
Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 38.566/1.838 din 16.12.2019 privind publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.424(98) şi Rezoluţia MSC.439(99) ale Comitetului de siguranţă maritimă din 15 iunie 2017, respectiv 24 mai 2018,ţinând seama de prevederile art. VIII(b)(vi)(2)(bb) şi ale art. VIII(b)(vii)(2) din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS 1974), la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979, precum şi ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare prevederile art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor emite prezentul ordin. Articolul 1Se publică amendamentele la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000), adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.424(98) a Comitetului de siguranţă maritimă din 15 iunie 2017, prevăzută în anexa nr. 1. Articolul 2Se publică amendamentele la Codul HSC 2000, adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.439(99) a Comitetului de siguranţă maritimă din 24 mai 2018, prevăzută în anexa nr. 2. Articolul 3Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin. Articolul 4Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, Lucian Nicolae Bode ANEXA Nr. 1REZOLUŢIA MSC.424(98) (adoptată la 15 iunie 2017) Amendamente la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000) Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, notând Rezoluţia MSC.97(73), prin care a adoptat Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză („Codul HSC 2000"), care a devenit obligatoriu conform capitolului X din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) („Convenţia"), notând, de asemenea, articolul VIII(b) şi regula X/1.2 din Convenţie privind procedura pentru amendarea Codului HSC 2000, luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi opta sesiune a sa, amendamentele la Codul HSC 2000 propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie, 1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul HSC 2000, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că aceste amendamente trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat secretarului general obiecţiile lor la amendamente; 3 invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 solicită secretarului general, în sensul articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă; 5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂ la Rezoluţia MSC.424(98) Amendamente la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000) Capitolul 8Mijloace şi dispozitive de salvare 8.10 Ambarcaţiuni de salvare şi bărci de urgenţă 1 Paragrafele 8.10.1.5 şi 8.10.1.6 se înlocuiesc cu următoarele: .5 fără a aduce atingere prevederilor de la .4 de mai sus, nava trebuie să fie dotată cu suficiente bărci de salvare astfel încât, în situaţia abandonării navei de către numărul total de persoane pe care nava este autorizată să le transporte: .5.1 cel mult 9 plute de salvare prevăzute în conformitate cu 8.10.1.1 sunt adunate de fiecare barcă de salvare; sau .5.2 dacă Administraţia consideră că bărcile de salvare pot remorca o pereche de astfel de plute de salvare simultan, cel mult 12 plute de salvare prevăzute în conformitate cu 8.10.1.1 sunt adunate de fiecare barcă de salvare; şi .5.3 nava poate fi evacuată în timpul specificat în 4.8. .6 nava cu lungimea mai mică de 30 m poate fi exceptată de la dotarea cu o barcă de urgenţă, cu condiţia ca această navă să respecte toate cerinţele următoare: .6.1 nava este prevăzută cu mijloace care să permită recuperarea din apă a unei persoane lipsite de ajutor, cu corpul în poziţie orizontală sau apropiată de orizontală; .6.2 recuperarea persoanei lipsite de ajutor poate fi observată de pe puntea de navigaţie; şi .6.3 nava este suficient de manevrabilă pentru a se apropia şi recupera persoane în cele mai nefavorabile condiţii. ANEXA Nr. 2REZOLUŢIA MSC.439(99) (adoptată la 24 mai 2018) Amendamente la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000) Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului, amintind de asemenea Rezoluţia MSC.97(73), prin care a adoptat Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză („Codul HSC 2000"), care a devenit obligatoriu conform capitolului X din Convenţia internaţională din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare („Convenţia"), amintind în continuare articolul VIII(b) şi regula X/1.2 din Convenţie privind procedura pentru amendarea Codului HSC 2000, luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi noua sesiune a sa, amendamentele la Codul HSC 2000, propuse şi difuzate în conformitate cu articolul VIII(b)(i) din Convenţie, 1 adoptă, în conformitate cu articolul VIII(b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Codul HSC 2000, al căror text este prevăzut în anexa la prezenta rezoluţie; 2 stabileşte, în conformitate cu articolul VIII(b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, că aceste amendamente trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepţia cazului în care, înainte de această dată, cel puţin o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puţin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat secretarului general obiecţiile lor la amendamente; 3 invită guvernele contractante la Convenţie să ia notă că, în conformitate cu articolul VIII(b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus; 4 solicită secretarului general, în sensul articolului VIII(b)(v) din Convenţie, să transmită tuturor guvernelor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă; 5 solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie. ANEXĂ la Rezoluţia MSC.439(99) Amendamente la Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză (Codul HSC 2000) Capitolul 14Radiocomunicaţii 14.2 Termeni şi definiţii 1 În paragraful 14.2.1, subparagraful .6 existent se modifică după cum urmează: .6 Identităţile Sistemului mondial pentru caz de sinistru şi pentru siguranţa navigaţiei pe mare (GMDSS) înseamnă identitatea serviciilor maritime mobile, indicativul de apel al navei, identităţile serviciului mobil prin satelit recunoscut şi identitatea numărului de serie care pot fi transmise prin echipamentul navei şi utilizate pentru identificarea navei. 2 În paragraful 14.2.1, după subparagraful .16 existent se adaugă noul subparagraf .17 după cum urmează: .17 Serviciul mobil prin satelit recunoscut înseamnă orice serviciu care operează printr-un sistem prin satelit şi este recunoscut de către Organizaţie pentru a fi utilizat în Sistemul mondial pentru caz de sinistru şi pentru siguranţa navigaţiei pe mare (GMDSS). 14.7 Instalaţia radio: generalităţi 3 În paragraful 14.7.1, subparagraful .5 existent se modifică după cum urmează: .5 o instalaţie radio pentru recepţia informaţiilor privind siguranţa maritimă prin intermediul unui sistem de apel în grup lărgit al unui serviciu mobil prin satelit recunoscut, dacă nava este angajată în voiaje în zona maritimă A1 sau A2 sau A3, dar în care nu este asigurat un serviciu internaţional NAVTEX. Totuşi, pot fi exceptate de la această cerinţă navele angajate exclusiv în voiaje în zonele unde este asigurat un serviciu de informaţii pentru siguranţa maritimă prin telegrafie HF cu imprimare directă şi dotate cu echipament capabil să recepţioneze aceste informaţii. 4 În paragraful 14.7.1, subparagraful .6.1 existent se modifică după cum urmează: .6.1 poate să transmită un semnal de alarmare în caz de sinistru prin serviciul de sateliţi cu orbită polară care operează în banda de 406 MHz; 14.8 Instalaţia radio: zona maritimă A1 5 În paragraful 14.8.1, subparagraful .5 existent se modifică după cum urmează: .5 fie printr-un serviciu mobil prin satelit recunoscut; această cerinţă poate fi îndeplinită de: .5.1 o staţie terestră de navă; sau .5.2 radiobaliza pentru localizarea sinistrelor prin satelit (EPIRB) cerută de 14.7.1.6, fie prin instalarea ei aproape de locul din care se efectuează în mod normal navigaţia, fie cu activare de la distanţă din acest loc. 14.9 Instalaţia radio: zonele maritime A1 şi A2 6 În paragraful 14.9.1, subparagraful .3.3 existent se modifică după cum urmează: .3.3 fie printr-un serviciu mobil prin satelit recunoscut folosind o staţie terestră de navă. 7 În paragraful 14.9.3, subparagraful .2 existent se modifică după cum urmează: .2 fie o staţie terestră de navă pentru un serviciu mobil prin satelit recunoscut. 14.10 Instalaţia radio: zonele maritime A1, A2 şi A3 8 În paragraful 14.10.1, fraza introductivă a subparagrafului .1 existent se modifică după cum urmează: .1 o staţie terestră de navă pentru un serviciu mobil prin satelit recunoscut, care poate asigura: 9 În paragraful 14.10.1, subparagraful .4.3 existent se modifică după cum urmează: .4.3 printr-un serviciu mobil prin satelit recunoscut, prin intermediul unei staţii suplimentare terestre de navă. 10 În paragraful 14.10.2, subparagraful .3.2 existent se modifică după cum urmează: .3.2 printr-un serviciu mobil prin satelit recunoscut, prin intermediul unei staţii terestre de navă; şi 14.12 Ascultarea 11 În paragraful 14.12.1, subparagraful .4 existent se modifică după cum urmează: .4 pentru semnalele de alarmare în caz de sinistru de la coastă la navă, dacă nava, în conformitate cu cerinţele de la 14.10.1.1, este dotată cu o staţie terestră de navă pentru un serviciu mobil prin satelit recunoscut. 14.13 Surse de energie 12 În paragraful 14.13.2, se şterge cuvântul „Inmarsat." ANEXĂModel de Certificat de siguranţă pentru nava de mare viteză şi de listă a echipamentului Lista echipamentului pentru conformitate cu Codul internaţional din 2000 pentru siguranţa navelor de mare viteză 13 În secţiunea 4, descrierea existentă la poziţia 1.4 se modifică după cum urmează: Staţie terestră de navă pentru un serviciu mobil prin satelit recunoscut.