ORDIN Nr. 321
din 20 mai 2008
privind aprobarea componentei
si a modului de organizare si functionare a Comisiei pentru derularea
mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin
Programul de crestere a competitivitatii produselor agroalimentare
ACT EMIS DE:
MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 392 din 23 mai 2008
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei de industrie
alimentară nr. 116.980 din 15 mai 2008,
în temeiul art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.557/2002 privind aprobarea mecanismului de
acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat
prin Programul de creştere a competitivităţii produselor agroalimentare, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se constituie Comisia pentru derularea
mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor
agroalimentare, denumită în continuare Comisia, în următoarea componenţă:
a) reprezentanţii Ministerului Agriculturii şi
Dezvoltării Rurale:
1. directorul general al Direcţiei generale
implementare politici agricole - preşedintele Comisiei;
2. reprezentantul Direcţiei generale buget-finanţe şi
fonduri europene - membru;
3. reprezentantul Direcţiei de industrie alimentară -
membru;
b) reprezentanţii patronatelor de profil:
1. reprezentantul delegat al
Asociaţiei Române a Cărnii - membru;
2. reprezentantul delegat al Asociaţiei Patronale din
România din Industria Laptelui - membru;
3. reprezentantul delegat al Asociaţiei Naţionale a
Industriilor de Morărit şi Panificaţie sau reprezentantul delegat al
Patronatului Român din Industria de Morărit şi Panificaţie - membru;
4. reprezentantul delegat al Patronatului Zahărului
din România - membru;
5. reprezentantul delegat al Asociaţiei Patronale a
Industriei Uleiurilor şi Grăsimilor Vegetale sau reprezentantul delegat al
Asociaţiei Patronale a Producătorilor de Margarina din România - membru;
6. reprezentantul delegat al Patronatului din
Industria de Conserve din Legume şi Fructe şi Conserve Mixte - membru;
7. reprezentantul delegat al Asociaţiei Patronale a
Producătorilor de Vin sau reprezentantul delegat al Patronatului Naţional al
Viei şi Vinului - membru;
8. reprezentantul delegat al Asociaţiei Producătorilor
de Bere din România sau reprezentantul delegat al Patronatului Societăţilor
Independente Producătoare de Bere din România - membru;
9. reprezentantul delegat al Asociaţiei Producătorilor
de Alcool şi Băuturi Spirtoase - membru;
10. reprezentantul delegat al Asociaţiei Naţionale
pentru Băuturi Răcoritoare -membru;
11. reprezentantul delegat al
Asociaţiei Producătorilor Industriali de Dulciuri din România - membru;
12. reprezentantul delegat al Organizaţiei Patronale
a Peştelui - membru;
13. reprezentantul delegat al Uniunii Crescătorilor de
Păsări din România - membru.
(2) Pentru buna desfăşurare a activităţii Comisiei se
constituie secretariatul, format din:
1. reprezentantul desemnat al Direcţiei generale
buget-finanţe şi fonduri europene;
2. reprezentantul desemnat al Direcţiei de industrie
alimentară.
Art. 2. - Se aprobă modul de organizare şi funcţionare
a Comisiei, după cum urmează:
a) operatorii economici solicitanţi care îndeplinesc
condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr.
1.557/2002 privind aprobarea mecanismului de acordare a sprijinului financiar
de la bugetul de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor
agroalimentare, cu modificările şi completările ulterioare, întocmesc
proiectele pentru care se acordă sprijinul financiar, conform prevederilor art.
4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.557/2002, cu modificările şi completările
ulterioare; cererea-tip însoţită de documentaţia întocmită conform prevederilor
art. 3 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr. 1.557/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, se înregistrează la registratura Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi se înaintează secretariatului Comisiei;
b) secretariatul Comisiei verifică dacă documentaţia
este completă conform prevederilor art. 3 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr.
1.557/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi o supune analizei
Comisiei;
c) Comisia, formată din reprezentanţii Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, împreună cu reprezentantul delegat al
patronatului din domeniul la care face referire proiectul analizează şi
avizează în şedinţe periodice documentaţia înaintată de fiecare operator
economic;
d) lista documentaţiilor avizate de Comisie se supune
aprobării ordonatorului principal de credite, pentru încadrarea fondurilor
solicitate în nivelul bugetului alocat ministerului pentru creşterea
competitivităţii produselor româneşti;
e) lista documentaţiilor avizate de Comisie, aprobată
de ordonatorul principal de credite, împreună cu documentaţiile avizate se
înaintează Direcţiei administrative, patrimoniu, investiţii şi de gestiune a
agenţilor economici proprii, care întocmeşte şi încheie contractele de ajutor
financiar;
f) contractele de ajutor financiar încheiate şi
semnate de reprezentanţii celor două părţi vor fi puse la dispoziţia
secretariatului Comisiei, care le transmite operatorilor economici beneficiari;
g) documentaţia pentru solicitarea plăţii ajutorului
financiar se va înainta de către operatorii economici la Direcţia generală buget-finanţe
şi fonduri europene, după îndeplinirea contractului.
Pentru solicitarea plăţii ajutorului financiar se va
înainta în copie întreaga documentaţie privind procedura de achiziţie publică
pentru atribuirea contractului de furnizare de bunuri sau servicii, care au
făcut obiectul contractului de sprijin financiar, în principal:
1. raportul comisiei de evaluare a ofertelor sau al
licitaţiei pentru achiziţionarea bunurilor sau serviciilor;
2. facturile fiscale emise de furnizorul de bunuri sau
servicii;
3. procesele-verbale de recepţie a bunurilor, conform
facturilor fiscale emise de furnizor;
4. extrasele de cont şi ordinele de plată care atestă
achitarea facturilor fiscale emise de furnizorul de bunuri sau servicii;
5. procesul-verbal de punere în
funcţiune a bunurilor sau serviciilor şi de implementare a proiectului;
h) Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
informează lunar Comisia asupra stadiului efectuării plăţilor ajutorului
financiar acordat.
Art. 3. - Direcţia generală implementare politici
agricole şi Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Odată cu intrarea în vigoare a prezentului
ordin, Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr.
508/2005 privind aprobarea componenţei, organizarea şi funcţionarea Comisiei
pentru derularea mecanismului de acordare a sprijinului financiar de la bugetul
de stat prin Programul de creştere a competitivităţii produselor
agroalimentare, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 578 din 5 iulie 2005, cu
modificările ulterioare, se abrogă.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat