Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 443 din 26 aprilie 2006

pentru stabilirea Metodologiei privind cercetarea statistica referitoare la traficul portuar maritim

ACT EMIS DE: INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 396 din 8 mai 2006



In temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 957/2005 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Statistică,

ţinând seama de Directiva Consiliului 64/95/CE privind statistica transporturilor maritime de mărfuri şi pasageri, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene nr. L320 din 30 decembrie 1995, şi de Decizia Comisiei 366/2005/CE privind implementarea Directivei Consiliului 64/95/CE cu amendarea anexelor acesteia, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene nr. L123 din 17 mai 2005,

având în vedere Hotărârea Comitetului de avizare metodologică nr. 1 din 12 ianuarie 2005,

preşedintele Institutului Naţional de Statistică emite următorul ordin:

Art. 1. - Obiectul prezentului ordin este de a stabili Metodologia privind cercetarea statistică referitoare la traficul portuar maritim.

Art. 2. - Metodologia este prezentată în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Institutul Naţional de Statistică va asigura actualizarea metodologiei în funcţie de legislaţia europeană.

Art. 4. - (1) Prezentul ordin va fi pus în aplicare de comparti­mentul de specialitate din cadrul Institutului Naţional de Statistică.

(2) Prevederile prezentului ordin devin obligatorii pentru statistica oficială din România.

Art. 5. - Incepând cu data prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.

Art. 6. - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Institutului Naţional de Statistică,

Dan Ion Gherguţ

ANEXĂ*)

1. Cadrul general

1.1. Obiectivele cercetării statistice

Obiectivul principal al cercetării statistice referitoare la traficul portuar maritim este constituit de colectarea datelor lunare privind mărfurile, pasagerii şi navele care efectuează transportul pe mare al acestora, înregistrate ca intrări şi ieşiri în porturile maritime româneşti.

Prezenta cercetare permite obţinerea unor statistici pe baze comparabile şi armonizate cu nivelul celor din Statele Membre ale Uniunii Europene, constituirea bazei de date referitoare la traficul portuar maritim, valorificarea rezultatelor prin studii şi analize şi participarea la stabilirea sistemului integrat European de date statistice.

1.2. Cadrul lega!

Proiectarea metodologiei cercetării statistice a fost realizată în conformitate cu prevederile actelor normative şi reglementările Uniunii Europene, după cum urmează: Directiva Consiliului 64/1995/CE privind statistica transporturilor maritime de mărfuri şi pasageri şi, respectiv, Decizia Comisiei 366/2005/CE privind implementarea Directivei Consiliului 64/1995/CE cu amendarea anexelor acesteia. Au fost, de asemenea, respectate recomandările şi normele Oficiului de statistică al Comisiei Europene - Eurostat, în special Eurostat Metadata şi Glosarul pentru statistica transporturilor -ediţia a III-a, 2003.

1.3. Concepte şi definiţii

1.   Transport de mărfuri şi pasageri pe mare: deplasarea mărfurilor şi a pasagerilor folosind nave maritime comerciale, în voiaje care se desfăşoară în întregime sau parţial pe mare.

In definiţie sunt incluse şi mărfurile transportate la instalaţiile din vecinătatea coastei (instalaţii offshore) sau recuperate de pe fundul mării şi descărcate în porturi. Sunt excluse încărcăturile din buncăre şi magaziile de aprovizionare a navei.

2.  Trafic portuar maritim: orice deplasare a unei nave maritime pe mare. Sunt excluse din definiţie deplasările navelor maritime pe căi navigabile interioare între porturile maritime şi cele de pe căile navigabile interioare şi între docuri în interiorul porturilor.

3.  Nave maritime sunt navele, altele decât cele care navighează exclusiv pe căile navigabile interioare, în apele maritime interioare sau adiacente acestora, în apele adăpostite sau zonele în care se aplică regulamentele portuare.

Navele maritime incluse în cercetare nu cuprind vasele de pescuit şi de procesare a peştelui, navele de forare şi explorare, remorcherele, împingătoarele, vasele de cercetare şi supraveghere, de dragare sau navele folosite exclusiv în scopuri non-comerciale.

4.  Navă comercială: nava destinată deplasării mărfurilor, a pasagerilor sau care este construită pentru transporturi comerciale specializate.

5.   Navă de croazieră: navă de pasageri echipată exclusiv pentru voiaje turistice. Pasagerii dispun de cabine. Sunt excluse din definiţie navele ferry-boat şi navele de mărfuri care transportă un număr foarte limitat de pasageri în cabine proprii.

6.   Pasager de croazieră: pasager care întreprinde o călătorie cu o navă de croazieră pe mare.

7.   Pasager de croazieră în excursie: vizită scurtă a unui a unui pasager de croaziera ca turist, la un punct de atracţie asociat unui port cu reţinerea cabinei la bordul navei de croazieră.

8.   Port: locul care oferă navelor comerciale facilităţi pentru acostare şi încărcare sau descărcare de mărfuri ori îmbarcare sau debarcare de pasageri.

9.  Port statistic: unul sau mai multe porturi, controlate în mod normai de o singură autoritate portuară, care să fie în măsură să înregistreze deplasările navelor şi încărcăturile acestora.

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

10.  Zona coastei maritime este considerată întinderea neîntreruptă a litoralului, împreună cu insulele din vecinătatea acestuia. Definirea este făcută în raport cu unul sau mai multe porturi situate de-a lungul ţărmului, sau funcţie de coordonatele geografice ale extremităţilor zonei de coastă. In cazul ţărilor pentru care sunt definite mai multe zone ale coastei maritime, acestea sunt codificate separate, utilizîndu-se codul MCA.

11.  Mărfuri încărcate şi descărcate: mărfurile plasate pe o navă, tn vederea transportării lor între locui de încărcare şi cel de descărcare şi respectiv, mărfurile transferate de pe navă la locul de descărcare. Transbordarea de pe o nava maritimă comercială pe o alta este privită ca o descărcare urmată de o încărcare.

12.  Naţionalitatea operatorului de transport maritim: ţara în care este localizat sediul efectiv al activităţii comerciale a operatorului de transport.

13.  Operator de transport maritim este orice persoană care, sau în numele căreia a fost încheiat un contract de transport de mărfuri sau pasageri cu un cărăuş sau un pasager.

2. Descrierea cercetării statistice

2.1.  Sfera de cuprindere

Cercetarea privind traficul portuar maritim este o cercetare statistică exhaustivă. Colectivitatea statistică studiată este constituită din administraţiile portuare care colectează şi transmit trimestrial la INS datele de trafic portuar maritim de mărfuri, pasageri şi nave pentru fiecare dintre porturile pe care le administrează, gradul de acoperire fiind de 100%.

2.2.  Principalele variabile studiate şi chestionarul cercetării statistice

Cercetarea statistică referitoare la traficul portuar maritim se desfăşoară trimestrial, pe baza chestionarului electronic TR2-E MARITIM Traficul portuar maritim. Chestionarul conţine formatul de transmitere electronică a datelor, precizări metodologice, definirea indicatorilor statistici şi exemple de transmitere a datelor.

Principalii indicatori statistici studiaţi sunt;

1.  Port raportor: portul maritim pentru care se face raportarea statistică. Codul atribuit fiecărui port este UN/LOCODE, derivat din codul ISO 3166 şi prevederile din Recomandarea 16 UNECE -Geneva, nomenclator reactualizat periodic de către Comisia Europeană - Eurostat.

2.   Port de încărcare/descărcare: portul în care mărfurile descărcate de pe navă în portul raportor au fost încărcate, sau portul în care urmează a fi descărcate mărfurile plasate pe navă tn portul raportor.

3.  Direcţie de trafic: intrare sau ieşire din port a unei nave maritime.

4.  Tip de navă: nava se defineşte corespunzător tipului de încărcătură, construcţiei şi destinaţiei. 5 Naţionalitate de înregistrare a navei (Pavilionul navei):   ţara  şi/sau  teritoriul  în care a fost înregistrată nava. Codul atribuit este corespunzător fiecărui registru şi derivă din codul ISO al ţării respective, căruia i se adaugă un grup de două cifre.

6.  Deadweight navă (DWT) reprezintă diferenţa, în tone, dintre deplasamentul la linia de plutire al unei nave încărcate, pe timp de vară, în apă cu greutatea specifică de 1,025 şi masa totală a navei, adică deplasamentul, în tone, al navei fără încărcătură, combustibil, ulei, balast, apă proaspătă şi apă potabilă în rezervoare, piese de schimb, pasageri, echipaj şi obiectele lor personale.

7.  Tonajul brut al navei este o măsură a capacităţii navei - în tone - determinată conform prevederilor Convenţiei Internaţionale privind Măsurarea Tonajului Navelor din 1969. Navele cu un tonaj brut mai mic de 100 tone pot fi excluse din cercetare.

8.   Număr de pasageri: sunt înregistraţi pasagerii care încep sau încheie un voiaj în portul raportor. ca şi pasagerii de pe vasele de croazieră aflaţi în excursie.

9.   Greutatea brută a mărfurilor transportate (în tone) cuprinde mărfurile şi ambalajele acestora, excluzând greutatea containerelor sau unităţilor mobile Roll-on/Roll-off.

10. Tip de încărcătură: mărfurile transportate se regăsesc sub formă de vrac lichid sau solid, încărcate în containere, unităţi mobile Ro-Ro cu sau fără autopropulsie, sau ca alte tipuri de încărcătură generală (inclusiv containere de dimensiuni mici).

11.  Container: parte a echipamentului de transport de mărfuri durabil şi rezistent, conceput pentru utilizare repetată, echipat cu accesorii pentru manipulare uşoară care permite transportul mărfurilor succesiv, fără reîncărcare, prin intermediul unuia sau mai multor moduri de transport diferite. Sunt supuse scopului cercetării statistice atât containerele încărcate cu mărfuri, cât şi cele neîncarcate.

12.  TEU (echivalent douăzeci de picioare): unitate de măsură standard utilizată pentru înregistrarea containerelor după mărime şi descrierea capacităţilor navelor port - container şi terminalelor portuare, Un container de 20' (20 picioare) ISO este egal cu un TEU.

13.  Mărimea containerelor Containerele ISO se clasifică astfel:

I. container ISO de 20 picioare (20 picioare lungime şi 8 picioare lăţime)                      = 1 TEU

II.  container ISO de 40 picioare (40 picioare lungime şi 8 picioare lăţime)                      = 2 TEU

III. container ISO cu lungimea între 20 şi 40 de picioare = 1,5 TEU                                        

IV. container ISO mai lung de 40 de picioare = 2,25 TEU                                                                   

14.  Unitate mobilă (roll-on/roll-off): parte a echipamentului de transport pe roţi a mărfurilor (vagon, autovehicul sau remorcă) care poate fi condusă sau tractată pe o navă. Se includ animalele vii "pe picioare", remorcile aparţinând navelor şi cele portuare. Sunt supuse scopului cercetării statistice atât unităţile mobile încărcate cu mărfuri, cât şi cele neîncărcate,

15.  Grupă de mărfuri: clasificare a mărfurilor transportate funcţie de categoria acestora, în conformitate cu Nomenclatorul Standard de Transporturi/Revizuit - NST/R.

16.  Clasă de mărime a navei: clasificare funcţie de deadweight (DWT) şi tonajul brut al navei.

17.  Număr de nave: numărul navelor înregistrate ca intrări şi ieşiri în porturile studiate statistic.

2.3. Clasificări şi nomenclatoare utilizate

In cadrul cercetării statistice referitoare la traficul portuar maritim sunt folosite următoarele nomenclatoare, care se regăsesc în completarea prezentei ANEXE.

•       Nomenclatorul de porturi;

•       Nomenclatorul tipului de navă;

•       Nomenclatorul naţionalităţii de înregistrare a navelor;

•       Nomenclatorul tipului de încărcătură;

•       Nomenclatorul Standard de Transporturi/Revizuit - NST/R;

•       Nomenclatorul claselor de mărime a navelor;

•       Nomenclatorul unităţilor statistice cuprinse în cercetare.

2.4. Metode şi algoritm de calcul al principalilor indicatori

In chestionarul electronic se înscriu datele pentru fiecare câmp, cu respectarea conceptelor de la pct, 1.3, a definiţiilor indicatorilor (pct. 2.2), a nomenclatoarelor de la pct. 2.3. şi a unităţilor de măsură specificate în formularul cercetării statistice.

Calculul indicatorilor Greutate brută a mărfurilor încărcate/descărcate, Număr de pasageri şi Greutate brută pentru grupa de mărfuri transportate este efectuat prin însumarea valorilor înscrise în câmpurile corespunzătoare, pentru fiecare dintre porturile înscrise în cercetare. Acelaşi procedeu este utilizat pentru calculul indicatorilor Număr de containere sau unităţi mobile, Număr de containere sau unităţi mobile fără încărcătură, Număr de nave.

3. Organizarea culegerii şi prelucrarea datelor

3.1. Metoda de înregistrare

Colectarea şi transmiterea la INS a datelor din chestionarul cercetării este efectuată de către persoanele desemnate de către administraţiile portuare prin metoda auto-înregistrării şi cuprinde date referitoare la mărfurile încărcate şi descărcate, pasagerii îmbarcaţi şi debarcaţi şi navele maritime înregistrate ca intrări, respectiv ieşiri în porturile incluse în cercetare pentru fiecare luna calendaristică.

Datele sunt recepţionate la INS de la administraţiile portuare prin poşta electronică. Formatul de înregistrare poate fi de tip .txt cu simbolul";" ca separator de câmp, sau de tip .xls.

3.2. Perioada de referinţă şi de înregistrare

•    Perioada de referinţă a cercetării este trimestrul.

•    Perioada de înregistrare are ca termen a 27 - a zi de la încheierea trimestrului de referinţă.

3.3.  Prelucrarea datelor

Prelucrarea datelor transmise de către administraţiile portuare este efectuată în cadrul compartimentului de specialitate din cadrul INS, în următoarea succesiune:

•    Recepţia fişierelor cu date primite prin poşta electronică;

•    Efectuarea controlului logic al datelor;

•    Analizarea erorilor;

•    Realizarea corecţiilor şi validarea datelor la nivel de fişier;

•    Concatenarea datelor în vederea obţinerii fişierului de arhivă;

•    Generarea şi realizarea tabelelor finale ale lucrării;

•    Generarea şi verificarea seturilor de date care sunt transmise la Comisia Europeană - Eurostat.

3.4. Sistemul IT

Sistemul informatic de prelucrare a datelor primite de la administraţiile portuare este o aplicaţie originală realizată în cadrul Direcţiei de Proiectare şi întreţinere a Aplicaţiilor IT din cadrul INS şi utilizează sistemul de gestiune a bazelor de date relaţionale Microsoft Visual FoxPro 6.0. Seturile de date obţinute respectă structura şi standardele de acurateţe solicitate la nivel european.

4. Prezentarea şi utilizarea rezultatelor cercetării statistice

4.1.  Principalii indicatori rezultaţi

Cercetarea statistică are ca scop colectarea datelor referitoare la traficul portuar maritim, oferă posibilitatea diseminării acestor date către utilizatori şi de asemenea, a transmiterii către Comisia Europeană - Eurostat a indicatorilor solicitaţi în vederea obţinerii statisticilor la nivelul Uniunii Europene.

In conformitate cu prevederile Directivei Consiliului 64/1995/CE, vor fi transmise Ea Eurostat date detaliate pentru porturile selectate (porturi care înregistrează anual un trafic mai mare de un milion tone mărfuri sau 200 000 pasageri) şi date sumare pentru porturile neselectate.

Datele sunt transmise la Eurostat în termen de cinci luni de la încheierea trimestrului de referinţă pentru seturile de date trimestriale şi în termen de opt luni de la încheierea anului de referinţă pentru seturile de date anuale, în conformitate cu formatul electronic de transmitere a datelor de trafic maritim.

In afara indicatorilor statistici prezentaţi în prezenta ANEXĂ, Eurostat diseminează pentru transportul de containere date în echivalent TEU, cu respectarea definiţiei de la punctul 2.2, iar porturilor li se alocă şi codul corespunzător zonei coastei maritime.

4.2.  Forme de prezentare a rezultatelor

Datele privind traficul portuar maritim sunt utilizate pentru diverse analize şi studii, fiind cuprinse în publicaţiile INS, completate în chestionarele internaţionale sau transmise conform cerinţelor utilizatorilor interni sau externi.

La nivel naţional, diseminarea datelor se face trimestrial în Traficul portuar de mărfuri, în Buletinul statistic lunar şi de asemenea, în Anuarul Statistic al României, publicaţii ale Institutului Naţional de Statistică.

Nomenclatorul de porturi *)

*) Nomenclatorul cuprinde în acest moment 2227 porturi şi este reactualizat periodic de către Eurostat.

UN/LOCODE

cod MCA

Ţara/Nume port

AE888

AE00

EMIRATELE ARABE UNITE

AG888

AG00

.ANTIGUA AND BARBUDA

AI888

A100

.ANGU1LLA

AL888

AL00

.ALBANIA

AN888

AN00

.ANTILELE OLANDEZE

A0888

AO00

.ANGOLA

AQ888

AQ00

.ANTARCTICA

AR888

AR00

.ARGENTINA

AS888

AS00

. SAMOA

AT888

AT00

AUSTRIA

AU888

AU00

AUSTRALIA

AW888

AW00

ARUBA

BA888

BA00

BOSNIA-HERŢEGOVINA

BB888

BB00

.BARBADOS

BD888

BD00

.BANGLADESH

BE888

BE00

.BELGIA-Alte porturi

BE88P

BE00

BE - instalaţii offshore

BEABK

BE00

Albertkanaal

BEANR

BE00

Antwerpen

BEBGS

BE00

Bruges

BEBRU

BE00

Bruxelles (Brussel)

BEGNE

BE00

Gent

BELGG

BE00

Liege

BENIE

BE00

Nieuwpoort

BEOST

BE00

Oostende

BERUP

BE00

Rupel

BEZEE

BE00

Zeebrugge

BEZEL

BE00

Zelzate

BG888

BG00

.BULGARIA - Alte porturi

BG88P

BG00

.BG- instalaţii offshore

BGAKH

BG00

Akhotopol

BGBAL

BG00

Baltchik

BGBOJ

BG00

Burgas

BGLOM

BG00

Lom

BGMIC

BG00

Tzarevo (ex-Michurin)

BGNES

BG00

Nesebar

BGORE

BG00

Orehovo

Nomenclatorul tipului de navă

Cod

Tip

Categorii de nave incluse

10

Nave pentru vrac lichid

Tancuri petroliere

Nave-cisternă pentru produse chimice

Transportoare de gaz lichefiat

Şalande-cisternă

Alte nave-cisternă

20

Nave pentru vrac solid

Petroliere/vrachiere

Vrachiere

31

Containere

Nave port-container

32

Transportoare specializate

Nave port-barje

Transportoare de produse chimice

Transportoare de combustibil radioactiv

Transportoare de animale vii

Transportoare de vehicule

Alte transportoare specializate

33

Transportoare pentru mărfuri generale, nespecializate

Nave frigorifice

Nave Ro-Ro şi pentru pasageri

Nave Ro-Ro port-container

Alte nave Ro-Ro

Transportoare mixte pentru mărfuri generale şi pasageri

Transportoare mixte pentru mărfuri generale şi containere

Transportoare de mărfuri generale cu o singură punte

Transportoare de mărfuri generale cu mai multe punţi

34

Barje-şalande    pentru

încărcături solide

Barje cu punţi

Barje echipate pentru deversat

Nave port-şalande

Barje/şalande deschise pentru încărcături solide

Barje/şalande acoperite pentru încărcături solide

Alte barje/şalande pentru încărcături solide

35

Nave de pasageri

Nave de pasageri, cu excepţia navelor de croazieră

36

Nave de croazieră

Nave de croazieră

41

Nave pentru peşte*)

Pescadoare*)

Nave-uzină pentru procesarea peştelui*)

42

Nave pentru activităţi

offshore*)

Nave pentru foraj şi explorare*)

Nave pentru aprovizionare offshore*)

43

Remorchere*)

Remorchere*)

 Impingătoare*)

49

Alte nave*)

Nave ştiinţifice/de supraveghere*)

Dragoare*)

Alte nave*)

XX

Necunoscut

Tip de navă necunoscut

Nomenclatorul naţionalităţii de înregistrare a navelor *)

*) Nomenclatorul este reactualizat periodic de către Eurostat

Număr

rând

Nume ţară

Cod

Continent

1

Africa de Sud

ZA00

Africa

2

Afghanistan

AF00

Asia

3

Albania

ALOO

Europa

4

Algeria

DZOO

Africa

5

Andorra

AD00

Europa

6

Angola

AO00

Africa

7

Anguilla

A

America

8

Antarctica

AQOO

Antarctica

9

Antigua & Barbuda

AGOO

America

10

Antile Olandeze, Insulele

ANOO

America

11

Arabia Saudita

SAOO

Asia

12

Argentina

AROO

America

13

Armenia

AMOO

Asia

14

Aruba

AWOO

America

15

Australia

AUOO

Oceania

16

Austria

ATOO

Europa

17

Azerbaijan

AZOO

Asia

18

Bahamas

BSOO

America

19

Bahrain

BHOO

Asia

20

Bangladesh

BDOO

Asia

21

Belarus

BYOO

Europa

22

Barbados

BBOO

America

23

Belgia

BEOO

Europa

24

Belize

BZOO

America

25

Benin

BJOO

Africa

26

Bermuda

BMOO

America

27

Bhutan

BTOO

Asia

28

Bosnia-Herţegovina

BAOO

Europa

29

Bouvet, Insula

BVOO

Antarctica

30

Brazilia

BROO

America

31

Brunei Darussalam

BNOO

Asia

32

Bulgaria

BGOO

Europa

33

Burkina Faso

BFOO

Africa

34

Burundi

B1OO

Africa

35

Cambodgia

KHOO

Asia

36

Camerun

CMOO

Africa

37

Canada

CAOO

America

Nomenclatorul tipului de încărcătură

Categorie

Cod 1

Cod 2

Descriere

Vrac lichid

1

1X

11

12

13

19

Mărfuri vrac lichid (fără unitate de încărcătură) necunoscute Gaz lichefiat

Petrol brut

Produse petroliere

Alte mărfuri vrac lichid

Vrac solid

2

2X

21

22

23

29

Mărfuri vrac solid (fără unitate de încărcătură) necunoscute

Minerale

Cărbune

Produse agricole (ex.: cereale, soia, tapioca)

Alte mărfuri vrac solid

Containere

3

3X

31

32

33

39

Containere de dimensiuni mari necunoscute

Containere de 20'

Containere de 40'

Containere între 20' şi 40'

Containere de peste 40'

Roll-on roll-off (autopropulsate)

5

5X

51

52

53

54

56

59

Unităţi mobile autopropulsate necunoscute

Autovehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, inclusiv

cele cu remorcă

Automobile particulare, motociclete şi remorci/caravane însoţitoare

Autocare pentru pasageri

Autovehicule pentru comercializare (inclusiv autovehicule

importate/exportate)

Animale vii "pe picioare"

Alte unităţi mobile autopropulsate

Roll-on roll-off (fără propulsie proprie)

6

6X

61

62

63

59

Unităţi mobile fără autopropulsie necunoscute

Remorci şi semiremorci rutiere pentru transportul mărfurilor

neînsoţite

Caravane şi alte vehicule rutiere, agricole şi industriale

neînsoţite

Vagoane de cale ferată, remorci şi barje pentru transportul

mărfurilor, încărcate pe nave

Alte unităţi mobile fără autopropulsie

Alte     tipuri      de încărcătură generală (inclusiv containere mici)

9

9X

91

92

99

Alte tipuri de încărcătură neclasificate necunoscute

Produse forestiere

Produse feroase şi oţel

Alte tipuri de încărcătură generală

Necunoscut

X

XX

Necunoscut

Nomenclatorul Standard de Transporturi/Revizuit - NST/R

Cod

Denumire grupă de mărfuri

1

Cereale

2

Cartofi, alte legume şi fructe proaspete sau congelate

3

Animale vii, sfeclă de zahăr

4

Lemn şi plută

5

Produse şi fibre textile sintetice şi artificiale, alte materii brute de de origine animală sau vegetală (piei, blănuri, cauciuc brut)

6

Produse alimentare şi nutreţuri pentru animale

7

Seminţe uleioase, fructe oleaginoase şi grăsimi

8

Combustibili minerali solizi (cărbune, cocs etc)

9

Petrol brut

10

Produse petroliere

11

Minereuri de fier, deşeuri de fier şi oţel zgură de furnal

12

Minereuri şi deşeuri neferoase

13

Produse metalice

14

Ciment, var nestins, materiale prefabricate pentru construcţii

15

Minerale brute sau prelucrate (de carieră şi balastieră, ipsos, sulfuri, zgură, cretă, sare etc.)

16

Ingrăşăminte (naturale şi chimice)

17

Produse chimice derivate din cărbune şi gudron

18

Produse chimice, altele decât cele din cărbune şi gudron

19

Celuloză şi deşeuri de hârtie

20

Echipamente, maşini şi aparate pentru transport, motoare (asamblate sau nu) şi piese componente

21

Articole fabricate din metal

22

Sticlă, sticlărie şi produse ceramice

23

Piete, textile, confecţii şi diverse articole fabricate

24

Articole diverse (ambalaje destinate vânzării, mutări de echipament şi alte produse neclasificate)

Nomenclatorul claselor de mărime a navelor

deadweight (DWT) sau tonaj brut (GT)

Clasificarea se aplică doar navelor cu un tonaj brut de 100 tone sau mai mare.

Clasa

Limita inferioară

Limita superioară

DWT

GT

DWT

GT

A

1

2

3

4

01

_

100

până în 499

până în 499

02

500

500

999

999

03

1000

1000

1999

1999

04

2000

2000

2999

2999

05

3000

3000

3999

3999

06

4000

4000

4999

4999

07

5000

5000

5999

5999

08

6000

6000

6999

6999

09

7000

7000

7999

7999

10

8000

8000

8999

8999

11

9000

9000

9999

9999

'2

10000

10000

19999

19999

13

20000

20000

29999

29999

14

30000

30000

39999

39999

15

40000

40000

49999

49999

16

50000

50000

79999

79999

17

80000

80000

99999

99999

18

100000

100000

149999

149999

19

150000

150000

199999

199999

20

200000

200000

249999

249999

21

250000

250000

299999

299999

22

> 300000

> 300000

-

-

XX

necunoscut

necunoscut

necunoscut

necunoscut

Notă: In cazul în care este necesar să fie clasificate nave cu un tonaj brut mai mic de 100 tone, li se va aloca codul clasei 99.

Nomenclatorul unităţilor statistice cuprinse în cercetare

Denumirea unităţilor statistice

cod S1RUES

Compania Naţională "Administraţia

Porturilor Maritime Constanţa"

130245129

Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi"

171326982

Administraţia Portuară Brăila*)

90402052

Compania Naţionala "Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa"

130245105

*) Cu începere din 23.12.2005, activitatea Administraţiei Portuare Brăila a fost preluată de către Compania Naţională "Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi".


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 443/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 443 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decizia 220 2018
    Buongiorno E-mail: giovannidinatale1954@­gmail.­com Offerte individuali in denaro da 2.000 a 5.200.000, con un tasso di interesse è rimborsabile del 3% in un periodo compreso tra 2 e 30 anni. Condizioni ragionevoli se la mia offerta ti interessa contattami di più rapidamente per discutere le modalità e documenti da fornire. giovannidinatale1954@­gmail.­com
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 443/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu