Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.3218 din 21.03.2014

privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special şi a notei de fundamentare privind elaborarea acestora
ACT EMIS DE: Ministerul Educatiei Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 286 din 17 aprilie 2014



SmartCity1

În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 185/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă planurile-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă Nota de fundamentare privind elaborarea planurilor-cadru pentru învăţământul profesional special, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Planurile-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special se aplică progresiv, începând cu clasa a IXa, din anul şcolar 2014-2015. Articolul 4Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară naţională, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, Direcţia generală buget-finanţe şi resurse umane, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul educaţiei naţionale, Remus Pricopie
ANEXA Nr. 1PLANURILE-CADRU de învăţământ pentru învăţământul profesional special 1. Plan-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special - clasa a IX-a

Aria curriculară/Disciplină/Modul Alocarea orelor de studiu
Nr. de ore/săptămână Nr. total de ore/ săptămână Nr. de săptămâni Nr. de ore/ an şcolar
TC CD CDL Arii curriculare
LIMBĂ ŞI COMUNICARE 4 - - 30 33 132
Limba şi literatura română* 3 - -
Limba modernă 1 1 - -
Limba modernă 2 - - -
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII 6 - 198
Matematică 2 -
Fizică 1 - -
Chimie 1 -
Biologie 2 - -
OM ŞI SOCIETATE 4 - - 132
Istorie 1
Geografie 1
Socioumane/Logică, argumentare şi comunicare 1 - -
Religie 1 - -
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT 2 - - 66
Educaţie fizică şi sport 2 - -
Aria curriculară/Disciplină/Modul Alocarea orelor de studiu
Nr. de ore/săptămână Nr. total de ore/ săptămână Nr. de săptămâni Nr. de ore/ an şcolar
TC CD CDL Arii curriculare
CONSILIERE ŞI ORIENTARE 1 - 33
Consiliere şi orientare 1 -
TEHNOLOGII 1 12 - 429
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 - -
Cultură de specialitate - 4 -
Pregătire practică săptămânală1 - 8 -
Total ore TC/CD 17 13 - 990
Stagii de pregătire practică CDL2 - - 30 30 4 120
Total ore/an şcolar 561 429 120 ore/an 1.110
TERAPII SPECIFICE ŞI ACTIVITĂŢI DE RECUPERARE ŞI COMPENSARE - Psihodiagnoză 4 - - 33 132

2. Plan-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special - clasa a X-a

Aria curriculară/Disciplină/Modul Alocarea orelor de studiu
Nr. de ore/săptămână Nr. total de ore/ săptămână Nr. de săptămâni Nr. de ore/ an şcolar
TC CD CDL Arii curriculare
LIMBĂ ŞI COMUNICARE 4 - 30 33 132
Limba şi literatura română* 3 - -
Limba modernă 1 1 - -
Limba modernă 2 - - -
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII 3 - - 99
Matematică 2 - -
Fizică 1 - -
OM ŞI SOCIETATE 4 - - 132
Socioumane/Psihologie 1 - -
Istorie 1
Geografie 1
Religie 1
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT 2 - - 66
Educaţie fizică şi sport 2 - -
CONSILIERE ŞI ORIENTARE 1 - 33
Consiliere şi orientare 1 -
TEHNOLOGII 1 15 - 528
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 - -
Cultură de specialitate - 3 -
Pregătire practică1 - 12 -
Total ore TC/CD 14 16 990
Stagiu de pregătire practică2 - - 30 30 4 120
Total ore/an şcolar 462 528 120 1.110
TERAPII SPECIFICE ŞI ACTIVITĂŢI DE RECUPERARE ŞI COMPENSARE - Psihodiagnoză 4 - - 33 132

3. Plan-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special - clasa a XI-a

Aria curriculară/Disciplină/Modul Alocarea orelor de studiu
Nr. de ore/săptămână Nr. total de ore/ săptămână Nr. de săptămâni Nr. de ore/ an şcolar
TC CD CDL Arii curriculare
LIMBĂ ŞI COMUNICARE 4 - 30 30 120
Limba şi literatura română* 3 - -
Limba modernă 1 1 - -
Limba modernă 2 - - -
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII 3 - - 90
Matematică 2 - -
Fizică 1 - -
OM ŞI SOCIETATE 1 - - 30
Socioumane/Educaţie antreprenorială 1 - -
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT 1 30
Educaţie fizică şi sport 1
CONSILIERE ŞI ORIENTARE 1 - 30
Consiliere şi orientare 1 -
TEHNOLOGII 1 19 - 600
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 - -
Cultură de specialitate - 3 -
Pregătire practică1 - 16 -
Total ore TC/CD 10 20 - 900
Stagiu de pregătire practică2 - - 30 30 7 210
Total ore/an şcolar 300 600 210 1.110
TERAPII SPECIFICE ŞI ACTIVITĂŢI DE RECUPERARE ŞI COMPENSARE - Psihodiagnoză 4 - - 30 120

4. Plan-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special - clasa a XII-a

Aria curriculară/Disciplină/Modul Alocarea orelor de studiu
Nr. de ore/săptămână Nr. total de ore/ săptămână Nr. de săptămâni Nr. de ore/ an şcolar
TC CD CDL Arii curriculare
LIMBĂ ŞI COMUNICARE 3 - 30 30 90
Limba şi literatura română* 2 - -
Limba modernă 1 1 - -
Limba modernă 2 - - -
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII 2 - - 60
Matematică 2 - -
Fizică - - -
OM ŞI SOCIETATE 1 - - 30
Socioumane/Educaţie antreprenorială 1 - -
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT 1 30
Educaţie fizică şi sport 1
CONSILIERE ŞI ORIENTARE 1 - 30
Consiliere şi orientare 1 -
Aria curriculară/Disciplină/Modul Alocarea orelor de studiu
Nr. de ore/săptămână Nr. total de ore/ săptămână Nr. de săptămâni Nr. de ore/ an şcolar
TC CD CDL Arii curriculare
TEHNOLOGII 1 21 - 660
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor 1 - -
Cultură de specialitate - 3 -
Pregătire practică1 - 18 -
Total ore TC/CD 8 22 - 900
Stagiu de pregătire practică2 - - 30 30 5 150
Total ore/an şcolar 240 660 150 1.050
TERAPII SPECIFICE ŞI ACTIVITĂŢI DE RECUPERARE ŞI COMPENSARE - Psihodiagnoză 4 - - 30 120

* În cazul învăţământului profesional organizat în limbile minorităţilor naţionale se adaugă un număr de ore pentru studiul limbii materne, egal cu numărul de ore alocat pentru studiul limbii române. 1 Pregătirea practică poate fi organizată atât în unitatea de învăţământ, cât şi la operatorul economic/instituţia publică parteneră. 2 Stagiul de pregătire practică se desfăşoară la operatorul economic/instituţia publică parteneră. Condiţiile în care stagiul de practică se desfăşoară în unitatea de învăţământ sunt stabilite prin metodologia de organizare şi funcţionare a învăţământului profesional. Planificarea orară a pregătirii elevilor este realizată de unitatea de învăţământ, cu respectarea numărului total de ore/săptămână şi a numărului total de ore/an pentru fiecare disciplină/modul. Astfel: pregătirea practică poate fi organizată săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau comasată pe durata mai multor săptămâni;

orele de pregătire pentru cultura de specialitate pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate astfel încât acestea să fie corelate cu pregătirea practică;

orele de pregătire alocate fiecărei discipline pot fi planificate săptămânal, conform alocării din planul-cadru, sau pot fi comasate, în funcţie de planificarea orară pentru pregătirea practică. ANEXA Nr. 2NOTĂ DE FUNDAMENTARE privind elaborarea planurilor-cadru pentru învăţământul profesional special Planurile-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a şi a XIIa reprezintă o componentă a Curriculumului naţional, care reflectă parcursul de învăţare oferit elevilor cu cerinţe educaţionale speciale pe durata învăţământului profesional. Elaborarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special s-a realizat în acord cu următoarele prevederi:

obiectivele actuale ale reformei învăţământului din România vizând finalităţile şi structura învăţământului preuniversitar destinat elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

Strategia naţională pentru ocuparea forţei de muncă 2014-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.071/2013, care prevede măsuri pentru a combate şomajul în rândul tinerilor, precum şi obiective şi direcţii de acţiune specifice pentru persoanele cu dizabilităţi;

Programul naţional de reformă, care conţine măsuri de acţiune pentru ocuparea forţei de muncă şi pentru formare profesională de calitate;

Hotărârea Guvernului nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor.Proiectarea parcursului de formare a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale prin învăţământul profesional special are ca sistem de referinţă învăţământul profesional de masă, cu durata de 3 ani, atât din punctul de vedere al curriculumului propus, cât şi din punctul de vedere al certificării finale. Planurile-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special au fost elaborate în vederea realizării continuităţii cu nivelurile anterioare de studiu, prin punerea accentului pe dezvoltarea competenţelor-cheie fundamentate în învăţământul primar şi gimnazial special. De asemenea, planurile-cadru pentru învăţământul profesional special promovează dobândirea de competenţe profesionale necesare unei cât mai bune inserţii socioprofesionale a persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale, diferenţiate în funcţie de tipul deficienţei. Astfel, la finalul învăţământului profesional special, absolvenţii dobândesc o calificare profesională de nivel 3, conform Cadrului naţional al calificărilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 918/2013. Structura planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a şi a XII-a şi ponderea alocărilor orare pe anumite discipline şcolare şi categorii de activităţi de învăţare sunt determinate de un ansamblu de aspecte: nevoia de adaptare a curriculumului pentru învăţământul profesional special la particularităţile specifice elevilor cu cerinţe educaţionale speciale; schimbările intervenite în structura învăţământului preuniversitar; tendinţele de dezvoltare economică şi socială, stabilite prin documentele de planificare strategică a ofertei de formare prin învăţământul profesional, respectiv Planul regional de acţiune pentru învăţământ (PRAI), la nivel regional, şi Planul local de acţiune pentru învăţământ (PLAI), la nivel local; tendinţele pieţei muncii şi oferta de locuri de muncă pentru aceste categorii de tineri. Planul-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special stabileşte o durată de studiu de 4 ani, mai mare decât a învăţământului profesional de masă de 3 ani. Această opţiune este determinată de faptul că, în cazul elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, dezvoltarea de competenţe generale şi profesionale solicită mai mult timp pentru învăţare şi pentru exerciţii practice. Profesionalizarea elevilor cu cerinţe educaţionale speciale necesită punerea accentului pe activităţi repetitive de instruire practică, susţinute de terapii specifice şi activităţi de recuperare şi compensare în acord cu tipul şi gradul deficienţei. Astfel, în clasa a IX-a se asigură pregătirea profesională de bază într-un domeniu de formare profesională, urmând ca în clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a să se asigure pregătirea profesională specifică unei anumite calificări profesionale. Alocările orare din aria curriculară Terapii specifice şi activităţi de recuperare şi compensare se pot organiza individual sau în grup, în funcţie de specificul activităţii. Pentru clasele/grupele cu elevi cu deficienţe motorii, 50% din alocările orare pentru terapii specifice se acordă kinetoterapiei şi educaţiei psihomotorii. Elevii care nu pot desfăşura orele de educaţie fizică pot opta pentru alte activităţi fizice: cultură fizică medicală, educaţie psihomotorie şi alte activităţi fizice care contribuie la dezvoltarea acestora. Elaborarea curriculumului pentru învăţământul profesional destinat persoanelor cu cerinţe educaţionale speciale are la bază Standardul de pregătire profesională. Planurile-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a şi a XII-a din învăţământul profesional special sunt structurate pe 3 componente: (1) trunchi comun, (2) curriculum diferenţiat şi (3) curriculum în dezvoltare locală. Trunchiul comun (TC) reprezintă ansamblul disciplinelor de studiu ce vor fi parcurse în mod obligatoriu de către toţi elevii, pentru fiecare clasă cuprinsă în învăţământul profesional special. Disciplinele din structura TC sunt grupate în cele 7 arii curriculare prevăzute în Curriculumul naţional, ceea ce asigură coerenţa structurală a planurilor-cadru de învăţământ pentru toate nivelurile de şcolaritate. Disciplinele de studiu cuprinse în TC vizează: (a) aprofundarea competenţelor-cheie dobândite în învăţământul obligatoriu destinat elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, relevante pentru traseul de formare a acestora; (b) dobândirea unor competenţe generale relevante pentru calificarea profesională viitoare. Curriculumul diferenţiat (CD) reprezintă ansamblul disciplinelor de studiu relevante pentru fiecare specializare oferită în învăţământul profesional. CD asigură formarea şi dezvoltarea competenţelor specifice în funcţie de calificare. CD cuprinde alocări orare pentru pregătirea teoretică şi alocări orare pentru pregătirea practică. Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de pregătire practică a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale se vor realiza de către unitatea de învăţământ în colaborare cu operatorul economic/instituţia publică parteneră, în atelierele şcolare ale unităţilor de învăţământ sau la operatorul economic care poate asigura condiţii specifice de accesibilitate şi securitate pentru persoanele cu dizabilităţi. Organizarea activităţilor de pregătire practică se realizează pe grupe cu efective de 4-6 elevi/coordonator. Curriculumul în dezvoltare locală (CDL) cuprinde o ofertă curriculară cu un profund caracter practic şi vizează formarea competenţelor de specialitate descrise în standardele de pregătire profesională. În învăţământul profesional special se pot înscrie elevi cu cerinţe educaţionale speciale, care au absolvit învăţământul gimnazial în cadrul unităţilor de învăţământ special sau în cadrul unităţilor de învăţământ de masă. Înscrierea elevilor în învăţământul profesional special se face pe baza certificatului de orientare şcolară şi profesională emis de comisia de orientare şcolară şi profesională din cadrul centrului judeţean de resurse şi asistenţă educaţională (CJRAE), respectiv Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE). Orientarea şcolară şi profesională a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale la finalul învăţământului gimnazial se realizează în acord cu: particularităţile şi gradul de deficienţă ale fiecărui elev; nivelul achiziţiilor şcolare anterioare ale elevului; potenţialul individual al elevului; posibilităţile de inserţie pe piaţa muncii a unei persoane cu dizabilităţi în domeniul de calificare ales; posibilităţile de practicare a calificării alese în zona de domiciliu şi în zona proximă acesteia. Alocări şi ponderi orare în clasa a IX-a

Ruta de formare Nr. total de ore TC CD CDL
Nr. de ore % Nr. de ore % Nr. de ore %
Învăţământ profesional special 1.242 693 (incluzând şi terapiile specifice) 55,80 429 Din care: Pregătire teoretică 165 Pregătire practică 264 34,54 13,29 21,25 120 Din care: Pregătire practică 120 9,66 9,66

Alocări şi ponderi orare în clasa a X-a

Ruta de formare Nr. total de ore TC CD CDL
Nr. de ore % Nr. de ore % Nr. de ore %
Învăţământ profesional special 1.242 594 (incluzând şi terapiile specifice) 47,83 528 Din care: Pregătire teoretică 132 Pregătire practică 396 42,51 10,63 31,88 120 Din care: Pregătire practică 120 9,66 9,66

Alocări şi ponderi orare în clasa a XI-a

Ruta de formare Nr. total de ore TC CD CDL
Nr. de ore % Nr. de ore % Nr. de ore %
Învăţământ profesional special 1.230 420 (incluzând şi terapiile specifice) 34,15 600 Din care: Pregătire teoretică 120 Pregătire practică 480 48,78 9,75 39,03 210 Din care: Pregătire practică 210 17,07 17,07

Alocări şi ponderi orare în clasa a XII-a

Ruta de formare Nr. total de ore TC CD CDL
Nr. de ore % Nr. de ore % Nr. de ore %
Învăţământ profesional special 1.170 360 (incluzând şi terapiile specifice) 30,77 660 Din care: Pregătire teoretică 120 Pregătire practică 540 56,41 10,26 46,15 150 Din care: Pregătire practică 150 12,82 12,82


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3218/2014

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3218 din 2014
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3218/2014
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu