Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 470 din 6 decembrie 2005

pentru aprobarea Regulamentului privind managementul situatiilor de urgenta specifice tipurilor de riscuri din domeniul de competenta al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei

ACT EMIS DE: MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 152 din 17 februarie 2006



     In temeiul art. 5 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al art. 21 lit. b) si al art. 41 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005,

     ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei si ministrul administratiei si internelor emit prezentul ordin.

     Art. 1. - Se aproba Regulamentul privind managementul situatiilor de urgenta specifice tipurilor de riscuri din domeniul de competenta al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

     Art. 2. - Structurile interesate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

     Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

     Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei,

     Zsolt Nagy

     Ministrul administratiei si internelor,

     Vasile Blaga

     ANEXA 1

     REGULAMENT

privind managementul situatiilor de urgenta specifice tipurilor de riscuri din domeniul de competenta al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei

     CAPITOLUL  1

     Dispozitii generale

     Art. 1. - Managementul situatiilor de urgenta in domeniul comunicatiilor si tehnologiei informatiei se organizeaza si functioneaza in scopul asigurarii stabilitatii functionarii retelelor de comunicatii, precum si refacerii operative a celor avariate grav de actiunea factorilor de risc generatori de situatii de urgenta si cuprinde identificarea si monitorizarea surselor de risc, evaluarea informatiilor si analiza situatiei, elaborarea de prognoze, stabilirea variantelor de actiune si implementarea acestora.

     Art. 2. - Fac obiectul prezentului regulament, ca tipuri de risc generatoare de situatii de urgenta, avariile grave la retelele de comunicatii electronice, retele postale si sisteme informatice care pot fi provocate de incendii de mari proportii, accidente nucleare si urgente radiologice, caderi de obiecte din atmosfera ori din cosmos, cutremure puternice, inundatii, explozii, fenomene meteorologice periculoase, alunecari si prabusiri de teren, atacuri informatice.

     Art. 3. - Atacul informatic reprezinta actiunea prin care sunt afectate retelele de calculatoare ale unei organizatii (agentii guvernamentale sau companii) cu scopul de a le sabota activitatea (intreruperea fluxurilor de date, indisponibilizarea serviciilor furnizate prin mijloace electronice etc.), de a obtine informatii confidentiale sau secrete (numere de conturi, de card, liste cu clienti, informatii tehnice etc.) ori de a transfera ilegal bani in contul celui care ataca.

     Art. 4. - Se considera avarie grava acea avarie care necesita reparatii structurale pentru evitarea intreruperii definitive a functionarii sistemelor de comunicatii si informatice si poate determina aparitia imposibilitatii de comunicare la nivel zonal sau national.

     Art. 5. - Managementul situatiilor de urgenta se realizeaza prin:

     a) identificarea, inregistrarea si evaluarea factorilor interni de risc;

     b) informarea, instiintarea si avertizarea furnizorilor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice asupra posibilitatii aparitiei si dezvoltarii unor factori de risc interni, precum si despre pericolul manifestarii unor factori externi comunicat prin fluxul informational al Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta;

     c) luarea masurilor de prevenire, limitare si contracarare a factorilor de risc, precum si de inlaturare a efectelor negative produse de actiunea acestora;

     d) refacerea operativa a retelelor de comunicatii si informatice avariate de actiunea factorilor de risc.

     Art. 6. - (1) Managementul situatiilor de urgenta in domeniul comunicatiilor si tehnologiei informatiei se realizeaza prin urmatoarele structuri:

     a) Comitetul ministerial pentru situatii de urgenta;

     b) Centrul operativ pentru situatii de urgenta;

     c) celule de urgenta.

     (2) Comitetul ministerial pentru situatii de urgenta, denumit in continuare comitet ministerial, este constituit si functioneaza sub conducerea ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.

     (3) Centrul operativ pentru situatii de urgenta organizat la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, denumit in continuare centru operativ, este constituit ca structura tehnico-operativa de specialitate cu activitate permanenta, indeplineste functiile de monitorizare si evaluare a factorilor de risc specifici, precum si instiintarea, avertizarea si alertarea furnizorilor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice asupra posibilitatii aparitiei si dezvoltarii unor factori de risc.

     (4) Celulele de urgenta se organizeaza la furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice, numai pe timpul situatiilor de urgenta, si conlucreaza cu structurile Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta.

     CAPITOLUL  2

     Atributiile celulelor de urgenta

     Art. 7. - Celulele de urgenta au urmatoarele atributii:

     A. in domeniul postal:

     - coordonarea intregii activitati desfasurate de structurile subordonate furnizorilor de servicii postale pentru protectia personalului si bunurilor proprii impotriva actiunii factorilor de risc, refacerea operativa a retelelor postale si asigurarea continuitatii furnizarii serviciilor postale;

     - informarea, instiintarea si avertizarea personalului propriu, precum si informarea centrului operativ al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei despre parametrii situatiei de urgenta aparute;

     - mentinerea legaturii permanente si conlucrarea cu centrul operativ si cu comitetul ministerial ale Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;

     - punerea in aplicare a hotararilor comitetului ministerial organizat la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;

     - asigurarea continuitatii comunicatiilor postale, prin folosirea itinerariilor de transport postal de rezerva, activarea oficiilor postale mobile din rezerva de mobilizare ca ghisee postale in zonele calamitate, reorganizarea retelei postale in cazul evacuarii populatiei si evacuarea oficiilor si ghiseelor postale impreuna si in acelasi loc cu populatia deservita, redistribuirea personalului postal pe plan local, in functie de situatia existenta;

     - deservirea populatiei sinistrate si/sau evacuate, prin organizarea de ghisee postale in taberele de sinistrati;

     - repunerea retelei postale in stare de functionare, prin reabilitarea obiectivelor postale afectate de dezastru, mutarea activitatilor postale in alte obiective si asigurarea rechizitelor, formularelor, timbrelor si efectelor postale necesare;

     B. in domeniul comunicatiilor electronice:

     - coordonarea intregii activitati desfasurate de structurile subordonate furnizorilor de retele de comunicatii electronice si de servicii furnizate prin mijloace electronice pentru protectia personalului si a bunurilor proprii impotriva actiunii factorilor de risc, refacerea operativa a retelelor de comunicatii si asigurarea continuitatii furnizarii serviciilor de comunicatii de baza;

     - informarea, instiintarea si avertizarea personalului propriu, precum si informarea centrului operativ al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei despre parametrii situatiei de urgenta aparute;

     - mentinerea legaturii permanente si conlucrarea cu centrul operativ si cu comitetul ministerial ale Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;

     - punerea in aplicare a hotararilor comitetului ministerial organizate la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei;

     - asigurarea suportului tehnic pentru transmiterea comunicatelor oficiale catre populatie, prin posturile nationale de radio si televiziune;

     - asigurarea si completarea echipelor de restabiliri cu materiale din rezerva de mobilizare si personal specializat, in vederea interventiei in zonele calamitate pentru inlaturarea avariilor produse la retelele de comunicatii si informatice;

     - asigurarea, in cooperare cu structurile de comunicatii si informatica apartinand celorlalte institutii din Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, a sistemului de comunicatii si informatic necesar conducerii interventiei la dezastre;

     - asigurarea, la solicitarea comitetului ministerial organizat la nivelul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, a comunicatiilor pentru populatia evacuata in tabere de sinistrati;

     - asigurarea, la solicitarea structurilor Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta, a spatiilor tehnice pentru instalarea si functionarea instalatiilor de alarmare si avertizare a populatiei.

     CAPITOLUL  3

     Functii de sprijin

     Art. 8. - In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 2.288/2004 pentru aprobarea repartizarii principalelor functii de sprijin pe care le asigura ministerele, celelalte organe centrale si organizatiile neguvernamentale privind prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta, Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei ii revin urmatoarele functii de sprijin:

     - monitorizarea pericolelor si riscurilor specifice, precum si a efectelor negative ale acestora;

     - informarea, instiintarea si avertizarea;

     - comunicatii si informatica;

     - logistica interventiei;

     - reabilitarea, prin mijloace specifice, a zonei afectate.

     Art. 9. - Monitorizarea pericolelor pentru retelele de comunicatii si informatice se efectueaza de catre centrele de management si de monitorizare (dispecerate) ale furnizorilor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice. Aparitia si dezvoltarea unor factori de risc se comunica la centrul operativ al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, daca produc avarii grave care nu pot fi inlaturate in mai putin de 12 ore si care izoleaza localitati din punctul de vedere al comunicatiilor.

     Art. 10. - Centrul operativ coroboreaza datele transmise de furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice cu cele furnizate de celelalte structuri ale Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta, evalueaza riscurile specifice si informeaza conducerea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si/sau comitetul ministerial.

     Art. 11. - Manifestarea unor factori de risc, precum si dezvoltarea in timp a acestora, difuzata prin sistemul informational-decizional al Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta, se comunica de catre centrul operativ tuturor furnizorilor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice, reprezentati in comitetul ministerial.

     Art. 12. - Societatea Nationala de Radiocomunicatii asigura suportul tehnic necesar pentru avertizarea populatiei si transmiterea, prin posturile nationale de televiziune si radiodifuziune, a mesajelor autoritatilor publice si Comitetului National pentru Situatii de Urgenta.

     Art. 13. - Refacerea operativa a sistemului public de comunicatii este sarcina fiecarui furnizor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice, pentru retelele proprii afectate de actiunea factorilor de risc.

     Art. 14. - Furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice asigura, in cooperare cu Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul de Telecomunicatii Speciale si alte componente ale sistemului national de aparare, sistemul de comunicatii, de prelucrare automata si de stocare a datelor, necesar functionarii Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta si conducerii interventiei operative; in acest scop, intre furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice si componentele sistemului national de aparare, care au ca sarcina participarea la realizarea sistemului de comunicatii, se vor incheia protocoale de colaborare.

     Art. 15. - Logistica interventiei se asigura de fiecare furnizor de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice. Societatile care detin in custodie echipamente si materiale din rezerva de mobilizare pot solicita sefului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale utilizarea celor aflate in depozitare in scopul inlaturarii urmarilor dezastrelor naturale.

     CAPITOLUL  4

     Fluxul informational

     Art. 16. - Schema fluxului informational pentru managementul situatiilor de urgenta din domeniul de competenta al Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei este prezentata in anexa la prezentul regulament.

     Art. 17. - Pe timpul starii de alerta, starii de urgenta sau existentei unei situatii de urgenta, cauzate de factori de risc, informarile se transmit zilnic, dimineata, pana la ora 8,30. La solicitarea presedintelui comitetului ministerial, graficul de transmitere al informarilor poate fi modificat sau suspendat.

     Art. 18. - Continutul informarii este urmatorul:

     - data, ora, locul si cauza producerii avariei;

     - efecte produse (pierderi de vieti omenesti - personal propriu, numar de abonati si localitati ramase fara comunicatii);

     - pagube produse bunurilor proprii;

     - durata probabila de inlaturare a avariei;

     - masuri adoptate.

     Art. 19. - Centrul operativ transmite catre furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice (structurile desemnate si/sau celulele de urgenta) datele din sistemul informational-decizional al Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta referitoare la manifestarea unor factori de risc, precum si dezvoltarea in timp a acestora, pe masura difuzarii lor.

     Art. 20. - Informarile se transmit prin telefon, fax si pe suport electronic. Informarile care contin informatii clasificate, in conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate, se transmit prin posta militara.

     CAPITOLUL  5

     Dispozitii finale

     Art. 21. - Asigurarea serviciilor de comunicatii si informatice prevazute la art. 14 se face la cererea ministerelor si institutiilor publice centrale de specialitate care au repartizate functii de sprijin pentru gestionarea situatiilor de urgenta, prin Hotararea Guvernului nr. 2.288/2004. Acestea vor asigura si plata serviciilor efectuate de furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice, fiecare pentru serviciile solicitate.

     Art. 22. - Furnizorii de retele de comunicatii electronice, de servicii postale si de servicii furnizate prin mijloace electronice, reprezentati in comitetul ministerial, isi vor intocmi planuri de protectie civila care vor cuprinde, pe tipuri de risc generatoare de situatii de urgenta si zone probabile de manifestare a acestora, masuri, actiuni si activitati desfasurate in scopul protectiei personalului si bunurilor proprii, asigurarii continuitatii functionarii retelelor proprii de comunicatii, sprijinirii autoritatilor publice si fortelor specializate pe timpul interventiei operative.

     ANEXA 1*)

     la regulament

     *) Anexa este reprodusa in facsimil.

     FLUXUL INFORMATIONAL

     PENTRU MANAGEMENTUL SITUATIILOR DE URGENTA

 ___________________________________________________________

|                                                           |

| SISTEMUL NATIONAL DE MANAGEMENT AL SITUATIILOR DE URGENTA |

|                  ____________________                     |

|                 | COMITETUL NATIONAL |                    |

|              - >| PENTRU SITUATII DE |                    |

|             :   | URGENTA            |                    |

|             :   |____________________|                    |

|             :   |                               |

|             :   |                               |

|             :    _________v__________                     |  ______________

|             :   | CENTRUL OPERATIONAL|                    | |              |

|             :   | NATIONAL           |                    | |  OPERATORI DE|

|             :   |____________________|                    | |  COMUNICATII |

|             :   | -                             | |   _________  |

|             :   | :               | |  |CELULE DE| |

|  ___________:__________   | :   ________________________  | | .|URGENTA  |<--

| | COMITETUL MINISTERIAL|  | :  | COMITETUL PENTRU       | | |: |_________| | |

| | PENTRU SITUATII DE   |<-|-:->| SITUATII DE URGENTA DE | | |:      -      | |

| | URGENTA (MCTI)       |  | :  | LA ALTE MINISTERE SI   | | |:      :      | |

| |                      |  | :  | INSTITUTII             | | |:      :      | |

| |______________________|  | :  |________________________| | |:      :      | |

|     -     |   ____________| :    |              | |:      :      | |

|     :     |  |   ...........:    |              | |:      :      | |

|  ___:_____v__v___v_____         ___________v____________  | |:______:______| |

| | CENTRUL OPERATIV     |       | CENTRE OPERATIVE PENTRU| |  :      :        |

| | PENTRU SITUATII DE   |       | SITUATII DE URGENTA DE | |  :      :        |

| | URGENTA (MCTI)       |<- - ->| LA ALTE MINISTERE SI   | |  :      :        |

| |                      |       | INSTITUTII             | |  :      :        |

| |______________________|       |________________________| |  :      :        |

|     :   -    -                                            |  :      :        |

|     :   |    :............................................|..:      :        |

|_____:___|_________________________________________________|         :        |

     :   |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _:_ _ _ _ |

     :                                                 :

     :...............................................................:

     LEGENDA

     ---------> Coordonare

     .........> Informare

     <        > Conlucrare


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 470/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 470 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 470/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu