ORDIN Nr. 274
din 13 noiembrie 2009
privind desemnarea
responsabilitatilor pentru implementarea partii A din cadrul Proiectului de
diminuare a riscurilor în cazul producerii calamitatilor naturale si pregatirea
pentru situatii de urgenta
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 779 din 13 noiembrie 2009
Având în vedere prevederile Legii nr. 389/2004 pentru
ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru
Reconstrucţie şi Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a
riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru
situaţii de urgenţă şi a Acordului de asistenţă financiară nerambursabilă dintre
România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând
în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind
finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii
calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, semnate la
Bucureşti la 26 mai 2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale
Acordului de împrumut subsidiar nr. 312/2004 încheiat între Ministerul
Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor referitor la
Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale
şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă, ale Hotărârii Guvernului nr.
1.669/2005 privind constituirea şi funcţionarea Comitetului Director de
Asigurare la Dezastre, cu modificările ulterioare, şi ale art. 2 alin. (3) lit.
a) şi art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 1.489/2004 privind organizarea şi
funcţionarea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea
nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi
internelor, interimar, emite prezentul ordin:
Art. 1. - (1) In vederea îndeplinirii obligaţiilor
asumate de Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru realizarea
obiectivelor părţii A - „Consolidarea capacităţii de finanţare şi management în
situaţii de urgenţă" a Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul
producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă,
denumit în continuare Proiectul, se deleagă responsabil secretarul de
stat pentru relaţia cu instituţiile prefectului.
(2) In această calitate, secretarul de stat pentru
relaţia cu instituţiile prefectului are următoarele atribuţii şi
responsabilităţi:
a) reprezintă, la nivel decizional, Ministerul
Administraţiei şi Internelor în relaţia cu Banca Internaţionala pentru
Reconstrucţie şi Dezvoltare;
b) reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor
în cadrul Comitetului de coordonare a Proiectului;
c) reprezintă, în calitate de preşedinte, Ministerul
Administraţiei şi Internelor în cadrul Comitetului director de asigurare la
dezastre;
d) este preşedinte al Comitetului de coordonare a
implementării Sistemului de Management Informaţional pentru Situaţii de
Urgenţă;
e) coordonează activitatea Unităţii de management al
Proiectului, denumită în continuare UMP-MAI;
f) reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor
în relaţia cu celelalte instituţii implicate în derularea şi implementarea
Proiectului.
Art. 2. - (1) In vederea implementării Sistemului de
Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare SMISU,
dezvoltat în cadrul Proiectului, se constituie Comitetul de coordonare a
implementării SMISU, ca structură interministerială, denumit în continuare CCI.
(2) CCI este alcătuit din câte un reprezentant din cadrul
următoarelor instituţii şi structuri, la nivelul conducerii acestora, astfel:
a) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS);
b) Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU);
c) Direcţia generală de comunicaţii şi tehnologia
informaţiei din cadrul Ministerului Administraţiei si Internelor (DGCTI-MAI);
d) UMP-MAI.
(3) CCI are următoarele atribuţii:
a) asigură îndeplinirea obiectivelor SMISU pe durata
implementării acestuia;
b) aprobă Planul de proiect, precum şi celelalte
documente în legătură cu implementarea SMISU, pe baza propunerilor echipei de
proiect;
c) ia decizii strategice în legătură cu implementarea
SMISU;
d) asigură alocarea necesarului de resurse umane şi
materiale pentru implementarea SMISU;
e) asigură furnizarea serviciilor de comunicaţii şi
tehnologia informaţiei, precum şi suportul tehnic necesar în vederea
configurării interfeţelor de conectare la serviciile furnizate de DGCTI-MAI şi,
respectiv, STS;
f) aprobă finalizarea fiecărei etape a implementării
SMISU;
g) soluţionează eventualele divergenţe ivite în
procesul de implementare a SMISU;
h) informează, prin preşedintele CCI, Comitetul
Naţional pentru Situaţii de Urgenţă despre stadiul implementării SMISU.
(4) Atribuţiile CCI se realizează în mod informai, fără
a fi necesară întrunirea acestuia într-un cadru oficial.
(5) CCI ia decizii în plen, în şedinţe convocate de
preşedinte ori de câte ori este necesar. Deciziile cu implicaţii contractuale
se pun în practică prin încheierea de amendamente la contract.
Art. 3. - (1) In scopul constituirii capacităţii
tehnice necesare implementării SMISU se înfiinţează echipa de proiect, formată
din managerul de proiect, desemnat de către UMP-MAI, şi grupuri de suport
alcătuite din personal de specialitate din cadrul instituţiilor şi structurilor
reprezentate în CCI, cu următoarele atribuţii:
1. managerul de proiect:
a) reprezintă UMP-MAI în toate problemele uzuale
privind implementarea SMISU, în conformitate cu prevederile contractuale;
b) coordonează activitatea echipei de proiect;
c) asigură întocmirea şi transmiterea notificărilor,
instrucţiunilor, ordinelor, certificărilor, aprobărilor şi a altor comunicări
potrivit prevederilor contractuale;
d) informează periodic CCI asupra stadiului
implementării SMISU;
2. grupul de suport tehnic şi operaţional al IGSU:
a) asigură informaţiile necesare la elaborarea
Planului de proiect, Descrierii cerinţelor software (SRS), Arhitecturii de
sistem, Planului de instruire, Planului de testare înainte de punerea în
funcţiune, Planului de testare pentru acceptanţa operaţională;
b) analizează, avizează şi propune spre aprobare
documentele enumerate mai sus;
c) asigură informaţiile necesare şi participă la
testarea înainte de punerea în funcţiune şi la testarea pentru acceptanţa
operaţională;
d) analizează, avizează şi propune spre aprobare
documentele întocmite cu rezultatele testării înainte de punerea în funcţiune
şi, respectiv, ale testării pentru acceptanţa operaţională;
e) acordă sprijin UMP-MAI în vederea asigurării
condiţiilor necesare livrării, instalării şi recepţiei echipamentelor, precum
şi desfăşurării sesiunilor de instruire şi, respectiv, a testărilor.
(2) Grupul de suport tehnic al STS asigură suportul
tehnic necesar în vederea configurării interfeţelor de conectare la serviciile
furnizate de STS.
(3) Grupul de suport tehnic al DGCTI-MAI asigură
suportul tehnic necesar în vederea asigurării interoperabilităţii cu alte
sisteme ale MAI, configurării interfeţelor de conectare la serviciile furnizate
de reţeaua de comunicaţii voce date a MAI (RCVD), precum şi reglementarea
aspectelor privind funcţionalităţile sistemului.
Art. 4. - La solicitarea echipei de proiect, UMP-MAI îi
acordă acesteia sprijin de specialitate financiar şi juridic.
Art. 5. - Corespondenţa în cadrul Proiectului se poartă
prin intermediul poştei electronice.
Art. 6. - Documentele elaborate pentru implementarea
SMISU au caracter de confidenţialitate.
Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 612/2008
privind conducerea, controlul şi comunicarea pe durata implementării Sistemului
de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţă - SMISU, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 22 septembrie 2008.
Art. 8. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor, interimar,
Vasile Blaga