Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.47 din 11.11.2011

pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.361/2006 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de transport al gazelor naturale şi a Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 829 din 23 noiembrie 2011



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.428/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, cu completările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei emite următorul ordin: Articolul IAnexa nr. 2 „Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale“ la Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 1.361/2006 privind aprobarea Standardului de performanţă pentru serviciul de transport al gazelor naturale şi a Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 şi 27 bis din 16 ianuarie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. După articolul 7 din cadrul indicatorului de performanţă garantat IPG2 „Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces“ se introduc doua noi articole, articolele 71 şi 72, cu următorul cuprins: Articolul 71 (1) În situaţia în care un solicitant a încheiat cu OSD un contract de racordare pentru realizarea unei noi instalaţii de racordare sau pentru modificarea uneia existente, OSD are obligaţia să întreprindă toate demersurile necesare în vederea obţinerii autorizaţiei de construcţie, în termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de racordare.(2) În situaţia în care OSD nu îşi îndeplineşte obligaţia instituită la alin. (1), acesta are obligaţia să plătească solicitantului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 la standard. Articolul 72 (1) Ulterior obţinerii autorizaţiei de construcţie, OSD are obligaţia de a realiza şi pune în funcţiune obiectivul, în cel mult 6 luni de la data obţinerii autorizaţiei.(2) În situaţia în care OSD nu asigură punerea în funcţiune a instalaţiei de racordare în termenul prevăzut la alin. (1), acesta are obligaţia să plătească solicitantului penalităţile prevăzute în anexa nr. 1 la standard. 2. La articolul 9 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins: c)în situaţia în care nu este posibilă reluarea serviciului la data şi ora comunicate iniţial, la expirarea fiecărei perioade consecutive de 12 ore de la notificarea iniţială, să informeze asupra evoluţiei situaţiei, inclusiv asupra oricărei modificări a datei preconizate pentru reluarea prestării serviciului. 3. La articolul 9, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:(4) Dacă OSD asigură reluarea prestării serviciului anterior încheierii perioadei prevăzute la alin. (1), pentru o perioadă mai mică de 24 de ore, OSD are obligaţia să asigure notificarea/informarea consumatorilor, în condiţiile alin. (1), prin modalităţile prevăzute la alin. (1), în legătură cu motivele întreruperii repetate şi, după caz, în legătură cu data preconizată pentru reluarea prestării serviciului, în situaţia în care acesta nu a fost reluat anterior îndeplinirii obligaţiei de notificare/informare. 4. După articolul 10 din cadrul indicatorului de performanţă garantat IPG5 „Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi neplanificate“ se introduce un nou indicator de performanţă garantat, respectiv indicatorul de performanţă garantat IPG51 „Repetarea întreruperilor neplanificate din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD“. 5. După indicatorul de performanţă garantat IPG51 „Repetarea întreruperilor neplanificate din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD“ se introduce un nou articol, articolul 101, cu următorul cuprins: Articolul 101 În situaţia în care prestarea serviciului unui consumator a fost întreruptă neplanificat de două sau mai multe ori în cursul unui an, din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD, acesta are obligaţia de a plăti consumatorului penalitatea prevăzută în anexa nr. 1 la standard, pentru fiecare dintre aceste întreruperi. 6. La articolul 19 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins: a)procentul anual de reţea supusă controlului cu aparate pentru detectarea pierderilor de gaze se calculează pe baza formulei:

în care: LRC este lungimea de reţea supusă controlului în anul de referinţă, exprimată în kilometri, pentru care periodicitatea efectuării verificărilor este aceeaşi, aceasta calculându-se prin însumarea lungimilor de reţea verificate periodic conform normelor tehnice în vigoare, ţinându-se cont de tipul materialului (oţel sau polietilenă); LRA este lungimea de reţea activă la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinţă, exprimată în kilometri, pentru care periodicitatea efectuării verificărilor este aceeaşi, conform normelor tehnice în vigoare, ţinându-se cont de tipul materialului (oţel sau polietilenă). NOTĂ: Obligaţia OSD se consideră îndeplinită dacă valoarea rezultată este mai mică sau cel puţin egală cu valoarea maximală impusă prin prezentul act normativ în condiţiile în care fiecare tronson de conductă a fost verificat în conformitate cu prevederile normelor tehnice în vigoare. 7. Articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 23(1) Pentru preluarea sesizărilor şi reclamaţiilor solicitanţilor/consumatorilor, OSD are obligaţia de a asigura funcţionarea cel puţin a unui centru de relaţii cu publicul la nivelul unui judeţ, care va funcţiona cel puţin 12 h/zi, şi a unui serviciu telefonic permanent.(2) În situaţia în care OSD primeşte o sesizare privind emanaţii de gaze naturale, OSD are obligaţia să asigure deplasarea unei echipe de intervenţie la locul semnalat în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai mult de o oră de la momentul primirii sesizării. 8. La articolul 24, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:(3) OSD va raporta anual la ANRE, în termenul prevăzut la art. 17 alin. (1), următoarele informaţii:a)nivelul total al penalităţilor plătite în anul calendaristic precedent, defalcate pe fiecare obligaţie, astfel cum acestea sunt definite în prezentul standard; b)durata medie a întreruperilor programate pe consumator, în anul calendaristic precedent; c)durata medie a întreruperilor neprogramate pe consumator, în anul calendaristic precedent. 9. Anexele nr. 1-3 se modifică după cum urmează: 1. Anexa nr. 1 „Penalităţi aplicabile în cazul nerespectării indicatorilor de performanţă garantaţi“ se înlocuieşte cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 2. Anexa nr. 2 „Obiective aplicabile pentru indicatorii generali de performanţă“ se înlocuieşte cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. 3. Anexa nr. 3 „Modele de raportare“ se înlocuieşte cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPână la data de 1 ianuarie 2012, operatorii sistemelor de distribuţie au obligaţia să raporteze la Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei nivelul indicatorului de performanţă IGP 6, prevăzut la art. 19 alin. (1) lit. a) din Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, aferent anului 2010. Articolul III - Titularii licenţelor de distribuţie a gazelor naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2012, cu excepţia art. I pct. 9 care intră în vigoare la data publicării. Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, Dan Iulius Plaveti ANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1 la Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale) Penalităţi aplicabile în cazul nerespectării indicatorilor de performanţă garantaţi

Indicatorul de performanţă (numărul articolului) Perioada de timp specificată Valoarea penalităţii - lei -
IPG1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 6) Nerespectarea termenului prevăzut în Regulamentul de acces la sistemele de distribuţie a gazelor naturale 36
Fiecare zi lucrătoare suplimentară 6
IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces [art. 7 alin. (1) lit. b)] Nerespectarea termenului precizat în contractul de racordare 60
Fiecare zi lucrătoare suplimentară 12
IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces (art. 71) Nerespectarea termenului de depunere a documentelor pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie 15
Fiecare zi lucrătoare suplimentară 5
IPG2 - Realizarea instalaţiei de racordare la SD a solicitanţilor de acces (art. 72) Nerespectarea termenului de punere în funcţiune a instalaţiei de racordare 15
Fiecare zi lucrătoare suplimentară 5
IPG3 - Reamenajarea terenurilor afectate de execuţia unor lucrări la obiectivele aferente SD [art. 8 alin. (4)] 45 de zile 181
Fiecare perioadă consecutivă de 5 zile lucrătoare 60
IPG4 - Obligaţia de notificare/informare privind data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (1) lit. a) şi b)] 12 ore 24
IPG4 - Obligaţia de informare privind data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (1) lit. c)] Fiecare perioadă consecutivă de 12 ore 24
IPG4 - Obligaţia de notificare/informare privind motivele întreruperii repetate şi, după caz, data şi ora reluării prestării serviciului [art. 9 alin. (4)] 12 ore 24
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) Perioada de timp specificată Valoarea penalităţii - lei -
IPG5 - Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi neplanificate [art. 10 alin. (1)] Conform informării iniţiale transmise consumatorului de către OSD 24
IPG51 - Repetarea întreruperilor neplanificate din cauza neîndeplinirii obligaţiilor OSD (art. 101) Fiecare întrerupere neplanificată, începând cu a doua întrerupere neplanificată în cursul unui an 36
IPG6 - Notificarea întreruperilor planificate [art. 11 alin. (1)] Două zile lucrătoare 60
IPG7 - Reluarea prestării serviciului în urma unei întreruperi planificate [art. 12 alin. (1)] Specificat în notificare în conformitate cu art. 11 alin. (1) 604
IPG71 - Rezolvarea solicitărilor cu privire la măsurarea cantităţilor de gaze naturale [art. 121 alin. (2) şi (3)] 30 de zile 36
Fiecare zi lucrătoare suplimentară 6
IPG8 - Realizarea obligaţiei de plată a penalităţilor datorate în conformitate cu standardul de performanţă [art. 13 alin. (1)] 15 zile lucrătoare 181

ANEXA Nr. 2(Anexa nr. 2 la Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale) Obiective aplicabile pentru indicatorii generali de performanţă

Indicatorul de performanţă (numărul articolului) Obiectiv
IGP1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 14) 98%
IGP2 - Notificarea consumatorului în legătură cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului (art. 15) 95%
IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor decurgând din alte reglementări ale ANRE (art. 16) 95%
IGP6 - Indicatori de siguranţă Procentul anual de conducte supuse controlului [art. 19 alin. (1) lit. (a)] conducte din oţel subterane - x < 0,025 - 0,025 < x < 0,25 - 0,25 < x < 1 - x > 1 conducte din oţel supraterane conducte din polietilenă cu vechime < de 2 ani conducte din polietilenă cu vechime > de 2 ani Maximum % 100 50 25 8,3 100 50 100
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze, localizate pe un kilometru de reţea verificată [art. 19 alin. (1) lit. (b)] 0,8 (*)
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizărilor unor terţi pe un kilometru de reţea [art. 19 alin. (1) lit. (c)] 0,1

(*) În calculul indicatorului nu se vor cuantifica emanaţiile de gaze naturale constatate în posturile de reglare-măsurare. NOTĂ: x“ reprezintă numărul de defecte/kilometru de conductă, constatate în anul anterior celui pentru care se face raportarea. ANEXA Nr. 3(Anexa nr. 3 la Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale) Modele de raportare

Indicatorul de performanţă (numărul articolului) Obiectiv Realizat
IGP1 - Rezolvarea solicitărilor de acces în vederea racordării la SD (art. 14) 98%
IGP2 - Notificarea consumatorului în legătură cu întreruperile planificate şi neplanificate ale serviciului [art. 15 alin. (1) şi (2)] 95%
Indicatorul de performanţă (numărul articolului) Obiectiv Realizat
IGP3 - Obligaţiile OSD de informare a solicitanţilor/consumatorilor decurgând din alte reglementări ale autorităţii [art. 16 alin. (1)] 95%
IGP6 - Indicatori de siguranţă Procentul anual de conducte supuse controlului [art. 19 alin. (1) lit. (a)] conducte subterane din oţel x < 0,025 0,025 < x < 0,25 0,25 < x < 1 x > 1 conducte din oţel supraterane conducte din polietilenă cu vechime < de 2 ani conducte din polietilenă cu vechime > de 2 ani Maximum % 100 50 25 8,3 100 50 100
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze localizate pe un kilometru de reţea verificată [art. 19 alin. (1) lit. (b)] 0,8 (*)
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze identificate ca urmare a sesizărilor unor terţi pe un kilometru de reţea [art. 19 alin. (1) lit. (c)] 0,1
Numărul anual de defecte care generează pierderi de gaze cauzate de acţiunea unor terţi pe un kilometru de reţea [art. 19 alin. (1) lit. (d)] -

(*) În calculul indicatorului nu se vor cuantifica emanaţiile de gaze naturale constatate în posturile de reglare-măsurare. NOTĂ: x“ reprezintă numărul de defecte/kilometru de conductă, constatate în anul anterior celui pentru care se face raportarea.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 47/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 47 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu