Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 3 din 28 ianuarie 2010

privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 2/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului actiunilor de supraveghere, prevenire si control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protectia animalelor si protectia mediului pentru anul 2010 si a Programului de supraveghere si control în domeniul sigurantei alimentelor pentru anul 2010

ACT EMIS DE: AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 68 din 29 ianuarie 2010



Văzând Referatul de aprobare nr. 135 din 27 ianuarie 2010, elaborat de Direcţia de igienă veterinară şi epidemiologie,

având în vedere prevederile art. 2 şi 24 din Legea nr. 150/2004 privind siguranţa alimentelor şi a hranei pentru animale, republicată,

ţinând cont de prevederile art. 63 şi ale art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 10 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.492/2009 pentru aprobarea continuării acţiunilor sanitar-veterinare cuprinse în Programul acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, a altor acţiuni prevăzute în alte programe naţionale, pe care Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor trebuie să le pună în aplicare, precum şi a tarifelor maximale aferente acestora pentru anul 2010,

în temeiul art. 3 alin. (1) şi (3), precum şi al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului pentru anul 2010, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 2/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului pentru anul 2010 şi a Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor pentru anul 2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 şi 49 bis din 21 ianuarie 2010, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Capitolul II se modifică şi va avea următorul cuprins:

„CAPITOLUL II

Programe naţionale de supraveghere, control şi eradicare a bolilor la animale, aprobate prin Decizia Comisiei Europene 2009/883/CE şi cofinanţate de Comisia Europeană

Programele naţionale de supraveghere, control şi eradicare a bolilor la animale, aprobate prin Decizia Comisiei Europene 2009/883/CE din 26 noiembrie 2009 de aprobare a programelor anuale şi multianuale de eradicare, combatere şi monitorizare a anumitor boli ale animalelor şi zoonoze, prezentate de statele membre pentru 2010 şi următorii ani, precum şi a contribuţiei financiare a Comunităţii la aceste programe, şi cofinanţate de Comisia Europeană se realizează potrivit instrucţiunilor emise de preşedintele ANSVSA."

2. La capitolul III, după secţiunea 3 se introduce o nouă secţiune, secţiunea 31, intitulată „Controlul oficial în unităţile înregistrate sanitar-veterinar", al cărei conţinut este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Marian Zlotea

SECŢIUNEA 31

Controlul oficial în unităţile înregistrate sanitar-veterinar*

ANEXĂ

Nr. crt.

Categoria de produs/ activitate

Unitatea

CONDUITA DE CONTROL OFICIAL PRIN INSPECŢIE/VERIFICARE/TESTARE/RECOLTARE DE PROBE

Frecvenţa inspecţiilor/ verificărilor/supravegherii/ monitorizării efectuate de medicii veterinari oficiali, CSVSA, Biroul/Serviciul de igienă veterinară şi epidemiologie

Recoltare de probe pentru examene de laborator

Natura probei

Frecvenţa recoltării probelor pentru examenele prevăzute la cap. III secţiunea 4 din prezentele norme metodologice

Precizări tehnice**

0

1

2

3

4

5

6

1.

Carne

a) carmangerie

Trimestrial

Materii prime

Semestrial, pentru fiecare categorie de produse, conform prevederilor Regulamentului Comisiei nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare

1. Recoltarea de probe se efectuează de către DSVSA în scop bine determinat în cadrul controlului oficial, în vederea verificării siguranţei produsului şi respectiv a conformităţii alimentului cu criteriile de siguranţă prevăzute în Regulamentul Comisiei nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare, după cum urmează:

a) verificare siguranţei produsului şi, respectiv, a conformităţii alimentului din punct de vedere microbiologic cu criteriile de siguranţă prevăzute în Regulamentul Comisiei

nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare

b) verificarea siguranţei produsului şi respectiv a conformităţii alimentului din punct de vedere microbiologic cu criteriile de siguranţă care nu sunt prevăzute de legislaţia comunitară, dar care sunt cuprinse în legislaţia naţională

c) obţinerea de informaţii privind statusul microbiologic al unor alimente comercializate pe piaţă

d) verificarea sistemului de proceduri şi programe implementate de către operatorii cu activitate în domeniul alimentar în vederea asigurării siguranţei alimentelor (proceduri de bune practici de igienă şi producţie, program HACCP, sistem de trasabilitate, proceduri de retragere/rechemare, evitarea contaminării încrucişate şi/sau a contaminării post tratament termic)

e) verificarea conformităţii alimentului/lotului/loturilor suspicionate

f) dezvoltarea investigaţiilor în cursul anchetelor de toxiinfecţii alimentare, reclamaţiilor, sesizărilor

g) obţinerea de informaţii cu privire la noi hazarde, rezultate în urma evaluării riscului

Produse finite

Semestrial, conform prevederilor

Regulamentului Comisiei nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare

b) măcelărie

Semestrial

Carne proaspătă

Semestrial, conform prevederilor

Regulamentului Comisiei nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare

c) centru colectare a vânatului sălbatic

Semestrial în sezoanele de vânătoare

d) centru pentru sacrificarea păsărilor şi/sau lagomorfelor la nivelul fermei

Semestrial

Carcase păsări/lagomorfe

Semestrial, conform prevederilor

Regulamentului Comisiei nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare

2.

Lapte

a) centru de prelucrare a laptelui

independent sau integrat în cadrul exploataţiei

Trimestrial

Produse finite

Trimestrial pentru fiecare categorie de produse obţinute, conform prevederilor

Regulamentului Comisiei nr. 2.073/2005/CE, cu amendamentele ulterioare

b) echipamente automate de vânzare a laptelui crud către consumatorul final

Semestrial

Lapte crud

Numai în caz de suspiciune sau reclamaţii

0

1

2

3

4

5

6

3.

Peşte şi produse din pescuit

a) centru de colectare a peştelui

Trimestrial

Peşte şi produse din peşte

Semestrial - pentru fiecare specie

2. In cazul în care în urma controlului se suspicionează sau se constată o neconformitate care necesită investigaţii de laborator, recoltarea de probe va fi însoţită întotdeauna şi de notă de control, în care autoritatea sanitară veterinară locală va înscrie rezultatul controlului oficial şi va argumenta scopul recoltării.

3.  Recoltarea de probe de către autoritatea sanitară veterinară locală se realizează planificat în baza unei strategii stabilite de către DSVSA, care trebuie să urmărească obţinerea de informaţii - date comparabile, necesare autorităţii sanitare veterinare locale.

In stabilirea strategiei de recoltare DSVSA trebuie să ţină cont de următoarele principii de:

a) recoltare randomizată şi reprezentativă pentru lot;'

b) recoltare selectivă - când se adresează unor categorii de alimente cu risc înalt (în baza informaţiilor, investigaţiilor şi a experienţei anterioare);

c) recoltare în caz de suspiciune - care se bazează pe o analiză şi o experienţă privind lotul şi circumstanţele recoltării'(de exemplu, recoltarea efectuată ca parte a investigaţiei în focarele de TIA sau în timpul unei inspecţii sau evaluări a programului HACCP în urma cărora se constată deficienţe care afectează siguranţa produsului).

In scopul obţinerii de date relevante, al monitorizării şi al supravegherii corespunzătoare a riscului microbiologic pe întreg lanţul alimentar, DSVSA trebuie să ţină cont în elaborarea strategiei de recoltare ca frecvenţa şi procedura de recoltare să se aleagă în funcţie de tipul de microorganism sau toxină si tipul de aliment implicat (perisabil, stabil).

b) fermă piscicolă (bazin piscicol, păstrăvărie) care livrează peşte pentru consum uman

Semestrial

Apă şi peşte

Semestrial - apă şi peşte

c) ambarcaţiune comercială de pescuit

Anual

-

-

d) punct de debarcare

Trimestrial

Peşte

Semestrial - pentru fiecare specie

e) magazin de

desfacere

(pescărie)

Anual

Peşte şi produse din'peşte

Anual - pentru fiecare categorie de produse

f) centru de colectare a batracienilor, gasteropodelor

Semestrial

Batracieni, gasteropode

Semestrial - pentru fiecare specie

4.

Miere

a) centru de colectare a mierii şi a altor produse apicole

Semestrial

Miere şi produse apicole

Semestrial - pentru fiecare categorie de produse

b) centre de extracţie a mierii

Anual

Miere

Anual - în perioada iulie-septembrie

c) magazin de desfacere a mierii

Anual

Miere

Anual - pentru fiecare categorie de miere

5.

Alimentaţie publică şl alte activităţi'

a) restaurant şi alte unităţi în care se prepară şi se servesc mâncăruri gătite

b) pizzerie

c) laborator patiserie

d) pensiuni turistice

e) unităţi cu vânzare prin internet

f) depozit alimentar

g) hipermarket h) supermarket i) cantină

Semestrial

Materii prime şi produse finite

In caz de reclamaţii, sesizări, suspiciuni sau toxiinfecţii alimentare

Magazin alimentar

Anual

Materii prime, semipreparate şi produse finite

In caz de reclamaţii, sesizări, suspiciuni sau toxiinfecţii alimentare

6.

Prepararea mâncărurilor la comandă

Catering

Trimestrial

Produse finite

Trimestrial - pentru fiecare categorie

7.

Produse

primare

destinate

vânzării

directe

a) vânat sălbatic

b) carne de pasăre şi lagomorfe

c) peşte proaspăt

d) melci şi moluşte bivalve

e)ouă

f) miere de albine

g) lapte crud

a) vânat sălbatic

b) carne de pasăre şi lagomorfe

c) peşte proaspăt

d) melci şi moluşte bivalve e)ouă

f) miere de albine

g) lapte crud

In caz de reclamaţii, suspiciuni sau toxiinfecţii alimentare

* Costurile aferente efectuării examenelor de laborator asupra probelor recoltate de către medicii veterinari oficiali, la cererea operatorilor economici, persoane fizice sau juridice, ori cu ocazia reclamaţiilor, se suportă de către operatorii economici în cauză.

** I. In cazul obţinerii unor rezultate de laborator necorespunzătoare, DSVSAau următoarele obligaţii şi vor dispune următoarele măsuri:

A. Notificarea prin SRAAF a tuturor punctelor de contact implicate în alertă:

1. declanşarea anchetei în scopul:

a) identificării lotului/loturilor suspecte;

b) identificării unităţii/unităţilor în care lotul/loturile a fost produs/au fost produse;

c) identificării reţelei de distribuţie prin stabilirea trasabilităţii produsului/produselor;

d) identificării cauzei/pericolului;

e) evaluării pericolului/riscului;

f) aplicării de măsuri conform prevederilor legislative în vigoare în vederea eliminării cauzei/pericolului/riscului;

2. controlul şi verificarea procedurilor şi programelor implementate de către operatorii cu activitate în domeniul alimentar în baza prevederilor legale;

3. verificarea corectitudinii acţiunilor corective şi a măsurilor întreprinse de către operatorii cu activitate în domeniul alimentar în baza prevederilor legale;

4.  supravegherea şi monitorizarea acţiunilor corective şi a măsurilor întreprinse de către operatorii cu activitate în domeniul alimentar în vederea reducerii/eliminării riscurilor determinate de alimentul suspect/incriminat;

5.  reţinerea oficială a lotului/loturilor de alimente suspecte/incriminate până la terminarea anchetei şi sosirea buletinului de analiză;

6. verificarea lotului/loturilor suspecte prin prelevarea de probe, selectând procedura de recoltare în funcţie de tipul de pericol şi particularităţile alimentului (Aw, pH, temperatură etc), precum şi de înregistrările operatorilor cu activitate în domeniul alimentar (alte neconformităţi înscrise în timp în registrele unităţii privind produsul suspect/incriminat);

7. includerea în planul de recoltare de probe de sanitaţie, mediu, materii prime, produse şi loturi, relevante în funcţie de tipul de hazard şi particularităţile alimentului (Aw, pH, temperatură etc);

8.  până la depistarea cauzei şi eliminarea pericolului/riscului, în funcţie de analiza de risc, DSVSA pot dispune, după caz, măsura de reducere sau oprire a producerii alimentului incriminat;

9. centralizarea rezultatelor anchetei şi comunicarea acestora prin SRAAF la punctele de contact din ANSVSA.

B. In cazul produselor de origine animală provenite din import din ţări terţe, PIF şi DSVSA vor dispune măsuri în baza prevederilor Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare care stabileşte principiile ce reglementează organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intră în Comunitatea Europeană din ţări terţe, cu modificările şi completările ulterioare:

1. în situaţia în care, în urma controalelor prevăzute în Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se constată că legislaţia comunitară a fost încălcată, PIF şi DSVSA iau următoarele măsuri:

a) notificarea la ANSVSA despre natura produselor utilizate şi transportul în cauză;

b) intensificarea controalelor pentru loturile de produse cu aceeaşi origine (următoarele 10 transporturi din aceeaşi origine trebuie să fie reţinute oficial pentru efectuarea de controale fizice, incluzând recoltarea de probe şi testări de laborator prevăzute în anexa nr. 3 la Norma sanitară veterinară care stabileşte principiile ce reglementează organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intră în Comunitatea Europeană din ţări terţe, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, cu modificările şi completările ulterioare);

2. în situaţia în care controalele suplimentare confirmă nerespectarea legislaţiei comunitare, lotul sau părţile din lot trebuie distruse conform art. 17 din norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

In cazul în care controalele evidenţiază o depăşire a limitelor maxime de reziduuri, trebuie efectuate controalele prevăzute la art. 20 alin. (1) din norma sanitară veterinară aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 206/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

II. DSVSA se vor asigura că, în cazul obţinerii unor rezultate de laborator necorespunzătoare sau ori de câte ori se constată că există motive suficiente pentru a considera că un aliment implică un risc pentru sănătatea publică, operatorii cu activitate în domeniul alimentar iau următoarele măsuri:

1.  notifică în regim de urgenţă DSVSA, producătorul/importatorul/exportatorul, în funcţie de caz;

2. notifică în regim de urgenţă fermele furnizoare asupra rezultatelor pozitive obţinute în urma examenelor de laborator, în vederea elaborării şi aplicării de către fermieri a unui plan de măsuri care să conducă la reducerea infecţiei în ferme;

3.  informează consumatorii cu privire la produsul suspect/incriminat şi motivul retragerii alimentului de pe piaţă;

4.  iniţiază în regim de urgenţă procedura de retragere/rechemare a produsului din reţeaua de distribuţie şi, dacă este necesar, vor prelua produsul suspect/incriminat deja furnizat chiar de la consumatorul final şi vor furniza în timp util DSVSA documentaţia centralizată privind retragerea/rechemarea produsului;

5.  colaborează cu autorităţile veterinare competente în vederea aplicării de măsuri pentru evitarea sau reducerea riscurilor determinate de alimentul suspect/incriminat şi furnizează în timp util documentaţia solicitată de către ANSVSA;

6.  reevaluează procedurile şi programele de bune practici de igienă şi producţie, HACCP, precum şi mărirea frecvenţei de prelevare a probelor prin programul de autocontrol, până la identificarea şi eliminarea cauzei, şi iniţiază acţiuni şi măsuri corective suplimentare care să preîntâmpine repetarea apariţiei riscului/hazardului pentru alimentul implicat.

In cazul unor rezultate de laborator necorespunzătoare, frecvenţa de prelevare a probelor poate fi mărită până la identificarea şi eliminarea cauzei. Probele recoltate în condiţiile precizărilor tehnice menţionate la coloana 6 vor fi însoţite de o notă de control cu precizarea motivaţiei recoltării acestora în afara frecvenţei stabilite prin prezentele norme metodologice, după cum urmează:

a) în cazul în care în urma inspecţiei se suspicionează sau se constată o neregulă care necesită investigaţii de laborator, autoritatea sanitară veterinară competentă va preleva probe pentru efectuarea analizelor de laborator;

b) ori de câte ori se consideră necesar, DSVSA pot dispune creşterea frecvenţei inspecţiilor şi a recoltărilor de probe în vederea eliminării riscului pentru sănătatea publică, sănătatea animalelor sau mediu.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 3/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 3 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu