Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 55/42 din  3 februarie 2005

pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2005

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII - Nr. 55


SmartCity3

              CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE -  Nr. 42
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 128 din 10 februarie 2005

    In temeiul Legii nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare si al Hotararii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate in anul 2005,
    vazand Referatul de aprobare nr. DG 5.107/230/2005,

    ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:

    Art. 1
    (1) Se aproba derularea programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, gestionat de presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, in anul 2005.
    (2) Se aproba Normele metodologice de organizare, finantare si monitorizare a programelor si subprogramelor de sanatate, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, raportarea si controlul indicatorilor specifici, in anul 2005, cuprinse in anexa nr. I.
    Art. 2
    (1) Subprogramele de sanatate finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, sumele aferente acestora, scopul, obiectivele, indicatorii fizici si de eficienta sunt cuprinsi in anexa nr. II.
    (2) Unitatile sanitare prin care se deruleaza subprogramele de sanatate prevazute la alin. (1) sunt nominalizate de ministerele in subordinea carora functioneaza si sunt precizate in anexa nr. III.
    Art. 3
    (1) Sumele alocate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pentru finantarea subprogramelor de sanatate se utilizeaza pentru asigurarea in spital si in ambulatoriu a unor medicamente si materiale sanitare specifice unor boli cu consecinte grave asupra starii de sanatate a populatiei.
    (2) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va evalua numarul de bolnavi tratati, corespunzator nivelului sumelor aferente medicamentelor si materialelor sanitare ce se achizitioneaza pentru subprogramele de sanatate.
    (3) Numarul de bolnavi tratati in cadrul programelor de sanatate finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate se raporteaza caselor de asigurari de sanatate si, respectiv, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, pe baza evidentei tehnico-operative conduse la nivelul unitatilor sanitare si al cabinetelor medicale acreditate, prin care se deruleaza aceste subprograme.
    (4) In cazul subprogramelor de sanatate pentru care achizitia medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice nu se face prin licitatie la nivel national, finantarea acestora din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate se efectueaza lunar de catre casele de asigurari de sanatate, in cadrul fondurilor aprobate pentru cheltuieli materiale si prestari de servicii cu caracter medical, din bugetul caselor de asigurari de sanatate.
    (5) Casele de asigurari de sanatate raspund de asigurarea, urmarirea si controlul utilizarii fondurilor aprobate pentru derularea subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de monitorizarea, analiza si controlul subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de monitorizarea, analiza si controlul indicatorilor raportati de unitatile sanitare prin care se deruleaza subprogramele de sanatate.
    (6) Casele de asigurari de sanatate vor raporta lunar Casei Nationale de Asigurari de Sanatate utilizarea sumelor contractate potrivit destinatiei acestora, precum si numarul de bolnavi tratati si costul mediu/bolnav.
    Art. 4
    (1) Unitatile sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie pot derula programe, respectiv subprograme de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
    (2) Unitatile sanitare prin care se deruleaza programe, respectiv subprograme de sanatate, se nominalizeaza de ministerele in subordinea carora functioneaza.
    Art. 5
    (1) Achizitia, in conditiile legii, a unor medicamente si/sau materiale sanitare specifice ce se acorda in spital si in ambulatoriu se efectueaza prin licitatie la nivel national pentru urmatoarele subprograme de sanatate:
    - Supravegherea si controlul infectiei HIV/SIDA;
    - Supravegherea si controlul tuberculozei;
    - Prevenirea si combaterea bolilor cardiovasculare;
    - Preventie si control in patologia oncologica;
    - Preventie si control in diabet si alte boli de nutritie;
    - Preventie in patologia nefrologica si dializa.
    (2) Pentru subprogramele de sanatate pentru care nu se organizeaza licitatie la nivel national, achizitionarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice se face, in conditiile legii, de catre unitatile sanitare care deruleaza subprogramele respective.
    (3) Procedura de achizitie publica prin licitatie la nivel national se organizeaza de catre Ministerul Sanatatii cu participarea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si se aproba prin ordin comun.
    (4) Pana la efectuarea licitatiei la nivel national, in anul 2005, aprovizionarea cu medicamente si/sau materiale sanitare specifice ce se acorda in spital si in ambulatoriu se efectueaza potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate in anul 2005.
    (5) Repartizarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice, aferente subprogramelor de sanatate prevazute la alin. (1), se face pe baza contractelor incheiate intre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, in calitate de achizitor, si furnizorii de medicamente si materiale sanitare specifice adjudecate prin licitatiile nationale.
    Art. 6
    Modificarea sumelor aferente subprogramelor de sanatate, a structurii si indicatorilor, pe parcursul derularii finantarii acestora, in functie de necesitati, se efectueaza, la propunerea fundamentala a ordonatorilor de credite, prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    Art. 7
    Conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializa si dializa peritoneala in sistem ambulatoriu, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu centrele-pilot, se aproba prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    Art. 8
    Ministerul Sanatatii, prin coordonatorii nationali, raspunde de organizarea, monitorizarea, controlul si analiza indicatorilor fizici, de eficienta si de rezultat.
    Art. 9
    Pe parcursul executiei, se pot aproba, prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, subprograme noi de sanatate, finantate prin redistribuire de fonduri bugetare, in conditiile legii.
    Art. 10
    Directiile generale si directiile de specialitate, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, casele de asigurari de sanatate si institutiile publice implicate, precum si unitatile sanitare vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
    Art. 11
    Anexele nr. I - III fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 12
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                            Ministrul sanatatii,
                               Mircea Cinteza

          Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
                              Cristian Celea

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE
de organizare, finantare si monitorizare a programelor si subprogramelor de sanatate, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, raportarea si controlul indicatorilor specifici, in anul 2005

    Prevederi referitoare la derularea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate

    I. Finantarea programelor, respectiv subprogramelor de sanatate
    1. Din bugetul aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate finanteaza programe de sanatate in vederea realizarii scopului si obiectivelor stabilite prin lege.
    2. a) Sumele alocate subprogramelor de sanatate finantate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate sunt destinate asigurarii, in spital si in ambulatoriu, a unor medicamente si materiale sanitare specifice unor boli cu consecinte grave asupra starii de sanatate a populatiei. Lista medicamentelor si materialelor sanitare specifice este publicata prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    b) Sumele aferente contractelor de achizitii publice prin licitatie la nivel national de medicamente si materiale sanitare specifice, necesare subprogramelor de sanatate, incheiate si derulate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, precum si cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizeaza astfel de licitatii, alocarea facandu-se pe baza de contracte distincte incheiate intre casele de asigurari de sanatate si unitatile sanitare, se evidentiaza in bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate la capitolul 62.16 "Servicii medicale si medicamente", titlul 20 "Cheltuieli materiale si servicii", articolul 25 "Cheltuieli materiale si prestari de servicii cu caracter medical", in cadrul bugetului aprobat.
    c) Sumele alocate pentru subprogramele de sanatate pentru care nu se organizeaza licitatie la nivel national, precum si contravaloarea medicamentelor si materialelor sanitare specifice, achizitionate la nivel national, se cuprind in bugetele de venituri si cheltuieli ale unitatilor sanitare, se aproba o data cu acestea si se utilizeaza potrivit destinatiilor stabilite.
    d) In cazul subprogramelor de sanatate pentru care achizitia de medicamente si materiale sanitare specifice nu se efectueaza prin licitatie la nivel national, sumele aferente acestora sunt cuprinse in contractele incheiate, distinct, intre casele de asigurari de sanatate si unitatile sanitare implicate.
    Aceste sume vor fi defalcate pentru procurarea medicamentelor sau materialelor sanitare ce se acorda in spital si, respectiv, in ambulatoriu, de catre casele de asigurari de sanatate in colaborare cu coordonatorii de subprograme de sanatate.
    Contractele mentionate mai sus se realizeaza dupa modelul de contract prevazut in anexa la prezentele norme metodologice.
    3. Medicamentele si materialele sanitare specifice ce se acorda in ambulatoriu in cadrul subprogramelor de sanatate se asigura prin farmaciile apartinand unitatilor sanitare prin care se deruleaza subprogramul.
    4. a) Unitatile sanitare prin care se deruleaza subprograme de sanatate in baza contractelor incheiate cu casele de asigurari de sanatate prezinta acestora, in primele 5 zile ale lunii in curs, decontul pentru luna precedenta, cuprinzand numarul de bolnavi tratati, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform copiei ordinului de plata (cu stampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedenta, precum si cererea justificativa, insotita de copia de pe factura emisa de furnizor pentru medicamentele si/sau materialele sanitare specifice aprovizionarii pentru luna in curs.
    b) Casele de asigurari de sanatate vor analiza indicatorii prezentati in decont si gradul de utilizare a resurselor puse la dispozitie anterior si vor deconta, in limita sumei prevazute in contract, in termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate in copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele si/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna curenta in cadrul subprogramelor de sanatate.
    c) Neprezentarea documentelor prevazute la lit. a) de catre unitatile sanitare atrage sistarea finantarii.
    d) Nerespectarea clauzelor contractuale, in sensul utilizarii fondurilor pentru alte destinatii, sau neraportarea indicatorilor stabiliti atrage rezilierea contractului respectiv.
    e) Situatiile prevazute la lit. c) si d) vor fi aduse la cunostinta Casei Nationale de Asigurari de Sanatate de catre organele constatatoare, in termen de 48 de ore de la data constatarii.
    5. Unitatile sanitare prin care se deruleaza subprograme de sanatate, pentru care achizitia medicamentelor si materialelor sanitare specifice se realizeaza prin licitatie la nivel national, urmeaza procedura cuprinsa in Ordinul ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 510/190/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice, necesare realizarii programelor, respectiv subprogramelor de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare.

    II. Raportarea indicatorilor din subprogramele de sanatate si responsabilitatile specifice in derularea acestora
    6. a) Indicatorii fizici si de eficienta corespunzatori subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se transmit caselor de asigurari de sanatate si Casei Nationale de Asigurari de Sanatate in vederea analizei acestora.
    b) Casele de asigurari de sanatate transmit Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, lunar, trimestrial (cumulat de la inceputul anului) si anual, pana la data de 15 a lunii urmatoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sanatate, sumele utilizate de catre unitatile prestatoare de servicii medicale care deruleaza subprograme, precum si indicatorii fizici (in baza evidentei nominale) si de eficienta, conform anexei nr. II.
    7. Costul mediu/bolnav tratat se calculeaza ca raport intre suma cheltuita pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor si numarul de bolnavi beneficiari in cadrul fiecarui subprogram.
    8. La finele anului, nivelul costurilor medii realizate va sta la baza unor analize comparative atat cu nivelul indicatorilor prevazut a se realiza, cat si cu cel realizat pe case de asigurari de sanatate.
    9. a) Unitatile sanitare care deruleaza subprograme de sanatate transmit caselor de asigurari de sanatate raportari lunare, trimestriale (cumulat de la inceputul anului) si anuale, cuprinzand numarul de bolnavi tratati si sumele aferente medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice utilizate in tratamentul acestora.
    b) Unitatile sanitare care deruleaza subprograme de sanatate au obligatia de a organiza evidenta nominala si in baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiaza de medicamente sau materiale sanitare specifice, prescrise si eliberate in cadrul subprogramelor. Aceasta evidenta va fi pusa la dispozitie caselor de asigurari de sanatate, lunar, pana la data de 10 a lunii urmatoare incheierii perioadei pentru care se face raportarea.
    10. Lunar, directiile de specialitate din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate care au repartizate sarcini privind programele de sanatate analizeaza pe fiecare subprogram si pe judete sumele alocate si gradul de utilizare a fondurilor la nivelul unitatilor sanitare, precum si indicatorii fizici si de eficienta realizati.
    11. Responsabilitatile specifice in derularea programelor de sanatate sunt:
    a) Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si casele de asigurari de sanatate raspund de asigurarea, urmarirea si controlul utilizarii fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor de sanatate, monitorizarea, controlul si analiza indicatorilor fizici si de eficienta.
    b) Medicii din cadrul unitatilor sanitare cu responsabilitati in realizarea subprogramului:
    - raspund de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor;
    - dispun masurile necesare aplicarii metodologiei de program in vederea asigurarii implinirii obiectivelor prevazute;
    - raspund de organizarea, monitorizarea si buna desfasurare a activitatilor medicale din cadrul subprogramelor de sanatate;
    - raspund de raportarea corecta si la timp a datelor catre casele de asigurari de sanatate;
    - evalueaza impactul asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in subprogramele de sanatate.
    c) Contabilul-sef (directorul economic) al unitatii sanitare raspunde de modul de organizare a contabilitatii, a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinatiilor aprobate, cu respectarea legilor in vigoare, de exactitatea si realitatea datelor raportate caselor de asigurari de sanatate.

    III. Controlul raportarii indicatorilor prevazuti in subprogramele de sanatate
    12. Indicatorii prevazuti in programele finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sunt supusi controlului ce se efectueaza de catre organele abilitate.
    13. Controlul raportarii indicatorilor din subprogramele de sanatate se realizeaza de catre casele de asigurari de sanatate, trimestrial, la unitatile sanitare care deruleaza aceste subprograme.
    14. Controlul indicatorilor din subprogramele de sanatate va urmari, in principiu, urmatoarele:
    a) incadrarea in bugetul aprobat, precum si masura in care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinatiilor stabilite si au servit la realizarea obiectivelor propuse in subprogramul de sanatate respectiv;
    b) respectarea de catre persoanele implicate a responsabilitatilor legate de derularea subprogramelor de sanatate;
    c) realitatea indicatorilor raportati;
    d) acuratetea si validarea datelor colectate si raportate;
    e) eventuale obstacole sau disfunctionalitati in derularea programului sau subprogramului de sanatate.
    15. In urma fiecarui control se va intocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile in derularea subprogramelor respective, in vederea remedierii eventualelor disfunctionalitati, urmand ca, in termen de 30 de zile, sa se stabileasca rezultatele finale ale controlului. In cazul in care casa de asigurari de sanatate identifica probleme ce nu pot fi solutionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre solutionare directiilor coordonatoare din Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
    Pentru anul 2005, controlul anual se va efectua pana la data de 15 februarie 2006.

    ANEXA 1
    la normele metodologice
    Sectiunea II

                                 CONTRACT
    pentru finantarea subprogramelor de sanatate in anul 2005

    I. Partile contractante
    Casa de Asigurari de Sanatate ............., cu sediul in municipiul/orasul .............................., str. .............................. nr. ......, judetul/sectorul ........................, telefon/fax ......................., reprezentata prin presedinte-director general .............................. si director economic ............................, pe de o parte,
    si
    unitatea sanitara ..................., cu sediul in ......................, str. ................. nr. ..., telefon ..................., fax ............., reprezentat prin ........................, avand actul de infiintare/organizare nr. ........., autorizatia sanitara de functionare nr. .........., certificatul de acreditare nr. ..........., codul fiscal ...................... si contul nr. .........................., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurarii de raspundere civila in domeniul medical.

    II. Obiectul contractului
    Obiectul prezentului contract il constituie finantarea subprogramelor de sanatate
    ...................................................................
            (se specifica fiecare subprogram)
    pentru asigurarea medicamentelor si/sau a materialelor sanitare specifice
    ...................................................................
            (se completeaza, dupa caz, in functie de subprograme)
    necesare in terapia in spital si in ambulatoriu, conform Hotararii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate in anul 2005 si Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 55/42/2005 pentru aprobarea derularii programelor si subprogramelor de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2005.

    III. Durata contractului
    3.1. Prezentul contract este valabil de la data incheierii lui si pana la data de 31 decembrie 2005.
    3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul partilor, in situatia prelungirii duratei de aplicabilitate a Hotararii Guvernului nr. 52/2005.

    IV. Obligatiile partilor
    4.1. Obligatiile casei de asigurari de sanatate
    4.1.1. Casa de Asigurari de Sanatate .................................. se obliga sa asigure fonduri pentru derularea subprogramelor de sanatate in cadrul bugetului aprobat cu aceasta destinatie, decontand lunar contravaloarea facturilor pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice necesare asigurarii in spital si in ambulatoriu, dupa caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afectiunile cuprinse in subprograme.
    4.1.2. Finantarea subprogramelor se face din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, in cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale si prestari de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.
    4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite in functie de numarul de bolnavi tratati si de costul mediu pe bolnav.
    4.1.4. Defalcarea sumelor alocate pe spital si ambulatoriu se face de casa de asigurari de sanatate, in colaborare cu coordonatorii locali de programe de sanatate.
    4.1.5. Medicamentele ce se acorda in ambulatoriu in cadrul subprogramelor se asigura prin farmacia unitatii sanitare prin care acestea se deruleaza.
    4.1.6. Casa de Asigurari de Sanatate ...................................... analizeaza indicatorii prezentati in decontul inaintat de unitatea sanitara, precum si gradul de utilizare a fondurilor puse la dispozitie anterior.
    4.1.7. Casa de Asigurari de Sanatate ...................................... deconteaza, in termen de 5 zile, in baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitara, in limita sumei prevazute in contract, contravaloarea facturii, prezentata in copie, pentru medicamentele si/sau materialele sanitare specifice necesare tratamentului din luna curenta.
    4.2. Obligatiile unitatii sanitare ........................................
    Unitatea sanitara are urmatoarele obligatii:
    4.2.1. sa elaboreze strategii de profilaxie primara, secundara si tertiara pentru bolile cuprinse in subprogram;
    4.2.2. sa utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sanatate, potrivit destinatiei acestora;
    4.2.3. sa dispuna masuri pentru gestionarea eficienta a mijloacelor materiale si banesti;
    4.2.4. sa organizeze evidenta cheltuielilor pe fiecare subprogram si pe subdiviziunile clasificatiei bugetare, atat in prevederi, cat si in executie;
    4.2.5. sa se asigure ca serviciile medicale furnizate in baza prezentului contract se incadreaza din punct de vedere al calitatii in normele privind calitatea asistentei medicale, elaborate de catre comisiile de specialitate din cadrul Colegiului Medicilor din Romania si de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    4.2.6. sa furnizeze tratamentul adecvat si sa prescrie medicamentele conform reglementarilor in vigoare;
    4.2.7. sa efectueze achizitia medicamentelor si/sau materialelor sanitare specifice, in conditiile legii;
    4.2.8. sa transmita casei de asigurari de sanatate raportari lunare, trimestriale (cumulat de la inceputul anului) si anuale privind sumele utilizate pe fiecare subprogram de sanatate, precum si indicatorii realizati, raspunzand de exactitatea si realitatea datelor raportate pentru justificarea platii contravalorii facturii pentru medicamentele si/sau materialele sanitare specifice procurate in luna precedenta, cat si a indicatorilor raportati;
    4.2.9. sa organizeze evidenta nominala si in baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiaza de medicamente si/sau materiale sanitare specifice prescrise si eliberate in cadrul subprogramelor de sanatate. Pana la data de 10 a lunii urmatoare incheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurari de sanatate evidenta nominala si in baza codurilor numerice personale pentru bolnavii tratati in cadrul subprogramelor de sanatate.

    V. Valoarea contractului (se detaliaza fiecare subprogram pe destinatii 2.3, 2.7, 2.8 etc.)
    5.1. ............................... lei, din care:
    5.1.1. ............................. lei pe spital;
    5.1.2. ............................. lei pe ambulatoriu.
    5.2.
    5.3.
    5.4. Finantarea subprogramelor
    5.4.1. Unitatea sanitara prezinta in primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expirata, decontul pentru luna precedenta cuprinzand numarul de bolnavi tratati, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform ordinului de plata (cu stampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente si/sau materiale sanitare specifice procurate in luna precedenta, precum si cererea justificativa, insotita de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele si/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna in curs.
    5.4.2. Casa de asigurari de sanatate analizeaza indicatorii prezentati prin decont, precum si gradul de utilizare a fondurilor puse la dispozitie anterior si deconteaza, in limita sumei prevazute in contract, in termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate in copie de unitatea sanitara pentru medicamentele si/sau materialele specifice achizitionate pentru luna curenta.

    VI. Raspunderea contractuala
    6.1. Unitatea sanitara are urmatoarele responsabilitati:
    6.1.1. Prin medicii coordonatori:
    a) raspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele si materialele sanitare specifice;
    b) raspunde de organizarea evidentei nominale si in baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiaza de medicamentele si/sau materialele sanitare specifice, prescrise in cadrul subprogramelor;
    c) dispune masurile necesare aplicarii metodologiei de program, in vederea asigurarii indeplinirii obiectivelor prevazute in program;
    d) raspunde de organizarea, monitorizarea si buna desfasurare a activitatilor medicale din cadrul programului;
    e) raspunde de raportarea la timp a datelor catre Casa de Asigurari de Sanatate ...................., precum si de realitatea si exactitatea acestora;
    f) evalueaza impactul asupra starii de sanatate a populatiei cuprinse in program.
    6.1.2. Prin contabilul-sef al unitatii sanitare:
    - raspunde de modul de organizare a evidentelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinatiilor aprobate, cu respectarea normelor legale in vigoare, de exactitatea si realitatea datelor raportate lunar.
    6.2. Casa de Asigurari de Sanatate ............................ controleaza trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate si analizeaza lunar indicatorii prezentati.
    6.2.1. Controlul casei de asigurari de sanatate va urmari, in principal, urmatoarele:
    a) daca activitatile se desfasoara conform reglementarilor legale in vigoare;
    b) daca se constata obstacole sau disfunctionalitati in derularea programului;
    c) daca se incadreaza in sumele contractate pe subprograme de sanatate, daca fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinatiilor stabilite si daca au servit la realizarea obiectivelor propuse in domeniul sau subprogramul respectiv;
    d) daca persoanele implicate respecta responsabilitatile legate de subprogram;
    e) realitatea si exactitatea datelor.
    6.3. Neprezentarea de catre unitatea sanitara a documentelor prevazute la pct. 4.2.8. atrage sistarea finantarii.
    6.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 si 4.2.8 atrage rezilierea contractului.

    VII. Solutionarea litigiilor
    7.1. Litigiile aparute pe perioada derularii contractului se solutioneaza de catre parti pe cale amiabila. In situatia in care partile nu ajung la o intelegere, acestea se vor adresa instantelor judecatoresti competente.

    VIII. Clauze speciale
    8.1. Sumele inscrise in actele aditionale incheiate in anul 2005 la contractele pentru anul 2004 vor fi consemnate distinct ca sume incluse in valoarea totala a contractului pe anul 2005.
    8.2. Se pot incheia acte aditionale la prezentul contract in situatia in care, prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, se aproba modificari in volumul si in structura programului, pe parcursul derularii acestuia.
    8.3. Daca o clauza a acestui contract ar fi declarata nula, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceasta nulitate. Partile convin ca orice clauza declarata nula sa fie inlocuita printr-o alta clauza care sa corespunda cat mai bine cu putinta spiritului contractului. Daca pe durata derularii prezentului contract expira termenul de valabilitate a autorizatiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu conditia reinnoirii autorizatiei sanitare pentru toata durata de valabilitate a contractului.

    IX. Dispozitii finale
    9.1. Orice modificare poate fi facuta numai cu acordul scris al ambelor parti.
    9.2. In conditiile aparitiei unor noi acte normative in materie, care intra in vigoare pe durata derularii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica si se vor completa in mod corespunzator numai cu acordul partilor.
    9.3. Rezilierea contractului inainte de expirarea valabilitatii acestuia poate fi facuta numai cu acordul celor doi semnatari.

    X. Forta majora
    10.1. Orice imputernicire independenta de vointa partilor, intervenita dupa data semnarii prezentului contract si care impiedica executarea acestuia, este considerata forta majora si exonereaza de raspundere partea care o invoca. Sunt considerate forta majora, in sensul acestei clauze, imprejurari ca: razboi, revolutie, cutremur, marile inundatii, embargou.
    10.2. Partea care invoca forta majora trebuie sa anunte cealalta parte in termen de 5 zile de la data aparitiei respectivului caz de forta majora si, de asemenea, de la incetarea acestui caz.
    10.3. Daca nu se procedeaza la anuntarea in termenele prevazute mai sus a inceperii si incetarii cazului de forta majora, partea care il invoca suporta toate daunele provocate celeilalte parti prin neanuntarea la termen.
    10.4. In cazul in care imprejurarile care obliga la suspendarea executarii prezentului contract se prelungesc pe o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezolutiunea contractului.
    Prezentul contract s-a incheiat astazi, .........................., in doua exemplare, cate un exemplar pentru fiecare parte, si se completeaza conform normelor in vigoare.

    Casa de asigurari de sanatate              Unitatea sanitara

    Presedinte - director general,                  Director,
    ..............................       ...............................

         Director economic,              Director economic/contabil-sef,
    ..............................       ...............................

                                  Vizat
                            Serviciul juridic

    ANEXA 2

                         SUBPROGRAME DE SANATATE
finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate in anul 2005

_______________________________________________________________________________
Denumirea programului/subprogramului                            FNUASS
                                                        Cheltuieli materiale si
                                                        servicii: medicamente
                                                        si materiale sanitare
                                                        specifice
                                                              - mii lei -
_______________________________________________________________________________
1. Program comunitar de sanatate publica                        1.163.500.000
1.2. Supravegherea si controlul infectiilor HIV/SIDA            1.038.500.000
1.3. Supravegherea si controlul tuberculozei                      125.000.000

2. Program de prevenire si control al bolilor
   netransmisibile                                              6.838.148.000
2.1. Prevenirea si combaterea bolilor cardiovasculare             350.000.000
2.2. Preventie si control in patologia oncologica               2.100.000.000
2.3. Preventie si diagnostic precoce in alte boli
     neurologice                                                  499.230.769
2.4. Preventie si control in diabet si in alte boli de
     nutritie                                                   1.800.000.000
2.5. Profilaxie in patologia psihiatrica si
     psihosociala                                                   5.700.000*)
2.6. Preventie in patologia nefrologica si dializa              1.794.300.000
2.7. Preventie si control al hemofiliei si talasemiei              50.000.000
2.8. Preventie in patologia endocrina                              48.000.000
2.9. Preventie in traumatologie si in ortopedie                   186.417.231
2.12. Transplant de organe si tesuturi                              4.500.000
_______________________________________________________________________________
     TOTAL:                                                     8.001.648.000
_______________________________________________________________________________
    *) Reprezinta sume aferente platilor din anul 2004, cu termen de plata in anul 2005.

    II/1. PROGRAM COMUNITAR DE SANATATE PUBLICA

    Subprogram 1.2 - Supravegherea si controlul infectiilor HIV/SIDA
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate si cresterea sperantei de viata a persoanelor infectate HIV/SIDA, prin mentinerea sistemului imunitar al acestora la nivel protector fata de infectiile oportuniste.

    Obiective:
    Asigurarea in spital si in ambulatoriu a medicamentelor antiretrovirale si pentru infectiile asociate persoanelor cu infectie HIV/SIDA si postexpunere.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numar de persoane infectate HIV/SIDA tratate - 6.100;
    - numar de persoane postexpunere tratate - 75.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav HIV/SIDA tratat/an - 170.123 mii lei;
    - cost mediu/persoana tratata postexpunere/an - 10.000 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente antiretrovirale si pentru infectii asociate.

    Subprogram 1.3 - Supravegherea si controlul tuberculozei
    Scop:
    Cresterea procentului de bolnavi de tuberculoza tratati si vindecati.

    Obiective:
    Asigurarea medicamentelor specifice, in spital si in ambulatoriu, pentru tratamentul tuberculozei si a materialelor sanitare specifice pentru examene bacteriologice si radiologice.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numarul de bolnavi de tuberculoza tratati - 40.000
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav de tuberculoza tratat/an - 3.125 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente si materiale sanitare specifice pentru examenele bacteriologice si radiologice.

    II.2. PROGRAM DE PREVENIRE SI CONTROL AL BOLILOR NETRANSMISIBILE

    Subprogram 2.1 - Prevenirea si combaterea bolilor cardiovasculare
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate si cresterea sperantei de viata a bolnavilor cu afectiuni cardiovasculare, prin procedee de chirurgie cardiovasculara, cardiologie interventionala si electrofiziologie.

    Obiective:
    Asigurarea in spital a materialelor sanitare specifice chirurgiei cardiovasculare, cardiologiei interventionale si electrofiziologiei.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numarul de bolnavi tratati - 5.626, din care:
        - 2.632 prin chirurgie cardiovasculara;
        - 2.995 prin cardiologie interventionala si prin electrofiziologie.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav tratat prin chirurgie cardiovasculara/an - 79.800 mii lei;
    - cost mediu/bolnav tratat prin cardiologie interventionala/electrofiziologie/an - 46.747 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru materiale sanitare specifice tratamentului prin procedee specifice chirurgiei cardiovasculare, cardiologiei interventionale si electrofiziologiei.

    Subprogram 2.2 - Preventie si control in patologia oncologica
    Scop:
    Reducerea mortalitatii specifice prin afectiuni oncologice.

    Obiective:
    Asigurarea in spital si in ambulatoriu a tratamentului specific bolnavilor cu patologie oncologica: citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de crestere si inhibitori de osteoclaste.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numar de bolnavi tratati - 60.000.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav tratat/an - 35.000 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente specifice (citostatice, imunomodulatori, hormoni, factori de crestere, inhibitori de osteoclaste).

    Subprogram 2.3 - Preventie si diagnostic precoce in bolile neurologice
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate a bolnavilor cu scleroza multipla prin reducerea numarului de pusee; reducerea mortalitatii datorata AVC prin tratament antitrombotic cu clopidogrel.

    Obiective:
    Asigurarea in spital si in ambulatoriu a tratamentului cu interferon beta 1a, interferon beta 1b, glatiramer acetat pentru bolnavii cu scleroza multipla si a tratamentului cu clopidogrel pentru bolnavii cu AVC.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numar de bolnavi cu scleroza multipla tratati - 900;
    - numar de bolnavi cu AVC tratati - 3.000.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav cu scleroza multipla tratat/an - 444.444 mii lei;
    - cost mediu/bolnav cu AVC tratat/an - 33.077 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru interferon beta 1a - toate formele, interferon beta 1b, glatiramer acetat si clopidogrel.

    Subprogram 2.4 - Preventie si control in diabet si in alte boli de nutritie
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate si cresterea sperantei de viata a bolnavilor cu diabet zaharat.

    Obiective:
    Asigurarea medicamentelor antidiabetice (insulina si antidiabetice orale).

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numar de bolnavi cu diabet zaharat tratati - 315.000.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav tratat/an - 5.714 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente (ADO si insulina).

    Subprogram 2.6 - Preventie in patologia nefrologica si dializa
    Scop:
    Reducerea mortalitatii specifice prin insuficienta renala cronica in stadiu uremic.

    Obiective:
    Asigurarea in spital si ambulatoriu a medicamentelor si a materialelor sanitare specifice hemodializei si dializei peritoneale.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numarul de bolnavi tratati prin dializa - 6.600.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav dializat/an - 272.727 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente si materiale sanitare specifice.

    Subprogram 2.7 - Preventie si control al hemofiliei si talasemiei
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate si cresterea sperantei de viata a bolnavilor cu hemofilie, prin reducerea numarului de accidente hemoragice, si a bolnavilor cu talasemie, prin tratament cu chelatori de fier.

    Obiective:
    Asigurarea in spital si in ambulatoriu a medicamentelor specifice.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numarul de bolnavi cu hemofilie si talasemie tratati - 1.305.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav tratat/an - 38.314 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente specifice.

    Subprogram 2.8 - Preventie in patologia endocrina
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate si cresterea sperantei de viata a bolnavilor cu osteoporoza si a bolnavilor cu gusa datorata carentei de iod.

    Obiective:
    Asigurarea in spital si in ambulatoriu a medicamentelor specifice pentru tratamentul osteoporozei si a gusei datorate carentei de iod.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici
    - numar de bolnavi cu osteoporoza tratati - 6.500;
    - numar de bolnavi cu gusa datorata carentei de iod - 15.000.
    Indicatori de eficienta
    - cost mediu/bolnav cu osteoporoza tratat/an - 5.755 mii lei;
    - cost mediu/bolnav cu gusa datorata carentei de iod tratat/an - 706 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru medicamente specifice tratamentului osteoporozei si gusei datorate carentei de iod.

    Subprogram 2.9 - Preventie in traumatologie si in ortopedie
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate a bolnavilor cu afectiuni articulare preexistente sau dobandite, prin endoprotezare.

    Obiective:
    Asigurarea cu materiale sanitare specifice endoprotezarii articulare primare si de revizie.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numar de bolnavi endoprotezati - 6.658.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav endoprotezat - 28.000 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli materiale sanitare specifice (endoproteze, cimentul aferent implantarii, elemente de ranforsare cotil si metafizo-diafizara femur).

    Subprogram 2.12 - Transplant de organe si tesuturi
    Scop:
    Imbunatatirea starii de sanatate si cresterea sperantei de viata a bolnavilor cu organe aflate in insuficienta cronica ireversibila care necesita transplant de organe si tesuturi.

    Obiective:
    Asigurarea reactivilor necesari realizarii testelor pentru receptori de organe si tesuturi bolnavilor care vor beneficia de transplant de organe si tesuturi cu avizul Ministerului Sanatatii.

    Indicatori specifici:
    Indicatori fizici:
    - numar de bolnavi testati - 225.
    Indicatori de eficienta:
    - cost mediu/bolnav testat/an - 20.000 mii lei.

    Natura cheltuielilor subprogramului:
    - cheltuieli pentru reactivii necesari testelor pentru receptori de organe si tesuturi.

    ANEXA 3

                             UNITATI SANITARE
prin care se deruleaza subprogramele de sanatate finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate

    1. Programul comunitar de sanatate publica
    1.2. Supravegherea si controlul infectiilor HIV/SIDA:
    - Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucuresti;
    - Spitalul de Boli Infectioase si Boli Tropicale "Victor Babes";
    - unitati sanitare cu sectii sau compartimente care au in competenta tratarea bolnavilor HIV/SIDA;
    - unitati sanitare cu sectii sau compartimente care au in competenta tratarea bolnavilor HIV/SIDA, apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    1.3. Supravegherea si controlul tuberculozei:
    - Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta" Bucuresti;
    - reteaua de pneumoftiziologie (spitale TBC, dispensare TBC, sanatorii TBC, sectii, preventorii);
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.

    2. Programul de prevenire si control al bolilor netransmisibile
    2.1. Prevenirea si combaterea bolilor cardiovasculare:
    - Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu" Bucuresti;
    - Institutul Inimii "Prof. dr. Niculae Stancioiu" Cluj-Napoca;
    - Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara;
    - Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant Targu Mures;
    - Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Targu Mures;
    - Centrul de Cardiologie Iasi;
    - Centrul de Cardiologie Craiova;
    - Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca - Clinica de chirurgie cardiovasculara;
    - Spitalul Clinic Universitar Bucuresti - Clinica de cardiologie;
    - Spitalul Clinic "Sf. Ioan" Bucuresti - Clinica de cardiologie;
    - Spitalul Judetean Baia Mare;
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.2. Preventie si control in patologia oncologica:
    - Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucuresti;
    - Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca;
    - unitati sanitare care au in structura sectii, compartimente sau cabinete medicale ce au in competenta tratarea bolnavilor pentru afectiuni oncologice;
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.3. Preventie si diagnostic precoce in alte boli neurologice:
    - Spitalul Clinic Universitar Bucuresti - Clinica de neurologie;
    - Spitalul Militar Central de Urgenta "Carol Davila" - Clinica de neurologie;
    - Spitalul Clinic Colentina - Clinica de neurologie;
    - Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Targu Mures;
    - Spitalul Clinic de Urgenta nr. 1 "Sf. Spiridon" Iasi - Clinica de neurologie;
    - Institutul de Boli Cerebrovasculare "Prof. Dr. Vlad Voiculescu" Bucuresti - Clinica de neurologie (AVC).
    2.4. Preventie si control in diabet si in alte boli de nutritie:
    - Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N. Paulescu" Bucuresti;
    - centre si unitati sanitare judetene cu sectii, compartimente si/sau cabinete prin care se asigura tratamentul pacientilor cu diabet zaharat, nominalizate de catre coordonatorul local;
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.6. Preventie in patologia nefrologica si dializa:
    - unitatile sanitare cu sectii si compartimente de profil;
    - centrele-pilot de furnizare a serviciilor medicale de hemodializa si dializa peritoneala;
    - unitati sanitare cu sectii si compartimente de profil apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.7. Preventie si control al hemofiliei si talasemiei:
    - Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. Dr. C. T. Nicolau" Bucuresti;
    - Clinica de Hematologie Fundeni; Clinica de Pediatrie Fundeni;
    - Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucuresti;
    - unitati sanitare cu sectii sau compartimente de pediatrie si hematologie;
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.8. Preventie in patologia endocrina:
    - Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucuresti;
    - Spitalul Clinic de Urgenta Elias;
    - unitati sanitare cu sectii sau compartimente de profil;
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.9. Preventie in traumatologie si in ortopedie:
    - unitati sanitare cu sectii sau compartimente de profil;
    - unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.
    2.12. Transplant de organe si tesuturi:
      unitati sanitare, sectii sau compartimente in care se realizeaza testarea receptorilor de organe sau tesuturi;
      unitati sanitare apartinand ministerelor cu retea sanitara proprie.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 42/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 42 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu