ORDIN Nr. 3722
din 19 decembrie 2008
privind aprobarea
Regulamentului de selectie a solicitantilor cofinantarilor cuprinse in
Programul national pentru cresterea eficientei energetice si utilizarea
surselor regenerabile de energie in sectorul public, pentru anii 2009-2010
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 6 din 6 ianuarie 2009
In conformitate cu prevederile art. 13 lit. r) din
Ordonanţa Guvernului nr. 22/2008 privind eficienţa energetică şi promovarea
utilizării la consumatorii finali a surselor regenerabile de energie,
în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr.
1.661/2008 privind aprobarea Programului naţional pentru creşterea eficienţei
energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public,
pentru anii 2009-2010,
în temeiul art. 11 alin. (4)
din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările
ulterioare,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de selecţie a
solicitanţilor cofinanţărilor cuprinse în Programul naţional pentru creşterea
eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în
sectorul public, pentru anii 2009-2010, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală politică energetică,
Direcţia de buget şi contabilitate internă, Direcţia generală juridică şi
Agenţia Română pentru Conservarea Energiei vor avea în vedere şi vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
REGULAMENT DE SELECŢIE
a solicitanţilor cofinanţărilor cuprinse în
Programul naţional pentru creşterea eficienţei energetice
şi utilizarea surselor regenerabile de energie
în sectorul public, pentru anii 2009-2010
Introducere
Prezentul regulament de selecţie stabileşte condiţiile
pe care trebuie să le îndeplinească solicitanţii cofinanţării nerambursabile,
precum şi proiectele de investiţii propuse de aceştia spre selecţie în cadrul
Programului naţional pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea
surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010,
denumit în continuare Programul naţional
2009-2010.
Culegerea şi prelucrarea datelor în vederea selecţiei
se realizează de Agenţia Română pentru Conservarea Energiei (ARCE), prin reprezentanţii săi din
filialele teritoriale, aceştia fiind împuterniciţi să reprezinte conducerea
ARCE în relaţia cu persoanele fizice şi juridice implicate în realizarea
proiectelor de investiţii la nivel local.
ARCE execută selectarea proiectelor de investiţii ce
vor fi incluse în Programul naţional 2009-2010, proces ce include două etape de
analiză tehnică de specialitate:
a) verificarea îndeplinirii condiţiilor de
eligibilitate de către solicitantul cofinanţării nerambursabile şi, respectiv,
verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate referitoare la proiectul
de investiţii propus;
b) selecţia propriu-zisă, prin determinarea priorităţii
proiectului de investiţii prin aplicarea criteriilor de selecţie. Condiţiile de
eligibilitate sunt obligatorii, în sensul că neîndeplinirea acestora conduce la
eliminarea proiectului de investiţii, fără dreptul de a mai participa la etapa de selecţie propriu-zisă.
CAPITOLUL I
Condiţii de eligibilitate referitoare la
solicitantul cofinanţării
nerambursabile
I.1. Solicitantul cofinanţării nerambursabile
Solicitantul cofinanţării nerambursabile în cadrul
Programului naţional 2009-2010, denumit în continuare solicitant,
este autoritatea administraţiei publice locale
competentă care transmite la ARCE cererea de primire a acestui sprijin
financiar, însoţită de documentaţiile precizate conform prezentului regulament
de selecţie.
I.2. Forma de proprietate
Solicitantul trebuie să deţină în proprietate sistemul
de termoficare sau părţile acestuia, respectiv sistemele de iluminat public
şi/sau clădirile publice la care se referă proiectele de investiţii incluse în
lista aprobată în cadrul Programului naţional 2009-2010.
In situaţia în care exploatarea sistemului de
termoficare, a sistemului de iluminat public sau a clădirii publice face
obiectul unui contract de concesiune, autoritatea publică locală, având
calitatea de solicitant al cofinanţării nerambursabile, trebuie să fie parte
contractantă în realizarea lucrărilor de investiţii.
I.3. Responsabilul din partea solicitantului
Autoritatea publică locală, având calitatea de
solicitant în cadrul Programului naţional 2009-2010, va desemna un
reprezentant, angajat în cadrul unui compartiment tehnic, economic sau
financiar, căruia i se încredinţează atribuţii corespunzătoare privind
urmărirea lucrărilor de investiţii şi întocmirea documentaţiilor aferente.
CAPITOLUL II
Condiţii de eligibilitate referitoare la proiectul de
investiţii propus
II.1. Fundamentarea legislativă şi tehnică a
proiectului de investiţii propus
Proiectul de investiţii propus de solicitantul
sprijinului financiar nerambursabil trebuie să corespundă cu prevederile
strategiei energetice locale, respectiv cu prevederile strategiei de asigurare
a energiei termice în sistem centralizat către populaţie (întocmită în
conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 882/2004 pentru aprobarea Strategiei
naţionale privind alimentarea cu energie termică a localităţilor prin sisteme
de producere şi distribuţie centralizate), după caz.
II.2. Condiţii de
eligibilitate privind conţinutul studiului de fezabilitate
Justificarea soluţiei tehnico-economice adoptate în
cadrul proiectului de investiţii se face în baza studiului de fezabilitate al
proiectului, elaborat în concordanţă cu prevederile legislaţiei în vigoare
pentru documentaţii de acest tip şi aprobat prin hotărâre a consiliului local.
Hotărârea consiliului local trebuie să includă:
a) aprobarea studiului de
fezabilitate, cu menţionarea titlului lucrării de investiţii, titlu care va
rămâne neschimbat pe întreaga durată a executării lucrărilor de implementare a
proiectului în cadrul Programului naţional 2009-2010;
b) aprobarea valorii totale a
proiectului de investiţii, cu precizarea valorii pentru construcţii-montaj,
conform devizului general, ca parte componentă a studiului de fezabilitate,
alcătuit conform prevederilor legale în vigoare;
c) aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de investiţii, conform valorilor determinate în studiul de
fezabilitate.
Studiul de fezabilitate trebuie să includă capitolul de
stabilire a eficienţei energetice a proiectului de investiţii, în cadrul căruia
să se determine prin calcul următorii indicatori:
Ean - economia
de energie anuală obţinută prin implementarea proiectului, exprimată atât în
unităţi de măsură fizice (MWh/an, Gcal/an etc, după caz), unităţi de măsură
convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unităţi de
măsură financiare (lei/an);
V- durata de viaţă a
principalelor echipamente achiziţionate şi instalate în cadrul proiectului,
care conduc la creşterea eficienţei energetice, exprimată în ani.
Echipamentele principale care asigură creşterea
eficienţei energetice în cadrul proiectului de investiţii sunt cele care
necesită resurse financiare de cofinanţare de la bugetul de stat în cea mai
mare pondere şi/sau al căror aport la economia de energie este cel mai mare. Se
asimilează în categoria de echipamente de creştere a eficienţei energetice
următoarele:
- ţeava preizolată pentru lucrările de reabilitare şi
modernizare a reţelelor termice, inclusiv fitingurile şi armăturile aferente;
- contoarele de energie termică;
- ferestrele cu geam de tip termopan;
- materialul termoizolant
utilizat la refacerea izolaţiilor termice ale anvelopei termice la cădiri
publice;
- elementele de instalaţii termice aferente sistemelor
interioare de alimentare cu căldură şi apă caldă de consum la clădirile
publice;
Etot - economia
de energie totală obţinută prin implementarea proiectului,
calculată prin produsul dintre economia de energie anuală Ean şi durata de viaţă V a principalelor echipamente achiziţionate
şi instalate în cadrul proiectului, care conduc la creşterea eficienţei energetice; Etot se exprimă atât
în unităţi de măsură fizice (MWh/an, Gcal/an etc), unităţi de măsură
convenţionale (tone echivalent petrol pe an - tep/an), cât şi în unităţi de
măsură financiare (lei/an);
Isp - investiţia
specifică aferentă economiei de energie totale obţinute prin implementarea
proiectului, calculată ca raport între valoarea totală actualizată a
cheltuielilor aferente proiectului de investiţii şi valoarea economiei de
energie totale obţinute prin implementarea proiectului; Isp exprimată în lei/tep;
Dre - durata
de recuperare a investiţiei prin economia de energie totală realizată,
calculată prin raportarea valorii totale actualizate a proiectului de
investiţii la valoarea financiară a economiei de energie totale obţinute prin
implementarea proiectului; Dre exprimată în ani;
Di - durata
de implementare a lucrărilor de investiţii, cu începere de la lansarea
execuţiei lucrărilor până la punerea în funcţiune finală a obiectivului; Di exprimată în luni calendaristice.
In cazul proiectelor de utilizare
a resurselor regenerabile de energie, în capitolul de stabilire a eficienţei
energetice a proiectului de investiţii trebuie incluse suplimentar estimări
pentru următorii indicatori:
Qrre - cantitatea
anuală de energie primară utilizată din resursă regenerabilă de energie,
exprimată atât în unităţi de măsură fizice (Gcal/an, tone/an, mii Nmc/an etc,
după caz), cât şi în unităţi de măsură convenţionale (tep/an);
Erre - cantitatea
anuală de combustibil clasic substituit (gaze naturale, combustibili lichizi
sau cărbune, după caz), prin utilizarea resursei regenerabile de energie,
exprimate în unităţi de măsură fizice (tone/an, mii Nmc/an) şi în unităţi
convenţionale (tep/an).
II.3. Condiţii de
eligibilitate privind durata de implementare a proiectului
Proiectul de investiţii poate
fi:
a) proiect nou, pentru care nu s-au efectuat cheltuieli
până la data de 31 decembrie 2008, respectiv 31 decembrie 2009;
b) proiect în continuare, cu lucrări executate şi
raportate fizic şi valoric până la data de 31 decembrie 2008, respectiv 31 decembrie 2009.
Durata de implementare a proiectului de investiţii nu
trebuie să depăşească 5 ani, în condiţii de execuţie fără întrerupere a
lucrărilor de investiţii.
II.4. Condiţii de
eligibilitate privind valoarea financiară a cofinanţării
Acordarea sprijinului financiar nerambursabil pentru
proiectul de investiţii se face cu limitarea superioară şi inferioară a valorii
financiare de cofinanţare, pentru a se evita:
a) consumarea în procent mai mare de 10% a resurselor
financiare disponibile anual în cadrul Programului
naţional 2009-2010 de către un proiect;
b) consumarea unor fonduri reprezentând sub 1% din
resursele financiare disponibile anual în cadrul Programului naţional 2009-2010
de către un proiect.
II.5. Condiţii de
eligibilitate privind existenţa resurselor financiare proprii şi a celor atrase
Solicitantul sprijinului financiar nerambursabil în
cadrul Programului naţional 2009-2010 trebuie să asigure continuitatea
implementării proiectului şi să participe la finanţarea acestuia.
Valoarea totală a resurselor financiare declarate de
solicitant ca program de cheltuieli de investiţii aferente obiectivului de
investiţii respectiv se obţine prin însumarea fondurilor din surse proprii şi
surse atrase, posibil de utilizat în anul 2009,
respectiv în anul 2010, conform sumelor alocate.
Cuantumul procentual al cofinanţării de la bugetul de
stat a unui proiect de investiţii selectat în cadrul Programului naţional
2009-2010 este stabilit conform prevederilor din subcap. IV.2.
Sprijinul financiar
nerambursabil va fi acordat, conform legislaţiei în vigoare, numai pentru
acoperirea unor cheltuieli pentru achiziţia de echipamente, nu şi a celor
aferente lucrărilor de construcţii-montaj pentru realizarea investiţiei.
In cazul în care lucrările de investiţii nu se încheie
în anul 2009, respectiv în anul 2010, trebuie ca etapa de execuţie aferentă
acestui an să cuprindă rezultate ce pot fi clar identificate şi a căror
implementare nu depinde de realizarea altor etape ulterioare.
CAPITOLUL III
Modul de selecţie a
proiectelor
Pentru implementarea Programului naţional 2009-2010, cu
respectarea prevederilor cuprinse în cadrul prezentului regulament de selecţie,
proiectele propuse de solicitanţii fondurilor de cofinanţare sunt analizate de
ARCE, pentru verificarea condiţiilor de eligibilitate, iar pentru proiectele
eligibile, pentru selecţia propriu-zisă prin evaluarea priorităţii pe baza
indicatorilor de eficienţă energetică.
III.1. Verificarea
condiţiilor de eligibilitate
Condiţiile de eligibilitate ce trebuie îndeplinite de
solicitanţii sprijinului financiar nerambursabil pentru ca proiectele de
investiţii propuse să intre în procesul de selecţie sunt:
a) transmiterea la ARCE, în format complet şi înainte
de expirarea termenului, a următoarelor documente:
a1. Cerere pentru acordarea sprijinului financiar
nerambursabil în condiţiile stabilite prin prezentul regulament de selecţie.
Cererea trebuie însoţită de un tabel întocmit conform
machetei din anexa care face parte integrantă din prezentul regulament de
selecţie, cu titlul „Solicitare de selectare în cadrul Programului naţional
pentru creşterea eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de
energie în sectorul public, pentru anii 2009-2010". Atât cererea, cât şi
anexa trebuie semnate (cu precizarea în clar a numelui şi prenumelui) şi
ştampilate de elaborator (conducerea operatorului utilităţii publice din
subordinea consiliului local, după caz) şi avizate de autoritatea
administraţiei publice locale competentă;
a2. declaraţia solicitantului, privind volumul şi
natura oricărei alocaţii nerambursabile primite de la data începerii lucrărilor
de investiţii şi/sau pe care urmează să o primească în cursul anului 2009,
respectiv 2010, după caz;
a3. copie de pe studiul de fezabilitate aprobat, elaborat conform legislaţiei în vigoare;
a4. capitolul de stabilire a eficienţei energetice a
proiectului de investiţii, în completare la studiul de fezabilitate;
a5. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare
a studiului de fezabilitate;
a6. copie de pe strategia
energetică locală;
a7. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare
a strategiei energetice locale;
a8. copie de pe hotărârea consiliului local de aprobare
a bugetului local pe anul 2009, respectiv 2009 şi/sau 2010, după caz, însoţită de
anexa cuprinzând detalierea cheltuielilor aprobate pentru executarea
proiectului de investiţii propus spre cofinanţare în cadrul Programului
naţional 2009-2010;
a9. copii de pe documentele doveditoare (acte
normative, contracte etc), însoţite de o scrisoare oficială, prin care se
precizează programul de cofinanţare pentru executarea lucrărilor de investiţii,
defalcat pe surse de cofinanţare şi pe sumele cu care contribuie acestea,
exprimate în valori financiare (lei), precum şi în procente. Aceste documente
trebuie transmise la ARCE în cazul în care proiectul de investiţii este
cofinanţat din alte surse interne sau externe,
a10. copie de pe hotărârea consiliului local de
aprobare a actualizării valorii totale a investiţiei, după caz;
a11. copie de pe memoriul tehnic de modificare a
soluţiei tehnice, întocmit de proiectant, după caz, cu includerea recalculării
indicatorilor tehnico-economici şi a recalculării eficienţei energetice, precum
şi hotărârea consiliului local de aprobare, în copie;
b) durata de implementare a proiectului să nu
depăşească 5 ani;
c) valoarea financiară totală a cofinanţării solicitate
pentru un proiect de investiţii să se încadreze în intervalul 1-10% din totalul
fondurilor disponibile pentru Programul naţional 2009-2010.
III.2. Selecţia
propriu-zisă
Selecţia propriu-zisă se execută de ARCE pentru
stabilirea proiectelor de investiţii care intră în Lista cu proiectele
selectate, în limita sumei totale alocate în cadrul Programului naţional
2009-2010, conform prevederilor legale.
Vor avea prioritate în cadrul selecţiei proiectele de
investiţii care obţin un punctaj de evaluare mai mare, pe baza următoarelor
criterii:
a) realizează o economie de energie anuală mai mare;
b) realizează o economie totală de energie mai mare;
c) realizează o investiţie specifică aferentă
economiei de energie totale obţinute prin implementarea proiectului, mai mică;
d) realizează o durată de recuperare a investiţiei
prin economia de energie totală realizată, mai mică;
e) realizează o durată de implementare a lucrărilor de
investiţii, mai mică;
f) utilizează o cantitate anuală de energie primară din
resursă regenerabilă de energie, mai mare;
g) substituie o cantitate anuală
de combustibil clasic, mai mare.
Pentru fiecare dintre cele 7 criterii enunţate se
execută următoarele etape de evaluare:
1 -se sortează proiectele după valorile realizate,
astfel:
- în ordine crescătoare - pentru criteriile menţionate
la lit. c), d) şi e);
- în ordine descrescătoare - pentru criteriile
menţionate la lit.a), b), f) şi g);
2 - se acordă punctajul maxim, de n puncte, proiectului
aflat pe primul loc în ordinea sortării, unde n este numărul total de proiecte
declarate eligibile de către ARCE, în urma analizării documentelor transmise de
solicitanţi, conform prevederilor subcap. III.1;
3 - se acordă un punctaj descrescător, din unitate în
unitate, în ordinea sortării, de la numărul n până la numărul 1, care se acordă
ultimului proiect din lista de sortare;
4 - în cazul în care două sau mai multe proiecte au
valori egale pentru un anumit criteriu, punctajul obţinut va fi egal cu
valoarea cea mai mică a intervalului de clasare în cadrul listei de sortare a
acelor proiecte (celelalte numere din interval nu se acordă pentru respectivul
criteriu).
Proiectele care nu conduc la utilizarea resurselor
regenerabile de energie obţin zero puncte pentru criteriile de evaluare
descrise la lit. f) şi g).
Punctajul final al fiecărui proiect se obţine prin
însumarea celor 7 punctaje obţinute.
In cazul în care, prin sondaj şi calcule de verificare,
se dovedeşte faptul că valorile declarate pentru anumiţi indicatori sunt
eronate, punctajele aferente acestor criterii se modifică de către ARCE,
conform valorii corecte a indicatorilor respectivi, iar punctajul obţinut va fi
cel corespunzător valorilor de calcul corectate de către ARCE.
In cazul în care o parte din criteriile de evaluare nu
sunt declarate de către solicitant, punctajul obţinut la evaluarea de către ARCE a acestora este egal cu zero puncte.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
IV. 1. Termenul-limită
de transmitere a documentaţiilor la ARCE
Inregistrarea primirii cererilor de cofinanţare a
proiectelor de investiţii şi desfăşurarea procesului de selecţie se fac în
cadrul ARCE, prin secretariat, respectiv în cadrul Direcţiei autorizări.
Documentele necesare pentru procesul de selecţie se
transmit până la data de 15 februarie 2009, pentru anul 2009, şi până la data
de 15 februarie 2010, pentru anul 2010. Documentele care se transmit în
completare, după termenul-limită de transmitere, nu vor fi luate în considerare
în procesul de selecţie şi nu pot face obiectul unei contestaţii.
IV.2. Termenul de aprobare a listei finale cu
proiectele selectate
Etapa I -Verificarea
eligibilităţii şi selecţia proiectelor
ARCE verifică documentele transmise de solicitanţi şi
stabileşte proiectele care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate conform
prevederilor prezentului regulament de selecţie. Proiectele eligibile sunt
supuse procesului de selecţie conform prevederilor subcap. III. 2.
Lista cu proiectele selectate şi lista cu proiectele
respinse se publică pe pagina de internetwww.arceonline.ro, în termen de 30 de zile de la expirarea
termenului prevăzut la subcap. IV.1.
Etapa II - Rezolvarea contestaţiilor
Contestaţia privind neincluderea unui proiect spre cofinanţare
în cadrul Programului naţional 2009-2010 se transmite la ARCE de către
solicitant, în termen de 3 zile de la data afişării listei cu proiectele
respinse pe pagina de internet a ARCE(www.arceonline.ro).
In scopul analizării contestaţiilor se constituie
Comisia de soluţionare a contestaţiilor, alcătuită din reprezentanţi ai
Ministerului Economiei şi Finanţelor şi ai ARCE. Componenţa acestei comisii se
aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
Soluţionarea contestaţiilor se face în termen de 7 zile
de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor, prin reanalizarea
în cadrul comisiei a datelor cuprinse în documentaţiile primite până la data
precizată la subcap. IV.1.
Rezultatele contestaţiilor se publică pe site-ul ARCE şi
se comunică în scris contestatarilor.
Solicitanţii cofinanţării nerambursabile pot ataca în
faţa instanţei judecătoreşti actele duse la îndeplinire în aplicarea
prezentului regulament de selecţie, în conformitate cu prevederile Legii
contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
Lista finală a proiectelor selectate se aprobă prin
ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică
pe pagina de internet a ARCE (www.arceonline.ro).
IV.3. Condiţii de
redistribuire a unor sume alocate, respectiv de
repetare a selecţiei
a) Redistribuirea unor sume alocate
In cazul în care unul sau mai multe dintre proiectele
deja selectate nu accesează sumele prevăzute pentru cofinanţare, iar totalul
sumelor neaccesate nu depăşeşte procentul de 10% din totalul alocat pentru
Programul naţional 2009-2010 până la data de 30 septembrie a fiecărui an din
acest interval, ARCE propune conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor
realocarea acestor sume pentru proiecte deja selectate, ai căror beneficiari
transmit până la data de 15 octombrie solicitări de majorare a cuantumului de
cofinanţare, cu respectarea limitelor stabilite conform prevederilor
prezentului regulament de selecţie.
Ordinea în care se vor aloca aceste fonduri
disponibilizate este guvernată de principiul „Primul venit, primul
servit", în baza datei de înregistrare a solicitării la sediul ARCE.
Informaţiile referitoare la realocarea unei sume în
cadrul Programului naţional 2009-2010 se fac publice de către ARCE pe pagina sa
de internet (www.arceonline.ro), până la data de 1 octombrie a fiecărui an din acest interval.
Lista proiectelor selectate cu redistribuirea sumelor
alocate se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la
propunerea ARCE, şi se publică pe pagina de internet a ARCE (www.arceonline.ro).
b) Repetarea
selecţiei pentru proiecte de investiţii suplimentare
Solicitanţii care transmit documentaţiile după termenul
prevăzut la subcap. IV.1 au dreptul de a primi acest sprijin financiar numai cu
condiţia să apară disponibilizarea unei sume mai mari de 10% din totalul alocat
pentru Programul naţional 2009-2010, în cazul în care unul sau mai multe dintre
proiectele deja selectate nu accesează sumele prevăzute pentru cofinanţare şi/sau
în cazul în care suma totală alocată pentru implementarea Programului naţional
2009-2010 este majorată prin rectificarea legii bugetului de stat. Ambele
situaţii se vor face publice, după caz, de către ARCE, prin intermediul paginii sale de internet (www.arceonline.ro), până la data de 1 octombrie a fiecărui an din acest interval.
Modificările asupra listei iniţiale se fac numai în
baza solicitărilor oficiale, cu respectarea condiţiilor de eligibilitate
conform prezentului regulament de selecţie. Documentele necesare trebuie
transmise de către solicitanţi până la data de 15 octombrie a fiecărui an din
intervalul 2009-2010.
In cazurile menţionate, ARCE execută analiza de
eligibilitate a proiectelor suplimentare, care sunt supuse apoi procesului de
selecţie pe baza indicatorilor de eficienţă energetică şi în limita sumei de
32,9 milioane lei pentru anul 2009, respectiv 40 milioane lei pentru anul 2010.
Data-limită de alcătuire a noii liste de selecţie este 31 octombrie a fiecărui
an din acest interval.
Lista proiectelor selectate în limita sumei alocate
anual pentru Programul naţional 2009-2010 se aprobă prin ordin al ministrului
economiei şi finanţelor, la propunerea ARCE, şi se publică pe pagina sa de internet (www.arceonline.ro).
IV.4. Nerespectarea
condiţiilor de eligibilitate pentru finanţare
In cazul în care, prin monitorizarea realizării
investiţiei şi a efectelor acesteia de către ARCE, în calitate de autoritate
competentă de implementare a Programului naţional 2009- 2010, se constată
nereguli cu încălcarea prevederilor cap. IV „Condiţii pentru finanţarea şi implementarea proiectelor de
investiţii în cadrul Programului naţional 2009-2010", cuprins în Programul
naţional, ARCE va sesiza Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru imputarea
sumelor alocate, în vederea restituirii acestora.
ANEXĂ la regulamentul de selecţie
(Antetul solicitantului)
SOLICITARE DE SELECŢIE
în cadrul Programului naţional pentru creşterea
eficienţei energetice şi utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, în anii 2009-2010
Titlul obiectiv de investiţii, conform studiului de fezabilitate
|
|
Tip cheltuieli: A - obiectiv în continuare; B - obiectiv nou
|
|
Total cofinantare de la bugetul de stat prin intermediul ARCE,
obţinută pentru obiectivul de investiţii în anii 2006 şi 2007
|
[mii lei]
|
|
BENEFICIAR:
|
Consiliul Local:
|
|
|
Unitatea în subordinea CL:
|
|
|
|
|
|
|
|
A. DATE GENERALE
|
A.1. Date geografice:
|
A. 1.1. Judeţ/Sector:
|
A. 1.2. Municipiu/Oraş/Comună:
|
A. 1.3. Amplasament:
|
A.2. Date de promovare a studiului de fezabilitate:
|
A.2.1. Numărul şi data aprobării HG/HCJ/HCL:
|
A.2.2. Modificări aprobate prin HG/HCJ/HCL:
|
B. DATE DIN INDICATORII TEHNICO - ECONOMICI APROBAŢI ŞI DIN
DOCUMENTELE DE DESCHIDERE A FINANŢĂRII
|
B.1. Valoarea totală a obiectivului, conform
|
[mii lei]
|
|
Devizului general din studiul de fezabilitate, aprobat la data:
|
[z/l/a]
|
|
B.2. Capacităţi aprobate (exprimate în unităţi fizice) - după
caz:
|
[u.m.]
|
|
a)
|
|
|
b)
|
|
|
B.3. Durata de realizare conform studiului de fezabilitate:
|
[luni]
|
|
B.4. Valoarea totală actualizată a investiţiei*), conform
|
[mii lei]
|
|
Devizului general reactualizat la data:
|
[z/l/a]
|
|
Documentul de aprobare a actualizării (HCL nr. .../data ...):
|
|
|
Cursul valutar al Băncii Naţionale a României la data
actualizării:
|
[lei/euro]
|
|
Cursul valutar al Băncii Naţionale a României la data
actualizării:
|
[lei/USD]
|
|
B.5. Durata de realizare contractată:
|
[luni]
|
|
C. DATE PRIVIND DERULAREA LUCRĂRILOR
|
|
|
C.1. Data începerii lucrărilor de investiţii:
|
[lună/an]
|
|
C.2. Data programată a punerii în funcţiune:
|
[lună/an]
|
|
C.3. Valoarea totală multianuală decontată până la:
|
31.12.2008
|
[mii lei]
|
|
din care, total de la bugetul de stat**) prin ARCE:
|
[mii lei]
|
|
C.4. Valoarea totală decontată în anul anterior celui pentru care
se întocmeşte fişa obiectivului de investiţii:
|
2008
|
[mii lei]
|
|
din care, total de la bugetul de stat**) prin ARCE:
|
[mii lei]
|
|
C.5. Valoarea totală rămasă de executat la:
|
31.12.2008
|
[mii lei]
|
|
C.6. Eşalonarea valorii rămase de executat:
|
C.6.1. Program pe anul:
|
2009
|
[mii lei]
|
|
C.6.2. Propunere pe anul:
|
2010
|
[mii lei]
|
|
C.6.3. Estimare pe anul:
|
2011
|
[mii lei]
|
|
C.6.4. Estimare pe anul:
|
2012
|
[mii lei]
|
|
C.6.5. Estimare pe anul:
|
2013
|
[mii lei]
|
|
D. DATE PRIVIND SURSELE DE FINANŢARE A INVESTIŢIEI ŞI EFICIENŢA ENERGETICA ESTIMATA
|
[mii lei]
Nr. crt.
|
Surse de finanţare
|
Valoarea totală actualizată a
investiţiei SUM (col. 3...8)
|
din care:
|
Valoarea decontată
până la 31 decembrie 2008
|
Program 2009
|
Propunere 2010
|
Estimare 2011
|
Estimare 2012
|
Estimare 2013
|
|
|
|
(C.3)
|
(C6.1)
|
(C.6.2)
|
(C.6.3)
|
(C.6.4)
|
(C.6.5)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
Total surse de finanţare a investiţiei
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
din care:
|
|
|
|
|
|
|
|
1.
|
Surse proprii
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2.
|
Credite interne
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3.
|
Credite externe
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4.
|
Transferuri de la bugetul de stat pentru eficienţă energetică
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5.
|
Buget de stat
|
0
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Alte surse
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Eficienţa energetică estimată a proiectului după punerea în
funcţiune finală
|
[tep]
|
|
*) Dacă la deschiderea finanţării pe anul în curs
valoarea totală contractată diferă de valoarea totală stabilită conform
Devizului general din studiul de fezabilitate, prin actualizare sau prin
contractare parţială, acest lucru se va menţiona în prezenta notă.
**) Această valoare se referă la suma totală de
cofinantare de la bugetul de stat, obţinută prin intermediul Agenţiei Române
pentru Conservarea Energiei.
Denumirea solicitantului:
Consiliul Local ...
Primar,
........................................................................
(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)
Denumirea operatorului utilităţii publice din
subordinea consiliului local:
Director general,
........................................................................
(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)
Director tehnic,
........................................................................
(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)
Director economic,
........................................................................
(prenume, nume în clar + semnătura + ştampila)
NOTĂ:
Fişa pentru anul 2010 se va actualiza prin
renumerotarea anilor, prin adăugarea câte unui an la fiecare dintre rubricile
cuprinse în tabele.