E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 39 din 17 ianuarie 2005

privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 87 din 26 ianuarie 2005




    In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,
    in baza prevederilor art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 4, precum si ale art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata,

    ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Pentru aplicarea unitara a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, si a actelor normative care reglementau taxa pe valoarea adaugata, impozitul pe profit, accizele, impunerea unor venituri realizate din Romania de persoane fizice si juridice nerezidente, impozitul pe venit, inainte de intrarea in vigoare a Codului fiscal, se constituie Comisia fiscala centrala la nivelul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare Comisia.
    Art. 2
    (1) Comisia emite decizii pentru:
    a) problemele de natura fiscala si cele de procedura fiscala, prin coroborarea legislatiei din domeniu cu legislatia conexa, dupa caz, pentru care se impune o solutionare unitara in vederea eliminarii interpretarilor diferite in aplicarea legislatiei;
    b) problemele ce privesc conflictele de competenta ivite intre organele fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun;
    c) cazurile in care aplicarea scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru bunurile si serviciile finantate din fonduri nerambursabile nu se poate realiza conform art. 8 din anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 141/2004.
    (2) Comisia are competenta de a emite si solutii fiscale individuale anticipate, in conditiile art. 6 alin. (5) - (8) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 3
    (1) Deciziile Comisiei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea prin ordin al ministrului finantelor publice.
    (2) Solutiile fiscale individuale anticipate, adoptate de Comisie, se semneaza de presedintele si vicepresedintele Comisiei fiscale centrale si se comunica solicitantului.
    Art. 4
    (1) Comisia este formata din 15 membri cu drept de vot, in componenta prevazuta in anexa. In cazul absentei temeinic justificate a unuia dintre membrii Comisiei, va participa inlocuitorul de drept al acestuia.
    (2) Comisia este coordonata de secretarul de stat care raspunde de politica si legislatie fiscala, in calitate de presedinte, si de secretarul de stat, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in calitate de vicepresedinte.
    (3) In cazul in care Comisia a fost investita cu o cerere pentru emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate, aceasta se suplimenteaza cu un membru care va fi directorul executiv adjunct care coordoneaza activitatea de inspectie fiscala din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
    (4) In cazul in care Comisia este sesizata in legatura cu solutionarea unor conflicte de competenta ce privesc bugetele locale, secretariatul va solicita Asociatiei Comunelor din Romania, Asociatiei Oraselor din Romania, Asociatiei Municipiilor din Romania, Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania, precum si Ministerului Administratiei si Internelor desemnarea cate unui reprezentant in vederea completarii Comisiei.
    Art. 5
    (1) In cadrul Comisiei functioneaza un secretariat format din 4 persoane, dintre care doua persoane din cadrul Directiei de politici si legislatie privind veniturile bugetului general consolidat, o persoana din cadrul Directiei generale juridice si o persoana din cadrul proiectului "Codul de procedura fiscala".
    (2) In cazul in care Comisia este sesizata cu o cerere pentru emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate, aceasta se repartizeaza, in vederea analizei, unui grup de lucru constituit dintr-un reprezentant al Directiei generale de politici si legislatie privind veniturile bugetului general consolidat, un reprezentant al Directiei generale de inspectie financiar-fiscala din cadrul Administratiei Nationale de Administrare Fiscala, un reprezentant al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, un reprezentant al Directiei generale juridice si un reprezentant al Directiei juridice din cadrul Administratiei Nationale de Administrare Fiscala.
    (3) Reprezentantii vor fi desemnati de conducerile directiilor mentionate la alin. (2). Reprezentantul Directiei de inspectie financiar-fiscala va fi coordonatorul grupului de lucru.
    (4) Grupul de lucru va intocmi o nota de prezentare ce va contine sinteza problematicii expuse, precum si proiectul solutiei fiscale individuale anticipate, propusa a fi adoptata.
    (5) Comisia poate solicita contribuabilului completarea cererii, prezentarea unor inscrisuri sau orice alte informatii necesare solutionarii cererii.
    Art. 6
    (1) Directorii generali si/sau adjuncti in ale caror atributii se regaseste coordonarea impozitelor prevazute la art. 1, denumiti in continuare directori coordonatori, respectiv seful proiectului "Codul de procedura fiscala", selecteaza problematica rezultata din corespondenta primita care este de competenta Comisiei.
    (2) Ceilalti membri ai Comisiei, altii decat cei prevazuti la alin. (1), pot propune spre dezbatere, in vederea adoptarii unor solutii unitare, probleme din domeniul legislatiei fiscale si procedurilor fiscale prevazute la art. 1.
    (3) Directorii coordonatori, pentru problematica selectata, precum si ceilalti membri ai Comisiei, pentru problemele pe care le supun spre dezbatere, asigura elaborarea notei de prezentare si solutia propusa. Inscrierea pe ordinea de zi a notelor de prezentare si a solutiilor propuse se supune aprobarii presedintelui Comisiei.
    Art. 7
    (1) Comisia se intruneste cel putin o data pe luna sau ori de cate ori este nevoie, dupa cum urmeaza:
    a) Comisia se poate intruni si poate adopta decizii/solutii fiscale individuale anticipate in prezenta tuturor membrilor acesteia;
    b) in cazul solutionarii unor conflicte de competenta ce privesc bugetele locale, Comisia se poate intruni si poate adopta decizii in prezenta tuturor membrilor acesteia si a tuturor reprezentantilor desemnati potrivit art. 4 alin. (3).
    (2) Deciziile si solutiile fiscale individuale anticipate se adopta cu votul a cel putin 9 membri.
    (3) La lucrarile Comisiei pot fi invitati sa participe fara drept de vot specialisti din cadrul directiilor de specialitate, precum si coordonatorul grupului de lucru, in cazul in care Comisia analizeaza o cerere pentru emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate.
    (4) Comisia analizeaza notele de prezentare si solutiile propuse, inscrise pe ordinea de zi, si adopta prin decizii solutii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupa caz, respinge solutiile propuse, daca acestea contravin prevederilor legale ori daca nu sunt de competenta Comisiei, in sensul art. 2 alin. (1).
    (5) Comisia nu solutioneaza probleme punctuale care nu presupun adoptarea unor solutii unitare general aplicabile de catre toti agentii economici, acestea rezolvandu-se potrivit atributiilor directiilor, prevazute in Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Finantelor Publice, si potrivit legislatiei specifice.
    (6) In cazul in care Comisia a fost investita cu o cerere pentru emiterea unei solutii fiscale individuale anticipate, aceasta va analiza nota de prezentare si va adopta solutia propusa de grupul de lucru sau va respinge motivat cererea.
    Art. 8
    (1) Secretariatul va tine cate un registru pentru deciziile Comisiei si pentru solutiile fiscale individuale anticipate, in care se vor consemna:
    - data sedintei;
    - participantii (nominal);
    - ordinea de zi;
    - modul de votare a deciziilor/solutiilor fiscale individuale anticipate;
    - numarul atribuit deciziei/solutiilor fiscale individuale anticipate.
    (2) Cu cel putin 3 zile inaintea sedintei, secretariatul distribuie membrilor Comisiei si invitatilor: nota de prezentare a problemelor supuse dezbaterii si solutiile propuse, sub semnatura directorilor coordonatori, sau, dupa caz, a celorlalti membri ai Comisiei. In cazul solutiilor fiscale individuale anticipate, nota de prezentare se semneaza de coordonatorul grupului de lucru.
    (3) Procesul-verbal al sedintei Comisiei se redacteaza de secretariat, va fi semnat de membrii Comisiei sau de inlocuitorii de drept ai acestora.
    (4) In termen de 3 zile de la data sedintei, secretariatul Comisiei redacteaza decizia, care va contine numai solutiile aprobate de Comisie si proiectul de ordin pe care il va inainta spre aprobare ministrului finantelor publice.
    (5) Prin grija secretariatului si a directorilor coordonatori decizia Comisiei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (6) Prin grija secretariatului si a coordonatorului grupului de lucru solutia fiscala individuala anticipata se comunica solicitantului si organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului solicitant.
    Art. 9
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin isi inceteaza valabilitatea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.033/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 677 din 28 iulie 2004.
    Art. 10
    (1) Solutiile unitare adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ in baza caruia au fost date.
    (2) Solutiile fiscale individuale anticipate, adoptate de Comisie, sunt opozabile si obligatorii fata de organul fiscal de la data comunicarii acestora, conform legii.
    Art. 11
    Anexa*) face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    Art. 12
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                     Ministrul finantelor publice,
                            Ionel Popescu

    ANEXA 1

                    COMPONENTA COMISIEI FISCALE CENTRALE

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Functia      |                 Domeniul             |   Statutul    |
|crt.|                  |                                      |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   1| Secretar de stat | Cu atributii in domeniul politicii si| presedinte    |
|    |                  | legislatiei fiscale                  |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   2| Secretar de stat | Presedintele Agentiei Nationale de   | vicepresedinte|
|    |                  | Administrare Fiscala                 |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   3| Director general | Directia generala de politici si     | membru        |
|    |                  | legislatie privind veniturile        |               |
|    |                  | bugetului general consolidat         |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   4| Director general | Directia generala juridica           | membru        |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   5| Director general | Directia generala de gestiune a      | membru        |
|    |                  | impozitelor si membru contributiilor |               |
|    |                  | - ANAF                               |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   6| Director general | Directia generala de colectare a     | membru        |
|    |                  | creantelor bugetare - ANAF           |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   7| Director general | Directia generala de inspectie       | membru        |
|    |                  | financiar-fiscala - ANAF             |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   8| Director general | Directia generala de solutionare a   | membru        |
|    |                  | contestatiilor - ANAF                |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|   9| Director general | Directia generala de politici si     | membru        |
|    | adjunct, care    | legislatie privind veniturile        |               |
|    | coordoneaza      | bugetului general consolidat         |               |
|    | legislatia       |                                      |               |
|    | privind impunerea|                                      |               |
|    | persoanelor      |                                      |               |
|    | juridice si a    |                                      |               |
|    | altor entitati   |                                      |               |
|    | similare         |                                      |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|  10| Director general | Directia generala de politici si     | membru        |
|    | adjunct, care    | legislatie privind veniturile        |               |
|    | coordoneaza      | bugetului general consolidat         |               |
|    | legislatia       |                                      |               |
|    | privind taxa pe  |                                      |               |
|    | valoarea adaugata|                                      |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|  11| Director general | Directia generala de politici si     | membru        |
|    | adjunct care     | legislatie privind veniturile        |               |
|    | coordoneaza      | bugetului general consolidat         |               |
|    | legislatia       |                                      |               |
|    | privind accizele |                                      |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|  12| Director         | Directia de reglementari contabile   | membru        |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|  13| Director         | Directia juridica - ANAF             | membru        |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|  14| Sef serviciu     | Serviciul legislatie si armonizare   | membru        |
|    |                  | TVA in regim normal si regimuri      |               |
|    |                  | speciale                             |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|  15| Sef proiect      | Proiectul "Codul de procedura        | membru        |
|    |                  | fiscala" - ANAF                      |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
| *16| Director executiv| Directia de administrare a marilor   | membru        |
|    | adjunct care     | contribuabili                        |               |
|    | coordoneaza      |                                      |               |
|    | activitatea de   |                                      |               |
|    | inspectie fiscala|                                      |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|*17| Reprezentant     | Asociatia Comunelor din Romania      | membru        |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|*18| Reprezentant     | Asociatia Oraselor din Romania       | membru        |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|*19| Reprezentant     | Asociatia Municipiilor din Romania   | membru        |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|*20| Reprezentant     | Uniunea Nationala a Consiliilor      | membru        |
|    |                  | Judetene din Romania                 |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
|*21| Reprezentant     | Ministerul Administratiei si         | membru        |
|    |                  | Internelor                           |               |
|____|__________________|______________________________________|_______________|
    *) numai in cazul in care se dezbat problemele prevazute la art. 2 alin. (2).
    *) numai in cazul in care se dezbat problemele prevazute la art. 4 alin. (3).



COMENTARII la Ordinul 39/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 39 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 687 2016
    împrumut! împrumut!! împrumut!!! Căutați o companie de credit privată cu renume și acreditate, care oferă împrumuturi oportunității de viață. Noi oferim tot felul de împrumut într-un mod foarte rapid și ușor, împrumut personal, împrumut auto, împrumut de acasă, împrumut student, împrumut de afaceri, împrumut de investiții, consolidarea datoriilor, și mai mult. Ați fost respinsă de bănci și de alte instituții financiare? Aveți nevoie de un împrumut de consolidare sau de un credit ipotecar? Nu căutați mai mult, deoarece suntem aici pentru a face toate problemele dvs. financiare un lucru de trecut. Noi împrumutăm fonduri persoanelor fizice și întreprinderilor care au nevoie de asistență financiară la o rată de 2%. Nu este necesar un număr de asigurări sociale și nu este necesară verificarea creditului, 100% garantată. Vreau să folosesc acest suport pentru a vă informa că oferim asistență fiabilă și beneficiară și vă vom oferi cu plăcere un împrumut. Prin urmare, trimiteți-ne un e-mail astăzi la: (fernandohenrietta@gmail.com) pentru a aplica acum pentru un împrumut.
ANONIM a comentat Decizia 68 2017
    If you have been spending time searching for where to get an affordable loan with a reasonable interest,short or long time payment.this is your opportunity to get a better and saver loan for your business expanssion,start up your own business,to get yourself a befitting home,for your personal reasons.dont existate to contact us aaronclacky101@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 68 2017
    Do you need a loan? Do you need financial help? Does your firm, company or industry need financial assistance? Do you need finance to start your business? Do you need finance to expand your business? Do you need personal loan? Please, contact us for more information: EMAIL: scotmorrison45@gmail.com
ANONIM a comentat Decizia 68 2017
    Are you currently employed or unemployed. Are you a business personnel. Do you want to start your own business or expand your business. Do want to buy a house or rennovate your house,here are the opportunities to fulfil your dreams.apply for your loan by contacting us at georgyrobort1010@gamil.com
ANONIM a comentat Ordin 3124 2017
    Oferim împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Aplicați pentru un împrumut rapid și convenabil pentru a achita facturile și pentru a începe o nouă afacere sau pentru a vă refinanța proiectele la o rată mai redusă de dobândă de 3%. Aveți un scor scăzut de creditare și sunteți gata să obțineți împrumut de capital de la autoritățile locale Bănci și alte instituții financiare? Iată șansa dvs. de a obține un împrumut de la Organizația noastră. Oferim împrumuturi persoanelor fizice pentru următoarele scopuri și multe altele. Împrumut personal, extindere de afaceri, start-up de afaceri, educație, consolidarea datoriilor, împrumuturi cu bani grași. Contactați-ne astăzi prin e-mail: kate_solution@outlook.com
ANONIM a comentat Decizia 687 2016
     Sunteți într-o situație financiară proastă? Ai nevoie de un împrumut? Aveți nevoie de finanțare pentru afacerea dvs.? Serviciile noastre sunt rapide și foarte fiabile pe măsură ce vă garantăm obținerea împrumutului odată ce aplicați, împrumuturile sunt aprobate în termen de 30 de minute de la aplicare. Contactați-ne acum la (Freemanloanfinance@gmail.com) și obțineți-vă împrumuturile astăzi. Mulțumiri, Jamie Freeman. www.freemanfinance.webs.com
ANONIM a comentat Legea 86 2017
    VREAȚI UN UN ÎMPRUMUT Sunteți un bărbat sau o femeie de afaceri? Aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? Aveți nevoie de împrumut pentru a-ți plăti datoriile sau pentru a-ți plăti facturile sau pentru a începe o afacere frumoasă? Aveți nevoie de fonduri pentru finanțarea proiectului dvs.? E-mail: (larryellisonfinance@gmail.com) Oferim servicii garantate de împrumut de orice valoare și în orice parte a lumii pentru persoane fizice, companii, agenți imobiliari și corporații la rata superioară a dobânzii de 2%. Pentru cerere și mai multe informații trimiteți răspunsuri la următoarea adresă de e-mail: larryellisonfinance@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 17 2017
    Ați trecut prin momente dificile în obținerea unui împrumut acum îngrijorați nomore pentru că Lucas Loan Împrumut Compania oferă toate tipurile de împrumut și de asemenea, oferim împrumut securizat acasă, precum și împrumut pentru a investi în afacerea dvs. cpntact noi acum: LUCASLOANLENDINGCOMPANIA@YAHOO.COM Site-ul web: lucasloanlendingcompania.webs.com Telefon mobil: +16026337400
ANONIM a comentat Ordin 1470 2011
    Indiferent dacă aveți o afacere stabilită sau o nouă afacere, găsirea creditorului potrivit este esențială. La Cash Solution Investment Ltd., înțelegem provocările cu care vă confruntați și de aceea acordăm împrumuturi persoanelor fizice și companiilor. Oferim soluții care vă vor permite să vă concentrați asupra afacerii dvs. și să avansați obiectivele de afaceri. Contactați-ne acum prin intermediul cash.solutions@cash4u.com
ANONIM a comentat Decizia 195 2010
    Buna, Sunteți financiar în jos? Aveți nevoie de un împrumut imediat pentru a vă plăti datoriile sau aveți nevoie de un împrumut pentru a vă rezolva afacerea? Aveți nevoie de un împrumut de consolidare sau de un credit ipotecar? Ați fost respins de bănci și de alte instituții financiare? Nu mai cautati deoarece firma HELEN WILSON LOAN FIRM este aici pentru a face toate problemele tale financiare un lucru din trecut! Acordăm împrumut societăților, entităților private și persoanelor fizice cu dobândă redusă și rate accesibile de 2%. Ne puteți contacta prin e-mail prin: (helenwilson719@gmail.com) Mulțumiri
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu