ORDIN Nr. 331
din 23 mai 2006
privind aprobarea
conditiilor de atestare, a procedurilor de inregistrare si de eliberare a
atestatelor de ferma familiala cu caracter comercial, precum si a modelului
acestui atestat
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 459 din 26 mai 2006
Având în vedere prevederile art. 3 alin. (4) din
Ordonanţa Guvernului nr. 20/2006 privind acordarea de facilităţi producătorilor
agricoli şi crescătorilor de animale în perioada de preaderare la Uniunea
Europeană,
în temeiul art. 9 alin. (6) din
Hotărârea Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul agriculturii, pădurilor si dezvoltării
rurale emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă condiţiile de atestare, precum şi
procedurile de înregistrare şi eliberare a atestatelor de fermă familială cu
caracter comercial, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă modelele de cerere, de atestat de
fermă familială cu caracter comercial şi de declaraţie pe propria răspundere, prevăzute în anexele
nr. 2a), 2b), 2c) si 2d).
Art. 3. - Anexele nr. 1, 2a), 2b), 2c) şi 2d) fac parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Flutur
ANEXA Nr. 1
CONDIŢII DE ATESTARE
şi proceduri de înregistrare şi de eliberare a
atestatelor de fermă familială cu caracter comercial
Art. 1. - Pentru a beneficia de
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 20/2006 privind acordarea de facilităţi
producătorilor agricoli şi crescătorilor de animale în perioada de preaderare
la Uniunea Europeană, persoanele fizice sau juridice care constituie fermă
familială trebuie să obţină un atestat din partea direcţiei pentru agricultură
şi dezvoltare rurală judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al cărui
model este prevăzut în anexele nr. 2b) şi 2c).
Art. 2. - Pentru emiterea atestatului de către direcţia
pentru agricultură şi dezvoltare rurală, solicitantul depune o cerere, al cărei
model este prevăzut în anexa nr. 2a), însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe actul de identitate al solicitantului
persoană fizică;
b) documentul care dovedeşte pregătirea profesională a
unui membru al fermei pentru profilul de activitate;
c) copie de pe actul constitutiv, certificatul de
înmatriculare sau orice act care dovedeşte calitatea de persoană juridică a
solicitantului;
d) declaraţie-tip pe propria răspundere, al cărei
model este prevăzut în anexa nr. 2d), din care să rezulte următoarele:
1. numărul membrilor familiei care lucrează în fermă
şi, respectiv, numărul persoanelor angajate cu contract de muncă;
2. profilul producţiei agricole;
3. destinaţia producţiei către orice formă organizată
de piaţă;
4. angajamentul că terenurile achiziţionate vor fi
folosite pentru realizarea investiţiilor în producţia agricolă, conform art. 4
din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2006;
e) documente care atestă deţinerea terenului agricol în
proprietate/arendă/concesiune.
Art. 3. - Atestatul eliberat va cuprinde:
a) datele de identificare a emitentului;
b) datele de identificare a persoanelor fizice sau
juridice atestate ca ferme familiale cu caracter comercial;
c) activitatea principală a
fermei şi activităţile secundare ale acesteia;
d) locul de desfăşurare a activităţii şi, după caz, a
activităţilor secundare;
e) data eliberării atestatului şi numărul de
înregistrare al acestuia.
Art. 4. - (1) Anularea atestatului are loc pe baza cererii de renunţare sau când una dintre condiţiile
de atestare nu mai este îndeplinită şi se realizează de către emitentul
atestatului.
(2) Cererea de renunţare la atestat se adresează
unităţii emitente de către reprezentantul fermei familiale.
(3) Anularea atestatului atrage imposibilitatea de a
beneficia de facilităţile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 20/2006.
ANEXA Nr. 2a)
Direcţia pentru Agricultură şi
Dezvoltare Rurală a Judeţului
...................................
Nr.......................... din
....................................................
CERERE
Subsemnatul/Subsemnata
.........................................., în vârstă de
..................................., reprezentant/reprezentantă al/a ..................................., cu domiciliul în
localitatea ..................................., posesor/posesoare al/a BI/CI
seria ............... nr................, CNP
..............., având pregătire în domeniul
........................................., solicit acordarea atestatului de
fermă familială pentru a
beneficia de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 20/2006.
Data
...............
Semnătura ...............
ANEXA Nr. 2b)
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Şl DEZVOLTĂRII
RURALE Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Judeţului
.................................
ATESTAT DE FERMĂ FAMILIALĂ
Nr.................... din ....................
La cererea înregistrată sub
nr........................., având în vedere documentele care dovedesc
îndeplinirea condiţiilor legale,
se acordă prezentul atestat de fermă familială domnului/doamnei
..............................................,
posesor/posesoare al/a BI/CI seria ..........
nr........................., CNP ........................,
domiciliat/domiciliată în localitatea ........................, str......................... nr......,
judeţul ........................, telefon
........................
Director executiv,
.....................................
(L.S.)
ANEXA Nr. 2c)
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Şl DEZVOLTĂRII
RURALE Direcţia pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Judeţului
................................
ATESTAT DE FERMĂ FAMILIALĂ
Nr.................... din ....................
La cererea înregistrată sub
nr........................., având în vedere documentele care dovedesc
îndeplinirea condiţiilor legale,
se acordă prezentul atestat de fermă familială persoanei juridice
................................................, cu sediul în localitatea
............................, str............................. nr..........,
judeţul ............................, înregistrată la registrul comerţului cu nr............................., cod
unic de înregistrare ............................, şi înregistrată în Registrul
fermelor, după caz, reprezentată
prin ..........................................., în calitate de reprezentant
legal, posesor al BI/CI seria ....................................
nr...................., CNP
......................................, pentru activitatea principală
.................................................. şi activităţile secundare ............................,
desfăşurată/desfăşurate în localitatea .............................
Director executiv,
.....................................
(L.S.)
ANEXA Nr. 2d)
DECLARAŢIE-TIP
Subsemnatul/Subsemnata (persoană fizică sau juridică) .............................................., posesor/posesoare
al /a BI/CI seria .......... nr.................,
eliberat/eliberată de ..................., CNP .........................., în
calitate de:
persoană fizică, reprezentant/împuternicit
al formei asociative (oricare dintre formele de asociere permise de legislaţia în vigoare), cu domiciliul în localitatea
....................................., str...................... nr.........,
judeţul ........................, sau persoană juridică cu sediul în
localitatea ................................,
str........................... nr............, judeţul
........................., înregistrată
la registrul comerţului cu nr................., cod unic de înregistrare
................................., înregistrată în Registrul fermelor, reprezentată prin
........................................., în calitate de reprezentant legal,
posesor al BI/CI seria ...................... nr................, declar următoarele, după caz:
a) deţin împreună cu familia
................................. ha teren agricol în
proprietate/arendă/concesiune;
b) desfăşor următoarea activitate principală
................................................................................................................;
c) desfăşor următoarele activităţi secundare ...............................................................................................................;
d) numărul membrilor familiei care lucrează în fermă
este de
................................................................................;
e) numărul persoanelor angajate cu contract de muncă
în fermă este de ............................................................;
f) destinaţia producţiei este
.........................................................................................................................................;
g) terenurile achiziţionate vor fi folosite pentru
realizarea investiţiilor în producţia agricolă, conform art. 4 din Ordonanţa
Guvernului nr. 20/2006.
La data funcţionării ca fermă familială mă oblig să respect prevederile legale în vigoare.
Declar pe propria răspundere că datele înscrise în
prezenta sunt reale, în caz contrar voi suporta rigorile prevederilor legale în
vigoare privind falsul în declaraţii.
Data ....................... Semnătura
.............................