ORDIN
Nr. 307 din 26 iunie 2001
pentru aprobarea Strategiei generale de organizare si dezvoltare a activitatii
de educatie fizica si sport din Romania pe perioada 2001 - 2004
ACT EMIS DE: MINISTERUL TINERETULUI SI SPORTULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 559 din 7 septembrie 2001
Ministrul tineretului si sportului,
avand in vedere Referatul Directiei generale coordonare programe, relatii
cu ministerele si Comitetul Olimpic Roman nr. 299/2001,
in conformitate cu art. 18 alin. (1) lit. a) din Legea educatiei fizice si
sportului nr. 69/2000,
in baza art. 4 lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 6/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului,
emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Strategia generala de organizare si dezvoltare a activitatii de
educatie fizica si sport din Romania pe perioada 2001 - 2004, prevazuta in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prezentul ordin se difuzeaza directiilor pentru tineret si sport judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, federatiilor sportive nationale, cluburilor
sportive, complexurilor sportive nationale, Centrului National de Formare si
Perfectionare a Antrenorilor si Centrului de Cercetari pentru Probleme de
Sport.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul tineretului si sportului,
Georgiu Gingaras
ANEXA 1
STRATEGIA GENERALA
de organizare si dezvoltare a activitatii de educatie fizica si sport din
Romania pe perioada 2001 - 2004
I. Organizarea, functionarea si conducerea sistemului national de educatie
fizica si sport
Realizarea obiectivelor strategice ale perioadei 2001 - 2004 se bazeaza pe
finalizarea procesului de reforma si asigurarea functionalitatii sistemului
national de educatie fizica si sport prin aplicarea prevederilor Legii
educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, care constituie baza legislativa
pentru reorganizarea si modernizarea structurilor sportive, in scopul obtinerii
unor progrese substantiale in interiorul fiecarei componente a domeniului.
1. Continuarea si finalizarea procesului de reforma structurala a
sistemului, aplicarea principiilor moderne de organizare si conducere pe baze
democratice, crearea unui mediu sportiv bazat pe regulile vietii asociative si
realizarea unui management performant se vor realiza avandu-se in vedere:
a) respectarea si asigurarea conditiilor de exercitare a dreptului garantat
de stat al persoanei de a practica exercitiile fizice si sportul fara nici o
discriminare, in mod liber si voluntar, independent sau in cadrul structurilor
asociative;
b) asigurarea si aplicarea normelor privind exercitarea dreptului persoanei
fizice sau juridice la libera asociere, in vederea constituirii structurilor
sportive, in conditiile legii;
c) armonizarea si apropierea de sistemul de organizare si management al
structurilor sportive din tarile Uniunii Europene, studierea experientei altor
tari din Europa si de pe alte continente, in conditiile largirii si
diversificarii relatiilor de colaborare si schimburilor pe plan sportiv, in
interes reciproc;
d) realizarea procesului de descentralizare, reducere a birocratiei,
sporire a autonomiei si raspunderii federatiilor sportive nationale,
asociatiilor si cluburilor sportive, ale celorlalte structuri sportive pentru
indeplinirea obiectivelor strategice ale activitatii de educatie fizica si
sport;
e) cresterea gradului de implicare a administratiei publice locale in
sustinerea organizatorica si financiara a desfasurarii si dezvoltarii
activitatii de educatie fizica si sport.
2. Perfectionarea structurii organizatorice a Ministerului Tineretului si
Sportului in concordanta cu competentele si atributiile stabilite prin Legea
educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu necesitatea cresterii eficientei
sale ca structura a administratiei publice centrale de specialitate, imputernicita
sa coordoneze activitatea din domeniul educatiei fizice si sportului, avandu-se
in vedere urmatoarele directii:
a) eliminarea suprapunerilor si paralelismelor din activitatea structurilor
sportive;
b) evitarea paralelismelor intre organismele cu atributii in domeniu si
structurile sportive, concomitent cu sporirea autonomiei si responsabilitatii
acestora;
c) asigurarea unei mai bune functionalitati in relatiile dintre directiile
pentru tineret si sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si
structurile sportive, respectiv administratiile publice locale, evidentiindu-se
rolul statului in domeniul educatiei fizice si sportului;
d) supravegherea si controlul permanent privind respectarea de catre
structurile sportive a dispozitiilor legale in vigoare si a prevederilor
cuprinse in statutele, regulamentele si actele constitutive proprii.
3. Realizarea unui sistem stabil si eficient de colaborare a Ministerului
Tineretului si Sportului cu:
a) Comitetul Olimpic Roman - pentru indeplinirea la un nivel superior a
programelor de selectie, pregatire si participare a sportivilor romani la
Jocurile Olimpice, de pregatire a sperantelor olimpice - sportivi de
perspectiva, precum si pentru promovarea actiunilor educative, a fair-play-ului
si a spiritului olimpic in activitatea sportiva si in viata sociala;
b) celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, cu
institutiile de cercetare, de invatamant etc., pentru organizarea, dezvoltarea
si sustinerea sistemului national de educatie fizica si sport;
c) celelalte autoritati ale administratiei publice centrale cu atributii in
domeniu, pentru organizarea si desfasurarea la un nivel ridicat de exigenta a
activitatii de educatie fizica, pentru sustinerea sportului pentru toti si a
sportului de performanta, pentru asigurarea unei eficiente sporite pe linia
supravegherii si controlului, a exercitarii autoritatii disciplinare, a
formarii si perfectionarii specialistilor, pentru corelarea surselor de
finantare, pentru prevenirea violentei si combaterea dopajului in sport.
4. In vederea sustinerii si realizarii procesului de finalizare a reformei
structurale, pentru dezvoltarea si perfectionarea educatiei fizice si sportului
ca activitati de interes national, sprijinite de stat, se va actiona pentru:
a) actualizarea si perfectionarea normelor generale de folosire a
mijloacelor materiale si financiare in concordanta cu prevederile Legii
educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 si ale altor acte normative;
b) sprijinirea actiunii de transformare, reorganizare si constituire a
structurilor sportive in conformitate cu prevederile legale, pe baza dreptului
la libera asociere in scopul organizarii si administrarii activitatii sportive,
prin:
- asociatiile sportive - structuri sportive fara personalitate juridica,
constituite ca societati civile particulare in cadrul institutiilor publice sau
private;
- cluburile sportive - structuri sportive cu personalitate juridica de
drept privat, fara scop lucrativ;
- cluburile sportive - structuri sportive de drept privat, societati
comerciale sportive pe actiuni;
- cluburile sportive - structuri sportive, persoane juridice de drept
public;
- asociatiile judetene si ale municipiului Bucuresti, pe ramuri de sport -
persoane juridice de drept privat, fara scop lucrativ, avand ca scop
organizarea activitatii intr-o ramura de sport la nivel judetean, conform
competentelor si puterii delegate ce decurg din statutele federatiilor sportive
nationale corespondente;
- federatiile sportive nationale - structuri sportive de interes national,
persoane juridice de drept privat, de utilitate publica, autonome,
neguvernamentale, apolitice, fara scop lucrativ;
- ligile profesioniste - structuri sportive, persoane juridice de drept
privat, autonome, neguvernamentale, apolitice, fara scop lucrativ, subordonate
federatiilor sportive nationale corespondente;
- Comitetul Olimpic Roman - asociatie de interes national, persoana
juridica de drept privat, de utilitate publica, autonoma, nonprofit,
neguvernamentala, apolitica si fara scop lucrativ;
c) elaborarea statutelor si regulamentelor proprii de functionare si a
documentelor constitutive, potrivit prevederilor Legii educatiei fizice si
sportului nr. 69/2000, ale regulamentului de aplicare a acesteia si ale
Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 privind asociatiile si fundatiile;
d) organizarea Registrului sportiv, declansarea procedurilor de
recunoastere si de inregistrare a tuturor structurilor sportive, atribuirea certificatului
de identitate sportiva si a numarului de identificare.
5. Promovarea proiectelor de hotarari ale Guvernului privind infiintarea,
organizarea, functionarea si atributiile urmatoarelor organisme si institutii:
a) Federatia Sportului Scolar si Universitar - institutie cu personalitate
juridica care functioneaza in subordinea Ministerului Educatiei si Cercetarii;
b) Comitetul Activitatilor Fizice Sportive pentru Sanatate, Educatie si
Recreare - organism consultativ pe langa Secretariatul General al Guvernului;
c) Institutul National de Cercetare pentru Sport - institutie publica in
subordinea Ministerului Tineretului si Sportului;
d) Federatia Sporturilor Aplicativ-Militare - organism sportiv in
subordinea Ministerului Apararii Nationale.
6. Dezvoltarea actiunilor de voluntariat in activitatea de educatie fizica
si sport; stabilirea relatiilor dintre voluntar si beneficiarul
voluntariatului, pe baza de contract, in conformitate cu prevederile Legii
voluntariatului nr. 195/2001
7. Asigurarea unui sistem informativ performant in scopul optimizarii
procesului de culegere, prelucrare, transmitere si stocare a informatiilor din
domeniul educatiei fizice si sportului
8. Instituirea unui sistem operativ si eficient de comunicare si informare
intre Ministerul Tineretului si Sportului, directiile pentru tineret si sport
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, structurile sportive, alte
structuri ale administratiei publice centrale si locale; editarea Anuarului
sportiv national.
II. Educatia fizica
Abordarea obiectivului strategic se bazeaza pe realizarea unei stranse
colaborari intre autoritatile administratiei publice, organismele
neguvernamentale cu activitate in domeniu, structurile sportive si toate
institutiile interesate, in scopul indeplinirii obiectivelor si atributiilor ce
le revin pe linia promovarii educatiei fizice si sportului in institutiile de
invatamant, in structuri ale apararii nationale, ordinii publice, sigurantei
nationale, in sistemul de sanatate publica, precum si in alte sectoare ale
vietii sociale
1. Sprijinirea actiunilor Ministerului Educatiei si Cercetarii in vederea
promovarii si modernizarii educatiei fizice scolare, ca disciplina obligatorie,
in invatamantul preuniversitar, cuprinsa in planurile de invatamant cu un numar
de 3 ore in trunchiul comun. Educatia fizica si sportul in universitati se va
regasi in planurile de invatamant ca disciplina de invatamant cu frecventa
saptamanala, peste numarul de ore alocat pe profiluri, pe parcursul a 4
semestre, optional pe ramura de sport sau grupe sportive.
2. Realizarea la un nivel superior a obiectivelor educatiei fizice privind
asigurarea unei stari optime de sanatate si a conditiei fizice a tineretului
scolar, insusirea cunostintelor si deprinderilor necesare pentru practicarea
independenta a exercitiilor fizice, a sportului, precum si pentru promovarea
valentelor educative si stabilirea unor relatii asociative civilizate
3. Reglementarea, impreuna cu factorii implicati, a modalitatilor de acces
la bazele si instalatiile sportive, pentru desfasurarea activitatilor sportive
zilnice in invatamantul prescolar, precum si a lectiilor de educatie fizica in
celelalte cicluri de invatamant
4. Realizarea la un nivel superior a obiectivelor educatiei fizice militare
privind cresterea potentialului psihobiomotric in concordanta cu cerintele
diverselor arme, specificul si formele instructiei pentru lupta si
valorificarea acestora in misiuni de catre militarii din trupe, militarii de
profesie si comandamente
5. Stimularea si sprijinirea dezvoltarii educatiei fizice profesionale in
domeniile care reclama promovarea unor forme specifice de practicare a
exercitiilor fizice; elaborarea unor acte normative pentru reglementarea
promovarii educatiei fizice profesionale in domeniile interesate
6. Stimularea si promovarea practicarii exercitiilor fizice in scop de
intretinere, profilactic sau terapeutic. Se va actiona pentru implicarea
medicilor de familie, a cadrelor medicale din institutiile sanitare, din
statiunile turistice balneoclimaterice si de tratament. Autoritatile publice
locale vor stimula initiativele private vizand sustinerea acestor activitati.
III. Sportul pentru toti
Sportul pentru toti se va organiza ca un domeniu complex de activitati,
sustinut de stat, de organizatiile neguvernamentale si de structurile
administratiei locale, care vor actiona pentru stimularea si sprijinirea
practicarii exercitiilor fizice si sportului de catre toate categoriile de
cetateni, fara nici o discriminare, in mod liber si voluntar, independent sau
in cadrul unor structuri sportive, in vederea mentinerii sanatatii, a recrearii
si socializarii cetatenilor.
1. Acordarea unei atentii deosebite promovarii si organizarii actiunilor
vizand stimularea practicarii exercitiilor fizice de catre tinerii din
invatamantul preuniversitar si universitar, independent sau in cadrul
asociatiilor sportive scolare ori universitare
2. Concretizarea modalitatilor de aplicare a prevederilor Legii educatiei
fizice si sportului nr. 69/2000, referitoare la obligatia autoritatilor
administratiei publice, unitatilor si institutiilor de invatamant, structurilor
sportive, organismelor neguvernamentale de a sprijini sportul pentru toti si de
a asigura conditii organizatorice si materiale corespunzatoare de practicare a
exercitiilor fizice si a sportului in comunitatile locale, astfel:
a) directiile, formele si mijloacele privind dezvoltarea acestui domeniu
vor fi definite in subprogramele ce alcatuiesc Programul national "Sportul
pentru toti";
b) coordonarea Programului national "Sportul pentru toti" va fi
asigurata de Comitetul Activitatilor Fizice Sportive pentru Sanatate, Educatie
si Recreare, organism consultativ constituit pe langa Secretariatul General al Guvernului;
c) asigurarea cu prioritate a conditiilor de practicare a exercitiilor
fizice de catre copiii de varsta prescolara, tineri si persoane in varsta.
3. Eficientizarea activitatii Federatiei Sportive Nationale "Sportul
pentru toti", prin derularea si sustinerea subprogramelor care vor fi
finantate de la bugetul de stat, sub forma de subventie acordata suplimentar
Ministerului Tineretului si Sportului
4. Institutiile cu atributii in domeniul sportului pentru toti vor elabora
subprograme proprii, specifice domeniului, care vor fi aprobate anual de
Comitetul Activitatilor Fizice Sportive pentru Sanatate, Educatie si Recreare.
Aceste subprograme vor fi finantate de la bugetele locale, din fonduri primite
de la organisme internationale, din sponsorizari, donatii sau legate, precum si
din fonduri de la bugetul de stat destinate activitatii sportive si de tineret.
5. Directiile pentru tineret si sport judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, vor asigura in colaborare cu administratiile publice locale
derularea programelor nationale, precum si a programelor departamentale si
locale, avand ca obiective:
- stimularea practicarii exercitiilor fizice si sportului pentru toti,
extinderea si diversificarea ofertei de servicii sportive catre populatie,
specifice sportului pentru toti;
- crearea conditiilor materiale si organizatorice corespunzatoare de
practicare a sportului pentru toti, amenajarea si dezvoltarea unor centre
polisportive la nivelul localitatilor;
- sporirea preocuparilor pentru producerea unor materiale, aparate si
instalatii, precum si a echipamentului specific sportului pentru toti;
- sprijinirea activitatii Federatiei Sportului Scolar si Universitar in
indeplinirea atributiilor privind atragerea elevilor si studentilor la
practicarea exercitiilor fizice si sportului, dezvoltarea activitatii
competitionale scolare si universitare, promovarea valentelor educative ale
sportului, precum si selectionarea tinerilor pentru sportul de performanta.
6. Stabilirea modalitatilor de punere in aplicare a prevederilor
programelor din cadrul sportului pentru toti, conform competentelor legale ale
autoritatilor administratiei publice centrale si locale de a asigura conditii
pentru practicarea exercitiilor fizice si sportului de catre persoane cu
handicap fizic, senzorial, psihic si mixt, in scopul dezvoltarii personalitatii
acestora si integrarii lor sociale, precum si mijloacele care sa permita
sportivilor cu handicap participarea la competitiile nationale si
internationale destinate lor
7. Federatia Sportiva Nationala "Sportul pentru persoanele cu
handicap", in colaborare cu institutiile si organizatiile nationale si
teritoriale specializate, va elabora programe de activitati sportiv-recreative
adecvate persoanelor cu diferite tipuri de handicap.
IV. Sportul de performanta
Obiectivul principal al strategiei generale de dezvoltare a activitatii
sportive de performanta este mentinerea Romaniei printre primele 15 natiuni ale
lumii la Jocurile Olimpice de vara din anul 2004, precum si obtinerea unor
rezultate de prestigiu la campionatele mondiale si europene in perioada 2001 -
2004.
Pentru sporturile de iarna se vor urmari o participare corespunzatoare la
Jocurile Olimpice din anul 2002, imbunatatirea actualei cote scazute a valorii
performantelor pana la Jocurile Olimpice din anul 2006, precum si obtinerea
unor rezultate bune la campionatele mondiale si europene desfasurate in
perioada 2001 - 2006.
Pentru indeplinirea acestor obiective se va actiona in urmatoarele
directii:
a) cresterea potentialului de reprezentare olimpica, mondiala si europeana
prin consolidarea performantelor la ramurile de sport si probele in care
sportivii romani s-au afirmat la Jocurile Olimpice si la campionatele mondiale;
ridicarea nivelului valoric de reprezentare la alte ramuri de sport si probe
sportive cu potential inca nevalorificat;
b) sustinerea pregatirii speciale a sportivilor cu reale perspective de
calificare si participare corespunzatoare la Jocurile Olimpice de iarna;
c) sustinerea refacerii potentialului de reprezentare internationala la
jocurile sportive cu traditie prin adoptarea de masuri pentru eficientizarea
cadrului structural, organizatoric si stiintific, capabil sa asigure
dezvoltarea si sa genereze marea performanta.
1. Cresterea contributiei structurilor sportive la punerea in aplicare a
prevederilor Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, referitoare la
sportul de performanta, factor esential pentru dezvoltarea sportiva pe plan
national, care indeplineste, de asemenea, o importanta functie de reprezentare
internationala pentru Romania
2. Amplificarea rolului si responsabilitatilor specifice, ca rezultat al
descentralizarii si ridicarii gradului de autonomie, se impune sa fie
materializata in realizarea principalelor obiective ale sportului de
performanta, prin:
a) valorificarea aptitudinilor tinerilor intr-un sistem organizat de
selectie, pregatire si competitie, avand ca scop ameliorarea rezultatelor
sportive si obtinerea victoriei;
b) perfectionarea de catre federatiile sportive nationale a sistemului
national de selectie, pregatire si competitional pentru fiecare ramura de
sport, precum si cresterea preocuparii si responsabilitatii structurilor
sportive pentru asigurarea cadrului organizatoric si tehnic necesar afirmarii
sportivilor de performanta;
c) organizarea, in conditiile legii, pentru elevii cu aptitudini sportive,
a noi unitati de invatamant cu program sportiv, care sa contribuie la sporirea
potentialului ramurilor de sport prin largirea esalonului de perspectiva al
sportului de performanta;
d) valorificarea cadrului legal, a conditiilor locale specifice pentru
organizarea structurilor sportive, consolidarea si/sau infiintarea unor cluburi
sportive puternice, din sectorul public si privat, care sa contribuie constant
si eficient la pregatirea si promovarea sportivilor de performanta in loturile
nationale;
e) imbunatatirea si actualizarea orientarii metodice, in concordanta cu
cerintele activitatii sportive de performanta, precum si a regulamentelor de
organizare si competitionale, care sa vizeze afilierea, statutul sportivilor de
performanta, legitimarea, transferarea, clasificarea, precum si alte
reglementari specifice fiecarei ramuri de sport;
f) intensificarea actiunilor privind interesul manifestat de structurile
sportive pentru integrarea sociala a sportivilor de performanta.
3. Elaborarea unui plan comun de actiuni, avand la baza programele de
dezvoltare proprii ale fiecarei ramuri sportive, elaborate de federatiile
sportive nationale, cu participarea reprezentantilor administratiei publice
centrale si locale cu atributii in activitatea sportiva, in care se vor stabili
cadrul general, solutiile si responsabilitatile privind redresarea si afirmarea
jocurilor sportive, prin:
- adoptarea de masuri speciale pentru selectia celor mai valorosi jucatori
care vor forma loturile largite de seniori si juniori si care, printr-o
pregatire sustinuta, pot sa realizeze calificarea si participarea la
campionatele europene, mondiale si la Jocurile Olimpice, in perioada 2001 -
2004;
- pregatirea sustinuta a loturilor de perspectiva pentru ciclul olimpic
2005 - 2008; sustinerea pregatirii organizate si desfasurate in cadrul
centrelor olimpice nationale de pregatire a juniorilor;
- cresterea ariei de practicare a jocurilor sportive la nivelul copiilor si
juniorilor, in special in unitatile de invatamant, pentru baschet, handbal si
volei;
- organizarea campionatelor scolare interne - interscoli, pe localitati,
judete, zone si finale nationale;
- promovarea celor mai valorosi copii si juniori in structuri sportive
capabile sa asigure un nivel superior de pregatire si educatie sportiva -
unitati de invatamant cu profil sportiv, cluburi sportive scolare, sectii de
juniori ale cluburilor sportive si centrele olimpice nationale de pregatire a
juniorilor;
- extinderea sistemului de cooperare intre structurile sportive de juniori
si cele de seniori, in care vor putea fi promovati, cu dubla legitimare, cei
mai valorosi juniori, in vederea perfectionarii pregatirii individuale si a
constituirii de echipe valoroase.
4. Elaborarea unui plan comun de actiuni avand la baza programele de
dezvoltare ale federatiilor nationale de sporturi de iarna, cu participarea reprezentantilor
administratiei publice centrale si locale cu atributii in activitatea sportiva,
in care se vor stabili solutii si responsabilitati pentru redresarea
sporturilor de iarna, prin:
- masuri speciale de selectie si pregatire a unor loturi nationale capabile
sa se califice si sa obtina rezultate corespunzatoare la cupele mondiale,
campionatele mondiale si europene in perioada 2001 - 2006 si la Jocurile
Olimpice din anul 2006;
- pregatirea loturilor de perspectiva pentru ciclul olimpic 2007 - 2010;
- cresterea ariei de practicare a sporturilor de iarna in Romania, pe baza
dezvoltarii calendarelor sportive locale si judetene;
- masuri pentru lichidarea decalajului privind atat numarul, cat si
facilitatile oferite de baza materiala destinata sporturilor de iarna,
comparativ cu nivelul atins pe plan international, prin contributia
substantiala a administratiei publice locale.
5. Ministerul Tineretului si Sportului, impreuna cu organele administratiei
publice centrale cu atributii in sport, autoritatile administratiei publice
locale, Comitetul Olimpic Roman, federatiile sportive nationale, Institutul
National de Medicina Sportiva, Institutul National de Cercetare pentru Sport:
- vor asigura mijloacele financiare pentru pregatirea sportivilor de
performanta;
- vor acorda sprijinul stiintific si medical specific marii performante;
- vor asigura conditii speciale in sistemul de invatamant sportivilor elevi
si studenti prin acordarea facilitatilor privind scutirea de frecventa, sesiuni
de examene deschise, conditii speciale de inscriere in invatamantul superior
etc.;
- vor sprijini integrarea sociala si profesionala a sportivilor de
performanta pe intreaga perioada a carierei sportive.
V. Formarea si perfectionarea specialistilor in educatie fizica si sport
1. Evaluarea necesarului de specialisti pe categorii, profiluri si domenii
ale educatiei fizice, sportului pentru toti, sportului de performanta si
acoperirea acestuia prin programe specializate sectorial
2. Diversificarea formelor de scolarizare in cadrul institutiilor de profil
postliceale si universitare, precum si imbunatatirea planurilor, continutului
si metodologiei actiunilor de pregatire si perfectionare profesionala a tuturor
categoriilor de specialisti
3. Organizarea unor cursuri speciale pentru personalul din conducerile
federatiilor sportive nationale, ale directiilor pentru tineret si sport
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, ale cluburilor si ale altor
structuri sportive, avand ca obiect aplicarea prevederilor Legii educatiei
fizice si sportului nr. 69/2000, finalizarea procesului de reforma si
necesitatea cresterii contributiei si eficientei acestora la dezvoltarea
educatiei fizice si sportului, la reprezentarea sportului romanesc pe plan
international
4. Organizarea de catre federatiile sportive nationale a cursurilor de
perfectionare si a stagiilor de pregatire pentru antrenori, arbitri, alti
specialisti si voluntari, diferentiat, in functie de categorie si nivelul
pregatirii, in vederea perfectionarii profesionale a acestora in raport cu
cerintele realizarii marii performante
5. Continuarea organizarii unor cursuri de management si marketing in
sport, precum si a altor forme de perfectionare pentru alte categorii
profesionale care isi desfasoara activitatea in domeniile educatiei fizice,
sportului pentru toti, sportului pentru persoanele cu handicap, sportului de
performanta
6. Sporirea preocuparilor pentru organizarea la nivel local a actiunilor de
atragere, pregatire si promovare a cadrelor sportive voluntare - instructori,
organizatori, monitori, arbitri - in vederea largirii preocuparilor pentru
organizarea si dezvoltarea activitatii sportive pe plan teritorial si la
nivelul structurilor sportive
7. Cresterea numarului de instructori sportivi formati in cadrul liceelor
cu program sportiv si prin cursurile organizate de directiile pentru tineret si
sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si de alte
institutii si organizatii interesate, in conditiile legii
8. Elaborarea unor planuri si programe de studii orientative pentru
diferite categorii de cursuri si stagii de pregatire si perfectionare; editarea
unor cursuri pentru materiile de baza si a unor recomandari privind
bibliografia care poate fi studiata pentru aprofundarea cunostintelor la toate
obiectele cuprinse in planurile de invatamant; atragerea celor mai valorosi
specialisti in calitate de lectori ai cursurilor de formare si perfectionare
9. Actualizarea prevederilor Statutului antrenorului - care urmeaza sa fie
aprobat prin hotarare a Guvernului - privind sistemul de formare,
perfectionare, clasificare si promovare, precum si cerintele fata de
practicarea acestei ocupatii
10. Aplicarea prevederilor Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000,
referitoare la protectia si integrarea sociala si profesionala a sportivilor de
performanta, prin stimularea si sprijinirea formarii acestora ca specialisti
pentru diferite domenii ale activitatii sportive.
VI. Cercetarea stiintifica in domeniul educatiei fizice si sportului
1. Stimularea si sustinerea institutiilor si nucleelor de cercetare
stiintifica in domeniul educatiei fizice si sportului pentru concretizarea si
abordarea unor teme si programe care au in vedere urmatoarele directii
stabilite in Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000:
a) ameliorarea programelor de educatie fizica si cresterea eficientei
sociale a sportului pentru toti;
b) ridicarea nivelului performantei sportive prin mijloacele specifice
cercetarii stiintifice;
c) fundamentarea metodico-stiintifica si medico-biologica a selectiei,
antrenamentului si participarii sportivilor la competitii;
d) valorificarea rezultatelor cercetarii stiintifice in educatie fizica si
sport, in folosul tuturor categoriilor populatiei.
2. Initierea si sustinerea unor programe de cercetare stiintifica de catre
Ministerul Educatiei si Cercetarii si alte autoritati ale administratiei
publice centrale, care sa abordeze, in special, probleme ale educatiei fizice
scolare, universitare, profesionale, profilactice sau terapeutice, precum si
cele ale sportului pentru toti, pentru fundamentarea stiintifica a unor
activitati care se adreseaza diferitelor categorii ale populatiei
3. Initierea unor studii si editarea unor manuale care sa cuprinda complexe
de exercitii si recomandari tehnice, metodice, medicale, igienice si de
alimentatie pentru diferite categorii de practicanti ai exercitiilor fizice si
sportului
4. Realizarea unui program de cercetare stiintifica cu participarea unor
specialisti din toate stiintele implicate in selectia si pregatirea sportivilor
de inalta performanta, care va contura orientarile, directiile principale si
continutul acestui proces pentru urmatoarele 2 - 3 cicluri olimpice. La solicitarea
federatiilor sportive nationale vor fi realizate astfel de studii si cercetari
pentru ramurile de sport respective.
5. Efectuarea unui studiu complex privind problematica redresarii si
cresterii competitivitatii pe plan olimpic si mondial a jocurilor sportive. In
acest scop vor fi solicitati cei mai valorosi specialisti colaboratori din
toate domeniile stiintei si din alte domenii, care pot contribui la
clarificarea si gasirea solutiilor pentru aceasta problematica complexa, cu
specific deosebit
6. Programele de cercetare stiintifica pentru educatie fizica si sport, de
interes national, vor fi incluse in Planul national de cercetare-dezvoltare si
inovare
7. Perfectionarea activitatii si cresterea rolului Consiliului Stiintei
Sportului din Romania in realizarea programelor de cercetare stiintifica,
sprijinirea nucleelor de cercetare existente, atragerea unor noi specialisti si
constituirea unor colective de cercetare si expertiza stiintifica, in special
in centrele universitare, in extinderea colaborarii cu institutele stiintifice
din tara si de peste hotare, precum si in difuzarea informatiilor de
specialitate
8. Infiintarea Institutului National de Cercetare pentru Sport ca
institutie publica in subordinea Ministerului Tineretului si Sportului,
organizarea, functionarea si atributiile acestuia fiind stabilite prin hotarare
a Guvernului. Institutul National de Cercetare pentru Sport va constitui cadrul
profesional de dezvoltare a cercetarii si asistentei stiintifice pentru
educatie fizica si sport, iar activitatea sa va fi finantata din venituri
extrabugetare si din alocatii acordate de la bugetul de stat, avand ca scop
realizarea unor programe proprii ale Ministerului Tineretului si Sportului. Se
va stabili un plan de modernizare a sediului si laboratoarelor, in special a
Laboratorului de control doping, de dezvoltare a bazei materiale si inzestrare
cu instalatii si aparatura performanta, necesare pentru realizarea unei
activitati de cercetare aplicativa de nivel mondial.
9. Organizarea periodica, pe plan judetean, zonal si national, a unor
sesiuni stiintifice, simpozioane si a altor manifestari pentru prezentarea
rezultatelor si concluziilor unor studii si cercetari stiintifice in domeniile
educatiei fizice, sportului pentru toti si al sportului de performanta
10. Perfectionarea sistemului de informare si documentare integrat,
cuprinzand toate domeniile si structurile sportive
11. Editarea si difuzarea de catre Institutul National de Cercetare pentru
Sport a unor publicatii de specialitate care sa vina in sprijinul antrenorilor,
tehnicienilor si conducerilor structurilor sportive.
VII. Medicina sportiva
1. Imbunatatirea calitativa a controlului medical si a asistentei
medico-sportive asigurate de Institutul National de Medicina Sportiva si de
unitatile specializate de medicina sportiva in realizarea procesului de
selectie si pregatire a sportivilor la cluburi si la loturile nationale, in
asigurarea asistentei medicale la bazele sportive si la competitii, precum si
pentru efectuarea in conditii optime a refacerii, recuperarii sportivilor si
asigurarii unei alimentatii rationale
2. Cresterea responsabilitatii tuturor structurilor sportive, a
tehnicienilor, antrenorilor, arbitrilor, organizatorilor de competitii si a
celorlalti factori implicati prin respectarea fara nici o exceptie a
concluziilor si prescriptiilor medicale, existenta avizului medical fiind
absolut obligatorie pentru acceptarea participarii sportivilor la antrenamente
si competitii
3. Ministerul Educatiei si Cercetarii in colaborare cu Ministerul Sanatatii
si Familiei vor elabora normele privind acordarea avizului medical necesar
elevilor si studentilor in vederea participarii la lectiile de educatie fizica.
4. Ministerul Tineretului si Sportului in colaborare cu Ministerul
Sanatatii si Familiei vor elabora normele tehnice privind controlul medical si
asistenta medicala a sportivilor.
5. Adoptarea de catre Ministerul Sanatatii si Familiei si Ministerul
Tineretului si Sportului a unor masuri pentru dezvoltarea bazei materiale,
dotarea cu aparatura performanta si modernizarea Institutului National de
Medicina Sportiva - unitate medicala etalon de asistenta si cercetare
medico-sportiva, chemata sa rezolve la cel mai inalt nivel problemele complexe
medico-biologice ale selectiei, pregatirii si participarii in competitii de
nivel olimpic si mondial a sportivilor din loturile reprezentative
6. Sprijinirea activitatii si dotarea cu aparatura specifica a retelei
unitatilor de medicina sportiva judetene si a cabinetelor medicale organizate
in cadrul complexurilor sportive nationale si cluburilor sportive
7. Extinderea retelei unitatilor de medicina sportiva, avandu-se in vedere
dezvoltarea domeniului si necesitatea acordarii asistentei medicale de specialitate
unui numar mai mare de practicanti ai exercitiilor fizice si sportului, de
sportivi si ramuri de sport, pe intregul teritoriu al tarii
8. Desfasurarea unei activitati sustinute pentru excluderea utilizarii
mijloacelor si metodelor care prejudiciaza sanatatea sportivilor si etica
sportiva
9. Ministerul Tineretului si Sportului va promova masurile de prevenire,
control si reprimare a folosirii substantelor interzise si a metodelor
neregulamentare destinate sa mareasca in mod artificial capacitatea fizica a
sportivilor.
10. Pentru prevenirea utilizarii si pentru eliminarea dopajului din
activitatea sportiva Ministerul Tineretului si Sportului si Comitetul Olimpic
Roman sustin Programul national antidoping conform prevederilor Conventiei antidoping
a Consiliului Europei.
VIII. Finantarea activitatii de educatie fizica si sport
1. Valorificarea integrala a posibilitatilor oferite de prevederile Legii
educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 si ale altor reglementari legislative
privind constituirea bugetelor Ministerului Tineretului si Sportului, altor
institutii ale administratiei centrale si locale, Comitetului Olimpic Roman,
federatiilor sportive nationale si altor structuri sportive pentru asigurarea
resurselor financiare necesare in vederea acoperirii cheltuielilor specifice
organizarii si desfasurarii activitatii sportive
1.1. Structurile sportive vor putea beneficia de sume de la bugetul de stat
si de la bugetele locale pentru finantarea programelor sportive de utilitate publica,
pe baza de contracte care se constituie in norme cu caracter tehnic, financiar
si administrativ.
1.2. Structurile sportive pot realiza acorduri de colaborare cu
reprezentantii autoritatilor centrale si locale, prin care, in spiritul
prevederilor legale, sa se convina asupra sustinerii financiare a activitatii
sportive si a unor programe.
2. Extinderea preocuparilor tuturor structurilor sportive pentru atragerea
unor agenti economici, a unor persoane fizice si juridice din sectorul privat
in sustinerea financiara a activitatii sportive si in sponsorizarea unor
actiuni, cum ar fi: pregatirea unor sportivi de perspectiva sau a unor
componenti ai loturilor nationale; promovarea sau dezvoltarea unor ramuri de
sport; organizarea si/sau participarea la unele competitii interne si
internationale; formarea si perfectionarea specialistilor; valorificarea
dreptului asupra imaginii, siglei si emblemei, a drepturilor de reclama,
publicitate si de televiziune; dezvoltarea bazei materiale specifice
3. Continuarea si extinderea relatiilor de colaborare cu Compania Nationala
"Loteria Romana" si sprijinirea actiunilor organizate de aceasta in
vederea cresterii contributiei la sustinerea financiara a activitatii sportive
4. Alocatia de la bugetul de stat va fi repartizata in concordanta cu
obiectivele strategice si cu cerintele programelor nationale elaborate de
Ministerul Tineretului si Sportului in colaborare cu institutiile
administratiei centrale cu atributii in domeniu, cu institutiile si structurile
sportive care au competente la nivel national
5. Se vor stabili norme de aplicare si gestionare pentru urmatoarele
programe nationale de utilitate publica:
5.1. programul privind dezvoltarea activitatii sportive de performanta,
structurat pe urmatoarele subprograme:
a) subprogramul privind selectia, pregatirea si participarea sportivilor
romani la Jocurile Olimpice;
b) subprogramul privind selectia, pregatirea si participarea sportivilor
romani la campionatele mondiale si europene, atat in cadrul probelor olimpice,
cat si al probelor neolimpice;
c) subprogramul privind selectia, pregatirea si promovarea sportivilor (de
perspectiva) din categoriile copii, juniori si tineret, precum si participarea
acestora la campionatele mondiale si europene corespunzatoare categoriilor de
varsta;
d) subprogramul privind activitatea sportiva de performanta pe plan
national;
5.2. programul "Sportul pentru toti - Romania Mileniul III - un alt
mod de viata";
5.3. programul privind cresterea contributiei cercetarii stiintifice la
modernizarea procesului de selectie si pregatire sportiva, cresterea
potentialului biomotric al populatiei, precum si dezvoltarea informarii si
documentarii in acest domeniu;
5.4. programul privind cresterea contributiei medicinei sportive la
dezvoltarea educatiei fizice si sportului, structurat pe urmatoarele
subprograme:
a) subprogramul privind dirijarea medico-biologica a efortului presupus de
diferite forme de manifestare ale exercitiului fizic (lectia de educatie
fizica, antrenamentul sportiv, sportul pentru toti etc.);
b) subprogramul privind formularea si promovarea unor date obiective
privind alimentatia, refacerea si recuperarea;
c) subprogramul privind sustinerea masurilor de prevenire a folosirii substantelor
si metodelor care sporesc in mod artificial capacitatea de efort, precum si a
controlului doping;
5.5. programul privind formarea si perfectionarea specialistilor;
5.6. programul privind promovarea valorilor culturale, etice si morale ale
educatiei fizice si sportului; imaginea si publicitatea sportiva;
5.7. programul privind asigurarea bazei materiale pentru desfasurarea
activitatii la nivelul standardelor prevazute, diferentiat, pentru educatie
fizica, sportul pentru toti, sportul de performanta, sportul pentru persoane cu
handicap;
5.8. programul privind coordonarea, indrumarea si controlul activitatii de
educatie fizica si sport;
5.9. programul privind cooperarea sportiva internationala
6. Administrarea si punerea in practica a programelor nationale se vor
asigura de catre Ministerul Tineretului si Sportului in colaborare cu
institutiile administratiei publice centrale implicate, Comitetul Olimpic
Roman, autoritatile administratiei publice locale, federatiile sportive nationale
si cu celelalte structuri sportive
7. In vederea respectarii legalitatii, rezolvarii unitare a problemelor
financiare, cheltuirii judicioase si eficiente a fondurilor se va elabora, in
colaborare cu Ministerul Finantelor Publice si cu alte institutii implicate, un
pachet de acte normative privind finantarea activitatii sportive, elaborarea si
administrarea bugetului de venituri si cheltuieli in functie de sursa de
provenienta, obligatiile si responsabilitatile ordonatorilor de credite,
finantarea programelor sportive de utilitate publica pe baza de contracte,
plata impozitelor si taxelor, sistemul avizelor si controlului financiar.
IX. Baza materiala a activitatii de educatie fizica si sport
1. Elaborarea unui program national si a unor planuri la nivelul judetelor
si localitatilor pentru construirea si modernizarea bazelor si instalatiilor
sportive in concordanta cu Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000 care
prevede ca autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa includa
in planurile de urbanism si amenajare rurala suprafete de teren pentru
construirea de baze sportive destinate educatiei fizice si sportului comunitar,
in conditiile protectiei mediului, precum si faptul ca aceste autoritati pot
contribui la intretinerea, modernizarea si dezvoltarea bazei materiale pentru
activitatea sportiva
Pentru realizarea investitiilor aprobate in scopul largirii bazei materiale
a activitatii de educatie fizica si sport Ministerul Muncii si Solidaritatii
Sociale, prin organele de specialitate, va sprijini angajarea personalului
necesar, cu precadere din randul persoanelor aflate in cautarea unui loc de
munca.
1.1. Construirea a 100 de sali de sport in unitatile de invatamant
1.2. Cresterea contributiei la intretinerea, modernizarea si dezvoltarea
bazei materiale pentru activitatea sportiva
2. Continuarea actiunii de modernizare si dotare cu aparatura de nivel
mondial a complexurilor sportive nationale si a bazelor de pregatire a
loturilor nationale
2.1. Construirea unui hotel pentru sportivi in Complexul Sportiv National
"Lia Manoliu" din Bucuresti
2.2. Construirea unei sali de sport in Complexul Sportiv National
"Poiana Brasov"
3. Reglementarea conditiilor si a cadrului de acces la bazele si
instalatiile sportive pentru practicarea sportului si desfasurarea lectiilor de
educatie fizica cu elevii si studentii, precum si punerea la dispozitie,
gratuit sau cu plata, a bazelor si instalatiilor sportive comunitatilor locale,
persoanelor fizice sau juridice interesate
4. Supravegherea mentinerii destinatiei bazelor sportive din domeniul
public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale,
precum si a celor care au apartinut domeniului public si au intrat in circuitul
privat dupa anul 1989
5. Elaborarea de catre Ministerul Tineretului si Sportului a normelor
generale de folosire a mijloacelor materiale aflate in administrarea sa
6. Elaborarea unui ordin al ministrului tineretului si sportului privind
metodologia de inchiriere, pe baza de contract, a bunurilor, inclusiv a
terenurilor disponibile temporar, aflate in patrimoniul Ministerului
Tineretului si Sportului
7. Reglementarea modalitatilor de solutionare a problemelor privind baza
materiala si patrimoniul sportului, in conformitate cu prevederile Legii
educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, referitoare la: administrarea bazei
materiale si a patrimoniului; schimbarea destinatiei sau desfiintarea unor baze
sportive apartinand domeniului public sau privat al statului sau al unitatilor
administrativ-teritoriale; reintegrarea in patrimoniul Ministerului Tineretului
si Sportului a bazei materiale pentru activitatea sportiva, aflata in folosinta
fostului Consiliul National pentru Educatie Fizica si Sport la data de 22
decembrie 1989; preluarea documentelor de proprietate, a evidentelor contabile
si a documentelor necesare in vederea inregistrarii; inscrierea dreptului de
proprietate in cartea funciara; introducerea de actiuni in justitie pentru
reintegrarea bazelor sportive proprii in patrimoniu; conditiile de transferare
in domeniul public al comunelor, oraselor sau judetelor, dupa caz, a
patrimoniului din domeniul public al statului
8. Continuarea actiunilor de stimulare a interesului agentilor economici
pentru proiectarea, experimentarea, producerea si comercializarea aparaturii,
instalatiilor, echipamentului si materialelor necesare pentru practicarea unor
ramuri de sport, pentru dotarea bazelor sportive destinate activitatii
competitionale, precum si pentru populatie.
X. Valorile etice, imaginea sportivului si publicitatea sportiva
1. Pastrarea si promovarea valorilor etice si a principiilor fundamentale
ale olimpismului in toate domeniile educatiei fizice si sportului, in randul
practicantilor, iubitorilor si sustinatorilor sportului; intensificarea
activitatilor de informare publica, de prevenire si combatere a faptelor care
contravin spiritului de sportivitate; combaterea violentei, coruptiei si
dopajului in sport
2. Asigurarea unui cadru adecvat de organizare si desfasurare a
activitatilor sportive, a procesului de pregatire si a competitiilor, pentru
valorificarea si afirmarea rolului educativ al sportului, extinderea formelor
si mijloacelor de publicitate, de mediatizare a evenimentelor sportive, care sa
prezinte laturile pozitive ale sportului, o imagine corecta privind importanta
sociala, valentele educative si morale ale acestuia, care sa stimuleze un
curent de opinie favorabil practicarii si participarii cetatenilor la
activitatile sportive, precum si atragerii sprijinului financiar pentru
sustinerea si dezvoltarea sportului
3. In cadrul masurilor de promovare a valentelor educative ale sportului, a
spiritului de toleranta si fair-play se va actiona pentru:
a) aplicarea Programului national pentru promovarea tolerantei si
fair-play-ului in sportul romanesc;
b) asigurarea unui cadru civilizat si stimulativ de desfasurare a
competitiilor, pentru respectarea ceremonialelor de deschidere si inchidere, a
momentelor de acordare a trofeelor si de premiere a sportivilor;
c) acordarea unei atentii sporite pentru desemnarea celor mai buni
sportivi, antrenori, arbitri, a altor specialisti, precum si acordarea unor
trofee pentru fair-play, pe plan national, la nivelul federatiilor, judetelor,
localitatilor si cluburilor.
4. Intensificarea preocuparilor tuturor structurilor sportive pentru
includerea sportivilor in sistemul de educatie si invatamant, pentru deplina
lor integrare sociala si profesionala
5. Realizarea sistematica a unor actiuni de publicitate si popularizare, in
tara si peste hotare, a specificului, traditiilor si realizarilor sportului
romanesc, ca parte integranta a fenomenului cultural national si mondial,
precum si pentru popularizarea personalitatilor care s-au afirmat pe plan
olimpic si mondial
6. Reglementarea modalitatilor de aplicare a prevederilor Legii educatiei
fizice si sportului nr. 69/2000, privind detinerea exclusivitatii dreptului
asupra imaginii sportivilor, a dreptului de folosinta a siglei si a emblemei,
precum si a drepturilor de reclama, publicitate si televiziune
7. Continuarea actiunilor de dezvoltare a Muzeului Sportului, de
achizitionare, restaurare si conservare a valorilor muzeale de interes
national, de organizare a unor expozitii interne si externe. Vor fi
sensibilizate autoritatile locale pentru organizarea unor filiale ale Muzeului
Sportului acolo unde conditiile permit acest lucru.
8. Promovarea principiilor fundamentale ale olimpismului de catre Academia
Olimpica Romana
9. Stimularea si sprijinirea elaborarii si editarii publicatiilor de
specialitate si de informare in domeniul sportului, precum si a unor lucrari
tehnice si beletristice cu tematica sportiva. Editarea "Enciclopediei
educatiei fizice si sportului din Romania"
10. Actualizarea si completarea statutelor si regulamentelor federatiilor
sportive nationale si ale tuturor structurilor sportive in vederea
imbunatatirii starii disciplinare, acordandu-se prioritate masurilor
preventive, actiunilor pentru combaterea faptelor antisportive, promovarii
spiritului de fair-play si a tolerantei in intreaga activitate sportiva, precum
si stabilirii unui sistem coerent de sanctiuni, corespunzator domeniilor
respective, si a unui cadru unitar privind actiunea si instantele disciplinare,
masuri care vor fi concretizate in regulamentele de disciplina proprii
11. Se va actiona pentru imbunatatirea activitatii Comisiei Nationale de
Actiune Impotriva Violentei in Sport si a Comisiei Nationale Antidoping, precum
si pentru realizarea programelor educative ale acestora.
XI. Relatiile si schimburile sportive internationale
1. Continuarea actiunilor pentru dezvoltarea relatiilor de cooperare
sportiva internationala si integrarea in structurile Consiliului Europei si ale
Uniunii Europene
2. Extinderea si diversificarea relatiilor de colaborare bilaterale si
multilaterale, negocierea si incheierea unor acorduri, intelegeri, protocoale
si a altor documente de schimburi sportive cu organizatiile guvernamentale si
neguvernamentale din alte tari, care sa contribuie la dezvoltarea sportului din
tara noastra si la afirmarea sa pe plan international
3. Participarea activa la promovarea ferma a intereselor sportului romanesc
pe plan international, la activitatea federatiilor, asociatiilor si a altor
organizatii sportive internationale; promovarea unor reprezentanti competenti
si dinamici in organismele internationale, precum si a unor arbitri cu inalta
calificare care sa oficieze la competitiile olimpice, mondiale si europene
4. Angajarea sustinuta in activitatile organismelor si organizatiilor
europene si mondiale indreptate spre promovarea valorilor si eticii sportului,
spre combaterea dopajului, violentei, spre eliminarea oricaror discriminari
care afecteaza caracterul universal al intrecerilor sportive
5. Largirea ariei de colaborare si consolidarea relatiilor sportive cu
Republica Moldova
6. Dezvoltarea relatiilor sportive cu celelalte state vecine si a
cooperarii regionale - in Balcani, in zona Marii Negre si in bazinul Dunarii
7. Dezvoltarea relatiilor sportive si a cooperarii cu tarile francofone, cu
precadere in cadrul Conferintei Ministrilor Tineretului si Sportului din Tarile
de Expresie Franceza (CONFEIES)
8. Dezvoltarea relatiilor sportive dintre organismele nationale care
reprezinta sportul scolar si universitar si organizatiile si organismele
internationale corespondente
9. Dezvoltarea relatiilor sportive dintre organismele nationale care
reprezinta sportul militar si organismele internationale corespondente
10. Cuprinderea unor sportivi si tehnicieni ai sportului din diaspora
romaneasca in activitatile multiple generate de sport si pentru sustinerea
acestuia in Romania si in strainatate, pe baze de solidaritate si patriotism
11. Realizarea pe plan international, prin diferite forme, a unor actiuni
si evenimente de imagine pentru mediatizarea realizarilor sportului romanesc si
ale sportivilor romani, care sa evidentieze contributia Romaniei la zestrea de
spiritualitate si de performanta a omenirii la acest inceput de mileniu.