ORDIN Nr. 383
din 1 martie 2010
pentru aprobarea
instructiunilor si a formatelor-standard de întocmire a Planului de repartizare
a managerilor publici
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA A FUNCTIONARILOR PUBLICI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 175 din 18 martie 2010
Având în vedere prevederile art. 15 alin. (7) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul
funcţionarului public denumit manager public, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 135/2009, precum şi
ale art. 22 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul art. 21 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 11
alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea
şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă instrucţiunile de
întocmire a Planului de repartizare a managerilor publici, prevăzute în
anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă formatul-standard de
transmitere a datelor privind situaţia posturilor vacante şi temporar
vacante de manageri publici şi a funcţiilor publice specifice de
manager public ce urmează a fi înfiinţate în vederea încadrării
absolvenţilor programelor de formare specializată destinate
obţinerii statutului de manager public, denumit în continuare format-standard
1, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă formatul-standard de
centralizare a informaţiilor privind profilurile profesionale ale
absolvenţilor programelor de formare, denumit în continuare format-standard
2, prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 4. - Se aprobă formatul-standard de
centralizare a informaţiilor privind opţiunile absolvenţilor
programelor de formare, denumit în continuare format-standard 3, prevăzut
în anexa nr. 4.
Art. 5. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Agenţiei Naţionale a
Funcţionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal
ANEXA Nr. 1
INSTRUCŢIUNI DE ÎNTOCMIRE
a Planului de repartizare a managerilor publici
Art. 1. - (1) Prin Instrucţiunile de întocmire a
Planului de repartizare a managerilor publici, denumite în continuare instrucţiuni,
se asigură un cadru unitar privind stabilirea metodelor de completare,
transmitere şi colectare periodică a datelor şi
informaţiilor necesare aplicării succesive a criteriilor
prevăzute la art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit
manager public, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 135/2009.
(2) Scopul prezentului ordin îl constituie asigurarea
condiţiilor necesare îmbunătăţirii procesului de colectare
a informaţiilor relevante pentru repartizarea în cadrul
autorităţilor şi instituţiilor publice a absolvenţilor
programelor de formare specializată destinate obţinerii statutului de
manager public, denumite în continuare programe de formare.
(3) Autorităţile şi instituţiile
publice pentru care aplicarea prevederilor prezentelor instrucţiuni este
obligatorie sunt ministerele şi celelalte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale, prefecturile, consiliile judeţene,
consiliile locale şi primăriile din municipiile reşedinţă
de judeţ, consiliile locale şi primăriile din municipii şi
oraşe, precum şi orice alte autorităţi şi
instituţii publice în care sunt încadraţi sau care doresc să
încadreze manageri publici.
Art. 2. - (1) Autorităţile şi
instituţiile publice au obligaţia de transmitere către
Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită
în continuare Agenţia, a datelor şi informaţiilor
cuprinse în formatul-standard 1.
(2) Conducătorii autorităţilor şi
instituţiilor publice răspund de corectitudinea datelor şi informaţiilor
completate în formatele-standard prevăzute în anexele la ordin şi
transmise Agenţiei, precum şi de obligaţiile asumate prin
completarea respectivelor date şi informaţii.
(3) Autorităţile şi instituţiile
publice îndeplinesc obligaţiile prevăzute de prezentele
instrucţiuni prin persoana sau persoanele expres nominalizate în acest
scop.
Art. 3. - Conducătorii autorităţilor
şi instituţiilor publice transmit Agenţiei datele şi
informaţiile solicitate, după cum urmează:
a) formatul-standard 1, completat în mod
corespunzător, până cel târziu la data de 15 ianuarie a fiecărui
an;
b) o copie a actului administrativ de nominalizare a
persoanei sau persoanelor prevăzute la art. 2 alin. (3) din prezentele
instrucţiuni, în termen de cel mult 10 zile de la data emiterii actului
administrativ.
Art. 4. - (1) La completarea formatului-standard 1,
informaţia referitoare la data estimată a numirii în funcţia
publică specifică de manager public vacantă, temporar
vacantă sau, după caz, nou-înfiinţată se exprimă în
număr maxim de zile necesare finalizării procedurilor administrative
de gestiune a resurselor umane specifice categoriei de autoritate sau
instituţie publică, calculat de la data anunţată în mod
oficial ca dată de finalizare a programului de formare.
(2) La solicitarea expresă a Agenţiei,
autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia
transmiterii de clarificări suplimentare privind modalitatea de calcul
utilizată, respectiv, acolo unde este cazul, au obligaţia
efectuării de corecturi.
(3) Informaţia prevăzută la alin. (1) nu
constituie şi nu poate fi utilizată în nicio situaţie drept
criteriu de plasare sau, după caz, criteriu de exprimare a opţiunilor
absolvenţilor programelor de formare pentru una sau alta dintre autorităţile
sau instituţiile publice.
Art. 5. - (1) Conducătorii autorităţilor
şi instituţiilor publice transmit datele şi informaţiile
prevăzute la art. 3 lit. a) inclusiv în format electronic, într-un singur
document ataşat, la adresa de e-mail menţionată la alin. (3), în
format Office Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice,
fără sublinieri sau prescurtări.
(2) Subiectul e-mailului prin care se transmite
Agenţiei formatul-standard completat este format din „acronimul
autorităţii sau instituţiei publice" format-standard 1 manageri
publici „anul" (de exemplu, ANFP format-standard 1 manageri publici 2009).
(3) Formatele-standard completate se transmit pe suport
de hârtie prin intermediul poştei militare, respectiv a poştei civile
la sediul Agenţiei şi prin comunicare electronică, la adresa de
e-mail manageripublici@anfp.gov.ro.
Art. 6. - Agenţia recomandă prefecturilor
şi consiliilor judeţene să acorde, la cererea acestora,
sprijinul necesar autorităţilor şi instituţiilor publice
locale care nu au acces la mijloacele de comunicare informatică, în
vederea transmiterii în format electronic a datelor şi informaţiilor
din formatele de raportare, în condiţiile prevăzute de prezentele
instrucţiuni.
Art. 7. - (1) Agenţia centralizează datele
şi informaţiile transmise în condiţiile prevăzute la art. 3
pe baza cărora elaborează planul de repartizare a managerilor
publici, pe care îl supune spre aprobare Guvernului în termen de cel mult 20 de
zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 3 lit. a).
(2) Planul de repartizare a managerilor publici supus
spre aprobare Guvernului cuprinde doar acele informaţii pentru care
termenul prevăzut la art. 4 alin. (1) nu depăşeşte 60 de
zile.
(3) In urma centralizării datelor şi
informaţiilor transmise, Agenţia poate prezenta în cuprinsul documentelor
ce însoţesc planul de repartizare prevăzut la alin. (1) şi:
a) lista instituţiilor şi
autorităţilor publice care nu au transmis de două ori consecutiv
formatul-standard 1 completat în condiţiile şi termenele
prevăzute în prezentele instrucţiuni;
b) lista instituţiilor şi
autorităţilor publice care nu şi-au respectat obligaţiile
asumate prin transmiterea datelor şi informaţiilor solicitate conform
prezentelor instrucţiuni;
c) eventualele estimări referitoare la întocmirea
şi supunerea spre aprobare a unui nou plan de repartizare, în
situaţia în care numărul de posturi prevăzute în planul de
repartizare este inferior numărului de absolvenţi ai programelor de
formare sau, după caz, termenul prevăzut la art. 4 alin. (1)
depăşeşte 60 de zile.
(4) Pentru instituţiile şi
autorităţile publice aflate în situaţia prevăzută la
alin. (3) lit. a), Agenţia poate sesiza comisia de disciplină
competentă cu privire la încălcarea prevederilor legale referitoare
la îndatoriri de către persoana prevăzută la art. 2 alin. (3).
(5) Pentru instituţiile şi
autorităţile publice aflate în situaţia prevăzută la
alin. (3) lit. b), Agenţia poate informa Guvernul în vederea luării
de măsuri corespunzătoare, precum şi, acolo unde este cazul,
poate decide declanşarea de măsuri administrative conform
competenţelor prevăzute de lege.
Art. 8. - (1) Instituţia responsabilă cu
organizarea programului de formare are obligaţia de centralizare a datelor
şi informaţiilor cuprinse în formatul-standard 2 şi în
formatul-standard 3, conform datelor şi informaţiilor puse la
dispoziţie de participanţii la programele de formare
specializată destinate obţinerii statutului de manager public.
(2) Termenele, modalitatea de comunicare cu
participanţii la programele de formare în vederea îndeplinirii obligaţiei
prevăzute la alin. (1), precum şi efectele transmiterii de date
şi informaţii eronate, incomplete sau cu depăşirea
termenelor solicitate se prevăd distinct în regulamentele de studii.
Art. 9. - (1) Pentru completarea corespunzătoare a
opţiunilor absolvenţilor programelor de formare, Agenţia pune la
dispoziţia persoanelor interesate planul de repartizare a managerilor
publici elaborat în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1).
(2) In situaţia în care pentru o autoritate sau o
instituţie publică a fost identificat un singur profil profesional
care corespunde solicitării acesteia, autoritatea sau instituţia
respectivă nu mai poate constitui opţiune la dispoziţia
celorlalţi absolvenţi ai programelor de formare.
(3) La completarea formatului-standard 3 datele
şi informaţiile solicitate se vor completa pentru toate
opţiunile puse la dispoziţie.
(4) Ordinea indicării opţiunilor şi
completării datelor şi informaţiilor solicitate nu constituie
ordine de prioritate la plasarea persoanelor sau transmiterea profilurilor
profesionale ale managerilor publici către autorităţi şi
instituţii publice.
Art. 10. -In vederea îndeplinirii obligaţiilor în
legătură cu completarea corectă, completă şi în
termenele solicitate a formatului-standard 1, Agenţia poate acorda, la
cererea persoanelor interesate, asistenţă de specialitate şi
coordonare metodologică.
Art. 11. - (1) Pe baza solicitărilor
autorităţilor şi instituţiilor publice, exprimate prin
completarea şi transmiterea formatului-standard 1, Agenţia stabileşte,
în funcţie de poziţia în clasamentul final a persoanelor care
deţin profilul profesional solicitat, ordinea de prioritate în ocuparea
funcţiilor publice specifice de manager public de către persoanele
care şi-au exprimat opţiunile pentru una sau alta dintre
autorităţile sau instituţiile publice.
(2) In situaţia în care poziţia în
clasamentul final a unui absolvent al programelor de formare permite acestuia
plasarea în mai mult de una dintre autorităţile sau instituţiile
publice pentru care a optat, Agenţia are obligaţia solicitării,
iar persoana respectivă are obligaţia comunicării opţiunii
sale finale în termen de cel mult două zile.
(3) In aplicarea alin. (2), transmiterea şi
primirea informaţiilor se poate face personal, pe bază de
semnătură, prin fax ori prin poşta electronică.
Art. 12. - (1) In termen de cel mult 10 zile de la data
finalizării procedurilor corespunzătoare aplicării succesive a
criteriilor prevăzute la art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 92/2008, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 135/2009, Agenţia:
a) întocmeşte şi transmite
autorităţilor şi instituţiilor publice propunerile de
numire a absolvenţilor programelor de formare în funcţiile publice
specifice de manager public, gradul profesional „asistent", în aplicarea
prevederilor art. 15 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
92/2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 135/2009, pentru absolvenţii programelor de formare care în urma
aplicării succesive a criteriilor prevăzute de lege urmează a
ocupa o funcţie publică specifică de manager public;
b) întocmeşte un calendar estimativ al
activităţilor de plasare şi asigură asistenţă de
specialitate pentru absolvenţii programelor de formare care, datorită
numărului limitat de posturi aprobate în planul de repartizare, nu pot
ocupa o funcţie publică specifică de manager public imediat
după absolvirea programelor de formare.
(2) Intocmirea propunerilor de numire şi a
calendarului estimativ al activităţilor de plasare se face cu respectarea
termenelor calculate conform prevederilor art. 7.
(3) Propunerile de numire se comunică în copie
absolvenţilor programelor de formare, personal, pe bază de
semnătură, prin scrisoare recomandată sau scrisoare cu
confirmare de primire ori prin poştă electronică. Dovezile de
comunicare se arhivează în mod corespunzător.
(4) Publicitatea calendarului prevăzut la alin.
(1) lit. b) se asigură prin publicarea pe pagina de internet a
Agenţiei, prin afişare la avizierul instituţiei, prin
transmiterea directă către persoanele interesate, la solicitarea
acestora, precum şi prin orice alt mijloc considerat adecvat.
Art. 13. - Prin excepţie de la prevederile art. 3
lit. a), pentru anul 2010 termenul de transmitere a datelor şi
informaţiilor este 1 aprilie pentru formatul-standard 1, completat în mod
corespunzător.
Art. 14. - Pentru anul 2010, informaţiile
prevăzute la art. 3 lit. b) se transmit în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentelor instrucţiuni.
ANEXA Nr. 2
FORMAT-STANDARD 1
de transmitere a datelor privind situaţia
posturilor vacante şi temporar vacante de manageri publici şi a
funcţiilor publice specifice de manager public ce urmează a fi
înfiinţate în vederea încadrării absolvenţilor programelor de
formare specializată destinate obţinerii statutului de manager public
Nr. crt.
|
Instituţia1)
|
Nr. de posturi2)
|
Profil solicitat 3)
|
Denumirea departamentului 4)
|
Tipul postului5)
|
Data estimată a
înfiinţării postului6)
|
Data estimată a numirii în
funcţia publică7)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Se va completa
cu numele complet al instituţiei, dacă este cazul, inclusiv cu numele
instituţiei în subordinea căreia se află (pentru ordonatorii de
credite secundari sau terţiari).
2) Se va completa
cu numărul de posturi vacante, temporar vacante sau, după caz,
nou-înfiinţate ce vor fi ocupate de către managerii publici.
3) Se va completa
cu numărul profilului sau, după caz, al profilelor care sunt
considerate că răspund nevoilor instituţionale, aşa cum apar
acestea în corespondenţa primită de la Agenţia
Naţională a Funcţionarilor Publici.
4) Se va completa
cu numele complet al departamentului în cadrul căruia există
postul/posturile, aşa cum apare scris în actul normativ sau administrativ
de organizare şi funcţionare a instituţiei.
5) Se va completa
cu indicarea expresă a regimului postului la data estimată a numirii
în funcţie, respectiv: post vacant, post temporar vacant, post
nou-înfiinţat.
6) Se va completa
doar în situaţia în care la coloana „Tipul postului" s-a făcut
menţiunea „Post nou-înfiinţat", cu data-limită până la
care instituţia îşi asumă obligaţia înfiinţării
postului.
7) Se va completa
cu data de la care instituţia doreşte ca managerul public să
îşi înceapă efectiv activitatea în cadrul instituţiei.
ANEXA Nr. 3
FORMAT-STANDARD 2
de centralizare a informaţiilor privind
profilurile profesionale ale absolvenţilor programelor de formare
Nr. crt.
|
Domeniul de studii
universitare / Data
absolvirii1)
|
Domeniul de studii
postuniversitare /
Anul finalizării
studiilor2)
|
Perfecţionări/
Specializări3)
|
Programul de formare destinat
obţinerii statutului de manager public
|
Domeniile de
activitate profesională5)
|
Limbi străine
cunoscute şi nivelul de
cunoaştere în
conformitate cu
cerinţele CV-ului
Europass6)
|
Domenii de studii în ţară
|
Domenii de studii în
străinătate4)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Se va completa
cu date privind studiile universitare, altele decât cele referitoare la
programul destinat obţinerii statutului de manager public.
2) Se va completa
cu date privind studiile postuniversitare, altele decât cele referitoare la
programul destinat obţinerii statutului de manager public.
3) Se va completa
cu date privind cursurile de specialitate, altele decât cele referitoare la
programul destinat obţinerii statutului de manager public.
4) Se va completa
cu informaţii privind studiile absolvite în străinătate sau
stagiul efectuat în ţările Uniunii Europene, ca parte a programului
destinat obţinerii statutului de manager public.
5) Se va completa
cu date referitoare la domeniul de activitate în care absolventul şi-a
desfăşurat activitatea.
6) Se va completa
cu Nivelul Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi
Străine, respectiv calificative A1, A2, B1, B2, C1, C2, aşa cum sunt
reliefate în CV-ul Europass.
ANEXA Nr. 4
FORMAT-STANDARD 3
de centralizare a informaţiilor privind
opţiunile absolvenţilor programelor de formare
|
|
|
Numele şi prenumele
absolventului
|
Autoritatea/
Instituţia
publică
|
Nr. de posturi disponibile
|
Autoritatea/ Instituţia
publică
|
Nr. de posturi disponibile
|
Autoritatea/ Instituţia
publică
|
Nr. de posturi disponibile
|
Autoritatea/ Instituţia
publică
|
Nr. de posturi disponibile
|
Opţiunea 1
|
Opţiunea 2
|
Opţiunea 3
|
Opţiunea 4
|
Absolventul 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Absolventul 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Absolventul 3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Absolventul 4
|
|
|
|
|
|
|
|
|