Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 429 din 25 iunie 2001

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 546 din  3 septembrie 2001


SmartCity3


    Ministrul sanatatii si familiei,
    avand in vedere prevederile art. 13 si 14 din Legea nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale,
    in temeiul Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
    vazand Referatul de aprobare al Serviciului de tehnologii medicale, certificare si derulare contracte din credite externe nr. DB.6000,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale, prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice dispozitie contrara acestuia se abroga.
    Art. 3
    Structura de specialitate, celelalte directii din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, directiile de sanatate publica si Statia de Verificare si Intretinere a Aparaturii Medicale (SVIAM) vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 4
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                       Ministrul sanatatii si familiei,
                               Daniela Bartos

    ANEXA 1

                             NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezentele norme metodologice stabilesc criteriile generale de evaluare a conformitatii si de certificare pentru desfasurarea activitatilor de fabricare, import, comercializare, reparare, verificare si punere in functiune a dispozitivelor medicale, in conformitate cu prevederile Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale.
    Art. 2
    (1) Autoritatea nationala competenta si decizionala in domeniul dispozitivelor medicale este Ministerul Sanatatii si Familiei.
    (2) In cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei functioneaza structura de specialitate care asigura realizarea politicii acestuia in domeniul dispozitivelor medicale.
    (3) Organismele de certificare notificate vor fi nominalizate prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, pe baza propunerilor inaintate de structura de specialitate din cadrul ministerului.

    CAP. 2
    Norme tehnice privind functionarea unitatilor de tehnica medicala

    Art. 3
    Unitatile de tehnica medicala sunt unitati care au ca obiect de activitate fabricarea, importul, depozitarea, comercializarea, repararea, verificarea si punerea in functiune a dispozitivelor medicale.
    Art. 4
    In functie de specificul activitatilor unitatile de tehnica medicala sunt:
    a) unitati care fabrica dispozitive medicale;
    b) unitati cu activitate de import, depozitare si comercializare;
    c) unitati cu activitate de reparare, verificare si punere in functiune;
    d) unitati cu activitate in domeniul optica medicala;
    e) unitati cu activitate de protezare.
    Art. 5
    (1) Unitatile de tehnica medicala se pot organiza in regim de asigurare a calitatii, intreaga activitate in acest caz fiind in conformitate cu prevederile familiei de standarde SR - ISO 9000.
    (2) Unitatile de tehnica medicala pot emite declaratii de conformitate a serviciului/dispozitivului medical, conform SR - EN 45014, cu standardul de firma corespunzator, standard care va fi avizat de organismul de certificare notificat.
    Art. 6
    Unitatile de tehnica medicala pot fabrica, importa, depozita, comercializa, repara si pot pune in functiune numai dispozitive medicale inregistrate de autoritatea competenta - Ministerul Sanatatii si Familiei - insotite de documente care sa ateste provenienta si calitatea lor.
    Art. 7
    Dispozitivele medicale se elibereaza in ambalaje adecvate, potrivit formei si caracteristicilor acestora, si se eticheteaza conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 8
    Organizarea spatiului unitatilor de tehnica medicala si dotarea cu mobilier si aparatura se fac astfel incat sa se asigure desfasurarea corespunzatoare a activitatii, tinandu-se seama de destinatia fiecarei incaperi, de modul de comunicare intre ele, de conditiile impuse de specificul activitatii si de prezentele norme metodologice.
    Art. 9
    Accesul in incaperile unitatilor de tehnica medicala in care se depoziteaza, se sterilizeaza sau se executa operatiuni intermediare obtinerii dispozitivelor medicale este permis numai personalului atestat.
    Art. 10
    Documentele pentru evidenta dispozitivelor trebuie sa fie intocmite potrivit procedurilor si normelor in vigoare. Aceste documente vor fi prezentate la inspectia periodica prevazuta de Legea nr. 176/2000.

    CAP. 3
    Avizarea unitatilor de tehnica medicala

    Art. 11
    (1) Avizele prevazute la art. 14 lit. n) din Legea nr. 176/2000, pentru toate tipurile de unitati de tehnica medicala care desfasoara activitati de fabricare, comercializare, depozitare, import, reparare, verificare si punere in functiune, se elibereaza la cererea unitatii respective de catre structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
    (2) In cazul unitatilor de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. b), c) si d) eliberarea avizului se va face pe baza documentatiei prezentate si a evaluarii facute de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
    (3) In cazul unitatilor de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. a) si e) eliberarea avizului se va face pe baza documentatiei prezentate si a raportului de inspectie efectuate pentru evaluarea unitatii. Organismul de certificare notificat va face evaluarea unitatii, pe baza de tarif, potrivit procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute la cap. VI.
    (4) Avizul de functionare va fi eliberat in termen de 15 zile de la efectuarea inspectiei.
    (5) In cazul unui raport de inspectie nefavorabil, solicitantul poate face contestatie, in termen de 30 de zile de la data primirii raportului, la Ministerul Sanatatii si Familiei. Raspunsul la contestatie se comunica solicitantului in termen de 30 de zile de la data depunerii acesteia.
    (6) Modelele avizelor de functionare sunt urmatoarele:
    a) anexa nr. 1A - pentru unitati care fabrica dispozitive medicale;
    b) anexa nr. 1B - pentru unitati cu activitate de import, depozitare si comercializare;
    c) anexa nr. 1C - pentru unitati cu activitate de reparare, verificare si punere in functiune;
    d) anexa nr. 1D - pentru unitati cu activitate in domeniul optica medicala;
    e) anexa nr. 1E - pentru unitati cu activitate de protezare.
    Art. 12
    (1) In vederea obtinerii avizului pentru unitatile de tehnica medicala solicitantul va depune la structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei cererea pentru avizarea unitatii, conform modelelor, dupa cum urmeaza:
    a) anexa nr. 1.4A - pentru unitati care fabrica dispozitive medicale;
    b) anexa nr. 1.4B - pentru unitati cu activitate de import, depozitare si comercializare;
    c) anexa nr. 1.4C - pentru unitati cu activitate de reparare, verificare si punere in functiune;
    d) anexa nr. 1.4D - pentru unitati cu activitate in domeniul optica medicala;
    e) anexa nr. 1.4E - pentru unitati cu activitate de protezare.
    (2) Solicitantul va primi raspuns in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii la Ministerul Sanatatii si Familiei.
    Art. 13
    Avizul de functionare pentru unitatile de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. b), c) si d), care desfasoara activitati de import, depozitare, comercializare, reparare, verificare, punere in functiune si in domeniul optica medicala este valabil o perioada de 5 ani, dupa care unitatea poate fi reavizata, la cerere, prin reevaluare si plata taxei de reavizare.
    Art. 14
    Avizul de functionare pentru unitatile de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. a) si e) care desfasoara activitati de fabricatie si protezare este valabil 2 ani, dupa care unitatea poate fi reavizata in urma unei inspectii generale si a platii taxei de reavizare.
    Art. 15
    Personalul unitatilor de tehnica medicala va trebui sa indeplineasca conditiile de studii si sa detina atestate oficiale corespunzatoare functiei pe care o indeplineste.
    Art. 16
    Personalul unitatilor de tehnica medicala prevazute la art. 4 lit. c), d) si e), care desfasoara activitati de reparare, verificare, punere in functiune, protezare si in domeniul optica medicala, isi poate desfasura activitatea numai pe baza avizului de libera practica emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, potrivit anexelor nr. 1.2C, 1.2D si 1.2E la prezentele norme metodologice.
    Art. 17
    Avizul de libera practica se acorda pe baza urmatoarelor acte anexate la cererea-tip intocmita potrivit anexei nr. 1.3A la prezentele norme metodologice:
    a) diploma de studii, in copie, eliberata de o institutie de invatamant acreditata in conditiile legii;
    b) certificatul de cazier judiciar;
    c) certificatul de sanatate (tip A5);
    d) adeverinta-recomandare de la ultimul loc de munca;
    e) curriculum vitae;
    f) dovada sustinerii examenului de atestare a capacitatii de practicare a meseriei (numai pentru persoanele care au intrerupt activitatea mai mult de 5 ani si pentru cetatenii straini cu domiciliul stabil in Romania);
    g) diploma de studii echivalata de Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania pentru cetatenii straini cu domiciliul in Romania.
    Art. 18
    Avizul de libera practica se acorda si cetatenilor straini, pe baza de reciprocitate, potrivit conventiilor la care Romania este parte.
    Art. 19
    Retragerea de catre Ministerul Sanatatii si Familiei a avizului de libera practica pentru personalul unitatilor de tehnica medicala se face in cazul nerespectarii de catre acesta a reglementarilor Ministerului Sanatatii si Familiei, la sesizarea autoritatilor competente.
    Art. 20
    Mutarea sediului unitatii de tehnica medicala dintr-un spatiu autorizat se poate face cu acordul structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, pe baza de documente justificative si cu avizul acestuia.
    Art. 21
    Lichidarea sau intreruperea temporara a activitatii unei unitati de tehnica medicala se va comunica in mod obligatoriu structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei in termen de 15 zile de la lichidarea sau de la intreruperea temporara a activitatii.
    Art. 22
    Ministerul Sanatatii si Familiei retrage avizul de functionare a unitatilor de tehnica medicala in urmatoarele situatii:
    a) in toate situatiile prevazute de Legea nr. 176/2000;
    b) atunci cand unitatea de tehnica medicala nu a obtinut in termenul legal autorizatia sanitara;
    c) in cazul incetarii activitatii pentru o perioada mai mare de 6 luni.
    Pentru situatiile prevazute la alin. 1 procedura de retragere a avizului este urmatoarea:
    - in baza raportului de inspectie intocmit la sediul unitatii de tehnica medicala inspectate, in care este prevazuta situatia care determina aceasta actiune, inspectorul propune retragerea avizului de functionare, pe care il depune, in cel mai scurt timp la structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei impreuna cu o copie de pe raportul de inspectie;
    - in cazul retragerii definitive, avizul de functionare este radiat din evidenta Ministerului Sanatatii si Familiei;
    - in cazul cererii de incetare a activitatii, titularul va depune la structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei originalul avizului de functionare in termen de maximum 15 zile de la incetarea activitatii.
    Art. 23
    (1) Conform atributiilor prevazute la art. 14 lit. l) si m) din Legea nr. 176/2000 personalul de inspectie abilitat din cadrul structurii de specialitate din Ministerul Sanatatii si Familiei poate dispune retragerea avizului de functionare pe o perioada de 3 - 6 luni.
    (2) Avizul de functionare se va pastra la Ministerul Sanatatii si Familiei pana la expirarea termenului de suspendare. Reluarea activitatii unitatii de tehnica medicala se va face numai dupa o noua evaluare.

    CAP. 4
    Inregistrarea dispozitivelor medicale si a reprezentantului autorizat

    Art. 24
    Inregistrarile dispozitivelor medicale prevazute la art. 14 lit. o) din Legea nr. 176/2000 se fac dupa cum urmeaza:
    1. Pentru dispozitivele medicale care poarta marcajul CE inregistrarile se fac pe baza unei cereri depuse la organismul de certificare notificat de Ministerul Sanatatii si Familiei, care va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) certificatul de marca CE, in original sau in copie legalizata oficial de autoritatea competenta a statului de origine, care va fi insotita de traducerea legalizata in limba romana; certificatul trebuie sa fie emis de un organism european de certificare, notificat, publicat in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene;
    b) certificatul de inregistrare a reprezentantului autorizat, emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei in conformitate cu prevederile art. 28;
    c) manualul de utilizare sau instructiunile tehnice, dupa caz, ale dispozitivului medical, in original;
    d) traducerea in limba romana a manualului de utilizare sau a instructiunilor tehnice ale dispozitivului medical, avizata de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei;
    e) dovada organizarii service-ului pentru dispozitivul medical respectiv pe teritoriul Romaniei;
    f) lista cuprinzand piesele de schimb si furnizorii acestora, aferenta dispozitivului medical pentru care se solicita inregistrarea, emisa de producator;
    g) configuratia (subansamblurile principale) dispozitivului medical;
    h) specificatia tehnica elaborata de producator.
    2. Pentru dispozitivele medicale care nu poarta marcajul CE inregistrarile se fac pe baza urmatoarelor documente:
    a) certificatul de evaluare a conformitatii dispozitivelor medicale eliberat de organismul de certificare notificat de Ministerul Sanatatii si Familiei;
    b) raportul de evaluare clinica eliberat de Comisia pentru dispozitive medicale.
    Art. 25
    Organismul de certificare intocmeste pe baza de tarife raportul de evaluare tehnica a performantelor dispozitivului medical, in baza documentelor prevazute la art. 24 pct. 1. Raportul de evaluare tehnica va fi inaintat structurii de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei in termen de 15 zile de la depunerea documentelor.
    Art. 26
    Certificatul de inregistrare a dispozitivelor medicale eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei pe baza raportului de evaluare tehnica este prezentat in anexa nr. 1.5A.
    Art. 27
    Reprezentantul autorizat, persoanele fizice si juridice responsabile de punerea pe piata a dispozitivelor medicale prevazute la art. 14 lit. p) din Legea nr. 176/2000 vor fi inregistrate pe baza cererii intocmite conform anexei nr. 1.6A.
    Art. 28
    Certificatul de inregistrare a reprezentantului autorizat, eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, este prezentat in anexa nr. 1.7A.

    CAP. 5
    Importul dispozitivelor medicale

    Art. 29
    Importul dispozitivelor medicale se face pe baza urmatoarelor documente:
    a) certificatul de inregistrare a reprezentantului autorizat, imputernicit din partea producatorului pentru efectuarea importului, eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, conform anexei nr. 1.7A;
    b) certificatul de inregistrare a dispozitivelor medicale, eliberat de structura de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei, conform anexei nr. 1.5A.

    CAP. 6
    Proceduri de evaluare a conformitatii dispozitivelor medicale

    Art. 30
    Evaluarea conformitatii cu cerintele esentiale pentru dispozitivele medicale care nu poarta marcaj CE se efectueaza conform procedurilor de evaluare a conformitatii, in functie de clasa dispozitivelor medicale, de catre organismele de certificare notificate de autoritatea competenta.
    Art. 31
    In cazul dispozitivelor care intra in clasa III si al celor prevazute in Lista A - anexa nr. XIII la Legea nr. 176/2000, altele decat dispozitivele care sunt individuale, la comanda sau destinate investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie:
    a) sa urmeze procedura din anexa nr. II la Legea nr. 176/2000 - sistem complet de asigurare a calitatii; sau
    b) sa urmeze procedura de examinare de tip prevazuta in anexa nr. III la Legea nr. 176/2000 combinata cu:
    (i) procedura de verificare prezentata in anexa nr. IV, sau
    (ii) procedura declaratiei de conformitate prezentata in anexa nr. V la Legea nr. 176/2000 - asigurarea calitatii productiei.
    Art. 32
    In cazul dispozitivelor din clasa IIA, altele decat dispozitivele individuale, la comanda sau destinate investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie sa urmeze procedura privind declaratia de conformitate prezentata in anexa nr. VII la Legea nr. 176/2000, combinata cu urmatoarele:
    a) procedura privind verificarea prevazuta in anexa nr. IV la Legea nr. 176/2000; sau
    b) procedura declaratiei de conformitate prevazuta in anexa nr. V la Legea nr. 176/2000 - asigurarea calitatii productiei; sau
    c) procedura declaratiei de conformitate prevazuta in anexa nr. VI la Legea nr. 176/2000 - asigurarea calitatii produsului.
    In locul acestor proceduri producatorul poate sa urmeze procedura prevazuta la art. 31 lit. a) privind sistemul complet de asigurare a calitatii.
    Art. 33
    In cazul dispozitivelor din clasa IIB si al celor prevazute in Lista B - anexa nr. XIII la Legea nr. 176/2000, altele decat dispozitivele individuale, la comanda sau destinate investigatiilor clinice ori evaluarii performantei, producatorul trebuie:
    a) sa urmeze procedura privind declaratia de conformitate prevazuta in anexa nr. II la Legea nr. 176/2000 - sistem complet de asigurare a calitatii; in acest caz nu se aplica pct. 4 din anexa nr. II; sau
    b) sa urmeze procedura privind examinarea de tip prevazuta in anexa nr. III la Legea nr. 176/2000, impreuna cu:
    (i) procedura privind verificarea prevazuta in anexa nr. IV la Legea nr. 176/2000; sau
    (ii) procedura declaratiei de conformitate prevazuta in anexa nr. V la Legea nr. 176/2000 - asigurarea calitatii productiei; sau
    (iii) procedura declaratiei de conformitate prevazuta in anexa nr. VI la Legea nr. 176/2000 - asigurarea calitatii produsului.
    Art. 34
    In cazul dispozitivelor din clasa I, altele decat cele individuale, la comanda sau supuse investigatiilor clinice ori evaluarii performantelor, producatorul trebuie sa urmeze procedura prevazuta in anexa nr. VII la Legea nr. 176/2000 si sa emita declaratia de conformitate inainte de plasarea pe piata a dispozitivului.
    Art. 35
    In cazul dispozitivelor individuale, la comanda sau supuse investigatiilor clinice ori evaluarii performantelor, producatorul trebuie sa urmeze procedura prevazuta in anexa nr. VIII la Legea nr. 176/2000 si sa emita declaratia prezentata in aceasta anexa. Producatorul are obligatia de a comunica autoritatii competente lista cuprinzand dispozitivele care urmeaza sa fie puse pe piata pe teritoriul Romaniei.
    Art. 36
    Producatorul isi va imputernici reprezentantii autorizati stabiliti in Romania pentru initierea aplicarii procedurilor de evaluare a conformitatii prevazute in anexele nr. III, IV, VII si VIII la Legea nr. 176/2000, in vederea certificarii dispozitivelor medicale.
    Art. 37
    Deciziile luate de organismele de certificare notificate privind evaluarea conformitatii cu anexele nr. II si III la Legea nr. 176/2000 sunt valabile maximum 5 ani, dupa care procedura se reia.
    Art. 38
    Inregistrarile privind procedurile la care se refera art. 31 - 35 se fac in limba romana.
    Art. 39
    Prin derogare de la art. 31 - 35, autoritatea competenta poate aviza punerea pe piata si, respectiv, punerea in functiune a dispozitivelor medicale unicat, in cazuri bine justificate si daca aceasta este in interesul politicii sale de protectie a sanatatii.

    CAP. 7
    Dispozitive medicale destinate investigatiei clinice sau evaluarii performantei

    Art. 40
    In cazul dispozitivelor medicale destinate investigatiilor clinice sau evaluarii performantei, producatorul sau reprezentantul sau autorizat trebuie sa respecte procedura de investigatie clinica prevazuta in anexa nr. VIII la Legea nr. 176/2000 si are obligatia sa obtina acordul scris al autoritatii competente din Romania pentru aplicarea procedurii de investigatie clinica sau de evaluare a performantei.
    Art. 41
    (1) In cazul dispozitivelor din clasa III, IIA si IIB - implantabile si invazive pe termen lung - producatorul are obligatia de a anunta in scris autoritatea competenta asupra intentiei de a trece la investigatii si poate incepe investigatia clinica sau evaluarea performantei la sfarsitul perioadei de 60 de zile de la notificare, daca pana la sfarsitul acestei perioade de decizie nu i se interzice aceasta in baza unor considerente de politica sanitara sau de sanatate publica.
    (2) Producatorii pot fi autorizati sa inceapa investigatiile clinice sau evaluarea performantei inainte de expirarea perioadei de 60 de zile, daca prin comitetul de etica s-a emis o opinie favorabila despre programul de investigatie propus.
    Art. 42
    In cazul dispozitivelor, altele decat cele prevazute la art. 41, producatorii pot fi autorizati sa inceapa investigatiile clinice sau evaluarea performantei imediat dupa data notificarii, daca exista acceptul comitetului de etica cu privire la planul de investigatie sau de evaluare.
    Art. 43
    Investigatiile clinice sau evaluarea performantei trebuie sa se desfasoare in concordanta cu prevederile anexei nr. X la Legea nr. 176/2000.
    Art. 44
    Producatorul sau reprezentantul sau autorizat stabilit in Romania trebuie sa puna la dispozitie autoritatii competente raportul prevazut la pct. 2.3.7 din anexa nr. X la Legea nr. 176/2000.
    Art. 45
    (1) Prevederile art. 40 si 41 nu se aplica atunci cand investigatiile clinice sau evaluarea performantei sunt initiate pentru dispozitive autorizate in concordanta cu cap. VI.
    (2) In cazul in care scopul investigatiilor este de a demonstra posibilitatea de utilizare a dispozitivelor in scopuri diferite de cele mentionate in procedura de asigurare a conformitatii, prevederile anexei nr. X la Legea nr. 176/2000 raman aplicabile.
    Art. 46
    Inregistrarile si corespondenta privind aplicarea procedurilor de evaluare a performantei si investigatiei clinice se fac in mod obligatoriu si in limba romana.

    CAP. 8
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 47
    Taxele prevazute la art. 41 lit. a) si b) din Legea nr. 176/2000 se incaseaza prin virare din contul persoanelor juridice in contul Ministerului Sanatatii si Familiei deschis la Banca Nationala a Romaniei, prin ordin de plata tip trezoreria statului, beneficiar - directia de trezorerie a localitatii in care se afla platitorul.
    Art. 48
    (1) Unitatile de tehnica medicala infiintate pana la data aplicarii prezentului act normativ vor continua sa functioneze pana la expirarea termenului de valabilitate a autorizatiei de functionare.
    (2) Autorizatiile de utilizare eliberate pana la data aplicarii prezentelor norme metodologice vor fi valabile pana la expirarea termenului inscris in acestea.
    (3) Cererile de autorizare aflate in lucru la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi solutionate conform vechii metodologii.
    Art. 49
    (1) Prezentele norme metodologice vor intra in vigoare la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Pe aceeasi data se abroga orice alte dispozitii contrare referitoare la dispozitivele medicale.

    ANEXA 1A

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                          AVIZ DE FUNCTIONARE
                     nr. ...... din ...............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza functionarea unitatii ........................................, cu sediul in ........................................, pentru fabricarea
dispozitivelor medicale ................................... .
                          (denumirea dispozitivelor, tipul)
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului aviz de functionare.

    Prezentul aviz de functionare este valabil 2 ani de la data emiterii.

    Data emiterii .................

                                Director,
                          .....................

    ANEXA 1B

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                            AVIZ DE FUNCTIONARE
                    nr. ......... din ................

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza pentru activitate de import, depozitare si comercializare unitatea ..................................., cu sediul in .......................... .
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului aviz de functionare.

    Prezentul aviz de functionare este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii ..................

                                Director,
                           ..................

    ANEXA 1C

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                            AVIZ DE FUNCTIONARE
                   nr. ........ din ...................

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii avizeaza pentru activitati de reparare, verificare si punere in functiune unitatea .............................., cu sediul in ............................ .
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului aviz de functionare.

    Prezentul aviz de functionare este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii ...................

                              Director,
                         ..................

    ANEXA 1D

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                          AVIZ DE FUNCTIONARE
                     nr. ........ din .............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza pentru prestarea de activitati in domeniul optica medicala, unitatea .........................., cu sediul in ............................ .
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului aviz de functionare.

    Prezentul aviz de functionare este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii .................

                                Director,
                           ..................

    ANEXA 1E

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                           AVIZ DE FUNCTIONARE
                    nr. ......... din ...............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza pentru activitati de protezare unitatea ............................., cu sediul in .................... .
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului aviz de functionare.

    Prezentul aviz de functionare este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii ..............

                                 Director,
                             .................

    ANEXA 1.2.C

    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                          AVIZ DE LIBERA PRACTICA
                       nr. ........ din ...............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei avizeaza pentru activitati de reparare, verificare si punere in functiune pe
................................, adresa ................................... .
     (numele si prenumele)

    Prezentul aviz de libera practica este valabil 5 ani de la data eliberarii.

                               Director,
                        .......................

    ANEXA 1.2.D

    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                         AVIZ DE LIBERA PRACTICA
                     nr. ....... din ..............

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei
avizeaza pentru activitati in domeniul optica medicala pe .....................,
                                                          (numele si prenumele)
adresa ................................... .

    Prezentul aviz de libera practica este valabil 5 ani de la data eliberarii.

                               Director,
                         ....................

    ANEXA 1.2.E

    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

                         AVIZ DE LIBERA PRACTICA
                     nr. ....... din ................

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei
avizeaza pentru activitati de protezare pe ....................................,
                                                   (numele si prenumele)
adresa ........................................... .

    Prezentul aviz de libera practica este valabil 5 ani de la data eliberarii.

                                Director,
                        ........................

    ANEXA 1.3.A

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ................................................................
.............................................................................. ,
     (numele, prenumele, functia, adresa si buletinul/cartea de identitate) solicit eliberarea avizului de libera practica in domeniul tehnicii medicale.
    Anexez urmatoarele documente:
    1. diploma de studii, in copie;
    2. curriculum vitae;
    3. certificat de sanatate;
    4. certificat de cazier judiciar;
    5. adeverinta-recomandare de la ultimul loc de munca; document oficial ca am activat si activez in specialitate;
    6. dovada sustinerii examenului de atestare a capacitatii de practicare a meseriei (numai pentru persoanele care au intrerupt activitatea mai mult de 5 ani si pentru cetatenii straini cu domiciliul stabil in Romania);
    7. diploma de studii echivalata de Ministerul Educatiei si Cercetarii din Romania (numai pentru cetatenii straini cu domiciliul stabil in Romania).

    Data ..............

                                        Semnatura ...............

    ANEXA 1.4.A

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ...............................................................,
                                   (numele, prenumele, functia)
solicit evaluarea unitatii de productie tehnica medicala .......................
.............................................................................. .
                                     (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale (in copie);
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale (in copie);
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. autorizatia de mediu;
    6. dovada detinerii spatiului;
    7. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    9. declaratia privind tipul de produse care constituie obiectul de activitate, capacitatea de productie;
    10. date privind dotarea cu instalatii, utilaje si aparatura:
    - pentru productie;
    - pentru control (materii prime, interfazic, produse finite);
    11. manualul de asigurarea calitatii care contine datele specifice ale unitatii de productie, cuprins in anexa nr. 2.

    Data ................

                                        Semnatura .................

    ANEXA 2

                      MANUALUL DE ASIGURAREA CALITATII
             Practica bunei fabricatii pentru dispozitivele medicale

                      GMP (GOOD MANUFACTURING PRACTICE)

    1. Prevederi generale:
    - program de asigurare a calitatii
    2. Organizare si personal
    3. Constructii:
    - constructie;
    - controlul mediului;
    - igiena si curatenie.
    4. Echipament:
    - echipament de lucru;
    - echipament de masura si control.
    5. Controlul componentelor (materii prime, materiale etc.):
    - componente;
    - componente ale dispozitivelor cu grad inalt de risc.
    6. Controlul procesului de productie:
    - specificatii de fabricatie si proceduri (procese);
    - dispozitive cu grad inalt de risc - specificatii de fabricatie si proceduri (procese);
    - reprocesare a dispozitivelor cu grad inalt de risc.
    7. Controlul impachetarii, inscriptionarii:
    - etichetare;
    - etichetarea dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - impachetare.
    8. Depozitare, distribuire, instalare:
    - distribuire;
    - inregistrarea, distribuirea dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - instalare.
    9. Evaluarea dispozitivelor:
    - inspectia finala;
    - inspectia finala a dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - investigatia asupra incidentelor.
    10. Inregistrari - baza de date:
    - inregistrarea dispozitivelor;
    - inregistrarea dispozitivelor cu grad inalt de risc;
    - trasabilitatea;
    - reclamatii.

    ANEXA 1.4.B

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ...............................................................,
                           (numele, prenumele, functia)
solicit autorizarea functionarii unitatii de tehnica medicala cu activitate de import, depozitare si comercializare ..........................................
.............................................................................. .
                                   (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale (in copie);
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale (in copie);
    3. autorizatia sanitara de functionare;
    4. dovada detinerii spatiului;
    5. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    6. certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    7. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii.

    Data .................

                                       Semnatura ..................

    ANEXA 1.4.C

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ..............................................................,
                              (numele, prenumele, functia)
solicit evaluarea unitatii cu activitate de reparare, verificare si punere in functiune .................................................................... .
                                (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale (in copie);
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale (in copie);
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. dovada detinerii spatiului;
    6. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    7. autorizatiile de libera practica pentru personalul de conducere si executie (anexa nr. 1.3.A);
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    9. declaratia privind prestatiile care fac obiectul de activitate;
    10. date privind dotarea cu aparate de masura, instrumentar si materiale.

    Data ...............

                                     Semnatura ...............

    ANEXA 1.4.D

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ..............................................................,
                               (numele, prenumele, functia)
solicit autorizarea functionarii unitatii de tehnica medicala cu activitate in domeniul optica medicala ..................................................... .
                                         (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale (in copie);
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale (in copie);
    3. autorizatia sanitara de functionare;
    4. dovada detinerii spatiului;
    5. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    6. certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    7. autorizatiile de libera practica pentru personalul de conducere si de executie (anexa nr. 1.3.A);
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii.

    Data ...............

                                       Semnatura .................

    ANEXA 1.4.E

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ...............................................................,
                                 (numele, prenumele, functia)
solicit evaluarea unitatii cu activitate de protezare ..........................
.............................................................................. .
                                (sigla, sediul)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale (copie);
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale (copie);
    3. certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. autorizatia de mediu;
    6. dovada detinerii spatiului;
    7. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    8. autorizatiile de libera practica pentru personalul de conducere si de executie (anexa nr. 1.3.A);
    9. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii;
    10. declaratia privind tipul de produse care constituie obiectul de activitate, capacitatea de productie;
    11. date privind dotarea cu instalatii, utilaje si aparatura:
    - pentru productie;
    - pentru control (materii prime, interfazic, produse finite);
    12. manualul de asigurarea calitatii, care contine datele specifice ale unitatii de productie, cuprins in anexa nr. 2.

    Data ...............

                                          Semnatura ..................

    ANEXA 1.5.A

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

             CERTIFICAT DE INREGISTRARE A DISPOZITIVELOR MEDICALE
                        nr. ...... din .................

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei
inregistreaza dispozitivul ................................................... .
                                          (denumirea, tipul)
    Producatorul sau reprezentantul sau autorizat ............................., unitatea beneficiara ............................. .
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului certificat.

    Prezentul certificat este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii ......................

                                 Director,
                        ..........................

    ANEXA 1.6.A

                Catre,

                       MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
        Structura de specialitate in domeniul dispozitivelor medicale

    Subsemnatul ...............................................................,
                             (numele si prenumele, functia)
solicit inregistrarea unitatii de tehnica medicala cu activitate de import, depozitare si comercializare, ca reprezentant autorizat, .......................
.............................................................................. .
                           (sigla, sediul, telefon, fax)
    Anexez urmatoarele documente:
    1. statutul societatii comerciale (in copie);
    2. hotararea instantei judecatoresti de infiintare a societatii comerciale (in copie);
    3. notificarea (imputernicirea) de la producatorul pe care il reprezinta;
    4. autorizatia sanitara de functionare;
    5. dovada detinerii spatiului;
    6. planul incaperilor, cu precizarea compartimentarilor si a destinatiei acestora;
    7. certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
    8. lista cuprinzand personalul de specialitate al unitatii, la care se anexeaza copii de pe documentele de studii.

   Data ................

                                  Semnatura ................

    ANEXA 1.7.A

    ROMANIA
    MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
    STRUCTURA DE SPECIALITATE IN DOMENIUL DISPOZITIVELOR MEDICALE

            CERTIFICAT DE INREGISTRARE A REPREZENTANTULUI AUTORIZAT
                      nr. ........... din ................

    In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 176/2000 privind dispozitivele medicale si in baza documentatiei inaintate, Ministerul Sanatatii si Familiei
certifica societatea comerciala ...............................................,
                                              (denumirea, sediul)
ca reprezentant autorizat al producatorului .................................. .
                                                     (denumirea, sediul)
    Orice modificare a conditiilor stabilite prin reglementarile Ministerului Sanatatii si Familiei atrage anularea prezentului certificat.

    Prezentul certificat este valabil 5 ani de la data emiterii.

    Data emiterii .................

                                 Director,
                          .....................



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 429/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 429 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu