Ordinul Nr.47 din 11.11.2011pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.361/2006 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de transport al gazelor naturale şi a Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 829 din 23 noiembrie 2011
Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul IAnexa nr. 2 „Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale“ la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.361/2006 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de transport al gazelor naturale şi a Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 şi 27 bis din 16 ianuarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. După articolul 7 din cadrul indicatorului de performanţă garantat IPG2 „Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces“ se introduc doua noi articole, articolele 71 şi 72, cu următorul cuprins: Articolul 71 (1) În situaţia în care un solicitant a încheiat cu OSD un contract de racordare pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea uneia existente, OSD are obligaţia să întreprindă toate demersurile necesare în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie, în termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de racordare.(2) În situaţia în care OSD nu îşi îndeplineşte obligaţia instituită la alin. (1), acesta are obligaţia să plătească solicitantului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 la standard. Articolul 72 (1) Ulterior obţinerii autorizaţiei de construcţie, OSD are obligaţia de a realiza şi pune în funcţiune obiectivul, în cel mult 6 luni de la data obţinerii autorizaţiei.(2) În situaţia în care OSD nu asigură punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare în termenul prevăzut la alin. (1), acesta are obligaţia să plătească solicitantului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 la standard. 2. La articolul 9 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)în situaţia în care nu este posibilă reluarea serviciului la data şi ora comunicate iniţial, la expirarea fiecărei perioade consecutive de 12 ore de la notificarea iniţială, să informeze asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricărei modificări a datei preconizate pentru reluarea prestării serviciului. 3. La articolul 9, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:(4) Dacă OSD asigură reluarea prestării serviciului anterior încheierii perioadei prevăzute la alin. (1), pentru o perioadă mai mică de 24 de ore, OSD are obligaţia să asigure notificarea/informarea consumatorilor, în condiţiile alin. (1), prin modalităţile prevăzute la alin. (1), în legătură cu motivele întreruperii repetate şi, după caz, în legătură cu data preconizată pentru reluarea prestării serviciului, în situaţia în care acesta nu a fost reluat anterior îndeplinirii obligaţiei de notificare/informare. 4. După articolul 10 din cadrul indicatorului de performanţă garantat IPG5 „Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi neplanificate“ se introduce un nou indicator de performanţă garantat, respectiv indicatorul de performanţă garantat IPG51 „Repetarea întreruperilor neplanificate din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD“. 5. După indicatorul de performanţă garantat IPG51 „Repetarea întreruperilor neplanificate din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD“ se introduce un nou articol, articolul 101, cu următorul cuprins: Articolul 101 În situaţia în care prestarea serviciului unui consumator a fost întreruptă neplanificat de două sau mai multe ori în cursul unui an, din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD, acesta are obligaţia de a plăti consumatorului penalitatea prevăzută în anexa nr. 1 la standard, pentru fiecare dintre aceste întreruperi. 6. La articolul 19 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)procentul anual de reţea supusă controlului cu aparate pentru detectarea pierderilor de gaze se calculează pe baza formulei:
în care: LRC este lungimea de reţea supusă controlului în anul de referinţă, exprimată în kilometri, pentru care periodicitatea efectuării verificărilor este aceeaşi, aceasta calculându-se prin însumarea lungimilor de reţea verificate periodic conform normelor tehnice în vigoare, ţinându-se cont de tipul materialului (oţel sau polietilenă); LRA este lungimea de reţea activă la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinţă, exprimată în kilometri, pentru care periodicitatea efectuării verificărilor este aceeaşi, conform normelor tehnice în vigoare, ţinându-se cont de tipul materialului (oţel sau polietilenă). NOTĂ: Obligaţia OSD se consideră îndeplinită dacă valoarea rezultată este mai mică sau cel puţin egală cu valoarea maximală impusă prin prezentul act normativ în condiţiile în care fiecare tronson de conductă a fost verificat în conformitate cu prevederile normelor tehnice în vigoare. 7. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 23(1) Pentru preluarea sesizărilor şi reclamaţiilor solicitanţilor/consumatorilor, OSD are obligaţia de a asigura funcţionarea cel puţin a unui centru de relaţii cu publicul la nivelul unui judeţ, care va funcţiona cel puţin 12 h/zi, şi a unui serviciu telefonic permanent.(2) În situaţia în care OSD primeşte o sesizare privind emanaţii de gaze naturale, OSD are obligaţia să asigure deplasarea unei echipe de intervenţie la locul semnalat în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de o oră de la momentul primirii sesizării. 8. La articolul 24, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) OSD va raporta anual la ANRE, în termenul prevăzut la art. 17 alin. (1), următoarele informaţii:a)nivelul total al penalităţilor plătite în anul calendaristic precedent, defalcate pe fiecare obligaţie, astfel cum acestea sunt definite în prezentul standard; b)durata medie a întreruperilor programate pe consumator, în anul calendaristic precedent; c)durata medie a întreruperilor neprogramate pe consumator, în anul calendaristic precedent. 9. Anexele nr. 1-3 se modifică după cum urmează: 1. Anexa nr. 1 „Penalităţi aplicabile în cazul nerespectării indicatorilor de performanţă garantaţi“ se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 2. Anexa nr. 2 „Obiective aplicabile pentru indicatorii generali de performanţă“ se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. 3. Anexa nr. 3 „Modele de raportare“ se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPână la data de 1 ianuarie 2012, operatorii sistemelor de distribuţie au obligaţia să raporteze la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei nivelul indicatorului de performanţă IGP 6, prevăzut la art. 19 alin. (1) lit. a) din Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, aferent anului 2010. Articolul III - Titularii licenţelor de distribuţie a gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2012, cu excepţia art. I pct. 9 care intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Dan Iulius Plaveti ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1 la Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale) Penalităţi aplicabile în cazul nerespectării indicatorilor de performanţă garantaţi
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) |
Perioada de timp specificată |
Valoarea penalităţii - lei - |
IPG1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 6) |
Nerespectarea termenului prevăzut în Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale |
36 |
Fiecare zi lucrătoare suplimentară |
6 |
IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces [art. 7 alin. (1) lit. b)] |
Nerespectarea termenului precizat în contractul de racordare |
60 |
Fiecare zi lucrătoare suplimentară |
12 |
IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces (art. 71) |
Nerespectarea termenului de depunere a documentelor pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie |
15 |
Fiecare zi lucrătoare suplimentară |
5 |
IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces (art. 72) |
Nerespectarea termenului de punere în funcţiune a instalaţiei de racordare |
15 |
Fiecare zi lucrătoare suplimentară |
5 |
IPG3 - Reamenajarea terenurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele aferente SD [art. 8 alin. (4)] |
45 de zile |
181 |
Fiecare perioadă consecutivă de 5 zile lucrătoare |
60 |
IPG4 - Obligaţia de notificare/informare privind data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (1) lit. a) şi b)] |
12 ore |
24 |
IPG4 - Obligaţia de informare privind data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (1) lit. c)] |
Fiecare perioadă consecutivă de 12 ore |
24 |
IPG4 - Obligaţia de notificare/informare privind motivele întreruperii repetate şi, după caz, data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (4)] |
12 ore |
24 |
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) |
Perioada de timp specificată |
Valoarea penalităţii - lei - |
IPG5 - Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi neplanificate [art. 10 alin. (1)] |
Conform informării iniţiale transmise consumatorului de către OSD |
24 |
IPG51 - Repetarea întreruperilor neplanificate din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD (art. 101) |
Fiecare întrerupere neplanificată, începând cu a doua întrerupere neplanificată în cursul unui an |
36 |
IPG6 - Notificarea întreruperilor planificate [art. 11 alin. (1)] |
Două zile lucrătoare |
60 |
IPG7 - Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi planificate [art. 12 alin. (1)] |
Specificat în notificare în conformitate cu art. 11 alin. (1) |
604 |
IPG71 - Rezolvarea solicitărilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale [art. 121 alin. (2) şi (3)] |
30 de zile |
36 |
Fiecare zi lucrătoare suplimentară |
6 |
IPG8 - Realizarea obligaţiei de plată a penalităţilor datorate în conformitate cu standardul de performanţă [art. 13 alin. (1)] |
15 zile lucrătoare |
181 |
ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 2 la Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale) Obiective aplicabile pentru indicatorii generali de performanţă
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) |
Obiectiv |
IGP1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 14) |
98% |
IGP2 - Notificarea consumatorului în legătură cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului (art. 15) |
95% |
IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor decurgând din alte reglementări ale ANRE (art. 16) |
95% |
IGP6 - Indicatori de siguranţă Procentul anual de conducte supuse controlului [art. 19 alin. (1) lit. (a)] conducte din oţel subterane - x < 0,025 - 0,025 < x < 0,25 - 0,25 < x < 1 - x > 1 conducte din oţel supraterane conducte din polietilenă cu vechime < de 2 ani conducte din polietilenă cu vechime > de 2 ani |
Maximum % 100 50 25 8,3 100 50 100 |
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze, localizate pe un kilometru de reţea verificată [art. 19 alin. (1) lit. (b)] |
0,8 (*) |
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizărilor unor terţi pe un kilometru de reţea [art. 19 alin. (1) lit. (c)] |
0,1 |
(*) În calculul indicatorului nu se vor cuantifica emanaţiile de gaze naturale constatate în posturile de reglare-măsurare. NOTĂ: x“ reprezintă numărul de defecte/kilometru de conductă, constatate în anul anterior celui pentru care se face raportarea. ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 3 la Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale) Modele de raportare
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) |
Obiectiv |
Realizat |
IGP1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 14) |
98% |
|
IGP2 - Notificarea consumatorului în legătură cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului [art. 15 alin. (1) şi (2)] |
95% |
|
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) |
Obiectiv |
Realizat |
IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor decurgând din alte reglementări ale autorităţii [art. 16 alin. (1)] |
95% |
|
IGP6 - Indicatori de siguranţă Procentul anual de conducte supuse controlului [art. 19 alin. (1) lit. (a)] conducte subterane din oţel x < 0,025 0,025 < x < 0,25 0,25 < x < 1 x > 1 conducte din oţel supraterane conducte din polietilenă cu vechime < de 2 ani conducte din polietilenă cu vechime > de 2 ani |
Maximum % 100 50 25 8,3 100 50 100 |
|
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze localizate pe un kilometru de reţea verificată [art. 19 alin. (1) lit. (b)] |
0,8 (*) |
|
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizărilor unor terţi pe un kilometru de reţea [art. 19 alin. (1) lit. (c)] |
0,1 |
|
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze cauzate de acţiunea unor terţi pe un kilometru de reţea [art. 19 alin. (1) lit. (d)] |
- |
|
(*) În calculul indicatorului nu se vor cuantifica emanaţiile de gaze naturale constatate în posturile de reglare-măsurare. NOTĂ: x“ reprezintă numărul de defecte/kilometru de conductă, constatate în anul anterior celui pentru care se face raportarea.
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 770 1966
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 441 2020
Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 226 2006
Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Hotărârea 1475 2004
Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 47/2011
|