Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3722 din 19 decembrie 2008

privind aprobarea Regulamentului de selectie a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in Programul national pentru cresterea eficientei energetice si utilizarea surselor regenerabile de energie in sectorul public, pentru anii 2009-2010

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 6 din 6 ianuarie 2009



In conformitate cu prevederile art. 13 lit. r) din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2008 privind eficienţa energetică şi promovarea utilizării la consumatorii finali a surselor regenerabile de energie,

în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.661/2008 privind aprobarea Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010,

în temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de selecţie a solicitanţilor cofinanţărilor cuprinse în Programul naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală politică energetică, Direcţia de buget şi contabilitate internă, Direcţia generală juridică şi Agenţia Română pentru Conservarea Energiei vor avea în vedere şi vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

REGULAMENT DE SELECŢIE

a solicitanţilor cofinanţărilor cuprinse în Programul naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010

Introducere

Prezentul regulament de selecţie stabileşte condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească solicitanţii cofinanţării nerambursabile, precum şi proiectele de investiţii propuse de aceştia spre selecţie în cadrul Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010, denumit în continuare Programul naţional 2009-2010.

Culegerea şi prelucrarea datelor în vederea selecţiei se realizează de Agenţia Română pentru Conservarea Energiei (ARCE), prin reprezentanţii săi din filialele teritoriale, aceştia fiind împuterniciţi să reprezinte conducerea ARCE în relaţia cu persoanele fizice şi juridice implicate în realizarea proiectelor de investiţii la nivel local.

ARCE execută selectarea proiectelor de investiţii ce vor fi incluse în Programul naţional 2009-2010, proces ce include două etape de analiză tehnică de specialitate:

a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate de către solicitantul cofinanţării nerambursabile şi, respectiv, verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus;

b) selecţia propriu-zisă, prin determinarea priorităţii proiectului de investiţii prin aplicarea criteriilor de selecţie. Condiţiile de eligibilitate sunt obligatorii, în sensul că neîndeplinirea acestora conduce la eliminarea proiectului de investiţii, fără dreptul de a mai participa la etapa de selecţie propriu-zisă.

CAPITOLUL I

Condiţii de eligibilitate referitoare la solicitantul cofinanţării nerambursabile

I.1. Solicitantul cofinanţării nerambursabile

Solicitantul cofinanţării nerambursabile în cadrul Programului naţional 2009-2010, denumit în continuare solicitant, este autoritatea administraţiei publice locale competentă care transmite la ARCE cererea de primire a acestui sprijin financiar, însoţită de documentaţiile precizate conform prezentului regulament de selecţie.

I.2. Forma de proprietate

Solicitantul trebuie să deţină în proprietate sistemul de termoficare sau părţile acestuia, respectiv sistemele de iluminat public şi/sau clădirile publice la care se referă proiectele de investiţii incluse în lista aprobată în cadrul Programului naţional 2009-2010.

In situaţia în care exploatarea sistemului de termoficare, a sistemului de iluminat public sau a clădirii publice face obiectul unui contract de concesiune, autoritatea publică locală, având calitatea de solicitant al cofinanţării nerambursabile, trebuie să fie parte contractantă în realizarea lucrărilor de investiţii.

I.3. Responsabilul din partea solicitantului

Autoritatea publică locală, având calitatea de solicitant în cadrul Programului naţional 2009-2010, va desemna un reprezentant, angajat în cadrul unui compartiment tehnic, economic sau financiar, căruia i se încredinţează atribuţii corespunzătoare privind urmărirea lucrărilor de investiţii şi întocmirea documentaţiilor aferente.

CAPITOLUL II

Condiţii de eligibilitate referitoare la proiectul de investiţii propus

II.1.  Fundamentarea legislativă şi tehnică a proiectului de investiţii propus

Proiectul de investiţii propus de solicitantul sprijinului financiar nerambursabil trebuie să corespundă cu prevederile strategiei energetice locale, respectiv cu prevederile strategiei de asigurare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie (întocmită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind alimentarea cu energie termică a localităţilor prin sisteme de producere şi distribuţie centralizate), după caz.

II.2.  Condiţii de eligibilitate privind conţinutul studiului de fezabilitate

Justificarea soluţiei tehnico-economice adoptate în cadrul proiectului de investiţii se face în baza studiului de fezabilitate al proiectului, elaborat în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare pentru documentaţii de acest tip şi aprobat prin hotărâre a consiliului local.

Hotărârea consiliului local trebuie să includă:

a) aprobarea studiului de fezabilitate, cu menţionarea titlului lucrării de investiţii, titlu care va rămâne neschimbat pe întreaga durată a executării lucrărilor de implementare a proiectului în cadrul Programului naţional 2009-2010;

b)  aprobarea valorii totale a proiectului de investiţii, cu precizarea valorii pentru construcţii-montaj, conform devizului general, ca parte componentă a studiului de fezabilitate, alcătuit conform prevederilor legale în vigoare;

c) aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de investiţii, conform valorilor determinate în studiul de fezabilitate.

Studiul de fezabilitate trebuie să includă capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în cadrul căruia să se determine prin calcul următorii indicatori:

Ean - economia de energie anuală obţinută prin implementarea proiectului, exprimată atât în unităţi de măsură fizice (MWh/an, Gcal/an etc, după caz), unităţi de măsură convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unităţi de măsură financiare (lei/an);

V- durata de viaţă a principalelor echipamente achiziţionate şi instalate în cadrul proiectului, care conduc la creşterea eficienţei energetice, exprimată în ani.

Echipamentele principale care asigură creşterea eficienţei energetice în cadrul proiectului de investiţii sunt cele care necesită resurse financiare de cofinanţare de la bugetul de stat în cea mai mare pondere şi/sau al căror aport la economia de energie este cel mai mare. Se asimilează în categoria de echipamente de creştere a eficienţei energetice următoarele:

-   ţeava preizolată pentru lucrările de reabilitare şi modernizare a reţelelor termice, inclusiv fitingurile şi armăturile aferente;

- contoarele de energie termică;

- ferestrele cu geam de tip termopan;

-  materialul termoizolant utilizat la refacerea izolaţiilor termice ale anvelopei termice la cădiri publice;

- elementele de instalaţii termice aferente sistemelor interioare de alimentare cu căldură şi apă caldă de consum la clădirile publice;

Etot - economia de energie totală obţinută prin implementarea proiectului, calculată prin produsul dintre economia de energie anuală Ean şi durata de viaţă V a principalelor echipamente achiziţionate şi instalate în cadrul proiectului, care conduc la creşterea eficienţei energetice; Etot se exprimă atât în unităţi de măsură fizice (MWh/an, Gcal/an etc), unităţi de măsură convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unităţi de măsură financiare (lei/an);

Isp - investiţia specifică aferentă economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului, calculată ca raport între valoarea totală actualizată a cheltuielilor aferente proiectului de investiţii şi valoarea economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului; Isp exprimată în lei/tep;

Dre - durata de recuperare a investiţiei prin economia de energie totală realizată, calculată prin raportarea valorii totale actualizate a proiectului de investiţii la valoarea financiară a economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului; Dre exprimată în ani;

Di - durata de implementare a lucrărilor de investiţii, cu începere de la lansarea execuţiei lucrărilor până la punerea în funcţiune finală a obiectivului; Di exprimată în luni calendaristice.

In cazul proiectelor de utilizare a resurselor regenerabile de energie, în capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii trebuie incluse suplimentar estimări pentru următorii indicatori:

Qrre - cantitatea anuală de energie primară utilizată din resursă regenerabilă de energie, exprimată atât în unităţi de măsură fizice (Gcal/an, tone/an, mii Nmc/an etc, după caz), cât şi în unităţi de măsură convenţionale (tep/an);

Erre - cantitatea anuală de combustibil clasic substituit (gaze naturale, combustibili lichizi sau cărbune, după caz), prin utilizarea resursei regenerabile de energie, exprimate în unităţi de măsură fizice (tone/an, mii Nmc/an) şi în unităţi convenţionale (tep/an).

II.3. Condiţii de eligibilitate privind durata de implementare a proiectului

Proiectul de investiţii poate fi:

a) proiect nou, pentru care nu s-au efectuat cheltuieli până la data de 31 decembrie 2008, respectiv 31 decembrie 2009;

b) proiect în continuare, cu lucrări executate şi raportate fizic şi valoric până la data de 31 decembrie 2008, respectiv 31 decembrie 2009.

Durata de implementare a proiectului de investiţii nu trebuie să depăşească 5 ani, în condiţii de execuţie fără întrerupere a lucrărilor de investiţii.

II.4. Condiţii de eligibilitate privind valoarea financiară a cofinanţării

Acordarea sprijinului financiar nerambursabil pentru proiectul de investiţii se face cu limitarea superioară şi inferioară a valorii financiare de cofinanţare, pentru a se evita:

a)  consumarea în procent mai mare de 10% a resurselor financiare disponibile anual în cadrul Programului naţional 2009-2010 de către un proiect;

b) consumarea unor fonduri reprezentând sub 1% din resursele financiare disponibile anual în cadrul Programului naţional 2009-2010 de către un proiect.

II.5.  Condiţii de eligibilitate privind existenţa resurselor financiare proprii şi a celor atrase

Solicitantul sprijinului financiar nerambursabil în cadrul Programului naţional 2009-2010 trebuie să asigure continuitatea implementării proiectului şi să participe la finanţarea acestuia.

Valoarea totală a resurselor financiare declarate de solicitant ca program de cheltuieli de investiţii aferente obiectivului de investiţii respectiv se obţine prin însumarea fondurilor din surse proprii şi surse atrase, posibil de utilizat în anul 2009, respectiv în anul 2010, conform sumelor alocate.

Cuantumul procentual al cofinanţării de la bugetul de stat a unui proiect de investiţii selectat în cadrul Programului naţional 2009-2010 este stabilit conform prevederilor din subcap. IV.2.

Sprijinul financiar nerambursabil va fi acordat, conform legislaţiei în vigoare, numai pentru acoperirea unor cheltuieli pentru achiziţia de echipamente, nu şi a celor aferente lucrărilor de construcţii-montaj pentru realizarea investiţiei.

In cazul în care lucrările de investiţii nu se încheie în anul 2009, respectiv în anul 2010, trebuie ca etapa de execuţie aferentă acestui an să cuprindă rezultate ce pot fi clar identificate şi a căror implementare nu depinde de realizarea altor etape ulterioare.

CAPITOLUL III

Modul de selecţie a proiectelor

Pentru implementarea Programului naţional 2009-2010, cu respectarea prevederilor cuprinse în cadrul prezentului regulament de selecţie, proiectele propuse de solicitanţii fondurilor de cofinanţare sunt analizate de ARCE, pentru verificarea condiţiilor de eligibilitate, iar pentru proiectele eligibile, pentru selecţia propriu-zisă prin evaluarea priorităţii pe baza indicatorilor de eficienţă energetică.

III.1. Verificarea condiţiilor de eligibilitate

Condiţiile de eligibilitate ce trebuie îndeplinite de solicitanţii sprijinului financiar nerambursabil pentru ca proiectele de investiţii propuse să intre în procesul de selecţie sunt:

a) transmiterea la ARCE, în format complet şi înainte de expirarea termenului, a următoarelor documente:

a1. Cerere pentru acordarea sprijinului financiar nerambursabil în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie.

Cererea trebuie însoţită de un tabel întocmit conform machetei din anexa care face parte integrantă din prezentul regulament de selecţie, cu titlul „Solicitare de selectare în cadrul Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010". Atât cererea, cât şi anexa trebuie semnate (cu precizarea în clar a numelui şi prenumelui) şi ştampilate de elaborator (conducerea operatorului utilităţii publice din subordinea consiliului local, după caz) şi avizate de autoritatea administraţiei publice locale competentă;

a2. declaraţia solicitantului, privind volumul şi natura oricărei alocaţii nerambursabile primite de la data începerii lucrărilor de investiţii şi/sau pe care urmează să o primească în cursul anului 2009, respectiv 2010, după caz;

a3. copie de pe studiul de fezabilitate aprobat, elaborat conform legislaţiei în vigoare;

a4. capitolul de stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în completare la studiul de fezabilitate;

a5. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare a studiului de fezabilitate;

a6. copie de pe strategia energetică locală;

a7. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare a strategiei energetice locale;

a8. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare a bugetului local pe anul 2009, respectiv 2009 şi/sau 2010, după caz, însoţită de anexa cuprinzând detalierea cheltuielilor aprobate pentru executarea proiectului de investiţii propus spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2009-2010;

a9. copii de pe documentele doveditoare (acte normative, contracte etc), însoţite de o scrisoare oficială, prin care se precizează programul de cofinanţare pentru executarea lucrărilor de investiţii, defalcat pe surse de cofinanţare şi pe sumele cu care contribuie acestea, exprimate în valori financiare (lei), precum şi în procente. Aceste documente trebuie transmise la ARCE în cazul în care proiectul de investiţii este cofinanţat din alte surse interne sau externe,

a10. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare a actualizării valorii totale a investiţiei, după caz;

a11. copie de pe memoriul tehnic de modificare a soluţiei tehnice, întocmit de proiectant, după caz, cu includerea recalculării indicatorilor tehnico-economici şi a recalculării eficienţei energetice, precum şi hotărârea consiliului local de aprobare, în copie;

b) durata de implementare a proiectului să nu depăşească 5 ani;

c) valoarea financiară totală a cofinanţării solicitate pentru un proiect de investiţii să se încadreze în intervalul 1-10% din totalul fondurilor disponibile pentru Programul naţional 2009-2010.

III.2. Selecţia propriu-zisă

Selecţia propriu-zisă se execută de ARCE pentru stabilirea proiectelor de investiţii care intră în Lista cu proiectele selectate, în limita sumei totale alocate în cadrul Programului naţional 2009-2010, conform prevederilor legale.

Vor avea prioritate în cadrul selecţiei proiectele de investiţii care obţin un punctaj de evaluare mai mare, pe baza următoarelor criterii:

a) realizează o economie de energie anuală mai mare;

b) realizează o economie totală de energie mai mare;

c)  realizează o investiţie specifică aferentă economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului, mai mică;

d)   realizează o durată de recuperare a investiţiei prin economia de energie totală realizată, mai mică;

e)  realizează o durată de implementare a lucrărilor de investiţii, mai mică;

f) utilizează o cantitate anuală de energie primară din resursă regenerabilă de energie, mai mare;

g)  substituie o cantitate anuală de combustibil clasic, mai mare.

Pentru fiecare dintre cele 7 criterii enunţate se execută următoarele etape de evaluare:

1  -se sortează proiectele după valorile realizate, astfel:

- în ordine crescătoare - pentru criteriile menţionate la lit. c), d) şi e);

- în ordine descrescătoare  - pentru criteriile menţionate la lit.a), b), f) şi g);

2 - se acordă punctajul maxim, de n puncte, proiectului aflat pe primul loc în ordinea sortării, unde n este numărul total de proiecte declarate eligibile de către ARCE, în urma analizării documentelor transmise de solicitanţi, conform prevederilor subcap. III.1;

3 - se acordă un punctaj descrescător, din unitate în unitate, în ordinea sortării, de la numărul n până la numărul 1, care se acordă ultimului proiect din lista de sortare;

4 - în cazul în care două sau mai multe proiecte au valori egale pentru un anumit criteriu, punctajul obţinut va fi egal cu valoarea cea mai mică a intervalului de clasare în cadrul listei de sortare a acelor proiecte (celelalte numere din interval nu se acordă pentru respectivul criteriu).

Proiectele care nu conduc la utilizarea resurselor regenerabile de energie obţin zero puncte pentru criteriile de evaluare descrise la lit. f) şi g).

Punctajul final al fiecărui proiect se obţine prin însumarea celor 7 punctaje obţinute.

In cazul în care, prin sondaj şi calcule de verificare, se dovedeşte faptul că valorile declarate pentru anumiţi indicatori sunt eronate, punctajele aferente acestor criterii se modifică de către ARCE, conform valorii corecte a indicatorilor respectivi, iar punctajul obţinut va fi cel corespunzător valorilor de calcul corectate de către ARCE.

In cazul în care o parte din criteriile de evaluare nu sunt declarate de către solicitant, punctajul obţinut la evaluarea de către ARCE a acestora este egal cu zero puncte.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

IV. 1. Termenul-limită de transmitere a documentaţiilor la ARCE

Inregistrarea primirii cererilor de cofinanţare a proiectelor de investiţii şi desfăşurarea procesului de selecţie se fac în cadrul ARCE, prin secretariat, respectiv în cadrul Direcţiei autorizări.

Documentele necesare pentru procesul de selecţie se transmit până la data de 15 februarie 2009, pentru anul 2009, şi până la data de 15 februarie 2010, pentru anul 2010. Documentele care se transmit în completare, după termenul-limită de transmitere, nu vor fi luate în considerare în procesul de selecţie şi nu pot face obiectul unei contestaţii.

IV.2. Termenul de aprobare a listei finale cu proiectele selectate

Etapa I -Verificarea eligibilităţii şi selecţia proiectelor

ARCE verifică documentele transmise de solicitanţi şi stabileşte proiectele care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate conform prevederilor prezentului regulament de selecţie. Proiectele eligibile sunt supuse procesului de selecţie conform prevederilor subcap. III. 2.

Lista cu proiectele selectate şi lista cu proiectele respinse se publică pe pagina de internetwww.arceonline.ro, în termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevăzut la subcap. IV.1.

Etapa II - Rezolvarea contestaţiilor

Contestaţia privind neincluderea unui proiect spre cofinanţare în cadrul Programului naţional 2009-2010 se transmite la ARCE de către solicitant, în termen de 3 zile de la data afişării listei cu proiectele respinse pe pagina de internet a ARCE(www.arceonline.ro).

In scopul analizării contestaţiilor se constituie Comisia de soluţionare a contestaţiilor, alcătuită din reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai ARCE. Componenţa acestei comisii se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.

Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor, prin reanalizarea în cadrul comisiei a datelor cuprinse în documentaţiile primite până la data precizată la subcap. IV.1.

Rezultatele contestaţiilor se publică pe site-ul ARCE şi se comunică în scris contestatarilor.

Solicitanţii cofinanţării nerambursabile pot ataca în faţa instanţei judecătoreşti actele duse la îndeplinire în aplicarea prezentului regulament de selecţie, în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Lista finală a proiectelor selectate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina de internet a ARCE (www.arceonline.ro).

IV.3. Condiţii de redistribuire a unor sume alocate, respectiv de repetare a selecţiei

a) Redistribuirea unor sume alocate

In cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu accesează sumele prevăzute pentru cofinanţare, iar totalul sumelor neaccesate nu depăşeşte procentul de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2009-2010 până la data de 30 septembrie a fiecărui an din acest interval, ARCE propune conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor realocarea acestor sume pentru proiecte deja selectate, ai căror beneficiari transmit până la data de 15 octombrie solicitări de majorare a cuantumului de cofinanţare, cu respectarea limitelor stabilite conform prevederilor prezentului regulament de selecţie.

Ordinea în care se vor aloca aceste fonduri disponibilizate este guvernată de principiul „Primul venit, primul servit", în baza datei de înregistrare a solicitării la sediul ARCE.

Informaţiile referitoare la realocarea unei sume în cadrul Programului naţional 2009-2010 se fac publice de către ARCE pe pagina sa de internet (www.arceonline.ro), până la data de 1 octombrie a fiecărui an din acest interval.

Lista proiectelor selectate cu redistribuirea sumelor alocate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina de internet a ARCE (www.arceonline.ro).

b) Repetarea selecţiei pentru proiecte de investiţii suplimentare

Solicitanţii care transmit documentaţiile după termenul prevăzut la subcap. IV.1 au dreptul de a primi acest sprijin financiar numai cu condiţia să apară disponibilizarea unei sume mai mari de 10% din totalul alocat pentru Programul naţional 2009-2010, în cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele deja selectate nu accesează sumele prevăzute pentru cofinanţare şi/sau în cazul în care suma totală alocată pentru implementarea Programului naţional 2009-2010 este majorată prin rectificarea legii bugetului de stat. Ambele situaţii se vor face publice, după caz, de către ARCE, prin intermediul paginii sale de internet (www.arceonline.ro), până la data de 1 octombrie a fiecărui an din acest interval.

Modificările asupra listei iniţiale se fac numai în baza solicitărilor oficiale, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate conform prezentului regulament de selecţie. Documentele necesare trebuie transmise de către solicitanţi până la data de 15 octombrie a fiecărui an din intervalul 2009-2010.

In cazurile menţionate, ARCE execută analiza de eligibilitate a proiectelor suplimentare, care sunt supuse apoi procesului de selecţie pe baza indicatorilor de eficienţă energetică şi în limita sumei de 32,9 milioane lei pentru anul 2009, respectiv 40 milioane lei pentru anul 2010. Data-limită de alcătuire a noii liste de selecţie este 31 octombrie a fiecărui an din acest interval.

Lista proiectelor selectate în limita sumei alocate anual pentru Programul naţional 2009-2010 se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina sa de internet (www.arceonline.ro).

IV.4. Nerespectarea condiţiilor de eligibilitate pentru finanţare

In cazul în care, prin monitorizarea realizării investiţiei şi a efectelor acesteia de către ARCE, în calitate de autoritate competentă de implementare a Programului naţional 2009- 2010, se constată nereguli cu încălcarea prevederilor cap. IV „Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de investiţii în cadrul Programului naţional 2009-2010", cuprins în Programul naţional, ARCE va sesiza Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru imputarea sumelor alocate, în vederea restituirii acestora.

ANEXĂ la regulamentul de selecţie

(Antetul solicitantului)

SOLICITARE DE  SELECŢIE

în cadrul Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, în anii 2009-2010

Titlul obiectiv de investiţii, conform studiului de fezabilitate

Tip cheltuieli: A - obiectiv în continuare; B - obiectiv nou

Total cofinantare de la bugetul de stat prin intermediul ARCE, obţinută pentru obiectivul de investiţii în anii 2006 şi 2007

[mii lei]

BENEFICIAR:

Consiliul Local:

Unitatea în subordinea CL:

A. DATE GENERALE

A.1. Date geografice:

A. 1.1. Judeţ/Sector:

A. 1.2. Municipiu/Oraş/Comună:

A. 1.3. Amplasament:

A.2. Date de promovare a studiului de fezabilitate:

A.2.1. Numărul şi data aprobării HG/HCJ/HCL:

A.2.2. Modificări aprobate prin HG/HCJ/HCL:

B. DATE DIN INDICATORII TEHNICO - ECONOMICI APROBAŢI ŞI DIN DOCUMENTELE DE DESCHIDERE A FINANŢĂRII

B.1. Valoarea totală a obiectivului, conform

[mii lei]

Devizului general din studiul de fezabilitate, aprobat la data:

[z/l/a]

B.2. Capacităţi aprobate (exprimate în unităţi fizice) - după caz:

[u.m.]

a)

b)

B.3. Durata de realizare conform studiului de fezabilitate:

[luni]

B.4. Valoarea totală actualizată a investiţiei*), conform

[mii lei]

Devizului general reactualizat la data:

[z/l/a]

Documentul de aprobare a actualizării (HCL nr. .../data ...):

Cursul valutar al Băncii Naţionale a României la data actualizării:

[lei/euro]

Cursul valutar al Băncii Naţionale a României la data actualizării:

[lei/USD]

B.5. Durata de realizare contractată:

[luni]

C. DATE PRIVIND DERULAREA LUCRĂRILOR

C.1. Data începerii lucrărilor de investiţii:

[lună/an]

C.2. Data programată a punerii în funcţiune:

[lună/an]

C.3. Valoarea totală multianuală decontată până la:

31.12.2008

[mii lei]

din care, total de la bugetul de stat**) prin ARCE:

[mii lei]

C.4. Valoarea totală decontată în anul anterior celui pentru care se întocmeşte fişa obiectivului de investiţii:

2008

[mii lei]

din care, total de la bugetul de stat**) prin ARCE:

[mii lei]

C.5. Valoarea totală rămasă de executat la:

31.12.2008

[mii lei]

C.6. Eşalonarea valorii rămase de executat:

C.6.1. Program pe anul:

2009

[mii lei]

C.6.2. Propunere pe anul:

2010

[mii lei]

C.6.3. Estimare pe anul:

2011

[mii lei]

C.6.4. Estimare pe anul:

2012

[mii lei]

C.6.5. Estimare pe anul:

2013

[mii lei]

D. DATE PRIVIND SURSELE DE FINANŢARE A INVESTIŢIEI ŞI EFICIENŢA ENERGETICA ESTIMATA

[mii lei]

Nr. crt.

Surse de finanţare

Valoarea totală actualizată a investiţiei SUM (col. 3...8)

din care:

Valoarea decontată

până la 31 decembrie 2008

Program 2009

Propunere 2010

Estimare 2011

Estimare 2012

Estimare 2013

(C.3)

(C6.1)

(C.6.2)

(C.6.3)

(C.6.4)

(C.6.5)

0

1

2

3

4

5

6

7

8

Total surse de finanţare a investiţiei

0

0

0

0

0

0

0

din care:

1.

Surse proprii

0

0

0

0

0

0

0

2.

Credite interne

0

0

0

0

0

0

0

3.

Credite externe

0

0

0

0

0

0

0

4.

Transferuri de la bugetul de stat pentru eficienţă energetică

0

0

0

0

0

0

0

5.

Buget de stat

0

6.

Alte surse

0

0

0

0

0

0

0

Eficienţa energetică estimată a proiectului după punerea în funcţiune finală

[tep]

*) Dacă la deschiderea finanţării pe anul în curs valoarea totală contractată diferă de valoarea totală stabilită conform Devizului general din studiul de fezabilitate, prin actualizare sau prin contractare parţială, acest lucru se va menţiona în prezenta notă.

**) Această valoare se referă la suma totală de cofinantare de la bugetul de stat, obţinută prin intermediul Agenţiei Române pentru Conservarea Energiei.

Denumirea solicitantului:

Consiliul Local ...

Primar,

........................................................................

(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)

Denumirea operatorului utilităţii publice din subordinea consiliului local:

Director general,

........................................................................

(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)

Director tehnic,

........................................................................

(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)

Director economic,

........................................................................

(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)

NOTĂ:

Fişa pentru anul 2010 se va actualiza prin renumerotarea anilor, prin adăugarea câte unui an la fiecare dintre rubricile cuprinse în tabele.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3722/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3722 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3722/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu