Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 30 din 15 ianuarie 2004

pentru aprobarea modificarilor la Procedurile de implementare, monitorizare si evaluare a subprogramului "Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitatilor intreprinderilor mici si mijlocii", aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii si prognozei nr. 101/2003

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 102 din  3 februarie 2004


SmartCity3


    In temeiul Hotararii Guvernului nr. 734/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene,
    avand in vedere prevederile:
    - Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania, cu modificarile ulterioare;
    - Hotararii Guvernului nr. 322/2003 pentru aprobarea structurii, indicatorilor si fondurilor aferente subprogramului "Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitatilor intreprinderilor mici si mijlocii", care se finanteaza de la bugetul de stat pe anul 2003 prin bugetul Ministerului Dezvoltarii si Prognozei in cadrul programelor regionale specifice;
    - Ordinului ministrului dezvoltarii si prognozei nr. 101/2003 privind aprobarea Procedurilor de implementare, monitorizare si evaluare a subprogramului "Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitatilor intreprinderilor mici si mijlocii",

    ministrul integrarii europene emite prezentul ordin.

    Art. 1
    Se aproba modificarile la Procedurile de implementare, monitorizare si evaluare a subprogramului "Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitatilor intreprinderilor mici si mijlocii", licitatia a II-a, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltarii si prognozei nr. 101/2003, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Directia implementare va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

                         Ministrul integrarii europene,
                               Alexandru Farcas

    ANEXA 1

                                  MODIFICARI
la Procedurile de implementare si monitorizare a subprogramului "Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitatilor intreprinderilor mici si mijlocii"

    1. Ministerul Dezvoltarii si Prognozei (MDP) se inlocuieste cu Ministerul Integrarii Europene (MIE).
    2. Pe tot parcursul procedurilor, adresa web: www.mdp.ro se inlocuieste cu www.mie.ro.
    3. Bumbul al doilea din capitolul 3 "Cadrul institutional al Subprogramului" va avea urmatorul cuprins:
    "- In cadrul Directiei generale politici si programe de dezvoltare regionala din cadrul Ministerului Integrarii Europene functioneaza Unitatea de management a Subprogramului (UMS). Structura organizatorica, numarul de persoane, atributiile si responsabilitatile sunt stabilite prin ordin al ministrului."
    4. Alineatul 1 din capitolul 4 "Bugetul Subprogramului" va avea urmatorul cuprins:
    "Bugetul total estimat al Subprogramului aferent celei de-a II-a licitatii este de 286.724.395.663 lei, din care:
    - suma de 142.165.130.079 lei este alocata de la bugetul de stat sprijinului financiar nerambursabil;
    - suma de 2.394.135.505 lei reprezinta asistenta tehnica in cadrul Subprogramului."
    5. Primul paragraf al alineatului 5 din capitolul 4 "Bugetul Subprogramului" va avea urmatorul cuprins:
    "Finantarea nerambursabila nu poate depasi 50% din costurile eligibile totale ale proiectului. Diferenta trebuie sa fie finantata din resursele proprii ale solicitantului sau din alte surse decat cele provenind de la prezentul Subprogram. Fiecare solicitant trebuie sa contribuie cu un aport propriu de cel putin 50% din costurile totale eligibile ale proiectului, integral in numerar, corespunzator fiecarei linii bugetare."
    6. Alineatul 9 din capitolul 4 "Bugetul Subprogramului" va avea urmatorul cuprins:
    "Ajutorul financiar nerambursabil se limiteaza exclusiv la achizitionarea de utilaje, instalatii sau echipamente (cu exceptia mijloacelor de transport: autovehicule, ambarcatiuni, precum si a hotelurilor plutitoare, pontoanelor sau altor active similare) si la cheltuielile aferente reabilitarii cladirilor."
    7. Alineatul 2 din capitolul 5 "Promovarea Subprogramului" va avea urmatorul cuprins:
    "Pentru sustinerea campaniei de promovare a Subprogramului, Ministerul Integrarii Europene incheie cu Agentiile pentru Dezvoltare Regionala acte aditionale la contractele de prestari de servicii. Suma acordata pentru activitatea de promovare realizata de o agentie este in valoare de 75 milioane lei. Suma alocata Ministerului Integrarii Europene din bugetul Subprogramului, pentru promovarea subprogramului in mass-media, este de 120 milioane lei."
    8. Litera c) a alineatului 1 din subcapitolul 7.1.1 "Eligibilitatea solicitantului - cine poate participa la licitatie" va avea urmatorul cuprins:
    "c) Pot participa la aceasta licitatie societatile comerciale cu sediul principal in afara oraselor tinta, care au fost constituite inainte de 3.04.2003, data publicarii in Monitorul Oficial a H.G. nr. 322/2003. In cazul selectiei proiectelor in vederea finantarii, societatile comerciale trebuie sa faca dovada deschiderii filialelor in orasele pentru care au depus Cereri de finantare, pana la data incheierii Contractelor de finantare. Filialele trebuie sa aiba 100% asociat societatea care a fost declarata castigatoare in cadrul licitatiei."
    9. Litera d) a alineatului 1 din subcapitolul 7.1.1 "Eligibilitatea solicitantului - cine poate participa la licitatie" va avea urmatorul cuprins:
    "d) Sa demonstreze ca nu a inregistrat pierderi operationale conform raportarii contabile de la 30 iunie 2003, inregistrata la Administratia financiara."
    10. La subcapitolul 7.1.1 "Eligibilitatea solicitantului - cine poate participa la licitatie", la paragraful "Potentialii solicitanti nu sunt in drept sa participe la licitatia deschisa sau sa primeasca finantare nerambursabila daca", se adauga litera j) cu urmatorul cuprins:
    "j) Au printre actionari/asociati cetateni straini sau persoane juridice straine care detin mai mult de 25% din capitalul social."
    11. Ultimele doua alineate ale paragrafului "Marimea proiectelor" de la subcapitolul 7.1.2 "Eligibilitatea proiectelor" au urmatorul cuprins:
    "Durata: durata de executie a unui proiect nu poate sa depaseasca 7 luni.
    - Termene limita:
        - semnarea contractelor de finantare se face in maximum doua luni de la notificarea beneficiarului de catre ADR;
        - data limita pentru plata ajutoarelor financiare nerambursabile, in cadrul Subprogramului, este 10 decembrie 2004, atat pentru prima, cat si pentru a doua licitatie."
    12. Paragraful "Nota" de la subcapitolul 7.1.3 "Eligibilitatea costurilor" va avea urmatorul cuprins:
    "Valoarea de achizitie (din facturi) a bunurilor pentru care se solicita ajutor financiar nerambursabil poate fi mai mare fata de cea care s-a mentionat in proiect, situatie in care diferenta va fi suportata de beneficiar.
    Daca procentul minim (50%) din total costuri eligibile, privind contributia solicitantului, nu este respectat, proiectul va fi respins ca neeligibil."
    13. La paragraful "Costuri neeligibile" de la subcapitolul 7.1.3 "Eligibilitatea costurilor" se introduce urmatoarea pozitie:
    "- costuri legate de achizitionarea mijloacelor de transport de orice fel, incluzand autovehicule, ambarcatiuni, pontoane, hoteluri plutitoare sau alte active similare."
    14. La subcapitolul 8.1 "Cererea de finantare si documentele justificative", la titlul "Cererea de finantare" se introduce alineatul 3, dupa cum urmeaza:
    "- Bugetul trebuie sa fie clar si detaliat pe linii bugetare (componentele esentiale). In buget trebuie trecuta o suma asiguratorie, pentru ca suma o data aprobata nu mai poate fi suplimentata. Pentru fiecare linie bugetara valorile vor fi exprimate in mii lei, iar procentele corespunzatoare vor fi cifre intregi. Fiecare linie bugetara trebuie sa cuprinda sume aferente valorii totale a bunului ce urmeaza a fi achizitionat, respectiv a sumei care trebuie transferata din Subprogram, precum si a sumei care reprezinta contributia privata, in limita de maximum 50%, respectiv minimum 50% din valoarea totala a bunului."
    15. Punctul 5 de la titlul "Documente justificative" din subcapitolul 8.1 "Cererea de finantare si documentele justificative" va avea urmatorul cuprins:
    "5. Raportarea contabila la 30 iunie 2003, avizata de Administratia financiara;
    sau
    document justificativ in sensul ca solicitantul nu a intreprins nici o activitate anterioara depunerii proiectului, avizat cu cel mult o luna inainte de data depunerii proiectului, de catre Administratia financiara."
    16. La finalul subcapitolului 8.1 "Cererea de finantare si documentele justificative" se introduc urmatoarele paragrafe:
    "Daca solicitantul nu a intreprins nici o activitate anterioara depunerii proiectului, nu este obligat sa depuna documentele solicitate la pct. 3, 4, 6 si 7.
    Atentie!
    Documentul solicitat la pct. 16, Confirmarea solicitantului si Declaratia solicitantului prevazuta la lit. F a Cererii de finantare sunt documente distincte."
    17. Alineatul 1 al subcapitolului 8.2 "Unde si cum se depun Cererile de finantare" va avea urmatorul cuprins:
    "Cererile de finantare nerambursabila si anexele se transmit prin posta cu confirmare de primire sau se depun la Ministerul Integrarii Europene, Str. Libertatii nr. 12, et. 4, camera 409, sectorul 5, Bucuresti (aducatorului i se va elibera o confirmare de primire cu data si semnatura)."
    18. Subcapitolul 8.3 "Termenul limita pentru depunerea Cererii de finantare" va avea urmatorul cuprins:
    "- termenul limita de depunere este 20 martie 2004, ora 16,00. Orice cerere primita dupa termenul limita va fi respinsa in mod automat si nu va fi deschisa chiar daca stampila postei indica o data anterioara datei limita."
    19. Alineatul 4 al subcapitolului 10.2 "Evaluarea calitatii proiectelor" va avea urmatorul cuprins:
    "Punctajul maxim care poate fi acordat unui proiect este de 95 de puncte.
    Punctajul minim pentru ca un proiect sa fie aprobat este de 60 de puncte."
    20. Capitolul 11 "Evaluare ex-ante" si capitolul 12 "Aprobarea proiectelor" se inlocuiesc cu capitolul 11, denumit "Raportul de evaluare", cu urmatorul cuprins:
    "Raportul de evaluare se intocmeste de catre secretarul comisiei de evaluare, se semneaza de toti membrii comisiei si se aproba de ministrul integrarii europene. Raportul de evaluare trebuie sa contina descrierea clara si argumentata a motivatiei acordarii sprijinului financiar, a legaturilor intre proiecte si impactul asteptat in termenii obiectivelor Subprogramului.
    Principalele obiective ale raportului sunt:
    - identificarea relevantei si eficientei acordarii sprijinului financiar;
    - identificarea grupului tinta si a numarului de beneficiari potentiali;
    - evaluarea nivelului maxim al realizarii obiectivelor Subprogramului;
    - definirea indicatorilor care se folosesc pentru monitorizarea implementarii si evaluarea rezultatelor Subprogramului si schitarea sistemului de colectare a datelor monitorizate.
    Raportul va cuprinde urmatorii indicatori:
    - numarul total al proiectelor si lista lunga a acestora, din care:
        - eligibile - numar si procentaj;
        - propuse pentru finantare - numar si procentaj;
    - bugetul total al Subprogramului, din care:
        - suma solicitata prin proiecte - din bugetul Subprogramului;
        - suma alocata din surse proprii ale beneficiarilor;
    - media suportului financiar solicitat - suma si procentaj;
    - media contributiei beneficiarilor - suma si procentaj;
    - volumul de investitii private directe in societatile comerciale sprijinite financiar (total si media/proiect);
    - numarul total de locuri de munca nou-create conform proiectelor (numar total si media/proiect).
    Aprobarea proiectelor va fi data in limita fondului alocat din bugetul Subprogramului pentru cofinantarea proiectelor, incepand de la scorul maxim acordat fiecarui proiect.
    Raportul de evaluare va fi insotit de:
    - Lista lunga a proiectelor;
    - Lista finala a proiectelor propuse spre finantare;
    - Lista de rezerva.
    Decizia de a respinge o cerere sau de a nu acorda o finantare nerambursabila este finala.
    Solicitantii ale caror proiecte se afla pe Lista finala a proiectelor propuse spre finantare vor fi instiintati de catre Agentiile pentru dezvoltare regionala in vederea incheierii Contractelor de finantare."
    21. Alineatul 1 al subcapitolului 13.1 "Contractul de finantare a proiectului" va avea urmatorul cuprins:
    "Dupa aprobarea raportului de evaluare de catre ministrul integrarii europene, intre Agentia pentru Dezvoltare Regionala si solicitantii ale caror proiecte au fost selectate spre a fi finantate prin Subprogram se incheie cate un Contract de finantare a proiectului, care va fi avizat de catre Ministerul Integrarii Europene, iar proiectul beneficiarului va fi anexa a contractului."
    22. Alineatul 2 al titlului "Termene limita" de la subcapitolul 13.1 "Contractul de finantare a proiectului" va avea urmatorul cuprins:
    "- 10 decembrie 2004 este termenul maxim de finalizare a executiei investitiei (plati, achizitii);"
    23. Alineatul 3 al capitolului 14 "Achizitii" va avea urmatorul cuprins:
    "Nota: Prin notiunea de echipamente se intelege: aparate, dispozitive, unelte sau orice alte mijloace necesare in procesul muncii, care nu sunt incorporate in constructia cladirilor. In cazul proiectelor din cadrul turismului, prin expresia <<alte mijloace necesare>> se intelege: mobilier, aparate de iluminat, obiecte ale grupului sanitar, aparate pentru pregatirea si pastrarea hranei, instalatii termice, precum si alte bunuri necesare functionarii activitatilor propuse prin proiect. Geamurile termopan sunt incluse in reabilitarea cladirilor."
    24. Punctul 4 din anexa nr. 1 "Bugetul Subprogramului" va avea urmatorul cuprins:
    "4. In vederea acordarii de ajutoare financiare nerambursabile beneficiarilor Subprogramului, MIE si ADR efectueaza plati din fondurile alocate la capitolul 1 al bugetului Subprogramului pana la 10 decembrie 2004."
    25. Titlul "Depunerea Cererii de finantare" din anexa nr. 2 va avea urmatorul cuprins:
    "- Termenul limita de depunere este 20 martie 2004"
    26. Anexa nr. 3 "Ghidul solicitantului" deriva din Procedurile privind implementarea, monitorizarea si evaluarea Subprogramului, cu modificarile aferente celei de-a II-a licitatii de proiecte.
    27. Punctul 5 din anexa nr. 4 "Cererea de finantare" va avea urmatorul cuprins:
    "5. Date financiare despre organizatie (30 iunie 2003):
    Cifra de afaceri:         (mii lei)
    Profit net                (mii lei)
    Pierderi (separat nota explicativa insotita de o
    declaratie financiara referitoare la raportarea
    contabila de la 30 iunie 2003, care demonstreaza
    ca situatia pierderilor a fost depasita)                          (mii lei)
    Total active (ultimul bilant):                         (mii lei)"
    28. Punctul 5 de la litera E "Documente de anexat la cerere" din anexa nr. 4 "Cererea de finantare" va avea urmatorul cuprins:
    "5. Raportarea contabila la 30 iunie 2003, avizata de Administratia financiara;
    sau
    document justificativ in sensul ca solicitantul nu a intreprins nici o activitate anterioara depunerii proiectului, avizat cu cel mult o luna inainte de data depunerii proiectului, de catre Administratia financiara."
    29. Capitolul "Avizat MDP" din anexele nr. 8 si 19, "Contract de finantare", respectiv "Contract de prestari servicii", va cuprinde urmatoarele semnaturi:

                                 "AVIZAT
                      MINISTERUL INTEGRARII EUROPENE
                               Gheorghe Plesa,
                              secretar general

                             Iulian Dobroteanu,
                          secretar general adjunct

                                Doina Surcel,
                      director Directia plati programe

                              Mihai Balanescu,
                             consilier juridic"

    30. Anexa nr. 14 "Criterii de eligibilitate si de selectie" va cuprinde aceleasi modificari ca la punctele 9, 10, 11, 12, 13 si 14."
    31. Se introduce anexa nr. 21 "Confirmarea solicitantului cu privire la cofinantare" cu urmatorul cuprins:

    "ANEXA 21

              CONFIRMAREA SOLICITANTULUI CU PRIVIRE LA COFINANTARE

    Subsemnatul ........................., in calitate de .................. al societatii, declar pe propria raspundere ca in cazul in care proiectul .............. (denumire) depus in cadrul Subprogramului <<Dezvoltarea oraselor prin stimularea activitatilor intreprinderilor mici si mijlocii>> va fi propus spre finantare voi asigura cofinantarea activitatilor prevazute in cererea de finantare, in valoare de ....................... (suma).

    Semnatura ........................
    Data ............................."



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 30/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 30 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu