Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 322 din 3 martie 2006

privind instalatiile portuare de preluare a deseurilor generate de nave si a reziduurilor marfii

ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 241 din 17 martie 2006



ORDIN

322  3 mar 2006 MTCT

privind instalatiile portuare de preluare a deseurilor generate de nave si a reziduurilor marfii

Având în vedere prevederile art. 69 şi 70 din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunităţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altă parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993,

în temeiul prevederilor art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul naval, republicată, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite următorul ordin:

Scop

Art. 1. - Scopul prezentului ordin este diminuarea descărcării deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii în apele naţionale navigabile, în special a descărcărilor ilegale de la navele care utilizează porturile româneşti, prin îmbunătăţirea disponibilităţii şi utilizării instalaţiilor portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii, în vederea îmbunătăţirii protecţiei mediului marin.

Definiţii

Art. 2. - (1) Termenii folosiţi în prezentul ordin au următorul înţeles:

a)   ANR - Autoritatea Navală Română, autoritate de stat în domeniul siguranţei navigaţiei, organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, căreia i-au fost delegate competenţe privind coordonarea activităţilor de prevenire şi răspuns la poluare;

b)   administraţia portuară - instituţia responsabilă cu elaborarea, dezvoltarea şi implementarea planului de gestionare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;

c)   ambarcaţiune de agrement - orice tip de navă, indiferent de mijlocul de propulsie, destinată activităţilor sportive şi de agrement;

d)  ape uzate:

(i) ape şi alte deşeuri provenite de la orice tip de toalete, pisoare si sifoane de pardoseală din W.C.-uri;

(ii)   ape provenind din spălătoare, băi şi sifoane de pardoseală     aflate    în     încăperi medicale (dispensare, infirmerii etc);

(iii)   ape provenind din spaţii utilizate pentru animale vii;

(iv)   ape  provenind   din  scurgerile   magaziilor  de alimente, sălilor de mese, bucătăriilor şi care conţin substanţe chimice;

(v)   alte   ape   uzate,   dacă   sunt   amestecate   cu scurgerile definite mai sus.

e)   deşeuri generate de nave - toate deşeurile, inclusiv apele uzate şi alte reziduuri decât cele ale mărfii, care sunt generate în timpul exploatării navelor şi se află sub incidenţa prevederilor anexelor I, IV şi V la MARPOL 73/78, şi deşeurile asociate mărfii, astfel cum sunt definite în liniile directoare ale Organizaţiei Maritime Internaţionale (IMO) pentru implementarea anexei V la MARPOL 73/78;

f)   instalaţii portuare de preluare - orice instalaţie fixă, flotantă sau mobilă care poate servi pentru preluarea deşeurilor generate de nave şi/sau a reziduurilor mărfii;

g)   MARPOL 73/78 - Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, modificată prin Protocolul din 1978 privind Convenţia internaţională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, încheiat la Londra la 17 februarie 1978, astfel cum este în vigoare la data adoptării prezentului ordin;

h) navă - orice tip de navă maritimă care operează în mediul marin, inclusiv ambarcaţiunile pe aripi portante, vehiculele pe pernă de aer, ambarcaţiunile submersibile şi plutitoare;

i) navă de pescuit - orice navă echipată şi folosită în scopuri comerciale, pentru prinderea peştelui sau a altor resurse marine vii;

j) port - un loc sau o zonă geografică amenajată şi echipată pentru a permite, în principal, accesul navelor, inclusiv al navelor de pescuit şi al ambarcaţiunilor de agrement;

k) reziduurile mărfii - resturile de marfă din magaziile sau tancurile de marfă, care rămân la finalul operaţiunilor de descărcare şi curăţare, inclusiv surplusurile sau scurgerile de marfă ce pot apărea pe timpul operaţiunilor de încărcare/descărcare.

(2) Fără a aduce atingere definiţiilor de la lit. (e) şi (k), deşeurile generate de nave şi reziduurile mărfii sunt considerate deşeuri în sensul art. 1 lit. (a) din Directiva Consiliului 75/442/CEE1) din 15 iulie 1975 privind deşeurile.

Domeniul de aplicare

Art. 3. - (1) Prezentul ordin se aplică:

a)   tuturor navelor, inclusiv navelor de pescuit şi ambarcaţiunilor de agrement, indiferent de pavilionul arborat, care fac escală sau operează în unul dintre porturile româneşti menţionate în anexa nr. 4, cu excepţia navelor militare şi a navelor deţinute sau operate de stat şi care sunt folosite exclusiv în scopuri guvernamentale necomerciale; şi

b)  tuturor porturilor româneşti menţionate în anexa nr. 4 şi şantierelor navale localizate în acestea, în care în mod normal fac escală navele prevăzute la lit. a).

(2) Navele care sunt exceptate de la prevederile prezentului ordin şi care sunt menţionate la alin. (1) lit. a) trebuie să predea deşeurile generate şi reziduurile mărfii în conformitate cu protocoalele încheiate între instituţiile implicate.

Instalaţii portuare de preluare

Art. 4. - (1) Administraţiile porturilor menţionate în anexa nr. 4 trebuie să asigure dotarea şi disponibilitatea permanentă a instalaţiilor portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii, în conformitate cu necesităţile navelor care fac escală în port, fără a produce întârzieri nejustificate acestora.

(2)    Instalaţiile portuare de preluare trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

a)   să poată prelua orice tip şi cantitate de deşeuri generate de nave şi de reziduuri ale mărfii de la navele care fac escală în acel port;

b)   să asigure necesităţile operaţionale ale utilizatorilor portului, luându-se în considerare mărimea şi locaţia geografică a portului, tipul navelor care fac escală şi exceptările prevăzute la art. 9.

(3)   Comandantul unei nave care a avut dificultăţi în predarea deşeurilor poate completa formularul prevăzut în anexa nr. 3 şi poate raporta la ANR deficienţele constatate.

(4)   ANR trebuie să verifice şi să analizeze cauzele deficienţelor reclamate şi să transmită Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, IMO, Comisiei Europene şi autorităţii statului de pavilion al navei un raport privind concluzia analizei efectuate.

Planurile de preluare şi gestionare a deşeurilor

Art. 5. - (1) In termen de 90 de zile de la data publicării prezentului ordin, fiecare administraţie de port trebuie să elaboreze şi să implementeze un plan corespunzător de preluare şi gestionare a deşeurilor generate de nave şi/sau a reziduurilor mărfii, în urma consultării cu părţile interesate, având în vedere prevederile art. 4, 6, 7, 10 şi 12. Cerinţele detaliate pentru elaborarea acestor planuri sunt prevăzute în anexa nr. 1.

(2)   Din motive de eficienţă, planurile prevăzute la alin. (1) pot fi elaborate într-un context regional, cu condiţia să fie specificate instalaţiile portuare de preluare existente şi cele necesare pentru fiecare port.

(3)  Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Direcţia Generală de Mediu, trebuie să aprobe planurile de gestionare a deşeurilor, să monitorizeze implementarea lor şi să le reautorizeze la fiecare 3 ani sau atunci când intervin modificări importante în modul de operare a portului.

Notificarea

Art. 6. - (1) Comandantul unei nave, alta decât o navă de pescuit sau de agrement, autorizată să transporte până la 12 pasageri, având ca destinaţie un port românesc menţionat în anexa nr. 4, trebuie să completeze formularul prevăzut în anexa nr. 2 cu date conforme cu realitatea şi să îl transmită ANR şi administraţiei portului:

a)  cu cel puţin 24 de ore înainte de sosire, dacă portul de escală este cunoscut; sau

b)   imediat ce portul de escală este cunoscut, dacă această informaţie este disponibilă în mai puţin de 24 de ore înainte de sosire; sau

c)   cel mai târziu până la plecarea navei din portul anterior, dacă durata voiajului este mai mică de 24 de ore.

(2)   Comandanţii navelor trebuie să înregistreze în registrul de evidenţa a deşeurilor şi în registrul ele evidenţă a hidrocarburilor toate datele, în conformitate cu realitatea, privind tipurile şi cantităţile de deşeuri şi/sau reziduurile mărfii aflate la bord, înaintea sosirii navei în port.

(3)  Formularul prevăzut la alin. (1) trebuie păstrat la bord cel puţin până în următorul port de escală şi trebuie pus la dispoziţie autorităţii competente a portului respectiv, la cerere.

Predarea deşeurilor generate de nave

Art. 7. - (1) Comandantul unei nave care face escală în unul dintre porturile româneşti menţionate în anexa nr. 4 trebuie să predea toate deşeurile generate de navă unei instalaţii portuare de preluare, în conformitate cu prevederile MARPOL 73/78, înaintea părăsirii portului. Operatorii instalaţiilor portuare de preluare trebuie să elibereze un document de confirmare a cantităţii şi tipurilor de deşeuri preluate, pe care îl vor înmâna comandantului navei.

(2)   Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1), o navă poate fi autorizată de către ANR să îşi continue voiajul spre următorul port de escală, fără să predea toate deşeurile, dacă în urma informaţiilor furnizate în conformitate cu prevederile art. 6 şi ale anexei nr. 2 reiese că nava dispune de spaţiu suficient de stocare a deşeurilor care au fost acumulate şi care vor fi generate în timpul voiajului prognozat, până în următorul port de predare a deşeurilor.

(3)  Dacă există motive întemeiate pentru a se crede că în următorul port de predare nu sunt disponibile instalaţii corespunzătoare pentru preluarea deşeurilor sau dacă acest port este necunoscut, existând riscul ca deşeurile să fie aruncate în mare, pentru a preveni poluarea marină, ANR va dispune comandantului navei să predea toate deşeurile înainte de plecarea din port.

(4)   Prevederile alin. (2) sunt aplicabile fără a aduce atingere dispoziţiilor mai restrictive impuse navelor privind predarea deşeurilor, adoptate conform dreptului internaţional.

Tarife pentru deşeurile generate de nave

Art. 8. - (1) Administraţiile porturilor trebuie să instituie un sistem de tarifare aplicabil navelor, care să acopere

1) Directiva Consiliului 75/442/CEE din 15 iulie 1975 privind deşeurile, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 194 din 25 iulie 1975, p. 39, în forma ei finală amendată prin Decizia Comisiei 96/350/EC (Jurnalul Oficial nr. L 135 din 6 iunie 1996, p. 32).

toate costurile aferente instalaţiilor portuare de preluare a deşeurilor generate de nave, inclusiv pentru preluarea şi gestionarea deşeurilor/reziduurilor.

(2)   Sistemul de tarifare prevăzut la alin. (1) trebuie să încurajeze navele să predea deşeurile generate şi/sau reziduurile mărfii la instalaţiile portuare de preluare şi să nu le descarce în mare. In acest sens, următoarele principii vor fi aplicate tuturor navelor, cu excepţia navelor de pescuit şi a ambarcaţiunilor de agrement autorizate să transporte până la 12 pasageri:

a)  toate navele care fac escală în unul dintre porturile menţionate în anexa nr. 4 vor contribui în mod semnificativ la acoperirea costurilor prevăzute la alin. (1), chiar dacă instalaţiile portuare de preluare sunt sau nu sunt utilizate. Astfel, costul va fi inclus de regulă în tarifele portuare sau, prin excepţie, va putea fi aplicat un tarif separat pentru deşeuri. Tarifele pot fi aplicate diferenţiat, în funcţie de categoria, tipul şi dimensiunea navei;

b)   partea din costuri care nu este acoperită de tariful prevăzut la lit. a), dacă este cazul, va fi acoperită prin valorificarea deşeurilor efectiv predate de către nave, în funcţie de tipurile şi cantităţile acestora;

c)  tarifele pot fi reduse atunci când comandantul poate demonstra că nava sa generează cantităţi reduse de deşeuri, ca urmare a managementului de mediu aplicat, construcţiei navei, echipamentului şi operării efectuate.

(3)   Sistemul de tarifare trebuie să fie echitabil, transparent şi nediscriminatoriu, să reflecte costurile instalaţiilor şi ale serviciilor puse la dispoziţie, chiar dacă acestea sunt sau nu sunt utilizate. Cuantumul tarifelor, modul de aplicare şi baza de calcul al acestora trebuie să fie puse la dispoziţie celor care le solicită.

Exceptări

Art. 9. - (1) Atunci când navele sunt angajate în condiţii de linie cu escale frecvente şi sunt probe suficiente care atestă existenţa unei înţelegeri privind predarea deşeurilor provenite din exploatarea şi plata tarifelor aferente într-un port situat pe itinerarul navei, ANR împreună cu administraţia portuară pot excepta aceste nave de la obligaţiile prevăzute la art. 6, art. 7 alin. (1) si la art. 8.

(2) Administraţiile porturilor trebuie să informeze Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului despre exceptările acordate în temeiul prevederilor alin. (1). Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va informa despre aceasta Comisia Europeană, în mod regulat, cel puţin o dată pe an.

Predarea reziduurilor mărfii

Art. 10. - Comandantul unei nave care face escală în unul dintre porturile prevăzute în anexa nr. 4 trebuie să predea toate reziduurile mărfii instalaţiilor portuare de preluare, în conformitate cu prevederile MARPOL 73/78. Orice utilizator al instalaţiilor portuare de preluare trebuie să plătească un tarif administraţiei portului sau operatorului instalaţiei portuare de preluare pentru predarea reziduurilor mărfii.

Mod de aplicare

Art. 11. - (1) ANR trebuie să creeze un sistem care:

a)  să facă posibilă inspectarea oricărei nave, pentru a verifica dacă se conformează prevederilor art. 7 şi 10; şi

b)   să permită efectuarea unui număr suficient de inspecţii.

(2)   La selectarea navelor pentru inspecţie, altele decât cele de pescuit şi ambarcaţiunile de agrement autorizate să transporte până la 12 pasageri, ANR va acorda o atenţie specială:

a)   navelor care nu respectă cerinţele de notificare prevăzute la art. 6;

b)   navelor la care în urma examinării informaţiei furnizate de comandant în conformitate cu art. 6 sunt descoperite indicii că nu se conformează prevederilor prezentului ordin.

(3)  Aceste inspecţii pot fi efectuate şi în cadrul activităţii de control al statului portului, când este cazul; indiferent care este cadrul inspecţiilor, se aplică obligaţia stabilită de a realiza inspecţii în procent de minimum 25%.

(4)  Dacă rezultatul acestor inspecţii nu este satisfăcător, ANR nu permite plecarea navei până când aceasta nu a predat în totalitate deşeurile la instalaţiile portuare de preluare, în conformitate cu prevederile art. 7 şi 10.

(5)  In cazul în care o navă a părăsit un port românesc fără a se conforma prevederilor art. 7 sau 10, ANR trebuie să informeze autoritatea competentă din următorul port de escală

(6)  In situaţia în care ANR este informată că o navă care intră într-un port românesc a părăsit ultimul port de escală fără să se conformeze prevederilor art. 7 sau 10, nu va permite plecarea navei până când nu va evalua în detaliu exactitatea informaţiilor primite.

(7)   Prevederile alin. (5) şi (6) nu trebuie interpretate în sensul neaplicării sancţiunilor pentru nerespectarea prevederilor prezentului ordin.

(8)   Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va elabora procedura de control pentru navele de pescuit şi ambarcaţiunile de agrement autorizate să transporte până la 12 pasageri, pentru a se asigura conformitatea cu cerinţele aplicabile ale prezentului ordin.

Măsuri complementare

Art. 12. - (1) Administraţiile porturilor trebuie să notifice comandanţilor navelor, prin agenţiile acestora, operatorilor instalaţiilor portuare de preluare şi tuturor celor interesaţi despre cerinţele prezentului ordin.

(2)  ANR şi administraţiile portuare trebuie să coopereze cu toţi agenţii economici implicaţi pentru a duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

(3)  Administraţiile porturilor trebuie:

a)   să examineze în mod corespunzător informaţia notificată de către comandant, în conformitate cu prevederile art. 6;

b)   să asigure că formalităţile legate de utilizarea instalaţiilor portuare de preluare sunt simple şi rapide, pentru a stimula comandanţii să utilizeze aceste instalaţii şi pentru a evita cauzarea unor întârzieri inutile navelor.

(4)   Activitatea de gestionare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii, după preluarea acestora potrivit prevederilor prezentului ordin, se desfăşoară în conformitate cu legislaţia naţională în vigoare care transpune în mod special Directiva 75/439/CEE1 din 16 iunie 1975 privind eliminarea reziduurilor de hidrocarburi şi Directiva 91/689/CEE2) din 12 decembrie 1991 pentru deşeuri periculoase.

(5)   Oricare parte implicată în predarea ori preluarea deşeurilor generate de nave sau a reziduurilor mărfii poate solicita despăgubiri pentru pagubele produse prin întârzieri nejustificate, în conformitate cu prevederile legislaţiei române în vigoare.

1) Directiva 1975/439/CEE din  16 iunie 1975 privind eliminarea reziduurilor de hidrocarburi, publicată în Jurnalul Oficial nr.  L 194 din 25 iulie 1975, p. 23.

2) Directiva 1991/689/CEE din 12 decembrie 1991 pentru deşeuri periculoase, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 377 din 31 decembrie 1991, p. 20.

(6)    Predarea deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii constituie punere în liberă circulaţie în conformitate cu prevederile art. 79 din Regulamentul Consiliului CEE nr. 2.913/921) din 12 octombrie 1992 de stabilire a Codului vamal comunitar. Autorităţile vamale nu trebuie să ceară o declaraţie sumară conform art. 45 din Codul vamal comunitar.

(7)   România va coopera cu Comisia Europeană în vederea stabilirii unui sistem adecvat de informare şi monitorizare, care să acopere cel puţin teritoriul naţional, pentru:

a)   a identifica într-un mod mai eficient navele care nu au predat deşeurile generate şi reziduurile mărfii conform prezentului ordin;

b)   a se asigura că obiectivele prevăzute la art. 1 au fost atinse.

(8)   România va coopera cu Comisia Europeană în vederea stabilirii de criterii comune pentru identificarea navelor prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. c).

Sancţiuni

Art. 13. - Contravenţiile la prevederile prezentului ordin se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Evaluarea

Art. 14. - O dată la 3 ani România va transmite Comisiei Europene un raport privind stadiul de implementare a prezentului ordin.

Art. 15. - ANR şi administraţiile porturilor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 16. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Transpunere

Art. 17. - Prezentul ordin transpune Directiva Consiliului 2000/59/CE din 27 noiembrie 2000 privind instalaţiile portuare de preluare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 332 din 28 decembrie 2000, p. 0081-0090.

Intrarea în vigoare

Art. 18. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 19. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 779/2002 privind instalaţiile de recepţie portuare pentru deşeurile generate de navă şi reziduurile mărfii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 862 din 29 noiembrie 2002.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Gheorghe Dobre

1) Regulamentul Consiliului CEE nr. 2.913/92 din 12 octombrie 1992 de stabilire a Codului vamal comunitar, publicat în Jurnalul Oficial nr. L 302 din 19 octombrie 1992, p. 1. Regulamentul a fost amendat prin Regulamentul (EC) nr. 955/1999 (Jurnalul Oficial nr. L 119 din 7 mai 1999, p. 1).

ANEXA Nr. 1

CERINŢE

pentru elaborarea planurilor de preluare şi gestionare a deşeurilor în porturi

(conform art. 5 din ordin)

Planurile trebuie să facă referire la toate tipurile de deşeuri generate de navă şi la reziduurile mărfii provenind de la navele care fac escală în porturile româneşti prevăzute în anexa nr. 4 şi vor fi elaborate în funcţie de mărimea portului şi de tipurile de nave.

Planurile de preluare şi gestionare a deşeurilor în porturi trebuie să cuprindă următoarele elemente:

a)  evaluarea capacităţii instalaţiilor de preluare portuare, avându-se în vedere necesităţile navelor care vizitează în mod uzual portul;

b)  descrierea tipului şi a capacităţii instalaţiilor portuare de preluare;

c)  descrierea detaliată a procedurilor pentru preluarea şi gestionarea deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;

d)  descrierea sistemului de tarifare;

e)   procedurile de raportare a deficienţelor apărute la instalaţiile portuare de preluare;

f)    procedurile pentru consultarea permanentă cu utilizatorii, agenţii economici care gestionează deşeuri, operatorii portuari şi cu alte părţi interesate; şi

g)  tipul şi cantităţile de deşeuri generate de nave şi reziduurile mărfii preluate şi gestionate.

Suplimentar, planurile trebuie să includă:

a)   legislaţia relevantă în vigoare şi formalităţile privind predarea;

b)     persoana sau persoanele responsabile cu implementarea planului;

c)  descrierea echipamentului de pretratare şi procesare în port, dacă există;

d)  descrierea modului de înregistrare a preluărilor, folosit la instalaţiile portuare de preluare, a cantităţilor preluate de deşeuri generate de nave şi de reziduuri ale mărfii; şi

e)   descrierea modului de depozitare a deşeurilor generate de navă şi a reziduurilor mărfii.

Procedurile privind preluarea şi gestionarea deşeurilor trebuie să fie conforme din toate punctele de vedere cu cerinţele de management corespunzătoare reducerii progresive a impactului asupra mediului.

Informaţii care trebuie să fie disponibile pentru toţi utilizatorii porturilor:

a)   referinţe asupra importanţei fundamentale a predării adecvate a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;

b)   localizarea instalaţiilor portuare de preluare potrivit fiecărei dane, cu schemă/hartă;

c)   lista deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mărfii;

d)   lista punctelor de contact, a operatorilor şi a serviciilor oferite;

e)  descrierea procedurilor de predare;

f)  descrierea sistemului de tarifare;

g)   procedurile de raportare a deficienţelor apărute la instalaţiile portuare de preluare.

NOTIFICARE

NOTIFICATION

ce trebuie comunicată înainte de intrarea în portul:_______________________

information to be notified before entry into the port of:

(portul de destinaţie, după cum este definit în art. 6 din prezentul ordin)

(Port of destination as referred to in art. 6 of the present order)

a)     Numele, indicativul de apel, unde este cazul, numărul de identificare IMO al navei:

      Name, call sign and, where appropriate, IMO identification number of the ship:

b) Statul de pavilion: Flag State:

c) Timpul estimat de sosire (ETA): Estimated time of arrival:

d) Timpul estimat de plecare (ETD): Estimated time of departure:

e) Portul anterior de escală: Previous port of call:

f) Următorul port de escală: Next port of call:

g) Ultimul port şi data la care s-au predat deşeurile generate de navă şi reziduurile mărfii:

h)  Last port and date when ship-generated wasted was delivered:

h)   Predaţi:

Are you delivering:

                   tot          o parte       nimic     *)

                   |_|            |_|               |_|

                   all          some           none

 din deşeurile dumneavoastră instalaţiilor portuare de preluare?

of your waste into port reception facilities?

 i)   Tipul şi cantitatea de deşeuri sau reziduuri ce trebuie predate şi/sau care vor rămâne la bord şi capacitatea maximă de stocare a acestora, în procente:

Type and amount of waste and residues to be delivered and/or remaining on board, and percentage of maximum storage capacity:

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil

Dacă predaţi toate deşeurile sau reziduurile, completaţi coloana a doua.

If you deliver all waste and residues, complete second column as appropriate.

Dacă predaţi numai o parte sau nu predaţi deşeuri şi/sau reziduuri, completaţi toate coloanele.

If you deliver, partly or no, waste and residues, complete all columns.

Tipul

Type

Deşeul ce

va fi predat

Waste to be

delivered

(m3)

Capacitatea maximă de stocare

Maximum

dedicated storage

capacity

(m3)

Cantitatea deşeurilor păstrate la bord

Amount of waste

retained on board

(m3)

Portul în care

deşeurile vor fi

predate

Port at which remaining waste will be delivered

Cantitatea estimată de deşeuri ce va

fi generată între notificare şi

următorul port de escală

Estimated amount of waste which

will be generated between

notification and next port of call

(m3)

1. Ulei uzat

Waste oils

Şlam

Sludge

Apă de santină

Bilge water

Altele (specificaţi)

Others (specify)

2. Gunoi

Garbage

Resturi alimentare

Food waste

Plastic

Plastic

Altele

Others

3. Deşeuri asociate      mărfii 1 )

Cargo-associated waste1 )

(Specificaţi) (Specify)

4.Reziduurile mărfii 1 )

Cargo residues1 )

(Specificaţi)

(Specify)

            Poate fi estimat.

May be estimated.

*)   Bifaţi căsuţa corespunzătoare. Tick the appropriate box.

NOTĂ:

NOTE:

1.     Această notificare trebuie transmisă administraţiei portului de escală.

          This information shall be communicated to the port administration of the port of call

2.     Această notificare trebuie transmisă de asemenea la ANR.
           This information shall be communicated also to RNA.

3.       Acest formular trebuie completat chiar dacă nava este exceptată, în conformitate cu art. 9 din prezentul ordin.

          This form has to be completed even if the ship is covered by an exception in accordance with Article 9 of the present order.

Confirm că:

 confirm that:

-detaliile de mai sus sunt conforme cu realitatea şi corecte; şi

 the above details are accurate and correct; and

-există la bord spaţiu suficient alocat pentru depozitarea tuturor deşeurilor generate între momentul notificării şi momentul intrării în următorul port î

 care deşeurile vor fi predate.

 there is sufficient dedicated capacity onboard to store all waste generated between notification and the next port at which waste will be delivered.

Data..................................

Date

Ora..................................

Time

Semnătura comandantului navei/persoanei desemnate........................

Master 's / dedicated person 's signature

ANEXA Nr. 3*)

FORMULAR  PENTRU  RAPORTAREA  DEFICIENŢELOR  INSTALAŢIEI  PORTUARE DE  PRELUARE

FORM  FOR REPORTING  ALLEGED  INADEQUACIES  OF  PORT  RECEPTION  FACILITIES

     Comandantul unei nave care a întâmpinat dificultăţi în predarea deşeurilor, va înainta ANR   acest raport standard, împreună cu documentele doveditoare.

     The Master of a ship having encountered difficulties in discharging waste to reception facilities should forward the information below, together with supporting documentation, to the RNA.

     ANR va analiza cauzele deficienţelor reclamate şi va transmite la IMO şi autorităţii statului de pavilion, un raport privind concluzia analizei efectuate.

     RNA should analyze and consider the complaint and should communicate appropriately to the IMO and flag State Authority, the outcome of its investigation.

1.    CARACTERISTICILE NAVEI

       SHIP'S PARTICULARS

1.1     Numele navei:____________________________

     Name of ship:

1.2_________________________________________Proprietarul sau operatorul navei:__________________________    

     Owner or operator:

1.3     Indicativul navei:________________________

    Distinctive number or letters:

1.4______________________________Număr IMO: __________________    

     IMO Number:

1.5     TRB:____________________________

      Gross tonnage:

1.6_________________________________Portul de înmatriculare:     _________________

     Port of registry:

1.7     Statul de pavilion:______________________

     Flag State:

1.8     Tipul navei

     |_| Tanc petrolier     |_| Tanc chimicale        |_| Vrachier       |_| Alt tip de navă          |_| Pasagere              |_| Altele (specificaţi)___________

   

         Type of ship:

            Oil tanker          Chemical tanker           Bulk carrier        Other cargo ship            Passenger ship           Other (specify)

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

 2. CARACTERISTICILE PORTULUI PORT PARTICULARS

2.1     Ţara:    

    Country:

2.2     Numele portului sau zona:    

    Name of port or area:

2.3     Locaţia portului:    

(de exemplu dana/ terminalul/ locul de acostare) Location/terminal name: (e.g. berth/terminal/jetty)

2.4 Numele companiei care operează instalaţia    

Name of company operating the reception facility (if applicable):

2.5     Tipul portului de operare:

|_| Port de descărcare       |_|  Port de încărcare       |_| Şantier naval       |_| Altele (specificaţi)_____________________

Type of port operation:
Unloading port                        Loading port                Shipyard                  Other (specify)

     2.6     Data sosirii:        /__/______ (zz/11/aaaa)
          Date of arrival:          (dd/mm/yyyy)

2.7     Data constatării:  /__/______(zz/11/aaaa)

          Date of occurrence:     (dd/mm/yyyy)

      2.8     Data plecării:     /__/_______ (zz/11/aaaa)
          Date of departure:     (dd/mm/yyyy)

3.    DEFICIENŢELE INSTALAŢIEI

       INADEQUACY OF FACILITIES

3.1 Tipul şi cantitatea de deşeuri pentru care instalaţia portuară de preluare este necorespunzătoare şi natura problemelor apărute:

       Type and amount of waste for which the port reception facility was inadequate and nature of problems encountered:

Tipul deşeului

Type of waste

Cantitatea

pentru descărcare

(m3) Amount for discharge (m)

Cantitatea neacceptată

(m3) Amount not accepted (m3)

Problemele apărute

Problems encountered

Indicaţi problemele apărute folosind unul sau mai multe din următoarele coduri

Indicate the problems encountered by using one or more of the

following code letters, as appropriate.

A Nici o instalaţie disponibilă

A No facility available

B întârziere nejustificată

B Undue delay

C Imposibilitatea folosirii instalaţiei din punct de vedere tehnic

C Use of facility technically not possible

D Locaţie necorespunzătoare

D Inconvenient location

E Nava trebuia să schimbe dana, implicând întârzieri şi costuri

suplimentare

E Vessel had to shift berth involving delay/cost

F Costuri nejustificate pentru folosirea instalaţiilor

F Unreasonable charges for use of facilities

G Altele (a se specifica în alin. 3.2.)

G Other (please specify in paragraph 3.2)

MARPOL Anexa I - privind

MARPOL Annex I - related

Tipurile de reziduuri de hidrocarburi:

Type of oily waste:

Apă de santină

Oily bilge water

Şlam/uleiuri arse Oily residues sludge)

Reziduuri rezultate după spălarea tancurilor

Oily tank washings (slops)

Apă de balast murdară

Dirty ballast water

Reziduuri solide rezultate după curăţarea tancurilor

Scale and sludgefrom tank cleaning

Altele (rugăm specificaţi)

Other (please specify     .)

MARPOL Anexa II - privind

MARPOL Annex II - related

Tipul de reziduuri ale substanţelor lichide toxice /apă amestecată pentru descărcare la instalaţii provenită din tancurile de spălare

Type of NLS1 * residue/water mixture for discharge to facility from tank washings:

Substanţă de categoria   A Category A substance

Substanţă de categoria B

Category B substance

Substanţă de categoria C

Category C substance

Substanţă de categoria D

Category D substance

MARPOL Anexa IV - privind

MARPOL Annex IV- related

Ape uzate

Sewage

MARPOL Anexa V - privind MARPOL Annex V- related

Tipul de gunoi:

Type of garbage:

Plastic

Plastic

Material de fardaj plutitor, de amaraj sau ambalaje

Floating dunnage, lining, or packing materials

Cartoane, cârpe, sticlă, metal, ceramică, etc.

Ground paper products, rags, glass, metal, bottles, crockery, etc.

Reziduuri ale mărfii, produse din hârtie, cârpe, sticlă, metal, ceramică

Cargo residues, paper products, rags, glass, metal, bottles, crockery, etc.

Resturi alimentare

Food waste

Cenuşa după incinerare

Incinerator, ash

Altele (specificaţi)

Other (please specify     .)

MARPOL Anexa VI - privind MARPOL Annex

VI - related

Fum, noxe şi filtre conţinând astfel de substanţe

Ozone-depleting substances and equipment containing such substances

Reziduuri rezultate din curăţarea instalaţiilor de evacuare gaze

Exhaust gas-cleaning residues

1) Indicaţi, în alin. 3.2. denumirea substanţei lichide toxice la care se face referire şi starea de solidificare sau de vâscozitate.

Indicate, in paragraph 3.2, the proper shipping name of the NLS involved and whether the substance is designated as solidifying or high   viscosity.

3.2 Informaţii suplimentare cu privire la problemele identificate în tabelul de mai sus:

Additional information with regard to the problems identified in the above table.

     ____________________________________________________________________________________________________________________   _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

       33  Aţi discutat aceste probleme sau le-aţi raportat operatorilor instalaţiilor portuare de preluare?
       Did you discuss these problems or report them to the port reception facility?
                        |_|   Da                  |_|   Nu

                                         Yes                            No

Dacă da, specificaţi cu cine

If Yes, with whom (please specify)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Dacă da, care a fost răspunsul operatorului instalaţiilor portuare de preluare la sesizarea dumneavoastră?

If Yes, which was the response of the port reception facility to your concerns?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.4 Aţi transmis notificarea înainte de sosire (în conformitate cu regulile portului) despre solicitarea navei privind folosirea instalaţiilor portuare de preluare?

      Did you give prior notification (in accordance with relevant port requirements) about the vessel's requirements for reception facilities?
             |_|  Da           |_| Nu        |_|   Nu este cazul

                        Yes               No              Not applicable

Dacă da, aţi primit confirmarea disponibilităţii instalaţiilor portuare de preluare la sosire ?

IfYes, did you receive confirmation on the availability of reception facilities on arrival?

            |_|    Da           |_|   Nu

                   Yes               No

4. OBSERVAŢII SUPLIMENTARE/ COMENTARII

     ADDITIONAL REMARKS/COMMENTS

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________

Semnătura comandantului     Data: __/__/     (zz/11/aaaa)

Master's signature     Date:     (dd/mm/yyyy)

ANEXA NR. 4

          LISTA   PORTURILOR   ROMÂNEŞTI

          cărora li se aplică prevederile prezentului ordin

1.  Mangalia

2.  Belona

3.  Constanţa

4.  Tomis

5.  Midia

6.  Agigea

7.  Basarabi

8. Medgidia

9. Cernavodă

10. Călăraşi

11. Sulina

12. Tulcea

13. Galaţi

14. Brăila


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 322/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 322 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu