ORDIN Nr. 3081
din 27 ianuarie 2010
privind aprobarea
planului-cadru de învatamant pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului,
filiera tehnologica, învatamant de zi si învatamant seral
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 108 din 17 februarie 2010
In temeiul Legii învăţământului nr.
84/1995, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, al Hotărârii Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările
ulterioare, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a
administraţiei publice centrale,
ministrul educaţiei, cercetării,
tineretului şi sportului emite următorul
ordin:
Art. 1. - Se aprobă Nota privind elaborarea
planului-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior
al liceului, filiera tehnologică, şi stagiile de pregătire
practică pentru obţinerea certificatului de calificare
profesională de nivel 2. Nota este cuprinsă în anexa nr. 1.
Art. 2. - (1) Se aprobă Planul-cadru de
învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului,
filiera tehnologică, învăţământ de zi. Planul-cadru este
cuprins în anexa nr. 2.
(2) Planul-cadru de învăţământ pentru
clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică,
prevăzut la alin. (1), se aplică începând cu anul şcolar
2010-2011.
Art. 3. - (1) Se aprobă Planul-cadru de
învăţământ pentru clasa a X-a şi clasa a XI-a - semestrul
I, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică,
învăţământ seral. Planul-cadru este cuprins în anexa nr. 3.
(2) Planul-cadru de învăţământ pentru
clasa a X-a şi clasa a XI-a - semestrul I, ciclul inferior al liceului,
filiera tehnologică, prevăzut la alin. (1), se aplică începând
cu anul şcolar 2010- 2011.
Art. 4. - (1) Absolvenţii clasei a X-a, ciclul
inferior al liceului, filiera tehnologică, care doresc să
dobândească certificatul de calificare profesională de nivel 2
trebuie să parcurgă un stagiu de pregătire practică cu
durata de 720 de ore.
(2) Organizarea şi desfăşurarea
stagiului de practică sunt reglementate prin metodologie aprobată
prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului.
Art. 5. - (1) Pentru toate profilurile/domeniile de
pregătire care organizează învăţământ în limbile
minorităţilor naţionale, planurile-cadru pentru clasa a X-a,
ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică,
învăţământ de zi şi învăţământ seral,
cuprind în cadrul ariei curriculare „Limbă şi comunicare"
disciplina Limba şi literatura maternă.
(2) Disciplinelor Limba şi literatura
maternă şi Limba şi literatura română li se alocă
acelaşi număr de ore, în trunchiul comun.
(3) Pentru învăţământul în limbile
minorităţilor naţionale, studiul disciplinei Limba modernă
2 este organizat la decizia scolii.
Art. 6. - (1) Planul-cadru de învăţământ
pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică,
învăţământ de zi, include Religia - ca disciplină
şcolară, parte a trunchiului comun; elevul, cu acordul
părinţilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia
şi confesiunea.
(2) La solicitarea scrisă a părinţilor
sau a tutorelui legal instituit, elevul poate să nu frecventeze orele de
religie. In acest caz, situaţia şcolară se încheie
fără această disciplină.
Art. 7. - (1) Planurile-cadru de
învăţământ cuprinse în anexele nr. 2 şi 3 sunt parte
integrantă a curriculumului naţional şi reprezintă oferta
centrală obligatorie - pentru toate profilurile/domeniile de
pregătire din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera
tehnologică, învăţământ de zi, respectiv
învăţământ seral.
(2) Stagiile de pregătire practică pentru
obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 2
reprezintă oferta obligatorie pentru elevii care optează pentru
obţinerea acestui certificat.
(3) Inspectoratele şcolare şi conducerile
unităţilor de învăţământ răspund de aplicarea
integrală şi corectă la clasă a planului-cadru de
învăţământ în vigoare, pentru învăţământul de zi,
respectiv pentru învăţământul seral.
Art. 8. - Pentru elevii din învăţământul
seral, filiera tehnologică, care în anul şcolar 2010-2011 se
află în clasa a XI-a, anul de completare, clasele a XI-a şi a XII-a
ruta directă de pregătire profesională, clasele a XII-a şi
a XIII-a ruta progresivă de pregătire profesională, se
aplică, până la finalizarea studiilor, planurile de
învăţământ aflate în vigoare la momentul intrării elevilor
în învăţământul liceal.
Art. 9. - (1) Prezentul ordin se publică în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului
ordin, orice dispoziţie contrară se abrogă.
Art. 10. - Secretariatul de Stat pentru
Invăţământul Preuniversitar, Direcţia generală
educaţie timpurie, şcoli, performanţă şi programe,
Direcţia generală învăţământ în limbile
minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia
generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, Centrul
Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi
Tehnic, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului
Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de
învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 11. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului
şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
ANEXA Nr. 1
NOTĂ
privind elaborarea planului-cadru de
învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera
tehnologică, şi stagiile de pregătire practică pentru
obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 2
Restructurarea filierei tehnologice a
învăţământului liceal are în vedere o mai bună corelare a
pregătirii elevilor, pentru a răspunde nevoilor de dezvoltare
personală ale acestora, dar şi cerinţelor pieţei muncii.
Avându-se în vedere şi experienţele acumulate ca urmare a
angajamentelor României, asumate prin programul Comisiei Europene
„Educaţie şi formare 2010", restructurarea este realizată
în perspectiva dezvoltării unui sistem de educaţie şi formare
profesională care facilitează învăţarea pe tot parcursul
vieţii.
Ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică,
clasa a X-a, se restructurează în condiţiile Legii
învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
Restructurarea învăţământului
profesional şi tehnic are în vedere posibilitatea dobândirii
calificării profesionale de nivel 2 şi prin ciclul inferior al
învăţământului liceal.
Proiectarea curriculumului pentru
învăţământul liceal, filiera tehnologică, în
condiţiile restructurării respectă principiile de proiectare a
curriculumului naţional şi are în vedere realizarea obiectivelor
majore ale învăţământului profesional şi tehnic, respectiv
asigurarea premiselor pentru angajarea pe termen lung a absolvenţilor,
prin:
1. dobândirea competenţelor profesionale tehnice
generale, care sunt necesare pentru adaptarea continuă la cerinţele
angajatorilor, potrivit dinamicii pieţei muncii;
2. dobândirea acelor competenţe-cheie
transferabile, care sunt necesare pentru integrarea socioprofesională pe
parcursul întregii vieţi.
Termenii de referinţă avuţi în vedere în
proiectarea curriculumului pentru învăţământul profesional
şi tehnic, în această structură, sunt:
- politica curriculară promovată în cadrul
învăţământului profesional şi tehnic, care prevede
finalităţi ale procesului de formare coerente la nivelul politicilor
educaţionale, dar descrie şi parcursuri specifice, în funcţie de
tipologia formării profesionale convenite la nivel sectorial, în
parteneriat cu instituţiile abilitate;
- dezvoltarea curriculumului ca o consecinţă
a dinamicilor tehnologiilor şi a modelelor de profesionalizare implicate
de acestea;
- includerea în structura curriculumului a unităţilor
de competenţe cu rol de unităţi de învăţare -
componente ale standardelor de pregătire profesională;
- conţinuturile învăţării presupun
aplicarea integrată - în contexte ştiinţifice, tehnice şi
comunicaţionale - a cunoştinţelor teoretice şi abilităţilor
practice care se dobândesc în cadrul procesului de învăţare;
- definirea diferenţiată a procesului de
formare asigurat prin curriculum, în funcţie de: pregătirea de
bază sau generală (clasele a IX-a şi a X-a); calificarea
profesională în stagiile de pregătire practică pentru
obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 2;
şi specializarea dobândită prin ciclul superior al
învăţământului liceal (clasele a XI-a şi a XII-a);
- valorificarea elementelor de orientare şi
dezvoltare a carierei profesionale (consiliere şi antreprenoriat),
prevăzute în oferta curriculară;
- utilizarea standardelor de pregătire
profesională validate de către partenerii sociali ca fundamente
pentru evaluarea finală şi certificarea parcursului de pregătire
descris prin curriculum.
In conformitate cu această structură, în
clasa a X-a din cadrul ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică,
ponderea disciplinelor prin care se asigură educaţia de bază -
furnizată, conform legii, în cadrul învăţământului
obligatoriu, - este predominantă în raport cu ponderea
disciplinelor/modulelor prin care se asigură pregătirea generală
necesare pentru obţinerea unei calificări.
Prin menţinerea grupării
disciplinelor/modulelor în ariile curriculare specifice actualului curriculum
naţional se asigură coerenţa structurală a planurilor-cadru
de învăţământ pentru toate nivelurile de şcolaritate.
Planul-cadru de învăţământ pentru clasa
a X-a, filiera tehnologică, are la bază standardele de pregătire
profesională (SPP), validate de comitetele sectoriale şi aprobate
prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului. Standardele de pregătire profesională cuprind
unităţile de competenţe/rezultate ale învăţării
şi competenţele/rezultatele învăţării specifice unei
calificări.
Planul-cadru de învăţământ pentru clasa
a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, este structurat
pe 3 componente: 1. trunchi comun, 2. curriculum diferenţiat şi 3.
curriculum în dezvoltare locală.
Stagiile de pregătire practică vor fi
parcurse după finalizarea clasei a X-a numai de către elevii care
optează pentru obţinerea certificatului de calificare
profesională de nivel 2.
1. Trunchi comun (TC)
In clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera
tehnologică, trunchiul comun este stabilit la nivel central şi
cuprinde disciplinele de învăţământ cu alocările orare
corespunzătoare, care sunt comune mai multor domenii de pregătire.
Oferta de trunchi comun contribuie la:
- dobândirea educaţiei de bază, prin
continuarea dezvoltării competenţelor-cheie urmărite în cadrul
învăţământului obligatoriu - condiţie pentru asigurarea
egalităţii de şanse pentru toţi elevii, oricare ar fi
specificul liceului (filieră, profil, domeniu de pregătire);
- asigurarea continuităţii între învăţământul
gimnazial şi cel liceal;
- formarea pentru învăţarea pe parcursul
întregii vieţi.
Alocarea orelor pentru disciplinele din structura
trunchiului comun s-a realizat în conformitate cu semnificaţia trunchiului
comun pentru această etapă de şcolaritate.
2. Curriculum diferenţiat (CD)
Curriculumul diferenţiat este stabilit la nivel
central şi cuprinde un pachet de discipline/module cu alocările orare
aferente, care sunt specifice pregătirii profesionale generale (teoretice
şi practice), care să faciliteze obţinerea unei calificări
profesionale de nivel 3 (la finalul clasei a XII-a), dar şi a unei
calificări profesionale de nivel 2, în funcţie de opţiunea
elevului (la finalul clasei a X-a şi al stagiului de pregătire
practică).
In cadrul unui modul sunt alocate atât ore de
pregătire teoretică, cât şi ore pentru pregătirea
practică - necesare obţinerii rezultatelor învăţării
(competenţe tehnice generale şi competenţe-cheie) specificate în
standardele de pregătire profesională. Pregătirea practică
săptămânală poate fi realizată atât prin laborator
tehnologic, cât şi prin instruire practică în
ateliere-şcoală sau la operatorul economic, în orele alocate
săptămânal. Această ofertă educaţională asigură
instruirea pe domenii de pregătire de bază şi generale.
Curriculumul diferenţiat vizează dezvoltarea
competenţelor-cheie şi a competenţelor tehnice generale, în
vederea obţinerii unei calificări profesionale. Elevii
beneficiază astfel de fundamentele unei formări diversificate,
necesare atât pentru orientarea şcolară şi profesională,
cât şi pentru integrarea socioprofesională ulterioară.
In curriculumul diferenţiat sunt incluse şi
stagiile de pregătire practică, cu durata de 6 luni, organizate
pentru obţinerea unui certificat de calificare profesională de nivel
2. In acest caz, curriculumul diferenţiat vizează dezvoltarea
competenţelor tehnice specializate specifice unui standard de
pregătire profesională de nivel 2.
3. Curriculum în
dezvoltare locală (CDL)
Curriculumul în dezvoltare locală cuprinde orele
alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecărei
unităţi de învăţământ, ofertă realizată în
parteneriat cu operatori economici. Prin această ofertă
curriculară se asigură cadrul pentru realizarea unei instruiri care
să permită, în contextul tehnologic oferit de operatorii economici
locali, formarea competenţelor descrise în Standardele de pregătire
profesională.
Curriculumul în dezvoltare locală este parcurs în
cele 3 săptămâni de pregătire practică comasată (90 de
ore).
Structurarea planului-cadru de
învăţământ în arii curriculare, pe de o parte, şi în
trunchi comun (TC), curriculum diferenţiat (CD), curriculum în dezvoltare
locală (CDL), pe de altă parte, oferă posibilitatea
identificării specificului domeniilor de pregătire - în termeni de
discipline şcolare/module şi de alocări de timp
corespunzătoare studierii acestora.
Această structurare îi asigură elevului
posibilitatea de a realiza o opţiune informată privind traseul de
formare şi cariera sa profesională.
Oferta curriculară centrată pe aprofundarea
competenţelor-cheie şi pe dobândirea competenţelor tehnice
generale creează premise favorabile pentru reuşita absolventului:
- în plan social, prin: comunicare, gândire
critică;
- în plan profesional, prin crearea premiselor pentru
o viitoare inserţie pe piaţa muncii.
Curriculumul în dezvoltare locală asigură
premisele pentru coparticiparea elevului la constituirea propriului traseu de
formare, precum şi pentru creşterea responsabilităţii
şcolii în gestionarea ofertei curriculare, în raport cu nevoile
educaţionale identificate.
Prin restructurarea planului-cadru pentru clasa a X-a,
ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, se urmăreşte
în perspectivă:
• corelarea nivelurilor de educaţie cu nivelurile
de referinţă şi cu descriptorii prevăzuţi în Cadrul
european al calificărilor, în perspectiva elaborării Cadrului
naţional al calificărilor din România;
• asigurarea unei rute de pregătire
profesională progresivă, flexibilă şi deschisă, care
să permită învăţarea pe tot parcursul vieţii;
• operaţionalizarea creditelor transferabile
şi de acumulare, care se dobândesc pe durata formării profesionale,
atât iniţiale, cât şi continue;
• recunoaşterea şi validarea
achiziţiilor dobândite în diferite contexte de învăţare;
• restructurarea pregătirii practice, în cazul în
care elevul optează pentru obţinerea unui certificat de calificare
profesională de nivel 2, şi asigurarea condiţiilor de
învăţare la locul de muncă, prin organizarea de stagii compacte
preponderent în întreprinderi - realizate după finalizarea clasei a X-a,
prin scheme orare flexibile, care să le asigure întreprinderilor
posibilitatea reală de a organiza această pregătire;
• formarea, pe durata învăţământului
obligatoriu, a competenţelor-cheie definite la nivel european pentru
educaţia de bază.
Restructurarea planului-cadru pentru clasa a X-a,
ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, şi a stagiilor de
pregătire practică pentru obţinerea certificatului de calificare
profesională de nivel 2 este de natură să determine în perspectivă:
• sporirea atractivităţii
învăţământului profesional şi tehnic - prin organizarea
acestuia în cadrul învăţământului liceal şi prin
reconsiderarea statutului elevului care urmează acest tip de învăţământ;
• cointeresarea partenerilor sociali pentru implicarea
în formarea profesională de calitate a viitorilor angajaţi;
creşterea încrederii viitorilor angajatori în calitatea şi
relevanţa pregătirii profesionale pe care o asigură şcoala;
• cointeresarea şi responsabilizarea elevilor în
luarea de decizii cu privire la nivelul de pregătire pe care doresc
să îl obţină - fie prin angajare, după absolvirea clasei a
X-a, parcurgerea stagiilor de pregătire practică pentru
obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 2, fie
prin continuarea studiilor în vederea obţinerii certificatului de
calificare profesională de nivel 3, a diplomei de bacalaureat şi
accesului ulterior în învăţământul superior.
ANEXA Nr. 2
PLAN-CADRU
de învăţământ pentru ciclul inferior
al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi
Clasa a X-a
Aria curriculară/
Disciplină/Modul
|
Alocarea orelor de studiu
|
Nr. de ore/săptămână
|
Nr. total
de ore/
săptămână
|
Nr. de săptămâni
|
Nr. de ore/an şcolar
|
TC
|
CD
|
CDL
|
Arii curriculare
|
LIMBĂ ŞI COMUNICARE
|
6
|
-
|
-
|
30
|
35
|
210
|
Limba şi literatura română
|
3
|
-
|
-
|
|
Limba modernă 1
|
2
|
-
|
-
|
Limba modernă 2
|
1
|
-
|
-
|
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
|
6
|
1
|
-
|
245
|
Matematică
|
2
|
1
|
-
|
|
Fizică
|
2
|
-
|
-
|
Chimie
|
1
|
-
|
-
|
Biologie
|
1
|
-
|
-
|
OM ŞI SOCIETATE
|
4
|
-
|
-
|
140
|
Istorie
|
1
|
-
|
-
|
|
Geografie
|
1
|
-
|
-
|
Socioumane
|
1
|
-
|
-
|
Religie
|
1
|
-
|
-
|
ARTE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Educaţie muzicală
|
-
|
-
|
-
|
|
Educaţie vizuală
|
-
|
-
|
-
|
|
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
1
|
-
|
-
|
35
|
Educaţie fizică
|
1
|
-
|
-
|
|
CONSILIERE ŞI ORIENTARE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Consiliere şi orientare
|
-
|
-
|
-
|
|
TEHNOLOGII
|
2
|
10
|
-
|
420
|
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor
|
1
|
-
|
-
|
|
Educaţie antreprenorială
|
1
|
-
|
-
|
Cultură de specialitate
|
-
|
5
|
-
|
Pregătire practică săptămânală
|
-
|
5
|
-
|
Pregătire practică comasată CDL
|
-
|
-
|
30
|
|
3*
|
90
|
Total ore/an şcolar
|
665
|
385
|
90
|
|
|
1.140
|
Stagii de pregătire practică pentru obţinerea
certificatului de calificare de nivel 2
|
|
30
|
|
|
24**
|
720
|
* Pregătirea practică comasată se
desfăşoară preponderent la operatorul economic.
**Absolvenţii clasei a X-a,
învăţământ liceal filiera tehnologică, care optează
pentru obţinerea unui certificat de calificare de nivel 2 vor parcurge un
stagiu de pregătire practică de specialitate cu durata de 720 de ore.
ANEXA Nr. 3
PLAN-CADRU
de învăţământ pentru ciclul inferior
al liceului, filiera tehnologică, învăţământ seral
Clasa a X-a
Aria curriculară/
Disciplină/Modul
|
Alocarea orelor de studiu
|
Nr. de ore/săptămână
|
Nr. total
de ore/
săptămână
|
Nr. de săptămâni
|
Nr. de ore/an şcolar
|
TC
|
CD
|
CDL
|
Arii curriculare
|
LIMBĂ ŞI COMUNICARE
|
4
|
-
|
-
|
19
|
37
|
148
|
Limba şi literatura română
|
2
|
-
|
-
|
|
Limba modernă 1
|
|
-
|
-
|
Limba modernă 2
|
|
-
|
-
|
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
|
4
|
1
|
-
|
185
|
Matematică
|
|
1
|
-
|
|
Fizică
|
|
-
|
-
|
Chimie
|
|
-
|
-
|
Biologie
|
|
-
|
-
|
OM ŞI SOCIETATE
|
3
|
-
|
-
|
111
|
Istorie
|
|
-
|
-
|
|
Geografie
|
|
-
|
-
|
Socioumane
|
|
-
|
-
|
Religie
|
-
|
-
|
-
|
ARTE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Educaţie muzicală
|
-
|
-
|
-
|
|
Educaţie vizuală
|
-
|
-
|
-
|
|
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
-
|
-
|
-
|
|
Educaţie fizică
|
-
|
-
|
-
|
|
CONSILIERE ŞI ORIENTARE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Consiliere şi orientare
|
-
|
-
|
-
|
|
TEHNOLOGII
|
2
|
5
|
-
|
259
|
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor
|
1
|
-
|
-
|
|
Educaţie antreprenorială
|
1
|
-
|
-
|
Cultură de specialitate
|
-
|
2
|
-
|
Pregătire practică săptămânală
|
-
|
3
|
-
|
Total ore/an şcolar
|
481
|
222
|
|
|
|
703
|
PLAN-CADRU
de învăţământ pentru ciclul inferior
al liceului, filiera tehnologică, învăţământ seral
Clasa a XI-a - semestrul I
Aria curriculară/
Disciplină/Modul
|
Alocarea orelor de studiu
|
Nr. de ore/săptămână
|
Nr. total
de ore/
săptămână
|
Nr. de săptămâni
|
Nr. de ore/an şcolar
|
TC
|
CD
|
CDL
|
Arii curriculare
|
LIMBĂ ŞI COMUNICARE
|
4
|
-
|
-
|
17
|
14
|
56
|
Limba şi literatura română
|
2
|
-
|
-
|
|
Limba modernă 1
|
2
|
-
|
-
|
Limba modernă 2
|
-
|
-
|
-
|
MATEMATICĂ ŞI ŞTIINŢE ALE NATURII
|
4
|
-
|
-
|
56
|
Matematică
|
2
|
-
|
-
|
|
Fizică
|
2
|
-
|
-
|
Chimie
|
-
|
-
|
-
|
Biologie
|
-
|
-
|
-
|
OM ŞI SOCIETATE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Istorie
|
-
|
-
|
-
|
|
Geografie
|
-
|
-
|
-
|
Socioumane
|
-
|
-
|
-
|
Religie
|
-
|
-
|
-
|
ARTE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Educaţie muzicală
|
-
|
-
|
-
|
|
Educaţie vizuală
|
-
|
-
|
-
|
|
EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Educaţie fizică
|
-
|
-
|
-
|
|
CONSILIERE ŞI ORIENTARE
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Consiliere şi orientare
|
-
|
-
|
-
|
|
TEHNOLOGII
|
-
|
9
|
-
|
126
|
Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor
|
-
|
-
|
-
|
|
Educaţie antreprenorială
|
-
|
-
|
-
|
Cultură de specialitate
|
-
|
4
|
-
|
Pregătire practică săptămânală
|
-
|
5
|
-
|
Total ore/an şcolar
|
112
|
126
|
|
|
|
238
|
Stagii de pregătire practică pentru obţinerea
certificatului de calificare de nivel 2
|
|
30
|
|
|
24*
|
720
|
**Absolvenţii ciclului inferior al liceului,
filiera tehnologică (clasa a X-a şi clasa a XI-a - semestrul I,
învăţământ seral), care optează pentru obţinerea unui
certificat de calificare de nivel 2 vor parcurge un stagiu de pregătire
practică de specialitate cu durata de 720 de ore.
Absolvenţii care dovedesc că sunt
încadraţi în muncă în domeniul pentru care se pregătesc nu sunt
obligaţi să parcurgă stagiul de pregătire practică în
vederea obţinerii certificatului de calificare de nivel 2.