 381 Colectarea deşeurilor, 382 Tratarea şi eliminarea deşeurilor, 390 Activităţi şi servicii de decontaminare);

d)  F - Construcţii [cu excepţia codurilor: 411 Dezvoltare (promovare) imobiliară, 4399 Alte lucrări speciale de construcţii n.c.a].

(2) Prezenta schemă de minimis nu se aplică pentru:

a) ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuit şi acvacultura, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;

b)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană;

c)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în procesarea şi comercializarea produselor agricole, prevăzute în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:

- când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii acestor produse cumpărate de la producătorii primari ori puse pe piaţă de agenţii economici respectivi;

- când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producători primari;

d) ajutoarele în favoarea activităţilor de export către ţări terţe sau statele membre, şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de crearea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) ajutoarele care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor importate;

f) ajutoarele acordate operatorilor economici care activează în sectorul cărbunelui, aşa cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L205 din 2 august 2002;

g) ajutoarele acordate în sectorul transporturilor; h) sectorul construcţiilor navale;

i) industria siderurgică;

j) sectorul fibrelor sintetice;

k) procesarea şi marketingul produselor care imită ori substituie laptele sau produsele din lapte, în conformitate cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1.898/1987 privind protejarea denumirilor folosite în comercializarea laptelui şi a produselor din lapte;

l) ajutoarele acordate întreprinderilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

IV. Definiţii

Art. 9. -In sensul prezentei scheme următorii termeni se definesc astfel:

a) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) sunt acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care au o cifră de afaceri anuală netă ce nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro sau care deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.

• In cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale ce nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro:

•  In cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mică este întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 10 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro.

•  In cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are până la 9 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 2 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 2 milioane euro.

• Incadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3  tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională prevederile Recomandării CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;

b)  societate cooperativă (conform Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei) - o asociaţie autonomă de persoane fizice şi/sau juridice, după caz, constituită pe baza consimţământului liber exprimat de acestea, în scopul promovării intereselor economice, sociale şi culturale ale membrilor cooperatori, fiind deţinută în comun şi controlată democratic de către membrii săi, în conformitate cu principiile cooperatiste;

c)  cheltuieli eligibile - cheltuielile aferente serviciilor de consultanţă specifică şi instruirii specializate pentru personalul operativ (în cazul achiziţiilor de tehnologie/echipamente/ software), direct legate de proiectele de investiţii finanţate în cadrul operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice";

d) rata de actualizare - rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

e) administrator al schemei - Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, prin Direcţia pentru gestionarea fondurilor comunitare pentru IMM - organism intermediar;

f)  furnizor de ajutor de stat - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management a Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

V. Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

Art. 10. - Pot beneficia de facilităţile prevăzute în prezenta schemă numai operatorii economici care beneficiază de sprijin financiar acordat prin schema „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de către întreprinderile mici şi mijlocii", aferentă operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

Art. 11. - Numărul maxim estimat al întreprinderilor mici şi mijlocii care pot să beneficieze de sprijin prin această schemă este de 2000.

VI.  Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

Art. 12. - (1) Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare şi naţionale.

(2) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi la caracterul de minimis al acestuia1).

Art. 13. - (1) Valoarea maximă a ajutorului de minimis acordat în cadrul acestei scheme reprezintă 70% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru servicii de consultanţă specifică şi instruire specializată pentru întreprinderile mici şi mijlocii.

(2) Valoarea finanţării nerambursabile acordate în cadrul prezentei scheme de minimis este de maximum 10% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă, fără a depăşi echivalentul în lei a 150.000 euro.

Art. 14. - Beneficiarul de ajutor în cadrul acestei scheme trebuie să facă dovada unei contribuţii de cel puţin 30% din cheltuielile eligibile pentru consultanţă specifică şi instruire specializată, contribuţie asigurată de solicitant fie din resurse proprii, fie prin finanţare externă (de exemplu credit bancar), într-o formă liberă de ajutor de stat.

Art. 15. -Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordării ajutorului. Actualizarea se va face în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis, cu privire la aplicarea ratei de actualizare.

Art. 16. - (1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă în cadrul acestei scheme, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare).

(2)  Organismul intermediar va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere, faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro, echivalent în lei.

(3) In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

VII.  Cheltuielile eligibile

Art. 17. - (1) In cadrul schemei pot fi finanţate cheltuielile eligibile pentru servicii de consultanţă specifică şi instruire specializată direct legate de proiectele de investiţii finanţate în cadrul operaţiunii a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

(2)  Cheltuielile pentru care se solicită ajutor de minimis nu au fost finanţate în ultimii 3 ani sau nu sunt finanţate în prezent, nici parţial, nici în totalitate din alte surse publice.

(3)  In cadrul acestei scheme sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli:

a) elaborarea de studii şi documentaţii preliminare necesare investiţiei: studiile de amplasament asupra terenului (ridicare topografică, studiu geologic), studiul pentru organizarea de şantier etc;

b)  elaborarea studiilor de soluţie, a documentaţiilor pentru obţinerea avizelor tehnice de racordare, a proiectelor pentru realizarea racordărilor la sursele/reţelele de utilităţi din zonă (apă-canal, energie electrică şi termică, gaze naturale etc);

c) elaborarea planului de afaceri şi a studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate;

d) elaborarea documentaţiei necesare obţinerii certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire;

e) elaborarea studiului de impact al proiectului asupra mediului şi de identificare a măsurilor/lucrărilor necesare în cadrul proiectului, pentru remedierea impactului negativ;

f) elaborarea proiectului de execuţie a investiţiei şi a detaliilor şi devizelor de execuţie;

g) consultanţă tehnică/tehnologică de specialitate şi dirigenţie de şantier, necesare realizării investiţiei şi prevăzute în devizul general;

h) servicii de consiliere a beneficiarului în managementul şi implementarea proiectului de investiţii (servicii de elaborare a documentaţiilor pentru achiziţii ale proiectului şi derularea procedurilor conform reglementărilor naţionale în vigoare, asistenţa beneficiarului în elaborarea rapoartelor de progres şi a celor administrative şi financiare, în funcţie de etapele de realizare a proiectului etc);

i) consultanţă pentru achiziţionarea de bunuri intangibile, cum ar fi software, brevete, licenţe, know-howsau soluţii tehnice nebrevetate;

j) instruire specializată pentru personalul operativ (în cazul achiziţiilor de tehnologie/echipamente/software) în cadrul proiectelor de investiţii în cauză.

(4)  Sunt eligibile în cadrul prezentei scheme cheltuielile prevăzute la alin. (3) lit. a), b), c), d), e) şi f), efectuate începând cu data intrării în vigoare a schemei de ajutor de minimis.

(5) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (3) lit. a), b), c), d), e) şi f) se decontează, după începerea implementării proiectului de investiţii, în cadrul primei cereri de rambursare aferente proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă.

(6) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (3) lit. g), h), i) şi j) sunt eligibile de la data semnării contractului de finanţare a proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă.

VIII.  Durata de aplicare a schemei

Art. 18. - Prezenta schemă se aplică de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

IX.  Bugetul schemei

Art. 19. - Bugetul total estimat al schemei pentru perioada 2008-2013 este de 21,996819 milioane euro (echivalent în lei), respectiv:

1)Aşa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutorului de minimis.

                                                                                                              - milioane euro -

Anul

Total, din care:

Fonduri comunitare

Fonduri publice naţionale

2008

3,174105

2,364119

0,809985

2009

3,215404

2,396748

0,818656

2010

4,274122

3,233191

1,040931

2011

4,289606

3,389014

0,900592

2012

3,637878

2,874115

0,763763

2013

3,405705

2,690686

0,715019

Total 2008-2013

21,996819

16,947873

5,048946

X.  Modalitatea de derulare a schemei

Art. 20. - Ministerul pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, în calitate de organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", este autoritatea responsabilă de administrarea prezentei scheme, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de autoritate de management şi furnizor de ajutor de minimis, urmând să asigure derularea acesteia şi fiind răspunzător pentru buna ei desfăşurare.

Art. 21. - (1) Beneficiarul va da o declaraţie pe propria răspundere, prin care beneficiarul certifică faptul că nu este îndeplinită nicio condiţie pentru a fi considerat „societate în dificultate", conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate (2004/C244/02).

(2)  Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie să completeze modelul declaraţiei cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevăzut în anexa nr. 1 la Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)  Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe propria răspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi costuri eligibile.

(4)  Administratorul schemei are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul de investiţii finanţat.

Art. 22. - Detalierea modalităţii de derulare a prezentei scheme se regăseşte în ghidurile solicitantului, aferente schemei „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii realizate de către întreprinderile mici şi mijlocii", pentru operaţiunea a) „Sprijin pentru consolidarea şi modernizarea sectorului productiv prin investiţii tangibile şi intangibile", domeniul major de intervenţie 1.1 „Investiţii productive şi pregătirea pentru competiţia pe piaţă a întreprinderilor, în special a IMM", axa prioritară 1 „Un sistem de producţie inovativ şi ecoeficient", din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", cu care se află în legătură directă, acestea fiind publicate pe site-ul www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor www.minind.ro.

XI. Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor

Art. 23. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral pe site-ul http://www.animmc.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://www.minind.ro.

Art. 24. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

Art. 25. - Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

Art. 26. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.

(2)   Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

(3) In cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(4) In cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.

(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

(6)   Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 27. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.

Art. 28. -Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 24, 25, 26 si 27.

2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 478/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 478 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 478/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu