ORDIN Nr. 2507
din 31 decembrie 2007
pentru aprobarea
cheltuielilor eligibile in cadrul axei prioritare 5 „Asistenta Tehnica"
din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii
economice" (POS CCE) 2007-2013
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 85 din 1 februarie 2008
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale,
ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul axei
prioritare 5 „Asistenţă Tehnică" din cadrul Programului operaţional
sectorial „Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013
pentru următoarele domenii majore de intervenţie:
5.1. Domeniul major de
intervenţie - Sprijin pentru managementul, implementarea, monitorizarea şi
controlul (POS CCE) 2007-2013;
5.2. Domeniul major de intervenţie - Sprijin pentru
comunicare, evaluare şi tehnologia informaţiei.
(2) Prevederile prezentului
ordin sunt aplicabile cheltuielilor efectuate din asistenţa comunitară, precum
şi din cofinanţarea naţională.
(3) Pentru a fi eligibile pentru finanţare, toate
cheltuielile trebuie să respecte prevederile Hotărârii Guvernului nr. 759/2007
privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul
operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, să facă parte din categoriile
menţionate în prezentul ordin, să corespundă obiectivelor axei prioritare 5 „Asistenţă Tehnică", să fie direct
legate de activităţile proiectului şi să fie coerente cu obiectivele şi
rezultatele acestuia.
Art. 2. - Cheltuielile efectuate pentru implementarea
operaţiunilor din cadrul domeniilor majore de intervenţie prezentate la art. 1
alin. (1) sunt considerate eligibile dacă sunt efectuate începând cu data de 12
iulie 2007, data aprobării oficiale a Programului operaţional sectorial
„Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013 de către Comisia Europeană, pe toată durata
de implementare a acestuia, adică până la data de 31 decembrie 2015.
Art. 3. - (1) Sunt considerate eligibile salariile,
inclusiv contribuţiile salariale suportate de către angajat şi angajator, ale
personalului încadrat în structura Autorităţii de management şi a organismelor
intermediare, cu contract individual de muncă pe durată determinată sau
nedeterminată, cu normă parţială ori întreagă de lucru, precum şi onorariile
experţilor angajaţi prin contract de servicii, pentru activităţile adiacente de
natură tehnică, financiar-contabila, juridică sau audit. Cheltuielile de
personal se decontează conform contractului de muncă sau proporţional cu
procentul prevăzut în fişa postului/foaia de prezenţă aferent/aferentă
atribuţiilor specifice gestionării Programului operaţional sectorial „Creşterea
competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013 sau activităţilor
adiacente gestionării acestuia.
(2) Cheltuielile efectuate de personalul din cadrul
Autorităţii de management şi al organismelor intermediare, cu ocazia
deplasărilor interne şi/sau externe, pentru transport de persoane, cazare,
diurnă, indemnizaţii de delegare şi taxe de participare sunt considerate
eligibile dacă se prezintă documente doveditoare şi se justifică efectuarea
acestora.
(3) Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor
de transport, cazare, diurnă, sunt eligibile şi pentru
experţii din statele membre sau pentru acei experţi solicitaţi de Autoritatea
de management în contextul implementării Programului operaţional sectorial
„Creşterea competitivităţii economice" (POS CCE)
2007-2013, conform prevederilor legale.
Art.4. - Categoriile de cheltuieli eligibile pentru
prestarea de servicii sunt următoarele:
a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, strategii
şi documente pentru identificarea şi justificarea proiectelor, efectuarea de
analize, rapoarte şi studii specifice necesare Autorităţii de management pentru
monitorizarea şi implementarea Programului operaţional sectorial „Creşterea
competitivităţii economice" (POS CCE) 2007-2013 şi pentru următoarea
perioadă de programare;
b) cheltuielile pentru consultanţă şi expertiză
tehnică, financiară, contabilă, fiscală şi juridică;
c) cheltuielile privind achiziţionarea serviciilor de
audit şi verificare;
d) cheltuielile de informare şi publicitate pentru
proiect, care rezultă din obligaţiile beneficiarului;
e) cheltuielile efectuate pentru organizarea de
evenimente;
f) cheltuielile de informare şi publicitate aferente
Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice"
(POS CCE) 2007-2013, altele decât cele prevăzute la lit. e): difuzarea
spoturilor publicitare radio şi TV, producţia de spoturi radio şi TV,
publicitatea prin intermediul presei scrise, panotaj, pagini web, tipărirea,
multiplicarea, producţia şi distribuţia de materiale promoţionale;
g) cheltuielile efectuate cu traduceri şi
interpretariat;
h) cheltuielile pentru servicii informatice şi de
comunicaţii: instalare, întreţinere şi reparare echipamente informatice, de comunicaţii şi periferice de calcul;
întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice;
i) cheltuielile pentru recrutarea şi selecţia
personalului pentru Autoritatea de management şi organismele intermediare;
j) cheltuielile pentru instruirea personalului din cadrul Autorităţii de management şi al organismelor
intermediare;
k) cheltuielile pentru instruirea potenţialilor
beneficiari şi/sau a beneficiarilor;
l) cheltuielile pentru
evaluarea (POS CCE) 2007-2013 şi a Planului de comunicare.
Art. 5. - (1) In categoria
cheltuielilor eligibile pentru achiziţia de active fixe corporale se includ
cheltuielile pentru achiziţia de aparatură birotică, mobilier, echipamente şi
periferice de calcul.
(2) In categoria cheltuielilor eligibile pentru
achiziţia de active fixe necorporale se includ cheltuielile pentru achiziţia de
aplicaţii informatice.
(3) Cheltuielile pentru achiziţia obiectelor de
inventar, a furniturilor de birou, precum şi a materialelor consumabile sunt
eligibile.
(4) Cheltuielile pentru achiziţia de publicaţii, cărţi
relevante, în format tipărit şi/sau electronic, abonamentele la publicaţii
relevante pentru obiectul de activitate, precum şi cotizaţiile la asociaţii
sunt eligibile.
Art. 6. - (1) Cheltuielile generale de administraţie
sunt eligibile şi includ cheltuielile efectuate pentru:
a) plata utilităţilor: energie termică, energie
electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale;
b) telefon, fax, internet, servicii poştale şi curierat
rapid;
c) achiziţionarea materialelor şi a serviciilor de
întreţinere a sediului;
d) serviciile de instalare, întreţinere şi pentru
reparaţiile echipamentelor, cu excepţia celor informatice şi de comunicaţii;
e) serviciile de întreţinere şi pentru reparaţiile
autoturismelor;
f) carburanţi şi lubrifianţi pentru mijloacele de transport;
g) arhivare;
h) plata salariilor pentru personalul administrativ;
i) închirierea şi/sau leasingul sediului destinat
activităţii zilnice a beneficiarului.
(2) Cheltuielile generale de administraţie sunt
eligibile în conformitate cu metodologia elaborată de Autoritatea de
management.
(3) Cheltuielile generale de administraţie sunt
eligibile numai în cadrul proiectelor privind funcţionarea Autorităţii de
management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii
economice" (POS CCE) 2007-2013 şi a organismelor intermediare desemnate.
Art. 7. - Sunt considerate eligibile cheltuielile cu
tipărirea, multiplicarea şi distribuţia de materiale, efectuate în cadrul axei
prioritare 5 „Asistenţă Tehnică".
Art. 8. - Sunt considerate
eligibile cheltuielile cu transportul de materiale, echipamente, instalaţii,
efectuate în cadrul axei prioritare 5 „Asistenţă Tehnică".
Art. 9. - Sunt considerate eligibile cheltuielile privind
plata primelor de asigurare pentru clădiri, spaţii, instalaţii, mobilier,
mijloace de transport şi echipamente, dacă sunt în proprietatea Autorităţii de
management şi/sau a organismelor intermediare şi dacă sunt necesare
funcţionării acestora.
Art. 10. - Cheltuielile privind închirierea şi/sau
leasingul pentru spaţii, mijloace de transport, instalaţii, echipamente,
mobilier, efectuate în ansamblu sau separat, sunt eligibile.
Art. 11. - Cheltuielile cu amortizarea activelor fixe
corporale şi necorporale sunt considerate eligibile în cadrul axei prioritare 5 „Asistenţă
Tehnică", cu respectarea prevederilor legale.
Art. 12. - Cheltuielile aferente pregătirii
documentaţiei de licitaţie, organizării şi derulării procedurilor de achiziţie
publică sunt eligibile dacă
sunt efectuate în cadrul axei prioritare 5 „Asistenţă Tehnică".
Art. 13. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cătălin Doica,
secretar de stat