Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3124 din 25 ianuarie 2006

privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar de stat

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 181 din 24 februarie 2006



In baza prevederilor art. 145 alin. (1), (2) şi (7) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 20-23 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 223/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul educaţiei şi cercetării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.058/2005 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a concursului pentru funcţiile de

director şi director adjunct din învăţământul preuniversitar de stat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 31  mai 2005.

Art. 3. - Direcţia generală managementul resurselor umane din Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi inspectoratele şcolare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei şi cercetării,

Mihail Hărdău

ANEXĂ

METODOLOGIE de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct

din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta metodologie este elaborată în baza prevederilor art. 145 alin. (1), (2) şi (7) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările  ulterioare,  şi  ale  art.  20 - 23  din  Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2. - (1) La concursul pentru ocuparea funcţiei de director1) sau director adjunct din învăţământul preuniversitar de stat pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) condiţiile de studii prevăzute la alin. (2);

1) In centrul judeţean de asistenţă psihopedagogică/centrul şcolar pentru educaţie incluzivă funcţia de director este îndeplinită de coordonatorul acestuia, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.418/2005.

b)   sunt titulare în învăţământul preuniversitar, au cel puţin gradul didactic II şi o vechime la catedră de cel puţin 5 ani2);

c)  dovedesc calităţi profesionale, manageriale şi morale, reflectate prin calificativul „Bine" sau „Foarte bine" în ultimii 3   ani şi nu au fost sancţionate disciplinar în anul şcolar curent;

d)   nu au fost condamnate pentru săvârşirea unei infracţiuni sau nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa un post didactic prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

e)   sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei;

f)   la data susţinerii concursului au vârsta cu cel puţin 4  ani mai mică decât vârsta maximă de pensionare pentru munca depusă şi limită de vârstă3).

(2)   Condiţiile de studii4) necesar a fi îndeplinite de candidaţii care participă la concursul pentru ocuparea funcţiei de director sau director adjunct din învăţământul preuniversitar de stat sunt următoarele:

a)   condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a)-c) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, pentru unităţile de învăţământ cu personalitate juridică, având în structură grupe de învăţământ preşcolar şi clasele I -IV;

b)  condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, pentru unităţile de învăţământ care au în structură clasele l-VIII, V-VIII, V-X,l-X şi pentru şcolile de arte şi meserii;

c)  condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, pentru unităţile de învăţământ care au în structură clasele l-XII/XIII, V-XII/XIII, IX-XII/XIII sau clase de învăţământ postliceal;

d)   condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, pentru unităţile de învăţământ special.

(3)   In unităţile de învăţământ cu secţii de predare în limba unei minorităţi naţionale se recomandă ca unul dintre directori să fie cunoscător al limbii respective.

(4)   La unităţile de învăţământ cu filieră tehnologică se recomandă ca unul dintre directori să fie de specialitate (inginer, economist, medic etc), iar la filiera vocaţională şi la unităţile de învăţământ special unul dintre directori să aibă specialitatea corespunzătoare profilului unităţii de învăţământ.

(5)  La concursul pentru ocuparea celui de-al doilea post de director adjunct, la unităţile de învăţământ în a căror structură sunt incluse şi clase ale învăţământului primar sau grupe de învăţământ preşcolar, pot participa institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare sau educatori/ educatoare, după caz.

(6)   Participarea la concursul pentru funcţia de director sau de director adjunct din învăţământul preuniversitar militar şi din învăţământul teologic este condiţionată de obţinerea avizului ministerului de resort sau a binecuvântării din partea cultului respectiv.

Art. 3. - Inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti, denumit în continuare inspectorat şcolar, prin inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane, certifică, la înscriere, pentru fiecare candidat la funcţia de director/director adjunct, posibilitatea ca, în cazul reuşitei la concurs, acesta să poată efectua numărul de ore de predare în unitatea de învăţământ pentru care se organizează concursul.

Art. 4. - (1) Dacă o persoană doreşte să candideze pentru funcţia de director sau director adjunct la mai multe unităţi de învăţământ, aceasta trebuie să depună câte un dosar pentru fiecare post pentru care candidează.

(2) Candidaţii reuşiţi pe mai multe posturi vor înainta, în scris, comisiei de concurs opţiunea pentru o singură unitate de învăţământ, în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor contestaţiilor la ultimul concurs susţinut. După exprimarea opţiunii scrise, fiecare post rămas vacant va fi ocupat de următorul candidat admis. In termen de 24 de ore de la exprimarea opţiunii scrise, se afişează rezultatul final al concursului respectiv.

Art. 5. - Pentru postul neocupat prin concurs sau eliberat între perioadele de concurs inspectorul şcolar general numeşte, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, director prin detaşare în interesul învăţământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar respectiv.

CAPITOLUL II

Organizarea concursului pentru funcţiile de director şi director adjunct

Art. 6. - Concursul pentru ocuparea posturilor vacante de directori/directori adjuncţi se organizează de către inspectoratul şcolar.

Art. 7. - Concursul pentru ocuparea posturilor de director şi director adjunct se organizează, de regulă, în două perioade ale anului şcolar: octombrie-noiembrie şi martie -aprilie. Graficul de desfăşurare se stabileşte de fiecare inspectorat şcolar şi se comunică Ministerului Educaţiei şi Cercetării în vederea monitorizării concursului.

Art. 8. - (1) Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa în presa locală şi centrala organizarea concursului, cu cel puţin 30 de zile înainte, menţionând locul unde sunt afişate lista cuprinzând posturile de director/director adjunct vacante din unităţile de învăţământ pentru care se va desfăşura concursul şi informaţiile referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.

(2)  Inspectoratul şcolar elaborează fişa postului, tematica, bibliografia de concurs, criteriile de evaluare a proiectului de dezvoltare instituţională, pe care le afişează la sediul propriu, împreună cu perioada de înscriere, metodologia de concurs şi lista documentelor necesare înscrierii la concurs.

(3)  Inscrierea la concurs se încheie cu 10 zile înainte de prima zi a sesiunii de concurs. Nu sunt acceptaţi la înscriere decât candidaţii ale căror dosare întrunesc integral condiţiile cuprinse în prezenta metodologie.

(4)   Inspectoratul şcolar afişează la sediul său, în cel mult 3 zile de la data încheierii înscrierilor la concurs, graficul desfăşurării concursului, cu specificarea programului zilnic, a locului de desfăşurare, precum şi lista cuprinzând candidaţii înscrişi.

2) Pentru candidaţii la funcţiile de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţă educaţională, coordonator al centrului şcolar pentru educaţie incluzivă/CJAPP, condiţia de vechime este de cel puţin 5 ani în activitatea de asistenţă şi consiliere psihopedagogica (în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.418/2005).

3) Pentru candidaţii din judeţele-pilot se aplică prevederile art. 2 alin. (3) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 224/2005 privind aprobarea Metodologiei de numire şi salarizare a directorilor şi directorilor adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.

4) Pentru candidaţii la funcţiile de director al centrului judeţean/al municipiului Bucureşti de resurse şi de asistenţă educaţională, coordonator al centrului şcolar pentru educaţie incluzivă/CJAPP, condiţiile de studii sunt cele prevăzute în art. 17 alin. (3) din anexa nr. 1, art. 21 din anexa nr. 2. respectiv art. 8 alin. (2) din anexa nr. 3 la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.418/2005).

(5)     Inspectoratul şcolar înaintează graficul de desfăşurare a concursurilor la direcţia de resort din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu cel puţin 6 zile înainte de data iniţiala a perioadei de organizare a concursurilor.

(6)  Orice modificare din motive obiective a programului de desfăşurare a concursului este adusă la cunoştinţă candidaţilor şi observatorilor, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte, de către un membru al comisiei de concurs. Când termenul de 48 de ore nu poate fi respectat din motive excepţionale şi care ţin de componenţa comisiei de concurs - deces, îmbolnăvire gravă a preşedintelui sau a unor membri ai comisiei etc. - secretarul sau un membru al comisiei întocmeşte un proces-verbal prin care se constată motivele din cauza cărora concursul nu se poate desfăşura. Procesul-verbal se semnează de membrii comisiei de concurs şi de observatorii prezenţi, iar concursul este reprogramat de către inspectoratul şcolar, cu anunţarea celor implicaţi.

(7)  Comunicarea inspectoratului şcolar către direcţia de resort din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării privind reprogramarea concursului respectiv este însoţită de copia procesului-verbal menţionat anterior.

Art. 9. - Inspectorul şcolar general emite, potrivit legii şi prezentei metodologii, cu 3 zile înainte de prima probă a concursului, decizia de constituire a comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs, iar cu 48 de ore înainte de prima probă a concursului, decizia de constituire a comisiei şi subcomisiilor de concurs, precum şi decizia de constituire a comisiei de contestaţii.

Art. 10. - Dosarul de înscriere la concurs, verificat şi avizat în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs de către consilierul juridic al inspectoratului şcolar, se depune la inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane şi trebuie să conţină:

1.  cerere de înscriere, în care se menţionează şi limba modernă pentru care optează;

2.   curriculum vitae (redactat după modelul comun european, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004) (anexa nr. 1);

3.  copii, certificate „conform cu originalul" de către conducerea unităţii de învăţământ de la care provine candidatul, ale:

a)   certificatului de naştere şi, dacă este cazul, certificatului de căsătorie;

b)   actului de titularizare în unitatea de învăţământ în care funcţionează;

c)   adeverinţelor/certificatelor/diplomelor de acordare a gradelor didactice/a titlului ştiinţific de doctor;

d)   carnetului de muncă sau documentului echivalent eliberat de unitatea de învăţământ, în conformitate cu art. 34 alin. (5) din Codul muncii (Legea nr. 53/2003), completat la zi;

e)   hotărârilor judecătoreşti pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;

f) altor documente doveditoare, avizate „conform cu originalul" de conducerea ultimei unităţi de învăţământ în care a funcţionat, care să susţină declaraţiile din CV.;

4.   copii legalizate ale actelor de studii (diplomă de bacalaureat, diplomă de licenţă sau echivalentă, foi matricole etc); legalizarea acestora se face la biroul notarului public;

5.   adeverinţă de vechime la catedră, în specialitate (în original);

6.   adeverinţă cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani (în original);

7.  adeverinţă medicală (în original) eliberată de un cabinet de medicina muncii, în conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;

8.  proiect de dezvoltare instituţională pentru unitatea de învăţământ pentru care candidează, în plic sigilat;

9.  cazier judiciar (în original);

10.  declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţă în original, care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică;

11. opisul dosarului, în două exemplare; un exemplar se restituie cu semnătura persoanei care a înregistrat înscrierea. Dosarul se numerotează pe fiecare filă, iar numărul total de file se consemnează în opis.

Art. 11. - Dosarul este înregistrat numai dacă sunt respectate în totalitate condiţiile prevăzute la art. 10. In caz contrar, dosarul se respinge. După înregistrare nu se mai admite completarea cu documente a dosarului de concurs.

Art. 12. - Comisia pentru elaborarea subiectelor de concurs este formată din:

a)  preşedinte: un inspector şcolar de specialitate;

b)   membri: 4-5 directori recunoscuţi prin autoritatea profesională şi morală, provenind de la diferite tipuri de unităţi de învăţământ, inspectori de specialitate pentru limbi străine.

Art. 13. - (1) Subiectele cu întrebări şi baremul de evaluare şi notare a acestora se realizează de către preşedinte şi membrii comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs. Comisia are obligaţia de a elabora un număr de subiecte stabilit în funcţie de numărul candidaţilor, astfel: pentru 1-4 candidaţi se vor elabora 20 de subiecte. Pentru fiecare candidat în plus (faţă de 4) se adaugă câte 3 subiecte.

(2)  Subiectele vor fi elaborate pentru fiecare nivel de învăţământ. Preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs secretizează subiectele în plenul comisiei şi le păstrează în deplină securitate până la predarea lor către preşedintele comisiei de concurs.

(3)   Conţinuturile subiectelor de concurs elaborate de comisie sunt secrete. Inainte de începerea concursului, preşedintele comisiei pentru elaborarea subiectelor de concurs predă plicurile cu subiecte, sigilate, preşedintelui comisiei de concurs. Plicurile vor conţine subiectele de concurs atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic. Preşedintele comisiei de concurs numerotează plicurile cu subiecte.

Art. 14. - (1) Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director este constituită după cum urmează:

a)  preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulă cel care are în subordine compartimentul management;

b)  4 membri:

-   un inspector şcolar pentru management şcolar şi evaluare instituţională/un inspector şcolar de specialitate;

-  3 directori5) recunoscuţi prin autoritatea lor profesională şi morală, provenind de la unităţi de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;

c)  secretar - un inspector şcolar de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învăţământ.

5) 2 directori recunoscuţi prin autoritatea lor profesională şi morală, provenind de la unităţi de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul, şi un coordonator CJAPP din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de coordonator CJAPP/un director de la palatul copiilor din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de director la palatul copiilor)/un director al centrului de resurse şi de asistenţă educaţională din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de director al centrului de resurse şi de asistenţă educaţională)/un coordonator al unui centru şcolar pentru educaţie incluzivă, altul decât cel pentru care se organizează concurs (pentru funcţia de coordonator al centrului şcolar pentru educaţie incluzivă).

(2)  Comisia de concurs pentru ocuparea funcţiei de director adjunct este constituită după cum urmează:

a)  preşedinte - un inspector şcolar general adjunct, de regulă cel care are în subordine compartimentul management;

b)  4 membri:

-   un inspector şcolar pentru management şcolar/ inspector şcolar pentru evaluare instituţională/inspector şcolar de specialitate;

-   directorul unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;

-  2 directori recunoscuţi prin autoritatea lor profesională şi morală, provenind de la unităţi de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel cu cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul;

c)  secretar - un inspector şcolar de specialitate de la inspectoratul şcolar/director/director adjunct de la o unitate de învăţământ.

(3)   La desfăşurarea concursului pentru funcţiile de director şi de director adjunct sunt invitaţi să participe în calitate de observator:

-  un părinte desemnat/delegat de consiliul reprezentativ al părinţilor din unitatea de învăţământ pentru care se organizează concursul;

-   câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură învăţământ, care au organizaţii sindicale în unitatea de învăţământ; la unităţile de învăţământ la care nu există organizaţie sindicală, un reprezentant al salariaţilor de la unitatea şcolară pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplă;

-  un reprezentant al consiliului local;

-   pentru liceu, un observator din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Inspectoratul şcolar invită în scris observatorii să asiste la desfăşurarea concursului, cu cel puţin 48 de ore înainte de data desfăşurării acestuia. Neprezentarea observatorilor nu afectează legalitatea desfăşurării concursului.

(4) Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiei, dar nu se implică în examinarea şi evaluarea candidaţilor. Observatorii au dreptul de acces la toate documentele de concurs şi de a-şi consemna observaţiile în procesul-verbal. Dacă în derularea concursului observatorii sesizează preşedintelui comisiei vicii de procedură sau de organizare, acesta are obligaţia de a remedia de îndată neajunsurile sesizate. In cazul în care sunt semnalate erori sau abuzuri referitoare la evaluarea candidaţilor, consemnate în procesul-verbal, inspectorul şcolar general va analiza situaţia semnalată şi va dispune măsurile legale care se impun.

(5)  Observatorii nu au dreptul de a face sesizări privind corectitudinea organizării şi desfăşurării concursului după încheierea acestuia, decât în situaţia în care nu s-a dat curs sesizării consemnate în procesul-verbal.

(6)  Pentru unităţile de învăţământ militar, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, şi un delegat desemnat de ministerul de resort, iar pentru unităţile de învăţământ teologic, din comisia de concurs face parte, în calitate de membru, inspectorul de specialitate pentru învăţământ teologic din Ministerul  Educaţiei şi Cercetării.

(7)   Inspectoratul şcolar solicită în scris ministerului de resort delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învăţământ militar şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării delegatul pentru comisia de concurs de la unitatea de învăţământ teologic.

CAPITOLUL III

Probele de concurs şi evaluarea candidaţilor

Art. 15. - (1) Concursul pentru funcţiile de conducere din  unităţile de învăţământ constă în  următoarele probe:

a)  curriculum vitae - analiza şi evaluarea acestuia se fac pe baza itemilor şi punctajului prezentate în anexa nr. 2. Punctajul maxim este de 40 de puncte (5x8 puncte/membru al comisiei).  Proba nu este eliminatorie;

b)  interviu - prin interviu se evaluează cunoştinţele de legislaţie şcolară, de management educaţional şi se analizează calitatea proiectului de dezvoltare instituţională propus de candidat. Evaluarea se face pe baza răspunsurilor date la un set de 5 întrebări şi în urma prezentării proiectului de dezvoltare instituţională al unităţii de învăţământ pentru care candidează. Competenţele de comunicare în limba de circulaţie internaţională pentru care au optat candidaţii se evaluează pe baza traducerii aceluiaşi text, pentru concurenţii care candidează pentru acelaşi post. Lungimea textului trebuie să fie de 10-15 rânduri, iar traducerea se face din limba străină respectivă în limba română.

Punctajul maxim al probei este:

•  pentru cunoştinţe de legislaţie şcolară şi management educaţional:

5 x 13 puncte/răspuns complet la întrebare = 65 de puncte

•  pentru competenţe de comunicare în limba străină aleasă:

5 x 1 punct/membru al comisiei = 5 puncte

•  pentru proiectul de dezvoltare instituţională al unităţii de învăţământ pentru care candidează:

5x6 puncte/membru al comisiei = 30 de puncte Total = 100 de puncte.

(2)    Cele două probe sunt obligatorii. Utilizarea calculatorului în prezentarea proiectului şi/sau redactarea răspunsurilor la întrebări se va puncta conform anexei nr. 2.

(3)   Punctajul total maxim este de 140 de puncte [40 de puncte la proba a) + 100 de puncte la proba b)], iar punctajul minim pentru promovarea concursului este de 90 de puncte.

(4)   Pentru unităţile de învăţământ militar şi pentru unităţile de învăţământ teologic punctajul total maxim este de 168 de puncte (6 x 8 = 48 de puncte pentru curriculum vitae + 6 x 20 = 120 de puncte pentru interviu), punctajul minim pentru promovarea concursului fiind de 100 de puncte.

CAPITOLUL IV

Desfăşurarea concursului

Art. 16. - (1) Evaluarea curriculumului vitae se face de către preşedintele comisiei şi de către membrii acesteia, în plenul ei, prin acordarea de puncte potrivit itemilor şi punctajului menţionate în anexa nr. 2, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc cele afirmate în curriculum vitae. Punctajul se aduce la cunoştinţă candidatului. In cazul în care se consideră depunctat, candidatul poate contesta pe loc evaluarea curriculumului vitae, asistând la reevaluarea acestuia sau, în scris, la comisia de contestaţii.

(2)   Pentru proba de interviu candidatul extrage un plic cu întrebări, al cărui număr se înscrie în borderoul de notare şi pe care îl predă comisiei de concurs în vederea susţinerii primei părţi a interviului. Subiectele extrase nu se reintroduc în concurs.

(3)   Proba de interviu nu trebuie să depăşească 45 de minute pentru fiecare candidat.

(4)   Punctajul realizat la interviu se comunică, prin afişare, candidatului, după terminarea probei.  Evaluarea proiectului de dezvoltare instituţională a unităţii de învăţământ pentru care candidează se face de către comisia de concurs în lipsa candidatului, pe baza criteriilor afişate la înscrierea la concurs.

(5)   Cele două probe de concurs se desfăşoară în aceeaşi zi.

(6)   Punctajul acordat la fiecare probă pentru fiecare candidat este înscris în formularul-tip prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 17. - (1) Sunt declaraţi promovaţi candidaţii care au realizat cel puţin punctajul minim.

(2)   Este declarat reuşit la concurs candidatul promovat care a obţinut cel mai mare punctaj total.

(3)   In cazul egalităţii de punctaj, este declarat reuşit candidatul promovat cu cel mai mare punctaj total la proba de interviu. Dacă egalitatea se păstrează, departajarea se va face luându-se în considerare punctajele obţinute la criteriul 1 - punctul B pentru directori, respectiv punctul A pentru directori adjuncţi -, şi criteriul 2 punctul C din anexa nr. 2.

(4)   Pentru directorul adjunct, validarea rezultatului concursului se face pe baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, care alege unul dintre candidaţii promovaţi, cu consultarea prealabilă a consiliului profesoral. Consiliul de administraţie comunică în cel mult 3 zile, în scris, comisiei de concurs, numele candidatului ales dintre cei promovaţi.

Art. 18. - Secretarul comisiei de concurs întocmeşte procesul-verbal, în care consemnează desfăşurarea şi rezultatele concursului, precum şi menţiunile persoanelor desemnate ca observatori. Procesul-verbal este semnat de preşedintele comisiei de concurs, de membrii acesteia şi de persoanele desemnate ca observatori.

Art. 19. - Punctajele obţinute la cele două probe şi punctajul total se afişează la sediul inspectoratului şcolar după încheierea concursului, în aceeaşi zi.

Art. 20. - (1) Eventualele contestaţii se depun la registratura inspectoratului şcolar în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea punctajelor, iar inspectoratul şcolar face publică lista contestatorilor la sfârşitul celor 3 zile.

(2) Contestaţiile se soluţionează de către o comisie constituită după cum urmează:

a)  preşedinte: inspectorul şcolar general;

b)  membri:

-  un inspector şcolar de specialitate/inspector şcolar, altul decât cel din comisia de concurs;

-  3 directori6) recunoscuţi prin autoritatea lor profesională şi morală, provenind de la unităţi de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel ca cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul, alţii decât cei din comisia de concurs;

c)  secretar - un inspector şcolar/de specialitate de la inspectoratul şcolar,/un director/director adjunct de la o unitate de învăţământ.

La lucrările comisiei de contestaţii sunt invitaţi, în scris, să participe în calitate de observator câte un reprezentant desemnat de federaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură. La unităţile de învăţământ la care nu există organizaţie sindicală este invitat, în scris, să participe reprezentantul personalului didactic de la unitatea de învăţământ pentru care se ţine concursul, ales în consiliul profesoral prin vot secret, cu majoritate simplă.

(3)   Secretarul şi observatorii participă la activităţile comisiei de contestaţii, dar nu se implică în soluţionarea contestaţiilor. Secretarul comisiei de contestaţii întocmeşte procesul-verbal.

(4)   Hotărârea comisiei de contestaţii se comunică contestatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, cu confirmare de primire.

(5)   Hotărârea comisiei de contestaţii este definitivă şi poate fi atacată numai prin procedura contenciosului administrativ.

(6)   In termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de concurs se afişează la sediul inspectoratului şcolar rezultatele finale ale acestuia.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 21. - (1) Ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct se face în urma câştigării concursului desfăşurat pe baza criteriilor de competenţă profesională şi managerială, cu avizele consultative ale consiliului de administraţie şi ale consiliului local.

(2)  Numirea în funcţiile de director şi director adjunct la unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, unităţile conexe şi cele cu activităţi extraşcolare se face în urma reuşitei candidaţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege la concursul pentru ocuparea posturilor de conducere vacante, organizat potrivit prezentei metodologii.

(3)   Directorii unităţilor de învăţământ preşcolar, ai unităţilor de învăţământ gimnazial şi ai unităţilor de învăţământ cu clasele I-X sunt numiţii în urma câştigării concursului, prin decizie, de către inspectorul şcolar general, pentru o perioadă de 4 ani.

(4)   Directorii unităţilor de învăţământ liceal, postliceal şi ai şcolilor de arte şi meserii sunt numiţi în funcţie, la propunerea inspectorului şcolar generai, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, pentru o perioadă de 4 ani.

(5)   Directorii unităţilor destinate activităţilor extraşcolare sunt numiţi, prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, la unităţile direct subordonate Ministerului Educaţiei şi Cercetării şi, prin decizie a inspectorului şcolar general, la unităţile din subordinea inspectoratului şcolar.

(6)   Pentru candidatul declarat reuşit la concursul pentru ocuparea funcţiei de director, inspectoratul şcolar solicită avizele consultative ale consiliului local şi consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

(7)   Propunerea de numire pentru candidaţii reuşiţi la concursul pentru funcţia de director la unităţile de învăţământ liceal, postliceal şi şcoli de arte şi meserii se înaintează Ministerului Educaţiei şi Cercetării însoţită de anexa nr. 3, completată, precum şi de avizele consultative ale consiliului local şi consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.

(8)  Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin, potrivit legii, odată cu emiterea deciziei, respectiv a ordinului de numire, directorul încheie un contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general7). Contractul de management educaţional se încheie pe o perioadă de 4 ani de la data numirii8).

6) 2 directori recunoscuţi prin autoritatea lor profesională şi morală, provenind de la unităţi de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti, de cel puţin acelaşi nivel ca cel al unităţii de învăţământ pentru care se organizează concursul, şi un coordonator CJAPP din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de coordonator CJAPP)/un director de la palatul copiilor din alt judeţ (pentru ocuparea funcţiei de director la palatul copiilor)/un director al centrului de resurse şi de asistenţă educaţională din alt judeţ (petru ocuparea funcţiei de director al centrului de resurse şi de asistenţă educaţională)/un coordonator al unui centru şcolar pentru educaţie incluzivă, alţii decât cei din comisia de concurs.

7) Modelul de contract managerial este prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.

8) Pentru candidaţii din judeţele-pilot se aplică prevederile Metodologiei de numire şi salarizare a directorilor şi directorilor adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 224/2005.

(9) Directorul adjunct este numit prin decizie a directorului unităţii de învăţământ, cu avizul consultativ al consiliului local, pe baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii, cu consultarea consiliului profesoral, dintre candidaţii care au promovat concursul pentru ocuparea acestui post.

(10)   Hotărârea consiliului de administraţie se ia după consultarea consiliului profesoral, prin vot nominal deschis. Este declarat reuşit candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi din partea membrilor consiliului de administraţie, fapt ce se consemnează în registrul de procese-verbale al consiliului de administraţie.

(11)  In conformitate cu prevederile art. 31 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, numirea directorilor şi directorilor adjuncţi se face cu o perioadă de probă de 90 de zile calendaristice. Perioada de probă este inclusă în durata contractului de management educaţional.

Art. 22. - (1) Cu 15 zile înainte de expirarea perioadei de probă inspectorul şcolar general înaintează direcţiei de resort din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, printr-o adresă, aprecierea potrivit căreia persoana numită în funcţia de director de unitate de învăţământ liceal, postliceal sau şcoală de arte şi meserii corespunde/nu corespunde sub raport managerial. Aprecierea are la bază punctajul şi calificativul acordate în urma evaluării continue realizate de inspectorul şcolar de management, evaluare şi dezvoltare instituţională şi consemnate în fişa de evaluare a persoanei numite în funcţia de director de unitate de învăţământ preuniversitar de stat. Aprecierea este însoţită de fişa de evaluare a directorului de unitate de învăţământ, completată cu punctajul şi calificativul obţinute de acesta.

(2) Pentru directorul unităţii de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial şi al unităţii de învăţământ cu clasele I-X, aprecierea este formulată de către inspectorul şcolar general adjunct şi este înaintată inspectorului şcolar general. Aprecierea are la bază punctajul şi calificativul acordate în urma evaluării continue realizate de inspectorul şcolar de management, evaluare şi dezvoltare instituţională şi consemnate în fişa de evaluare a persoanei numite în funcţia de director de unitate de învăţământ preuniversitar de stat. Aprecierea este însoţită de fişa de evaluare a directorului de unitate de învăţământ, completată cu punctajul şi calificativul obţinute de acesta.

Art. 23. - (1) Directorul unităţii de învăţământ înaintează consiliului de administraţie, cu 15 zile înaintea expirării perioadei de probă, aprecierea sa privind corespunderea sub raport managerial a persoanei numite în funcţia de director adjunct. Aprecierea are la bază punctajul acordat în urma evaluării continue realizate de inspectorul şcolar de management educaţional şi consemnat în fişa de evaluare a directorului adjunct al unităţii de învăţământ preuniversitar de stat. Consiliul de administraţie stabileşte, pe baza fişei de evaluare şi în prezenţa directorului adjunct, punctajul obţinut şi aprecierea potrivit căreia acesta corespunde/nu corespunde postului ocupat.

(2) Aprecierea, însoţită de fişa de evaluare privind activitatea directorului adjunct şi calificativul acordat, este înaintată inspectorului şcolar general, spre informare.

Art. 24. - Contractul de management educaţional al persoanelor numite în funcţia de director/director adjunct la unităţile de învăţământ preuniversitar de stat încetează:

1.   la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;

2.   în cazul în care, la evaluarea efectuată pentru perioada de probă, activitatea directorului nu corespunde din punct de vedere managerial;

3.   dacă pe perioada mandatului directorul a obţinut în urma evaluării anuale sau în urma inspecţiei speciale efectuate de către inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti ori de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării calificativul „nesatisfăcător";

4.   pentru nerespectarea cu vinovăţie a obligaţiilor contractuale, precum şi pentru săvârşirea unei fapte de natura abaterilor disciplinare sau care angajează răspunderea administrativă, civilă ori penală, directorul/directorul adjunct putând fi sancţionat potrivit dispoziţiilor art. 116 lit. e) şi f) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare;

5.  în cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în învăţământul preuniversitar;

6.  prin renunţarea directorului la contract, cu respectarea termenului de preaviz pentru funcţii de conducere;

7.  prin acordul părţilor;

8.  la îndeplinirea condiţiilor de pensionare;

9.  prin decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a directorului;

10.  în cazul reorganizării administrativ-teritoriale.

Art. 25. - In toate situaţiile în care contractul de management educaţional încetează, inspectorul şcolar general emite decizie de eliberare din funcţie pentru directorii numiţi prin decizia sa, respectiv solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării emiterea ordinului de eliberare din funcţie pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 24 pct. 4 din prezenta metodologie, în care, prin decizia inspectorului şcolar general (pentru directorii numiţi prin decizia sa), respectiv prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării (pentru directorii numiţi prin ordin al ministrului), se face comunicarea sancţiunii, conform art. 123 alin. (3) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 26. - Informaţiile false cuprinse în curriculum vitae, falsul în declaraţii, falsul în înscrisuri oficiale şi sub semnătură privată, observate de comisia de concurs înaintea sau în timpul desfăşurării concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs şi sesizarea organelor competente, iar cele dovedite după finalizarea concursului conduc, în plus, şi la invalidarea rezultatelor concursului şi reprogramarea acestuia, dacă sunt constatate cu privire la câştigătorul concursului.

Art. 27. - (1) Sesizările care vizează nerespectarea condiţiilor de înscriere la concurs, potrivit prevederilor art. 2, sau cele referitoare la valabilitatea documentelor de la dosarul de înscriere la concurs, potrivit art. 10, dovedite înaintea sau în timpul concursului, atrag eliminarea candidatului din concurs, iar cele dovedite după finalizarea concursului conduc la invalidarea rezultatelor concursului şi reprogramarea acestuia, dacă sunt constatate cu privire la câştigătorul concursului.

(2) Candidatul şi persoanele responsabile, membre ale comisiei de înscriere, care au încălcat prevederile prezentei metodologii, se sancţionează potrivit legii.

Art. 28. - Preşedinţii comisiilor, membrii acestora, precum şi persoanele desemnate ca observatori înainte de desfăşurarea concursului dau o declaraţie pe propria răspundere că nu au în rândul candidaţilor soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv sau relaţii conflictuale cu vreun candidat.

Art. 29. - Anexele nr. 1 -4 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

ANEXA Nr. 1*) la metodologie

Model de Curriculum Vitae European

< numele aplicantului >

Curriculum vitae

*Notă

Inlocuiţi rubrica (numele aplicantului cu propriul nume)

** Notă

Toate textele scrise cu aceste caractere au rol informativ şi nu apar in CV

*** Notă

Textul dintre () va fi înlocuit cu informaţiile cerute

INFORMAŢII PERSONALE

Nume

(Nume, prenume)

Adresă

(numărul, strada, cod poştal, oraş, ţara)

Telefon

Fax

E-mail

Naţionalitate

Data naşterii

(ziua, luna, anul)

EXPERIENŢĂ PROFESIONALA

* Perioada (de la - până la)

(Menţionări pe rând fiecare experienţă profesională pertinentă, începând cu cea mai recentă dintre acestea)

* Numele şi adresa angajatorului

* Tipul activităţii sau sectorul de activitate

* Funcţia sau postul ocupat

* Principalele activităţi şi responsabilităţi

EDUCAŢIE ŞI FORMARE

* Perioada (de la - până la)

(Descrieţi separat fiecare formă de învăţământ şi program de formare profesională urmate, începând cu cea mai recentă)

* Numele şi tipul instituţiei de învăţământ şi al organizaţiei profesionale prin care s-a realizat formarea profesională

* Domeniul studiat/aptitudini ocupationale

* Tipul calificării/diploma obţinută

* Nivelul de clasificare a formei de instruire/învăţământ

APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE

dobândite în cursul vieţii si carierei dar care nu sunt recunoscute neapărat printr-un certificat sau o diplomă

Limba maternă

Limbi străine cunoscute

*  abilitatea de a citi

*  abilitatea de a scrie

*  abilitatea de a vorbi

(Enumeraţi limbile cunoscute şi indicaţi nivelul: excelent, bine, satisfăcător)

Aptitudini şi competenţe artistice

Muzică, desen, pictură, literatură etc.

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul in care le-aţi dobândit)

Aptitudini şi competenţe sociale

Locuiţi şi munciţi cu alte persoane, într-un mediu multicultural, ocupaţi o poziţie în care comunicarea este importantă sau desfăşuraţi o activitate in cate munca de echipă este esenţială, (de exemplu cultură, sport etc.)

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi contextul în care le-aţi dobândit)

Aptitudini si competenţe organizatorice

De exemplu coordonaţi sau conduceţi activitatea altor persoane, proiecte şi gestionaţi bugete; la locul de muncă, în acţiuni voluntare (de exemplu în domenii culturale sau sportive) sau la domiciliu.

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi în ce context le-aţi dobândit)

Aptitudini şi competenţe tehnice

(utilizare calculator, anumite tipuri de echipamente, maşini etc.)

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi în ce context le-aţi dobândit)

Permis de conducere

Alte aptitudini şi competenţe

Competenţe care nu au mai fost menţionate anterior

(Descrieţi aceste aptitudini şi indicaţi în ce context le-aţi dobândit)

INFORMAŢII SUPLIMENTARE

(Indicaţi alte informaţii utile şi care nu au fost menţionate, de exemplu persoane de contact, referinţe etc.)

ANEXE

(Enumeraţi documentele ataşate CV-ului, dacă este cazul).

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2*) la metodologie

EVALUARE CURRICULUM VITAE

Nr. Crt.

CRITERII

Punctaj maxim director

Punctaj maxim dir.adj.

1.

EDUCAŢIE ŞI FORMARE

3

3

Studii1

0,5

0,5

Studii superioare de lungă durată

0,5

0,5

Studii superioare de scurtă durată

0,25

0,25

Perfecţionare

A) în specialitate

1

1,5

Doctorat

0,5

0,5

Cursuri postuniversitare/ Masterat/A doua facultate, studii postuniversitare de conversie profesională în cadrul Proiectului pt. Invăţământul Rural

0,25

0,75

Gradul I

0,25

0,25

B) în management educaţional şi finanţare

1,5

1

Doctorat/ Cursuri postuniversitare/ Masterat/cursuri de formare în management educaţional acreditate/avizate de MEdC

1

... 0,5

Stagii de management în străinătate avizate MEdC

0,5

0,5

2.

EXPERIENŢA PROFESIONALA

3,75

3,75

A) activităţi şi apartenenţă profesională :

1,75

1,75

Membru în comisii de lucru ale inspectoratului şcolar / MEdC/comisii de dialog

social

Metodist / responsabil cerc pedagogic / consilier educativ

0,25

0,25

Evaluarea rezultatelor ultimilor 3 ani 2

1,5

1,5

B) aptitudini şi competenţe tehnice

0,5

0,5

Cunoştinţe de operare pe calculator dovedite la susţinerea interviului

0,5

0,5

C) aptitudini şi competenţe organizatorice

1.5

1,5

Proiecte de integrare europeană / internaţionale

1

1

Inspector/ director/ director adjunct 3

Membru în consiliul de administraţie /responsabil comisie metodică/lider sindical

0,5

0,5

3.

ALTE APTITUDINI ŞI COMPETENŢE PERSONALE

1,25

1,25

Lucrări publicate4 (cărţi/ studii/ articole) de pedagogice / de specialitate

0,25

0,5

Lucrări publicate4 (cărţi/ studii/ articole) de management educaţional

0,5

0,25

Proiecte interinstituţionale/ comunitare/ alte proiecte ( la nivel local/judeţean)

0,5

0,5

TOTAL

8                 

8

1  Se punctează forma cea mai înaltă de învîţământ finalizată

2      Punctajul     se     stabileşte     prin     cumularea     rezultatelor     fişelor     de     evaluare     anuale,     după     cum     urmează     : 0.25......pentru 86 - 94 puncte în fişa de evaluare 0.50......pentru 95-100 puncte în fişa de evaluare

3  In cazul în care contractul managerial a încetat înaintea expirării perioadei pentru care a fost încheiat, din motive imputabile persoanei, experienţa în activitatea de conducere, îndrumare si control, nu se mai punctează.

4 Punctajul maxim se acordă numai pentru publicarea de cărţi

*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 3*) la metodologie

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL______________________

NUMELE CANDIDATULUI___________________________________

POSTUL PE CARE

CANDIDEAZĂ_____________________________________________

BORDEROUL DE NOTARE

Nr.subiect....................

PROBA

PUNCTAJ Maxim

NOTARE

Comisia

Nume şi prenume

Punctaj individual

Punctaj probă

CURRICULUM VITAE

40

Preşedinte

Membru 1

Membru 2

Membru 3

Membru 4

48

Reprezentant culte / M.Ap.N.

INTERVIU

100

Preşedinte

Membru 1

Membru 2

Membru 3

Membru 4

120

Reprezentant culte / M.Ap.N.

Punctajul total:

                                 

*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 4 la metodologie

CONTRACT   DE   MANAGEMENT   EDUCAŢIONAL

I. Părţile contractante

1.   Domnul/Doamna ............................., în calitate de

inspector şcolar general, numit în funcţie prin Ordinul ministrului

educaţiei şi cercetării nr............/..............., reprezentând

Inspectoratul Şcolar al Judeţului  ......................../Municipiului

Bucureşti, cu sediul în ...........................................................,

str...................................... nr.............................,

şi

2.  Domnul/Doamna .............................................................,

domiciliat/domiciliată în ............................................................,

str..............................  nr......., bl......, sc......., ap.......,

judeţul ............................., cetăţean român, având actul de

identitate ...... seria ..... nr............., CNP .............................,

eliberat de ............................., în calitate de director/director

adjunct la ............................., cu sediul în .............................,

str..............................      nr................,      judeţul

............................., telefon  ...............,  numit în funcţie prin

Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr...........................

din .............................

II.  Obiectul contractului

Inspectoratul Şcolar al Judeţului ......................./Municipiului

Bucureşti, prin inspectorul şcolar general, încredinţează directorului/directorului adjunct conducerea, îndrumarea, controlul şi administrarea unităţii de învăţământ, în concordanţă cu strategia şi direcţiile de dezvoltare ale învăţământului preuniversitar, stabilite prin obiectivele reformei educaţionale în plan naţional şi local.

III.  Durata contractului

Prezentul contract se încheie pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetării de numire în funcţie.

Pentru judeţele-pilot se aplică prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 224/2005 pentru aprobarea Metodologiei de numire şi salarizare a directorilor şi directorilor adjuncţi din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.

IV.   Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile directorului/ directorului adjunct

A.  Atribuţiile directorului/directorului adjunct al unităţii de învăţământ sunt cele prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

B. Drepturile şi obligaţiile generale ale directorului/directorului adjunct decurg din:

- Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare;

-   actele normative elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării;

-  dispoziţiile emise de inspectorul şcolar general.

C.   Alte drepturi şi obligaţii contractuale ale directorului/ directorului adjunct:

1. aplică strategiile educaţionale promovate de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti la nivelul unităţii de învăţământ, în concordanţă cu obiectivele politicii naţionale în domeniul educaţiei;

2.participă la programele de formare/perfecţionare în domeniul managementului educaţional; în cazul în care nu a parcurs un astfel de stagiu, este obligat să participe la cursul de formare în primul an al mandatului;

3.   are dreptul să solicite şi să primească asistenţă juridică din partea inspectoratului şcolar judeţean în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicată unitatea de învăţământ;

4.   beneficiază de o indemnizaţie de conducere, ce se revizuieşte anual, între limitele minime şi maxime prevăzute de lege, în funcţie de performanţele manageriale evidenţiate prin evaluare obiectivă;

5.   asigură calitatea educaţiei furnizate de unitatea de învăţământ;

6.   încheie şi răspunde de actele juridice semnate în numele şi pe seama unităţii de învăţământ;

7.  decontează cheltuielile de cazare, diurnă, transport şi alte cheltuieli stabilite de normele legale, cu documente justificative, pentru deplasările în interes de serviciu în ţară şi în străinătate;

8.  răspunde de organizarea şi realizarea perfecţionării personalului din unitatea de învăţământ;

9.   prezintă semestrial şi anual inspectorului şcolar general rapoarte privind starea şi calitatea învăţământului şi stadiul implementării politicilor educaţionale din unitatea de învăţământ;

10.   răspunde de aplicarea şi respectarea legislaţiei în organizarea, conducerea şi desfăşurarea procesului de învăţământ;

11.   îşi declară averea la începutul şi la sfârşitul contractului;

12.   în perioada executării contractului beneficiază de rezervarea catedrei pe care este titular.

V.   Drepturile şi obligaţiile inspectorului şcolar general:

1.   să asigure directorului/directorului adjunct deplina libertate în conducerea, organizarea şi coordonarea învăţământului preuniversitar la nivelul unităţii de învăţământ, limitările fiind cele prevăzute de reglementările legale;

2.  să asigure directorului/directorului adjunct condiţiile legale pentru a-şi îndeplini obligaţiile cuprinse în prezentul contract;

3.  să evalueze activitatea directorului/directorului adjunct anual sau ori de câte ori este sesizat de existenţa unor disfuncţii în activitatea unităţii de învăţământ.

VI.  Loialitate şi confidenţialitate

Pe durata prezentului contract şi încă o perioadă de 2 ani de la încetarea acestuia directorul/directorul adjunct este obligat să păstreze cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicităţii sau care sunt prezentate cu acest caracter de Ministerul Educaţiei şi Cercetării ori de autoritatea executivă a administraţiei publice locale.

Directorului/directorului adjunct îi sunt interzise orice activităţi contrare politicii Ministerului Educaţiei şi Cercetării în domeniul educaţiei.

VII.  Răspunderea părţilor

1.  Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în prezentul contract părţile răspund potrivit legii.

2.  Directorul/directorul adjunct răspunde disciplinar şi/sau patrimonial pentru daunele produse prin orice act al său contrar intereselor învăţământului sau prin acte de gestiune defectuoasă.

3.   In cazul în care sunt indicii privind săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu executarea contractului, săvârşirea unor fapte de corupţie sau a unor fapte ce atentează la bunele moravuri, vor fi sesizate organele competente.

VIII.  Modificarea contractului

Contractul de management educaţional se suspendă de drept în cazul în care împotriva directorului/directorului adjunct a fost formulată plângere penală sau dacă acesta a fost trimis în judecată pentru fapte penale incompatibile cu funcţia deţinută, până la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti.

In cazul reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii contractului şi care îi sunt aplicabile, părţile vor putea modifica contractul numai corespunzător acestora.

IX.  Incetarea contractului Prezentul contract încetează:

1.   la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat;

2.   în cazul în care, în urma evaluării efectuate la sfârşitul perioadei de probă, activitatea directorului/ directorului adjunct nu corespunde din punct de vedere managerial;

3.  pentru nerespectarea cu vinovăţie a obligaţiilor contractuale, precum şi pentru săvârşirea unei fapte de natura abaterilor disciplinare, potrivit dispoziţiilor art. 116 lit. e) şi f) din Legea nr. 128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, sau de natura celor care angajează răspundere patrimonială, civilă sau penală;

4. dacă, pe perioada mandatului, directorul/directorul adjunct a obţinut în urma evaluării anuale sau în urma inspecţiei speciale efectuate de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti ori de Ministerul Educaţiei şi Cercetării calificativul „nesatisfăcător";

5.   în cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în învăţământul preuniversitar;

6.  prin renunţarea managerului la contract, cu respectarea termenului de preaviz pentru funcţii de conducere;

7.  prin acordul părţilor;

8.  la îndeplinirea condiţiilor de pensionare;

9.prin decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a directorului/directorului adjunct;

10.  în cazul reorganizării administrativ-teritoriale.

X.  Litigii

Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea prezentului contract, nerezolvate pe cale amiabilă, sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de contencios administrativ.

XI.  Dispoziţii finale

1.   Prevederile prezentului contract se completează cu dispoziţiile Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale altor acte normative specifice.

2.   Fişa postului şi fişa de evaluare, elaborate în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) şi art. 26 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.925/2005, constituie anexe la prezentul contract.

Inspector şcolar general,

.......................................

Director/Director adjunct,

…………………………..


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3124/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3124 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 3124/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu