Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.4617 din 22.06.2020

pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.087/2019 privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 545 din 25 iunie 2020



SmartCity1

Având în vedere:prevederile art. 76 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; prevederile art. 42 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19;prevederile art. 1 pct. 6 lit. p) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare;prevederile Hotărârii nr. 202 din 26.02.2020 a Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării;prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin. Articolul IOrdinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.087/2019 privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 18 septembrie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. După articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins: Articolul 41 Pentru admiterea în învăţământul profesional şi învăţământul dual de stat pentru anul şcolar 2020-2021, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti alocă, pentru integrarea individuală a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) proveniţi din învăţământul de masă şi din învăţământul special, locuri distincte în unităţile de învăţământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unităţi de învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 63 alin. (1) lit. e) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Repartizarea candidaţilor pe locurile distinct alocate în unităţile de învăţământ de masă pentru candidaţii cu CES se realizează de către comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti, în baza unei proceduri stabilite de Comisia naţională de admitere. 2. Anexa nr. 1 - Calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2020-2021 se modifică şi se înlocuieşte cu Calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2020-2021, prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin. 3. Anexa nr. 2 - Calendarul admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, pentru anul şcolar 2020-2021 se modifică şi se înlocuieşte cu Calendarul admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, pentru anul şcolar 2020-2021, prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin. Articolul IIDirecţia generală învăţământ preuniversitar, Direcţia generală minorităţi şi relaţia cu Parlamentul, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei şi cercetării,Cristina Monica AnisieANEXA Nr. 1(Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 5.087/2019) Calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2020-2021

Data-limită/Perioada Activitatea
Pregătirea admiterii
25 mai 2020 Actualizarea procedurilor de admitere de la nivelul unităţilor de învăţământ, cu eliminarea din proceduri a probelor de preselecţie, precum şi actualizarea componenţei Comisiei de admitere din unitatea de învăţământ, după caz. NOTĂ: Actualizarea procedurilor se realizează în concordanţă cu precizările din: - Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.068/2016, cu modificările şi completările ulterioare; - Ordinul ministrului educaţiei naţionale, interimar, nr. 5.087/2019 privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021, cu modificările şi completările ulterioare; - Metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.033/2016, cu modificările şi completările ulterioare.
25 mai 2020 Reconfirmarea implicării operatorilor economici în învăţământul profesional Unităţile de învăţământ contactează operatorii economici cu care au încheiat contracte-cadru şi le solicită reconfirmarea contractelor semnate. Unităţile de învăţământ centralizează răspunsurile operatorilor economici, completează şi transmit la inspectoratul şcolar situaţia proiectului planului de şcolarizare actualizat pentru anul şcolar 2020-2021, pe baza răspunsurilor operatorilor economici (cu menţionarea operatorilor economici şi a numărului de elevi pentru care sunt încheiate contracte-cadru sau a faptului că practica în anul şcolar 2020-2021 se va desfăşura în unitatea de învăţământ).
27 mai 2020 Inspectoratele şcolare transmit la Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) şi la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) situaţia proiectului planului de şcolarizare actualizat pentru anul şcolar 2020-2021, pe baza răspunsurilor operatorilor economici, cu menţionarea operatorilor economici şi a numărului de elevi pentru care sunt încheiate contracte-cadru. NOTĂ: 1. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia în care, din motive obiective, există operatori economici care denunţă contractul de parteneriat încheiat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual sau contractul-cadru încheiat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional, unitatea de învăţământ va identifica alţi operatori economici interesaţi cu care va încheia alte contrate în locul celor denunţate. 2. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia în care, din motive obiective, există operatori economici care denunţă contractul de parteneriat încheiat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual, iar unitatea de învăţământ nu a identificat alţi operatori economici interesaţi pentru încheierea altor contrate de parteneriat în locul celor denunţate, clasele/grupele la care a fost denunţat contractul se pot transforma în clase/grupe de învăţământ profesional. 3. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia menţionată la pct. 2, unitatea de învăţământ are obligaţia realizării de contracte-cadru pentru formarea prin învăţământ profesional cu alţi operatori economici interesaţi sau cu operatorii economici care au denunţat contractul de parteneriat pentru învăţământ dual. În situaţia în care nu se pot încheia contracte-cadru, unitatea de învăţământ va asigura derularea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare, cu asigurarea condiţiilor pentru dobândirea de către elevi a competenţelor profesionale descrise în Standardele de pregătire profesională. În situaţia în care unitatea de învăţământ nu poate asigura condiţiile necesare pentru desfăşurarea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare pentru calificările profesionale aprobate, se poate solicita, în condiţiile legislaţiei în vigoare, aprobarea inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei şi Cercetării (după caz) de funcţionare a claselor/grupelor respective la altă calificare profesională - pentru care unitatea de învăţământ este autorizată/acreditată - decât cea aprobată iniţial. 4. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia în care nu se pot încheia contracte-cadru, pentru formarea profesională prin învăţământul profesional cu alţi operatori economici în locul celor care au denunţat contractele-cadru existente, unitatea de învăţământ va asigura derularea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare, cu asigurarea condiţiilor pentru dobândirea de către elevi a competenţelor profesionale descrise în Standardele de pregătire profesională. În situaţia în care unitatea de învăţământ nu poate asigura condiţiile necesare pentru desfăşurarea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare pentru calificările profesionale aprobate, se poate solicita, în condiţiile legislaţiei în vigoare, aprobarea inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei şi Cercetării (după caz) de funcţionare a claselor/grupelor respective la altă calificare profesională - pentru care unitatea de învăţământ este autorizată/acreditată - decât cea aprobată iniţial.
Data-limită/Perioada Activitatea
27 mai 2020 Afişarea ofertei educaţionale pentru învăţământul profesional de stat aprobate, concretizată în domenii de pregătire şi calificări profesionale, la sediul unităţilor de învăţământ gimnazial şi la sediul unităţilor de învăţământ cu ofertă educaţională pentru învăţământul profesional de stat. Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, cuprinzând datele personale ale elevilor din clasa a VIII-a, în Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR), prin verificarea şi corectarea, după caz, a informaţiilor privind elevii şi formaţiunile de studiu la care aceştia sunt asociaţi. Tipărirea informaţiilor despre admitere, în broşura care va cuprinde, în secţiuni distincte, informaţii despre admiterea în învăţământul liceal, în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021. În broşură se va regăsi şi menţiunea că pentru acţiunile care presupun prezenţa la unitatea de învăţământ a candidaţilor/părinţilor este necesară informarea, prin telefon sau e-mail, a unităţii de învăţământ cu privire la intenţia de depunere/completare/preluare a documentelor, în vederea planificării accesului în unitatea de învăţământ. Broşura va fi postată pe site-urile inspectoratelor şcolare, ale unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic şi ale unităţilor de învăţământ gimnazial.
27-2 iunie 2020 Transmiterea în unităţile de învăţământ gimnazial a broşurilor cuprinzând informaţiile privind admiterea în învăţământul liceal, în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual, pentru anul şcolar 2020-2021 Afişarea în unităţile de învăţământ gimnazial a graficului şedinţelor/sesiunilor de informare a elevilor şi părinţilor cu privire la admiterea în învăţământul profesional, inclusiv în învăţământul dual (metodologia şi calendarul admiterii, modul de completare a opţiunilor din Fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual)
5 iunie 2020 Transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a broşurilor care cuprind informaţii despre admitere, ale fiecărui judeţ/municipiul Bucureşti, în versiune electronică şi tipărită
Informarea şi consilierea elevilor cu privire la oportunitatea de continuare a studiilor în învăţământul profesional de stat
17-21 februarie 2020 Informarea de către inspectoratul şcolar judeţean (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) a unităţilor de învăţământ gimnazial despre posibilitatea continuării studiilor de către absolvenţii claselor a VIII-a în învăţământul profesional de stat. Se vor prezenta următoarele: - modul de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional de stat; - calendarul şi modul de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional de stat; - posibilitatea continuării studiilor după finalizarea învăţământului profesional de stat.
2-12 iunie 2020 Crearea pe site-ul ISJ/ISMB a unei secţiuni dedicate promovării învăţământului profesional şi tehnic, a meseriilor şi a ofertei educaţionale care să permită vizualizarea acţiunilor de promovare a învăţământului profesional şi tehnic (IPT), a meseriilor şi a ofertei unităţilor de învăţământ realizate în parteneriat cu operatorii economici. Activitatea va fi promovată prin mijloace de comunicare online.
2-12 iunie 2020 La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământul profesional în anul şcolar 2020-2021 se desfăşoară online acţiunea „Săptămâna meseriilor". Acţiunea constă în afişarea pe site-ul unităţilor de învăţământ a unei secţiuni dedicate promovării învăţământului profesional şi tehnic, a meseriilor şi a ofertei de şcolarizare şi va fi realizată în parteneriat cu operatorii economici, fiind evidenţiate modele de succes, exemple de bună practică, experienţe relevante ale parteneriatului şcoală-operator economic.
2-12 iunie 2020 Fiecare unitate de învăţământ care, în anul şcolar 2019-2020, şcolarizează elevi în clasa a VIII-a învăţământ gimnazial va desfăşura sesiuni de orientare şi consiliere cu elevii de clasa a VIII-a, folosind, în principal, mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferinţă on-line etc). Sesiunile vor urmări pregătirea înscrierii elevilor în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual, cu accent pe conştientizarea cerinţelor pieţei muncii şi a oportunităţilor pentru carieră şi pe continuare a pregătirii prin învăţământul profesional de stat, cu evidenţierea oportunităţilor oferite de învăţământul dual.
2-12 iunie 2020 Sesiuni de instruire cu elevii de clasa a VIII-a şi părinţii acestora, organizate la toate unităţile de învăţământ gimnazial sau prin mijloace electronice de comunicare (telefon, email, videoconferinţă on-line etc), pentru prezentarea metodologiei şi a calendarului admiterii, a procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare la învăţământul profesional de stat, inclusiv în învăţământul dual şi a modului de completare a opţiunilor din Fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual. În judeţele care au plan de şcolarizare în învăţământul dual se prezintă, în mod obligatoriu, şi aspectele specifice privind învăţământul dual.
Data-limită/Perioada Activitatea
17 iunie 2020 Transmiterea de către fiecare unitate de învăţământ gimnazial către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, precum şi a listei elevilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi, prin completarea acestor informaţii în aplicaţia informatică centralizată
18 iunie 2020 Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către Comisia naţională de admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, prin confirmarea finalizării operaţiunilor specifice completării acestor date în aplicaţia informatică centralizată.
Proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă - numai pentru situaţiile în care oferta educaţională aprobată cuprinde clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale sau clase cu predare în regim bilingv a unei limbi moderne - pentru candidaţii interesaţi de înscrierea la unităţile de învăţământ/clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, care nu au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă (calendar şi organizare comune pentru înscrierea în învăţământul liceal, profesional de stat şi dual)
2-5 iunie 2020 Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi transmiterea/completarea anexelor fişelor de înscriere, cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal NOTĂ: Documentele necesare pentru recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine cu proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulaţie internaţională pot fi depuse/transmise la unitatea de învăţământ de provenienţă până la data de 10 iunie 2020.
9-12 iunie 2020 Desfăşurarea/echivalarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal
12 iunie 2020 Comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
15 iunie 2020 Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicaţia informatică centralizată
19-23 iunie 2020 Ridicarea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă
25 iunie 2020 Depunerea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere ale candidaţilor care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă maternă la unităţile de învăţământ de provenienţă
26 iunie 2020 Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, în format electronic, către Centrul naţional de admitere a listei candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea şi confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicaţia informatică centralizată
Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi şi a candidaţilor pentru învăţământul special (calendar şi organizare comune pentru înscrierea în învăţământul liceal, profesional de stat şi dual)
27 mai 2020 Afişarea locurilor speciale pentru candidaţii romi NOTĂ: Locurile speciale pentru candidaţii romi se stabilesc de comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, ca locuri alocate peste numărul de locuri acordat prin planul de şcolarizare, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă.
27 mai 2020-16 iunie 2020, ora 16,00 Eliberarea recomandărilor scrise de apartenenţă la etnia romilor Recomandările scrise de apartenenţă la etnia romilor pot fi eliberate şi on-line. În această situaţie, recomandarea este transmisă, prin e-mail, unităţii de învăţământ din care provine candidatul, în format PDF, având semnătura electronică a emitentului. Răspunderea pentru autenticitatea şi conţinutul recomandării revine atât organizaţiei romilor, care o emite, potrivit statutului şi procedurilor interne proprii cu privire la eliberarea recomandării, cât şi părintelui/tutorelui legal al elevului care solicită eliberarea unei recomandări de apartenenţă la etnia romilor. • Orice recomandare depusă ulterior acestei perioade nu va mai fi luată în considerare!
Data-limită/Perioada Activitatea
30 iunie-5 iulie 2020 Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către candidaţii care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru romi şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, la unitatea de învăţământ sau prin formular transmis electronic Formatul fişei de înscriere pentru candidaţii care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru romi este stabilit de către MEC. Fişele de înscriere se depun sau se transmit în format electronic la ISJ/ ISMB - comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, de către candidaţi. • Orice fişă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare! • Orice opţiune greşită poate conduce la o repartizare nedorită. NOTĂ: Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi se realizează de către comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti, conform procedurii stabilite de Comisia naţională de admitere.
6 iulie 2020 Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi NOTE: Repartizarea pe locurile speciale pentru romi se realizează de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în baza opţiunilor exprimate de candidaţi. Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi se realizează de către comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti, conform procedurii stabilite de Comisia naţională de admitere. Mediile de admitere pentru candidaţii romi, care candidează pe locurile speciale pentru romi, se calculează conform art. 12 alin. (1) lit. a) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.068/2016, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă la acea calificare profesională se organizează probă suplimentară de admitere. Candidaţii care nu au fost repartizaţi pe locurile speciale pentru elevii romi pot participa la etapa de repartizare computerizată şi admitere în învăţământul liceal, în învăţământul profesional sau în învăţământul dual.
5-6 iulie 2020 Înscrierea şi repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, publicate pe site-ul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi comunicate unităţilor de învăţământ până la data de 16 iunie 2020.
Admiterea candidaţilor pe locurile distinct alocate candidaţilor cu CES în unităţile de învăţământ de masă
25 iunie 2020 Afişarea locurilor distinct alocate în unităţile de învăţământ de masă pentru candidaţii cu CES
30 iunie-5 iulie 2020 Depunerea la comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti a cererilor de înscriere a candidaţilor pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaţilor cu CES NOTE: Cererea de înscriere pe locurile distinct alocate pentru integrarea individuală a elevilor cu CES în învăţământul profesional trebuie să fie însoţită de o copie a certificatului de orientare şcolară şi profesională emis de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existenţa unei cerinţe educaţionale speciale a elevului. Certificatul de orientare şcolară şi profesională este singurul document acceptat, conform prevederilor art. 3 lit. m) din Metodologia privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.574/2011, cu modificările ulterioare, şi trebuie să fi fost emis până cel târziu la începutul semestrului al II-lea din anul şcolar în curs. Documentele obţinute ulterior perioadei menţionate şi/sau eliberate de alte instituţii decât CJRAE/CMBRAE nu vor fi luate în considerare la admiterea pe locurile alocate candidaţilor cu CES în unităţile de învăţământ profesional.
6 iulie 2020 Repartizarea de către comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti a candidaţilor pe locurile distinct alocate candidaţilor cu CES Repartizarea candidaţilor pe locurile distinct alocate candidaţilor cu CES se realizează conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti, publicată pe site-ul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti şi comunicată unităţilor de învăţământ.
Data-limită/Perioada Activitatea
Înscrierea şi admiterea elevilor la învăţământul profesional de stat
Etapa I de admitere în învăţământul profesional de stat
29 iunie-3 iulie şi 6-7 iulie 2020 Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul profesional, pe baza Fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual şi a foii matricole: Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial completează, la cererea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali pentru minori, Fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual cu informaţiile privind datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, mediile generale de absolvire, notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, prin tipărirea acestora din aplicaţia informatică centralizată, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII.
Opţiunile elevilor pentru o unitate de învăţământ care are ofertă pentru învăţământul profesional şi calificările din oferta acesteia se completează de către candidaţi asistaţi de diriginţi/cadrele didactice din unitatea de învăţământ gimnazial pe baza unei programări pe zile şi ore a tuturor elevilor. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional a fişelor de înscriere a candidaţilor, însoţite de foile matricole. Candidaţii nu se prezintă şi nu depun personal documentele de înscriere la unităţile de învăţământ pentru care optează. Eliberarea de către unităţile de învăţământ gimnazial a foii matricole şi a Fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual, în original, pentru absolvenţii care solicită aceasta Eliberarea acestor documente se realizează pe baza unei programări pe zile şi ore a absolvenţilor, afişată de către unitatea de învăţământ gimnazial. Documentele mai sus menţionate se vor transmite şi în format electronic tuturor candidaţilor care solicită acest lucru - opţiune promovată, ca recomandare importantă, prin anunţuri postate pe paginile de internet ale unităţilor de învăţământ şi ale inspectoratelor şcolare. La solicitarea candidaţilor care au susţinut şi au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, unităţile de învăţământ gimnazial eliberează, împreună cu fişa de înscriere, şi anexa fişei de înscriere completată cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. NOTĂ: Se va elibera o singură fişă de înscriere. Nu se eliberează fişe de înscriere elevilor din clasa a VIII-a cu situaţia şcolară neîncheiată, aflaţi în stare de corigenţă sau repetenţie.
7 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ gimnazial absolvite şi a unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional pentru care au optat a listei candidaţilor înscrişi în învăţământul profesional La unităţile de învăţământ şi calificările la care numărul candidaţilor înscrişi la unitatea de învăţământ este mai mare decât numărul de locuri disponibile, se afişează şi precizări detaliate privind probele suplimentare de admitere. Se va preciza dacă proba suplimentară de admitere este luată în considerare pentru toate calificările sau doar la calificarea/calificările la care numărul de candidaţi depăşeşte numărul de locuri de la calificarea/calificările respective, cu posibilitatea redistribuirii la celelalte calificări, în situaţia în care candidaţii au optat în fişa de înscriere pentru aceste calificări. Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a situaţiei cu numărul de candidaţi înscrişi pentru admiterea în învăţământul profesional, pentru fiecare calificare profesională
9 iulie 2020 Calcularea de către comisiile de admitere din unităţile de învăţământ a mediilor finale de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învăţământul profesional Mediile finale se vor calcula cu Proba suplimentară de admitere numai la unităţile de învăţământ pentru care numărul celor înscrişi este mai mare decât numărul locurilor disponibile. Transmiterea la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor declaraţi admişi şi a celor respinşi la admiterea în învăţământul profesional de stat, de către toate unităţile de învăţământ
10 iulie 2020 Validarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional de stat a listei candidaţilor declaraţi admişi în învăţământul profesional de stat Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ profesional a listei candidaţilor admişi şi a celor respinşi la învăţământul profesional de stat
Data-limită/Perioada Activitatea
Afişarea precizărilor privind depunerea dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi Afişarea precizării prin care candidaţii admişi la clase/grupe cu efective care în urma primei etape de admitere se află sub efectivul minim necesar constituirii formaţiunilor de studii, sunt înştiinţaţi că după depunerea dosarelor de înscriere vor fi înmatriculaţi sub rezerva completării în urma etapei a II-a de admitere a numărului de locuri minim necesar pentru constituirea formaţiunilor de studii, iar în situaţia în care nici în etapa a II-a nu se vor ocupa suficiente locuri pentru constituirea efectivelor minime se poate decide redistribuirea, prin comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, a candidaţilor în limita locurilor disponibile la alte clase sau unităţi şcolare în cadrul unei şedinţe publice la care vor fi invitaţi să participe.
13-17 iulie 2020 Transmiterea în format electronic de către unităţile de învăţământ cu ofertă pentru învăţământul profesional către unităţile de învăţământ gimnazial a situaţiei privind rezultatele elevilor la admiterea în învăţământul profesional, în scopul asigurării posibilităţii de înscriere pentru etapa a II-a de admitere a absolvenţilor respinşi în etapa I, precum şi a celor care au renunţat sau nu şi-au depus/transmis prin poştă dosarele de înscriere la unităţile la care au fost declaraţi admişi NOTĂ: Unităţile de învăţământ gimnazial vor realiza transmiterea documentelor de înscriere pentru etapa a II-a la unităţile de învăţământ profesional, numai pentru absolvenţii menţionaţi anterior. Candidaţii respinşi la etapa I de admitere în învăţământul profesional şi în învăţământul dual se pot înscrie în etapa a II-a de admitere în învăţământul profesional, în învăţământul dual sau în etapa a II-a de admitere în liceu.
13-20 iulie 2020 Transmiterea/Depunerea de către candidaţii declaraţi admişi a dosarelor de înscriere, la unităţile de învăţământ la care candidaţii au fost declaraţi admişi Transmiterea documentelor se poate realiza prin poştă, cu confirmare de primire. Dosarul de înscriere conţine: a) fişa de înscriere, în original; b) certificatul de naştere, în copie legalizată sau certificată conform cu originalul de către unitatea de învăţământ gimnazial sau de unitatea de învăţământ la care a fost declarat admis (este necesară prezentarea originalului pentru certificare); c) adeverinţă cu notele la tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naţionale/ examenul de capacitate, pentru candidaţii din seriile anterioare care nu au susţinut evaluarea naţională; d) fişa medicală. Depunerea dosarelor de înscriere se realizează după un program detaliat pe zile şi ore, afişat de către unitatea de învăţământ. În cazul retragerii fişelor de înscriere sau nedepunerii dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi, în ordinea rezultatelor obţinute la admiterea organizată în această etapă, cu condiţia încadrării în termenul de depunere a dosarelor de înscriere. NOTĂ: Unităţile de învăţământ la care candidaţii au fost declaraţi admişi vor afişa la sfârşitul fiecărei zile tabelul nominal cu candidaţii care au depus dosarele de înscriere. Candidaţilor care au transmis dosarele de înscriere prin poştă li se va comunica telefonic sau prin e-mail situaţia înscrierii.
21 iulie 2020 Transmiterea de către unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul profesional de stat a situaţiei locurilor rămase libere în urma finalizării depunerii dosarelor de înscriere a candidaţilor admişi în această etapă de admitere.
22-24 iulie 2020 Rezolvarea cazurilor speciale de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti
24 iulie 2020 Transmiterea de către comisia de admitere judeţeană/ a municipiului Bucureşti la unităţile de învăţământ profesional a situaţiei rezolvării cazurilor speciale
24 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ profesional a candidaţilor înmatriculaţi şi a situaţiei cu locurile rămase libere în învăţământul profesional, după depunerea dosarelor de înscriere în etapa I de admitere şi rezolvarea cazurilor speciale Transmiterea de către Comisia de admitere în învăţământul profesional de stat din unitatea de învăţământ, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor actualizate cu candidaţii înmatriculaţi şi a situaţiei locurilor neocupate la învăţământul profesional de stat Listele actualizate cu candidaţii înmatriculaţi la clase/grupe cu efective care se află sub efectivul minim la finalul primei etape se afişează şi se comunică sub rezerva completării în urma etapei a II-a de admitere a numărului de locuri minim necesar pentru constituirea formaţiunilor de studii.
Data-limită/Perioada Activitatea
24 iulie 2020 Transmiterea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti la toate unităţile de învăţământ gimnazial a situaţiei locurilor libere pentru etapa a II-a de admitere la învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual din judeţ/municipiul Bucureşti
24 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ gimnazial a listei cu locurile libere pentru etapa a II-a de admitere în învăţământul profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti ISJ/ ISMB afişează şi publică pe pagina sa de internet lista locurilor libere pentru etapa a IIa de admitere în învăţământul profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti. Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ cu ofertă educaţională pentru învăţământul profesional de stat şi/sau învăţământul dual a locurilor libere pentru etapa a II-a, pe domenii de pregătire şi calificări profesionale şi a informaţiilor privind etapa a II-a de admitere.
Etapa a II-a de admitere în învăţământul profesional de stat
24-30 iulie 2020 Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul profesional, pe baza Fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual şi a foii matricole: Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial completează, la cererea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali pentru minori, Fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual cu informaţiile privind datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, mediile generale de absolvire, notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, prin tipărirea acestora din aplicaţia informatică centralizată, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII, pentru candidaţii cărora nu li s-au eliberat fişe de înscriere în etapa I de admitere în învăţământul profesional de stat sau în învăţământul dual. Opţiunile elevilor pentru o unitate de învăţământ care are ofertă pentru învăţământul profesional şi calificările din oferta acesteia se completează de către candidaţi asistaţi de diriginţi/cadrele didactice din unitatea de învăţământ gimnazial pe baza unei programări pe zile şi ore a tuturor elevilor. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional a fişelor de înscriere a candidaţilor, însoţite de foile matricole. Eliberarea de către unităţile de învăţământ gimnazial a foii matricole şi a Fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual, în original, pentru absolvenţii care solicită aceasta. Eliberarea acestor documente se realizează pe baza unei programări pe zile şi ore a absolvenţilor, afişată de către unitatea de învăţământ gimnazial. Documentele mai sus menţionate se vor transmite şi în format electronic tuturor candidaţilor care solicită acest lucru - opţiune promovată, ca recomandare importantă, prin anunţuri postate pe paginile de internet ale unităţilor de învăţământ şi ale inspectoratelor şcolare. La solicitarea candidaţilor care au susţinut şi au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, unităţile de învăţământ gimnazial eliberează, împreună cu fişa de înscriere, şi anexa fişei de înscriere completată cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. NOTĂ: Se va elibera o singură fişă de înscriere.
27 iulie 2020 Înscrierea candidaţilor pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
28-29 iulie 2020 Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal
30 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ gimnazial absolvite şi a unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul profesional a listei candidaţilor înscrişi în învăţământul profesional Se va preciza dacă proba suplimentară de admitere este luată în considerare doar la calificarea/calificările la care numărul de candidaţi depăşeşte numărul de locuri de la calificarea/calificările respective, cu posibilitatea redistribuirii la celelalte calificări, în situaţia în care candidaţii au optat în fişa de înscriere pentru aceste calificări. Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a situaţiei cu numărul de candidaţi înscrişi pentru admiterea în învăţământul profesional, pentru fiecare calificare profesională
Data-limită/Perioada Activitatea
31 iulie 2020 Calcularea de către comisiile de admitere din unităţile de învăţământ a mediilor de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învăţământul profesional Transmiterea la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti
31 iulie 2020 Validarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pentru învăţământul profesional de stat a listei candidaţilor declaraţi admişi în învăţământul profesional de stat Afişarea la sediile şi pe site-urile unităţilor de învăţământ profesional a listei candidaţilor admişi şi a celor respinşi la învăţământul profesional de stat Afişarea precizărilor privind depunerea dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi, respectiv ridicarea de către candidaţii respinşi a fişelor de înscriere, de la sediile unităţilor respective de învăţământ, sau prin formular transmis electronic tuturor candidaţilor care solicită acest lucru
3-4 august 2020 Transmiterea/Depunerea dosarelor de înscriere la unităţile de învăţământ la care candidaţii au fost declaraţi admişi Transmiterea documentelor se poate realiza prin poştă, cu confirmare de primire. Dosarul de înscriere conţine: a) fişa de înscriere, în original; b) certificatul de naştere, în copie legalizată sau certificată conform cu originalul de către unitatea de învăţământ gimnazial sau de unitatea de învăţământ la care a fost declarat admis (este necesară prezentarea originalului pentru certificare); c) adeverinţă cu notele la tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naţionale/ examenul de capacitate, pentru candidaţii din seriile anterioare care nu au susţinut evaluarea naţională; d) fişa medicală. Depunerea dosarelor de înscriere se realizează după un program detaliat pe zile şi ore, afişat de către unitatea de învăţământ. În cazul retragerii fişelor de înscriere sau nedepunerii dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi, în ordinea rezultatelor obţinute la admiterea organizată în această etapă, cu condiţia încadrării în termenul de depunere a dosarelor de înscriere. Afişarea de precizări prin care candidaţii admişi la clase/grupe cu efective care în urma etapei a II-a de admitere se află sub efectivul minim necesar constituirii formaţiunilor de studii sunt înştiinţaţi că după depunerea dosarelor de înscriere vor fi înmatriculaţi sub rezerva completării numărului de locuri minim necesar pentru constituirea formaţiunilor de studii prin comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti - prin repartizarea de alţi candidaţi şi, după caz, prin redistribuiri în cadrul unei şedinţe publice la care vor fi invitaţi să participe
4 august 2020 Transmiterea de către Comisia de admitere în învăţământul profesional de stat din unitatea de învăţământ, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor finale cu candidaţii înmatriculaţi şi a situaţiei locurilor neocupate la învăţământul profesional de stat, inclusiv în învăţământul dual. Cu acest prilej, unităţile de învăţământ care au în ofertă calificări în învăţământul dual la care au prevăzut probe eliminatorii şi/sau probe de admitere în învăţământul dual independent de numărul candidaţilor înscrişi pe numărul de locuri disponibile, dar care - în urma consultării cu operatorii economici şi cu acordul acestora - sunt interesate să îşi completeze locurile libere în cadrul acţiunilor de repartizare şi redistribuire organizate de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, informează în scris comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti cu privire la acest acord.
Repartizări şi redistribuiri pe locurile libere de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti
6 august 2020 Afişarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, la sediul inspectoratului şcolar şi pe site-ul propriu, a listei cu locurile libere
24 august - până la începerea anului şcolar 2020-2021 Absolvenţii clasei a VIII-a care nu s-au înscris la unităţile la care au fost repartizaţi sau nu au participat la cele două etape de admitere şi care, din diferite motive, nu se adresează comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti în etapele anterioare şi solicită un loc în învăţământul profesional vor fi repartizaţi de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pe locurile rămase libere. Rezultatele repartizărilor efectuate de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti se transmit Centrului Naţional de Admitere, până la data începerii anului şcolar.

La solicitarea comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti sau din proprie iniţiativă, Comisia naţională de admitere poate aproba, în situaţii justificate, modificarea datelor-limită/ perioadelor şi evenimentelor din calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2020-2021. ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 5.087/2019)CALENDARUL admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, pentru anul şcolar 2020-2021

Data-limită/Perioada Activitatea
Pregătirea admiterii
25 mai 2020 Revizuirea planului de măsuri judeţean/al municipiului Bucureşti pentru pregătirea şi organizarea admiterii Reconfirmarea sau actualizarea, după caz, a componenţei comisiei de admitere din unitatea de învăţământ care organizează învăţământ dual, avizată de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ Revizuirea de către unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual, împreună cu operatorii economici/instituţiile publice partenere, a Procedurii de admitere, cu respectarea tuturor prevederilor în vigoare Parcurgerea etapelor de aprobare a Procedurii de admitere în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământul dual, transmiterea procedurii spre avizare la inspectoratul şcolar judeţean (ISJ)/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) şi comunicarea avizului ISJ/ISMB către unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual pentru Procedura de admitere Afişarea la sediul unităţilor de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual a Procedurii de admitere, a numărului de locuri propuse pe domenii de pregătire şi calificări profesionale pentru învăţământul dual, a perioadelor de înscriere pentru anul şcolar 2020-2021 şi a calendarului probelor de admitere
25 mai 2020 Reconfirmarea implicării operatorilor economici în învăţământul dual Unităţile de învăţământ contactează operatorii economici cu care au încheiat contracte de parteneriat şi le solicită reconfirmarea contractelor semnate. Unităţile de învăţământ centralizează răspunsurile operatorilor economici, completează şi transmit la inspectoratul şcolar situaţia proiectului planului de şcolarizare actualizat pentru anul şcolar 2020-2021, pe baza răspunsurilor operatorilor economici (cu menţionarea operatorilor economici şi a numărului de elevi pentru care sunt încheiate contracte de parteneriat).
27 mai 2020 Inspectoratele şcolare transmit la Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) şi la Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT) situaţia proiectului planului de şcolarizare actualizat pentru anul şcolar 2020-2021, pe baza răspunsurilor operatorilor economici, cu menţionarea operatorilor economici şi a numărului de elevi pentru care sunt încheiate contracte de parteneriat în învăţământul dual. NOTE: 1. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia în care, din motive obiective, există operatori economici care denunţă contractul de parteneriat încheiat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual sau contractul-cadru încheiat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul profesional, unitatea de învăţământ va identifica alţi operatori economici interesaţi cu care va încheia alte contracte în locul celor denunţate. 2. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia în care, din motive obiective, există operatori economici care denunţă contractul de parteneriat încheiat pentru formarea profesională a elevilor prin învăţământul dual, iar unitatea de învăţământ nu a identificat alţi operatori economici interesaţi pentru încheierea altor contracte de parteneriat în locul celor denunţate, clasele/grupele la care a fost denunţat contractul se pot transforma în clase/grupe de învăţământ profesional. 3. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia menţionată la pct. 2, unitatea de învăţământ are obligaţia realizării de contracte-cadru pentru formarea prin învăţământ profesional cu alţi operatori economici interesaţi sau cu operatorii economici care au denunţat contractul de parteneriat pentru învăţământ dual. În situaţia în care nu se pot încheia contracte-cadru, unitatea de învăţământ va asigura derularea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare, cu asigurarea condiţiilor pentru dobândirea de către elevi a competenţelor profesionale descrise în Standardele de pregătire profesională. În situaţia în care unitatea de învăţământ nu poate asigura condiţiile necesare pentru desfăşurarea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare pentru calificările profesionale aprobate, se poate solicita, în condiţiile legislaţiei în vigoare, aprobarea inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei şi Cercetării (după caz) de funcţionare a claselor/grupelor respective la altă calificare profesională - pentru care unitatea de învăţământ este autorizată/acreditată - decât cea aprobată iniţial.
Data-limită/Perioada Activitatea
4. Pentru anul şcolar 2020-2021, în situaţia în care nu se pot încheia contracte-cadru pentru formarea profesională prin învăţământul profesional cu alţi operatori economici în locul celor care au denunţat contractele-cadru existente, unitatea de învăţământ va asigura derularea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare, cu asigurarea condiţiilor pentru dobândirea de către elevi a competenţelor profesionale descrise în Standardele de pregătire profesională. În situaţia în care unitatea de învăţământ nu poate asigura condiţiile necesare pentru desfăşurarea stagiilor de pregătire practică în atelierele şcolare pentru calificările profesionale aprobate, se poate solicita, în condiţiile legislaţiei în vigoare, aprobarea inspectoratului şcolar/Ministerului Educaţiei şi Cercetării (după caz) de funcţionare a claselor/grupelor respective la altă calificare profesională - pentru care unitatea de învăţământ este autorizată/acreditată - decât cea aprobată iniţial.
27 mai 2020 Afişarea ofertei educaţionale pentru învăţământul dual aprobate, concretizată în domenii de pregătire şi calificări profesionale, cu evidenţierea operatorilor economici parteneri şi a locurilor de practică disponibile la fiecare dintre aceştia, la sediile şi pe paginile web ale unităţilor de învăţământ cu ofertă educaţională pentru învăţământul dual Crearea bazei de date la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ gimnazial şi la nivel judeţean, cuprinzând datele personale ale elevilor din clasa a VIII-a, în Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR), prin verificarea şi corectarea, după caz, a informaţiilor privind elevii şi formaţiunile de studiu la care aceştia sunt asociaţi Tipărirea informaţiilor despre admitere în broşura care va cuprinde, în secţiuni distincte, informaţii despre admiterea în învăţământul liceal, în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2020-2021 În broşură se va regăsi şi menţiunea că, pentru acţiunile care presupun prezenţa la unitatea de învăţământ a candidaţilor/reprezentanţilor legali ai acestora, este necesară informarea prin telefon sau e-mail a unităţii de învăţământ cu privire la intenţia de depunere/completare/preluare a documentelor în vederea planificării accesului în unitatea de învăţământ. Broşura va fi postată pe paginile web ale inspectoratelor şcolare, ale unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic şi ale unităţilor de învăţământ gimnazial.
27 mai-2 iunie 2020 Transmiterea în unităţile de învăţământ gimnazial a broşurilor cuprinzând informaţiile privind admiterea în învăţământul liceal, în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual, pentru anul şcolar 2020-2021 Afişarea la sediile şi pe paginile web ale site-urile unităţilor de învăţământ gimnazial a graficului şedinţelor/sesiunilor de informare pentru elevi şi părinţi cu privire la admiterea în învăţământul profesional, inclusiv în învăţământul dual (metodologia şi calendarul admiterii, modul de completare a opţiunilor din Fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual, cu asigurarea informării acestora inclusiv prin utilizarea de mijloace alternative de comunicare (telefon, e-mail)
5 iunie 2020 Transmiterea la Ministerul Educaţiei şi Cercetării a broşurilor care cuprind informaţii despre admitere pentru fiecare judeţ/municipiul Bucureşti, în versiune electronică şi tipărită
Informarea şi consilierea elevilor cu privire la oportunitatea de continuare a studiilor în învăţământul dual
2-12 iunie 2020 Crearea pe site-ul ISJ/ISMB a unei secţiuni dedicate promovării învăţământului profesional şi tehnic, a meseriilor şi a ofertei educaţionale care să permită vizualizarea acţiunilor de promovare a învăţământului profesional şi tehnic (ÎPT), a meseriilor şi a ofertei unităţilor de învăţământ realizate în parteneriat cu operatorii economici Activitatea va fi promovată prin mijloace de comunicare on-line, iar informaţiile vor fi axate pe: - promovarea învăţământului profesional şi tehnic, în general, şi, în special, a modului de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional, inclusiv dual; - informarea privind condiţiile în care elevii pot avea acces la învăţământul dual şi profesional şi beneficiile acestor forme de pregătire; - conştientizarea elevilor din clasa a VIII-a, învăţământ gimnazial, cu privire la oportunitatea continuării studiilor în învăţământul dual şi profesional de stat; - oferta de şcolarizare pentru învăţământul dual şi pentru învăţământul profesional, condiţii de admitere. Unităţile de învăţământ care îşi propun să şcolarizeze în învăţământul dual în anul şcolar 2020-2021 colaborează cu operatorii economici parteneri de practică, promovând pe paginile web proprii exemple de bună practică (testimoniale, materiale video de prezentare, exemple de succes), menţionând suplimentar faţă de cele menţionate anterior şi aspecte privind perspectivele de angajare după finalizarea studiilor.
Data-limită/Perioada Activitatea
2-12 iunie 2020 La nivelul fiecărei unităţi de învăţământ care are ofertă educaţională pentru învăţământul dual în anul şcolar 2020-2021 se desfăşoară on-line acţiunea „Săptămâna meseriilor". Acţiunea constă în afişarea pe site-ul unităţilor de învăţământ a unei secţiuni dedicate promovării învăţământului profesional şi tehnic, a meseriilor şi ofertelor de şcolarizare şi va fi realizată în parteneriat cu operatorii economici, fiind evidenţiate modele de succes, exemple de bună practică, experienţe relevante ale parteneriatului şcoală - operatori economici.
2-12 iunie 2020 Fiecare unitate de învăţământ care, în anul şcolar 2019-2020, şcolarizează elevi în clasa a VIII-a învăţământ gimnazial va desfăşura sesiuni de orientare şi consiliere cu elevii de clasa a VIII-a, folosind, în principal, mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferinţă on-line etc.). Sesiunile vor urmări pregătirea înscrierii elevilor în învăţământul profesional de stat şi în învăţământul dual, cu accent pe conştientizarea cerinţelor pieţei muncii şi a oportunităţilor pentru carieră şi pe continuarea pregătirii prin învăţământul profesional de stat, cu evidenţierea oportunităţilor oferite de învăţământul dual.
2-12 iunie 2020 Sesiuni de instruire organizate de toate unităţile de învăţământ gimnazial, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferinţă on-line etc.) cu părinţii şi elevii de clasa a VIII-a, pentru prezentarea metodologiei şi a calendarului admiterii, a procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare la învăţământul profesional de stat, inclusiv la învăţământul dual, a modului de completare a opţiunilor din Fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual. În judeţele care au plan de şcolarizare în învăţământul dual se prezintă, în mod obligatoriu, aspectele specifice privind învăţământul dual.
17 iunie 2020 Transmiterea de către fiecare unitate de învăţământ gimnazial către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, precum şi a listei elevilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi, prin completarea acestor informaţii în aplicaţia informatică centralizată
18 iunie 2020 Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti către Comisia naţională de admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, prin confirmarea finalizării operaţiunilor specifice completării acestor date în aplicaţia informatică centralizată
Proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă - numai pentru situaţiile în care oferta educaţională aprobată cuprinde clase cu predare în limbile minorităţilor naţionale sau clase cu predare în regim bilingv a unei limbi moderne - pentru candidaţii interesaţi de înscrierea la unităţile de învăţământ/clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale, care nu au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă (calendar şi organizare comune pentru înscrierea în învăţământul liceal, profesional de stat şi dual)
2-5 iunie 2020 Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi transmiterea/completarea anexelor fişelor de înscriere, cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal NOTĂ: Documentele necesare pentru recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obţinute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine cu proba de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulaţie internaţională pot fi depuse/transmise la unitatea de învăţământ de provenienţă până la data de 10 iunie 2020.
9-12 iunie 2020 Desfăşurarea/Echivalarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal
12 iunie 2020 Comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă
15 iunie 2020 Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicaţia informatică centralizată
19-23 iunie 2020 Ridicarea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă
25 iunie 2020 Depunerea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere ale candidaţilor care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă la unităţile de învăţământ de provenienţă
Data-limită/Perioada Activitatea
26 iunie 2020 Transmiterea de către comisiile de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti, în format electronic, către Centrul naţional de admitere a listei candidaţilor care au promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea şi confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicaţia informatică centralizată
Admiterea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi şi a candidaţilor pentru învăţământul special (calendar şi organizare comune pentru înscrierea în învăţământul liceal, profesional de stat şi dual)
27 mai 2020 Afişarea locurilor speciale pentru candidaţii romi NOTĂ: LOCURILE SPECIALE PENTRU CANDIDAŢII ROMI SE STABILESC DE COMISIILE DE ADMITERE JUDEŢENE/A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI, CA LOCURI ALOCATE PESTE NUMĂRUL DE LOCURI ACORDAT PRIN PLANUL DE ŞCOLARIZARE, ÎN LIMITA A 1-2 LOCURI SUPLIMENTARE LA CLASĂ. NU SE ALOCĂ LOCURI SPECIALE PENTRU CANDIDAŢII ROMI LA CLASELE/UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PROFESIONAL LA CARE SE ORGANIZEAZĂ PRESELECŢIE ŞI NICI LA CALIFICĂRILE DIN OFERTA PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL DUAL LA CARE, CONFORM PROCEDURII DE ADMITERE, SUNT PREVĂZUTE PROBE ELIMINATORII SAU PROBE DE ADMITERE.
27 mai 2020-16 iunie 2020, ora 16,00 Eliberarea recomandărilor scrise de apartenenţă la etnia romilor Recomandările scrise de apartenenţă la etnia romilor pot fi eliberate şi on-line. În această situaţie, recomandarea este transmisă, prin e-mail, unităţii de învăţământ din care provine candidatul, în format pdf., având semnătura electronică a emitentului. Răspunderea pentru autenticitatea şi conţinutul recomandării revine atât organizaţiei romilor care o emite, potrivit statutului şi procedurilor interne proprii cu privire la eliberarea recomandării, cât şi părintelui/tutorelui legal al elevului care solicită eliberarea unei recomandări de apartenenţă la etnia romilor. • Orice recomandare depusă ulterior acestei perioade nu va mai fi luată în considerare!
30 iunie-5 iulie 2020 Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către candidaţii care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru romi şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIII-a, la unitatea de învăţământ sau prin formular transmis electronic Fişele de înscriere se depun sau se transmit în format electronic la ISJ/ISMB - comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti de către candidaţi. • Orice fişă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare! • Orice opţiune greşită poate conduce la o repartizare nedorită. NOTĂ: Inspectoratele şcolare afişează programarea candidaţilor pe zile şi ore pentru repartizarea în şedinţă publică.
6 iulie 2020 Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi NOTĂ: Repartizarea pe locurile speciale pentru romi se realizează de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere şi în baza opţiunilor exprimate de candidaţi. Repartizarea candidaţilor pe locurile speciale pentru romi se realizează de către comisia de admitere judeţeană/Comisia de admitere a municipiului Bucureşti, conform procedurii stabilite de Comisia naţională de admitere. Mediile de admitere pentru candidaţii romi, care candidează pe locurile speciale pentru romi, se calculează conform art. 12 alin. (1) lit. a) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.068/2016, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent dacă la acea calificare profesională se organizează probă suplimentară de admitere. Candidaţii care nu au fost repartizaţi pe locurile speciale pentru elevii romi pot participa la etapa de repartizare computerizată şi admitere în învăţământul liceal, profesional de stat şi dual.
5-6 iulie 2020 Înscrierea şi repartizarea candidaţilor pentru învăţământul special Repartizarea se face conform unei proceduri stabilite de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, publicate pe site-ul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi comunicate unităţilor de învăţământ până la data de 16 iunie 2020.
Admiterea candidaţilor pe locurile distincte alocate elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES) în unităţile de învăţământ de masă
25 iunie 2020 Afişarea locurilor speciale pentru candidaţii cu CES
Data-limită/Perioada Activitatea
30 iunie - 5 iulie 2020 Depunerea la unitatea de învăţământ din care provine candidatul sau transmiterea prin email, în format pdf., a copiei certificatului de orientare şcolară şi profesională emis de centrul judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE/CMBRAE) care atestă existenţa unei cerinţe educaţionale speciale a elevului. • Certificatul de orientare şcolară şi profesională este singurul document acceptat şi trebuie să fie emis până cel târziu la începutul semestrului al II-lea din anul şcolar în curs. Documentele obţinute ulterior perioadei menţionate şi/sau eliberate de alte instituţii decât CJRAE/CMBRAE nu vor fi luate în considerare la admiterea pe locurile destinate elevilor cu CES.
Completarea de către secretariatele unităţilor de învăţământ a fişelor de înscriere cu numele/codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenţilor clasei a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin preluarea acestora din aplicaţia informatică centralizată
Completarea opţiunilor în fişele de înscriere de către candidaţii care solicită înscrierea pe locurile pentru elevii cu CES şi de către părinţii acestora, asistaţi de diriginţii claselor a VIIIa, la unitatea de învăţământ sau prin formular transmis electronic • Orice fişă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare.
6 iulie 2020 Repartizarea candidaţilor pe locurile destinate pentru elevii cu CES
Înscrierea şi admiterea elevilor la învăţământul dual
Etapa I de admitere în învăţământul dual
29 iunie-3 iulie 2020 şi 6-7 iulie 2020 Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual, pe baza fişei de înscriere la învăţământul profesional şi dual, însoţită de foaia matricolă Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial completează, la cererea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali pentru minori, fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual cu informaţiile privind datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, mediile generale de absolvire, notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, prin tipărirea din aplicaţia informatică centralizată, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII. Opţiunile elevilor pentru o unitate de învăţământ care are ofertă pentru învăţământul dual şi pentru calificări din oferta unităţii se completează de către candidaţi asistaţi de către diriginţi/cadrele didactice din unitatea de învăţământ gimnazial, pe baza unei programări pe zile şi intervale orare realizate pentru toţi absolvenţii unităţii. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial de la care provin absolvenţii, prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul dual şi profesional a fişei de înscriere pentru învăţământul profesional şi dual, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII. Candidaţii nu se prezintă şi nu depun personal documentele de înscriere la unităţile de învăţământ pentru care optează. Eliberarea de către unităţile de învăţământ gimnazial a foii matricole, a fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual, pentru candidaţii care solicită aceasta şi a foii matricole Eliberarea de către unităţile de învăţământ gimnazial a foii matricole, a fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual, în original, pentru absolvenţii care solicită aceasta Eliberarea acestor documente se realizează pe baza unei programări pe zile şi intervale orare, afişată de către unitatea de învăţământ gimnazial. Documentele anterior menţionate se vor transmite şi în format electronic tuturor candidaţilor care solicită acest lucru - opţiune promovată, ca recomandare importantă, prin anunţuri postate pe paginile de internet ale unităţilor de învăţământ şi ale inspectoratelor şcolare. Unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual pun la dispoziţie unităţilor de învăţământ gimnazial informaţii şi îndrumări necesare pentru completarea de către candidaţi a opţiunilor pentru calificările profesionale din oferta de învăţământ dual, inclusiv informaţiile complete privind organizarea de probe eliminatorii sau de admitere şi privind modul de desfăşurare a acestora. La solicitarea candidaţilor care au susţinut şi promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, unităţile de învăţământ gimnazial eliberează, împreună cu fişa de înscriere, şi anexa fişei de înscriere completată cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. NOTĂ: Se va elibera o fişă pentru învăţământul profesional şi dual. Nu se eliberează respectiva fişă elevilor din clasa a VIII-a cu situaţia şcolară neîncheiată, aflaţi în stare de corigenţă sau repetenţie.
Data-limită/Perioada Activitatea
7 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe paginile web ale unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământ dual, precum şi informarea unităţilor de învăţământ gimnazial de la care provin candidaţii privind lista candidaţilor înscrişi în învăţământul dual În situaţia în care s-a decis susţinerea de probe de admitere se afişează şi precizări detaliate privind probele de admitere, inclusiv a eventualelor probe eliminatorii. Se va preciza dacă se organizează probe de admitere şi posibilitatea redistribuirii la celelalte calificări pentru care nu s-au organizat probe de admitere, în situaţia în care candidaţii au optat în fişa de înscriere pentru aceste calificări. Transmiterea către comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti a situaţiei cu numărul de candidaţi înscrişi pentru admiterea în învăţământul dual, pentru fiecare calificare profesională
7-8 iulie 2020 Pentru candidaţii care optează pentru unităţile de învăţământ şi calificările la care se organizează probe eliminatorii Desfăşurarea probelor eliminatorii în unităţile de învăţământ în care s-a decis organizarea acestora Desfăşurarea probelor se va realiza în baza graficului şi unei programări prealabile a candidaţilor, stabilite, afişate şi comunicate de fiecare unitate de învăţământ care organizează probele eliminatorii către candidaţi şi către unităţile de învăţământ gimnazial de la care aceştia provin, în vederea asigurării informării candidaţilor privind susţinerea probelor în format on-line. Candidatul care nu are acces la tehnologie pentru susţinerea probei în format on-line va susţine proba on-line la şi cu sprijinul unităţii de învăţământ gimnazial de la care provine, fiind informat în prealabil despre graficul şi programarea corespunzătoare de către unitatea de învăţământ la care şi-a depus dosarul de înscriere.
8 iulie 2020 Pentru candidaţii care au optat iniţial pentru unităţile de învăţământ şi calificările la care se organizează probe eliminatorii Comunicarea rezultatelor probelor eliminatorii, prin afişare la sediul unităţii de învăţământ care a organizat probele, precum şi către candidaţi şi către unităţile de învăţământ gimnaziale de la care provin aceştia, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare Rezultatele probelor eliminatorii susţinute în cadrul admiterii în învăţământul dual se afişează şi se comunică, după caz, prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare, la sfârşitul fiecărei zile, către candidaţi/împreună cu precizarea privind posibilitatea înscrierii candidaţilor respinşi, în 9 iulie 2020, la o altă unitate de învăţământ care organizează învăţământ dual la care nu s-au organizat probe eliminatorii sau în învăţământul profesional la unităţile de învăţământ şi calificările la care nu s-au organizat probe de preselecţie, până la termenul stabilit prin calendarul admiterii în învăţământul dual, respectiv în învăţământul profesional. Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial asigură comunicarea cu proprii absolvenţi care au participat la această etapă şi, la cererea candidaţilor respinşi la probele eliminatorii, consiliază şi sprijină elevii şi reprezentanţii legali ai acestora pentru înscrierea, pe baza fişei iniţiale, prin completarea casetelor pentru următoarea unitate de învăţământ şi a calificărilor profesionale pentru care optează. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial de la care provin absolvenţii, prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul dual şi profesional a fişei de înscriere pentru învăţământul profesional şi dual, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII. Candidaţii nu se prezintă şi nu depun personal documentele de înscriere la unităţile de învăţământ pentru care optează. NOTE: Se pot înscrie şi alţi candidaţi interesaţi, care nu s-au înscris în perioadele de înscriere prevăzute mai sus, cu respectarea aceloraşi prevederi de înscriere. Rezultatele obţinute la probele eliminatorii nu pot fi contestate. În situaţia în care, în fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual, candidaţii au completat mai multe opţiuni, inclusiv pentru calificări profesionale la care unitatea de învăţământ nu a organizat probe eliminatorii, aceştia vor fi consideraţi înscrişi pentru celelalte calificări profesionale pe care le-au marcat în fişa de înscriere. Candidaţii vor fi informaţi că, în cazul în care numărul candidaţilor care se vor înscrie la calificarea/calificările profesională(e) pentru care au optat va fi mai mare decât numărul de locuri, se va organiza o probă de admitere. În cazul comunicării de către candidaţii admişi la probele eliminatorii către unitatea de învăţământ la care au susţinut etapa de admitere a renunţării/retragerii fişelor de înscriere, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi care au susţinut şi promovat probele respective, în ordinea rezultatelor obţinute la aceste probe.
Data-limită/Perioada Activitatea
9 iulie 2020 Actualizarea şi afişarea la sediile şi pe pagina web a site-urile unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul dual a listei candidaţilor înscrişi la învăţământul dual. Afişarea tuturor informaţiilor privind organizarea probelor de admitere, cu precizarea calificării/calificărilor la care se organizează probe, cu posibilitatea redistribuirii la celelalte calificări pentru care nu s-au organizat probe de admitere, în situaţia în care candidaţii au optat în fişa de înscriere pentru aceste calificări Transmiterea către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a situaţiei cu numărul de candidaţi înscrişi la învăţământul profesional, inclusiv dual, pentru fiecare calificare profesională NOTĂ: Pentru anul şcolar 2020-2021, proba de admitere - proba suplimentară, în cazul în care aceasta a fost decisă la nivelul unităţii de învăţământ cu ofertă pentru învăţământul dual, va consta în una sau mai multe discipline studiate în clasele V-VIII; disciplina/disciplinele este/sunt stabilită/e de unitatea de învăţământ şi de operatorul economic, după caz, în raport cu relevanţa acesteia/acestora pentru calificarea profesională în care se vor pregăti elevii; nota obţinută la proba suplimentară reprezintă media aritmetică a mediilor obţinute de candidaţi la disciplina/disciplinele stabilită/e.
9 iulie 2020 Desfăşurarea probelor de admitere NOTĂ: Pentru anul şcolar 2020-2021, desfăşurarea acestor probe reprezintă calculul mediei finale de admitere, în condiţiile în care, prin procedura de admitere elaborată la nivelul unităţii de învăţământ care are ofertă de locuri în învăţământul dual, s-a decis organizarea de probe de admitere.
9 iulie 2020 Comunicarea, prin afişare la sediu şi prin mijloace electronice de comunicare, către candidaţi şi către unităţile de învăţământ gimnazial de la care provin candidaţii a rezultatelor la probele de admitere în învăţământul dual, de către unităţile de învăţământ care au organizat aceste probe
9 iulie 2020 Calcularea de către comisiile de admitere din unităţile de învăţământ a mediilor finale de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învăţământul dual Transmiterea la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor declaraţi admişi şi a celor respinşi la admiterea în învăţământul dual, de către toate unităţile de învăţământ
10 iulie 2020 Validarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor declaraţi admişi în învăţământul dual şi în învăţământul profesional de stat Afişarea la sediile unităţilor de învăţământ care organizează învăţământ dual a listei candidaţilor admişi şi a celor respinşi Afişarea precizărilor privind transmiterea/depunerea dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi Afişarea precizării prin care candidaţii admişi la clase/grupe cu efective, care în urma primei etape de admitere se află sub efectivul minim necesar constituirii formaţiunilor de studii, sunt înştiinţaţi că după transmiterea/depunerea dosarelor de înscriere vor fi înmatriculaţi sub rezerva completării în urma etapei a II-a de admitere a numărului de locuri minim necesar pentru constituirea formaţiunilor de studii, iar în situaţia în care nici în etapa a II-a nu se vor ocupa suficiente locuri pentru constituirea efectivelor minime se poate decide redistribuirea, prin comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere, a candidaţilor în limita locurilor disponibile la alte clase sau unităţi şcolare în cadrul unei şedinţe publice la care vor fi invitaţi să participe. Informarea candidaţilor asupra rezultatelor finale ale admiterii în etapa I de către unităţile de învăţământ cu ofertă în învăţământul dual la care au susţinut admiterea, prin mijloace alternative de comunicare
13-17 iulie 2020 Transmiterea în format electronic de către unităţile de învăţământ cu ofertă pentru învăţământul dual către unităţile de învăţământ gimnazial a situaţiei privind rezultatele candidaţilor la admiterea în învăţământul dual, în scopul asigurării posibilităţii de înscriere pentru etapa a II-a de admitere a absolvenţilor respinşi în etapa I, precum şi a celor care au renunţat sau nu şi-au transmis/depus dosarele de înscriere la unităţile la care au fost declaraţi admişi NOTĂ: Unităţile de învăţământ gimnazial vor realiza transmiterea documentelor de înscriere pentru etapa a II-a la unităţile de învăţământ profesional, inclusiv dual, numai pentru absolvenţii menţionaţi anterior, în urma solicitărilor acestora. Candidaţii respinşi la etapa I de admitere în învăţământul profesional şi în învăţământul dual se pot înscrie în etapa a II-a de admitere în învăţământul profesional, în învăţământul dual, sau în etapa a II-a de admitere în liceu.
Data-limită/Perioada Activitatea
13-20 iulie 2020 Transmiterea/Depunerea de către candidaţii declaraţi admişi a dosarelor de înscriere la unităţile de învăţământ la care candidaţii au fost declaraţi admişi Transmiterea documentelor se poate realiza prin poştă, cu confirmare de primire Dosarul conţine: a) fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual, în copie; b) certificatul de naştere, în copie legalizată sau certificată conform cu originalul de către unitatea de învăţământ gimnazial sau de către unitatea de învăţământ la care a fost declarat admis (este necesară prezentarea originalului pentru certificare); c) adeverinţă cu notele la tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naţionale/ examenul de capacitate, pentru candidaţii din seriile anterioare care nu au susţinut evaluarea naţională; d) fişa medicală. Depunerea dosarelor de înscriere se realizează după un program detaliat pe zile şi intervale orare, afişat de către unitatea de învăţământ. În cazul retragerii fişelor de înscriere sau netransmiterii/nedepunerii dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi, în ordinea rezultatelor obţinute la admiterea organizată în această etapă, cu condiţia încadrării în termenul de transmitere/depunere a dosarelor de înscriere. NOTĂ: Unităţile de învăţământ la care candidaţii au fost declaraţi admişi vor afişa la sfârşitul fiecărei zile tabelul nominal cu candidaţii care au depus dosarele de înscriere. Candidaţilor care au transmis dosarele de înscriere prin poştă li se va comunica telefonic sau prin email situaţia înscrierilor.
21 iulie 2020 Transmiterea la comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de admitere de către unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual a situaţiei locurilor rămase libere în urma finalizării depunerii dosarelor de înscriere candidaţilor admişi în această etapă de admitere
22-24 iulie 2020 Rezolvarea cazurilor speciale de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti. Pentru rezolvarea cazurilor speciale, comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti nu va repartiza candidaţi la calificări profesionale pentru care s-au organizat probe eliminatorii şi/sau de admitere decât cu acordul unităţilor de învăţământ respective, după consultarea cu operatorii economici parteneri.
24 iulie 2020 Transmiterea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti la unităţile de învăţământ profesional a situaţiei rezolvării cazurilor speciale
24 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe paginile web ale unităţilor de învăţământ profesional a candidaţilor înmatriculaţi şi a situaţiei cu locurile rămase libere în învăţământul dual şi în învăţământul profesional, după depunerea dosarelor de înscriere în etapa I de admitere şi rezolvarea cazurilor speciale Transmiterea de către Comisia de admitere în învăţământul profesional de stat din unitatea de învăţământ, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor actualizate cu candidaţii înmatriculaţi şi a situaţiei locurilor neocupate la învăţământul profesional de stat şi, în mod distinct, în învăţământul dual Listele actualizate cu candidaţii înmatriculaţi la clase/grupe cu efective care se află sub efectivul minim la finalul primei etape se afişează şi se comunică sub rezerva completării în urma etapei a II-a de admitere a numărului de locuri minim necesar pentru constituirea formaţiunilor de studii.
24 iulie 2020 Transmiterea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti la toate unităţile de învăţământ gimnazial a situaţiei locurilor libere pentru etapa a II-a de admitere la învăţământul profesional de stat, cu evidenţierea distinctă a celor din învăţământul dual din judeţ/municipiul Bucureşti
24 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe paginile web ale unităţilor de învăţământ gimnazial a listei cu locurile libere pentru etapa a II-a de admitere în învăţământul profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti, cu evidenţierea distinctă a celor din învăţământul dual ISJ/ISMB afişează şi publică pe pagina sa de internet lista locurilor libere pentru etapa a IIa de admitere în învăţământul profesional de stat din judeţ/municipiul Bucureşti, cu evidenţierea distinctă a celor din învăţământul dual. Afişarea la sediile şi pe paginile web ale unităţilor învăţământ cu ofertă educaţională pentru învăţământul profesional de stat şi/sau învăţământul dual a locurilor libere pentru etapa a II-a, pe domenii de pregătire şi calificări profesionale şi a informaţiilor privind etapa a II-a de admitere
Data-limită/Perioada Activitatea
Etapa a II-a de admitere în învăţământul dual
24-30 iulie 2020 Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual, pe baza fişei de opţiuni pentru învăţământ dual, însoţită de foaia matricolă: Secretariatele unităţilor de învăţământ gimnazial completează, la cererea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali pentru minori, fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual cu informaţiile privind datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, mediile generale de absolvire, notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, prin tipărirea din aplicaţia informatică centralizată, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII, pentru candidaţii cărora nu li s-a eliberat fişa de înscriere pentru învăţământul profesional şi dual în etapa I de admitere. Opţiunile elevilor pentru o unitate de învăţământ care are ofertă pentru învăţământul dual şi pentru calificări din oferta unităţii se completează de către candidaţi asistaţi de către diriginţi/cadrele didactice din unitatea de învăţământ gimnazial, pe baza unei programări pe zile şi intervale orare realizate pentru toţi absolvenţii unităţii. Înscrierea candidaţilor la unităţile de învăţământ pentru care au optat se realizează numai de către unităţile de învăţământ gimnazial de la care provin absolvenţii, prin transmiterea electronică la unităţile de învăţământ care au ofertă pentru învăţământul dual şi profesional a fişei de înscriere a candidaţilor în învăţământul profesional şi dual, precum şi a foii matricole cu mediile obţinute în clasele V-VIII. Candidaţii nu se prezintă şi nu depun personal documentele de înscriere la unităţile de învăţământ pentru care optează. Eliberarea de către unităţile de învăţământ gimnazial a foii matricole, a fişei de înscriere în învăţământul profesional şi dual, în original, pentru absolvenţii care solicită aceasta Eliberarea acestor documente se realizează pe baza unei programări pe zile şi intervale orare, afişată de către unitatea de învăţământ gimnazial. Documentele anterior menţionate se vor transmite şi în format electronic tuturor candidaţilor care solicită acest lucru - opţiune promovată, ca recomandare importantă, prin anunţuri postate pe paginile de internet ale unităţilor de învăţământ şi ale inspectoratelor şcolare. Unităţile de învăţământ care au ofertă educaţională pentru învăţământul dual pun la dispoziţie unităţilor de învăţământ gimnazial informaţii şi îndrumări necesare pentru completarea de către candidaţi a opţiunilor pentru calificările profesionale din oferta de învăţământ dual, inclusiv informaţiile complete privind organizarea de probe eliminatorii sau de admitere şi privind modul de desfăşurare a acestora. La solicitarea candidaţilor care au susţinut şi promovat probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, unităţile de învăţământ gimnazial eliberează, împreună cu fişa de înscriere, şi anexa fişei de înscriere completată cu rezultatul la proba/probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. NOTĂ: Absolvenţilor li se va elibera o fişă de opţiuni de înscriere pentru învăţământul profesional şi dual.
27 iulie 2020 Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă şi transmiterea/completarea anexelor fişelor de înscriere, cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal
28-29 iulie 2020 Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă cu respectarea aceloraşi prevederi stabilite pentru învăţământul liceal
30 iulie 2020 Afişarea la sediile şi pe paginile web ale unităţilor de învăţământ care au ofertă pentru învăţământ dual, precum şi informarea unităţilor de învăţământ gimnazial de la care provin candidaţii privind lista candidaţilor înscrişi în învăţământul dual În situaţia în care s-a decis susţinerea de probe de admitere se afişează şi precizări detaliate privind probele de admitere, inclusiv a eventualelor probe eliminatorii. Se va preciza dacă se organizează probe de admitere şi posibilitatea redistribuirii la celelalte calificări pentru care nu s-au organizat probe de admitere, în situaţia în care candidaţii au optat în fişa de înscriere pentru aceste calificări. Transmiterea către comisia judeţeană de admitere/a municipiului Bucureşti a situaţiei cu numărul de candidaţi înscrişi pentru admiterea în învăţământul dual, pentru fiecare calificare profesională
31 iulie 2020 Desfăşurarea probelor eliminatorii/probelor de admitere, în aceleaşi condiţii cu cele prevăzute la etapa I de admitere în învăţământul dual, conform celor prevăzute de procedura de admitere elaborată de unitatea de învăţământ care organizează admiterea Informarea candidaţilor asupra rezultatelor probelor de admitere prin afişare la sediu şi prin mijloace electronice de comunicare

Data-limită/Perioada Activitatea
31 iulie 2020 Calcularea de către comisiile de admitere din unităţile de învăţământ a mediilor de admitere, conform precizărilor de calcul din metodologia de admitere în învăţământul dual, cu modificările şi completările ulterioare Transmiterea la comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti
31 iulie 2020 Validarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listei candidaţilor declaraţi admişi în învăţământul dual şi în învăţământul profesional de stat Afişarea la sediile şi pe paginile web ale unităţilor de învăţământ care organizează învăţământ dual a listei candidaţilor admişi şi a celor respinşi în învăţământul dual Afişarea precizărilor privind transmiterea/depunerea dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi, respectiv ridicarea de către candidaţii respinşi a fişei de înscriere pentru învăţământ profesional şi dual de la sediile unităţilor de învăţământ sau prin formular transmis electronic tuturor celor care solicită acest lucru
3-4 august 2020 Transmiterea/Depunerea de către candidaţii declaraţi admişi a dosarelor de înscriere la unităţile de învăţământ la care candidaţii au fost declaraţi admişi Transmiterea documentelor se poate realiza prin poştă, cu confirmare de primire. Dosarul conţine: a) fişa de înscriere în învăţământul profesional şi dual, în copie; b) certificatul de naştere, în copie legalizată sau certificată conform cu originalul de către unitatea de învăţământ gimnazial sau de către unitatea de învăţământ la care au fost declaraţi admişi (este necesară prezentarea originalului pentru certificare); c) adeverinţă cu notele la tezele cu subiect unic din clasa a VIII-a/testele naţionale/examenul de capacitate pentru candidaţii din seriile anterioare care nu au susţinut evaluarea naţională; d) fişa medicală. Depunerea dosarelor de înscriere se realizează după un program detaliat pe zile şi intervale orare, afişat de către unitatea de învăţământ. În cazul retragerii fişelor de înscriere sau netransmiterii/nedepunerii dosarelor de înscriere de către candidaţii admişi, pe locurile eliberate de aceştia pot fi admişi alţi candidaţi, în ordinea rezultatelor obţinute la admiterea organizată în această etapă, cu condiţia încadrării în termenul de transmitere/depunere a dosarelor de înscriere. Afişarea de precizări prin care candidaţii admişi la clase/grupe cu efective care în urma primei etape de admitere se află sub efectivul minim necesar constituirii formaţiunilor de studii sunt înştiinţaţi că după depunerea dosarelor de înscriere vor fi înmatriculaţi sub rezerva completării numărului de locuri minim necesar pentru constituirea formaţiunilor de studii prin comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti - prin repartizarea de alţi candidaţi şi, după caz, prin redistribuiri în cadrul unei şedinţe publice la care vor fi invitaţi să participe.
4 august 2020 Transmiterea de către Comisia de admitere în învăţământul profesional de stat din unitatea de învăţământ, în format electronic şi în scris, către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti a listelor finale cu candidaţii înmatriculaţi şi a situaţiei locurilor neocupate la învăţământul profesional de stat, inclusiv în învăţământul dual Unităţile de învăţământ care au în ofertă calificări la care, conform propriilor proceduri de admitere, se organizează sesiune de preselecţie în învăţământul profesional sau calificări în învăţământul dual la care prin procedura de admitere au prevăzut probe eliminatorii şi/sau probe de admitere în învăţământul dual independent de numărul candidaţilor înscrişi pe numărul de locuri disponibile, care - în urma consultării cu operatori economici şi cu acordul acestora - sunt interesate să îşi completeze locurile libere în cadrul acţiunilor de repartizare şi redistribuire organizate de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, informează în scris comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti cu privire la acest acord.
Repartizări şi redistribuiri pe locurile libere şi rezolvarea cazurilor speciale de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti
6 august 2020 Afişarea de către comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti, la sediul inspectoratului şcolar şi pe site-ul propriu, a listei cu locurile libere
24 august 2020 - până la începerea anului şcolar 2020-2021 Absolvenţii clasei a VIII-a care nu s-au înscris la unităţile la care au fost repartizaţi sau nu au participat la cele două etape de admitere şi care, din diferite motive, nu se adresează comisiei de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti în etapele anterioare şi solicită un loc în învăţământul profesional vor fi repartizaţi de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti pe locurile rămase libere. Rezultatele repartizărilor efectuate de comisia de admitere judeţeană/a municipiului Bucureşti se transmit Centrului Naţional de Admitere, până la data începerii anului şcolar.

La solicitarea comisiilor de admitere judeţene/a municipiului Bucureşti sau din proprie iniţiativă, Comisia naţională de admitere poate aproba, în situaţii justificate, modificarea datelor-limită/perioadelor şi evenimentelor din calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2020-2021.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4617/2020

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4617 din 2020
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 4617/2020
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu