Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 45 din 27 ianuarie 1998

pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 138 bis  din  6 aprilie 1998


SmartCity3


    In conformitate cu prevederile art. 67 din Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
    ministrul transporturilor emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor, anexa la prezentul ordin.
    Art. 2
    Anexa face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si va intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii.

                       Ministrul transporturilor,
                            Traian Basescu


    ANEXA 1

                            NORME TEHNICE
privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor

    CAP. 1
    Generalitati

    1.1. Prezentele norme au fost elaborate in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile si ale Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.
    1.2. Proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor publice se realizeaza pe baza principiilor generale prevazute in prezentele norme tehnice.
    La proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor publice se va tine seama de functia pe care o au in reteaua rutiera, de clasa tehnica, de utilizarea rationala a terenurilor, conservarea si protejarea mediului inconjurator, de planurile de urbanism si de amenajare a teritoriului aprobate potrivit legii, precum si de necesitatea desfasurarii circulatiei in conditii de siguranta si confort.
    1.3. Prevederile prezentelor norme tehnice nu se aplica:
    - strazilor;
    - drumurilor inchise circulatiei publice.

    CAP. 2
    Proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor

    2.1. Planificarea, proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor publice se fac in functie de categoriile acestora din punct de vedere functional si de clasa tehnica determinata potrivit normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.
    2.2. Din punct de vedere functional si administrativ, drumurile publice se impart, in ordinea importantei, astfel:
    a) autostrazi - drumuri nationale de mare capacitate si viteza, rezervate exclusiv circulatiei autovehiculelor, care nu deservesc proprietatile riverane, prevazute cu doua cai unidirectionale separate printr-o zona mediana avand cel putin doua benzi de circulatie pe sens si banda de stationare de urgenta; intersectii denivelate si accese limitate, intrarea si iesirea autovehiculelor fiind permisa numai prin locuri special amenajate;
    b) drumuri expres - drumuri nationale accesibile numai prin noduri sau intersectii reglementate care pot fi interzise anumitor categorii de utilizatori si vehicule si pe care oprirea si stationarea pe partea carosabila sunt interzise;
    c) drumuri nationale europene (E) - drumuri nationale deschise traficului international, a caror incadrare ca drumuri E se stabileste conform prevederilor Acordului European privind marile drumuri de trafic international (AGR).
    Ele pot fi si autostrazi sau drumuri expres;
    d) drumuri nationale principale - drumuri nationale care asigura legatura capitalei tarii cu orasele resedinta de judet, legaturile dintre acestea, precum si cu principalele puncte de control pentru trecerea frontierei de stat a Romaniei;
       - alte drumuri nationale pe care la ultimul recensamant de circulatie s-a inregistrat un volum de trafic mediu zilnic anual (MZA) mai mare de 3.500 vehicule fizice/24 de ore sau mai mare de 4.500 vehicule-etalon autoturisme/24 de ore;
    e) drumuri nationale secundare - restul drumurilor nationale care nu se incadreaza in categoriile prevazute la lit. a) - d);
    f) drumuri judetene - drumuri publice care asigura legaturile dintre:
       - municipiile resedinta de judet si resedintele de comune, municipii, orase, obiective de interes turistic, porturi, aeroporturi etc.;
       - orase si municipii intre ele;
    g) drumuri comunale - drumuri publice care asigura legaturile dintre orase sau resedintele de comuna si satele care le apartin;
    h) drumuri vicinale - drumuri care deservesc mai multe proprietati, fiind situate la limitele acestora.
    2.3. Corelarea categoriilor de drumuri, din punct de vedere functional si administrativ, cu clasele tehnice stabilite in conformitate cu prevederile normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice se face potrivit prescriptiilor din tabelul nr. 1.

    Tabelul nr. 1
                 CORELAREA CATEGORIILOR DE DRUMURI, DIN PUNCT DE VEDERE
                    FUNCTIONAL SI ADMINISTRATIV, CU CLASELE TEHNICE

    Tabelul se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    2.4. La racordarea drumurilor publice din afara localitatilor cu cele din interiorul localitatilor trebuie aplicat principiul conform caruia drumurile publice din afara localitatilor trebuie sa se continue cu drumuri de acelasi rang sau superior in traversarea localitatilor. In tabelul nr. 2 sunt redate legaturile recomandabile dintre drumurile din afara localitatilor cu cele din interiorul localitatilor.

    Tabelul nr. 2
                 CORELAREA LEGATURILOR RETELEI DE DRUMURI PUBLICE
                  DIN AFARA LOCALITATILOR CU CELE DIN LOCALITATI

    Tabelul se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    2.5. Elementele geometrice ale traseului drumurilor publice se stabilesc in functie de clasa tehnica a acestora si de viteza de proiectare determinata in conformitate cu prevederile normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice.
    Elementele geometrice adoptate trebuie sa asigure desfasurarea circulatiei in conditii de deplina siguranta si confort si sunt prezentate in tabelul nr. 3.

    Tabelul nr. 3
                           ELEMENTE GEOMETRICE

    A. Clasa tehnica I - Autostrazi
----------------------------------------------------------------
                                         Viteze de proiectare
  Elemente geometrice                          (km/h)
                               U.M  ----------------------------
                                          120      100       80
----------------------------------------------------------------
 Razele minime ale               m        650      450      240
 curbelor in plan
----------------------------------------------------------------
 Declivitati longitudinale       %          5        6        6
 maxime
----------------------------------------------------------------
 Razele de
 racordare        minime         m     18.000    9.000    4.500
 convexa a        ----------------------------------------------
 declivitatilor   exceptionale   m     12.000    6.000    3.000
----------------------------------------------------------------
 Razele de
 racordare        minime         m      6.500    4.500    3.000
 concava a        ----------------------------------------------
 declivitatilor   exceptionale   m      4.200    3.000    2.200
----------------------------------------------------------------
 Distanta de                     m        230      160      110
 vizibilitate
----------------------------------------------------------------

    B. Clasa tehnica II - V
----------------------------------------------------------------------------
                                            Viteze de proiectare
 Elemente geometrice                                (km/h)
                           U.M  --------------------------------------------
                                  100     80     60     50     40   30   25
----------------------------------------------------------------------------
Razele minime               m     450    240    125     95     60   35   25
ale curbelor
in plan
----------------------------------------------------------------------------
Razele minime               m       -      -     30     25     20   20   20
in serpentine
----------------------------------------------------------------------------
Declivitati    maxime       %       5      6      6,5    7      7    7,5  8
longitudinale  -------------------------------------------------------------
               exceptionale %       -      -      -      -      8    8,5  9
----------------------------------------------------------------------------
Razele         fara benzi
minime         separate     m  10.000  4.500  1.600  1.300  1.000  800  500
ale            -------------------------------------------------------------
racordarilor   cu benzi
verticale      separate     m   6.000  3.000  1.500  1.000    800  500  300
convexe
----------------------------------------------------------------------------
Razele minime
ale
racordarilor
concave                     m   3.000  2.200  1.500  1.000  1.000  500  300
----------------------------------------------------------------------------
Distanta de    fara benzi
vizibilitate   separate     m     280    230    140    110     70   60   50
               -------------------------------------------------------------
               cu benzi
               separate     m     140    100     70     55     35   30   25
----------------------------------------------------------------------------
    NOTA:
    In conditii grele de desfasurare a traseului si/sau acolo unde conditiile de mediu adiacente drumului o impun, in vederea neafectarii resurselor istorice si estetice si pentru evitarea unor lucrari de volume mari si costisitoare, razele minime ale curbelor in plan pot fi reduse cu 10 - 15% pe baza unui calcul tehnico-economic.

    2.6. Determinarea elementelor profilului transversal, mai ales latimea benzilor si numarul acestora, trebuie sa fie stabilita in functie de nivelul de serviciu ce se doreste a fi oferit utilizatorilor in conformitate cu prevederile reglementarilor in vigoare.
    Pentru constructiile noi debitul de serviciu, care serveste la dimensionarea drumurilor din punct de vedere al capacitatii de circulatie, este debitul admisibil corespunzator nivelului de serviciu "C".
    Pentru drumurile existente aflate in exploatare, pentru asigurarea unor conditii bune de desfasurare a circulatiei, este necesar ca traficul sa nu depaseasca debitul recomandabil corespunzator nivelului de serviciu "B". In situatia in care acesta este depasit, este indicat sa se adopte masuri locale de sporire a capacitatii de circulatie prin amenajarea intersectiilor, construirea de benzi suplimentare pentru vehicule lente, corectarea curbelor, imbunatatirea vizibilitatii etc., prin corectarea elementelor care conduc la reducerea capacitatii si fluentei circulatiei.
    2.7. Latimea platformei si a partii carosabile se stabileste in functie de clasa tehnica, de categoria functionala si de elementele prevazute in anexa nr. 1, astfel:
    A) Latimea platformei:
    a) intre 23,5 m si 26 m, la autostrazi;
    b) intre 17 m si 19 m, la drumurile cu patru benzi de circulatie;
    c) intre 7 m si 12 m, la drumurile cu doua benzi de circulatie;
    d) de 5 m, la drumurile cu o banda de circulatie.
    B) Latimea partii carosabile:
    a) intre 14 m si 15 m, la autostrazi;
    b) de 14 m la drumurile cu patru benzi de circulatie;
    c) intre 5,5 si 7 m, la drumuri cu doua benzi de circulatie;
    d) de 4 m, la drumuri cu o banda de circulatie.
    2.8. Zonele mediane la autostrazi se prevad a fi echipate cu dispozitive de retinere (glisiere sau parapete de securitate), plantatii sau dispozitive speciale antiorbire.
    2.9. In vederea asigurarii fluentei circulatiei pe sectoarele cu declivitati peste 4%, avand circulatie preponderenta de vehicule grele (peste 20% din trafic), se vor realiza benzi suplimentare pentru circulatia acestora.
    2.10. Dimensionarea structurii rutiere se face in functie de intensitatea si de compozitia traficului de perspectiva, de caracteristicile fizico-mecanice si de deformabilitate ale materialelor, conform reglementarilor in vigoare.
    Alegerea tipului de structura rutiera se va face pe baza unor calcule tehnico-economice si de rentabilitate, tinandu-se seama si de lucrarile de intretinere necesare fiecarui tip de imbracaminte rutiera in exploatare.
    Pe sectoarele de drum unde sunt semnalate degradari datorate fenomenului de inghet-dezghet, se vor lua masuri pentru sporirea rezistentei structurii rutiere la acest fenomen.
    2.11. Pentru asigurarea confortului si sigurantei circulatiei in exploatare, la realizarea imbracamintei rutiere se vor utiliza materiale, echipamente si tehnologii care sa asigure realizarea conditiilor privind planeitatea, uniformitatea si rugozitatea suprafetei de rulare, corelate cu vitezele practicabile in conformitate cu prescriptiile in vigoare.

    CAP. 3
    Proiectarea si construirea podurilor, pasajelor si a viaductelor

    3.1. Proiectarea podurilor, pasajelor, viaductelor si a podetelor se face in functie de clasa tehnica a drumului, tinandu-se seama de elementele din tabelul nr. 4.

    Tabelul nr. 4
----------------------------------------------------------------
 Clasa     Clasa de                 Convoiul de calcul
tehnica    incarcare      --------------------------------------
                          Autocamioane       Vehicule speciale
                                             pe roti sau
                                             senile
----------------------------------------------------------------
  I
  II
  III
  IV          E               A30                 V80
----------------------------------------------------------------
  V           I               A13                 S60
----------------------------------------------------------------

    3.2. Clasele de incarcare si convoaiele de calcul pentru dimensionarea podurilor, podetelor, pasajelor si a viaductelor se aplica atat constructiilor noi, cat si la modernizarea, consolidarea sau reabilitarea celor existente.
    3.3. Pentru podurile, podetele si viaductele amplasate pe drumuri publice cu trafic de vehicule speciale pentru piese grele, la propunerea unitatilor care au in administrare drumul respectiv, la solicitarea beneficiarului transportului si cu aprobarea Ministerului Transporturilor se pot lua in considerare, la dimensionare, tipuri de convoaie exceptionale, corelate cu dimensiunile si greutatile pieselor, in conformitate cu prescriptiile in vigoare.
    3.4. La podurile si podetele amplasate pe drumurile de clasa tehnica V cu trafic usor, fara perspectiva sporirii ulterioare a greutatii vehiculelor, dimensionarea se poate face si la clasa II de incarcare pentru convoaie A10 si S40, pe baza aprobarii administratorului drumului.
    3.5. La dimensionarea hidraulica a podurilor si podetelor se va asigura scurgerea apelor potrivit debitelor de calcul si de verificare, tinandu-se seama de prevederile studiilor si lucrarilor pentru regularizarea, indiguirea si amenajarea cursurilor de apa, in contextul legislatiei in vigoare.
    In cazul raurilor si al canalelor navigabile, se vor prevedea solutii care sa asigure gabaritele de navigatie.
    3.6. La realizarea pasajelor denivelate se va tine seama de traficul actual si de evolutia acestuia in perspectiva, de necesitatea asigurarii fluentei si sigurantei circulatiei si de eficienta tehnico-economica.
    3.7. Pe drumurile nationale europene se vor prevedea pasaje denivelate la toate intersectiile cu linii de cale ferata principale.
    3.8. Latimea podurilor, pasajelor si a viaductelor se coreleaza cu latimea platformei si a partii carosabile a drumului si este prevazuta in anexa nr. 2.
    3.9. Inaltimea gabaritului de libera trecere peste drumuri, indiferent de categorie sau clasa tehnica, este de 5,0 m.

    CAP. 4
    Intersectii de drumuri

    4.1. Intersectiile dintre drumurile publice se realizeaza denivelat sau la acelasi nivel, in functie de clasele tehnice si de categoriile functionale ale drumurilor care se intersecteaza si in functie de intensitatea traficului rutier.
    4.2. Intersectiile autostrazilor si drumurilor expres cu alte drumuri se fac denivelat.
    La drumurile expres se pot admite accese la nivel, la care intrarea si iesirea din drumul expres se fac prin viraj la dreapta, dar nu se admit incrucisari sau accese prin viraj la stanga la acelasi nivel.
    In anumite conditii, in cazul unui schimb important de trafic si unde gradul de ocupare a terenului permite, se poate lua in considerare amenajarea unor intersectii giratorii.
    4.3. Amenajarea intersectiilor la acelasi nivel intre doua drumuri se va face numai pe baza unui calcul de capacitate a intersectiei, luandu-se in considerare traficul orar de perspectiva, corespunzator celei de-a 30-a ore, in conformitate cu reglementarile in vigoare.
    In cazul depasirii capacitatii pentru o intersectie la nivel cu circulatia reglementata prin indicatoare rutiere, se poate avea in vedere solutia semaforizarii intersectiilor situate in localitati. In afara localitatilor, in asemenea situatii, se va prevedea sens giratoriu sau intersectie denivelata.
    4.4. Proiectarea amenajarilor intersectiilor de nivel se face asigurandu-se circulatia cu prioritate pe traseul de drum cu clasa tehnica superioara, considerat drum principal.
    Drumurile nationale europene, care nu sunt autostrazi sau drumuri expres, au prioritate fata de celelalte drumuri.
    Amenajarea la acelasi nivel a intersectiilor drumurilor publice din afara localitatilor se va face cu respectarea reglementarilor in vigoare, prevazandu-se pentru asigurarea fluentei si sigurantei circulatiei benzi de virare, racordari de colt, benzi de stocaj si benzi de accelerare sau decelerare.
    4.5. Largirile, benzile de accelerare si decelerare, de viraj si de stocare, precum si penele de racordare aferente amenajarii intersectiilor se realizeaza cu aceeasi imbracaminte si cu o structura rutiera identica cu cea existenta pe drum.
    4.6. La proiectarea intersectiilor dintre drumuri se vor evita pe cat posibil sectoarele cu declivitati mai mari de 4% si racordarile in interiorul curbelor drumului principal.
    4.7. Intersectiile autostrazilor si drumurilor expres cu calea ferata se fac denivelat.
    Pentru drumurile nationale europene intersectiile vor fi denivelate in cazul liniilor de cale ferata principale.
    Pentru celelalte categorii de drumuri necesitatea realizarii intersectiei denivelate se stabileste pe baza eficientei economice si a indicelui general de prioritate, determinate in conformitate cu metodologia in vigoare.
    4.8. In cazul intersectiilor la nivel dintre drumuri si cai ferate sau linii de tramvai, se va urmari ca acestea sa se faca, de regula, respectandu-se urmatoarele conditii:
    - intersectia sa se faca sub un unghi cat mai aproape de 90 grade, dar nu mai mic de 45 grade;
    - ambele cai de comunicatie sa fie pe cat posibil in aliniament;
    - in cazuri exceptionale, se poate admite amplasarea intersectiei intr-o zona in care una dintre cele doua cai de comunicatie este in curba, numai daca declivitatea uneia si inclinarea in profil transversal a celeilalte sunt in acelasi sens, iar diferenta dintre ele nu depaseste 5%. ;
    - declivitatea liniei in zona intersectiei nu trebuie sa depaseasca cu mai mult de 5%. inclinarea profilului transversal al drumului.
    4.9. Tipul de echipare a intersectiei dintre drumurile publice si calea ferata, precum si semnalizarea se stabilesc in conformitate cu prevederile reglementarilor in vigoare.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    5.1. Prezentele norme tehnice se completeaza cu prevederile din reglementarile in vigoare, aferente fiecarei categorii de lucrari care intra in componenta drumului public.
    5.2. In cazul modernizarii, consolidarii sau reabilitarii unor sectoare de drumuri existente, care au un sistem rutier definitiv fara defecte majore structurale: sunt in ramblee inalte sau deblee adanci, au lucrari grele de sprijinire si consolidare, sunt in traversarea localitatilor cu numeroase accese si prezinta elemente geometrice care nu se incadreaza in cele prevazute de norme, iar amenajarea in conditiile normelor ar necesita lucrari de volume mari si costisitoare, exproprieri si/sau demolari sau ar elimina posibilitatile de acces la riverani, cu acordul administratorului drumului, acestea se pot corela cu viteza de proiectare in cadrul unui proces de proiectare exceptionala, prin adoptarea unor elemente la limita celor rezultate din calcule, fara insa a afecta siguranta circulatiei, prevazandu-se masuri corespunzatoare.
    5.3. Pe drumurile publice pe care se desfasoara frecvent circulatia autobuzelor pe linii regulate de transport in comun se vor prevedea statii de transport in comun.
    Amplasarea lor se va face la propunerea administratie publice locale, cu avizul administratorului drumului si al politiei rutiere.
    Amplasarea statiilor de transport in comun in acelasi profil transversal al drumului este interzisa.
    Statiile de transport in comun nu pot fi folosite ca locuri de stationare sau parcare.
    5.4. Proiectarea si construirea drumurilor de utilitate privata se vor face pe baza caracteristicilor impuse de tipurile de vehicule ce vor circula pe aceste drumuri.
    5.5. Drumurile de utilitate privata deschise circulatie publice vor trebui sa aiba elemente similare cel putin cu drumurile publice de clasa tehnica V si sa fie semnalizate corespunzator reglementarilor in vigoare pentru circulatia publica.

    ANEXA Nr. 1
    la normele tehnice

    LATIMILE PLATFORMELOR SI PARTILOR CAROSABILE ALE DRUMURILOR IN ALINIAMENTE

    1. CLASA TEHNICA I
       AUTOSTRAZI
    1.1. AUTOSTRAZI IN REGIUNI DE SES SI DEAL

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    1.2. AUTOSTRAZI IN REGIUNI DE MUNTE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    2. CLASA TEHNICA II
    2.1. DRUMURI EXPRES SI DRUMURI NATIONALE EUROPENE (E) CU PATRU BENZI DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    2.2. DRUMURI NATIONALE EUROPENE SI DRUMURI NATIONALE PRINCIPALE CU PATRU BENZI DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    3. CLASA TEHNICA III
    DRUMURI EXPRES, DRUMURI NATIONALE EUROPENE, DRUMURI NATIONALE PRINCIPALE, DRUMURI NATIONALE SECUNDARE, DRUMURI JUDETENE CU DOUA BENZI DE CIRCULATIE
    3.1. DRUMURI EXPRES SI DRUMURI NATIONALE EUROPENE (E)

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    3.2. DRUMURI NATIONALE EUROPENE, DRUMURI NATIONALE PRINCIPALE, DRUMURI NATIONALE SECUNDARE, DRUMURI JUDETENE CU DOUA BENZI DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    NOTA:
    Pentru drumurile nationale europene latimea minima a platformei trebuie sa fie de minimum 10 m, iar benzile de incadrare sa aiba cel putin 0,75 m latime. De asemenea, vor fi prevazute platforme de stationare, din loc in loc.

    4. CLASA TEHNICA IV SI V
    4.1. DRUMURI NATIONALE SECUNDARE, DRUMURI JUDETENE, DRUMURI COMUNALE CU DOUA BENZI DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    NOTA:
    La drumurile judetene si comunale se admite ca parapetele sa fie amplasate si in cadrul latimii acostamentelor.

    4.2. DRUMURI COMUNALE, DRUMURI VICINALE CU DOUA BENZI DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    NOTA:
    Se admite ca parapetele, rigolele sau santurile sa fie amplasate si in cadrul latimii acostamentelor.

    4.3. DRUMURI COMUNALE, DRUMURI VICINALE, CU O SINGURA BANDA DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.


    ANEXA Nr. 2
    la normele tehnice

                 LATIMEA PODURILOR, PASAJELOR SI A VIADUCTELOR

    PE DRUMURI CLASA TEHNICA I
    AUTOSTRAZI

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.
    Pe autostrazi in regiuni de munte, latimea va fi de 11 m.

    PE DRUMURI CLASA TEHNICA II

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    PE DRUMURI CLASA TEHNICA III SI IV

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    PE DRUMURI CLASA TEHNICA V, CU DOUA BENZI DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.

    PE DRUMURI CLASA TEHNICA V, CU O SINGURA BANDA DE CIRCULATIE

    Schema se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 bis din 06 aprilie 1998.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 45/1998

 
21.08.2013 08:30:16  Anonim  a scris :
Vizavi de cautarile guvernului ponta :nu va asteptati la cautari care sa fie in folosul celor multi ci a celor putini si grasi care conduc si au condus .Acest guvern este o prelungire a guvernului nastase care la tandul lui era o prelungire a guvernarii Ceausescu.ponta nu este instare sa dea ceea ce aveam adica un drept castigat ,daca-ti da ceva ti-l ia de 3 ori inapoi SOLUTIA :LUMEA_N strada si ponta afara
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 45/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu