ORDIN Nr. 308
din 2 iulie 2008
privind aprobarea Schemei de
ajutor de minimis „Ocuparea temporara a fortei de munca din randul somerilor
pentru dezvoltarea comunitatilor locale"
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 591 din 6 august 2008
Având în vedere:
- Legea nr. 202/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu
modificările şi completările ulterioare;
- Statutul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de
Muncă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi
completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de
stat, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul Comisiei CE nr. 1.998/2006 privind
aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE
ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006,
în temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 202/2006, cu
modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea
Forţei de Muncă emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Schema de ajutor de minimis „Ocuparea temporară a forţei
de muncă din rândul şomerilor pentru dezvoltarea comunităţilor locale", prevăzută în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea
Forţei de Muncă,
Gheorghe Clement
ANEXĂ
SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS
„Ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul
şomerilor pentru dezvoltarea comunităţilor locale"
I. Prevederi generale
Art. 1. - Prezenta procedură instituie o schemă
transparentă de ajutor de minimis, denumită „Ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor
pentru dezvoltarea comunităţilor locale".
Art. 2. - (1) Sub incidenţa prezentei scheme de ajutor de minimis intră măsura de stimulare a
ocupării forţei de muncă prevăzută la art. 78 din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurărilor de şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu
modificările şi completările ulterioare, constând în subvenţionarea
cheltuielilor cu forţa de muncă, efectuate în cadrul realizării unor programe
care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor,
pentru dezvoltarea comunităţilor locale, în condiţiile în care această măsură
de stimulare se acordă angajatorilor, inclusiv societăţilor comerciale şi
regiilor autonome de interes local sau judeţean.
(2) Sub incidenţa prezentei scheme de ajutor de minimis nu intră măsura de stimulare
a ocupării forţei de muncă prevăzută la art. 78 din Legea nr. 76/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, constând în subvenţionarea
cheltuielilor cu forţa de muncă, efectuate în cadrul realizării unor programe
care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor,
pentru dezvoltarea comunităţilor locale, în condiţiile în care această măsură
de stimulare se acordă autorităţilor administraţiei publice locale în calitate
de angajatori.
Art. 3. - (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în
cadrul acestei scheme se va face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de
minimis stipulate în Regulamentul Comisiei (CE)
nr. 1.998/2006 privind aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE
ajutoarelor de minimis, publicat
în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.
(2) Prezenta schemă de ajutor nu intră sub incidenţa
obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu
prevederile Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.
Art. 4. - Schema se aplică pe
întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
II. Scopul schemei
Art. 5. - Scopul schemei este de a stimula ocuparea
temporară a persoanelor din rândul şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizaţie de şomaj.
III. Baza legală
Art. 6. - Prezenta schemă este elaborată în
conformitate cu:
a) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006
privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 28 decembrie 2006, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor
pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
c) Normele metodologice de aplicare a Legii nr.
76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării
forţei de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
d) Procedurile privind accesul la măsurile pentru
stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi
instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 377/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu modificările
şi completările ulterioare;
e) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.
IV. Domeniul de aplicare
Art. 7. - Prezenta schemă se aplică ajutoarelor
acordate beneficiarilor prevăzuţi la pct. VI, care activează în toate sectoarele economiei, cu excepţia:
a) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi
desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate
de Regulamentul Consiliului (CE) nr. 104/2000, publicat în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi
desfăşoară activitatea în producţia primară de produse agricole, astfel cum
sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi
desfăşoară activitatea în transformarea şi comercializarea produselor agricole,
astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în următoarele cazuri:
- atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe
baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la
producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;
- atunci când acordarea ajutorului este condiţionată de
transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;
d) ajutoarelor destinate activităţilor legate de export
către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de
cantităţile exportate, ajutoarelor destinate înfiinţării şi funcţionării unei
reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de
activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate
folosirii mărfurilor naţionale în locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îşi
desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului (CE)
nr. 1.407/2002, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarelor pentru achiziţia de vehicule de
transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează
transport rutier de mărfuri în numele terţilor;
h) ajutoarelor acordate întreprinderilor considerate în dificultate, în conformitate cu prevederile Liniilor
directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi
restructurarea societăţilor comerciale aflate în dificultate, publicate în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie
2004.
V. Definiţii
Art. 8. -In sensul prezentei scheme, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) angajator - persoana
juridică sau persoana fizică cu sediul, respectiv domiciliul în România ori
sucursala, filiala, agenţia, reprezentanţa din România a unei persoane juridice
străine cu sediul în străinătate, autorizată potrivit legii, care încadrează
forţă de muncă în condiţiile legii. In sensul prezentei scheme, autorităţile
admnistraţiei publice locale nu sunt considerate angajatori;
b) autorităţi ale
administraţiei publice locale - autorităţile
administraţiei publice locale astfel cum sunt reglementate prin Legea
administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, respectiv: consiliile locale, comunale, orăşeneşti,
municipale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi consiliile
judeţene şi, după caz, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi
consiliile locale ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale
municipiilor, ca autorităţi publice deliberative, respectiv primarul sau, după
caz, primarul general al municipiului Bucureşti, ca autoritate executivă,
precum şi preşedintele consiliului judeţean;
c) societăţi comerciale şi
regii autonome de interes local sau judeţean -
societăţi comerciale şi regii autonome înfiinţate sau reorganizate prin
hotărâri ale autorităţilor deliberative, definite în temeiul prevederilor Legii
nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) produse agricole -
produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, cu excepţia produselor
pescăreşti;
e) transformarea produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol, în urma căreia rezultă de
asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare
preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
f) comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea în vederea vânzării, oferirea spre
vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia
primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori şi
a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei
vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este
considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri
distincte, rezervate acestei activităţi.
VI. Beneficiari ai ajutorului de minimis:
Art. 9. - Beneficiari ai ajutorului de minimis sunt angajatorii, inclusiv societăţile comerciale şi regiile
autonome de interes local sau judeţean care au calitatea de angajatori, care
derulează activităţi/lucrări pentru dezvoltarea comunităţilor locale şi
încadrează în muncă cu contract individual de muncă pe durată determinată de
cel mult 12 luni şomeri înregistraţi în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea
forţei de muncă judeţene sau a muncipiului Bucureşti, indiferent dacă beneficiază
sau nu de indemnizaţie de şomaj, cu excepţia autorităţilor administraţiei
publice locale.
VII. Condiţii de
eligibilitate pentru solicitanţii ajutorului de minimis
Art. 10. - Pot beneficia de măsura de sprijin care
intră sub incidenţa prezentei scheme reprezentând ajutor de minimis beneficiarii prevăzuţi la
art. 9 care îndeplinesc următoarele condiţii:
a) solicitantul nu a beneficiat în ultimii doi ani fiscali şi în anul fiscal în curs de ajutor de minimis care, cumulat cu suma pe
care o solicită în baza prezentei scheme, să depăşească 200.000 de euro. In
cazul operatorilor economici din domeniul transportului rutier, cuantumul maxim
al ajutorului de minimis care poate fi acordat unui astfel de operator economic pe o
perioadă de 3 ani fiscali este de 100.000 de euro. Aceste plafoane se aplică
indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este finanţat
din surse naţionale sau comunitare;
b) solicitantul nu se află în situaţie de insolvenţă,
în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere
operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are
activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora, activităţile sale nu
fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se află în alte situaţii
similare reglementate de lege;
c) solicitantul nu se află în dificultate, în sensul
Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi
restructurarea societăţilor comerciale aflate în dificultate;
d) solicitantul nu are ca domeniu principal de
activitate unul dintre sectoarele excluse, menţionate la art. 7;
e) ajutorul nu constituie un ajutor exclus, din categoria celor prevăzute la art. 7;
f) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii de
recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care o asemenea decizie a
fost emisă impotriva sa, aceasta a fost deja executată, ajutorul, inclusiv
dobânzile de recuperare aferente, fiind integral
recuperate;
g) solicitantul prestează lucrări/activităţi pentru dezvoltarea
comunităţii locale. In situaţia angajatorilor, cu excepţia unităţilor
înfiinţate în subordinea autorităţilor administraţiei publice locale,
activităţile care au ca scop dezvoltarea comunităţilor locale sunt desfăşurate
în baza contractelor încheiate cu autorităţile administraţiei publice locale,
cu respectarea reglementărilor în vigoare privind achiziţiile publice;
h) solicitantul nu a beneficiat
şi nu va beneficia pe perioada de acordare a măsurii de sprijin de ajutoare de
stat care se acordă în legătură cu aceleaşi cheltuieli cu forţa de muncă,
efectuate în cadrul unor programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei
de muncă din rândul şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale;
i) solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii reglementate
prin Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea
Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi
Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 11. - (1) Verificarea condiţiilor prevăzute la
art. 10 se realizează de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, înainte de acordarea măsurii de
sprijin reprezentând ajutor de minimis.
(2) In situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 10
nu sunt îndeplinite, măsura de sprijin reprezentând ajutor de minimis nu se acordă.
VIII. Rezultate
aşteptate
Art. 12. -In perioada de aplicare a schemei se
estimează că vor fi acordate subvenţii în vederea ocupării unui număr estimativ
de 63.000 de persoane din rândul şomerilor înregistraţi la agenţiile pentru
ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
indiferent dacă beneficiază sau nu de indemnizaţie de şomaj.
IX. Durata de aplicare a schemei
Art. 13. - Durata schemei este de 2 ani, respectiv
2008- 2009. Pentru măsurile de sprijin contractate în această perioadă se pot
face plăţi, în condiţiile dispoziţiilor legale, şi după expirarea perioadei.
X. Modalitatea de acordare a ajutorului de
minimis
Art. 14. - (1) Modalitatea de acordare a măsurii de
sprijin care intră sub incidenţa prezentei scheme şi reprezintă ajutor de minimis constă în subvenţionarea din
bugetul asigurărilor pentru şomaj şi din alte surse alocate conform
prevederilor legale a cheltuielilor cu forţa de muncă efectuate în cadrul unor
programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul
şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale.
(2) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia de a informa în scris
operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului de minimis acordat în baza prezentei scheme şi la caracterul de
minimis al acestuia, astfel cum prevede art. 3 din
Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.
(3) Pentru a beneficia de măsura de sprijin
reprezentând ajutor de minimis, beneficiarul, prin reprezentantul legal, are obligaţia de a da o declaraţie pe propria răspundere privind
ajutoarele de minimis primite
în anul fiscal curent şi ajutoarele de minimis primite în ultimii doi ani fiscali, fie din surse ale statului sau
ale autorităţilor publice locale, fie din surse comunitare. In situaţia în care
beneficiarul a primit în ultimii 3 ani fiscali ajutoare de minimis, pentru fiecare ajutor primit
se vor preciza cel puţin următoarele: data acordării ajutorului
(ziua/luna/anul), forma ajutorului, actul normativ în baza căruia ajutorul s-a
acordat şi cuantumul ajutorului acordat.
(4) Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti vor acorda măsura de sprijin care intră sub
incidenţa prezentei scheme reprezentând ajutor de minimis
numai după ce verifică, pe baza declaraţiei pe
propria răspundere a beneficiarului, dată prin reprezentantul legal, faptul că
valoarea totală a alocării financiare care se acordă beneficiarului, împreună
cu suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani
fiscali consecutivi, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului
sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de
200.000 euro, respectiv pragul de 100.000 euro pentru operatorii economici care
activează în domeniul transporturilor.
(5) Echivalentul în euro al ajutorului de stat,
potrivit art. 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, este stabilit în funcţie de cursul de
schimb valutar stabilit de Banca Naţională a României la data acordării.
(6) In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate pe o perioadă de 3 ani
fiscali consecutivi, inclusiv anul fiscal în curs, unui operator economic
solicitant al măsurii de sprijin, cumulată cu valoarea totală a alocării
financiare care se acordă acestuia în conformitate cu prevederile prezentei
scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro, respectiv pragul de 100.000 euro
pentru operatorii economici care activează în domeniul transporturilor,
solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea
fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.
(7) Acordarea măsurii de sprijin reprezentând ajutor de
minimis este
condiţionată de verificarea de către agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe baza declaraţiilor pe propria
răspundere ale beneficiarului, date prin reprezentantul legal, a următoarelor
situaţii:
a) solicitantul nu se află în situaţie de insolvenţă,
în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere
operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are
activităţile suspendate sau restricţii asupra acestora, activităţile sale nu
fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se află în alte situaţii
similare reglementate de lege;
b) solicitantul nu se află în dificultate, în sensul
Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi
restructurarea societăţilor comerciale aflate în dificultate;
c) solicitantul nu a fost subiectul unei decizii de
recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care o asemenea decizie a
fost emisă împotriva sa, aceasta a fost deja executată, ajutorul, inclusiv
dobânzile de recuperare aferente, fiind integral recuperate;
d) solicitantul nu a beneficiat şi nu va beneficia pe
perioada de acordare a măsurii de sprijin de ajutoare de stat care se acordă în
legătură cu aceleaşi cheltuieli cu forţa de muncă, efectuate în cadrul unor
programe care au ca scop ocuparea temporară a forţei de muncă din rândul
şomerilor, pentru dezvoltarea comunităţilor locale.
Art. 15. - (1) Pentru acordarea măsurii de sprijin
reprezentând ajutor de minimis, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a
municipiului Bucureşti vor încheia, la solicitarea autorităţilor administraţiei
publice locale, convenţii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 14 la
normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu
modificările şi completările ulterioare, cu angajatorii persoanelor încadrate
în muncă din rândul şomerilor, pentru executarea de activităţi în scopul
dezvoltării comunităţilor locale, cărora li s-au atribuit contracte, cu
respectarea reglementărilor în vigoare privind achiziţiile publice.
(2) In situaţia în care activităţile care au ca scop
dezvoltarea comunităţilor locale sunt prestate de unităţile înfiinţate în
subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, în temeiul raportului
de subordonare faţă de acestea, fără încheierea unui contract de prestări de
servicii, convenţiile prevăzute la alin. (1) se vor încheia cu aceste unităţi,
care au calitatea de angajatori şi, totodată, de beneficiari ai subvenţiilor.
Art. 16. - (1) Angajatorii sunt obligaţi să încheie cu
persoanele încadrate în muncă din rândul şomerilor contracte individuale de
muncă pe perioadă determinată de cel mult 12 luni.
(2) Contractele individuale de muncă ale persoanelor
încadrate în muncă din rândul şomerilor şi, după caz, contractul de achiziţie
publică, în copie, se anexează la convenţia prevăzută la art. 15 alin. (1).
(3) In situaţia în care în rândul persoanelor încadrate
în muncă, pentru care a fost încheiată convenţia prevăzută la art. 15 alin.
(1), există persoane ale căror raporturi de muncă încetează, în condiţiile
legii, înainte de expirarea duratei pentru care au fost încadrate în muncă,
angajatorul poate încadra în muncă alte persoane din rândul şomerilor
înregistraţi în evidenţele agenţiei pentru ocuparea forţei de muncă, cu
condiţia ca durata pentru care sunt încheiate contractele individuale de muncă
ale acestora să nu fie mai mare decât perioada cuprinsă între data încetării
raporturilor de muncă şi data expirării duratei pentru care au fost încadrate
în muncă persoanele ale căror raporturi de muncă au încetat.
(4) Contractele individuale de
muncă pe durată determinată ale persoanelor încadrate în muncă în condiţiile
alin. (3), în copie, se anexează la actul adiţional încheiat la convenţia
prevăzută la art. 15 alin. (1).
Art. 17. - (1) Subvenţiile se acordă angajatorilor pe o
perioadă de cel mult 12 luni, pentru fiecare persoana încadrată cu contract
individual de muncă din rândul şomerilor şi proporţional cu timpul efectiv
lucrat.
(2) Cuantumul lunar maxim al subvenţiei acordate pentru
fiecare persoană încadrată cu contract individual de muncă din rândul şomerilor
este cel prevăzut la art. 79 din Legea nr. 76/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 18. - Măsura de sprijin care intră sub incidenţa
prezentei scheme şi reprezintă ajutor de minimis se acordă cu respectarea prevederilor prezentei scheme, precum şi a
dispoziţiilor şi condiţiilor prevăzute de:
a) Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările
ulterioare;
b) Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002
privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de
muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările şi
completările ulterioare;
c) Procedurile privind accesul la măsurile pentru
stimularea ocupării forţei de muncă, modalităţile de finanţare şi
instrucţiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 377/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
d) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.998/2006.
XI. Bugetul schemei
Art. 19. - Bugetul estimat prevăzut a fi alocat schemei
este de 169.830 lei, fonduri alocate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, în
limita plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor 2 ani, defalcat astfel:
- anul 2008 - 61.545 lei;
- anul 2009 -108.285 lei.
XII. Reguli privind
raportarea şi monitorizarea ajutoarelor
Art. 20. - Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral
pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, la
adresa http://www. anofm. ro
Art. 21. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor
acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia
comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare
a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului
Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
Art. 22. - Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti implicate în acordarea ajutorului de minimis şi beneficiarii de alocări
financiare acordate potrivit schemei păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor
acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care
ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidenţă trebuie să conţină toate
datele, informaţiile şi documentele necesare pentru a demonstra respectarea
condiţiilor impuse de legislaţia naţională şi legislaţia comunitară aplicabilă
în situaţia acordării acestui ajutor.
Art. 23. - (1) Agenţiile pentru ocuparea forţei de
muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti implicate în acordarea
ajutorului de minimis au
obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare,
şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse
prin prezenta schema sau prin legislaţia naţională sau comunitară aplicabilă la
momentul respectiv.
(2) Agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de
muncă, respectiv a municipiului Bucureşti au obligaţia:
a) de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul
şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a
ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului
Concurenţei nr. 175/2007, toate datele şi informaţiile necesare pentru
monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional;
b) de a transmite Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea
Forţei de Muncă, în formatul şi periodicitatea solicitate, toate datele şi
informaţiile cu privire la alocările financiare acordate potrivit acestei
scheme, precum şi toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea
ajutoarelor de stat la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor
şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat
membru al Uniunii Europene.
(3) In cazul în care există
îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către agenţiile judeţene
pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti, Consiliul
Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să
facă verificări la faţa locului.
(4) In cazul în care agenţiile judeţene pentru ocuparea
forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti nu deţin date definitive
privind valoarea ajutorului de stat, acestea vor transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de agenţiile
judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti şi
corecţiile legale, anulările, recalculările, recuperările, rambursările se
raportează în termenul prevăzut de art. 5 alin. (2) din Regulamentul privind
procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul
preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, respectiv până la data de
31 martie a anului următor anului de raportare, astfel cum dispune art. 6 din
acelaşi regulament.
(6) Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă, în termen
de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de
urgenţa a Guvernului nr. 117/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 24. - Pe baza unei cereri scrise, Agenţia
Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă va transmite Comisiei Europene, prin
intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul
fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră
necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor acestei scheme de ajutor de minimis.
Art. 25. - Beneficiarii de alocări financiare acordate
potrivit schemei au obligaţia de a pune la dispoziţia agenţiilor judeţene
pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a municipiului Bucureşti şi
Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul solicitat de către acestea,
toate datele, informaţiile şi documentele solicitate, inclusiv cele necesare în
vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare a ajutoarelor.