
Având în vedere Referatul Direcţiei transport naval nr. 38.567/1.837 din 16.12.2019 pentru publicarea acceptării amendamentelor la Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008) - textul consolidat al amendamentelor adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin rezoluţiile MSC.414(97) şi MSC.444(99) ale Comitetului de siguranţă maritimă,ţinând seama de prevederile paragrafelor 2(f)(ii)(bb) şi 2(g)(ii) ale articolului VI din Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1999, precum şi ale Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 675/2010 pentru publicarea acceptării Codului internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în stare intactă (Codul IS din 2008), adoptat de Organizaţia Maritimă Internaţională prin Rezoluţia MSC.267(85) a Comitetului Securităţii Maritime din 4 decembrie 2008, precum şi ale art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind transportul maritim şi pe căile navigabile interioare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare prevederile art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor emite prezentul ordin. Articolul 1Se publică amendamentele la Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008) - textul consolidat al amendamentelor adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională prin rezoluţiile MSC.414(97) şi MSC.444(99) ale Comitetului de siguranţă maritimă, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Autoritatea Navală Română va lua măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentului ordin. Articolul 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor, Lucian Nicolae Bode ANEXĂREZOLUŢIA MSC.444(99) (adoptată la 24 mai 2018) Amendamente la partea A din Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008) Comitetul de siguranţă maritimă, amintind articolul 28(b) al Convenţiei privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale, referitor la funcţiile Comitetului, amintind, de asemenea, Rezoluţia MSC.267(85) prin care a adoptat Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă („Codul IS din 2008"), amintind în plus Rezoluţia MSC.414(97) prin care a adoptat amendamente la introducere şi la partea A din Codul IS din 2008, luând notă de prevederile referitoare la procedura pentru amendamente la introducere şi la partea A din Codul IS din 2008, menţionate în paragraful (16).1 din regula I/3 din Protocolul din 1988 privind Convenţia internaţională din 1966 asupra liniilor de încărcare („Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare"), aşa cum a fost modificat prin Rezoluţia MSC.270(85), recunoscând necesitatea includerii în Codul IS din 2008 a unor prevederi referitoare la nave care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorei, de ridicare şi de remorcare, inclusiv remorcare de escortare, luând în considerare, la cea de-a nouăzeci şi noua sesiune a sa, amendamentele la partea A din Codul IS din 2008, propuse şi difuzate în conformitate cu paragraful 2(a) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, 1 adoptă, în conformitate cu paragraful 2(d) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, amendamentele la partea A din Codul IS din 2008, aşa cum a fost amendat prin Rezoluţia MSC.414(97), al căror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie; 2 este de acord că prezenta rezoluţie şi Rezoluţia MSC.414(97) trebuie citite şi interpretate împreună ca un singur instrument; 3 stabileşte, în conformitate cu paragraful 2(f)(ii)(bb) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, că amendamentele menţionate se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2019, cu excepţia situaţiei în care, înainte de această dată, mai mult de o treime din părţile la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare sau părţile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puţin decât 50% din totalul flotelor comerciale ale tuturor părţilor au notificat secretarului general al Organizaţiei obiecţiile lor cu privire la amendamente; 4 invită părţile la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare să ia notă de faptul că, în conformitate cu paragraful 2(g)(ii) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2020, după acceptarea lor în conformitate cu paragraful 3 de mai sus; 5 solicită secretarului general al Organizaţiei, în aplicarea paragrafului 2(e) al articolului VI din Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinut în anexă tuturor părţilor la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare; 6 solicită, de asemenea, secretarului general al Organizaţiei să transmită copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt părţi la Protocolul din 1988 asupra liniilor de încărcare; 7 solicită în plus secretarului general să pregătească un text consolidat al amendamentelor adoptate prin prezenta rezoluţie şi Rezoluţia MSC.414(97). ANEXĂAmendamente la Codul internaţional din 2008 privind stabilitatea navei în starea intactă (Codul IS din 2008) [textul consolidat al amendamentelor adoptate prin rezoluţiile MSC.414(97) şi MSC.444(99)] INTRODUCERE 1 Scop 1 Partea introductivă a paragrafului 1.2 este înlocuită cu următoarea: 1.2 Cu excepţia cazului în care se specifică altfel, prezentul cod conţine criteriile de stabilitate în stare intactă aplicabile navelor şi altor vehicule marine cu lungimea mai mare sau egală cu 24 m, menţionate mai jos. Codul oferă, de asemenea, criteriile de stabilitate în stare intactă aplicabile aceloraşi nave şi vehicule marine atunci când efectuează anumite operaţiuni: 2 În paragraful 1.2, după subparagraful .6 existent se introduc următoarele noi subparagrafe de la .7 la .9: .7 nave care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorei; .8 nave care efectuează operaţiuni de remorcare portuară, costieră sau în larg, precum şi operaţiuni de escortare; .9 nave care efectuează operaţiuni de ridicare; şi subparagrafele rămase se renumerotează în consecinţă. 2 Definiţii 3 După paragraful 2.26 existent se introduc următoarele paragrafe noi de la 2.27 la 2.31: 2.27 Navă care efectuează operaţiuni de manevrare a ancorei înseamnă o navă care efectuează operaţiuni de lansare, recuperare şi repoziţionare a ancorelor şi parâmelor de acostare conexe ale platformelor sau ale altor nave. Forţele care intervin în manevrarea ancorei sunt în general asociate cu forţa de tracţiune exercitată de vinci asupra cablului şi pot include forţe verticale, transversale şi longitudinale aplicate în punctul de remorcare şi pe rola de ghidare pupa. 2.28 Navă care efectuează operaţiuni de remorcare portuară înseamnă o navă care efectuează o operaţiune destinată asistării navelor sau altor structuri plutitoare în ape adăpostite, în mod normal în timpul intrării în port sau părăsirii acestuia şi pe durata operaţiunilor de acostare sau plecare de la dană. 2.29 Navă care efectuează operaţiuni de remorcare costieră sau în larg înseamnă o navă care efectuează o operaţiune destinată asistării navelor sau altor structuri plutitoare, în afara apelor adăpostite, în care forţele asociate remorcajului sunt adesea o funcţie de forţa de tracţiune la punct fix a navei.* 2.30 Navă care efectuează operaţiuni de ridicare înseamnă o navă care efectuează o operaţiune care implică ridicarea sau coborârea obiectelor folosind forţe verticale cu ajutorul vinciurilor, al macaralelor, al cadrelor-A sau al altor dispozitive de ridicat. Navele de pescuit nu trebuie să fie incluse în această definiţie. 2.31 Navă care efectuează operaţiuni de escortare înseamnă o navă angajată în mod specific în guvernarea, oprirea sau controlarea în orice alt mod a navei asistate, pe durata unei manevre obişnuite sau a unei manevre de urgenţă, în timpul căreia forţele necesare guvernării sau opririi sunt generate de forţele hidrodinamice ce acţionează asupra corpului navei şi apendicelor sale şi de forţele de împingere exercitate de unităţile de propulsie (a se vedea şi figura 2.8-1). NOTE DE SUBSOL 4 Nota de subsol existentă la paragraful 2.29 se renumerotează ca nota de subsol 3, iar notele de subsol rămase se renumerotează în consecinţă*. * Aceste note de subsol sunt destinate doar ca referinţă şi nu fac parte din amendamentele adoptate.