ORDIN
Nr. 293 din 12 mai 2005
pentru punerea in aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu
privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin Ordonanta
Guvernului nr. 37/2003
ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU
SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 451 din 27 mai 2005

Avand in vedere prevederile art. 7 alin. (2) lit. d), art. 17 alin. (2)
lit. d), art. 40^1 , art. 51 alin. (1) si ale art. 52 alin. (2) si (4) din
Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii,
modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 37/2003,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (5) si (6) din Hotararea Guvernului
nr. 373/2002 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala - A.N.R.S.C., cu
modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile
Publice de Gospodarie Comunala emite urmatorul ordin:
Art. 1
(1) Se deleaga Directiei juridice si metodologie competenta pentru
acordarea avizului in vederea dobandirii personalitatii juridice de catre
asociatiile, fundatiile si federatiile care isi desfasoara activitatea in sfera
de competenta a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice
de Gospodarie Comunala sau inregistrarii in Registrul asociatiilor si
fundatiilor ori, dupa caz, in Registrul federatiilor a modificarilor aduse
actului constitutiv si/sau statutului.
(2) Se deleaga Serviciului comunicare, mass-media competenta de a
intermedia colaborarea Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile
Publice de Gospodarie Comunala cu organizatiile neguvernamentale pentru
realizarea unor activitati sau programe comune.
Art. 2
(1) Avizul se elibereaza dupa cum urmeaza:
a) in cazul constituirii asociatiei/fundatiei/federatiei, la solicitarea
scrisa a persoanei sau a persoanelor imputernicite prin actul constitutiv sa
desfasoare procedura de dobandire a personalitatii juridice;
b) in cazul inregistrarii modificarilor aduse actului constitutiv si/sau
statutului ori in cazul constituirii filialei, la solicitarea scrisa a
persoanei sau a persoanelor imputernicite prin procesul-verbal al adunarii
generale ori, dupa caz, al consiliului director.
(2) Modelul avizului este prevazut in anexa nr. 1.
Art. 3
(1) In vederea acordarii avizului pentru recunoasterea statutului de utilitate
publica, Directia juridica si metodologie analizeaza documentatia prezentata de
asociatii, fundatii sau federatii si urmareste respectarea cumulativa a
conditiilor prevazute de lege si a criteriilor specifice prevazute in anexa nr.
2.
(2) In cazul in care constata indeplinirea conditiilor si criteriilor
prevazute la alin. (1), in termen de 60 de zile de la primirea cererii,
Directia juridica si metodologie inainteaza presedintelui Autoritatii Nationale
de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala propunerea
pentru recunoasterea statutului de utilitate publica. Aceasta este transmisa,
potrivit legii, Guvernului.
(3) In cazul in care se constata neindeplinirea conditiilor legale si a
criteriilor specifice, Directia juridica si metodologie transmite persoanelor
juridice solicitante un raspuns motivat, in termen de 30 de zile de la data
luarii deciziei.
Art. 4
Directia juridica si metodologie propune presedintelui transmiterea catre
Guvern a solicitarii privind retragerea actului de recunoastere a statutului de
utilitate publica, in situatia neindeplinirii obligatiilor prevazute de
dispozitiile legale.
Art. 5
(1) In vederea acordarii avizului pentru dobandirea personalitatii juridice
sau inregistrarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor ori, dupa caz, in
Registrul federatiilor a modificarilor aduse actului constitutiv si/sau
statutului, asociatiile, fundatiile si federatiile vor prezenta urmatoarele
documente:
a) cerere de eliberare a avizului (in original);
b) actul constitutiv, statutul si, dupa caz, procesul-verbal al adunarii
generale/consiliului director (autentificate);
c) actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial (in fotocopii);
d) in cazul in care se solicita avizul pentru constituirea filialei,
hotararea adunarii generale sau, dupa caz, a consiliului director privind
constituirea filialei (autentificata).
(2) Asociatia, fundatia sau federatia care inainteaza cererea in vederea
recunoasterii utilitatii publice va depune urmatoarele documente:
a) dovada ca activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau
comunitar, dupa caz, ca functioneaza de cel putin 3 ani anteriori datei
depunerii cererii, ca a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
b) raportul de activitate, conform anexei nr. 3, din care sa rezulte
desfasurarea unei activitati anterioare semnificative, prin derularea unor
programe sau proiecte specifice scopului, insotit de situatiile financiare
anuale si de bugetele de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori
datei depunerii cererii;
c) valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori,
care sa fie cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial;
d) copii de pe actul constitutiv, de pe statut si, dupa caz, de pe actele
aditionale;
e) copie de pe dovada dobandirii personalitatii juridice si, dupa caz, a
inregistrarii modificarilor actului constitutiv si/sau statutului in Registrul
asociatiilor si fundatiilor ori in Registrul federatiilor;
f) dovada privind bonitatea asociatiei, fundatiei sau federatiei, emisa de
banca la care are deschis contul, si ultimul extras de cont bancar;
g) copie de pe dovada privind situatia juridica a sediului ori a sediilor
unde se desfasoara activitatile;
h) certificate constatatoare privind indeplinirea obligatiilor exigibile de
plata a impozitelor si taxelor catre stat, inclusiv a celor locale, precum si a
contributiilor pentru asigurarile sociale de stat, asigurarile sociale de
sanatate, asigurarile de somaj (formulare-tip eliberate de autoritatile
competente);
i) autorizatiile administrative conforme cu legislatia in vigoare si/sau
acordurile necesare desfasurarii activitatilor;
j) regulamentul intern de functionare;
k) organigrama asociatiei, fundatiei sau federatiei;
l) raportul comisiei de cenzori pe ultimii 3 ani;
m) documentele care atesta parteneriatul cu alte asociatii, fundatii,
institutii publice;
n) numele si adresa persoanelor fizice, respectiv denumirea si sediul
persoanelor juridice cu care asociatia sau fundatia colaboreaza in mod frecvent
in vederea realizarii obiectului sau de activitate pentru care aceasta solicita
recunoasterea statutului de utilitate publica;
o) declaratie pe propria raspundere a presedintelui, cunoscand prevederile
art. 474 din Codul penal cu privire la falsul in declaratii, privind
veridicitatea informatiilor cuprinse in raport, faptul ca organizatia nu a
desfasurat activitati ilicite sau contrare ordinii publice ori bunelor moravuri
si ca nu are sume neachitate la scadenta catre persoane fizice sau juridice;
p) in cazul federatiilor care solicita recunoasterea ca fiind de utilitate
publica, dovada ca cel putin doua treimi din numarul asociatiilor si
fundatiilor care le alcatuiesc sunt de utilitate publica.
Art. 6
In vederea eliberarii avizului, Directia juridica si metodologie va
solicita, dupa caz, in functie de domeniile de activitate prevazute in statut,
punctul de vedere al compartimentelor de specialitate din cadrul Autoritatii
Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala.
Art. 7
(1) Evidenta asociatiilor, fundatiilor, federatiilor si a filialelor carora
li s-a acordat aviz favorabil se va tine intr-un registru special, deschis in
cadrul Directiei juridice si metodologie.
(2) Evidenta privind constituirea, modificarea si incetarea asociatiilor,
fundatiilor si federatiilor se realizeaza pe baza documentatiei transmise de
Ministerul Justitiei.
(3) Directia juridica si metodologie va pune la dispozitie Serviciului
comunicare, mass-media evidenta asociatiilor, fundatiilor, federatiilor si
filialelor cuprinse in registrul prevazut la alin. (1).
Art. 8
Directia juridica si metodologie si Serviciul comunicare, mass-media vor
duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 9
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 10
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare
pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala,
Jeanina Preda
ANEXA 1
AVIZ
Nr. ........./............
Ca urmare a cererii inregistrate sub nr. ......./........., formulata de
doamna/domnul ................................, reprezentanta/reprezentant a/al
Asociatiei/Fundatiei/Federatiei ............................................,
cu sediul in .........................., prin care se solicita acordarea
avizului Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala,
in temeiul dispozitiilor art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin
Ordonanta Guvernului nr. 37/2003,
se avizeaza favorabil prevederile cuprinse in art.*) ........ din Statutul
autentificat cu nr. ......... la Biroul notarului public
....................... si/sau din Procesul-verbal autentificat cu nr. ......
la Biroul notarului public ............................, care intra in
competenta Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala.
Prezentul aviz este valabil pentru inregistrarea in Registrul asociatiilor
si fundatiilor/Registrul federatiilor aflat la grefa judecatoriei/tribunalului
in a/al carei circumscriptie teritoriala asociatia/fundatia/federatia/filiala
isi are sediul.
Director,
...........
------------
*) Vor fi mentionate acele articole, alineate si litere care se refera la
activitatile ce intra in competenta Autoritatii Nationale de Reglementare
pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala.
ANEXA 2*)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
CRITERII SPECIFICE
de acordare a statutului de utilitate publica asociatiilor, fundatiilor si
federatiilor care desfasoara activitati din sfera de competenta a Autoritatii
Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala
In conformitate cu prevederile art. 38 si 40^1 din Ordonanta Guvernului nr.
26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, modificata si completata prin
Ordonanta Guvernului nr. 37/2003, o asociatie, o fundatie sau o federatie poate
fi recunoscuta ca fiind de utilitate publica daca sunt indeplinite cumulativ
urmatoarele conditii:
1. Art. 38 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
A. activitatea acesteia se desfasoara in interes general sau comunitar,
dupa caz, si functioneaza de cel putin 3 ani anterior datei depunerii cererii
privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
______________________________________________________________________________
|Nr. | Criterii specifice |Documentele
care|Indeplinirea|
|crt.| |se analizeaza |criteriului
|
| | | |(se noteaza
|
| | | |cu da/nu)
|
|____|___________________________________________|________________|____________|
| 1.| Activitatea de interes public general | Statutul, actul|
|
| | si/sau comunitar a asociatiei, fundatiei | constitutiv, |
|
| | sau federatiei se desfasoara in sfera de | regulamentul |
|
| | competenta. | intern de |
|
| | | functionare, | |
| | | pct. 2 din |
|
| | | raportul de |
|
| | | activitate. |
|
|____|___________________________________________|________________|____________|
| 2.| In obiectul de activitate, activitatile de| Idem |
|
| | interes general si/sau comunitar, din | |
|
| | sfera de competenta a A.N.R.S.C., sunt | |
|
| | preponderente in raport cu activitatile in| |
|
| | interes personal nepatrimoniat al | |
|
| | asociatilor sau fondatorilor. | |
|
|____|___________________________________________|________________|____________|
| 3.| Prin activitatea desfasurata nu se | Idem |
|
| | urmareste atragerea personalului | |
|
| | A.N.R.S.C. in desfasurarea unor activitati| |
|
| | care contravin statutului acesteia, | |
|
| | legilor, ordinelor si regulamentelor | |
|
| | A.N.R.S.C. | |
|
|____|___________________________________________|________________|____________|
| 4.| Prevederile statutului asociatiei, | Idem | |
| | fundatiei sau federatiei nu au caracter | |
|
| | sindical ori politic si nu sunt contrare | |
|
| | normelor de pastrare a ordinii publice si | |
|
| | nu incalca bunele moravuri. | |
|
|____|___________________________________________|________________|____________|
| 5.| Activitatea asociatiei sau fundatiei se | Idem
| | circumscrie unuia dintre urmatoarele | |
|
| | obiective: | |
|
| | a) protejarea interesului utilizatorilor; | |
|
| | b) promoveaza egalitatea de tratament | |
|
| | pentru toti operatorii de servicii publice| |
|
| | de gospodarie comunala; | |
|
| | c) militeaza pentru promovarea | | |
| | parteneriatelor public-private si | |
|
| | asocierii intercomunale; | |
|
| | d) promoveaza eficienta economica si | |
|
| | mecanismele economiei de piata, precum si | |
|
| | crearea si asigurarea unui mediu | |
|
| | concurential si stimularea patrunderii | |
|
| | capitalului privat in sfera serviciilor | |
|
| | publice de gospodarie comunala; | |
|
| | e) promoveaza si sustine initiative | |
|
| | privind pregatirea profesionala a | |
|
| | personalului. | |
|
|____|___________________________________________|________________|____________|
2. Art. 38 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
B. a realizat majoritatea obiectivelor stabilite;
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Realizarea indicatorului (se noteaza da/nu)
B - Indeplinirea criteriului (se noteaza da/nu)
______________________________________________________________________________
|Nr. |Criteriile |Indicatorii de |Documentele care se| A|
B|
|crt.| |realizare ai |analizeaza | |
|
| | |criteriului | | |
|
| | | | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 1.|Asociatia sau fundatia|a) Definirea clara a |Statutul, | |
|
| |face dovada bunei |organelor de conducere, |organigrama, | |
|
| |desfasurari a |administrare si control.|pct. 3.1 din | |
|
| |activitatii organelor | |raportul de | |
|
| |de conducere, | |activitate, | |
|
| |administrare si | | | |
|
| |control, in | | | |
|
| |conformitate cu | | | |
|
| |prevederile statutare | | | |
|
| |si cu regulamentul | | | |
|
| |intern de functionare.| | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) Existenta |Pct. 3.2 din | |
|
| | |rapoartelor, proceselor-|raportul de | |
|
| | |verbale, care atesta |activitate, copii | |
|
| | |functionarea organelor |de pe documente. | |
|
| | |de conducere, | | |
|
| | |administrare si control.| | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |c) In statut sau in |Statutul, | |
|
| | |regulamentul intern de |regulamentul | |
|
| | |functionare exista |intern de | |
|
| | |prevederi referitoare la|functionare. | |
|
| | |solutionarea | | |
|
| | |conflictelor de interese| | |
|
| | |aparute in activitatea | | |
|
| | |asociatiei/fundatiei. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |d) Ponderea personalului|Pct. 3.1 si 3.3 din| |
|
| | |calificat angajat cu |raportul de | |
|
| | |caracter permanent. |activitate. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 2.|Asociatia sau fundatia|a) Depunerea |Copii de pe | |
|
| |face dovada |formularelor situatiilor|formularele | |
|
| |functionarii in |financiare anuale la |situatiilor | |
|
| |conformitate cu |administratia financiara|financiare anuale | |
|
| |legislatia in vigoare |din raza teritoriala in |depuse. | |
|
| | |care asociatia sau | | |
|
| | |fundatia isi are sediul.| | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) Plata impozitelor, |Certificate | |
|
| | |taxelor, contributiilor |constatatoare | |
|
| | |si a altor venituri |privind | |
|
| | |bugetare datorate |indeplinirea | |
|
| | |creditorilor bugetari. |obligatiilor | |
|
| | | |exigibile de plata | |
|
| | | |a impozitelor si | |
|
| | | |taxelor catre stat,| |
|
| | | |inclusiv a celor | |
|
| | | |locale, precum si a| |
|
| | | |contributiilor | |
|
| | | |pentru asigurarile | |
|
| | | |sociale de stat | |
|
| | | |asigurarile sociale| |
|
| | | |de sanatate, | |
|
| | | |asigurarile de | |
|
| | | |somaj. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |c) Personalul este |Pct. 3.3 din | |
|
| | |incadrat in conformitate|raportul de | |
|
| | |cu legislatia in |activitate si | |
|
| | |vigoare. |certificate | |
|
| | | |constatatoare | |
|
| | | |privind | |
|
| | | |indeplinirea | |
|
| | | |obligatiilor | |
|
| | | |exigibile de plata | |
|
| | | |a impozitelor si | |
|
| | | |taxelor catre stat,| |
|
| | | |inclusiv a celor | |
|
| | | |locale, precum si a| |
|
| | | |contributiilor | |
|
| | | |pentru asigurarile | |
|
| | | |sociale de stat, | |
|
| | | |asigurarile sociale| |
|
| | | |de sanatate, | |
|
| | | |asigurarile de | |
|
| | | |somaj. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |d) Are autorizatiile |Autorizatiile | |
|
| | |necesare in vederea |administrative | |
|
| | |desfasurarii |conforme cu | |
|
| | |activitatilor statutare.|legislatia in | |
|
| | | |vigoare si/sau cu | |
|
| | | |acordurile necesare| |
|
| | | |desfasurarii | |
|
| | | |activitatilor, | |
|
| | | |copii de pe | |
|
| | | |documente. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 3.|Asociatia sau fundatia|a) Dispune de un sediu |Pct. 1 din raportul| |
|
| |dispune de resurse |adecvat si de dotari |de activitate, | |
|
| |financiare materiale |destinate in |copie de pe | |
|
| |si umane adecvate |exclusivitate realizarii|document. | |
|
| |functionarii |activitatilor de interes| | |
|
| |organizatiei |general si/sau | | |
|
| | |comunitar. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) A dezvoltat in |Pct. 3.7 si Fisa | |
|
| | |teritoriu filiale sau |activitatilor din | |
|
| | |puncte de lucru adecvate|raportul de | |
|
| | |realizarii de activitati|activitate. | |
|
| | |de interes general ori | | |
|
| | |comunitar (in cazul | | |
|
| | |asociatiilor si | | |
|
| | |fundatiilor care | | |
|
| | |desfasoara activitati de| | |
|
| | |interes general). | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |c) Resursele financiare |Pct. 4 din raportul| |
|
| | |de care dispune permit |de activitate, | |
|
| | |realizarea activitatilor|copii de pe | |
|
| | |de interes general |documentele | |
|
| | |si/sau comunitar. |contabile. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |d) Personalul are |Pct. 3.3 si 3.4 | |
|
| | |pregatire profesionala |din raportul de | |
|
| | |si experienta in |activitate. | |
|
| | |domeniul de activitate. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 4.|Asociatia, fundatia |a) Utilizeaza un mijloc |Fisa activitatilor | |
|
| |sau federatia face |constant de informare |din raportul de | |
|
| |dovada unei bune |referitor la serviciile |activitate. | |
|
| |comunicari si |si activitatile | | |
|
| |colaborari cu |derulate. | | |
|
| |cetatenii, | | | |
|
| |beneficiarii | | | |
|
| |serviciilor, alte | | | |
|
| |organizatii | | | |
|
| |neguvernamentale si | | | |
|
| |institutii publice. | | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) Parteneriat cu alte |Documente care | |
|
| | |organizatii |atesta | |
|
| | |neguvernamentale, |parteneriatul cu | |
|
| | |institutii publice etc. |alte asociatii, | |
|
| | |in vederea dezvoltarii |fundatii, | |
|
| | |de activitati comune |institutii publice | |
|
| | |si/sau finantarii |etc. si pct. 3.6 | |
|
| | |acestor activitati. |din raportul de | |
|
| | | |activitate. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 5.|Obiectivele de |A realizat mai mult de |Pct. 2 si 3.5 si | |
|
| |interes general si/sau|jumatate din numarul |Fisa activitatilor | |
|
| |comunitar realizate au|obiectivelor de interes |din raportul de | |
|
| |fost semnificative in |general si/sau comunitar|activitate. | |
|
| |raport cu obiectivele |stabilite prin actul | | |
|
| |de aceeasi natura |constitutiv sau statut. | | |
|
| |stabilite prin actul | | | |
|
| |constitutiv sau | | | |
|
| |statut. | | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 6.|Activitatile de |In domenii de interes |Fisa activitatilor | |
|
| |interes general si/sau|general si/sau comunitar|din raportul de | |
|
| |comunitar realizate |activitatile desfasurate|activitate. | |
|
| |sunt de utilitate |au condus la rezultate | | |
|
| |publica, respectiv |reale si benefice pentru| | |
|
| |scopurile vizate sunt |comunitate sau pentru | | |
|
| |benefice. |grupul de persoane. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
3. Art. 38 alin. (1) lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
C. prezinta un raport de activitate din care sa rezulte desfasurarea unei
activitati anterioare semnificative, prin derularea unor programe ori proiecte
specifice scopului sau, insotit de situatiile financiare anuale si de bugetele
de venituri si cheltuieli pe ultimii 3 ani anteriori datei depunerii cererii
privind recunoasterea statutului de utilitate publica;
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Realizarea indicatorului (se noteaza da/nu)
B - Indeplinirea criteriului (se noteaza da/nu)
______________________________________________________________________________
|Nr. |Criteriile |Indicatorii de |Documentele care se| A|
B|
|crt.| |realizare ai |analizeaza | |
|
| | |criteriului | | |
|
| | | | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 1.|Activitatile |Activitatile desfasurate|Statutul, pct. 2 | |
|
| |desfasurate anterior |au condus la |si Fisa | |
|
| |au fost adecvate |indeplinirea |activitatilor din | |
|
| |indeplinirii |obiectivelor de interes |raportul de | |
|
| |obiectivelor |general si/sau comunitar|activitate. | |
|
| |statutare. |prevazute in statut. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 2.|Dezvolta programe, |a) Dezvolta si |Pct. 3 si Fisa | |
|
| |proiecte specifice. |imbogateste, prin |activitatilor din | |
|
| | |proiecte specifice, |raportul de | |
|
| | |activitatile de interes |activitate. | |
|
| | |general si/sau | | |
|
| | |comunitar, serviciile | | |
|
| | |acordate in functie de | | |
|
| | |evaluarea periodica a | | |
|
| | |acestora. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) Numarul de |Pct. 3.3 si Fisa | |
|
| | |beneficiari ai aceluiasi|activitatilor din | |
|
| | |serviciu nu s-a diminuat|raportul de | |
|
| | |cu mai mult de 10% fata |activitate. | |
|
| | |de anul precedent. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 3.|Sustenabilitatea |a) Utilizeaza resurse |Pct. 3.3 si Fisa | |
|
| |activitatilor, |umane adecvate |activitatilor din | |
|
| |serviciilor, din punct|activitatilor |raportul de | |
|
| |de vedere tehnic, |desfasurate: |activitate. | |
|
| |patrimonial al |- personal calificat in | | |
|
| |grupului de |specialitate; | | |
|
| |beneficiari. |- personal angajat cu | | |
|
| | |norma intreaga; | | |
|
| | |- dezvolta politici de | | |
|
| | |formare si dezvoltare a | | |
|
| | |personalului si a | | |
|
| | |voluntarilor. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) Utilizeaza | | |
|
| | |metodologii de lucru | | |
|
| | |adecvate serviciilor | | |
|
| | |oferite: tehnici, | | |
|
| | |metode, instrumente de | | |
|
| | |evaluare, respectarea | | |
|
| | |legislatiei. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |c) Are capacitatea de |Pct. 4 si Fisa | |
|
| | |autofinantare a |activitatilor din | |
|
| | |serviciilor dezvoltate |raportul de | |
|
| | |de cel putin 10% din |activitate. | | |
| | |costul total al | | |
|
| | |acestora. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |d) Are capacitatea de a |Pct. 4 si Fisa | |
|
| | |atrage mai multe surse |activitatilor din | |
|
| | |de finantare. |raportul de | |
|
| | | |activitate. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |e) Dispune de dotarile |Pct. 4 si Fisa | |
|
| | |materiale adecvate |activitatilor din | |
|
| | |desfasurarii |raportul de | |
|
| | |serviciilor. |activitate. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |f) Serviciile oferite se|Fisa activitatilor | |
|
| | |desfasoara cu |din Raportul de | |
|
| | |consimtamantul |activitate. | |
|
| | |beneficiarilor si, dupa | | |
|
| | |caz, cu aportul | | |
|
| | |beneficiarilor in | | |
|
| | |realizarea acestora. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |g) Serviciile oferite se|Fisa activitatilor | |
|
| | |desfasoara cu acordul |din Raportul de | |
|
| | |si, dupa caz, cu aportul|activitate. | |
|
| | |comunitatii locale. | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |h) Exista rezultate ale |Fisa din raportul | |
|
| | |serviciilor. |de activitate. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| 4.|Situatiile financiare |a) Concordanta dintre |Pct. 4 din raportul| |
|
| |anuale si bugetele de |prevederile bugetului de|de activitate, | |
|
| |venituri si cheltuieli|venituri si cheltuieli |bugetul de venituri| |
|
| |reflecta desfasurarea |si datele reflectate in |si cheltuieli si | |
|
| |activitatilor de |situatiile financiare |situatiile | |
|
| |interes general sau |anuale. |financiare anuale. | |
|
| |comunitar. | | | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |b) Cheltuieli adecvate |Pct. 4 si Fisa | |
|
| | |activitatilor |activitatilor din | |
|
| | |desfasurate. |raportul de | |
|
| | | |activitate, bugetul| |
|
| | | |de venituri si | |
|
| | | |cheltuieli si | |
|
| | | |situatiile | |
|
| | | |financiare anuale. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
| | |c) Cheltuieli in |Pct. 4 din raportul| |
|
| | |concordanta cu |de activitate, | |
|
| | |veniturile obtinute. |bugetul de venituri| |
|
| | | |si cheltuieli si | |
|
| | | |situatiile | |
|
| | | |financiare anuale. | |
|
|____|______________________|________________________|___________________|__|__|
4. Art. 38 alin. (1) lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000:
D. valoarea activului patrimonial pe fiecare dintre cei 3 ani anteriori
este cel putin egala cu valoarea patrimoniului initial.
______________________________________________________________________________
| Criteriul |Documentele care se |Indeplinirea
|
| |analizeaza
|indicatorului|
|__________________________________|_____________________________|_____________|
|Valoarea activului patrimonial pe |Pct. 4 din raportul de |
|
|fiecare dintre cei 3 ani anteriori|activitate, bugetul de |
|
|nu a scazut sub valoarea |venituri si cheltuieli si |
|
|patrimoniului initial. |situatiile financiare anuale.|
|
|__________________________________|_____________________________|_____________|
ANEXA 3
RAPORT DE ACTIVITATE PE ULTIMII 3 ANI
al asociatiei, fundatiei sau federatiei care solicita acordarea statutului de
utilitate publica
1. Date privind asociatia/fundatia/federatia
Denumirea asociatiei/fundatiei/federatiei:
Denumirea abreviata (daca este cazul):
Tipul de organizatie: (asociatie/fundatie/federatie)
Sediul: adresa:
telefon/fax:
e-mail:
situatia juridica:
suprafata totala (mp):
numarul de incaperi:
Dobandirea personalitatii juridice:
- in temeiul Legii nr. 21/1924:
_
|_| nr. dosarului la dobandirea personalitatii juridice:
_
|_| sentinta civila de dobandire a personalitatii juridice:
_
|_| sentinte civile care autorizeaza modificarile actului constitutiv
si/sau ale statutului:
- nr.:
- eliberata de:
- data:
- in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 26/2000:
_
|_| certificate de inscriere in Registrul asociatiilor si fundatiilor:
- nr.:
- data:
Codul fiscal nr. ........., anul ......, eliberat de ...................
Cont bancar nr. ........., deschis la banca ............................
Adresa bancii ..........................................................
Numele persoanei/persoanelor cu drept de semnatura:
Persoane fizice/juridice la constituire:
- membrii asociatiei
- fondator/fondatori
2. Obiectul de activitate prevazut in statut
Scopul (se defineste in conformitate cu art. ..... din statut):
Obiectivele stabilite in statut:
- de interes general;
- de interes comunitar, respectiv in interesul public al unei comunitati
si/sau al unor grupuri de persoane fizice ori juridice care urmaresc un
obiectiv comun sau au aceleasi opinii, aceeasi cultura, orientare religioasa,
sociala, profesionala si altele.
________________________________________________________________________________
Activitati de interes general sau In conformitate cu art. .....
Grupul-tinta
comunitar prevazute in statut
________________________________________________________________________________
3. Date privind organizarea si functionarea
3.1. Organizarea asociatiei/fundatiei/federatiei:
- organe de conducere (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
- organe de administrare (numele, prenumele, adresa, profesia,
alese/numite):
- organe de control (numele, prenumele, adresa, profesia, alese/numite):
3.2. Informatii privind functionarea asociatiei/fundatiei/federatiei (pe
ultimii 3 ani):
- activitatea organelor de conducere:
- nr. de sedinte in conformitate cu procesele-verbale nr./data
.............
- alte documente (specificati):
- activitatea organelor de administrare:
- nr. de sedinte in conformitate cu procesele-verbale nr./data
.............
- alte documente (specificati):
- activitatea organelor de control:
_
|_| nr. de sedinte in conformitate cu procesele-verbale nr/.data
...........
_
|_| alte documente (specificati):
3.3. Personalul administrativ al organizatiei (in ultimii 3 ani):
- contract individual de munca:
- cu contract individual de munca cu timp partial:
- nr. de voluntari:
3.4. Dezvoltarea resurselor umane (programe de formare a personalului,
organizate de diferite asociatii/fundatii/federatii pe ultimii 3 ani):
- asociatia/fundatia/federatia:
- domeniul:
- nr. de persoane:
Programe pentru atragerea de voluntari (in ultimii 3 ani):
- nr. de participanti:
- nr. de voluntari atrasi:
3.5. Activitati de interes general sau comunitar realizate (in ultimii 3
ani):
- denumirea activitatii, in conformitate cu fisa activitatilor:
- nr. de beneficiari:
3.6. Principalele mijloace de comunicare si de informare utilizate (in
ultimii 3 ani):
- tipul activitatii:
3.7. Dezvoltare teritoriala:
- filiale:
- puncte de lucru:
- judet/localitate/telefon:
- persoana de contact:
- nr. de membri asociati sau personal al fundatiei:
- anul infiintarii:
3.8. Afiliere la nivel national:
- denumirea si adresa organismului national:
- documentul care atesta afilierea:
- data afilierii:
3.9. Afiliere internationala (documentul care atesta afilierea, anul, tipul
de afiliere):
- membru deplin:
- membru asociat:
- alte specificatii:
3.10. Premii, nominalizari, alte forme de recunoastere a activitatii:
- denumirea:
- anul:
- institutia care a acordat/recunoscut activitatea:
4. Resurse materiale si financiare
Patrimoniul (in conformitate cu ultima balanta contabila), total valoare,
din care:
a) total imobilizari corporale, din care:
- constructii:
- terenuri:
- alte mijloace:
_
|_| mobilier
_
|_| echipament
_
|_| altele
- mijloace de transport:
- imobilizari corporale in curs:
b) total disponibilitati banesti, din care:
- lei:
- valuta:
Venituri (in conformitate cu ultima balanta contabila), total valoare, din
care:
- resurse obtinute de la bugetul de stat:
- resurse obtinute de la bugetul local:
- cotizatiile membrilor:
- dividendele societatilor comerciale infiintate:
- dobanzile si dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile:
- venituri realizate din activitati economice proprii:
- donatii, sponsorizari sau legate:
- finantari, granturi:
Miscarea patrimoniala (valoarea activului in mii lei, in ultimii 3 ani):
Proiecte desfasurate cu finantare externa (pe ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- finantator:
Proiecte subventionate de la bugetul de stat/local (in ultimii 3 ani):
- perioada/anul:
- denumirea programului:
- valoarea:
- temeiul legal si sursa subventiei:
Societati comerciale infiintate:
- denumirea:
- anul infiintarii:
- obiectul de activitate:
- adresa:
- codul fiscal:
ANEXA 1
la raportul de activitate
FISA Nr. .............
privind activitatile in interes general si/sau comunitar desfasurate
1. Denumirea activitatii:
2. Scopul:
3. Obiectivele:
4. Durata (limitata/nelimitata):
5. Aria de desfasurare (locala, judeteana, nationala):
6. Categoria de persoane beneficiare:
- nr. de beneficiari:
- caracteristici socioeconomice ale grupului-tinta:
7. Precizati modalitatea de selectare a beneficiarilor activitatilor:
8. Descrieti modalitatile prin care proiectul si-a propus implicarea
beneficiarilor in activitatile desfasurate in beneficiul acestora:
9. Descrieti activitatile/serviciile desfasurate si metodologiile de lucru
utilizate:
10. Resurse umane utilizate (contract individual de munca/conventie
civila/voluntari):
- nr. total, din care:
- conducere:
- executie:
Numele persoanei care conduce si administreaza activitatea:
11. Costul programului, proiectului pe toata durata finantarii sau, dupa
caz, costul anual al serviciului, in conformitate cu cheltuielile din anul
precedent depunerii documentatiei, in mii lei, din care:
- contributia organizatiei:
- subventii de la bugetul de stat:
- subventii de la bugetul local:
- contributii ale partenerilor externi:
- contributii ale beneficiarilor:
12. Costul lunar al serviciului, pe beneficiar:
13. Parteneri implicati (forma parteneriatului):
14. Autorizatii necesare desfasurarii activitatii:
- institutia care a eliberat autorizatia:
- nr. documentului/data:
15. Evaluarea activitatilor, metode utilizate:
- cand a avut loc evaluarea:
- cine a evaluat activitatea:
- masuri luate in urma evaluarii:
16. Rezultatele activitatii (specificati indicatorii de performanta
utilizati):
17. Efectele benefice ale activitatii la nivelul comunitatii:
- modalitatile de informare a comunitatii privind activitatile si
rezultatele acestora:
- alte comentarii privind activitatea desfasurata:
Numele persoanei desemnate pentru a oferi informatii suplimentare:
Numele si prenumele presedintelui asociatiei/fundatiei:
Data/semnatura/stampila