Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 4 din 26 februarie 2009

pentru punerea in aplicare a Normelor privind dobandirea calitatii sau renuntarea la calitatea de actionar semnificativ la asiguratori/reasiguratori persoane juridice romane

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 164 din 17 martie 2009



In temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) şi ale art. 8 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,

potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 24 februarie 2009, prin care s-au adoptat Normele privind dobândirea calităţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurători/reasiguratori persoane juridice române,

preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se pun în aplicare Normele privind dobândirea calităţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurători/reasiguratori persoane juridice române, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Normele privind dobândirea calităţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurători/reasiguratori persoane juridice române, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.124/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 709 din 18 august 2006.

Art. 3. - Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,

Angela Toncescu

ANEXA

NORME

privind dobândirea calităţii sau renunţarea la calitatea de acţionar semnificativ la asigurători/reasiguratori persoane juridice române

Art. 1. - (1) Prezentele norme stabilesc documentele şi informaţiile care trebuie transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de către o persoană juridică sau fizică, aflată în una dintre următoarele situaţii:

a) este un potenţial achizitor;

b) doreşte să renunţe la calitatea de acţionar semnificativ, direct sau indirect, al unui asigurător/reasigurator;

c) îşi propune diminuarea drepturilor sale de vot ori a poziţiei de acţionar semnificativ, direct sau indirect, al unui asigurător/reasigurator, astfel încât participaţia sa va atinge ori va scădea sub 20%, o treime sau 50% din drepturile de vot sau din capitalul social al acestuia.

(2) Documentele şi informaţiile prevăzute în prezentele norme trebuie transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor şi în cazul în care, prin majorarea participaţiei de către o persoană juridică sau fizică, un asigurător/reasigurator devine filială a acelei persoane ori în cazul în care, prin diminuarea participaţiei unei persoane juridice sau fizice la un asigurător/reasigurator, acesta îşi încetează statutul de filială a acelei persoane.

Art. 2. -In înţelesul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

1.  potenţial achizitor- orice persoane fizice sau juridice, care acţionează singure ori concertat şi care:

a) doresc să devină acţionar semnificativ, direct sau indirect, la un asigurător/reasigurator;

b) îşi propun să îşi majoreze, direct sau indirect, drepturile de vot ori capitalul deţinut la un asigurător/reasigurator, astfel încât participaţia lor va atinge sau va depăşi 20%, o treime ori 50% din drepturile de vot sau din capitalul social al acestuia ori asigurătorul/reasiguratorul va deveni filiala acestora;

2.   persoane care acţionează concertat - mai multe persoane se consideră că acţionează concertat atunci când fiecare dintre ele decide să îşi exercite drepturile de vot aferente participaţiei la capitalul social pe care intenţionează să o achiziţioneze, în conformitate cu un acord, implicit sau explicit, intervenit între aceste persoane, indiferent dacă acordul îmbracă formă scrisă, verbală ori manifestă doar în fapt sau dacă persoanele în cauză sunt legate între ele, în orice alt mod;

3.  proiect de achiziţie - participaţia care urmează a fi deţinută, prin achiziţionarea sau majorarea, directă ori indirectă, a drepturilor de vot deţinute la un asigurător/reasigurator sau prin majorarea contribuţiei la capitalul social al acestuia;

4.  termen de evaluare - perioada de 60 de zile lucrătoare, în care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor realizează evaluarea proiectului de achiziţie, calculată de la data confirmării scrise de primire a notificării intenţiei de achiziţie şi a tuturor documentelor aferente;

5.  evaluare - analizarea calităţii adecvate a potenţialului achizitor şi a solidităţii financiare a proiectului de achiziţie.

Art. 3. - (1) Potenţialul achizitor este obligat să notifice în prealabil, în scris, intenţia sa cu privire la proiectul de achiziţie şi să menţioneze mărimea participaţiei vizate.

(2)  Notificarea prealabilă este însoţită de informaţiile şi documentele prevăzute la art. 4 sau, după caz, la art. 5.

(3) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor emite, în scris, o confirmare de primire a notificării prevăzute la alin. (1) în termen de două zile lucrătoare de la data primirii acesteia sau de la data ulterioară de primire de documente şi informaţii suplimentare, menţionate în anexa nr. 2; în confirmarea de primire se menţionează şi data expirării termenului de evaluare.

(4) In cazul companiilor listate pe piaţa de capital, în procesul de evaluare a proiectului de achiziţie, drepturile de vot ale acţionarilor semnificativi sunt evaluate în conformitate cu prevederile legislaţiei specifice din România, emise de Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare.

(5)   Comisia de Supraveghere a Asigurărilor evaluează calitatea adecvată a potenţialului achizitor şi soliditatea financiară a acestuia, în raport cu proiectul de achiziţie, pe baza următoarelor criterii:

a)  reputaţia, integritatea şi competenţa profesională ale potenţialului achizitor;

b) reputaţia şi experienţa oricărei persoane care urmează să exercite responsabilităţi de administrare şi/sau de conducere în cadrul unui asigurător/reasigurator, ca rezultat al achiziţiei propuse;

c) soliditatea financiară a potenţialului achizitor, în special în raport cu tipul de activitate desfăşurată în prezent şi cu cea preconizată a fi desfăşurată în viitor de către asigurătorul/ reasiguratorul la care se referă proiectul de achiziţie;

d)  capacitatea asigurătorului/reasiguratorului de a respecta cerinţele prudenţiale stipulate de prezentele norme şi de legislaţia privind supravegherea suplimentară a grupurilor de asigurări şi conglomeratele financiare;

e) existenţa unor motive rezonabile de a suspecta că, în ceea ce priveşte proiectul de achiziţie, este sau a fost săvârşită o infracţiune ori o tentativă de spălare de bani sau de finanţare a terorismului, în sensul prevederilor art. 2 lit. a), respectiv lit. a1) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării actelor de terorism, cu modificările şi completările ulterioare, sau că proiectul de achiziţie ar putea dezvolta un astfel de risc.

(6) In cursul termenului de evaluare, dar nu mai târziu de a cincizecea zi lucrătoare, pe lângă documentele menţionate la art. 4 sau 5, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate solicita, în scris, documente şi informaţii suplimentare, necesare finalizării evaluării proiectului de achiziţie, conform anexei nr. 2 la prezentele norme şi art. 12 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare.

(7)   Potenţialul achizitor are obligaţia de a transmite documentele şi informaţiile suplimentare, conform alin. (6), în termen de 20 de zile lucrătoare de la data la care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor i-a solicitat acest lucru; în această perioadă, termenul de evaluare se întrerupe.

(8)  Perioada de întrerupere a termenului de evaluare poate fi prelungită până la 30 de zile lucrătoare, în cazul în care potenţialul achizitor:

a) are sediul sau este reglementat într-un stat terţ;

b)   nu este reglementat de o autoritate competentă în domeniul financiar din spaţiul economic european.

(9) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate solicita şi alte informaţii sau documente, în vederea completării sau clarificării informaţiilor primite, fără însă ca termenul de evaluare să fie întrerupt.

(10) Evaluarea proiectului de achiziţie se efectuează în mod nediscriminatoriu, în cazul în care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor este notificată în legătură cu două sau mai multe proiecte de achiziţie pentru acelaşi asigurător/reasigurator.

Art. 4. - Informaţiile şi documentele care trebuie transmise de către potenţialul achizitor, persoană fizică, sunt următoarele:

1.  scrisoare de intenţie, în care se menţionează cota de participare la care se va ajunge prin achiziţionare sau majorare, în care sunt descrise responsabilităţile potenţialului achizitor şi activitatea ce urmează a fi desfăşurată în cadrul asigurătorului/reasiguratorului, precum şi orice alte informaţii pe care potenţialul achizitor le consideră necesare pentru susţinerea proiectului de achiziţie;

2.  copia actului de identitate; în cazul în care din actul de identitate nu se pot identifica cetăţenia, adresa de domiciliu şi, dacă este cazul, cea de reşedinţă, acestea vor fi specificate separat;

3. curriculum vitae, din care să rezulte activitatea desfăşurată în ultimii 10 ani, inclusiv denumirea angajatorului, descrierea activităţii desfăşurate, funcţia deţinută, persoane de contact şi alte informaţii relevante;

4.  lista cu participaţiile sale la capitalul social al oricărei societăţi comerciale din ţară şi din străinătate, indicându-se obiectul de activitate şi datele de identificare ale acesteia, la data depunerii documentaţiei la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor;

5. cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetăţenilor străini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativă ori judiciară competentă a statului în care persoana fizică îşi are domiciliul sau reşedinţa. In cazul în care persoana în cauză a domiciliat sau a avut reşedinţa în mai multe state membre, este necesară prezentarea acestui document din toate statele membre, în care a domiciliat în ultimii 5 ani, pe o perioadă mai mare de 6 luni;

6.  cazierul fiscal valabil, eliberat de statul în care îşi are domiciliul şi reşedinţa;

7.   declaraţia de venit pentru ultimul an fiscal încheiat, întocmită în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislaţiei din ţara respectivă; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va da în acea ţară o declaraţie autentificată notarial, tradusă şi legalizată în limba română, care să ateste acest fapt şi în care să se prezinte veniturile realizate în ultimul an fiscal încheiat, indiferent de sursa de realizare a acestora;

8.  documentele care dovedesc sursa fondurilor cu care persoana intenţionează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasiguratorului;

9. declaraţia autentificată de un notar public sau atestată de un avocat, din care să reiasă că fondurile cu care persoana intenţionează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasiguratorului nu provin din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice ori entităţi fără personalitate juridică, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale;

10.  declaraţia sub semnătură privată, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme;

11.  studiul de fezabilitate pentru următorii 3 ani, în cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge va fi de peste 50%, conform anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2007, anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea şi supravegherea reasiguratorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 5/2008, şi art. 12 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 5. - Informaţiile şi documentele care trebuie transmise de către potenţialul achizitor, persoană juridică, sunt următoarele:

1.  scrisoare de intenţie, în care se menţionează cota de participare la care se va ajunge prin majorare;

2. extras din hotărârea Adunării generale a acţionarilor sau, după caz, a consiliului de administraţie privind achiziţia de acţiuni şi cota de participare la capitalul social al asigurătorului/reasiguratorului;

3.  documentele oficiale, din care să rezulte denumirea completă, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, codul unic de înregistrare, iar în cazul persoanelor juridice străine, dovada de la autoritatea competentă, emisă cu cel mult 3 luni înainte de data depunerii, din care să rezulte că persoana juridică este legal constituită;

4.   documentele oficiale din care să rezulte cotele de participare la capitalul social ale celorlalţi acţionari semnificativi, direcţi şi indirecţi, ai asigurătorului/reasiguratorului şi drepturile de vot aferente;

5.  cazierul fiscal valabil;

6. situaţiile financiare aferente ultimelor 3 exerciţii financiare, auditate şi înregistrate la autoritatea fiscală competentă;

7. declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să rezulte denumirea, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, codul unic de înregistrare, după caz, ale persoanelor juridice la care este acţionar semnificativ, este în consiliul de administraţie sau are răspundere nelimitată pentru obligaţiile acestora, împreună cu documentele doveditoare ale acestor participaţii;

8.  documentele care dovedesc sursa fondurilor cu care persoana intenţionează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasiguratorului;

9.  declaraţia reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să reiasă că fondurile cu care persoana intenţionează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasiguratorului nu provin din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice ori entităţi fără personalitate juridică, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale, cu excepţia fondurilor puse la dispoziţia unei filiale de către societatea-mamă, din sursele proprii ale acesteia;

10.  studiul de fezabilitate pentru următorii 3 ani, în cazul în care, potrivit proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge va depăşi 50%; studiul este întocmit conform anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2007, anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea şi supravegherea reasiguratorilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 5/2008, şi art. 12 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 6. - (1) Orice acţionar semnificativ, persoană fizică sau juridică, ce intenţionează să renunţe la această calitate, în mod direct ori indirect, trebuie să notifice în scris această intenţie Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, indicând cota participaţiei vizate.

(2) Această notificare trebuie făcută şi în cazul în care, prin diminuare, participaţia ori drepturile sale de vot vor scădea sub 20%, o treime sau 50%.

(3)  Notificarea trebuie să cuprindă următoarele informaţii: denumirea asigurătorului/reasiguratorului la al cărui capital social intenţionează să îşi diminueze participaţia, precum şi, dacă este cazul, numărul acţiunilor rămase, valoarea nominală a acestora, valoarea totală şi procentul din totalul capitalului social al asigurătorului/reasiguratorului, procentul din totalul drepturilor de vot pe care le conferă acestea.

(4)  Notificarea pentru situaţiile prevăzute la acest articol nu este urmată de o decizie a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Art. 7. - (1) In cazul aprobării proiectului de achiziţie, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate comunica un termen maxim pentru finalizarea acesteia şi poate prelungi acest termen, dacă este necesar.

(2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor se poate opune proiectului de achiziţie, prin decizie motivată, în cazul în care nu sunt îndeplinite condiţiile art. 3 alin. (5) în ceea ce priveşte calificarea persoanelor menţionate la art. 4 şi, respectiv, art. 5 sau dacă informaţiile furnizate de potenţialul achizitor sunt incomplete, caz în care va informa în scris potenţialul achizitor în termen de două zile lucrătoare de la data emiterii deciziei, fără a depăşi termenul de evaluare, indicând motivele care au stat la baza acestei decizii. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate pune la dispoziţia publicului o motivaţie corespunzătoare hotărârii fie la cererea potenţialului achizitor, fie atunci când consideră necesar.

(3) In cazul în care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor nu se va opune în scris proiectului de achiziţie în cursul termenului de evaluare, acesta se consideră aprobat, urmând ca autoritatea de supraveghere să emită o decizie de aprobare a proiectului de achiziţie.

(4) Achiziţia efectuată fără notificarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, precum şi nerespectarea deciziei autorităţii de supraveghere de opoziţie faţă de proiectul de achiziţie sunt nule de drept.

(5)  Având în vedere prevederile alin. (4), Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate decide fie suspendarea exercitării drepturilor de vot corespunzătoare, fie nulitatea voturilor exprimate ori anularea acestora.

(6) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor face publică pe website-ul propriu o listă cuprinzând informaţiile necesare pentru realizarea evaluării, menţionate în prezentele norme.

(7) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate, pe lângă măsurile prevăzute la alin. (4) şi (5), să aplice şi alte sancţiuni prevăzute la art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. - (1) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor consultă autorităţile competente ale altor state membre, atunci când efectuează evaluarea unui potenţial achizitor care se află în una dintre următoarele situaţii:

a)  este un asigurător/reasigurator autorizat într-un alt stat membru;

b)  este o societate de asigurare/reasigurare-mamă a unui asigurător/reasigurator autorizat într-un alt stat membru;

c) este controlat de aceeaşi persoană, fizică sau juridică, ce controlează un asigurător/reasigurator autorizat într-un alt stat membru.

(2)   Comisia de Supraveghere a Asigurărilor consultă autorităţile competente care supraveghează instituţiile de credit sau societăţile de servicii şi investiţii financiare dintr-un stat membru, atunci când efectuează evaluarea unui potenţial achizitor care se află în una dintre următoarele situaţii:

a)  este o instituţie de credit sau o societate de servicii şi investiţii financiare autorizată în Uniunea Europeană;

b)  este o societate de asigurare/reasigurare-mamă a unei instituţii de credit sau a unei societăţi de servicii şi investiţii financiare, autorizată în Uniunea Europeană;

c) este controlat de aceeaşi persoană, fizică sau juridică, ce controlează o instituţie de credit ori o societate de servicii şi investiţii financiare autorizată în Uniunea Europeană.

(3)  Comisia de Supraveghere a Asigurărilor furnizează, la cerere, orice informaţie relevantă şi, din oficiu, orice informaţie esenţială şi comunică celorlalte autorităţi de supraveghere implicate opinia sa şi orice rezervă cu privire la achiziţia propusă.

Art. 9. - (1) Consiliul de administraţie/supraveghere al unui asigurător/reasigurator, care ia cunoştinţă despre una dintre situaţiile menţionate la art. 1, este obligat să notifice această situaţie, în scris, Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 3 zile de la data la care a luat cunoştinţă.

(2)  In termen de 4 luni de la încheierea anului financiar, asigurătorii/reasiguratorii au obligaţia de a transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor situaţia acţionarilor direcţi şi procentul deţinut de către aceştia din capitalul social, aşa cum este înscris în Registrul acţionarilor sau conform reglementărilor privind societăţile listate pe piaţa de capital.

(3)  In cazul acţionarilor semnificativi se transmite lista nominală, iar pentru acţionarii semnificativi persoane juridice se transmite şi lista actionariatului semnificativ direct şi/sau indirect al acestora.

(4) In cazul în care volumul de informaţii solicitat la alin. (2) şi (3) este foarte mare, acestea se vor furniza pe suport electronic de tip compact-disc (CD).

(5) Incălcarea prevederilor alin. (1) se sancţionează în conformitate cu prevederile art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 10. - Persoanele fizice sau juridice care devin pentru prima dată acţionari semnificativi, direcţi ori indirecţi, indiferent de cota de participare la capitalul social al unui asigurător/reasigurator, trebuie să prezinte aceeaşi documentaţie şi li se aplică aceleaşi condiţii pe care trebuie să le prezinte şi să le îndeplinească fondatorii unui asigurător/ reasigurator, conform normelor privind autorizarea asigurătorilor/ reasiguratorilor în vigoare la data evaluării intenţiei.

Art. 11. - Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţionează în condiţiile şi potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 12. - Prezentele norme transpun prevederile art. 1, 2 şi 4 din Directiva 2007/44 CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei 92/49/CEE a Consiliului şi a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE şi 2006/48/CE în ceea ce priveşte normele de procedură şi criteriile de evaluare aplicabile evaluării prudenţiale a achiziţiilor şi majorărilor de participaţii în sectorul financiar, ale art. 15 pct. 3 şi 4 din Directiva 92/49/CEE a Consiliului din 18 iunie 1992 de coordonare a actelor cu putere de lege şi a actelor administrative privind asigurarea generală directă şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 88/357/CEE, ale art. 15 pct. 3 şi 4 din Directiva 2002/83/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind asigurarea de viaţă şi ale art. 21 alin. (1) şi art. 22-23 din Directiva 2005/68/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 noiembrie 2005 privind reasigurarea şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 92/49/CEE' ale Consiliului, precum şi a directivelor 98/78/CE şi 2002/83/CE.

Art. 13. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

DECLARAŢIE1)

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va păstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în această declaraţie, cu excepţia cazurilor prevăzute de legislaţia în vigoare.

Subsemnatul2)(denumirea asigurătorului/reasiguratorului),............................................................................, în calitate de3) ........................................, declar pe propria răspundere următoarele:

1.  Deţin participaţii (acţiuni, părţi sociale) la următoarele societăţi comerciale4):

a) în România..................................................................;

b) în state membre...........................................................;

c) în state terţe.................................................................

2.  Valoarea dividendelor încasate în ultimii 5 ani de la societăţile comerciale la care deţin participaţii este următoarea5): ................................................

3. Veniturile obţinute din activitatea de bază şi din alte activităţi cu scop lucrativ pe care le-am desfăşurat în ultimii 5 ani sunt următoarele:

a) din activitatea de bază - defalcat, pe fiecare an:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

b) din alte activităţi cu scop lucrativ - defalcat, pe fiecare activitate şi pe fiecare an:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

4.  Deţin depozite în valută în străinătate, în sumă de:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

5. Deţin depozite la instituţii de credit, participaţii la fonduri de investiţii sau la alte organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România, în sumă de:

- în lei........................................................................;

- în valută..................................................................

6. Deţin alte creanţe, fiecare având o valoare egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000 euro (inclusiv obligaţiuni, titluri de stat etc), în România sau în străinătate:

7.  Datorii/debite către:

a) persoane juridice........................................................;

b) persoane fizice............................................................;

c) alţi terţi........................................................................

Subsemnatul,......................................................................., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.

Data

............................................................................

Semnătura

............................................................................

1) Această declaraţie se completează personal de către persoanele fizice acţionari sau acţionari semnificativi ai asigurătorului/reasiguratorului, precum şi de cele care doresc să devină acţionari semnificativi pentru prima dată. Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model, în formă tehnoredactată; este obligatoriu a se furniza toate informaţiile solicitate.

2) Se înscriu: numele şi prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul stabil şi, dacă este cazul, domiciliul de reşedinţă, seria şi numărul actului de identitate sau, dacă este cazul, seria şi numărul paşaportului, data expirării şi emitentul documentului de identificare, codul numeric personal (CNP).

3) Se înscrie: acţionar sau acţionar semnificativ la.......; în cazul persoanelor prevăzute la art. 3 din norme, se înscrie: notificator pentru........

4) Se înscriu: denumirea completă, sediul social al societăţii comerciale, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerţului şi codul unic de înregistrare, obiectul de activitate al acesteia, suma şi procentul participaţiei deţinute.

5) Se indică valoarea dividendelor încasate anual de la fiecare societate comercială precizată la pct. 1.

ANEXA Nr. 2 la norme

LISTA

informaţiilor suplimentare, necesare pentru evaluarea proiectului de achiziţie

I. Informaţii cu privire la potenţialul achizitor

A. In cazul potenţialului achizitor persoană fizică:

1. declaraţie autentificată de un notar public sau atestată de un avocat, din care să reiasă dacă:

a)   a fost supusă unor sancţiuni de către o autoritate competentă;

b)  i-a fost refuzată înregistrarea, autorizarea sau acordarea unei licenţe de a efectua o activitate comercială ori profesională de către o autoritate competentă;

c) i-a fost retrasă sau revocată autorizaţia/licenţa de către o autoritate competentă;

d)  a fost concediată dintr-un post sau dintr-o poziţie de conducere ori i s-a solicitat să demisioneze dintr-o astfel de poziţie;

2. copie de pe dovada evaluării ca potenţial achizitor sau ca persoană din conducerea executivă a unui asigurător/ reasigurator ori a unei instituţii financiare, emisă de către o altă autoritate competentă, dacă este cazul;

3. declaraţie de interese financiare şi nonfinanciare sau relaţii cu:

a)  oricare alţi acţionari ai asigurătorului/reasiguratorului supus proiectului de achiziţie;

b) oricare persoană care are dreptul de a-i exercita drepturile de vot;

c)    oricare membru al consiliului de administraţie/ supraveghere din conducerea executivă a asigurătorului/ reasiguratorului care face obiectul proiectului de achiziţie;

d)  asigurătorul/reasiguratorul persoană juridică care face obiectul proiectului de achiziţie;

4.  lista companiilor la care potenţialul achizitor deţine direct ori indirect 10% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot.

B. In cazul potenţialului achizitor persoană juridică:

1.  copie de pe raportul anual de activitate pe ultimul an financiar;

2. lista completă, precum şi curriculum vitae ale persoanelor din conducerea executivă, care să conţină descrierea carierei profesionale desfăşurate în ultimii 10 ani, inclusiv denumirea angajatorului, funcţia deţinută, persoane de contact şi alte informaţii relevante;

3.    pentru persoanele din conducerea executivă a potenţialului achizitor, cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetăţenilor străini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativă sau judiciară competentă a statului în care persoana fizică îşi are domiciliul. In cazul în care cetăţeanul străin a domiciliat în mai multe state membre, este necesară prezentarea acestui document din toate statele membre în care a domiciliat în ultimii 5 ani, pe o perioadă mai mare de 6 luni;

4.  declaraţia reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să reiasă dacă:

a) a fost supusă unor sancţiuni de către o autoritate competentă;

b) i-a fost refuzată înregistrarea, autorizarea sau acordarea unei licenţe de a efectua o activitate comercială ori profesională de către o autoritate competentă;

c) i-a fost retrasă sau revocată autorizaţia/licenţa de către o autoritate competentă;

5.  copie de pe dovada evaluării ca potenţial achizitor la un asigurător/reasigurator sau la o instituţie financiară emisă de către o altă autoritate competentă, dacă este cazul;

6. declaraţia reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să reiasă descrierea intereselor financiare şi nonfinanciare sau a relaţiilor cu:

a)  oricare alţi acţionari ai asigurătorului/reasiguratorului supus proiectului de achiziţie;

b) oricare persoană care are dreptul de a-i exercita drepturile de vot;

c) oricare membru al consiliului sau al unui organ similar, din conducerea executivă a asigurătorului/reasiguratorului supus proiectului de achiziţie;

d)   asigurătorul/reasiguratorul persoană juridică supus proiectului de achiziţie;

7. lista instituţiei/instituţiilor supravegheate în cadrul grupului, numele autorităţii/autorităţilor competente din statul membru de origine, dacă este cazul.

II. Informaţii cu privire la proiectul de achiziţie

A. In cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge este de până la 20%:

1.  prezentarea scopului general al proiectului de achiziţie, precum şi numărul şi valoarea acţiunilor în capitalul total, în procente, în lei şi în echivalent euro;

2.   lista persoanelor care acţionează în mod concertat, precum şi descrierea aranjamentelor financiare, a contribuţiilor fiecărei persoane şi a eventualelor structuri organizatorice în cadrul asigurătorului/reasiguratorului, dacă este cazul;

3.  prezentarea strategiei cu privire la proiectul de achiziţie, care să cuprindă şi informaţii referitoare la perioada în care potenţialul achizitor intenţionează să păstreze acţiunile, la orice intenţie de a creşte, de a reduce sau de a menţine nivelul cotei de participare în următorii 3 ani sau la intenţia de a acţiona ca un deţinător activ de acţiuni, precum şi informaţii privind capacitatea lui financiară de a susţine asigurătorul/reasiguratorul cu fonduri proprii suplimentare, în cazul în care acesta întâmpină dificultăţi financiare.

B. In cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge este între 20% şi 50%:

1. documentele şi informaţiile menţionate la lit. A;

2.  prezentarea intenţiilor potenţialului achizitor cu privire la situaţia financiară a asigurătorului/reasiguratorului, precum şi aşteptările acestuia în următorii 3 ani.

C. In cazul în care, în urma proiectului de achiziţie, cota de participare la care se va ajunge este de peste 50%, documentele şi informaţiile menţionate la lit. A şi B, inclusiv studiul de fezabilitate menţionat în norme.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 4/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 4 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu