Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 450 din 18 iulie 2001

privind organizarea si finantarea programelor de sanatate in anul 2001

ACT EMIS DE: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 535 din 31 august 2001


SmartCity3


    Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
    avand in vedere dispozitiile art. 16 alin. (3), art. 34, art. 99 alin. (1) si art. 93 alin. (2), lit. b) si d) din Legea asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 66 din Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate pentru anul 2001, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 165/2001, ale Hotararii Guvernului nr. 561/2001 pentru aprobarea programelor de sanatate finantate in anul 2001 din bugetul Ministerului Sanatatii si Familiei si din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate, ale art. 1 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate pentru anul 2001, aprobate prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si al presedintelui Colegiului Medicilor din Romania nr. 269/79/2001, Referatul de aprobare al Departamentului politici bugetare nr. 819/2001,
    in temeiul dispozitiilor art. 18 lit. h) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Ordinul presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 37/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 154 din 29 martie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    (1) Programele de sanatate prevazute in anexele nr. 1 - 14 care fac parte integranta din prezentul ordin se finanteaza, in anul 2001, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate.
    (2) Din sumele prevazute pentru programele de sanatate se finanteaza cheltuielile necesare pentru asigurarea unor medicamente si materiale sanitare, in spital si in ambulatoriu, specifice unor boli cu consecinte grave asupra starii de sanatate a populatiei.
    Art. 2
    Pentru realizarea obiectivelor mentionate la art. 1 alin. (2) se aproba scopul, obiectivele, institutiile coordonatoare, institutiile cu responsabilitati in realizarea programelor de sanatate, natura cheltuielilor, indicatorii specifici, institutiile implicate in realizarea indicatorilor, precum si responsabilitatile in controlul fondurilor alocate, cuprinse in anexele la prezentul ordin.
    Art. 3
    Finantarea programelor de sanatate din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate se efectueaza de casele de asigurari de sanatate in cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale si prestari de servicii cu caracter medical.
    Art. 4
    Sumele alocate pentru fiecare program de sanatate sunt stabilite in functie de numarul de bolnavi tratati si de costul mediu pe bolnav.
    Art. 5
    Defalcarea sumelor alocate pe spital si in ambulatoriu se face de casele de asigurari de sanatate in colaborare cu directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 6
    Alocarea sumelor destinate programelor de sanatate se face pe baza unor contracte distincte incheiate intre casele de asigurari de sanatate si unitatile prestatoare de servicii medicale, implicate in derularea programelor de sanatate.
    Art. 7
    (1) Finantarea programelor de sanatate se face lunar din fondurile realizate de casele de asigurari de sanatate si din fondul de redistribuire, la cererea fundamentata a unitatilor prestatoare de servicii prin care se deruleaza programele de sanatate respective.
    (2) Casele de asigurari de sanatate vireaza cu ordin de plata suma aprobata pentru finantarea programelor de sanatate, in contul unitatilor prestatoare de servicii medicale.
    Art. 8
    (1) Casele de asigurari de sanatate transmit lunar Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, pana la data de 11 a lunii urmatoare, o data cu raportarea contului de executie, sumele alocate de acestea pentru fiecare program de sanatate, sumele utilizate de unitatile prestatoare de servicii medicale care deruleaza aceste programe, precum si indicatorii realizati.
    (2) Casele de asigurari de sanatate au obligatia de a asigura, pe baza situatiilor trimestriale transmise de unitatile prestatoare de servicii medicale, evidenta nominala a bolnavilor care beneficiaza de medicamente prescrise in cadrul programelor de sanatate, in spital si ambulatoriu.
    Art. 9
    (1) Casele de asigurari de sanatate raspund de asigurarea fondurilor aprobate pentru derularea programelor de sanatate, de raportarea si de controlul indicatorilor fizici, de eficienta si de rezultate.
    (2) Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in programele de sanatate finantate din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate, precum si organizarea si conducerea evidentei nominale a bolnavilor care beneficiaza de medicamente prescrise in cadrul programelor, in spital si ambulatoriu, vor fi efectuate de casele de asigurari de sanatate, trimestrial, la unitatile prestatoare de servicii medicale care deruleaza aceste programe.
    (3) Datele privind controlul fondurilor alocate unitatilor prestatoare de servicii medicale vor fi transmise Casei Nationale de Asigurari de Sanatate trimestrial, o data cu depunerea de catre casele de asigurari de sanatate a darii de seama contabile.
    Art. 10
    Modificarea volumului si structurii programelor de sanatate pe parcursul derularii finantarii acestora, in functie de necesitati si cu incadrarea in bugetul aprobat, se aproba de presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate in calitate de ordonator principal.
    Art. 11
    Casele de asigurari de sanatate judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si cele asimilate acestora, precum si directiile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate sunt obligate sa aduca la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 12
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

            Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
                       prof. univ. dr. Eugeniu Turlea

    ANEXA 1

                     PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 3

    1. Denumirea programului:
    Supravegherea si controlul tuberculozei
    2. Scopul:
    - scaderea morbiditatii si mortalitatii cauzate de tuberculoza, prin asigurarea medicamentelor specifice in spital si ambulatoriu pentru tratamentul bolii si a materialelor consumabile pentru investigatii
    3. Obiective principale:
    - tratarea in proportie de 100% a cazurilor noi de tuberculoza confirmate
    - vindecarea in proportie de 85% a cazurilor noi de tuberculoza pulmonara pozitiva microscopic
    - vindecarea cu primul retratament a 75% din cazurile de tuberculoza pulmonara pozitiva la examenul microscopic, eliminatoare de bacili sensibili
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta", Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta", Bucuresti
    - reteaua de pneumoftiziologie (spitale TBC, dispensare TBC, sanatorii TBC, sectii, preventorii)
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare:
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor - cheltuieli materiale si servicii:
    - medicamente antituberculoase/de prima linie si de rezerva
    - materiale consumabile pentru investigatii
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de cazuri noi in tratament
        - numar de cazuri cu retratament
        - numar de bolnavi cronici
        - numar de examene radiologice efectuate
        - numar de examene bacteriologice efectuate
    - de eficienta:
        - cost mediu tratament + investigatii/bolnav nou bk + (categoria I OMS)
        - cost mediu tratament + investigatii/bolnav cu retratament (categoria II OMS)
        - cost mediu tratament + investigatii/bolnav cu TBC extrapulmonar (categoria III OMS)
        - cost mediu tratament + investigatii/bolnav cronic polirezistent
        - cost mediu/examen radiologie
        - cost mediu/examen bacteriologic
    - de rezultat:
        - numar de cazuri noi bk + microscopic diagnosticate
        - numar de cazuri noi bk + diagnosticate si tratate
        - numar de cazuri noi bk + diagnosticate, tratate si vindecate
        - numar de cazuri cu abandon terapeutic
        - numar de decese prin TBC
    8. Evaluare:
    - Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta", Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului:
    casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 2

                     PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 4

    1. Denumirea programului:
    Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA
    2. Scopul:
    - cresterea sperantei de viata a bolnavilor infectati HIV/SIDA, prin terapia ARV, utilizand schemele terapeutice conform indicatorilor din Ghidul terapeutic al C.N.L.A.S.
    3. Obiective principale:
    - mentinerea sistemului imunitar al bolnavilor infectati la un nivel protector fata de infectiile oportuniste prin terapia ARV si fata de infectiile asociate
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals", Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Centrul regional Bucuresti (Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals", Bucuresti)
    - Centrul regional Bucuresti (Spitalul Clinic de Boli Infectioase "Dr. Victor Babes")
    - Centrul regional Craiova (Spitalul Municipal de Boli Infectioase Nr. 9)
    - Centrul regional Timisoara (Spitalul Clinic de Boli Infectioase "Victor Babes")
    - Centrul regional Targu Mures (Spitalul Municipal, Clinica de Boli Infectioase Nr. 1)
    - Centrul regional Brasov (Spitalul de Boli Infectioase)
    - Centrul regional Cluj-Napoca (Spitalul Municipal de Boli Infectioase)
    - Centrul regional Iasi (Spitalul Clinic de Boli Infectioase)
    - Centrul regional Constanta (Spitalul Clinic de Boli Infectioase Constanta)
    - spitale cu sectii care au in competenta ingrijirea bolnavilor de HIV/SIDA
    - casele de asigurari de sanatate.
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii:
    - medicamente ARV si pentru infectiile asociate
    7. Indicatori specifici:
    - fizici
        - numar de bolnavi in tratament, pe tipuri de terapie
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav HIV/SIDA in tratament, pe tipuri de terapie
        - cost mediu tratament infectii asociate/bolnav
    - de rezultat:
        - numar de cazuri HIV diagnosticate
        - numar de cazuri SIDA diagnosticate
        - numar de cazuri de aparitie a tulpinelor HIV mutante, rezistente la tratament
        - numar de decese prin SIDA
    8. Evaluare:
    - Centrele regionale judetene si din municipiul Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 3

                   PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 5

    1. Denumirea programului:
    Prevenirea si controlul bolilor cu transmitere sexuala
    2. Scopul:
    - reducerea morbiditatii in bolile cu transmitere sexuala prin asigurarea medicamentelor in spital si ambulatoriu
    3. Obiective principale:
    - reducerea incidentei bolilor cu transmitere sexuala
    - cresterea procentului de pacienti diagnosticati si tratati
    4. Institutii coordonatoare:
    - Centrul dermato-venerice "Prof. dr. Longhin"
    - Comisia de specialitate dermatovenerologie din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Centrul dermato-venerice "Prof. dr. Longhin"
    - unitati sanitare cu sectii cu profil de dermatovenerologie
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de pacienti cu sifilis tratati
        - numar de contacti de sifilis tratati
        - numar de pacienti cu infectie gonococica tratati
        - numar de pacienti cu infectii chlamydiene tratati
    - de eficienta:
        - cost mediu/pacient cu sifilis tratat
        - cost mediu/pacient cu infectie gonococica tratat
        - cost mediu/pacient cu infectie chlamydiana tratat
    - de rezultat:
        - numar de pacienti diagnosticati
        - numar de pacienti diagnosticati si tratati
    8. Evaluare:
    - Centrul dermato-venerice "Prof. dr. Longhin"
    - Comisia de specialitate dermatovenerologie din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 4

                    PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 8

    1. Denumirea programului:
    Prevenirea si controlul dependentei de droguri si patologia indusa - adulti si copii
    2. Scopul:
    - reducerea fenomenelor de abuz de droguri si sevraj prin asigurarea medicatiei specifice in spital si ambulatoriu
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea cu 10% - 15% a afectiunilor asociate consumului de droguri
    - reducerea la sub 10% a mortalitatii specifice prin supradozare
    - reducerea cu 10% a proportiei reluarii consumului de droguri (a recaderilor)
    4. Institutii coordonatoare:
    - Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca
    - Spitalul Clinic "Prof. dr. Al. Obregia"
    - Spitalul Clinic Central de Copii "Grigore Alexandrescu"
    - Spitalul de Psihiatrie "Balaceanca"
    - Spitalul de Psihiatrie Socola Iasi
    - Spitalul de Psihiatrie Constanta
    - Spitalul de Psihiatrie Sibiu
    - L.S.M. sector 4, Bucuresti
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi cu intoxicatie acuta prin supradozaj sau sevraj tratati
        - numar de cure de dezintoxicare
        - numar de bolnavi cu tratament de substitutie
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav cu intoxicatie acuta prin supradozaj sau sevraj
        - cost mediu/cura de dezintoxicare
        - cost mediu/bolnav cu tratament de substitutie
    - de rezultat:
        - numar de bolnavi cu afectiuni asociate consumului de droguri
        - numar de decese prin supradozare de droguri sau sevraj
        - numar de pacienti care au reluat consumul de droguri
    8. Evaluare:
    - Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 5

                  PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 13

    1. Denumirea programului:
    Sanatatea mintala si profilaxia in patologia psihiatrica si psihosociala
    2. Scopul:
    - imbunatatirea starii de sanatate a bolnavilor cu prim episod de schizofrenie prin tratament cu antipsihotice moderne si a bolnavilor cu episod depresiv major prin tratament cu antidepresive moderne
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea duratei de spitalizare cu 10% - 15% a bolnavilor cu prim episod de schizofrenie si cu 25% a bolnavilor cu episod depresiv major
    - reducerea efectelor secundare la 70% - 90% dintre bolnavi
    - diminuarea recaderii si recurentei cu 50% pe an
    4. Institutii coordonatoare:
    - unitatile sanitare cu sectii de profil din centre universitare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Targu Mures, Craiova
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - unitati sanitare de psihiatrie si sectii de psihiatrie;
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi cu schizofrenie tratati
        - numar de bolnavi cu episod depresiv major tratati
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav cu schizofrenie
        - cost mediu/bolnav cu episod depresiv major
    - de rezultat:
        - durata medie de spitalizare
        - numar de bolnavi fara efecte secundare
        - numar de bolnavi cu recaderi
    8. Evaluare:
    - unitatile sanitare cu sectii de profil din centre universitare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Targu Mures, Craiova
    - comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 6

                  PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 15

    1. Denumirea programului:
    Prevenirea si combaterea bolilor cardiovasculare
    2. Scopul:
    - imbunatatirea starii de sanatate a bolnavilor cu afectiuni cardiovasculare prin asigurarea in spital a materialelor sanitare si a unor medicamente specifice chirurgiei cardiovasculare si chirurgiei interventionale, prin electrofiziologie si pacemakere
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea morbiditatii si mortalitatii prin boli cardiovasculare
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu", Bucuresti
    - Institutul Inimii "Prof. dr. Niculae Stancioiu", Cluj-Napoca
    - Institutul de boli Cardiovasculare Timisoara
    - Centrul de boli cardiovasculare Targu Mures
    - Centrul de Cardiologie Iasi
    - Clinica de chirurgie cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca
    - Comisia nationala de cardiologie
    - Comisia nationala de chirurgie cardiovasculara
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Institute si centre de profil: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timis, Targu Mures,
    - Clinica de chirurgie cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca
    - Clinica de cardiologie din cadrul Spitalului Clinic "Sf. Ioan"
    - casele de asigurari de sanatate.
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul asigurarilor sociale de sanatate
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii:
    - medicamente si materiale sanitare specifice in chirurgia cardiovasculara
    - medicamente si materiale sanitare specifice in cardiologia interventionala si in electrofiziologie
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi pe tipuri de interventii
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav pe tipuri de interventii
    - de rezultat:
        - numar de decese prin afectiuni cardiovasculare
    8. Evaluare:
    - Institute si centre de profil: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timis, Targu Mures.
    - Clinica de chirurgie cardiovasculara din cadrul Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca
    - Comisia nationala de cardiologie
    - Comisia nationala de chirurgie cardiovasculara
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 7

                       PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 16

    1. Denumirea programului:
    Preventia in patologia nefrologica si dializa renala
    2. Scopul
    - cresterea duratei de supravietuire a bolnavilor cu insuficienta renala cronica in stadiul uremic prin asigurarea in spital a medicamentelor si materialelor sanitare specifice hemodializei si dializei peritoneale
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea morbiditatii specifice prin insuficienta renala cronica in stadiul uremic
    - reducerea cu 0,5%/an a indicelui de mortalitate a bolnavilor dializati
    4. Institutii coordonatoare:
    - Spitalul Clinic de Nefrologie "Dr. Carol Davila"
    - Comisia de Nefrologie si Dializa a Ministerului Sanatatii si Familiei
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - unitatile sanitare cu sectii si compartimente de profil
    - centrele de dializa judetene si din municipiul Bucuresti
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire;
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii:
    - materiale consumabile pentru hemodializa;
    - medicamente specifice pentru dializa
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi tratati prin hemodializa
        - numar de sedinte de hemodializa
        - numar de bolnavi tratati prin dializa peritoneala
        - numar de sedinte de dializa peritoneala
    - de eficienta:
        - cost mediu/sedinta de hemodializa
        - cost mediu pe luna/bolnav tratat prin dializa peritoneala
    - de rezultat:
        - numar de decese (dializati)
        - durata medie de supravietuire prin:
            - hemodializa
            - dializa peritoneala
    8. Evaluare:
    - Spitalul Clinic de Nefrologie "Dr. Carol Davila"
    - Centrele de dializa judetene si din municipiul Bucuresti
    - Comisia de Nefrologie si Dializa din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 8

                          PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 17

    1. Denumirea programului:
    Preventia si controlul in patologia oncologica
    2. Scopul
    - cresterea sperantei de viata a bolnavilor cu patologie oncologica prin asigurarea in spital si ambulatoriu a medicamentelor citostatice
    3. Obiectiv prioritar:
    - reducerea mortalitatii specifice prin afectiuni oncologice
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu", Bucuresti
    - Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta", Cluj-Napoca
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - centrele universitare oncologice
    - unitati sanitare care au in structura sectii si compartimente ce au in competenta ingrijirea bolnavilor de cancer
    - casele de asigurari de sanatate.
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire,
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor - cheltuieli materiale si servicii: medicamente citostatice
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi tratati pe coduri de boala si stadii
        - numar de bolnavi tratati pe tipuri de terapie (mono, bi, politerapie)
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav pe tipuri de terapie
    - de rezultat:
        - numar de decese prin afectiuni oncologice
    8. Evaluare:
    - Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu", Bucuresti si Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta", Cluj-Napoca
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 9

                        PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 18

    1. Denumirea programului:
    Preventia si controlul talasemiei si hemofiliei
    2. Scopul:
    - imbunatatirea starii de sanatate a bolnavilor cu talasemie si hemofilie prin asigurarea in spital si ambulatoriu a medicamentelor specifice
    3. Obiective prioritare:
    - scaderea mortalitatii prin hemofilie si talasemie
    - reducerea cazurilor cu talasemie majora complicate cu hemosideroza
    - reducerea cu 10% a accidentelor hemoragice ale bolnavilor cu hemofilie
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T. Nicolau", Bucuresti
    - Comisia de Transfuzie Sanguina
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului
    - Clinica de Hematologie Fundeni, Clinica de Pediatrie Fundeni
    - Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T. Nicolau", Bucuresti, si reteaua de hematologie transfuzionala
    - Centrele de transfuzie sanguina judetene
    - unitati sanitare cu sectii de pediatrie si hematologie
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi cu hemofilie tip A tratati
        - numar de bolnavi cu hemofilie tip B tratati
        - numar de bolnavi cu talasemie majora tratati
        - numar de transfuzii
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav cu hemofilie A
        - cost mediu/bolnav cu hemofilie B
        - cost mediu/bolnav cu talasemie
    - de rezultat:
        - numar de decese bolnavi cu hemofilie
        - numar de decese bolnavi cu talasemie
        - numar de bolnavi cu hemosideroza
        - numar de accidente hemoragice la bolnavii cu hemofilie
    8. Evaluare:
    - Clinica de Hematologie Fundeni si Clinica de Pediatrie Fundeni
    - Institutul de Ocrotire a Mamei si Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu"
    - Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T. Nicolau", Bucuresti
    - Comisia de Transfuzie Sanguina
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 10

                       PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 19

    1. Denumirea programului:
    Preventia si controlul in diabetologie si alte boli de nutritie - adulti si copii
    2. Scopul:
    - imbunatatirea starii de sanatate a bolnavilor cu diabet zaharat prin asigurarea insulinei, a medicamentelor antidiabetice orale si a materialelor sanitare
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea mortalitatii prin diabet zaharat
    - reducerea procentului de bolnavi cu complicatii cronice ale diabetului zaharat
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" (pentru Bucuresti)
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu", Bucuresti
    - unitatile sanitare cu sectii de profil
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii:
    - medicamente si materiale sanitare specifice
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi cu diabet zaharat tratati cu insulina
        - numar de bolnavi cu diabet zaharat tratati cu medicamente antidiabetice orale
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav tratat cu insulina
        - cost mediu/bolnav tratat cu antidiabetice orale
    - de rezultat:
        - numar de decese prin diabet zaharat
        - numar de bolnavi cu complicatii cronice ale diabetului zaharat
    8. Evaluare:
    - Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" (pentru Bucuresti)
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 11

                        PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 20

    1. Denumirea programului:
    Preventia in ortopedie si traumatologie; ortopedia protetica -  adulti si copii
    2. Scopul:
    - imbunatatirea starii de sanatate si a integrarii socio-familiale a adultilor si copiilor care necesita proteze ortopedice implantabile prin asigurarea in spital a materialelor sanitare specifice
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea perioadei de imobilizare postoperatorie pentru pacientii endoprotezati
    - recuperarea locomotorie cu cca 80% a bolnavilor cu endoproteze articulare primare
    - recuperarea locomotorie cu cca 60% a pacientilor cu endoproteze de revizie
    4. Institutii coordonatoare:
    - Spitalul Clinic de Ortopedie Foisor
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - unitatile sanitare cu sectii de profil
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor - cheltuieli materiale si servicii: materiale sanitare specifice
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi endoprotezati pe tipuri de endoproteze
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav pe tipuri de endoproteze
    - de rezultat:
        - durata medie de spitalizare a bolnavilor endoprotezati
        - numar de bolnavi cu endoproteze articulare primare cu recuperare locomotorie de 80%
        - numar de bolnavi cu endoproteze de revizie cu recuperare locomotorie de 60%
    8. Evaluare:
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 12

                         PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 21

    1. Denumirea programului:
    Preventia in patologia endocrina
    2. Scopul:
    - scaderea morbiditatii prin afectiuni endocrine, asigurand in spital si ambulatoriu medicamentele specifice
    3. Obiective prioritare:
    - calitatea vietii la climacterium si profilaxia osteoporozei
    - depistarea, profilaxia si prevenirea complicatiilor gusei prin carenta de iod
    - combaterea infertilitatii endocrine
    - prezervarea cresterii liniare si prevenirea handicapului statural la copii, adolescenti si tineri cu boli hipotalamo-hipofizare
    - supravegherea tumorilor endocrine benigne si maligne
    4. Institutii coordonatoare:
    - Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucuresti
    - unitatile sanitare cu sectii de profil
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi tratati pe afectiuni endocrine
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav tratat
    - de rezultat:
        - incidenta pe tipuri de afectiuni
        - incidenta complicatiilor
    8. Evaluare:
    - Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 13

                         PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 28

    1. Denumirea programului:
    Preventia si diagnosticarea precoce in bolile neurologice
    2. Scopul:
    - reducerea invaliditatii neurologice la bolnavii cu scleroza multipla prin asigurarea medicamentelor (interferon Beta 1a si interferon Beta 1b) in spital
    3. Obiective prioritare:
    - reducerea intensitatii si a numarului puseelor cu 20% la un numar de 400 de pacienti diagnosticati cu scleroza multipla (200 pacienti pentru interferon Beta 1a si 200 pacienti pentru interferon Beta 1b).
    4. Institutii coordonatoare:
    - Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic Universitar Bucuresti
    - Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic judetean Mures
    - Clinica de neurologie din cadrul Institutului de Boli Cerebrovasculare Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic Universitar Bucuresti
    - Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic judetean Mures
    - Clinica de neurologie din cadrul Institutului de Boli Cerebrovasculare Bucuresti
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi cu scleroza multipla tratati pe grade de invaliditate
    - de eficienta:
        - cost mediu/bolnav cu scleroza multipla tratat
    - de rezultat:
        - numar de decese bolnavi cu scleroza multipla
        - numar de bolnavi tratati care au trecut dintr-un grad superior de invaliditate intr-unul inferior
        - numar mediu de pusee/bolnav tratat
    8. Evaluare:
    - Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic Universitar Bucuresti
    - Clinica de neurologie din cadrul Spitalului Clinic judetean Mures
    - Clinica de neurologie din cadrul Institutului de Boli Cerebrovasculare Bucuresti
    - Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.

    ANEXA 14

                        PROGRAMUL DE SANATATE Nr. 33

    1. Denumirea programului:
    Transplant de organe, tesuturi si transplant medular
    2. Scopul:
    - reabilitarea starii de sanatate a unor bolnavi aflati in faza terminala prin insuficienta diferitelor organe
    3. Obiective prioritare:
    - profilaxia bolilor terminale prin transplant de organe sau/si tesuturi
    4. Institutii coordonatoare:
    - Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca
    - Comisia nationala de specialitate
    5. Institutii cu responsabilitati in realizarea programului:
    - unitatile sanitare cu sectii de profil din centrele universitare: Cluj-Napoca, Timisoara, Targu Mures, Bucuresti
    - casele de asigurari de sanatate
    6. Finantarea programului:
    6.1. Sursele de finantare
    Fondul de asigurari sociale de sanatate:
    a) fond de redistribuire
    b) venituri curente
    6.2. Natura cheltuielilor: cheltuieli materiale si servicii: medicamente si materiale sanitare
    7. Indicatori specifici:
    - fizici:
        - numar de bolnavi/tip de transplant efectuat
    - de eficienta:
        - cost mediu/tip de transplant efectuat
    - de rezultat:
        - numar de bolnavi recuperati/tip de transplant
    8. Evaluare:
    - Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca
      Comisia nationala de specialitate
    9. Controlul gestionarii fondului: casele de asigurari de sanatate.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 450/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 450 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 450/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu