Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 450 din 10 martie 2009

privind aprobarea componentei si Regulamentului de organizare si functionare ale Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, precum si a modului de gestionare a activitatilor pentru aprobarea sprijinului financiar de la bugetul de stat

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 555 din 10 august 2009



In conformitate cu prevederile art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale,

în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.720/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă componenţa Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 3. - Se aprobă Modul de gestionare a activităţilor pentru acordarea sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 4. - Membrii Comisiei, prevăzuţi in anexa nr. 1, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 5. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispoziţie contrară se abrogă.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei,

Adriean Videanu

ANEXA Nr. 1

COMPONENŢA

Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar este formată din 9 membri, după cum urmează:

Preşedinte:     - Claudiu Constantin Stafie, secretar de stat;

Vicepreşedinte:        -Anca Marica, director general adjunct în cadrul Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate;

Membri:      

- Ciprian Ciobotaru, consilier personal al secretarului de stat;

- Elena Perju, consilier în cadrul Direcţiei infrastructura calităţii şi mediu;

- Mariana Voicu, consilier în cadrul Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate;

- Nina Popa, consilier în cadrul Direcţiei buget, contabilitate internă;

- 3 reprezentanţi ai patronatelor de ramură.

Secretariatul Comisiei va fi asigurat de către Direcţia generală politică industrială şi competitivitate.

ANEXA Nr. 2

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar

1.  Comisia pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în continuare Comisie, funcţionează în cadrul Ministerului Economiei, cu atribuţii în administrarea fondurilor de la bugetul de stat, prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, denumit în continuare Program.

2.  Principalele atribuţii ale Comisiei sunt următoarele:

a) organizează şi gestionează întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale;

b)   promovează campanii de informare publică privind Programul, prin conferinţe şi comunicate de presă, interviuri, întâlniri cu patronatele, asociaţiile profesionale de profil şi/sau camerele de comerţ şi industrie, autorităţile locale şi altele, precum şi prezentarea acestuia pe site-ul Ministerului Economiei - www.minind.ro - Competitivitatea produselor industriale;

c)   evaluează proiectele (documentele) prezentate de operatorii economici, în ordinea înregistrării lor în Registrul unic de evidenţă al Comisiei, decide asupra acceptării sau respingerii acordării sprijinului financiar de la bugetul de stat şi răspunde pentru respectarea condiţiilor de acordare a sprijinului financiar;

d)  evaluează solicitările beneficiarilor privind modificarea clauzelor contractuale, după caz, decide asupra acceptării sau respingerii acestora şi răspunde pentru corectitudinea deciziilor;

e) analizează stadiul derulării Programului, stabilind măsuri în consecinţă;

f)   aprobă programul de control şi stabileşte mandatul reprezentanţilor Ministerului Economiei care verifică, la faţa locului, realizarea proiectelor;

g) analizează modul de utilizare a fondurilor alocate şi adoptă măsuri de creştere a eficienţei activităţii;

h) decide asupra necesităţii sistării sprijinului financiar către beneficiarii Programului care nu respectă clauzele contractuale şi/sau care furnizează informaţii eronate şi răspunde de respectarea legislaţiei în vigoare;

i) informează periodic conducerea Ministerului Economiei asupra modului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program şi face propuneri pentru îmbunătăţirea derulării acestuia;

j) asigură realizarea bazei de date privind proiectele prezentate şi acceptate de Comisie, utilizarea fondurilor alocate, stadiul realizării proiectelor pentru contractele în derulare, rezultatele implementării proiectelor.

3. Convocarea Comisiei se face, ori de câte ori este necesar, de către preşedinte sau de către vicepreşedinte, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data prevăzută pentru şedinţă.

4.  Comisia este legal întrunită dacă sunt prezenţi cel puţin 6 membri şi decide cu votul majorităţii absolute a numărului de membri numiţi în cadrul acesteia.

5.  Participarea la şedinţele Comisiei reprezintă sarcină de serviciu şi nu este remunerată.

6.  Deciziile Comisiei se consemnează într-un proces-verbal înscris într-un registru unic înfiinţat în acest scop.

7.  Secretariatul Comisiei este asigurat de către Direcţia generală politică industrială şi competitivitate.

8.  Secretariatul Comisiei gestionează următoarele registre: Registrul unic de evidenţă a proiectelor, Registrul de procese-verbale, Registrul de evidenţă contracte, Registrul de corespondenţă a Comisiei, Registrul de evidenţă documente de plată.

9.   Informaţiile privind Programul, prezentate pe site-ul Ministerului Economiei, sunt actualizate prin grija secretariatului Comisiei.

10.  Periodic, secretariatul Comisiei pregăteşte comunicate de presă privind stadiul derulării Programului, precum şi materialele necesare pentru promovarea campaniei de informare publică privind Programul.

11. La şedinţele Comisiei pot participa şi invitaţi, cu luarea în considerare a domeniilor care fac obiectul proiectelor evaluate.

12. Comisia răspunde pentru întreaga activitate de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Program, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.510/2008.

ANEXA Nr. 3

MODUL   DE   GESTIONARE  A ACTIVITĂŢILOR

pentru acordarea sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale

1.   Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale, denumit în continuare Program, se derulează în cadrul Ministerului Economiei, cu participarea directă a Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate, Direcţiei buget, contabilitate internă şi Direcţiei generale juridice şi relaţii instituţionale.

2.  Toate documentele care au legătură cu Programul se înregistrează la Registratura Ministerului Economiei, cu excepţia celor transmise pe fax la secretariatul Comisiei pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar, denumită în continuare Comisie, care se înregistrează în Registrul de corespondenţă a Comisiei.

3.    Proiectele depuse de potenţialii beneficiari se înregistrează de către secretariatul Comisiei în Registrul unic de evidenţă a proiectelor, în ordinea numerelor de înregistrare primite de Registratura Ministerului Economiei.

4.  Proiectele se evaluează de către specialişti din cadrul Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate şi se analizează în cadrul Consiliului tehnico-economic al aceleiaşi direcţii, pentru încadrarea operatorilor economici în condiţiile de eligibilitate şi, respectiv, încadrarea proiectelor prezentate în criteriile de eligibilitate, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.510/2008 privind aprobarea Mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor industriale.

5. In cadrul şedinţelor Comisiei se prezintă toate proiectele împreună cu punctul de vedere al Consiliului tehnico-economic al Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate.

6.  Secretariatul Comisiei întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor, pe care le înscrie în registrul prevăzut la pct. 6 din anexa nr. 2 la ordin.

7.  In termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data desfăşurării şedinţei de evaluare a proiectului, secretariatul Comisiei transmite notificări operatorilor economici privind deciziile Comisiei.

8.  Pentru proiectele acceptate de Comisie, solicitanţii preiau pe cale electronică de pe site-ul www.minind.ro - Competitivitatea produselor industriale modelul de contract şi ulterior, după caz, modelul de act adiţional, modelul de raport tehnico-financiar şi graficul de lucrări pentru etapa următoare, raportul de evaluare şi valorificare, precum şi orice informaţii referitoare la Program.

9.  Contractele de finanţare întocmite în câte 4 exemplare originale de către beneficiari, depuse la Registratura Ministerului Economiei, se transmit Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate pentru definitivare. Actele adiţionale întocmite de beneficiari urmează acelaşi circuit de avizare aplicabil contractelor de finanţare.

10.  Contractele de finanţare definitivate primesc un număr de înregistrare din Registrul de evidenţă contracte.

11. Contractele de finanţare semnate de către reprezentanţii Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate urmează circuitul de avizare, prin grija secretariatului Comisiei.

12. Contractele de finanţare sunt avizate de Direcţia generală juridică şi relaţii instituţionale în timp de o zi lucrătoare.

13.  Contractele de finanţare/Actele adiţionale se transmit Direcţiei buget, contabilitate internă, care le verifică şi le avizează (control financiar preventiv) în termen de maximum 3 zile lucrătoare.

14. Contractele de finanţare la care suma angajată este mai mare de 30.000 lei se prezintă pentru viză şi controlorului financiar delegat, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, de către secretariatul Comisiei.

15.   Contractele de finanţare se semnează de către reprezentantul Ministerului Economiei, împuternicit în acest sens.

16.  Câte un exemplar original al contractului de finanţare încheiat se transmite de către secretariatul Comisiei beneficiarilor Programului, responsabilului de contract din cadrul Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate şi Direcţiei buget, contabilitate internă; un exemplar al contractului de finanţare se păstrează în arhiva Comisiei.

17. Pentru fiecare contract de finanţare/act adiţional aprobat de conducerea Ministerului Economiei, Direcţia generală politică industrială şi competitivitate întocmeşte angajamentele bugetare individuale şi propunerile de angajare a unei cheltuieli, care se transmit Direcţiei buget, contabilitate internă.

18.   Derularea contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii se urmăreşte de către Direcţia generală politică industrială şi competitivitate.

19.   Documentele de plată depuse de beneficiari la registratura ministerului, preluate de către secretariatul Comisiei şi înregistrate în Registrul de evidenţă documente de plată, se repartizează responsabililor de contracte din cadrul Direcţiei generale politică industrială şi competitivitate, care verifică existenţa, legalitatea şi corectitudinea documentaţiilor de plată în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data preluării acestora de la secretariatul Comisiei.

20.   In cazul în care documentaţiile de plată nu sunt corespunzător întocmite, Direcţia generală politică industrială şi competitivitate întreprinde demersurile necesare (în scris, telefonic sau prin întâlniri directe) în vederea finalizării acestora, iar termenul prevăzut la pct. 19 se decalează corespunzător.

21. Asigurarea parcurgerii fazei de lichidare a cheltuielilor, prin verificarea documentelor justificative şi confirmarea pe propria răspundere a persoanei responsabile că această verificare a fost realizată, se face de către Direcţia generală politică industrială şi competitivitate. In situaţia achiziţiei de bunuri şi/sau servicii se verifică dacă documentele de plată sunt însoţite de documente care atestă că aceasta s-a realizat pe baza legislaţiei privind achiziţiile publice.

22.  Direcţia generală politică industrială şi competitivitate vizează prin persoanele delegate cu aceste atribuţii, pentru „Bun de plată", documentele justificative de plată corespunzătoare.

23.    Periodic, Direcţia generală politică industrială şi competitivitate întocmeşte ordonanţarea de plată, separat pentru documentele de plată cu valoarea sub 30.000 lei şi peste 30.000 lei, şi le depune la Direcţia buget, contabilitate internă. Se are în vedere ca valoarea însumată a celor două ordonanţări să fie de minimum 100.000 lei. Numărul maxim de ordonanţări pe lună este de 3.

24.   Direcţia buget, contabilitate internă asigură plata cheltuielilor efectuate de către beneficiarii Programului, în limita creditelor bugetare aprobate prin bugetul ministerului cu destinaţia „Stimularea exporturilor", în condiţiile legii.

25.  Urmărirea efectuării fazei de plată a cheltuielilor se face de către Direcţia generală politică industrială şi competitivitate care informează telefonic, după caz, operatorii economici asupra plăţilor efectuate, comunicându-le numărul ordinului de plată.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 450/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 450 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu