Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3338 din 29.12.2017

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 32 din 15 ianuarie 2018



SmartCity1

Având în vedere dispoziţiile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscalbugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 4 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul finanţelor publice emite următorul ordin: Articolul IOrdinul ministrului finanţelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcţionare a sistemului naţional de raportare - Forexebug, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 21 aprilie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5) , cu următorul cuprins:(5) Se aprobă Procedura privind modulul «Generarea rapoartelor de situaţii financiare ale instituţiilor publice», prevăzută în anexa nr. 6. 2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 3Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin. 3. Articolul 2 din anexa nr. 2 - Procedură privind modulul „Completarea şi depunerea bugetului individual al instituţiilor publice" se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2(1) Pentru anii 2016, 2017 şi 2018, instituţiile publice care utilizează sistemul naţional de raportare reglementat de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare, depun în sistemul naţional de raportare - Forexebug bugetele individuale întocmite potrivit art. 1, iar la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului depun bugetele întocmite pe suport hârtie, repartizate şi aprobate în condiţiile legii de ordonatorul de credite ierarhic superior sau de către consiliul local, după caz, care au stat la baza întocmirii bugetului individual în format electronic.(2) Începând cu anul 2019, la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului nu se mai depune bugetul repartizat şi aprobat în condiţiile legii de ordonatorul de credite ierarhic superior sau de către consiliul local, după caz, întocmit pe suport hârtie, răspunderea privind depunerea în format electronic a bugetului individual corespunzător bugetului repartizat şi aprobat şi corectitudinea datelor înscrise în acesta revenind exclusiv conducătorului instituţiei publice care gestionează bugetul respectiv. 4. La anexa nr. 5, articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 2(1) Pentru anul 2018, entităţile publice care utilizează sistemul naţional de raportare reglementat de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru îndeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internaţionale, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 25/2014, cu modificările şi completările ulterioare, depun în sistemul naţional de raportare - Forexebug formularele din sfera raportării situaţiilor financiare întocmite potrivit art. 1 şi în paralel au obligaţia de a întocmi şi de a depune situaţiile financiare şi celelalte tipuri de rapoarte stabilite pe baza datelor din evidenţa contabilă, pe suport hârtie, în formatul şi la termenele stabilite de normele contabile în vigoare.(2) Începând cu anul 2019, rapoartele acceptate de sistem nu se mai transmit pe suport hârtie către Ministerul Finanţelor Publice şi unităţile subordonate. 5. La anexa nr. 5, la articolul 4 alineatul (3), după poziţia 8 din tabel se introduc şapte noi poziţii , poziţiile 9-15, cu următorul cuprins:

Nr. crt. Denumire formular Frecvenţă depunere
0 1 2
„9. Balanţă deschisă luna 12 Anual, după depunerea formularului Cont de execuţie nontrezor şi înaintea formularului Balanţa de verificare
10. Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine Anual, după depunerea formularelor Cont de execuţie nontrezor, Balanţă deschisă luna 12 şi Balanţa de verificare
0 1 2
11. Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici Anual, după depunerea formularelor Cont de execuţie nontrezor, Balanţa deschisă luna 12 şi Balanţă de verificare
12. Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii Anual, după depunerea formularelor Cont de execuţie nontrezor, Balanţă deschisă luna 12 şi Balanţa de verificare
13. Situaţia activelor fixe corporale Anual, după depunerea formularelor Cont de execuţie nontrezor, Balanţă deschisă luna 12 şi Balanţa de verificare
14. Situaţia activelor fixe necorporale Anual, după depunerea formularelor Cont de execuţie nontrezor, Balanţă deschisă luna 12 şi Balanţa de verificare
15. Situaţia stocurilor Anual, după depunerea formularelor Cont de execuţie nontrezor, Balanţă deschisă luna 12 şi Balanţa de verificare"

6. La anexa nr. 5, la capitolul II, după subcapitolul II.8 se introduc şapte noi subcapitole , subcapitolele II.9-II.15, cuprinzând articolele 121-127, cu următorul cuprins: II.9. Completarea formularului «Balanţă deschisă luna 12» Articolul 121
(1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Balanţă deschisă luna 12» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica «An» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Luna» se înscrie luna calendaristică pentru care se depune formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Balanţă deschisă luna 12» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Balanţă deschisă luna 12» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Balanţă deschisă luna 12»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Balanţă deschisă luna 12»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Balanţă deschisă luna 12»; e4) în rubrica «Sursa» se selectează sursa de finanţare aferentă rulajelor cumulate ce urmează a fi completate. În situaţia în care rulajele cumulate provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă sursă de finanţare»; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă sursă de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Balanţă deschisă luna 12», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică, sector bugetar şi sursă de finanţare. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursă» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»:g1) în rubrica «Simbol cont» se selectează simbolul contului contabil. În funcţie de cerinţele privind dezvoltarea conturilor sintetice în conturi analitice prevăzute în Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, astfel cum au fost modificate şi completate prin anexa nr. 2 „Dezvoltarea conturilor sintetice în conturi analitice în scop de raportare a Balanţei de verificare la Ministerul Finanţelor Publice", la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.021/2013, se completează următoarele rubrici: g1.1) în situaţia în care a fost selectat un cont contabil care se dezvoltă pe clasificaţia de venituri, în rubrica «Clasificaţie funcţională» se selectează succesiv indicatorii de venituri bugetare din clasificaţia funcţională - Capitol, Subcapitol şi Paragraf, astfel: pentru orice indicator de tip «Capitol»: nivelele «Subcapitol» şi «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de capitol. Această modalitate este valabilă în cazul capitolelor de venituri bugetare care nu au aprobate subcapitole în cadrul clasificaţiei funcţionale;

pentru orice indicator de tip «Subcapitol», asociat unui «Capitol»: nivelul «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de subcapitol. Această modalitate este valabilă în cazul subcapitolelor de venituri bugetare care nu au aprobate paragrafe în cadrul clasificaţiei funcţionale;

pentru orice indicator de tip «Paragraf», asociat unui «Capitol» şi «Subcapitol»: denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de paragraf;g1.2) în situaţia în care a fost selectat un cont contabil care se dezvoltă pe clasificaţia de cheltuieli, rubricile «Clasificaţie funcţională» şi «Clasificaţie Economică» se completează după cum urmează: g1.2.1) în rubrica «Clasificaţie funcţională» se selectează succesiv indicatorii de cheltuieli bugetare din clasificaţia funcţională – Capitol, Subcapitol şi Paragraf, astfel:

pentru orice indicator de tip «Capitol»: nivelele «Subcapitol» şi «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de capitol. Această modalitate este valabilă în cazul capitolelor de cheltuieli bugetare care nu au aprobate subcapitole în cadrul clasificaţiei funcţionale, precum şi în cazul entităţilor publice din sectorul special care au bugete întocmite la nivel COFOG1; pentru orice indicator de tip «Subcapitol», asociat unui «Capitol»: nivelul «Paragraf» se completează cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de subcapitol. Această modalitate este valabilă în cazul subcapitolelor de cheltuieli bugetare care nu au aprobate paragrafe în cadrul clasificaţiei funcţionale;

pentru orice indicator de tip «Paragraf», asociat unui «Capitol» şi «Subcapitol»: denumirea indicatorului din clasificaţia funcţională este preluată de la nivel de paragraf;g1.2.2) în rubrica «Clasificaţie Economică» se selectează succesiv indicatorii de cheltuieli bugetare din clasificaţia economică - Titlu, Articol, Alineat, astfel:

pentru orice indicator de tip «Titlu»: nivelele «Articol» şi «Alineat» sunt completate cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia economică este preluată de la nivel de titlu. Această modalitate este valabilă în cazul titlurilor care nu au aprobate articole şi alineate în cadrul clasificaţiei economice, precum şi în cazul entităţilor publice din sectorul special care au bugete întocmite la nivel COFOG1;

pentru orice indicator de tip «Articol», asociat unui «Titlu»: nivelul «Alineat» este completat cu valoarea «00», iar denumirea indicatorului din clasificaţia economică este preluată de la nivel de articol. Această modalitate este valabilă în cazul articolelor care nu au aprobate alineate în cadrul clasificaţiei economice;

pentru orice indicator de tip «Alineat», asociat unui «Titlu» şi «Articol»: denumirea indicatorului din clasificaţia economică este preluată de la nivel de alineat;g2) rubrica «Denumire cont» este completată automat cu denumirea contului; g3) rubrica «Structură cont contabil» este completată automat cu codul sectorului bugetar, sursei de finanţare şi clasificaţiei de venituri sau clasificaţiei funcţionale de cheltuieli şi clasificaţiei economice de cheltuieli, după caz; g4) în rubricile «Total Rulaj Debitor cumulat» şi/sau «Total Rulaj Creditor cumulat» se introduce valoarea rulajului cumulat debitor şi/sau creditor pentru contul contabil selectat (introdus); g5) după completarea informaţiilor prevăzute la lit. g1) şi g4) se selectează butonul «Adaugă cont» prin intermediul căruia informaţiile sunt adăugate automat în forma tabelară a formularului, în ordinea crescătoare a simbolului conturilor contabile, indiferent de ordinea în care acestea au fost introduse de către utilizator. Orice cont contabil introdus în forma tabelară a formularului poate fi eliminat prin selectarea butonului «Şterge» care este poziţionat în dreptul contului contabil respectiv. Corectarea valorilor introduse în câmpurile «Debitoare» şi/sau «Creditoare» din dreptul fiecărui cont contabil adăugat se poate face direct în căsuţa respectivă pe durata completării formularului. Procedura prevăzută la lit. g1) şi g4) se reia pentru introducerea tuturor conturilor contabile bilanţiere şi extrabilanţiere cu rulaje debitoare şi/sau creditoare cumulate. În cadrul formularului sunt calculate automat valorile din rubricile «Totaluri cumulate conturi bilanţiere Rulaj Debitor», «Totaluri cumulate conturi bilanţiere Rulaj Creditor», «Totaluri conturi în afara bilanţului Rulaj Debitor» şi «Totaluri conturi în afara bilanţului Rulaj Creditor» la nivel de sursă de finanţare. Pentru conturile contabile bilanţiere, la nivelul formularului este implementată regula de validare a egalităţii între valorile din rubrica «Totaluri cumulate conturi bilanţiere Rulaj Debitor» şi rubrica «Totaluri cumulate conturi bilanţiere Rulaj Creditor». Pentru conturile contabile extrabilanţiere nu este obligatorie respectarea egalităţii valorilor din rubricile «Totaluri conturi în afara bilanţului Rulaj Debitor» şi «Totaluri conturi în afara bilanţului Rulaj Creditor»; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Balanţă deschisă luna 12» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Balanţă deschisă luna 12» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Balanţă deschisă luna 12», se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Balanţă deschisă luna 12» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă» efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Balanţă deschisă luna 12» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Balanţă deschisă luna 12», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» şi în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Balanţă deschisă luna 12» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea punctului unic de acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. (3) Principalele reguli de completare a formularului «Balanţă deschisă luna 12» sunt următoarele:a)formularul se completează la nivelul rulajelor cumulate debitoare şi/sau creditoare, după caz; b)conturile de venituri bugetare (încasări, clasa 5xx), cheltuieli bugetare (plăţi, contul 7700000) şi conturile de disponibil de la instituţiile de credit (5xx) se completează deschise; c)în formularul «Balanţă deschisă luna 12» se evidenţiază numai înregistrarea contabilă aferentă restituirii sumelor primite din excedentul anilor precedenţi şi/sau a golurilor temporare de casă, de exemplu:

pentru instituţiile publice finanţate din bugetul local

5190107 «Sume primite din excedentul anului precedent pentru acoperirea golurilor temporare de casă şi pentru finanţarea cheltuielilor secţiunii de dezvoltare» = 5210100 «Disponibil al bugetului local»

pentru instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii

5190190 «Alte împrumuturi pe termen scurt» = 5600101 «Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la trezorerie»

pentru instituţiile publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii

5190190 «Alte împrumuturi pe termen scurt» = 5610101 «Disponibil în lei al instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii - Disponibil curent la trezorerie»

pentru activităţi finanţate integral din venituri proprii

5190190 «Alte împrumuturi pe termen scurt» = 5620101 «Disponibil în lei al activităţilor finanţate integral din venituri proprii - Disponibil curent la trezorerie»

pentru operaţiuni cu FEN (sursa D)

5190190 «Alte împrumuturi pe termen scurt» = 5150103 «Disponibil în lei din fonduri externe nerambursabile la trezorerie - venituri ale bugetului fondurilor externe nerambursabile (sursa D)»

Înregistrarea contabilă pentru reîntregirea contului de excedent (încasarea sumelor acordate din excedentul anilor precedenţi) nu se evidenţiază în formularul «Balanţă deschisă luna 12», dar se efectuează în formularul «Balanţa de verificare»; d)conturile contabile de cheltuieli (clasa 6xx) şi de venituri (clasa 7xx) se completează neînchise la trimestrul IV prin contul contabil 121 «Rezultatul patrimonial», dar închise pentru trimestrele precedente. II.10. Completarea formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, in numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» Articolul 122 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» pentru fiecare sector bugetar. Formularul nu se completează de către entităţile publice din administraţia locală; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine»; e5) în rubrica «Sursa finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă Sursă de finanţare»; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adăugă Sursa de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursa finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»:g1) pentru a completa valorile aferente acţiunilor şi altor participaţii deţinute la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale din România se apasă butonul cu semnul «plus» poziţionat în dreptul liniei «I Acţiuni şi alte participaţii deţinute la societăţile comerciale, societăţi/companii naţionale din România». Prin apăsarea butonului se inserează automat linii în formular, la nivelul cărora se introduc sumele asociate indicatorilor solicitaţi, conform regulilor de validare prevăzute în formular; g2) pentru a completa valorile aferente acţiunilor deţinute la organisme internaţionale şi companii străine şi alte participaţii se apasă butonul cu semnul «plus» poziţionat în dreptul liniei «II Acţiuni deţinute la organisme internaţionale şi companii străine şi alte participaţii». Prin apăsarea butonului se inserează automat linii în formular, la nivelul cărora se introduc sumele asociate indicatorilor solicitaţi, conform regulilor de validare prevăzute în formular; g3) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate, care se completează automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; g4) orice linie adăugată poate fi eliminată din formular prin apăsarea butonului cu semnul «minus» poziţionat în dreptul acesteia; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse;h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine», se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. II.11. Completarea formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» Articolul 123 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» se efectuează numai de către entităţile publice din administraţia locală (sector 02) pentru sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici»; e3) rubrica «Sector bugetar» este completată automat cu codul sectorului bugetar «02. Bugetul local»; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA» pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici»; e5) în rubrica «Sursă finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă Sursa de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursă finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»:g1) pentru a completa valorile aferente acţiunilor/altor participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici se apasă butonul «Adaugă acţiuni/alte participaţii». Prin apăsarea butonului se inserează automat linii în formular, la nivelul cărora se introduc sumele asociate indicatorilor solicitaţi, conform regulilor de validare prevăzute în formular; g2) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri sunt needitabile deoarece sunt câmpuri calculate, care se completează automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; g3) orice linie adăugată poate fi eliminată din formular prin apăsarea butonului cu semnul «minus» poziţionat în dreptul acesteia; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici», se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. II.12. Completarea formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» Articolul 124 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» pentru fiecare sector bugetar; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA» pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii»; e5) în rubrica «Sursă finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă Sursa de finanţare»; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă Sursa de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursa finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»Se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri blocate (nefuncţionale) sau calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. II.13. Completarea formularului «Situaţia activelor fixe corporale» Articolul 125 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia activelor fixe corporale» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia activelor fixe corporale» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia activelor fixe corporale» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia activelor fixe corporale»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia activelor fixe corporale»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia activelor fixe corporale» pentru fiecare sector bugetar; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Situaţia activelor fixe corporale»; e5) în rubrica «Sursa finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă Sursa de finanţare»; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă Sursa de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Situaţia activelor fixe corporale», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursa finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»:g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri blocate (nefuncţionale) sau calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; g2) formularul se completează atât pentru activele fixe corporale amortizabile, cât şi pentru cele neamortizabile, după caz; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia activelor fixe corporale» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia activelor fixe corporale» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia activelor fixe corporale» se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia activelor fixe corporale» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Situaţia activelor fixe corporale» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Situaţia activelor fixe corporale », entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Situaţia activelor fixe corporale» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. II.14. Completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» Articolul 126 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica „An calendaristic" se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia activelor fixe necorporale» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia activelor fixe necorporale» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publica» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia activelor fixe necorporale»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia activelor fixe necorporale»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia activelor fixe necorporale» pentru fiecare sector bugetar; e4) în rubrica «Formular fără valori» se va selecta opţiunea «DA» pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Situaţia activelor fixe necorporale»; e5) în rubrica «Sursă finanţare» se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă Sursă de finanţare»; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă Sursă de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Situaţia activelor fixe necorporale», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursa finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»:g1) se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri blocate (nefuncţionale) sau calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; g2) formularul se completează atât pentru activele fixe necorporale amortizabile, cât şi pentru cele neamortizabile, după caz; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia iau fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia activelor fixe necorporale» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Situaţia activelor fixe necorporale» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Situaţia activelor fixe necorporale», entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. II.15. Completarea formularului «Situaţia stocurilor» Articolul 127 (1) Completarea în sistem electronic a elementelor din formularul «Situaţia stocurilor» se efectuează de către entităţile publice pentru fiecare sector şi sursele de finanţare aferente, astfel:a)în rubrica «An calendaristic» se înscrie anul calendaristic pentru care se depune formularul; b)în rubrica «Ultima lună a perioadei de raportare» se înscrie luna calendaristică pentru care se întocmeşte formularul; c)rubrica «Situaţie financiară rectificativă» este utilizată numai în cazul în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în ultimul formular «Situaţia stocurilor» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug. În cazul în care se transmite un formular «Situaţia stocurilor» fără a fi bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă», iar în sistem a fost deja înregistrat anterior un formular valid, noul formular va fi respins; d)în rubrica «Data întocmire» se înscrie data la care este completat formularul; e)«SECŢIUNEA A - Informaţii generale»:e1) în rubrica «Denumire Entitate Publică» se înscrie denumirea integrală, fără abrevieri, a entităţii publice. Aceasta poate fi modificată oricând pe durata completării formularului «Situaţia stocurilor»; e2) în rubrica «CIF Entitate Publică» se înscrie codul de identificare fiscală al entităţii publice. Acesta poate fi modificat oricând pe durata completării formularului «Situaţia stocurilor»; e3) în rubrica «Sector bugetar» se selectează sectorul bugetar în structura căruia activează entitatea publică. În cazul în care entitatea publică gestionează activităţi aferente mai multor sectoare bugetare, aceasta va completa câte un formular «Situaţia stocurilor» pentru fiecare sector bugetar; e4) în rubrica «Formular fără valori», se va selecta opţiunea «DA», pentru cazul în care entitatea publică nu are valori pentru formularul «Situaţia stocurilor»; e5) în rubrica «Sursă finanţare», se selectează sursa de finanţare aferentă soldurilor ce urmează a fi completate. În situaţia în care datele provin din mai multe surse de finanţare, se adaugă succesiv fiecare sursă de finanţare prin selectarea butonului «Adaugă Sursă de finanţare»; f)după completarea informaţiilor prevăzute la lit. e), se selectează butonul «Adaugă Sursă de finanţare», moment în care apare forma tabelară a formularului «Situaţia stocurilor», iar pe bara de titlu rămân afişate informaţiile selectate de către entitatea publică, respectiv: denumire entitate publică, CIF entitate publică şi sector bugetar. Dacă în «SECŢIUNEA A - Informaţii generale» au fost selectate opţiuni greşite, de pe bara de titlu afişată se poate utiliza butonul «Şterge», în urma căruia combinaţia «Sector bugetar - Sursă finanţare» este eliminată şi poate fi reluată completarea acestei secţiuni; g)«SECŢIUNEA B - Date comunicate»Se pot completa valori numai în câmpurile marcate cu albastru. Celelalte câmpuri nu se completează deoarece sunt câmpuri calculate în mod automat, conform algoritmului de calcul. În cadrul formularului sunt calculate automat totalurile, pe măsură ce sunt introduse sume în câmpurile care participă, conform algoritmului, la formula de calcul. Dacă utilizatorul şterge/modifică valorile introduse, în cadrul formularului sunt recalculate automat valorile din câmpurile de total; h)după completarea de către entitatea publică a formularului «Situaţia stocurilor» potrivit precizărilor de la lit. a)-g), se selectează butonul «Validare şi generare XML» în scopul validării datelor introduse:h1) în situaţia în care sistemul nu identifică erori în completarea formularului «Situaţia stocurilor» şi se afişează mesajul de confirmare a corectitudinii datelor introduse, conducătorul entităţii publice sau persoana căreia i-au fost delegate atribuţii în acest sens, în condiţiile legii, semnează electronic în rubrica «Semnătură entitate publică»; h2) în situaţia în care sistemul identifică erori în completarea formularului «Situaţia stocurilor» se afişează o listă de erori pe care entitatea publică urmează a le corecta. După corectarea acestora se procedează potrivit lit. h1). (2) Entităţile publice care, după depunerea şi validarea ultimului formular «Situaţia stocurilor» în sistem, doresc să transmită un alt formular cu eventuale modificări şi completări vor depune un formular având bifată rubrica «Situaţie financiară rectificativă» efectuând următoarele operaţiuni:a)în ultimul formular «Situaţia stocurilor» introdus şi validat de sistem utilizează butonul «Export XML», fiind generat un fişier de tip .XML; b)în scopul completării noului formular «Situaţia stocurilor» entităţile publice importă fişierul de tip .XML generat conform lit. a), prin utilizarea butonului «Import XML».Entităţile publice pot utiliza butonul «Import XML» în situaţia în care se doreşte completarea formularului «Situaţia stocurilor» cu informaţiile corespunzătoare existente în aplicaţiile informatice proprii, cu condiţia de a fi respectată structura sub formă de fişiere XSD care se poate descărca prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. 7. La anexa nr. 5, la capitolul III, după subcapitolul III.8 se introduc şapte noi subcapitole , subcapitolele III.9-III.15, cuprinzând articolele 21-27, cu următorul cuprins: III.9. Depunerea formularului «Balanţă deschisă luna 12» Articolul 21(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Balanţă deschisă luna 12» completat potrivit prevederilor de la cap. II, subcap. II.9, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe siteul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1), se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Balanţă deschisă luna 12» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Depunerea formularului «Balanţă deschisă luna 12» se face numai pentru perioada de raportare a lunii decembrie după depunerea formularului Cont de execuţie non-trezor şi înaintea formularului Balanţa de verificare, deoarece stă la baza întocmirii raportului anual privind Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit.(4) Formularul «Balanţă deschisă luna 12» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Balanţă deschisă luna 12» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Balanţă deschisă luna 12» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Balanţă deschisă luna 12» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». c)în situaţia în care formularul «Balanţă deschisă luna 12» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug, unde au loc verificări automate:c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus de entitatea publică este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la validarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c2) în cazul în care există erori la validare (de exemplu: plăţile cuprinse în contul 7700000 «Finanţarea de la buget» din balanţa de verificare nu coincid cu cele de la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului etc.), sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». (5) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Balanţă deschisă luna 12» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(6) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Balanţă deschisă luna 12» după corectarea erorilor identificate de sistem. III. 10. Depunerea formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» Articolul 22(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» completat potrivit prevederilor de la cap. II subcap. II.10, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug. (2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c)în cazul în care formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la înregistrarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine» după corectarea erorilor identificate de sistem. III.11. Depunerea formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» Articolul 23(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» completat potrivit prevederilor de la cap. II subcap. II.11, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c)în cazul în care formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la înregistrarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis, din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici» după corectarea erorilor identificate de sistem. III.12. Depunerea formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» Articolul 24(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» completat potrivit prevederilor de la cap. II subcap. II.12, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c)în situaţia în care formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug, unde au loc verificări automate:c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus de entitatea publică este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la validarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Situaţia modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor proprii» după corectarea erorilor identificate de sistem. III.13. Depunerea formularului «Situaţia activelor fixe corporale» Articolul 25(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Situaţia activelor fixe corporale» completat potrivit prevederilor de la cap. II subcap. II.13, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Situaţia activelor fixe corporale» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Situaţia activelor fixe corporale» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Situaţia activelor fixe corporale» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Situaţia activelor fixe corporale» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Situaţia activelor fixe corporale» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c)în situaţia în care formularul «Situaţia activelor fixe corporale» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug, unde au loc verificări automate;c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus de entitatea publică este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la validarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Situaţia activelor fixe corporale» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Situaţia activelor fixe corporale» după corectarea erorilor identificate de sistem. III.14. Depunerea formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» Articolul 26(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» completat potrivit prevederilor de la cap. II subcap. II.14, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c)în situaţia în care formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug, unde au loc verificări automate:c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus de entitatea publică este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la validarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c2) în cazul în care există erori la validare sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Situaţia activelor fixe necorporale» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Situaţia activelor fixe necorporale» după corectarea erorilor identificate de sistem. III.15. Depunerea formularului «Situaţia stocurilor» Articolul 27(1) Entităţile publice, prin intermediul persoanelor care s-au înrolat, depun on-line, anual, formularul «Situaţia stocurilor» completat potrivit prevederilor de la cap. II subcap. II.15, prin accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug.(2) După accesarea Punctului Unic de Acces de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug potrivit alin. (1) se selectează opţiunea «Transmitere documente electronice» şi se depune formularul «Situaţia stocurilor» în format .PDF inteligent (cu .XML asociat), cu semnătură electronică calificată.(3) Formularul «Situaţia stocurilor» depus de entitatea publică parcurge următoarele etape în vederea validării automate de către sistem:a)validarea formală a formularului: formularul «Situaţia stocurilor» va fi supus unui prim set de validări (format, conţinut standard de identificare declarant şi tip formular etc.):a1) în cazul în care nu există erori de validare, va fi afişat «Indexul» de înregistrare a formularului în sistem, iar procesul continuă cu pasul următor de validare; a2) în cazul în care există neconformităţi, sistemul notifică entitatea publică referitor la eroarea identificată ce urmează a fi corectată de aceasta; b)în cazul în care formularul «Situaţia stocurilor» a fost validat potrivit lit. a1), sistemul procedează automat la validarea conţinutului formularului şi a regulilor specifice aplicabile, astfel:b1) în cazul în care nu există erori de validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) care atestă că entitatea publică a depus formularul «Situaţia stocurilor» şi că urmează etapa de validare prevăzută la lit. c). Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; b2) în cazul în care există erori la validare, sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c)în situaţia în care formularul «Situaţia stocurilor» a fost validat potrivit lit. b1), acesta este preluat în sistemul Forexebug, unde au loc verificări automate;c1) în cazul în care nu există erori de validare, formularul depus de entitatea publică este înregistrat în sistem. Sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) prin care entitatea publică este informată referitor la validarea formularului depus. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări»; c2) în cazul în care există erori la validare sistemul generează un document electronic semnat (Recipisă) cu erorile identificate. Entitatea publică poate vizualiza recipisa prin accesarea opţiunii «Vizualizare rapoarte» - «Notificări». (4) În situaţia în care ordonatorii de credite au identificat erori materiale în formularul «Situaţia stocurilor» care a fost depus şi înregistrat în sistemul Forexebug, acesta poate fi transmis din nou în sistem, cu rubrica «Situaţie financiară rectificativă» bifată, până la termenul-limită al lunii de raportare.(5) Entităţile publice reiau procesul de depunere a formularului «Situaţia stocurilor» după corectarea erorilor identificate de sistem. 8. După anexa nr. 5 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6 , având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul II Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor publice,Ionuţ MişaANEXĂ(Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 517/2016) PROCEDURĂ privind modulul „Generarea rapoartelor de situaţii financiare ale instituţiilor publice" Rapoartele privind situaţiile financiare individuale şi consolidate ale entităţilor publice sunt generate automat, trimestrial şi anual din Sistemul naţional de raportare - Forexebug. Acestea sunt întocmite în moneda naţională, respectiv în lei cu două zecimale, iar în rapoarte sunt editate rândurile care prezintă valori. Entitatea publică poate vizualiza rapoartele generate prin accesarea opţiunii „Vizualizare rapoarte" -– „Rapoarte situaţii financiare". Pe prima pagină a fiecărui raport se regăsesc datele de identificare pentru fiecare entitate publică (denumire raport, perioada de raportare, denumirea entităţii publice, codul de identificare fiscală, sectorul bugetar şi sursele de finanţare). Periodicitatea generării rapoartelor privind situaţiile financiare, a notelor la situaţiile financiare, precum şi a altor rapoarte care sunt generate pentru trimestrele I, II, III şi IV ale exerciţiul financiar este prezentată în tabelele de mai jos: Tabel 1: Generarea rapoartelor privind situaţiile financiare

Nr. crt. Denumire raport Trimestrial Anual
1. Bilanţ X X
2. Contul de rezultat patrimonial X X
3. Situaţia fluxurilor de numerar la trezorerie şi instituţii de credit X X
4. Situaţia modificărilor în structura activelor nete sau capitalurilor proprii X

Tabel 2: Generarea rapoartelor privind notele la situaţiile financiare

Nr. crt. Denumire raport Trimestrial Anual
1. Provizioane X X
2. Creanţe X X
3. Datorii X X
4. Venituri din impozite şi taxe X X
5. Venituri din vânzare de bunuri şi servicii X X
6. Transferuri X X
7. Acţiuni şi alte participaţii deţinute de entităţile publice, în numele statului român, la societăţi comerciale, societăţi/companii naţionale, precum şi în capitalul unor organisme internaţionale şi companii străine X
8. Acţiuni/alte participaţii deţinute direct/indirect de unităţile administrativ-teritoriale la operatorii economici X
9. Active fixe corporale X
10. Active fixe necorporale X
11. Situaţia stocurilor X

Tabel 3: Generarea altor rapoarte

Nr. crt. Denumire raport Trimestrial Anual
1. Balanţa de verificare X X
2. Raport de închidere venituri şi cheltuieli X X
3. Cont de execuţie non-trezor X X
4. Plăţi restante şi situaţia numărului de posturi X X
5. Situaţia sumelor evidenţiate în conturi în afara bilanţului rezultate din operaţiuni ce decurg din administrarea veniturilor bugetului general consolidat X X
6. Situaţia plăţilor efectuate şi a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanţate din FEN postaderare X X
7. Situaţia plăţilor efectuate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare (titlul 56 şi titlul 58) X X
8. Situaţia activelor şi datoriilor financiare X X
9. Raport Situaţii financiare OPIS X X

Modelele rapoartelor privind situaţiile financiare, ale notelor la situaţiile financiare, precum şi ale altor rapoarte pot fi descărcate prin accesarea „Punctului Unic de Acces" de pe siteul Ministerului Finanţelor Publice - Sistemul naţional de raportare Forexebug sau pot fi puse la dispoziţie de către unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care este arondată entitatea publică. Conturile contabile sunt înscrise în modelele rapoartelor afişate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice privind situaţiile financiare, ale notelor la situaţiile financiare, precum şi ale altor rapoarte în scop de verificare a acestora de către entităţile publice. Entităţile publice au obligaţia de a se asigura ca soldurile finale de la 31 decembrie 2017 raportate în Sistemul naţional de raportare - Forexebug să corespundă cu cele finale întocmite pe suport hârtie la 31 decembrie 2017.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3338/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3338 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 460 2020
    Mi-am luat deja cardul ATM programat și gol pentru a retrage zilnic 5.500 USD timp de șase luni. Sunt atât de fericit de acest lucru, deoarece l-am primit pe al meu săptămâna trecută și l-am folosit pentru a obține deja 33.000 de dolari. Georg Bednorz Hackers dă cărțile pentru a ajuta pe cei săraci și nevoiași, deși este ilegal, dar este ceva drăguț și el nu este ca alte escrocherii care pretind că au cărțile ATM goale. Nimeni nu este prins când folosește cardul. primește-l pe al tău de la Georg Bednorz Hackers astăzi! Trimiteți un e-mail la georgbednorzhackers@gmail.com sau trimiteți-i un mesaj text / WhatsApp prin +1 (262) 355-8285
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 75 2005
    Oferim împrumuturi persoanelor care au nevoie de asistent financiar cu o dobândă mică de 3%. Pentru a obține un împrumut cu această companie, puteți spune suma exactă a împrumutului de care aveți nevoie și timpul în care puteți rambursa împrumutul. deci, dacă sunteți interesat, vă rugăm să ne contactați cu detaliile de mai jos. E-mail: protonloan2020@hotmail.com sau WHATSAPP +1 (204) 410-2623
ANONIM a comentat OUG 153 2002
    Ești bărbat sau femeie de afaceri? Sunteți într-o mizerie financiară sau aveți nevoie de fonduri pentru a vă începe propria afacere? . Acordăm împrumuturi legitime persoanelor serioase sau firmelor de afaceri care au nevoie de împrumuturi. Suntem o firmă de împrumut înregistrată, care este pregătită să satisfacă nevoile persoanelor care aspiră să fie mai mari în prima linie a acumulării de capital. Împrumuturile noastre sunt oferite la o rată a dobânzii subvenționată, care este favorabilă tuturor cetățenilor din întreaga lume și din diferite țări. .Suntem pregătiți să vorbim cu dvs. despre cum vă putem satisface nevoile financiare. Dacă sunteți interesați de această ofertă extraordinară, contactați-ne astăzi pentru un împrumut urgent. Aveți o idee de afaceri, dar nu aveți finanțe, aveți un istoric de credit slab, solicitați soluții pentru soluționarea problemei dvs. așteptați răspunsul dvs. urgent la acest AD sau trimiteți-ne un e-mail la: (midland.credit2@gmail.com) Imprumuturi personale Împrumuturi pe zi Finanțarea vehiculelor Imprumut pentru casa Consilierea datoriei Împrumut de afaceri Împrumut de student Împrumut de consolidare Împrumut medical De asemenea, sunt disponibile asigurări de viață / proprietate. Contactați-ne astăzi la adresa de e-mail :( midland.credit2@gmail.com) Pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 198 2017
    Sunteţi în nevoie de un împrumut rapid şi urgent cu o rată a dobânzii relativ scăzută la 3%? Oferim credite de afaceri, credite personale, credite acasă, credite auto, student credite, credite de consolidare a datoriilor etc indiferent de scorul de credit. Suntem garantați că vom oferi servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail:(midland.credit2@gmail.com) și asistați la o experiență financiară în schimbare.
ANONIM a comentat Ordin 400 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 535 1945
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 55 2008
    Aveți nevoie de un împrumut rapid și urgent, cu o rată a dobânzii relativ scăzută cu 3%? Oferim împrumuturi de afaceri, împrumuturi personale, împrumuturi pentru locuințe, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor e.t.c. indiferent de scorul dvs. de credit. Avem garanția că oferim servicii financiare numeroșilor noștri clienți din întreaga lume. Cu pachetele noastre flexibile de creditare, împrumuturile pot fi procesate și transferate împrumutatului în cel mai scurt timp posibil, contactați-ne prin e-mail: (midland.credit2@gmail.com) și asistăm la o experiență financiară în schimbare a vieții.
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    Căutați un împrumut de afaceri, împrumuturi personale, ipoteci, împrumuturi auto, împrumuturi pentru studenți, împrumuturi de consolidare a datoriilor, împrumuturi negarantate, capital de risc etc. Sunteți la locul potrivit Soluțiile dvs. de împrumut! Sunt un creditor privat care împrumută persoane fizice și companii la o rată a dobânzii scăzută și la o rată a dobânzii accesibilă de 3%. Contactați-ne prin e-mail: jx.finance447@gmail.com
ANONIM a comentat OUG 111 2020
    OBȚINEȚI CARDUL BLANC PENTRU AVANȚARE FINANCIARĂ (blankatmcard.online@yahoo.com) sau WATSAPP: +1 (845) 381 3566 CÂND AM OBȚINUT CARDUL MEU BLANC DE LA CJ BLANK CARD (BLANKATMCARDS.ONLINE@YAHOO.COM) TOTUL S-A SCHIMBAT PENTRU MINE !!! Bună ziua băieți, viața mea nu va rămâne niciodată la fel !!! Sunt atât de fericit că am primit-o pe a mea de la CJ CORPORATION. Cardul meu bancar gol poate retrage 3000 EUR săptămânal. Am primit-o de la ei săptămâna trecută și acum am până la 23.000 de euro din ultimele săptămâni. Cardul ATM retrage bani de la orice casier automatizat din întreaga lume. Nu există niciun nume, de asemenea, este de neratat. Am fost direct legat de această organizație pe web-ul întunecat și sunt foarte fericit că am avut norocul să-i cunosc pentru că sunt un sceptic 99,9% când vine vorba de lucruri de genul acesta, dar se dovedește că funcționează ca spălătorii subterane în curcan, în mare parte bancă ziraat și au o politică de 100% împotriva înșelătoriei. Cardul vă poate fi trimis prin DHL în două zile dacă le contactați devreme prin e-mail: BLANKATMCARDS.ONLINE@YAHOO.COM sau WATSAPP: +1 (845) 381 3566 sau găsiți mai multe pe site-ul lor Obțineți-l acum. Adică acum, dacă știi că te lupți financiar și îmi mulțumești pentru eternitate. La revedere. Deocamdată. +1 (678) 753 2440
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3338/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu