Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3154 din 24 octombrie 2008

pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 249/2007, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 911/2007

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 742 din 3 noiembrie 2008



Având în vedere dispoziţiile:

- art. II din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă,

- Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale;

- Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice;

- Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;

- Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999;

- Regulamentului Comisiei nr. 1.828/2006 privind stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi abrogarea Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999,

în temeiul art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, aprobate prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 591 din 28 august 2007, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 1. - (1) In scopul aplicării prevederilor art. 3 şi 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, Autoritatea de management completează formularele de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum şi a contribuţiei naţionale incluse în poziţia globală «Cofinantarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană», potrivit metodologiei elaborate anual de Ministerul Economiei şi Finanţelor în vederea elaborării proiectului anual de buget, precum şi a rectificărilor bugetare."

2. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Direcţia abilitată cu elaborarea proiectului de buget din ministerul din care face parte Autoritatea de management cuprinde în proiectul bugetului ordonatorului principal de credite, cu prioritate şi în întregime, sumele de natura celor prevăzute la art. 5 pct. 3 şi 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi fondurile aferente instrumentelor structurale din formularele din metodologia menţionată la art. 1 alin. (1)."

3. La articolul 1, alineatul (5), literele b) şi c) din articolul 1 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,b) transmite direcţiei responsabile cu elaborarea proiectului de buget al Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale şi, spre informare, Autorităţii pentru coordonarea instrumentelor structurale sumele propuse a fi alocate de la bugetul de stat în vederea includerii acestora la poziţia globală «Cofinantarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană», prin Autoritatea de certificare şi plată, pe baza propunerilor de cheltuieli formulate de Autoritatea de management, reprezentând: cofinantarea publică din fonduri de la bugetul de stat, prefinanţarea alocată de la bugetul de stat, continuarea finanţării proiectelor în cadrul programelor operaţionale, în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor comunitare, cheltuielile aferente transferului de fonduri din conturile Ministerului Economiei şi Finanţelor în conturile beneficiarilor sau unităţilor de plată, precum şi sumele necesare pentru acoperirea plăţii taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale în cadrul programelor operaţionale;

c) întocmeşte previziunea poziţiei nete a României în relaţia financiară cu Uniunea Europeană, prin Unitatea de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană, incluzând propunerile de cheltuieli formulate de Autoritatea de management."

4. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 2. - (1) Sumele aferente fondurilor externe nerambursabile sunt transferate de către Autoritatea de certificare şi plată în conturile de disponibil ale:

a) unităţilor de plată de pe lângă autorităţile de management, în cazul plăţii indirecte;

b) beneficiarilor, în cazul plăţii directe."

5. La articolul 2, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Sumele reprezentând cofinantarea publică eligibilă din fonduri de la bugetul de stat, prevăzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale în poziţia globală distinctă denumită «Cofinantarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană», cu excepţia sumelor aferente proiectelor finanţate în cadrul axelor prioritare de asistenţă tehnică şi a Programului operaţional «Asistenţă tehnică», pentru care se aplică prevederile art. 12, se asigură:

a) în cazul plăţii indirecte, prin suplimentarea bugetului ordonatorului principal de credite în calitate de autoritate de management, iar deschiderea de credite se realizează prin direcţia abilitată cu programarea bugetară din Ministerul Economiei şi Finanţelor;

b) în cazul plăţii directe, prin deschidere de credite bugetare de către Autoritatea de certificare şi plată."

6. La articolul 2, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Sumele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi alin. (3) lit. a) sunt transferate de către Autoritatea de certificare şi plată lunar, pe baza cererii de fonduri, la care se anexează prognoza fluxului de fonduri comunitare, respectiv trimestrial, în cazul sumelor prevăzute la alin. (2) lit. a), pe baza notificării privind suplimentarea bugetului ordonatorului principal de credite în calitate de autoritate de management. Aceste documente sunt transmise de autorităţile de management în conformitate cu prevederile acordului încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de certificare şi plată."

7. La articolul 2, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(5) Sumele prevăzute la alin. (1) lit. b), alin. (2) lit. b) şi alin. (3) lit. b) sunt transferate beneficiarilor de Autoritatea de certificare şi plată pe baza următoarelor documente transmise de către Autoritatea de management, în conformitate cu prevederile acordului încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de certificare şi plată:

a) declaraţia lunară a Autorităţii de management privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axă prioritară, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenţie;

b) cererea de rambursare lunară întocmită de către Autoritatea de management, defalcată la nivel de proiect, pe baza cererilor de rambursare primite de la beneficiari, la care se anexează prognoza fluxului de fonduri comunitare, precum şi prognoza fluxului de numerar de la bugetul de stat."

8. La articolul 2, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (71), cu următorul cuprins:

„(71) Atât în cazul plăţilor directe, cât şi în cazul plăţilor indirecte, Autoritatea de certificare şi plată transmite lunar către Autoritatea de management o notificare cu privire la plăţile efectuate."

9. La articolul 2, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(8) Autoritatea de certificare şi plată transmite Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană situaţia sumelor prevăzute la art. 2 alin. (1) în vederea monitorizării poziţiei nete a României în relaţia financiară cu Uniunea Europeană."

10. La articolul 3, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2) Sumele prevăzute la alin. (1) sunt transferate din conturile de disponibil ale Autorităţii de certificare şi plată, menţionate la art. 18, în conturile de disponibil ale:

a) unităţilor de plată de pe lângă autorităţile de management, în cazul plăţii indirecte;

b) beneficiarilor, în cazul plăţii directe."

11. La articolul 3, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(3) Sumele prevăzute la alin. (1) sunt transferate beneficiarilor, cu condiţia existenţei următoarelor documente:

a) contract/decizie/ordin de finanţare încheiat(ă) între Autoritatea de management/organismul intermediar şi beneficiar;

b)  contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiat între beneficiar şi un operator economic;

c) solicitare scrisă din partea beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare, încheiat(ă) între Autoritatea de management/organismul intermediar şi beneficiar."

12. La articolul 3, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

„(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în cazul proiectelor a căror implementare se realizează fără încheierea vreunui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări între beneficiar şi un operator economic, pe toată durata de implementare a acestora, sumele prevăzute la alin. (1) sunt transferate beneficiarilor, cu condiţia existenţei documentelor menţionate la alin. (3) lit. a) şi c)."

13. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 4. - Pentru asigurarea disponibilităţii sumelor necesare acordării prefinanţarii, prin plată directă sau indirectă, Autoritatea de management transmite lunar Autorităţii de certificare şi plată prognoza fluxului de prefinantare, pe baza contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare încheiate cu beneficiarii."

14. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 5. - (1) In cazul plăţilor indirecte, pentru efectuarea transferului sumelor de prefinantare din contul Autorităţii de certificare şi plată în contul Unităţii de plată de pe lângă Autoritatea de management, Autoritatea de management transmite lunar notificarea de prefinantare către Autoritatea de certificare şi plată.

(2) In vederea efectuării plăţii prefinanţarii prin plată indirectă, Autoritatea de management verifică existenţa documentelor prevăzute la art. 3 alin. (3).

(3) In vederea efectuării plăţii prefinanţarii prin plată directă, Autoritatea de management, după verificarea existenţei documentelor prevăzute la art. 3 alin. (3), transmite lunar Autorităţii de certificare şi plată notificarea de prefinantare, însoţită de situaţia contractelor încheiate, prevăzute la art. 3 alin. (3) lit. b), pentru care Autoritatea de certificare şi plată urmează să facă plata în luna următoare, incluzând datele de identificare ale fiecărui beneficiar şi suma de plată pentru fiecare beneficiar."

15. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 7. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. (6), procentul de acordare a prefinanţarii în cazul Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane» este de 30% în cazul proiectelor finanţate în cadrul axelor prioritare 1-5, respectiv 40% pentru cele finanţate în cadrul axei prioritare 6."

16. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

„(3) Prin excepţie de la prevederile art. 6, nu se acordă prefinantare beneficiarilor de proiecte finanţate în cadrul axelor prioritare de asistenţă tehnică din programele operaţionale şi în cadrul Programului operaţional «Asistenţă tehnică», în cazul în care aceştia fac parte din categoria instituţiilor publice din administraţia publică centrală."

17. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 9. - Prefinanţarea se poate acorda beneficiarilor integral sau în tranşe, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 6 şi 7."

18. La articolul 10, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Suma acordată unui beneficiar sub forma prefinanţarii se recuperează integral şi progresiv, indiferent de sursa din care a provenit, prin aplicarea unui procent din valoarea fiecărei cereri de rambursare întocmite de beneficiari, stabilit de fiecare autoritate de management. Acest procent se specifică în procedurile interne şi în contractul/decizia/ordinul de finanţare încheiat(ă) între Autoritatea de management/organismul intermediar şi beneficiar."

19. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 11. -In cazul plăţilor directe, după efectuarea plăţii prefinanţarii către beneficiari, Autoritatea de certificare şi plată transmite lunar o informare către Autoritatea de management cu privire la plăţile efectuate."

20. Titlul capitolului IV se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL IV

Fluxurile fondurilor aferente finanţării axelor prioritare de asistenţă tehnică din cadrul programelor operaţionale şi a Programului operaţional «Asistenţă tehnică»"

21. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 12. - (1) Creditele bugetare şi de angajament necesare finanţării proiectelor propuse în cadrul axei prioritare de asistenţă tehnică dintr-un program operaţional şi în cadrul Programului operaţional «Asistenţă tehnică» sunt prevăzute în:

a) bugetul anual al ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management pentru respectivul program operaţional, în cazul în care Autoritatea de management, respectiv organismele intermediare care nu sunt ordonatori principali/secundari de credite, au calitatea de beneficiari;

b) bugetul anual al ordonatorului principal/secundar de credite cu rol de organism intermediar, în calitate de beneficiar, la titlul VII «Alte transferuri», articolul «Transferuri interne», cod 55.01, alineatul «Asistenţă tehnică în cadrul Programului operaţional „Asistenţă tehnică"», cod 55.01.39, sau alineatul «Asistenţă tehnică în cadrul programelor operaţionale, altele decât Programul operaţional „Asistenţă tehnică"», cod 55.01.40.

(2)  Organismele neguvernamentale nonprofit cu personalitate juridică, cu rol de organism intermediar, îşi prevăd în bugetul propriu sumele necesare finanţării proiectelor propuse în cadrul Programului operaţional «Asistenţă tehnică».

(3) Previziunea sumelor menţionate la alin. (1) este realizată de fiecare beneficiar şi avizată de Autoritatea de management pentru programul operaţional respectiv.

(4) Autoritatea de management stabileşte prin proceduri interne modul de fundamentare şi gestionare a titlului VII «Alte transferuri», articolul «Transferuri interne», cod 55.01, alineatul «Asistenţă tehnică în cadrul Programului operaţional „Asistenţă tehnică"», cod 55.01.39, sau alineatul «Asistenţă tehnică în cadrul programelor operaţionale, altele decât Programul operaţional „Asistenţă tehnică"», cod 55.01.40.

(5) Pe baza plăţilor efectuate, Autoritatea de management pentru Programul operaţional «Asistenţă tehnică» întocmeşte şi transmite lunar către Autoritatea de certificare şi plată cererea de rambursare a cheltuielilor, însoţită de prognoza fluxului de fonduri comunitare, precum şi declaraţia privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axă prioritară, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenţie.

(6) In cazul plăţilor efectuate în cadrul axelor prioritare de asistenţă tehnică, se respectă prevederile art. 2 alin. (4) şi (5).

(7) Autoritatea de certificare şi plată transferă sumele solicitate aferente cheltuielilor din fondurile externe nerambursabile, conform ratei de intervenţie stabilite în cadrul programului operaţional, în contul Autorităţii de management conform prevederilor art. 18.

(8) Sumele aflate în contul de disponibil al Autorităţii de management la sfârşitul anului rămân la dispoziţia acesteia, putând fi utilizate cu aceeaşi destinaţie în anul următor.

(9) Sumele aflate în contul de disponibil al beneficiarului de proiecte de asistenţă tehnică la sfârşitul anului rămân la dispoziţia acestuia, putând fi utilizate astfel:

a) cu aceeaşi destinaţie în anul următor, în cazul sumelor provenite din virări din contul de cheltuieli ale bugetului de stat;

b) conform prevederilor alin. (13) din prezentul articol, în cazul sumelor rambursate în conturile beneficiarilor de proiecte de asistenţă tehnică, reprezentând echivalentul în lei al fondurilor externe nerambursabile.

(10) La sfârşitul anului, creditele bugetare aprobate în bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, conform alin. (1) lit. a), şi neutilizate de Autoritatea de management sunt anulate de drept.

(11) La sfârşitul anului, creditele bugetare aprobate în bugetul ordonatorului principal/secundar de credite cu rol de organism intermediar, conform alin. (1) lit. b), şi neutilizate de organismul intermediar sunt anulate de drept.

(12) La întocmirea propunerii de buget pentru anul următor, Autoritatea de management/beneficiarul de proiecte de asistenţă tehnică prezintă direcţiei abilitate pentru elaborarea bugetului, din cadrul ordonatorului principal/secundar de credite din care face parte, necesarul de fonduri pentru anul următor, luând în considerare previziunile de plăţi, disponibilităţile existente în cont şi sumele pe care urmează să le primească de la Autoritatea de certificare şi plată, pe baza cererilor de rambursare transmise.

(13) Sumele reprezentând echivalentul în lei al fondurilor externe nerambursabile, rambursate în conturile beneficiarilor de proiecte de asistenţă tehnică care sunt ordonatori principali/secundari de credite, se virează în contul de cheltuieli ale bugetului de stat în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării acestora."

22. Titlul capitolului V se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL V

Finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile şi a sumelor pentru acoperirea plăţii taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale"

23. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 14. - (1) Sumele pentru acoperirea plăţii taxei pe valoarea adăugată aferente cheltuielilor eligibile se rambursează de Autoritatea de certificare şi plată beneficiarilor eligibili, astfel:

a) în cazul plăţii indirecte, prin suplimentarea bugetului ordonatorului principal de credite în calitate de Autoritate de management, iar deschiderea de credite se realizează prin direcţia abilitată cu programarea bugetară din Ministerul Economiei şi Finanţelor, pe baza previziunilor transmise de Autoritatea de management, conform prevederilor art. 2 alin. (4), în vederea efectuării plăţilor către beneficiari;

b) în cazul plăţii directe, prin deschidere de credite bugetare de către Autoritatea de certificare şi plată, pe baza documentelor transmise de autorităţile de management, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (5) şi ale acordului încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de certificare şi plată.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul axelor prioritare de asistenţă tehnică, respectiv Programul operaţional «Asistenţă tehnică», cheltuielile aferente taxei pe valoarea adăugată rămân cheltuială definitivă:

a) din bugetul ordonatorilor principali/secundari de credite din care fac parte beneficiarii proiectelor de asistenţă, în cazul contractelor prevăzute la art. 3 alin. (3) lit. b), încheiate de beneficiari cu operatorii economici;

b) din bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional regional, în cazul în care organismele neguvernamentale nonprofit cu personalitate juridică cu rol de organism intermediar, încheie cu operatorii economici contractele prevăzute la art. 3 alin. (3) lit. b), la titlul VII «Alte transferuri», articolul «Transferuri interne», cod 55.01, alineatul «Asistenţă tehnică în cadrul Programului operaţional „Asistenţă tehnică"», cod 55.01.39, sau alineatul «Asistenţă tehnică în cadrul programelor operaţionale, altele decât Programul operaţional „Asistenţă tehnică" », cod 55.01.40."

24.  Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 15. - (1) In scopul aplicării prevederilor art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de restituirea taxei pe valoarea adăugată organismele neguvernamentale nonprofit cu personalitate juridică, pentru activitatea desfăşurată fără scop patrimonial.

(2) In vederea restituirii sumelor necesare acoperirii plăţii taxei pe valoarea adăugată, aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale, autorităţile de management au responsabilitatea monitorizării nedepăşirii intensităţii maxime admise a ajutorului de stat/de minimis, pentru categoriile de beneficiari prevăzute la art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, care beneficiază atât de ajutor de stat, cât şi de restituirea taxei pe valoarea adăugată."

25. Articolul 16 se abrogă.

26. Titlul capitolului VI se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL VI

Recuperarea creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi ale bugetului general consolidat".

27. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 17. - (1) Creanţele bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi ale bugetului general consolidat, apărute ca urmare a unor nereguli în cursul implementării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi din fonduri alocate de la bugetul de stat pentru cofinanţarea cheltuielilor eligibile, urmează să fie recuperate conform legislaţiei specifice în domeniu, respectiv Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor specifice ale prezentului capitol.

(2) In cazul în care, în urma verificării documentelor justificative ale cheltuielilor eligibile, Autoritatea de certificare şi plată constată efectuarea unor plăţi susceptibile a nu fi eligibile, aceasta informează Autoritatea de management cu privire la neincluderea sumelor în declaraţia de cheltuieli transmisă Comisiei Europene şi solicită Autorităţii de management să reexamineze cheltuielile respective.

(3) Dacă în urma reexaminării se confirmă că anumite cheltuieli nu sunt eligibile, Autoritatea de management întreprinde demersurile necesare pentru recuperarea creanţelor bugetare ca urmare a unor nereguli, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) Dacă în urma reexaminării nu se confirmă suspiciunea cu privire la faptul că acele cheltuieli nu sunt eligibile, există următoarele situaţii:

a) Autoritatea de certificare şi plată este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care introduce cheltuielile suspendate în următoarea declaraţie de cheltuieli transmisă Comisiei Europene;

b) Autoritatea de certificare şi plată nu este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care invită la o reconciliere reprezentanţii Autorităţii de management.

(5) Autoritatea de management întreprinde măsuri pentru includerea sumelor aferente achitării creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului general consolidat ca urmare a unor nereguli, inclusiv a majorărilor de întârziere ca urmare a nerecuperării la timp de la beneficiari, în bugetul ordonatorului principal de credite din care face parte, conform art. 5 pct. 3 lit. c) şi art. 5 pct. 4 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu completările şi modificările ulterioare."

28. După art. 18 se introduce un nou capitol, capitolul VII1, cuprinzând articolele 181-22, cu următorul cuprins:

„CAPITOLUL VII1

Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice efectuate în cadrul programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale

Art. 181. - (1) Organismele intermediare cărora li s-a delegat de către autorităţile de management faza de angajare/lichidare a cheltuielilor, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Autoritatea de certificare şi plată şi autorităţile de management au obligaţia să respecte prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile specifice ale prezentului capitol.

(2) In cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de angajare a cheltuielilor, se efectuează următoarele operaţiuni:

a) organismul intermediar are responsabilitatea întocmirii listei de proiecte selectate, elaborată pe baza propunerilor de proiecte primite de la potenţialii beneficiari, şi transmiterii acesteia către Autoritatea de management, în vederea aprobării.

b) ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management aprobă lista de proiecte selectate primită de la organismul intermediar (reprezentând propunerea de angajament legal) în limita creditelor de angajament aprobate în buget pentru exerciţiul bugetar respectiv şi completează prin compartimentul de specialitate următoarele documente: «Propunere de angajare a unei cheltuieli» şi «Angajament bugetar global», respectiv anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, în limita creditelor bugetare aprobate prin buget. Aceste documente sunt înaintate ulterior pentru viza de control financiar preventiv, după care se aprobă de ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management şi se transmit compartimentului de contabilitate pentru înregistrarea angajamentelor bugetare;

c) ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management înapoiază organismului intermediar lista de proiecte aprobate, împreună cu copia documentului «Angajament bugetar global», respectiv anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002;

d) pe baza listei de proiecte aprobate de Autoritatea de management, organismul intermediar, conform atribuţiei delegate de către ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management, încheie contractele de finanţare cu beneficiarii, respectiv semnează angajamentele legale individuale;

e) după semnarea contractelor de finanţare cu beneficiarii, organismul intermediar transmite lista contractelor semnate către Autoritatea de management, în vederea înregistrării în contabilitate a angajamentelor legale şi continuării procesului de execuţie a cheltuielilor la nivelul Autorităţii de management;

f) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligaţia verificării încadrării valorii contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii în valoarea listei de proiecte aprobate de Autoritatea de management.

(3) In cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar întreaga fază de angajare a cheltuielilor, se efectuează următoarele operaţiuni:

a) organismul intermediar are responsabilitatea întocmirii listei de proiecte selectate, elaborată pe baza propunerilor de proiecte primite de la potenţialii beneficiari şi a aprobării acesteia (reprezentând propunerea de angajament legal), în limita creditelor de angajament aprobate în buget pentru exerciţiul bugetar respectiv. In cadrul compartimentului de specialitate se completează următoarele documente: «Propunere de angajare a unei cheltuieli» şi «Angajament bugetar global», respectiv anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, în limita creditelor bugetare aprobate prin buget. Aceste documente sunt înaintate ulterior pentru viza de control financiar preventiv, după care se aprobă de ordonatorul principal de credite;

b) pe baza listei de proiecte aprobate şi a angajamentului bugetar aprobat, organismul intermediar încheie contractele de finanţare cu beneficiarii, respectiv semnează angajamentele legale individuale;

c) după semnarea contractelor de finanţare cu beneficiarii, organismul intermediar transmite un exemplar original al acestora împreună cu copia «Propunerii de angajare a unei cheltuieli» şi a «Angajamentului bugetar global», respectiv anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, în vederea înregistrării angajamentelor bugetare şi legale în contabilitatea Autorităţii de management, respectiv continuării procesului de execuţie a cheltuielilor instituţiilor publice la nivelul Autorităţii de management.

(4) In cazul în care faza de angajare a cheltuielilor nu se deleagă organismului intermediar, Autoritatea de management realizează în totalitate operaţiunile prevăzute la alin. (3), necesare semnării contractelor de finanţare cu beneficiarii.

(5) In situaţiile în care «Propunerea de angajare a unei cheltuieli» şi «Angajamentul bugetar individual», respectiv anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 nu se întocmesc pe baza listei de proiecte selectate:

a) Autoritatea de management/organismul intermediar căruia i s-a delegat faza de angajare sau o parte din operaţiunile specifice fazei de angajare supune aprobării proprii ordinul/decizia de finanţare/ordinul de aprobare a finanţării pentru fiecare proiect propus spre finanţare din instrumente structurale;

b) proiectele de angajamente legale individuale, materializate în proiecte de contracte de finanţare, precum şi ordinul de aprobare a finanţării pentru fiecare proiect propus spre finanţare sunt înaintate pentru viza de control financiar preventiv în acelaşi timp cu anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002.

(6) In cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, se efectuează următoarele operaţiuni:

a) organismul intermediar are responsabilitatea verificării existenţei angajamentelor bugetare şi legale, precum şi a verificării cererilor de rambursare/prefinantare primite de la beneficiari şi a documentelor justificative anexate;

b) dacă se confirmă corectitudinea documentelor verificate, organismul intermediar:

b1) acordă viza «Bun de plată», dacă această operaţiune a fost delegată prin acordul de delegare, şi transmite Autorităţii de management documentele întocmite conform procedurilor interne, în vederea înregistrării în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi plată a cheltuielilor, în cazul plăţilor indirecte;

b2) transmite Autorităţii de management documentele întocmite conform procedurilor interne, în vederea continuării fazei de lichidare prin acordarea vizei «Bun de plată» conform procedurilor interne, a înregistrării în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi plată a cheltuielilor, în cazul plăţilor indirecte.

(7) In cazul în care faza de lichidare a cheltuielilor nu se deleagă organismului intermediar, Autoritatea de management are responsabilitatea realizării operaţiunilor prevăzute la alin. (6)."

29. După articolul 21 se introduce un nou articol, articolul 22, cu următorul cuprins:

„Art. 22. - Prevederile contractelor/deciziilor de finanţare aflate în derulare se modifică şi/sau se completează prin acte adiţionale în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prevederilor prezentelor norme metodologice."

30. In tot cuprinsul prezentelor norme metodologice, următoarele sintagme se modifică după cum urmează:

1. „Programul operaţional de asistenţă tehnică" se înlocuieşte cu „Programul operaţional «Asistenţă tehnică»";

2. „cheltuieli neeligibile" se înlocuieşte cu „alte cheltuieli decât cele eligibile";

3. „debite" se înlocuieşte cu „creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli";

4. „Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007" se înlocuieşte cu „Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare".

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Eugen Teodorovici,

secretar de stat


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3154/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3154 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu